http://nos.nl/artikel/203(...)epakt-in-zurich.htmlquote:In Zwitserland zijn functionarissen van de wereldvoetbalbond FIFA opgepakt, meldt The New York Times. De Zwitserse autoriteiten zouden hen willen uitleveren aan de Verenigde Staten, waar ze worden verdacht van corruptie, onder meer bij de toewijzing van de WK's en bij de verkoop van televisierechten.
De Zwitserse politie deed een inval in het Baur au Lac-hotel in Zürich. FIFA-bestuurders zijn in Zürich bijeen voor een jaarlijkse vergadering.
De inval komt als een grote verrassing. In de VS is de FBI bezig met een onderzoek naar ongeoorloofde praktijken bij de FIFA.
FIFA-voorzitter Sepp Blatter geldt volgens The New York Times niet als verdachte en is niet opgepakt. Toch wordt het onderzoek wordt ook gezien als een ernstige bedreiging voor zijn positie.
Vrijdag wordt de nieuwe FIFA-voorzitter gekozen. Blatter wil een vijfde termijn en geldt als favoriet.
Ja daar heb nu niks aan. Ik wilde NU de OP lezen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Mobiel heeft OP verkloot, fix het over 5 min.
VBL / FIFA-officials opgepaktquote:Op woensdag 27 mei 2015 18:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja daar heb nu niks aan. Ik wilde NU de OP lezen.
Nee als het zo moet hoeft het al niet meer.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
VBL / FIFA-officials opgepakt
Hier heb je ook de OP.
Ga je gang.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja daar heb nu niks aan. Ik wilde NU de OP lezen.
Ik denk dat Blatter zich wel goed ingedekt heeftquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:02 schreef Baconbus het volgende:
Zou Blatter een paar van die meelopers opofferen om zichzelf te redden.
Dat zegt hij toch totaal niet? Hij zegt alleen dat in dat land meer boven tafel komt omdat instanties bereid zijn omkopingszaken tot op de bodem uit te zoeken, terwijl in Nederland het vaak onbelangrijk wordt geacht.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Italië is totaal niet corrupt inderdaad![]()
![]()
twitter:david_conn twitterde op woensdag 27-05-2015 om 18:58:02FIFA: US Dept of Justice not naming "US sportswear company" which sponsored Brazil, but says agreement was 1996: when deal started with Nike reageer retweet
Insinueer je nu dat er sprake is van een dubbele dekking?quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:03 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik denk dat Blatter zich wel goed ingedekt heeft
Volgens Arno heeft de FBI vanmiddag gezegd dat Blatter ook betrokken is geweest bij omkoping.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:02 schreef Baconbus het volgende:
Zou Blatter een paar van die meelopers opofferen om zichzelf te redden.
Arno zei ook ooit dat de bal niet over de lijn was.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:06 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Volgens Arno heeft de FBI vanmiddag gezegd dat Blatter ook betrokken is geweest bij omkoping.
Althans, zoiets zei hij tijdens de nabeschouwing.
Uiteraard is hij betrokken geweest. Hij is het opperhoofd.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:06 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Volgens Arno heeft de FBI vanmiddag gezegd dat Blatter ook betrokken is geweest bij omkoping.
Althans, zoiets zei hij tijdens de nabeschouwing.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:06 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Insinueer je nu dat er sprake is van een dubbele dekking?
Vrij weinig ben ik bang, zal hij wel mensen voor hebben denk ik zo, die de ''rommel'' voor hem opruimenquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Uiteraard is hij betrokken geweest. Hij is het opperhoofd.
Wat ik mij vooral afvraag is hoeveel bewijs ze op zijn persoontje hebben.
Volgens Arno had de FBI bewijs dat er sprake was van omkoping bij een eerdere verkiezing, al zou ik dan verwachten dat hij ook wel zou zijn opgepakt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Uiteraard is hij betrokken geweest. Hij is het opperhoofd.
Wat ik mij vooral afvraag is hoeveel bewijs ze op zijn persoontje hebben.
Ben benieuwd of dit klopt. Maar over het algemeen geloof ik geen woord van de verbale kots van Arno.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:08 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Volgens Arno had de FBI bewijs dat er sprake was van omkoping bij een eerdere verkiezing, al zou ik dan verwachten dat hij ook wel zou zijn opgepakt.
Dat valt niet hard te maken.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:04 schreef Grifte het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch totaal niet? Hij zegt alleen dat in dat land meer boven tafel komt omdat instanties bereid zijn omkopingszaken tot op de bodem uit te zoeken, terwijl in Nederland het vaak onbelangrijk wordt geacht.
In de vragenronde erna werd gemeld dat de huidige aanklacht vooralsnog geen betrekking heeft tot hem.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:10 schreef radyo het volgende:
Ik heb de hele persconferentie gekeken van de FBI en volgen mij is er geen melding geweest over mogelijke betrokkenheid van blatter.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:11 schreef Kriebelhoest het volgende:
http://www.justice.gov/op(...)ering-conspiracy-and
quote:The Convicted Individuals and Corporations
The following individuals and corporations previously pleaded guilty under seal:
On July 15, 2013, the defendant Daryll Warner, son of defendant Jack Warner and a former FIFA development officer, waived indictment and pleaded guilty to a two-count information charging him with wire fraud and the structuring of financial transactions.
On Oct. 25, 2013, the defendant Daryan Warner waived indictment and pleaded guilty to a three-count information charging him with wire fraud conspiracy, money laundering conspiracy and the structuring of financial transactions. Daryan Warner forfeited over $1.1 million around the time of his plea and has agreed to pay a second forfeiture money judgment at the time of sentencing.
On Nov. 25, 2013, the defendant Charles Blazer, the former CONCACAF general secretary and a former FIFA executive committee member, waived indictment and pleaded guilty to a 10-count information charging him with racketeering conspiracy, wire fraud conspiracy, money laundering conspiracy, income tax evasion and failure to file a Report of Foreign Bank and Financial Accounts (FBAR). Blazer forfeited over $1.9 million at the time of his plea and has agreed to pay a second amount to be determined at the time of sentencing.
On Dec. 12, 2014, the defendant José Hawilla, the owner and founder of the Traffic Group, the Brazilian sports marketing conglomerate, waived indictment and pleaded guilty to a four-count information charging him with racketeering conspiracy, wire fraud conspiracy, money laundering conspiracy and obstruction of justice. Hawilla also agreed to forfeit over $151 million, $25 million of which was paid at the time of his plea.
On May 14, 2015, the defendants Traffic Sports USA Inc. and Traffic Sports International Inc. pleaded guilty to wire fraud conspiracy.
All money forfeited by the defendants is being held in reserve to ensure its availability to satisfy any order of restitution entered at sentencing for the benefit of any individuals or entities that qualify as victims of the defendants’ crimes under federal law.
twitter:jackvangelder twitterde op woensdag 27-05-2015 om 19:26:07Is er iets aan de hand bij de FIFA ? Heerlijke golfdag gehad van de Stichting Pantereus (Ronald Waterreus). reageer retweet
quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:27 schreef Slobeend het volgende:
twitter:jackvangelder twitterde op woensdag 27-05-2015 om 19:26:07Is er iets aan de hand bij de FIFA ? Heerlijke golfdag gehad van de Stichting Pantereus (Ronald Waterreus). reageer retweet
Speknek heeft ook iets gehoord hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:27 schreef Slobeend het volgende:
Daarom pakken ze de mannen om hem heen, die gaan getuigen tegen Blatter.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:03 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik denk dat Blatter zich wel goed ingedekt heeft
Jaaquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:32 schreef karton2 het volgende:
[..]
Daarom pakken ze de mannen om hem heen, die gaan getuigen tegen Blatter.
Blatter wordt vrijdag gewoon herkozen, maar maakt die termijn niet vol. Die wordt tijdens een EKwedstrijd in Frankrijk van de eretribune getrokken. hoop ik
Tijdens het WK in Rusland afgevoerd, terwijl hij een hartaanval krijgt. En dan alle camera's op hem gericht en dan gaan we het voetbal eens vierenquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:32 schreef karton2 het volgende:
[..]
Daarom pakken ze de mannen om hem heen, die gaan getuigen tegen Blatter.
Blatter wordt vrijdag gewoon herkozen, maar maakt die termijn niet vol. Die wordt tijdens een EKwedstrijd in Frankrijk van de eretribune getrokken. hoop ik
BOOOOOOOOOOOM!twitter:RobHarris twitterde op woensdag 27-05-2015 om 19:30:26BREAKING: UEFA calls for postponement of FIFA presidential election & may boycott congress. reageer retweet
Mother of god.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:35 schreef YazooW het volgende:
BOOOOOOOOOOOM!twitter:RobHarris twitterde op woensdag 27-05-2015 om 19:30:26BREAKING: UEFA calls for postponement of FIFA presidential election & may boycott congress. reageer retweet
Heerlijkquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:35 schreef YazooW het volgende:
twitter:AP twitterde op woensdag 27-05-2015 om 19:33:34BREAKING: UEFA calls for postponement of FIFA presidential election, may boycott congress. reageer retweet
twitter:SkySportsNewsHQ twitterde op woensdag 27-05-2015 om 19:29:12BREAKING NEWS: UEFA call for Friday's FIFA Presidential election to be postponed. Much more on #SSNHQ reageer retweet
Kwestie van tijd dat benadeelde partijen / landen ook strafzaken gaan aanspannen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:13 schreef Baconbus het volgende:
Marokko is vies genaaid bij de verkiezingen zie ik. 4x zelfs.
Het is in ieder geval niet alsof de FIFA geen spaarpot heeft, dus laat ze maar uitbetalen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:42 schreef karton2 het volgende:
[..]
Kwestie van tijd dat benadeelde partijen / landen ook strafzaken gaan aanspannen.
Want?quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:50 schreef YazooW het volgende:
Maarja, als Blatter straks weg is krijgen we een of andere prins uit Jordanië... Ook niet iets om vrolijk van te worden.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als je uit Jordanië komt ben je bij voorbaat ongeschikt.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:35 schreef YazooW het volgende:
Letterlijk alles is beter dan Blatter op dit moment.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:50 schreef YazooW het volgende:
Maarja, als Blatter straks weg is krijgen we een of andere prins uit Jordanië... Ook niet iets om vrolijk van te worden.
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:50 schreef YazooW het volgende:
Topshow.twitter:SkySportsNewsHQ twitterde op woensdag 27-05-2015 om 19:45:32Sky Sources: Swiss nationals working for Fifa including Sepp Blatter told by investigators they can't leave Switzerland until further notice reageer retweet
Om diezelfde reden steunt het Westen terroristen in Syrië om Assad weg te krijgen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Letterlijk alles is beter dan Blatter op dit moment.
Lekker relevant joh.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:54 schreef YazooW het volgende:
[..]
Om diezelfde reden steunt het Westen terroristen in Syrië om Assad weg te krijgen.
http://www.fifa.com/about(...)blatter-2609360.htmlquote:This is a difficult time for football, the fans and for FIFA as an organisation. We understand the disappointment that many have expressed and I know that the events of today will impact the way in which many people view us.
As unfortunate as these events are, it should be clear that we welcome the actions and the investigations by the US and Swiss authorities and believe that it will help to reinforce measures that FIFA has already taken to root out any wrongdoing in football.
While there will be many who are frustrated with the pace of change, I would like to stress the actions that we have taken and will continue to take. In fact, today’s action by the Swiss Office of the Attorney General was set in motion when we submitted a dossier to the Swiss authorities late last year.
Let me be clear: such misconduct has no place in football and we will ensure that those who engage in it are put out of the game. Following the events of today, the independent Ethics Committee – which is in the midst of its own proceedings regarding the awarding of the 2018 and 2022 FIFA World Cups - took swift action to provisionally ban those individuals named by the authorities from any football-related activities at the national and international level. These actions are on top of similar steps that FIFA has taken over the past year to exclude any members who violate our own Code of Ethics.
We will continue to work with the relevant authorities and we will work vigorously within FIFA in order to root out any misconduct, to regain your trust and ensure that football worldwide is free from wrongdoing
Zoals verwacht, hij weet van niksquote:Op woensdag 27 mei 2015 20:02 schreef Ajacied422 het volgende:
Statement van BLATTERRRRRRRRRRRRRRRRRR
[..]
http://www.fifa.com/about(...)blatter-2609360.html
Wel goed dat Blatter zo hard gaat optreden tegen corruptie binnen de FIFA.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
quote:Woensdagavond werd bekend dat de FIFA elf verdachte officials heeft geschorst. De voorzitter van de ethische commissie, Hans-Joachim Eckert, liet weten dat de elf individuen voorlopig geen voetbalgerelateerde taken op nationaal en internationaal niveau mogen uitvoeren.
bron
Dit is Jiskefetquote:Op woensdag 27 mei 2015 20:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik kijk nergens meer van op, kwam er laatst zelfs achter dat de Rabobank een ethische commissie heeftquote:Op woensdag 27 mei 2015 20:07 schreef karton2 het volgende:
FIFA heeft de 11 opgepakte officials geschorst:
[..]
