bronquote:Zojuist overkwam mij hetgeen waar ik vaak over hoor en lees.
De bus stopt voor mijn neus (ter hoogte van de achterdeur) en ik maak aanstalten om richting de voordeur te lopen. Ik zie dat een jongeman in stapt en meteen daarna zie ik dat de chauffeuse via de buitenspiegel de gebeurtenissen rondom de bus checkt.
Net een stap van de voordeur verwijderd, gaat de deze dicht. Compleet verrast (veel te snel voor een normale wachttijd voor een bus en de chauffeuse zag dat ik van plan was in te stappen) klopte ik zonder nadenken op de dichtgaande deur. De chauffeuse kijkt me aan en rijdt door!!!
Er stonden een man of 8 bij de bushalte te wachten op andere bussen waarvan een paar non-verbaal afkeurend reageerde en één persoon zei:" nou dit kan echt niet, ze zag dat je wilde instappen. Hier moet je echt een klacht over indienen".
Ik had toen net deze foto genomen van de wegrijdende bus en daarmee dus besloten dat ik het ZEKER hier niet bij zou laten.
Inmiddels heb ik een klacht ingediend bij #arriva en de beste man weigerde te vermelden dat ik een hoofddoek dragende vrouw ben. "Ik wil uw vervelende gevoel hiermee niet bagataliseren, maar ik vraag me af of dat van belang is te benoemen in deze".
Ik heb hem even verteld dat hetgeen ik wil vertellen, hij in de klacht dient op te nemen. Dat heeft ie dus ook maar uiteindelijk gedaan.
Nee, ik voel me niet snel gediscrimineerd en weet goed met bepaalde zaken om te gaan. Ja, ik weet dat sommige mensen zullen denken, ach stel je niet aan. Maar als dit soort zaken niet gemeld worden en maar getolereerd blijven worden, zullen ook deze voor normaal worden beschouwd en de geschiedenis zich herhalen!
Waar lees jij de holocaust dan?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Weer die eeuwige slachtofferrol.
Het is eigenlijk heel erg grappig ware het niet dat het intens triest is. Zelfs de holocaust bij de haren erbij trekken
Ik heb ook wel eens voor een dichte deur gestaan die wegreed. Is discriminatie.
Holocaust is misschien niet het juiste woord. Godwin eerder.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar lees jij de holocaust dan?
Jij maakt ervan dat ze een slachtofferrol in wilt, ik lees dat er niet in.
Verder riekt het hele nieuwsbericht naar een slachtofferrol. De chauffeuse is doorgereden wánt ik heb een hoofddoekje op en daar moeten we voor oppassen want dat is een precursor voor massale vervolging.quote:Maar als dit soort zaken niet gemeld worden en maar getolereerd blijven worden, zullen ook deze voor normaal worden beschouwd en de geschiedenis zich herhalen!
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar lees jij de holocaust dan?
Jij maakt ervan dat ze een slachtofferrol in wilt, ik lees dat er niet in.
Waar slaat het laatste deel van de zin op, schat je in?quote:Maar als dit soort zaken niet gemeld worden en maar getolereerd blijven worden, zullen ook deze voor normaal worden beschouwd en de geschiedenis zich herhalen!
Het is dan ook gewoon een strontbericht over een verongelijkte moslima die door een kut chauffeuse een oor aangenaaid is, wat dagelijks zo vaak gebeurt. Nee, het is moslimhaat ditdatzuszo.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:11 schreef johnson555 het volgende:
Op dit soort berichten reageert iedereen op FOK! Weer vanuit zn onderbuik en men geloof al gelijk niets![]()
Je ziet een enorme inflatie van het gebruik van de term "islamofobie", vrees ik. Het woord is ineens populair geworden en nu het de gemene deler van de bevolking heeft bereikt zullen we er iedere dag mee om de oren geslagen worden, totdat het net zo inhoudsloos is geworden als de term die het verving "racisme".quote:
Je bent vooral een simpele inteeltmongool als je een hoofddoekje weigert omdat je bang bent voor stekende kut-Marokkaantjes.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:04 schreef YebCar het volgende:
dat komt omdat andere allochtonen als :
[ afbeelding ]
zomaar oma's neersteken op straat.
en niet 1x , maar al 20 jaar lang komen zulke dingen in het nieuws...
dan creeer je inderdaad een angst voor zulke mensjes
Racisme is trouwens niet zo groot zoals die linkse mensen beweren, ben zelf een allochtoon ben niet eens in Nederland geboren en ben nooit met racisme in aanraking geweest, mensen die steeds racisme schreeuwen zijn mensen die gewoon zielig zijn en aandacht nodig hebben, zelfde voor islamofobie, pure onzinquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je ziet een enorme inflatie van het gebruik van de term "islamofobie", vrees ik. Het woord is ineens populair geworden en nu het de gemene deler van de bevolking heeft bereikt zullen we er iedere dag mee om de oren geslagen worden, totdat het net zo inhoudsloos is geworden als de term die het verving "racisme".
Was het andersom, dan waren nauwelijks twijfels geuit.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:11 schreef johnson555 het volgende:
Op dit soort berichten reageert iedereen op FOK! Weer vanuit zn onderbuik en men geloof al gelijk niets![]()
dan ben je waarschijnlijk een blanke/lichte allochtoonquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:16 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Racisme is trouwens niet zo groot zoals die linkse mensen beweren, ben zelf een allochtoon ben niet eens in Nederland geboren en ben nooit met racisme in aanraking geweest, mensen die steeds racisme schreeuwen zijn mensen die gewoon zielig zijn en aandacht nodig hebben, zelfde voor islamofobie, pure onzin
Maar hey misschien komt het wel doordat ik Christelijk ben dat ik niet gediscrimineerd word ofzo
sjok, sjok, sjok, de rest wacht wel.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:03 schreef Kansenjongere het volgende:
Waarom stond ze te wachten ter hoogte van de achterdeur in plaats van de voordeur?
Waarom had ze de voordeur pas bereikt toen die al dicht was?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |