Dat bedoel ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan reageer je daar op wat ik daar zeg, niet een week later in het Syrie topic over iets wat ik zei over Erdogan in een topic over Erdogan en zijn buitenlandbeleid en Assad.
Het Syrië topic / reeks zal gesloten worden als het op zo een trend doorgaat met idiote discussies als 'ja maar Turkije, Erdogan'. Wil je met mij over Erdogan discussiëren, prima, ik ben in vrijwel alle topics wat over Erdogan gaat actief. Kom niet met een idiote verwijzing naar Erdogan en Turkije als ik het uitsluitend heb over wat zich in Syrië afspeelt, dus Assad, ISIS en consorten, zeker niet als hierdoor al eerder het desbetreffende topic als is gesloten of dreigde te sluiten.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:02 schreef pietba het volgende:
[..]
Dat bedoel ik helemaal niet.
Ik zeg dat het hypocriet is dat jij klaagt als iemand over Erdogan begint in een topic dat over Syrië gaat maar jij zelf begint over Assad in een topic dat over Turkije gaat.
racist.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:05 schreef sp3c het volgende:
ow zijn jullie nu hier verder gegaan?
kap er hier ook maar gelijk mee aub
Alweer negeer je mijn punt...quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het Syrië topic / reeks zal gesloten worden als het op zo een trend doorgaat met idiote discussies als 'ja maar Turkije, Erdogan'. Wil je met mij over Erdogan discussiëren, prima, ik ben in vrijwel alle topics wat over Erdogan gaat actief. Kom niet met een idiote verwijzing naar Erdogan en Turkije als ik het uitsluitend heb over wat zich in Syrië afspeelt, dus Assad, ISIS en consorten, zeker niet als hierdoor al eerder het desbetreffende topic als is gesloten of dreigde te sluiten.
Oke.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:05 schreef sp3c het volgende:
ow zijn jullie nu hier verder gegaan?
kap er hier ook maar gelijk mee aub
Volgens mij was dat geen regel.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:52 schreef mr_jack het volgende:
Volgens mij hadden we afgesproken dat er geen persoonlijke meningen/voorkeuren meer in de topic titel van de Syrie reeks zouden komen?
Nergens staat dat hij betrokken is bij dat bureau hoor.quote:Op donderdag 11 juni 2015 01:35 schreef Xa1pt het volgende:
TS probeert komt klanten tekort.
NWS / Justitie dient in te grijpen bij ‘doorschuifgedrag’ van ziekenhuizen.
Nou, misschien dacht TS dat er echt wat aan de hand was.quote:Op donderdag 11 juni 2015 18:13 schreef Fokker89 het volgende:
NWS / Alweer brand bij de schiphol cellen
Dit topic gaat nergens over. Een automatische brandmelding is bijna dagelijkse kost, dus het is gewoon stemmingsmakerij.
Okequote:Op donderdag 11 juni 2015 18:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nou, misschien dacht TS dat er echt wat aan de hand was.
Niet iedereen weet hoe dat met P2000 werkt.
Maar het is dicht.
Moet je even mailen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik kreeg een ban vanwege bedreiging op nws. Ik ben heel benieuwd wie en hoe ik iemand heb bedreigd aangezien ik mij niet kan herinneren dat ik iemand ging vermoorden oid. Heb Crystal Meth en mensen die opriepen tot strafbaar geweld tegen kinderen beledigd, maar ik snap niet dat hunnie vrolijk doorposten en zo'n lieve jongen als ik gediscrimineerd word.
Laat maar zitten dan. Waarom nemen jullie überhaupt de moeite om te modden zonder users ooit te vertellen waarom of zelfs dat ze verwijdert zijn? Al meerdere keren meegemaakt dat halve topics verdwenen zijn zonder ook maar een post waarom. Nu ik geband ben voor bedreiging zonder mensen ooit bedreigd te hebben weet ik al helemaal niet wat jullie nou van mij willen.quote:
Als er een half topic is verwijderd kun je hier komen vragen waarom dat is.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Laat maar zitten dan. Waarom nemen jullie überhaupt de moeite om te modden zonder users ooit te vertellen waarom of zelfs dat ze verwijdert zijn? Al meerdere keren meegemaakt dat halve topics verdwenen zijn zonder ook maar een post waarom. Nu ik geband ben voor bedreiging zonder mensen ooit bedreigd te hebben weet ik al helemaal niet wat jullie nou van mij willen.