Die Blatter leeft toch helemaal in z'n eigen wereld?quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het doet echt een beetje denken aan een dictator tijdens een volksopstand of zo.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Is het toch ook?quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het doet echt een beetje denken aan een dictator tijdens een volksopstand of zo.
twitter:GaryLineker twitterde op woensdag 27-05-2015 om 09:47:27If Blatter had even a crumb of dignity remaining, he'd walk away now, creep back to his lair, sit in his armchair and stroke his cat. reageer retweet
Een hele prestatie iddquote:Op woensdag 27 mei 2015 20:45 schreef AFCNiels het volgende:
Toch wel knap van Blatter dat hij tussen al die corrupte mensen ongeveer als enige onkreukbaar is gebleken.
twitter:SeppBlatter twitterde op donderdag 16-04-2015 om 21:41:54Congratulations to @jeffreywebb for his re-election as @CONCACAF President and FIFA Vice-President! This shows the trust in his leadership. reageer retweet
quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:16 schreef karton2 het volgende:
Op 16 april jl...:twitter:SeppBlatter twitterde op donderdag 16-04-2015 om 21:41:54Congratulations to @jeffreywebb for his re-election as @CONCACAF President and FIFA Vice-President! This shows the trust in his leadership. reageer retweet
Ik had niet verwacht dat het deze omvang zou krijgen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Had een tijdje terug al eens gelezen ergens dat de FBI bezig was met een onderzoek. Nooit gedacht dat het ook daadwerkelijk tot actie zou leiden
Die zou allang weg zijn geweest.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef Blik het volgende:
Bij een normaal bedrijf zou de CEO allang afgetreden zijn, ook als die niet direct betrokken zou zijn bij de fraude en witwas-praktijken. Hij is uiteindelijk eindverantwoordelijk.
Maar Blatter natuurlijk niet...
Het is geen normaal bedrijf, dat is geen nieuws.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef Blik het volgende:
Bij een normaal bedrijf zou de CEO allang afgetreden zijn, ook als die niet direct betrokken zou zijn bij de fraude en witwas-praktijken. Hij is uiteindelijk eindverantwoordelijk.
De FBI heeft zich vooral gericht op eerdere zaken. De FIFA heeft zelf natuurlijk corruptie bij de toewijzingen van WK 2018 en 2022 zelf al toegegeven.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Gek genoeg lees ik niks over corruptie bij WK 2018 en WK 2022
Dat is kennelijk niet voldoende om de WK's van 2018 en 2022 af te pakken van Rusland en Qatar. Daar hoop ik eigenlijk wel opquote:Op woensdag 27 mei 2015 21:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
De FBI heeft zich vooral gericht op eerdere zaken. De FIFA heeft zelf natuurlijk corruptie bij de toewijzingen van WK 2018 en 2022 zelf al toegegeven.
http://www.spitsnieuws.nl(...)onen-in-wk-procedure
Klopt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef Blik het volgende:
KNVBquote:Op woensdag 27 mei 2015 21:25 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap de houding van de KNVB in eerste instantie niet dat ze wel wilden dat de verkiezing door zou gaan... waarom zou je de druk op Blatter niet maximaal opvoeren, want hij wordt vrijdag toch wel herkozen anders
Dit.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:31 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
KNVBdie willen altijd het liefste jongetje van de klas zijn
In een maffia-familie is het zo dat de topman alleen door interne druk kan worden afgezet. Of door de dood.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef Blik het volgende:
Ik geloof niet dat het in een stichting heel anders zou gaan eigenlijk.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:30 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Klopt.
FIFA is overigens wel een stichting.
Dat denk ik ook niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het in een stichting heel anders zou gaan eigenlijk.
En een stichting mag toch geen winst maken?
Volgens mij is de FIFA een federatie en geen stichting. Kan er naast zitten hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:30 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Klopt.
FIFA is overigens wel een stichting.
Volgens mij mag een stichting best winst maken, als ze het niet uitkeren aan bestuurders, maar terug pompen in de stichting voor nieuwe initiatieven.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het in een stichting heel anders zou gaan eigenlijk.
En een stichting mag toch geen winst maken?
Aparte redenering.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:40 schreef Tchock het volgende:
The main building has only two upper levels, resulting in two thirds of the headquarters lying underground. "Places where people make decisions should only contain indirect light," said Sepp Blatter, "because the light should come from the people themselves who are assembled there."[2]
Onder Nederlands recht inderdaad. Een stichting mag wel winst maken maar moet die inzetten voor haar statutaire doelen, winstuitkering aan aandeelhouders of leden is verboten. Maar ik weet niet hoe dat in Zwitserland zit en ook niet of de FIFA wel een stichting is.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:43 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Volgens mij mag een stichting best winst maken, als ze het niet uitkeren aan bestuurders, maar terug pompen in de stichting voor nieuwe initiatieven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |