http://nos.nl/artikel/203(...)epakt-in-zurich.htmlquote:In Zwitserland zijn functionarissen van de wereldvoetbalbond FIFA opgepakt, meldt The New York Times. De Zwitserse autoriteiten zouden hen willen uitleveren aan de Verenigde Staten, waar ze worden verdacht van corruptie, onder meer bij de toewijzing van de WK's en bij de verkoop van televisierechten.
De Zwitserse politie deed een inval in het Baur au Lac-hotel in Zürich. FIFA-bestuurders zijn in Zürich bijeen voor een jaarlijkse vergadering.
De inval komt als een grote verrassing. In de VS is de FBI bezig met een onderzoek naar ongeoorloofde praktijken bij de FIFA.
FIFA-voorzitter Sepp Blatter geldt volgens The New York Times niet als verdachte en is niet opgepakt. Toch wordt het onderzoek wordt ook gezien als een ernstige bedreiging voor zijn positie.
Vrijdag wordt de nieuwe FIFA-voorzitter gekozen. Blatter wil een vijfde termijn en geldt als favoriet.
Ja daar heb nu niks aan. Ik wilde NU de OP lezen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Mobiel heeft OP verkloot, fix het over 5 min.
VBL / FIFA-officials opgepaktquote:Op woensdag 27 mei 2015 18:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja daar heb nu niks aan. Ik wilde NU de OP lezen.
Nee als het zo moet hoeft het al niet meer.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
VBL / FIFA-officials opgepakt
Hier heb je ook de OP.
Ga je gang.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja daar heb nu niks aan. Ik wilde NU de OP lezen.
Ik denk dat Blatter zich wel goed ingedekt heeftquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:02 schreef Baconbus het volgende:
Zou Blatter een paar van die meelopers opofferen om zichzelf te redden.
Dat zegt hij toch totaal niet? Hij zegt alleen dat in dat land meer boven tafel komt omdat instanties bereid zijn omkopingszaken tot op de bodem uit te zoeken, terwijl in Nederland het vaak onbelangrijk wordt geacht.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Italië is totaal niet corrupt inderdaad![]()
![]()
twitter:david_conn twitterde op woensdag 27-05-2015 om 18:58:02FIFA: US Dept of Justice not naming "US sportswear company" which sponsored Brazil, but says agreement was 1996: when deal started with Nike reageer retweet
Insinueer je nu dat er sprake is van een dubbele dekking?quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:03 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik denk dat Blatter zich wel goed ingedekt heeft
Volgens Arno heeft de FBI vanmiddag gezegd dat Blatter ook betrokken is geweest bij omkoping.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:02 schreef Baconbus het volgende:
Zou Blatter een paar van die meelopers opofferen om zichzelf te redden.
Arno zei ook ooit dat de bal niet over de lijn was.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:06 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Volgens Arno heeft de FBI vanmiddag gezegd dat Blatter ook betrokken is geweest bij omkoping.
Althans, zoiets zei hij tijdens de nabeschouwing.
Uiteraard is hij betrokken geweest. Hij is het opperhoofd.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:06 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Volgens Arno heeft de FBI vanmiddag gezegd dat Blatter ook betrokken is geweest bij omkoping.
Althans, zoiets zei hij tijdens de nabeschouwing.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:06 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Insinueer je nu dat er sprake is van een dubbele dekking?
Vrij weinig ben ik bang, zal hij wel mensen voor hebben denk ik zo, die de ''rommel'' voor hem opruimenquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Uiteraard is hij betrokken geweest. Hij is het opperhoofd.
Wat ik mij vooral afvraag is hoeveel bewijs ze op zijn persoontje hebben.
Volgens Arno had de FBI bewijs dat er sprake was van omkoping bij een eerdere verkiezing, al zou ik dan verwachten dat hij ook wel zou zijn opgepakt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Uiteraard is hij betrokken geweest. Hij is het opperhoofd.
Wat ik mij vooral afvraag is hoeveel bewijs ze op zijn persoontje hebben.
Ben benieuwd of dit klopt. Maar over het algemeen geloof ik geen woord van de verbale kots van Arno.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:08 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Volgens Arno had de FBI bewijs dat er sprake was van omkoping bij een eerdere verkiezing, al zou ik dan verwachten dat hij ook wel zou zijn opgepakt.
Dat valt niet hard te maken.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:04 schreef Grifte het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch totaal niet? Hij zegt alleen dat in dat land meer boven tafel komt omdat instanties bereid zijn omkopingszaken tot op de bodem uit te zoeken, terwijl in Nederland het vaak onbelangrijk wordt geacht.
In de vragenronde erna werd gemeld dat de huidige aanklacht vooralsnog geen betrekking heeft tot hem.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:10 schreef radyo het volgende:
Ik heb de hele persconferentie gekeken van de FBI en volgen mij is er geen melding geweest over mogelijke betrokkenheid van blatter.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:11 schreef Kriebelhoest het volgende:
http://www.justice.gov/op(...)ering-conspiracy-and
quote:The Convicted Individuals and Corporations
The following individuals and corporations previously pleaded guilty under seal:
On July 15, 2013, the defendant Daryll Warner, son of defendant Jack Warner and a former FIFA development officer, waived indictment and pleaded guilty to a two-count information charging him with wire fraud and the structuring of financial transactions.
On Oct. 25, 2013, the defendant Daryan Warner waived indictment and pleaded guilty to a three-count information charging him with wire fraud conspiracy, money laundering conspiracy and the structuring of financial transactions. Daryan Warner forfeited over $1.1 million around the time of his plea and has agreed to pay a second forfeiture money judgment at the time of sentencing.
On Nov. 25, 2013, the defendant Charles Blazer, the former CONCACAF general secretary and a former FIFA executive committee member, waived indictment and pleaded guilty to a 10-count information charging him with racketeering conspiracy, wire fraud conspiracy, money laundering conspiracy, income tax evasion and failure to file a Report of Foreign Bank and Financial Accounts (FBAR). Blazer forfeited over $1.9 million at the time of his plea and has agreed to pay a second amount to be determined at the time of sentencing.
On Dec. 12, 2014, the defendant José Hawilla, the owner and founder of the Traffic Group, the Brazilian sports marketing conglomerate, waived indictment and pleaded guilty to a four-count information charging him with racketeering conspiracy, wire fraud conspiracy, money laundering conspiracy and obstruction of justice. Hawilla also agreed to forfeit over $151 million, $25 million of which was paid at the time of his plea.
On May 14, 2015, the defendants Traffic Sports USA Inc. and Traffic Sports International Inc. pleaded guilty to wire fraud conspiracy.