Oke dan begrijp ik waarom je niks over bans kan zeggen, maar vindt je het niet vreemd dat iemand actief actie moet ondernemen om er achter te komen waarom jij of een andere mod posts aan het verwijderen is? In het kader van fok minder een afvoerputje maken zou feedback op dit soort dingen toch wel stap 1 moeten zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als er een half topic is verwijderd kun je hier komen vragen waarom dat is.
Voor vragen over bans moet je toch echt mailen omdat wij die niet zetten.
Hoezo dat?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 13:57 schreef arjan1112 het volgende:
Betekend dat bericht van Danny over Fok! dat ik niet meer mag reageren in de forums, nieuws politiek en op het AEX forum ?
Dat staat nergens.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 14:03 schreef arjan1112 het volgende:
nou. er staat dat als de moderators je postings niet goed genoeg vinden, en dergelijke
Precies.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 14:17 schreef arjan1112 het volgende:
Mja ' doe normaal ' is het belangrijkste, dus het zal wel goed zijn
Er worden wel vaker topics gemaakt met een Facebookberichtje als bron.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NWS / Buschauffeur sluit deuren voor moslima en rijdt door!
Als bron gebruikt TS een klein berichtje dat iemand op zijn facebook achtergelaten heeft.
In de trant van 'lief dagboek'. Als dat al genoeg is voor een topic in NWS, dan kan je van alles wel een topic aanmaken.
Er klaagt iemand in KLB over een bekeuring. Mag ik daar een NWS topic over maken?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Er worden wel vaker topics gemaakt met een Facebookberichtje als bron.
Meestal zie je dan binnen een paar dagen dat er geen kut van het hele bericht klopt.
Kan niet zoveel kwaad.
Lijkt me niet nodig als het al in KLB staat.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Er klaagt iemand in KLB over een bekeuring. Mag ik daar een NWS topic over maken?
Is gebeurd.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NWS / We gaan weer betalen, Griekenland heeft gewonnen!
NWS / We gaan weer betalen, Griekenland heeft gewonnen! Of toch niet? #2
Kan die 2e gereekst worden?
Ah! Dankjequote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:43 schreef sp3c het volgende:
is er al
NWS / Nederland gaat experimenteren met het basisinkomen. #4
Lijkt me een slim plan om users van FOK! weg te leiden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
Is het wellicht een optie om er een regel van te maken dat wanneer nieuwsberichten afkomstig zijn van andere sites dan FOK!, enkel de intro van het geciteerde artikel in de OP mag worden geplaatst?
Om de rest van het stuk te lezen moeten de users naar de website van de oorspronkelijke bron surfen.
Hoezo leid je ze weg? Je voert hier de discussie, maar om het hele artikel te lezen moet je even snel naar de oorspronkelijke bron surfen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Lijkt me een slim plan om users van FOK! weg te leiden.
Je stuurt users vanuit de OP direct naar een andere site.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
Hoezo leid je ze weg? Je voert hier de discussie, maar om het hele artikel te lezen moet je even snel naar de oorspronkelijke bron surfen.
Ik lees liever het hele artikel direct in de OP zonder op een link te moeten klikken. Tevens krijg je dan een discussie waar de helft van de users niet het volledige stuk gelezen hebben, omdat ze niet op die link wilden klikken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
Is het wellicht een optie om er een regel van te maken dat wanneer nieuwsberichten afkomstig zijn van andere sites dan FOK!, enkel de intro van het geciteerde artikel in de OP mag worden geplaatst?
Om de rest van het stuk te lezen moeten de users naar de website van de oorspronkelijke bron surfen.
Met bronvermelding is het geen enkele vorm van plagiaat.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, en persoonlijk vind ik artikelen 1-op-1 overnemen een vorm van plagiaat. Door verhalen hier integraal te plaatsen, voorkom je dat users de oorspronkelijke bron bezoeken.
Vraag maar eens aan de leiding hier hoe Trouw reageert op het integraal overnemen van hun artikelen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Met bronvermelding is het geen enkele vorm van plagiaat.
Dat hoef ik niet te vragen, want dat weet ik. Maakt het nog steeds geen (vorm van) plagiaat.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
Vraag maar eens aan de leiding hier hoe Trouw reageert op het integraal overnemen van hun artikelen.
Mee eens. Maar alleen een intro is ook weer te kort.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, en persoonlijk vind ik artikelen 1-op-1 overnemen een vorm van plagiaat. Door verhalen hier integraal te plaatsen, voorkom je dat users de oorspronkelijke bron bezoeken.
dat meende ik al tussen de regels door te lezen iddquote:Op woensdag 17 juni 2015 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
Het is vooral broodroof. Je lokt gebruikers hierheen met kopij die niet jouw eigendom is.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat hoef ik niet te vragen, want dat weet ik. Maakt het nog steeds geen (vorm van) plagiaat.
Met bronvermelding maken veel sites er geen probleem van omdat het voor hun ook een vorm van reclame is. Als ze wel moeilijk doen wordt het voor zover ik weet weggehaald. Trouw laten we op verzoek van Danny ook niet toe als bron. Veelal veranderen we dan ook de OP met een andere bron.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vraag maar eens aan de leiding hier hoe Trouw reageert op het integraal overnemen van hun artikelen.
Vrouw?quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:48 schreef Copycat het volgende:
Check mijn fotoboek en zie mijn beroepsachtergrond.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:48 schreef Copycat het volgende:
Check mijn fotoboek en zie mijn beroepsachtergrond.
Oké, ik LOLde.quote:
wie is eigenlijk voetbalhooligan 1?quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:49 schreef sp3c het volgende:
Of zoals voetbalhooligan2 al zegt dat mensen puur op de inleiding gaan reageren
Heel toevallig weet ik dat uitgevers wel rekeningen gaan sturen als ze het ontdekken. Juist omdat internet voor media steeds belangrijker wordt, zijn ze daar feller in.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:47 schreef Specularium het volgende:
Niet mee eens, ik snap wel dat jullie (Koos en Elf) het vanuit jullie beroepsachtergrond zo zien, maar Copycat heeft gelijk. Zeker mobiel gaat het er voor zorgen dat users minder snel doorscrollen om te reageren.
De melkboer?quote:
Als je de trend van weer steeds meer betaalmuren ziet ben ik bang dat dit niet heel lang meer op deze manier door kan gaan.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Met bronvermelding maken veel sites er geen probleem van omdat het voor hun ook een vorm van reclame is. Als ze wel moeilijk doen wordt het voor zover ik weet weggehaald. Trouw laten we op verzoek van Danny ook niet toe als bron. Veelal veranderen we dan ook de OP met een andere bron.
En het gaat er niet zozeer om dat je gebruikers hier heen lokt want vaak zijn die nieuwssites al eerder met hun bericht want anders kan je ze niet kopiëren, maar wil men er over 'discussiëren'
Maar misschien kan Danny je vraag zelf beter beantwoorden.
Als het achter een betaalmuur zit mag het sowieso niet natuurlijk.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:53 schreef Loveless85 het volgende:
Danny is er zelf ook niet heel blij mee begreep ik laatst. Ontvang idd weleens boze uitgevers in de mail over het klakkeloos overnemen, zeker/zelfs wanneer het achter een betaalmuur zit. Maarja, wat moet je dan? Bronnen soms vervangen voor FP-artikelen kan helpen. Verder kan je niet zoveel denk ik, of het is gelijk de doodssteek voor bepaalde fora.
Daarom zetten uitgeverijen ook steeds vaker afdelingen op touw om het web te speuren naar vormen van plagiaat.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je de trend van weer steeds meer betaalmuren ziet ben ik bang dat dit niet heel lang meer op deze manier door kan gaan.
Vind zelf volledige artikelen hier inderdaad prettiger maar de leveranciers van die artikelen zullen meer en meer gaan steigeren.
Dat kan inderdaad zijn... misschien dat je in de toekomst meer oneliners krijgt in een OP, of een filmpje met een link naar een artikel... We zullen het gaan meemaken. Maar goed, tis meer iets voor Danny misschien, het werkt al jaren zo.. en als het ergens fout zou zitten neem ik aan dat er al andere maatregelen genomen zouden zijn. Dus waarom er nu ineens een issue van gemaakt wordt snap ik niet echt. Denk dat de vraag op een andere plek beter zou zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je de trend van weer steeds meer betaalmuren ziet ben ik bang dat dit niet heel lang meer op deze manier door kan gaan.
Vind zelf volledige artikelen hier inderdaad prettiger maar de leveranciers van die artikelen zullen meer en meer gaan steigeren.
Ja, maar heeft ook nadelen aangezien je grappenmakers hebt die hun eigen lollige draai er aan geven of een verkapt beeld van de werkelijkheid en feiten verdraaien. Dat geeft nu ook al frustratie.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:01 schreef sp3c het volgende:
Dat laatste is op zich ook wel een idee maar daar heeft natuurlijk bijna niemand zin in en matador heeft net zijn afscheid aangekondigd
ik mis de random woorden echt niet, dus optyfen met je plaatjesquote:Op woensdag 17 juni 2015 15:03 schreef Specularium het volgende:
Kunnen best random plaatjes van dieren hier en daar in een OP.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:08 schreef Disana het volgende:
Ik vind het helemaal niet erg om door te moeten klikken naar de bron. Maar ik denk wel dat je andere discussies krijgt als je alleen de opening hier post.
Ja, al is het maar omdat een deel die dat iet doet toch ook zn zegje gaat doen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:08 schreef Disana het volgende:
Ik vind het helemaal niet erg om door te moeten klikken naar de bron. Maar ik denk wel dat je andere discussies krijgt als je alleen de opening hier post.
dat heb ik even gemist, wat betreft nws of fokbreed?quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:01 schreef sp3c het volgende:
Dat laatste is op zich ook wel een idee maar daar heeft natuurlijk bijna niemand zin in en matador heeft net zijn afscheid aangekondigd
FB / Aan alles komt een eind - het is leuk geweestquote:Op woensdag 17 juni 2015 15:49 schreef Marrije het volgende:
dat heb ik even gemist, wat betreft nws of fokbreed?
dank je!quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:50 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
FB / Aan alles komt een eind - het is leuk geweest
Ik sta er niet zo stringent in als Koos, maar complete artikelen kopiëren is niet zo netjes. Je zou het, zeker bij langere verhalen, kunnen beperken tot een paar alinea's die de kern bevatten.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:47 schreef Specularium het volgende:
Niet mee eens, ik snap wel dat jullie (Koos en Elf) het vanuit jullie beroepsachtergrond zo zien, maar Copycat heeft gelijk. Zeker mobiel gaat het er voor zorgen dat users minder snel doorscrollen om te reageren.
Misschien moeten de regels / richtlijnen van NWS eens grondig worden herschreven. Dat geval op rijm heeft z'n langste tijd wel gehad. Misschien moeten de regels ook los worden gekoppeld van het feedback-topic.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad zijn... misschien dat je in de toekomst meer oneliners krijgt in een OP, of een filmpje met een link naar een artikel... We zullen het gaan meemaken. Maar goed, tis meer iets voor Danny misschien, het werkt al jaren zo.. en als het ergens fout zou zitten neem ik aan dat er al andere maatregelen genomen zouden zijn. Dus waarom er nu ineens een issue van gemaakt wordt snap ik niet echt. Denk dat de vraag op een andere plek beter zou zijn.
Trouwens, van mij mogen topic-openers in NWS zelf wel wat moeite doen voor hun topic door bijv herschrijven en/of meer linkjes/video's/achtergrond informatie aandragen.
Wat had jij precies allemaal in gedachten?quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien moeten de regels / richtlijnen van NWS eens grondig worden herschreven. Dat geval op rijm heeft z'n langste tijd wel gehad. Misschien moeten de regels ook los worden gekoppeld van het feedback-topic.
Ik dacht maar zo even hardop, dus de vraag overvalt me een beetje.quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat had jij precies allemaal in gedachten?
Dat lijkt me zeker nuttig. Ik zie modjes vaak behulpzaam zijn met het toevoegen van een link naar de bron, maar ik weet niet of de TS'en hier ook over worden ingelicht.quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo af en toe is het goed om de bestaande regels nog eens even op te frissen of opnieuw onder de aandacht te brengen. Denk ook aan bronvermelding, die nog vaak zat ontbreekt. De vraag is of alle NWS-users eigenlijk wel weten wat de regels zijn (en DAT er regels zijn). En waar ze die kunnen vinden.
Jij was toch degene die de andere rijmregels had aangeleverd voor de rijm in de OP?quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeker nuttig. Ik zie modjes vaak behulpzaam zijn met het toevoegen van een link naar de bron, maar ik weet niet of de TS'en hier ook over worden ingelicht.
Al zal ik mijn stokpaardje missen
Natuurlijk mag dat gewoon weg, het is leuk dat het is gebruikt maar het was maar voor de lol.quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jij was toch degene die de andere rijmregels had aangeleverd voor de rijm in de OP?
Wat mij betreft kan die rijm nu wel een keer weg. Het was een Sinterklaasgrapje, het was nooit serieus bedoeld om jaren te blijven staan.
Tijd voor een opgefriste OP voor de feedback, waarin de regels helder staan uitgelegd.
Berichten inkorten lijkt me geen goed idee, heb ik net al gezegd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik dacht maar zo even hardop, dus de vraag overvalt me een beetje.
Maar een beetje de kern van het voorgaande: bij langere artikelen niet toestaan dat complete teksten worden gekopieerd en in de OP worden gezet. Een aantal alinea's (bijvoorbeeld 4) moet altijd kunnen volstaan. Desnoods vaker artikelen vervangen door versies van de FP.
Stel dat - bijvoorbeeld - het AD een bijzonder artikel heeft, dan komt er vrijwel altijd een Novum- of ANP-bericht op de feed binnen. Dat vormt dan de basis voor het FP-artikel. En even voor users als KoosVogels: FOK! betaalt ook gewoon netjes voor die feeds.
Verder zie ik in NWS nog wel eens topics uit de categorie nieuwsdump. Bijvoorbeeld deze: NWS / Verkeers Informatie dienst: 'Mijd dit weekeinde de regio Breda'
Ik zie echt 0,0 toegevoegde waarde in zulke topics. Waar wil je over discussiëren? Dat er een weg is afgesloten vanwege werkzaamheden?TS doet ook geen enkele moeite. Zoals Frutsel al zei: de TS mag best wat moeite doen voor z'n topic.
Zo af en toe is het goed om de bestaande regels nog eens even op te frissen of opnieuw onder de aandacht te brengen. Denk ook aan bronvermelding, die nog vaak zat ontbreekt. De vraag is of alle NWS-users eigenlijk wel weten wat de regels zijn (en DAT er regels zijn). En waar ze die kunnen vinden.
Ik heb dan ook nooit beweerd dat FOK! niet geabonneerd is op ANP en Novum.quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik dacht maar zo even hardop, dus de vraag overvalt me een beetje.
Maar een beetje de kern van het voorgaande: bij langere artikelen niet toestaan dat complete teksten worden gekopieerd en in de OP worden gezet. Een aantal alinea's (bijvoorbeeld 4) moet altijd kunnen volstaan. Desnoods vaker artikelen vervangen door versies van de FP.
Stel dat - bijvoorbeeld - het AD een bijzonder artikel heeft, dan komt er vrijwel altijd een Novum- of ANP-bericht op de feed binnen. Dat vormt dan de basis voor het FP-artikel. En even voor users als KoosVogels: FOK! betaalt ook gewoon netjes voor die feeds.
Verder zie ik in NWS nog wel eens topics uit de categorie nieuwsdump. Bijvoorbeeld deze: NWS / Verkeers Informatie dienst: 'Mijd dit weekeinde de regio Breda'
Ik zie echt 0,0 toegevoegde waarde in zulke topics. Waar wil je over discussiëren? Dat er een weg is afgesloten vanwege werkzaamheden?TS doet ook geen enkele moeite. Zoals Frutsel al zei: de TS mag best wat moeite doen voor z'n topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |