abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153581882
Lees hier het verhaal hoe de haat en islamofobie oprukken in Nederland!
(lees ook de commentaren onder het stukje)

quote:
Zojuist overkwam mij hetgeen waar ik vaak over hoor en lees.
De bus stopt voor mijn neus (ter hoogte van de achterdeur) en ik maak aanstalten om richting de voordeur te lopen. Ik zie dat een jongeman in stapt en meteen daarna zie ik dat de chauffeuse via de buitenspiegel de gebeurtenissen rondom de bus checkt.
Net een stap van de voordeur verwijderd, gaat de deze dicht. Compleet verrast (veel te snel voor een normale wachttijd voor een bus en de chauffeuse zag dat ik van plan was in te stappen) klopte ik zonder nadenken op de dichtgaande deur. De chauffeuse kijkt me aan en rijdt door!!!
Er stonden een man of 8 bij de bushalte te wachten op andere bussen waarvan een paar non-verbaal afkeurend reageerde en één persoon zei:" nou dit kan echt niet, ze zag dat je wilde instappen. Hier moet je echt een klacht over indienen".

Ik had toen net deze foto genomen van de wegrijdende bus en daarmee dus besloten dat ik het ZEKER hier niet bij zou laten.

Inmiddels heb ik een klacht ingediend bij #arriva en de beste man weigerde te vermelden dat ik een hoofddoek dragende vrouw ben. "Ik wil uw vervelende gevoel hiermee niet bagataliseren, maar ik vraag me af of dat van belang is te benoemen in deze".
Ik heb hem even verteld dat hetgeen ik wil vertellen, hij in de klacht dient op te nemen. Dat heeft ie dus ook maar uiteindelijk gedaan.

Nee, ik voel me niet snel gediscrimineerd en weet goed met bepaalde zaken om te gaan. Ja, ik weet dat sommige mensen zullen denken, ach stel je niet aan. Maar als dit soort zaken niet gemeld worden en maar getolereerd blijven worden, zullen ook deze voor normaal worden beschouwd en de geschiedenis zich herhalen!
bron

Iedereen denkt natuurlijk meteen dat dit een grap is van De Speld. Niets is minder waar, zoals dame in kwestie meldt. Want nu kan zo'n buschauffeuse nog de deur sluiten voor een willekeurige moslima met hoofddoek, maar morgen rijden de treinen weer!
I´m back.
  Forum Admin dinsdag 16 juni 2015 @ 14:01:20 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153581944
Weer die eeuwige slachtofferrol.

Het is eigenlijk heel erg grappig ware het niet dat het intens triest is. Zelfs de holocaust bij de haren erbij trekken _O-

Ik heb ook wel eens voor een dichte deur gestaan die wegreed. Is discriminatie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:03:07 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_153582011
Mwah. 'In de buurt van Rotterdam', daar zijn toch genoeg hoofddoekjes? Dan zou dit, als het discriminatie was, waarschijnlijk geen op zichzelf staand incident zijn (of de eerste in een reeks). Het kan ook gewoon zo zijn dat de buschauffeuse een rotwijf is :P
pi_153582036
Waarom stond ze te wachten ter hoogte van de achterdeur in plaats van de voordeur?
Waarom had ze de voordeur pas bereikt toen die al dicht was?
Waarom gebruikt ze zo vaak het woord "hetgeen"?
pi_153582038
Man en ik met 2 kleine kinderen stonden op de bus te wachten, hij kwam eindelijk mijn man zwaaide met de paraplu (het regende) en de chauffeur rijd door. Hij moet ons gezien hebben maar omdat ik een bleekscheet ben reed hij door
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_153582050
dat komt omdat andere allochtonen als :

zomaar oma's neersteken op straat.
en niet 1x , maar al 20 jaar lang komen zulke dingen in het nieuws...
dan creeer je inderdaad een angst voor zulke mensjes
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:05:32 #7
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_153582089
Eerst het verhaal van de chauffeur maar eens aanhoren lijkt me....
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:06:04 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_153582102
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Weer die eeuwige slachtofferrol.

Het is eigenlijk heel erg grappig ware het niet dat het intens triest is. Zelfs de holocaust bij de haren erbij trekken _O-

Ik heb ook wel eens voor een dichte deur gestaan die wegreed. Is discriminatie.
Waar lees jij de holocaust dan?

Jij maakt ervan dat ze een slachtofferrol in wilt, ik lees dat er niet in.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_153582120
De ervaring leert vaak dat dit soort klachten flink is aangedikt.
pi_153582137
Is mij ook wel eens overkomen hoor en ik ben geen godenaanbidder. En laat me raden..opnieuw geen getuigen, camerabeelden of ander bewijs. Als bewijs wordt een foto van de achterkant van een bus aangevoerd. Lekker overtuigend (not).
Mij bekruipt het gevoel dat we hier weer eens te maken hebben met een sterk staaltje islamofilie waarbij de gebruikelijke slachtofferrol maar weer eens van stal wordt gehaald.
God bestaat niet, dus leef en geniet
  Forum Admin dinsdag 16 juni 2015 @ 14:07:24 #11
pi_153582149
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Holocaust is misschien niet het juiste woord. Godwin eerder.

quote:
Maar als dit soort zaken niet gemeld worden en maar getolereerd blijven worden, zullen ook deze voor normaal worden beschouwd en de geschiedenis zich herhalen!
Verder riekt het hele nieuwsbericht naar een slachtofferrol. De chauffeuse is doorgereden wánt ik heb een hoofddoekje op en daar moeten we voor oppassen want dat is een precursor voor massale vervolging.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153582194
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

quote:
Maar als dit soort zaken niet gemeld worden en maar getolereerd blijven worden, zullen ook deze voor normaal worden beschouwd en de geschiedenis zich herhalen!
Waar slaat het laatste deel van de zin op, schat je in?

[ Bericht 13% gewijzigd door Ryan3 op 16-06-2015 14:20:35 ]
I´m back.
pi_153582221
:') Hoe mensen zich kunnen aanstellen _O-
pi_153582251
Ik ben ook wel eens bij de bushalte aangekeken met een "haha fuck you, ik ga lekker niet stoppen :') " blik in de ogen van de chauffeur. Boeiend, gebeurt wel eens. Ook die mensen zijn soms chagrijnig of gewoon aso's. Om er nou een heel probleem van te gaan maken..
pi_153582268
Op dit soort berichten reageert iedereen op FOK! Weer vanuit zn onderbuik en men geloof al gelijk niets :)

[ Bericht 30% gewijzigd door Specularium op 16-06-2015 14:36:32 ]
Zie!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:11:53 #16
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_153582273
Het zou een bak zijn als blijkt dat de betrokken chaffeur ook een moslima is :')

Anyway, al die verhaaltjes over moslima's die worden afgetuigt door blanke hooligans waren tot nu toe allemaal bullshit of het slachtoffer was geen slachtoffer omdat ze moslima was, maar gewoon een slachtoffer.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Forum Admin dinsdag 16 juni 2015 @ 14:12:30 #17
pi_153582289
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:11 schreef johnson555 het volgende:
Op dit soort berichten reageert iedereen op FOK! Weer vanuit zn onderbuik en men geloof al gelijk niets :)
Het is dan ook gewoon een strontbericht over een verongelijkte moslima die door een kut chauffeuse een oor aangenaaid is, wat dagelijks zo vaak gebeurt. Nee, het is moslimhaat ditdatzuszo.

Best kans dat het niet eens echt gebeurd is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Specularium op 16-06-2015 14:36:45 ]
pi_153582332
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:09 schreef vigen98 het volgende:
:') Hoe mensen zich kunnen aanstellen _O-
Je ziet een enorme inflatie van het gebruik van de term "islamofobie", vrees ik. Het woord is ineens populair geworden en nu het de gemene deler van de bevolking heeft bereikt zullen we er iedere dag mee om de oren geslagen worden, totdat het net zo inhoudsloos is geworden als de term die het verving "racisme".
I´m back.
pi_153582404
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:04 schreef YebCar het volgende:
dat komt omdat andere allochtonen als :

[ afbeelding ]

zomaar oma's neersteken op straat.
en niet 1x , maar al 20 jaar lang komen zulke dingen in het nieuws...
dan creeer je inderdaad een angst voor zulke mensjes
Je bent vooral een simpele inteeltmongool als je een hoofddoekje weigert omdat je bang bent voor stekende kut-Marokkaantjes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153582415
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je ziet een enorme inflatie van het gebruik van de term "islamofobie", vrees ik. Het woord is ineens populair geworden en nu het de gemene deler van de bevolking heeft bereikt zullen we er iedere dag mee om de oren geslagen worden, totdat het net zo inhoudsloos is geworden als de term die het verving "racisme".
Racisme is trouwens niet zo groot zoals die linkse mensen beweren, ben zelf een allochtoon ben niet eens in Nederland geboren en ben nooit met racisme in aanraking geweest, mensen die steeds racisme schreeuwen zijn mensen die gewoon zielig zijn en aandacht nodig hebben, zelfde voor islamofobie, pure onzin :)

Maar hey misschien komt het wel doordat ik Christelijk ben dat ik niet gediscrimineerd word ofzo :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 16-06-2015 14:31:46 ]
pi_153582450
Vind het niet zo'n geloofwaardig verhaal.
pi_153582451
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:11 schreef johnson555 het volgende:
Was het andersom, dan waren nauwelijks twijfels geuit.

Want autochtonen, dat zijn pas de echte slachtoffers.

[ Bericht 10% gewijzigd door Specularium op 16-06-2015 14:37:03 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153582533
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Racisme is trouwens niet zo groot zoals die linkse mensen beweren, ben zelf een allochtoon ben niet eens in Nederland geboren en ben nooit met racisme in aanraking geweest, mensen die steeds racisme schreeuwen zijn mensen die gewoon zielig zijn en aandacht nodig hebben, zelfde voor islamofobie, pure onzin :)

Maar hey misschien komt het wel doordat ik Christelijk ben dat ik niet gediscrimineerd word ofzo :P
dan ben je waarschijnlijk een blanke/lichte allochtoon
anders geloof ik er geen bal van

[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 16-06-2015 14:32:08 ]
pi_153582543
Wil het verhaal best geloven hoor maar of haar hoofddoek er mee te maken heeft vraag ik mij af.

Zelf ook wel eens meegemaakt, jaren geleden, dat de buschaffeur de deuren dichtgooide terwijl er nog mensen waaronder ikzelf in wilden stappen.
pi_153582569
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:03 schreef Kansenjongere het volgende:
Waarom stond ze te wachten ter hoogte van de achterdeur in plaats van de voordeur?
Waarom had ze de voordeur pas bereikt toen die al dicht was?
sjok, sjok, sjok, de rest wacht wel.
Gok ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')