All money forfeited by the defendants is being held in reserve to ensure its availability to satisfy any order of restitution entered at sentencing for the benefit of any individuals or entities that qualify as victims of the defendants’ crimes under federal law.
twitter:jackvangelder twitterde op woensdag 27-05-2015 om 19:26:07Is er iets aan de hand bij de FIFA ? Heerlijke golfdag gehad van de Stichting Pantereus (Ronald Waterreus). reageer retweet
quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:27 schreef Slobeend het volgende:
twitter:jackvangelder twitterde op woensdag 27-05-2015 om 19:26:07Is er iets aan de hand bij de FIFA ? Heerlijke golfdag gehad van de Stichting Pantereus (Ronald Waterreus). reageer retweet
Speknek heeft ook iets gehoord hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:27 schreef Slobeend het volgende:
Daarom pakken ze de mannen om hem heen, die gaan getuigen tegen Blatter.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:03 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik denk dat Blatter zich wel goed ingedekt heeft
Jaaquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:32 schreef karton2 het volgende:
[..]
Daarom pakken ze de mannen om hem heen, die gaan getuigen tegen Blatter.
Blatter wordt vrijdag gewoon herkozen, maar maakt die termijn niet vol. Die wordt tijdens een EKwedstrijd in Frankrijk van de eretribune getrokken. hoop ik
Tijdens het WK in Rusland afgevoerd, terwijl hij een hartaanval krijgt. En dan alle camera's op hem gericht en dan gaan we het voetbal eens vierenquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:32 schreef karton2 het volgende:
[..]
Daarom pakken ze de mannen om hem heen, die gaan getuigen tegen Blatter.
Blatter wordt vrijdag gewoon herkozen, maar maakt die termijn niet vol. Die wordt tijdens een EKwedstrijd in Frankrijk van de eretribune getrokken. hoop ik
BOOOOOOOOOOOM!twitter:RobHarris twitterde op woensdag 27-05-2015 om 19:30:26BREAKING: UEFA calls for postponement of FIFA presidential election & may boycott congress. reageer retweet
Mother of god.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:35 schreef YazooW het volgende:
BOOOOOOOOOOOM!twitter:RobHarris twitterde op woensdag 27-05-2015 om 19:30:26BREAKING: UEFA calls for postponement of FIFA presidential election & may boycott congress. reageer retweet
Heerlijkquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:35 schreef YazooW het volgende:
twitter:AP twitterde op woensdag 27-05-2015 om 19:33:34BREAKING: UEFA calls for postponement of FIFA presidential election, may boycott congress. reageer retweet
twitter:SkySportsNewsHQ twitterde op woensdag 27-05-2015 om 19:29:12BREAKING NEWS: UEFA call for Friday's FIFA Presidential election to be postponed. Much more on #SSNHQ reageer retweet
Kwestie van tijd dat benadeelde partijen / landen ook strafzaken gaan aanspannen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:13 schreef Baconbus het volgende:
Marokko is vies genaaid bij de verkiezingen zie ik. 4x zelfs.
Het is in ieder geval niet alsof de FIFA geen spaarpot heeft, dus laat ze maar uitbetalen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:42 schreef karton2 het volgende:
[..]
Kwestie van tijd dat benadeelde partijen / landen ook strafzaken gaan aanspannen.
Want?quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:50 schreef YazooW het volgende:
Maarja, als Blatter straks weg is krijgen we een of andere prins uit Jordanië... Ook niet iets om vrolijk van te worden.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als je uit Jordanië komt ben je bij voorbaat ongeschikt.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:35 schreef YazooW het volgende:
Letterlijk alles is beter dan Blatter op dit moment.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:50 schreef YazooW het volgende:
Maarja, als Blatter straks weg is krijgen we een of andere prins uit Jordanië... Ook niet iets om vrolijk van te worden.
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:50 schreef YazooW het volgende:
Topshow.twitter:SkySportsNewsHQ twitterde op woensdag 27-05-2015 om 19:45:32Sky Sources: Swiss nationals working for Fifa including Sepp Blatter told by investigators they can't leave Switzerland until further notice reageer retweet
Om diezelfde reden steunt het Westen terroristen in Syrië om Assad weg te krijgen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Letterlijk alles is beter dan Blatter op dit moment.
Lekker relevant joh.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:54 schreef YazooW het volgende:
[..]
Om diezelfde reden steunt het Westen terroristen in Syrië om Assad weg te krijgen.
http://www.fifa.com/about(...)blatter-2609360.htmlquote:This is a difficult time for football, the fans and for FIFA as an organisation. We understand the disappointment that many have expressed and I know that the events of today will impact the way in which many people view us.
As unfortunate as these events are, it should be clear that we welcome the actions and the investigations by the US and Swiss authorities and believe that it will help to reinforce measures that FIFA has already taken to root out any wrongdoing in football.
While there will be many who are frustrated with the pace of change, I would like to stress the actions that we have taken and will continue to take. In fact, today’s action by the Swiss Office of the Attorney General was set in motion when we submitted a dossier to the Swiss authorities late last year.
Let me be clear: such misconduct has no place in football and we will ensure that those who engage in it are put out of the game. Following the events of today, the independent Ethics Committee – which is in the midst of its own proceedings regarding the awarding of the 2018 and 2022 FIFA World Cups - took swift action to provisionally ban those individuals named by the authorities from any football-related activities at the national and international level. These actions are on top of similar steps that FIFA has taken over the past year to exclude any members who violate our own Code of Ethics.
We will continue to work with the relevant authorities and we will work vigorously within FIFA in order to root out any misconduct, to regain your trust and ensure that football worldwide is free from wrongdoing
Zoals verwacht, hij weet van niksquote:Op woensdag 27 mei 2015 20:02 schreef Ajacied422 het volgende:
Statement van BLATTERRRRRRRRRRRRRRRRRR
[..]
http://www.fifa.com/about(...)blatter-2609360.html
Wel goed dat Blatter zo hard gaat optreden tegen corruptie binnen de FIFA.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
quote:Woensdagavond werd bekend dat de FIFA elf verdachte officials heeft geschorst. De voorzitter van de ethische commissie, Hans-Joachim Eckert, liet weten dat de elf individuen voorlopig geen voetbalgerelateerde taken op nationaal en internationaal niveau mogen uitvoeren.
bron
Dit is Jiskefetquote:Op woensdag 27 mei 2015 20:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik kijk nergens meer van op, kwam er laatst zelfs achter dat de Rabobank een ethische commissie heeftquote:Op woensdag 27 mei 2015 20:07 schreef karton2 het volgende:
FIFA heeft de 11 opgepakte officials geschorst:
[..]
Die Blatter leeft toch helemaal in z'n eigen wereld?quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het doet echt een beetje denken aan een dictator tijdens een volksopstand of zo.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Is het toch ook?quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het doet echt een beetje denken aan een dictator tijdens een volksopstand of zo.
twitter:GaryLineker twitterde op woensdag 27-05-2015 om 09:47:27If Blatter had even a crumb of dignity remaining, he'd walk away now, creep back to his lair, sit in his armchair and stroke his cat. reageer retweet
Een hele prestatie iddquote:Op woensdag 27 mei 2015 20:45 schreef AFCNiels het volgende:
Toch wel knap van Blatter dat hij tussen al die corrupte mensen ongeveer als enige onkreukbaar is gebleken.
twitter:SeppBlatter twitterde op donderdag 16-04-2015 om 21:41:54Congratulations to @jeffreywebb for his re-election as @CONCACAF President and FIFA Vice-President! This shows the trust in his leadership. reageer retweet
quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:16 schreef karton2 het volgende:
Op 16 april jl...:twitter:SeppBlatter twitterde op donderdag 16-04-2015 om 21:41:54Congratulations to @jeffreywebb for his re-election as @CONCACAF President and FIFA Vice-President! This shows the trust in his leadership. reageer retweet
Ik had niet verwacht dat het deze omvang zou krijgen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Had een tijdje terug al eens gelezen ergens dat de FBI bezig was met een onderzoek. Nooit gedacht dat het ook daadwerkelijk tot actie zou leiden
Die zou allang weg zijn geweest.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef Blik het volgende:
Bij een normaal bedrijf zou de CEO allang afgetreden zijn, ook als die niet direct betrokken zou zijn bij de fraude en witwas-praktijken. Hij is uiteindelijk eindverantwoordelijk.
Maar Blatter natuurlijk niet...
Het is geen normaal bedrijf, dat is geen nieuws.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef Blik het volgende:
Bij een normaal bedrijf zou de CEO allang afgetreden zijn, ook als die niet direct betrokken zou zijn bij de fraude en witwas-praktijken. Hij is uiteindelijk eindverantwoordelijk.
De FBI heeft zich vooral gericht op eerdere zaken. De FIFA heeft zelf natuurlijk corruptie bij de toewijzingen van WK 2018 en 2022 zelf al toegegeven.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Gek genoeg lees ik niks over corruptie bij WK 2018 en WK 2022
Dat is kennelijk niet voldoende om de WK's van 2018 en 2022 af te pakken van Rusland en Qatar. Daar hoop ik eigenlijk wel opquote:Op woensdag 27 mei 2015 21:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
De FBI heeft zich vooral gericht op eerdere zaken. De FIFA heeft zelf natuurlijk corruptie bij de toewijzingen van WK 2018 en 2022 zelf al toegegeven.
http://www.spitsnieuws.nl(...)onen-in-wk-procedure
Klopt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef Blik het volgende:
KNVBquote:Op woensdag 27 mei 2015 21:25 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap de houding van de KNVB in eerste instantie niet dat ze wel wilden dat de verkiezing door zou gaan... waarom zou je de druk op Blatter niet maximaal opvoeren, want hij wordt vrijdag toch wel herkozen anders
Dit.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:31 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
KNVBdie willen altijd het liefste jongetje van de klas zijn
In een maffia-familie is het zo dat de topman alleen door interne druk kan worden afgezet. Of door de dood.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef Blik het volgende:
Ik geloof niet dat het in een stichting heel anders zou gaan eigenlijk.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:30 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Klopt.
FIFA is overigens wel een stichting.
Dat denk ik ook niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het in een stichting heel anders zou gaan eigenlijk.
En een stichting mag toch geen winst maken?
Volgens mij is de FIFA een federatie en geen stichting. Kan er naast zitten hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:30 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Klopt.
FIFA is overigens wel een stichting.
Volgens mij mag een stichting best winst maken, als ze het niet uitkeren aan bestuurders, maar terug pompen in de stichting voor nieuwe initiatieven.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het in een stichting heel anders zou gaan eigenlijk.
En een stichting mag toch geen winst maken?
Aparte redenering.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:40 schreef Tchock het volgende:
The main building has only two upper levels, resulting in two thirds of the headquarters lying underground. "Places where people make decisions should only contain indirect light," said Sepp Blatter, "because the light should come from the people themselves who are assembled there."[2]
Onder Nederlands recht inderdaad. Een stichting mag wel winst maken maar moet die inzetten voor haar statutaire doelen, winstuitkering aan aandeelhouders of leden is verboten. Maar ik weet niet hoe dat in Zwitserland zit en ook niet of de FIFA wel een stichting is.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:43 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Volgens mij mag een stichting best winst maken, als ze het niet uitkeren aan bestuurders, maar terug pompen in de stichting voor nieuwe initiatieven.
Ach, Zwitserland en en de Fifa zijn een geval apart. Ze doen beide rare dingen met geld en regels.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onder Nederlands recht inderdaad. Een stichting mag wel winst maken maar moet die inzetten voor haar statutaire doelen, winstuitkering aan aandeelhouders of leden is verboten. Maar ik weet niet hoe dat in Zwitserland zit en ook niet of de FIFA wel een stichting is.
Ik heb dan meer de associatie met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen....quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:40 schreef Tchock het volgende:
edit: Kwam tijdens het zoeken deze parel tegen over het hoofdkantoor van de FIFA in Zurich:
The main building has only two upper levels, resulting in two thirds of the headquarters lying underground. "Places where people make decisions should only contain indirect light," said Sepp Blatter, "because the light should come from the people themselves who are assembled there."[2]
Je verzint het nietquote:Literal briefcases of cash (page 81)
At one point, WARNER also directed Co-Conspirator #14 to fly to Paris, France and accept a briefcase containing bundles of U.S. currency in $10,000 stacks in a hotel room from Co-Conspirator #15, a highranking South African bid committee official. Hours after arriving in Paris, Co-Conspirator #14 boarded a return flight and carried the briefcase back to Trinidad and Tobago, where Co-Conspirator #14 provided it to WARNER.
"African diaspora" (page 82)
...South African government, and the South African bid committee, including Co-Conspirator #16, were prepared to arrange for the government of South Africa to pay $10 million to CFU to “support the African diaspora.”
And then:
At one point, Co-Conspirator #1 learned that the South Africans were unable to arrange for the payment to be made directly from government funds. Arrangements were thereafter made with FIFA officials to instead have the $10 million sent from FIFA – using funds that would otherwise have gone from FIFA to South Africa to support the World Cup - to CFU.
2011 election "gifts" (page 91)
Following Co-Conspirator #7’s address, the defendant JACK WARNER advised the CFU officials that they could pick up a “gift” that afternoon at a conference room in the hotel.
Inside the room, CFU staff handed each official an envelope bearing the name of the member association that he represented. Inside each envelope was $40,000 in United States currency.
Slightly later on, after someone who wasn't supposed to be was made aware of the payments:
WARNER stated, “There are some people here who think they are more pious than thou. If you’re pious, open a church, friends. Our business is our business.”
Let's go swimming (page 98)
TAKKAS subsequently transferred the funds to an account in the name of a swimming pool builder at United Community Bank in Blairsville, Georgia, for the benefit of the defendant JEFFREY WEBB, who was having a pool built at his residence in Loganville, Georgia.
Zo ergquote:Op woensdag 27 mei 2015 22:10 schreef Dekatria het volgende:
Wat een pret, die aanklacht. Even wat stukjes eruit:
[..]
Je verzint het niet
Zie OP.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo ergKunnen we dat hele ding ook ergens lezen?
quote:
Fifa modereert hier achter de schermen mee.quote:
twitter:iwanvanduren twitterde op woensdag 27-05-2015 om 16:47:17Nu weet Blatter zeker dat FBI niet genoeg tegen hem heeft. Die doet een dansje op zijn kamer. reageer retweet
quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:06 schreef Mark het volgende:
Wat is die James Comey trouwens groot! Heb het meteen maar even opgezocht: 6,8 feet = ruim 2,07m. Wow
http://www.ad.nl/ad/nl/61(...)ie-in-Trinidad.dhtmlquote:Jack Warner, één van de verdachten in het grote omkoopschandaal rond de FIFA, heeft zich in Trinidad en Tobago gemeld bij de autoriteiten. Dat werd vanavond door een politiewoordvoerder van het land uit het Caribisch gebied bevestigd.
De voormalig vicevoorzitter van de wereldvoetbalbond is één van de negen FIFA-officials die vandaag in New York werden aangeklaagd voor omkoping. Warner verklaarde na de aanklacht nog onschuldig te zijn. De FIFA-bobo stelde nooit ondervraagd te zijn door de FBI.
De vertrouweling van FIFA-voorzitter Sepp Blatter werd al eerder beschuldigd van verschillende omkoop- en fraudegevallen. In 2011 werd hij geschorst door de FIFA, omdat hij betrokken zou zijn bij het verstrekken van steekpenningen. Die gingen naar FIFA-officials in het Caribisch gebied, die vervolgens op Mohammed bin Hammam uit Qatar zouden stemmen bij de presidentsverkiezing van de FIFA.
Warner zou verder betrokken zijn bij de handel in WK-tickets op de zwarte markt in 2002 en 2006. In dat laatste jaar deed Trinidad en Tobago mee aan het WK in Duitsland, onder leiding van bondscoach Leo Beenhakker.
Die gaan ze gewoon oppakken in de nacht voor de voorzittersverkiezingen ...quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:54 schreef AFCNiels het volgende:
twitter:iwanvanduren twitterde op woensdag 27-05-2015 om 16:47:17Nu weet Blatter zeker dat FBI niet genoeg tegen hem heeft. Die doet een dansje op zijn kamer. reageer retweet
Winstuitkering aan aandeelhouders of leden is idd verboden, dat is in zowat heel Europa zo voor een stichting of "vereniging zonder winstoogmerk".quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onder Nederlands recht inderdaad. Een stichting mag wel winst maken maar moet die inzetten voor haar statutaire doelen, winstuitkering aan aandeelhouders of leden is verboten. Maar ik weet niet hoe dat in Zwitserland zit en ook niet of de FIFA wel een stichting is.
De Engelse voetbalbond wil dat Sepp Blatter onmiddellijk opstapt bij de FIFA. FA-voorzitter Greg Dyke denkt niet dat Blatter de schade kan herstellen die wordt aangericht door het onderzoek naar corruptie bij de FIFA.quote:Op donderdag 28 mei 2015 01:46 schreef Tjacka het volgende:
Iedereen die denkt dat er niks gaat gebeuren zit goed mis. Dit gaat een puinhoop worden en zelfs Blatter gaat gepakt worden.
Meer dat ze dingen bespreken die het daglicht niet verdragen kunnen..quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij is de FIFA een federatie en geen stichting. Kan er naast zitten hoor.
edit: Kwam tijdens het zoeken deze parel tegen over het hoofdkantoor van de FIFA in Zurich:
Is echt een boardroom van een misdaad-syndicaatquote:Op donderdag 28 mei 2015 03:57 schreef Libris het volgende:
[..]
Meer dat ze dingen bespreken die het daglicht niet verdragen kunnen..
[ afbeelding ]
The Boardroom
quote:Creditcardbedrijf Visa trekt zich mogelijk terug als sponsor van de FIFA als de wereldvoetbalbond geen veranderingen ondergaat.
Dat laat Visa weten in een verklaring die is opgesteld naar aanleiding van de ophef die woensdag is ontstaan rond de FIFA.
"De huidige ontwikkelingen baren ons zorgen. We zijn diep teleurgesteld", meldt het creditcardbedrijf.
De wereldvoetbalbond verkeert in een crisis nadat er woensdag twee onderzoeken zijn aangekondigd door autoriteiten: naar corruptie van bestuurders en naar de toewijzing van de WK's van 2018 en 2022. Zeven hoge officials zijn woensdag gearresteerd in Zürich.
"Als sponsor verwachten we dat de FIFA snel actie onderneemt om een einde te maken aan deze praktijken. Er moet een nieuwe cultuur ontstaan, met de nadruk op ethiek. Alleen zo kan de reputatie van de FIFA worden hersteld."
Visa is een van de zes belangrijkste sponsors van de FIFA. "We stapten hierin omdat voetbal in staat is om mensen over de hele wereld te verenigen."
"Het is heel belangrijk dat er veranderingen komen. Als dat niet gebeurt, dan zullen we ons sponsorschap herzien."
Ze willen veranderingquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:04 schreef Blik het volgende:
De eerste sponsor begint al met dreigen
http://www.nu.nl/voetbal/(...)reldvoetbalbond.html
[..]
Die sponsordeals zijn allemaal veel te lucratief, die gasten willen dat niet zomaar opgeven.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:41 schreef Mark het volgende:
[..]
Ze willen veranderingDat belooft Blatter al, dus het is een loze eis zonder specifiek te worden. Zeg dan dat Sepp moet wieberen
Racist.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:00 schreef Mark het volgende:
Nee, Figo en van Praag maakten de spoeling dunner voor de populairste tegenkandidaat. Die moet je dus als enig sturen.
Maar ik zou nog op Geert Wilders stemmen als die tegenkandidaat was van Blatter
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:08 schreef Blik het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)Blatter_staan__.html
De Aziaten blijven Blatter gewoon steunen
quote:Arsčne Wenger trekt fel van leer tegen de aanpak van de FBI. De trainer van Arsenal zegt dat in een interview in de aanloop naar de finale van de FA Cup, zaterdag op Wembley tegen Aston Villa.
,,Het is beschamend wat de FBI aan het doen is. Ze moeten het onderzoek afronden of zeggen: we pakken de schuldigen aan of we stoppen het onderzoek omdat er niets aan de hand was'', zegt Fransman Wenger. ,,We veroordelen te vaak mensen die nog niet schuldig zijn bevonden.''
watquote:
Bedankt Vladimir.quote:Het onderzoek dat de FBI heeft ingesteld naar corruptie binnen de gelederen van de FIFA heeft als doel om een herverkiezing van Sepp Blatter als president van de FIFA te voorkomen. Dat zegt de Russische president Vladimir Poetin in een reactie op de onrust bij de wereldvoetbalbond
Volgens de Russische president is de actie bovendien een nieuwe poging van de Amerikanen om hun wetten op te leggen aan andere landen. "De gearresteerde FIFA-officials zijn geen Amerikaanse burgers. De arrestaties ogen, op z'n minst, heel vreemd. Het is een overduidelijke poging om een herverkiezing van Blatter te voorkomen."
Als het aan Poetin ligt, wordt Blatter morgen herkozen als baas van de FIFA. Hij steunt de manier waarop de 79-jarige Zwitser de voetbalwereld bestuurt.
Je mag nog vier jaar corrupt zijn en dan moet je weg.twitter:JurrVanWessem twitterde op donderdag 28-05-2015 om 11:21:40In 2011 stemden veel Europese landen (inclusief #Nederland) op #Blatter met als voorwaarde dat dit zijn laatste termijn zou zijn. #FIFA reageer retweet
Wat laat die man zich weer kennen zegquote:Op donderdag 28 mei 2015 11:40 schreef Ajacied422 het volgende:
Onze vriend van de Koning heeft ook zijn zegje gedaan.
[..]
Bedankt Vladimir.
Het heeft hem dan ook genoeg geld/steekpenningen gekost om het WK binnen te halen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:40 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Wat laat die man zich weer kennen zeg
Leg eens uit.quote:
FBI moet zich altijd overal mee bemoeien maar zijn geen "World Cops". Aan de andere kant belachelijk dat er geen onderzoeken vanuit Europa ooit begonnen zijn.quote:
Amerika probeert altijd maar world police te spelenquote:
De Zwitserse autoriteiten hebben hem verboden het land te verlaten, maar ik heb geen idee hoe bindend of streng zoiets is. In Nederland is er geen enkele controle op of zoiemand ook daadwerkelijk in Nederland blijft (al kun je wel gestraft worden als je het niet doet).quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:51 schreef Rickertman96 het volgende:
Dus Blatter heeft een reisverbod gekregen of is dat nog onzin?
De betrapte officials hebben hun misdaden in Amerika begaan.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Amerika probeert altijd maar world police te spelen
Klopt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
De betrapte officials hebben hun misdaden in Amerika begaan.
Dus de transacties die in Amerika zijn gedaan moeten ze laten liggen zoals ze in europa niks hebben gedaan en niks doen aan de corrupte zooi die FIFA heet. Wees blij dat ze van aanpakken weten. Nu is het balletje aan het rollen. Dit heeft niks met voetballen te maken, maar met een criminele organisatie met een maffioos type aan het roer.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:53 schreef dimmak het volgende:
[..]
FBI moet zich altijd overal mee bemoeien maar zijn geen "World Cops". Aan de andere kant belachelijk dat er geen onderzoeken vanuit Europa ooit begonnen zijn.
Begrijp me niet verkeerd, wat mij betreft stichten we een nieuwe Wereldbond. Zonde alleen van al dat geld.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dus de transacties die in Amerika zijn gedaan moeten ze laten liggen zoals ze in europa niks hebben gedaan en niks doen aan de corrupte zooi die FIFA heet. Wees blij dat ze van aanpakken weten. Nu is het balletje aan het rollen. Dit heeft niks met voetballen te maken, maar met een criminele organisatie met een maffioos type aan het roer.
Zwitserland heeft natuurlijk wel gesloten grensovergangen. In tegenstelling tot Nederland.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
De Zwitserse autoriteiten hebben hem verboden het land te verlaten, maar ik heb geen idee hoe bindend of streng zoiets is. In Nederland is er geen enkele controle op of zoiemand ook daadwerkelijk in Nederland blijft (al kun je wel gestraft worden als je het niet doet).
Waarom begin je nu over een ander onderwerpquote:Op donderdag 28 mei 2015 13:11 schreef dimmak het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, wat mij betreft stichten we een nieuwe Wereldbond. Zonde alleen van al dat geld.
Nee hoor. Is gewoon lid van de Schengenzone, net als wij, wat betekent dat je van elk Schengen-land zonder paspoort- of grenscontrole naar Zwitserland kunt reizen en vice versa.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zwitserland heeft natuurlijk wel gesloten grensovergangen. In tegenstelling tot Nederland.
Ik reageer voornamelijk op je laatste zin in de bericht.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom begin je nu over een ander onderwerp
Ik was het net aan het denken ... de reden dat ik daar elk jaar aan de grens moet stoppen is dat vignet , niet een grenscontrole ...quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee hoor. Is gewoon lid van de Schengenzone, net als wij, wat betekent dat je van elk Schengen-land zonder paspoort- of grenscontrole naar Zwitserland kunt reizen en vice versa.
In Zwitserland zijn ze daar vrij streng op.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
De Zwitserse autoriteiten hebben hem verboden het land te verlaten, maar ik heb geen idee hoe bindend of streng zoiets is. In Nederland is er geen enkele controle op of zoiemand ook daadwerkelijk in Nederland blijft (al kun je wel gestraft worden als je het niet doet).
Klopt, maar ik meen dat ze wel een meldingsplicht hadden in zo'n geval.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee hoor. Is gewoon lid van de Schengenzone, net als wij, wat betekent dat je van elk Schengen-land zonder paspoort- of grenscontrole naar Zwitserland kunt reizen en vice versa.
quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In Zwitserland zijn ze daar vrij streng op.
Hier weet ik verder niets van, dus neem het van je aan.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klopt, maar ik meen dat ze wel een meldingsplicht hadden in zo'n geval.
Ik weet het ook niet helemaal zeker, kan dat dit inmiddels niet meer zo is.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Hier weet ik verder niets van, dus neem het van je aan.Dan kan Blatter dus inderdaad Zwitserland niet uit momenteel. Een beetje alsof de Duiven huisarrest heeft.
Dat vermoeden had ik al.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:14 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik reageer voornamelijk op je laatste zin in de bericht.
Voor de rest heb ik geen zin om er op in te gaan.
How the U.S. can arrest FIFA officials in Switzerland, explainedquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Amerika probeert altijd maar world police te spelen
tl;drquote:Op donderdag 28 mei 2015 13:42 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
How the U.S. can arrest FIFA officials in Switzerland, explained
As many amateur humorists on social media noted Wednesday morning, there's a certain appropriateness to the United States having been the country to articulate and disrupt alleged corruption within the governing body of international soccer. There are few secrets so poorly kept that billions of people know them, but FIFA's sketchy practices were one of them. Leave it to the soccer-indifferent Yanks to finally point out that the emperor's clothes appear to be stolen.
But from a practical standpoint, it's worth explaining how, exactly, the United States can point out a criminal conspiracy involving a foreign organization and then have people arrested in Europe. The idea of the United States as the world's police force is rarely understood to be so literal.
To understand how the United States was able to flex its legal muscle across the Atlantic, we spoke by phone with Jessica Tillipman, assistant dean and lecturer at the George Washington University Law School.
"You have U.S. statutes where there are extraterritorial provisions that can reach foreign citizens if they violate certain laws," Tillipman explained. For most of those laws, there has to be "a jurisdictional hook," she explained, an aspect of the crime that took place within the United States' jurisdiction: A phone call that included a person in the United States, for example, or a visit to the country, or, as has happened, an e-mail that passed through a server in the country. "There has to be some sort of touch point for the United States," Tillipman said.
In the case of the FIFA charges, the alleged crimes include wire fraud. In an e-mail to The Washington Post, Prof. Jennifer Arlen of the New York University School of Law pointed out that the need for jurisdiction in that case is fairly rigid. "With wire fraud, one needs a wire that originates in the US," Arlen wrote. "This means that most of the acts of bribery that occurred [within FIFA] over the years would not be covered." On Wednesday morning, the FBI searched the offices of CONCACAF, FIFA's continental confederation located in Miami. Among the companies alleged to have been involved in criminal activity is Traffic Sports USA Inc., which also is based in Florida.
Once charges are filed, it's not necessarily the case that a foreign government has to take action against the accused. In the case of FIFA, it seems as though the United States and the government of Switzerland, where the officials were arrested, had been working together on the charges. If not, it's up to the country where the alleged criminals happen to be to decide whether to effect an arrest. "Sometimes they're able to get them without extradition," GW's Tillipman pointed out. "They can lure people to the United States, they land, and -- surprise! That kind of thing can happen." But often, it's up to law enforcement in other countries.
Just because the Swiss agreed to arrest the FIFA officials doesn't necessarily mean they'll be extradited to the United States to face trial in a federal court. In general, "it depends on the U.S. extradition treaty with Switzerland," Tillipman said. "There are certain financial crimes for which the Swiss will not extradite." What extraditions usually require is "dual criminality," she said, meaning that the crime is also a crime in the country where the arrests are made, whether or not the crime goes by the same name. In this case, though, it seems that the more likely obstacle to extradition would be legal defense on behalf of the accused, who have certainly already started trying to figure out how to get their clients off the hook.
"We're seeing increased cooperation among governments in apprehending citizens of foreign governments that commit these crimes," Tillipman said. "We're kind of seeing an internationalization of criminal law."
So maybe the United States doesn't have the strongest track record on taking an interest in soccer. But when it comes to flexing international muscle, we're usually the champions -- which makes the FIFA arrests far less surprising.
http://www.washingtonpost(...)itzerland-explained/
Dikke vinger naar je vriendje putin.
twitter:AAndrewJennings twitterde op donderdag 28-05-2015 om 12:22:54I gave the FBI the crucial documents that triggered yesterday's arrests. There will be more to come. Blatter is a target. reageer retweet
wie is dit?quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:45 schreef heywoodu het volgende:
twitter:AAndrewJennings twitterde op donderdag 28-05-2015 om 12:22:54I gave the FBI the crucial documents that triggered yesterday's arrests. There will be more to come. Blatter is a target. reageer retweet
Hij heeft een boekje geschreven over de FIFA en haar corruptie. Zal wel puur zelfpromotie zijn dit bericht.quote:
Helder. Beetje gelul in de ruimte dus.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:55 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Hij heeft een boekje geschreven over de FIFA en haar corruptie. Zal wel puur zelfpromotie zijn dit bericht.
Een vrij bekende journalist die de hele FIFA-meuk al jaren 24/7 onderzoektquote:
Nee, de grootste expert ter wereld over de corruptie van de FIFA. Dit is een grote meneer. Zeg maar de Peter R. De Vries van het wereldvoetbal.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Helder. Beetje gelul in de ruimte dus.
Nou dit is niet zomaar iemand hoor. Jennings heeft zonder meer bewijsmateriaal verzameld de afgelopen jaren. Er komt blijkbaar over een tijdje ook een nieuw boek.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Helder. Beetje gelul in de ruimte dus.
Peter R lult ook altijd maar wat. Word je toch niet goed van.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee, de grootste expert ter wereld over de corruptie van de FIFA. Dit is een grote meneer. Zeg maar de Peter R. De Vries van het wereldvoetbal.
Gelukkig is het zomerstop bij DWDD.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Peter R lult ook altijd maar wat. Word je toch niet goed van.
Volgende weet zit ie bij Jinek op de bank, markeer mijn woordenquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gelukkig is het zomerstop bij DWDD.
Vraag dan niet wie het is. Ken je de Puttense moordzaak ?quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Peter R lult ook altijd maar wat. Word je toch niet goed van.
quote:Fifa President Sepp Blatter has pulled out of a third scheduled public appearance since the arrest of seven Fifa executives at their Zurich hotel yesterday morning.
Mr Blatter was supposed to speak at the opening of the second session of Fifa's Medical Conference at Zurich's Hallenstadion this morning, but will not be attending for what his spokesperson called "obvious reasons." ......
Wat wil je met deze post zeggen?quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vraag dan niet wie het is. Ken je de Puttense moordzaak ?
Daar lijkt het wel op ja.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:09 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Mediastilte tot de verkiezingen...?
Dat zonder Peter r, de Vries die gasten nog op water en brood zouden zitten. Je kunt hem een eikel vinden, dat doe ik ook, maar je kunt niet ontkennen dat het een vakman is die je niet achter je aan wil hebben. Die bijt zich in een onderwerp of persoon vast net zolang tot ie gewonnen heeft. Talloze voorbeelden van. Je vroeg wie die Jennings is, ik wilde door Peter R, de Vries te noemen en hem daarmee te vergelijken dat het een zelfde soort type is. Die wil je niet achter je aan hebben. Als hij zegt dat Blatter de volgende is, en hij hem heeft ontmaskert, geloof ik het direct. Dit is een onthulling die er toe doet. We gaan hem nog wel in de media zien, misschien niet snel, maar zeker op langere termijn.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat wil je met deze post zeggen?
Hij kan momenteel alleen maar verliezen,. Als ie zich niet laat zien blijft de situatie, althans dat hoopt ie, stabiel.quote:
Oke, dan snap ik je. Maar ik snap heus wel dat als Peter R echt iets weet dat dat wel wat betekent.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat zonder Peter r, de Vries die gasten nog op water en brood zouden zitten. Je kunt hem een eikel vinden, dat doe ik ook, maar je kunt niet ontkennen dat het een vakman is die je niet achter je aan wil hebben. Die bijt zich in een onderwerp of persoon vast net zolang tot ie gewonnen heeft. Talloze voorbeelden van. Je vroeg wie die Jennings is, ik wilde door Peter R, de Vries te noemen en hem daarmee te vergelijken dat het een zelfde soort type is. Die wil je niet achter je aan hebben. Als hij zegt dat Blatter de volgende is, en hij hem heeft ontmaskert, geloof ik het direct. Dit is een onthulling die er toe doet. We gaan hem nog wel in de media zien, misschien niet snel, maar zeker op langere termijn.
Ga je dit nou in alle topics posten?quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:27 schreef JCats het volgende:
De gelijkgeschakelde media hitsen en hetsen in koor.
Maar wat is er werkelijk aan de hand.
Waarom nu?
Twee maar.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:28 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ga je dit nou in alle topics posten?
Eerder in BNW.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:29 schreef JCats het volgende:
[..]
Twee maar.
Eigenlijk hoort het zeker óók in "politiek" thuis.
Zeker, dat zullen de mainstream media, die niets uitzoeken en alleen de autoriteiten napraten, volledig met je eens zijn.quote:
Dat subforum is juist bedoeld voor dingen die in de MSM verzwegen of verdraaid worden toch?quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:32 schreef JCats het volgende:
[..]
Zeker, dat zullen de mainstream media, die niets uitzoeken en alleen de autoriteiten napraten, volledig met je eens zijn.
Denk je ook dat inzake de FIFA-inval het een en ander verzwegen en verdraaid wordt?quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat subforum is juist bedoeld voor dingen die in de MSM verzwegen of verdraaid worden toch?
Jammer, zou een sterk statement zijnquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:26 schreef Ajacied422 het volgende:
UEFA gaat niet de show van morgen boycotten.
Nee, daarom kun je het beter in het daarvoor bedoelde subforum posten ipv deze topics te vervuilen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:37 schreef JCats het volgende:
[..]
Denk je ook dat inzake de FIFA-inval het een en ander verzwegen en verdraaid wordt?
quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:45 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nee, daarom kun je het beter in het daarvoor bedoelde subforum posten ipv deze topics te vervuilen.
Eerder het ontbossen van de Amazone.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:48 schreef heywoodu het volgende:
Laten we nou aub niet gaan zeggen dat de ECHTE reden van de inval te maken heeft met Israël vs Palestina.
En Zwarte Piet.quote:
Zeker. En de Waals-Vlaamse discussie.quote:
En uiteindelijk komen we dan bij de friet-patat discussie?quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zeker. En de Waals-Vlaamse discussie.
Zo zout heb ik het nog nooit gegeven.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
En uiteindelijk komen we dan bij de friet-patat discussie?
Er komt de grootste irrelevante Amerikahaat naar boven als zoiets gebeurt. Het is uitstekend dat de FBI dit doet en het had al tien jaar eerder gemoetenquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:48 schreef heywoodu het volgende:
Laten we nou aub niet gaan zeggen dat de ECHTE reden van de inval te maken heeft met Israël vs Palestina.
Omdat het onderzoek nu klaar is (zou ongeveer een jaar gaan duren ongeveer een jaar geleden). En er zal vast ook wel gekeken zijn naar de verkiezing van morgen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:27 schreef JCats het volgende:
De gelijkgeschakelde media hitsen en hetsen in koor.
Maar wat is er werkelijk aan de hand.
Waarom nu?
Oh, een onderzoek, dus er is nog helemaal niets bewezen?quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat het onderzoek nu klaar is (zou ongeveer een jaar gaan duren ongeveer een jaar geleden). En er zal vast ook wel gekeken zijn naar de verkiezing van morgen.
Dus niemand mag opgepakt worden als ie alleen nog verdacht is? Het moet eerst allemaal 100% bewezen worden voor er actie ondernomen kan worden?quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:57 schreef JCats het volgende:
[..]
Oh, een onderzoek, dus er is nog helemaal niets bewezen?
Hoe zat dat ook alweer, onschuldig tot?
Nee, da's meer de plaat voor de kop die ze delenquote:Op donderdag 28 mei 2015 15:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Zelfs het smeergeld van FIFA is doorgedrongen tot sommige FOK users.
Wie zegt dat?quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus niemand mag opgepakt worden als ie alleen nog verdacht is? Het moet eerst allemaal 100% bewezen worden voor er actie ondernomen kan worden?
Het is vrij gebruikelijk, in elk rechtssysteem dat ik ken, dat als er aanklachten tegen iemand zijn, dat bekend wordt gemaakt en de verdachte verhoord wordt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:57 schreef JCats het volgende:
[..]
Oh, een onderzoek, dus er is nog helemaal niets bewezen?
Hoe zat dat ook alweer, onschuldig tot?
Nou ja, in de US gaat het wel eens anders als je buiten bent en het verkeerde kleurtje hebt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is vrij gebruikelijk, in elk rechtssysteem dat ik ken, dat als er aanklachten tegen iemand zijn, dat bekend wordt gemaakt en de verdachte verhoord wordt.
Dat klopt inderdaad. In Nederland ook wel eens, trouwens. Hoe heeft dat eigenlijk met deze zaak te maken?quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:04 schreef JCats het volgende:
[..]
Nou ja, in de US gaat het wel eens anders als je buiten bent en het verkeerde kleurtje hebt.
Alle verdachten zijn jonge donkere mannenquote:Op donderdag 28 mei 2015 15:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. In Nederland ook wel eens, trouwens. Hoe heeft dat eigenlijk met deze zaak te maken?
Jij begon over rechtssystemen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. In Nederland ook wel eens, trouwens. Hoe heeft dat eigenlijk met deze zaak te maken?
Omdat jij doet alsof het arresteren van verdachten iets absurds is wat tegen de onschuldpresumptie in gaat.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:06 schreef JCats het volgende:
[..]
Jij begon over rechtssystemen.
Overigens speelt de US in deze kwestie natuurlijk een centrale rol.
Nee, de reactie (hetze) van de Nederlandse media gaat in tegen de onschuldpresumptie.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat jij doet alsof het arresteren van verdachten iets absurds is wat tegen de onschuldpresumptie in gaat.
Uh, hoezo? Er wordt steevast vermeld dat het gaat om aanklachten. Ik heb ook nog niemand op zien roepen tot straffen (die volgen inderdaad pas na een veroordeling).quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:09 schreef JCats het volgende:
[..]
Nee, de reactie (hetze) van de Nederlandse media gaat in tegen de onschuldpresumptie.
Typisch fok! gedrag, bij elke juridisch gerelateerde zaak komen ze uit hun holletjes gekropen om te drammen dat er nog niks bewezen is. Wat willen ze überhaupt horen? Gewoon geen aandacht aan besteden, over een paar maanden is er zwart op wit bewijs beschikbaar voor iedereen en is zijn mening niks meer waard.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uh, hoezo? Er wordt steevast vermeld dat het gaat om aanklachten. Ik heb ook nog niemand op zien roepen tot straffen (die volgen inderdaad pas na een veroordeling).
Ik vind het een beetje struisvogelgedrag om alle onthullingen in het rapport te negeren omwille van "is niet bewezen". Nee, dat is het inderdaad niet, maar dat wil niet zeggen dat het geen onthullingen zijn.
De grap is dat ik meestal zelf zo'n type ben.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:17 schreef Donnis het volgende:
[..]
Typisch fok! gedrag, bij elke juridisch gerelateerde zaak komen ze uit hun holletjes gekropen om te drammen dat er nog niks bewezen is.
Ja, net als met die massavernietigingswapens.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:17 schreef Donnis het volgende:
[..]
Typisch fok! gedrag, bij elke juridisch gerelateerde zaak komen ze uit hun holletjes gekropen om te drammen dat er nog niks bewezen is. Wat willen ze überhaupt horen? Gewoon geen aandacht aan besteden, over een paar maanden is er zwart op wit bewijs beschikbaar voor iedereen en is zijn mening niks meer waard.
Ik heb je door, jouw hobby is gewoon om steeds over ongerelateerde onderwerpen te beginnen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:18 schreef JCats het volgende:
[..]
Ja, net als met die massavernietigingswapens.
Only two things are infinite,quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb je door, jouw hobby is gewoon om steeds over ongerelateerde onderwerpen te beginnen.
Het universum en de menselijke domheid. En over die tweede was Albert niet zeker. Goede quote hoor.quote:
De UEFA dreigt uit de FIFA te stappen als Blatter wordt herkozen. Ook deelname van Europese landen aan WK's staat ter discussie.twitter:BBCSport twitterde op donderdag 28-05-2015 om 15:25:28Uefa president Michel Platini is holding a news conference. Watch live: http://t.co/0OjOB1ofDi #Fifa http://t.co/4ZiAam4xmY reageer retweet
Niets van te volgen die persco.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
De UEFA dreigt uit de FIFA te stappen als Blatter wordt herkozen. Ook deelname van Europese landen aan WK's staat ter discussie.twitter:BBCSport twitterde op donderdag 28-05-2015 om 15:25:28Uefa president Michel Platini is holding a news conference. Watch live: http://t.co/0OjOB1ofDi #Fifa http://t.co/4ZiAam4xmY reageer retweet
Nou laat het feest maar beginnen
Over het universum was Albert niet zeker.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het universum en de menselijke domheid. En over die tweede was Albert niet zeker. Goede quote hoor.
Correct.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:28 schreef JCats het volgende:
[..]
Over het universum was Albert niet zeker.
twitter:OostveenBert twitterde op donderdag 28-05-2015 om 14:58:15Uitkomst overleg: congres gaat door en massaal pleidooi om voor Ali te stemmen en te helpen met de broodnodige hervorming van FIFA.... reageer retweet
Het wordt steeds gekkerquote:Op donderdag 28 mei 2015 15:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nou laat het feest maar beginnen
Ze zouden Quatar sowieso moeten boycotten, als je alleen al ziet hoe ze daar die stadions door een soort van veredelde slaven laten bouwen.quote:
Dit is allemaal toevalquote:Op donderdag 28 mei 2015 16:04 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Platini is ook door en door corrupt.
Lood om oud ijzer.
sep is ook tijdens zijn eerste verkiezing geholpen door platiniquote:Op donderdag 28 mei 2015 16:08 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dit is allemaal toeval![]()
[ afbeelding ]
Platiniquote:Op donderdag 28 mei 2015 16:08 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dit is allemaal toeval![]()
[ afbeelding ]
Kan niet wachten.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:11 schreef wolfrolf het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben jullie hier ook zoveel zin in xD
Ja al 5 minuten achter elkaar ofzoquote:Op donderdag 28 mei 2015 17:26 schreef radyo het volgende:
Haaaa die parade met de vlaggen en dat lullige muziekje
quote:Op donderdag 28 mei 2015 18:20 schreef Ludachrist het volgende:
http://www.groene.nl/artikel/vuil-spel
Ook wel een goed artikel over de geschiedenis van corruptie binnen de FIFA, als het niet al gepost is.
Hangt er van af. Aan de ene kant heeft Blatter dan tijd om zijn straatje schoon te vegen en nieuwe enveloppen te bezorgen bij eventuele twijfelaars. Aan de andere kant geeft het de FBI de kans om door te pakken en als die dit onderzoek een goed vervolg kunnen geven, bijvoorbeeld als twee mensen die nu opgepakt zijn Blatter verlullen, dan is zijn kans sowieso verkeken.quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:12 schreef KingRoland het volgende:
Naar mijn mening mag Blatter nu al vertrekken.
Is het gunstig als de verkiezingen vertraging lopen?
Vraag me af hoeveel mensen nu nog enveloppen aannemen de komende tijd.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hangt er van af. Aan de ene kant heeft Blatter dan tijd om zijn straatje schoon te vegen en nieuwe enveloppen te bezorgen bij eventuele twijfelaars. Aan de andere kant geeft het de FBI de kans om door te pakken en als die dit onderzoek een goed vervolg kunnen geven, bijvoorbeeld als twee mensen die nu opgepakt zijn Blatter verlullen, dan is zijn kans sowieso verkeken.
Als ik Blatter was zou ik in ieder geval nu verkiezingen willen. Je wint waarschijnlijk toch en dan kan je je daarna mooi richten op het dwarsbomen van de FBI en het vernietigen van bewijsmateriaal.
Als er maar genoeg geld in zit loopt dat wel los ben ik bang.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:25 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Vraag me af hoeveel mensen nu nog enveloppen aannemen de komende tijd.
quote:Het grote probleem is ontstaan op het moment dat de FIFA veranderde van een nonprofit-organisatie in een commercieel bedrijf dat gericht was op het verdienen van geld
quote:'Het is een kwestie van principe', aldus Raiola, 'waarbij het vooral gaat om de vraag: wil je wel of niet horen bij een organisatie die er maffiapraktijken op na houdt? Daar wil je toch niets mee te maken hebben?'
Ik ben benieuwd of hij nog zo tegen deze zaken is als hem daagt dat met een terugloop in inkomsten uit kaartjes, voetbal en corruptie zijn eigen spelers ook minder gaan verdienen.quote:'Door de corruptie, het onderhands verkopen van tv-rechten en het aannemen van smeergeld voor het toewijzen van een WK heeft de consument de afgelopen jaren te veel betaald voor zijn kaartje en voor het kijken naar voetbal op televisie.
Dat deze man zijn mond nog open durft te doen over dit soort zakenquote:Op donderdag 28 mei 2015 20:50 schreef Ludachrist het volgende:
http://www.vi.nl/nieuws/r(...)-ten-val-brengen.htm
Raiola bemoeit zich er ook mee! Want de FIFA staat voor alles waar hij een hekel aan heeft:
[..]
[..]
[..]
Ik ben benieuwd of hij nog zo tegen deze zaken is als hem daagt dat met een terugloop in inkomsten uit kaartjes, voetbal en corruptie zijn eigen spelers ook minder gaan verdienen.
Momenteel kruipen alle andere ratten uit de duisternis om ook even goedkoop punten te scoren... Platini incluis. Ik bedoel, natuurlijk is het mooi dat de UEFA Blatter publiekelijk de vinger geeft, maar Platini is uit precies hetzelfde hout gesneden als z'n Zwitserse collega.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat deze man zijn mond nog open durft te doen over dit soort zaken
Ben benieuwd hoe spannend het morgen daadwerkelijk wordt, ik geloof er nog steeds niet veel van dat veel landen Blatter echt laten vallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |