bronquote:Zojuist overkwam mij hetgeen waar ik vaak over hoor en lees.
De bus stopt voor mijn neus (ter hoogte van de achterdeur) en ik maak aanstalten om richting de voordeur te lopen. Ik zie dat een jongeman in stapt en meteen daarna zie ik dat de chauffeuse via de buitenspiegel de gebeurtenissen rondom de bus checkt.
Net een stap van de voordeur verwijderd, gaat de deze dicht. Compleet verrast (veel te snel voor een normale wachttijd voor een bus en de chauffeuse zag dat ik van plan was in te stappen) klopte ik zonder nadenken op de dichtgaande deur. De chauffeuse kijkt me aan en rijdt door!!!
Er stonden een man of 8 bij de bushalte te wachten op andere bussen waarvan een paar non-verbaal afkeurend reageerde en één persoon zei:" nou dit kan echt niet, ze zag dat je wilde instappen. Hier moet je echt een klacht over indienen".
Ik had toen net deze foto genomen van de wegrijdende bus en daarmee dus besloten dat ik het ZEKER hier niet bij zou laten.
Inmiddels heb ik een klacht ingediend bij #arriva en de beste man weigerde te vermelden dat ik een hoofddoek dragende vrouw ben. "Ik wil uw vervelende gevoel hiermee niet bagataliseren, maar ik vraag me af of dat van belang is te benoemen in deze".
Ik heb hem even verteld dat hetgeen ik wil vertellen, hij in de klacht dient op te nemen. Dat heeft ie dus ook maar uiteindelijk gedaan.
Nee, ik voel me niet snel gediscrimineerd en weet goed met bepaalde zaken om te gaan. Ja, ik weet dat sommige mensen zullen denken, ach stel je niet aan. Maar als dit soort zaken niet gemeld worden en maar getolereerd blijven worden, zullen ook deze voor normaal worden beschouwd en de geschiedenis zich herhalen!
Waar lees jij de holocaust dan?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Weer die eeuwige slachtofferrol.
Het is eigenlijk heel erg grappig ware het niet dat het intens triest is. Zelfs de holocaust bij de haren erbij trekken
Ik heb ook wel eens voor een dichte deur gestaan die wegreed. Is discriminatie.
Holocaust is misschien niet het juiste woord. Godwin eerder.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar lees jij de holocaust dan?
Jij maakt ervan dat ze een slachtofferrol in wilt, ik lees dat er niet in.
Verder riekt het hele nieuwsbericht naar een slachtofferrol. De chauffeuse is doorgereden wánt ik heb een hoofddoekje op en daar moeten we voor oppassen want dat is een precursor voor massale vervolging.quote:Maar als dit soort zaken niet gemeld worden en maar getolereerd blijven worden, zullen ook deze voor normaal worden beschouwd en de geschiedenis zich herhalen!
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar lees jij de holocaust dan?
Jij maakt ervan dat ze een slachtofferrol in wilt, ik lees dat er niet in.
Waar slaat het laatste deel van de zin op, schat je in?quote:Maar als dit soort zaken niet gemeld worden en maar getolereerd blijven worden, zullen ook deze voor normaal worden beschouwd en de geschiedenis zich herhalen!
Het is dan ook gewoon een strontbericht over een verongelijkte moslima die door een kut chauffeuse een oor aangenaaid is, wat dagelijks zo vaak gebeurt. Nee, het is moslimhaat ditdatzuszo.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:11 schreef johnson555 het volgende:
Op dit soort berichten reageert iedereen op FOK! Weer vanuit zn onderbuik en men geloof al gelijk niets![]()
Je ziet een enorme inflatie van het gebruik van de term "islamofobie", vrees ik. Het woord is ineens populair geworden en nu het de gemene deler van de bevolking heeft bereikt zullen we er iedere dag mee om de oren geslagen worden, totdat het net zo inhoudsloos is geworden als de term die het verving "racisme".quote:
Je bent vooral een simpele inteeltmongool als je een hoofddoekje weigert omdat je bang bent voor stekende kut-Marokkaantjes.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:04 schreef YebCar het volgende:
dat komt omdat andere allochtonen als :
[ afbeelding ]
zomaar oma's neersteken op straat.
en niet 1x , maar al 20 jaar lang komen zulke dingen in het nieuws...
dan creeer je inderdaad een angst voor zulke mensjes
Racisme is trouwens niet zo groot zoals die linkse mensen beweren, ben zelf een allochtoon ben niet eens in Nederland geboren en ben nooit met racisme in aanraking geweest, mensen die steeds racisme schreeuwen zijn mensen die gewoon zielig zijn en aandacht nodig hebben, zelfde voor islamofobie, pure onzinquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je ziet een enorme inflatie van het gebruik van de term "islamofobie", vrees ik. Het woord is ineens populair geworden en nu het de gemene deler van de bevolking heeft bereikt zullen we er iedere dag mee om de oren geslagen worden, totdat het net zo inhoudsloos is geworden als de term die het verving "racisme".
Was het andersom, dan waren nauwelijks twijfels geuit.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:11 schreef johnson555 het volgende:
Op dit soort berichten reageert iedereen op FOK! Weer vanuit zn onderbuik en men geloof al gelijk niets![]()
dan ben je waarschijnlijk een blanke/lichte allochtoonquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:16 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Racisme is trouwens niet zo groot zoals die linkse mensen beweren, ben zelf een allochtoon ben niet eens in Nederland geboren en ben nooit met racisme in aanraking geweest, mensen die steeds racisme schreeuwen zijn mensen die gewoon zielig zijn en aandacht nodig hebben, zelfde voor islamofobie, pure onzin
Maar hey misschien komt het wel doordat ik Christelijk ben dat ik niet gediscrimineerd word ofzo
sjok, sjok, sjok, de rest wacht wel.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:03 schreef Kansenjongere het volgende:
Waarom stond ze te wachten ter hoogte van de achterdeur in plaats van de voordeur?
Waarom had ze de voordeur pas bereikt toen die al dicht was?
Ja een licht gekleurde allochtoon, dus? Ik kom wel uit Irak he dus waarom zou je het niet geloven? Op papier zou ik meer gediscrimineerd moeten worden dan Turken maar nope geen 1xquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:21 schreef YebCar het volgende:
[..]
dan ben je waarschijnlijk een blanke/lichte allochtoon
anders geloof ik er geen bal van
Was het een blanke gebeurt was het niet eens een verhaal geweest, lees mijn verhaal hier boven. Ik heb er nooit geen ophef over gemaakt of een aanklacht ingediend. Misschien ben ik gewoon een sufferdquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was het andersom, dan waren nauwelijks twijfels geuit.
Want autochtonen, dat zijn pas de echte slachtoffers.
of met haar iPhone te spelen zoals zovaak.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
sjok, sjok, sjok, de rest wacht wel.
Gok ik.
Precies. Mevrouw zat lekker binnen te wachten op de bus en sjokte op haar dooie gemakje naar de voordeur, lees ik in de OP. Alsof buschauffeurs alle tijd van de wereld hebben.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
sjok, sjok, sjok, de rest wacht wel.
Gok ik.
Als je er even vanuit gaat dat het wel precies zo is gebeurd dan is het natuurlijk vele malen te kort door de bocht door te stellen dat dit is gebeurd uit islamofobie en dat als dit dus maar getolereerd blijft worden "de geschiedenis zich zal herhalen". En dan ga ik er even voor het gemak van uit dat ze op school geleerd heeft dat die laatste zinsnede vaak in verband wordt gebracht met de tweede wereldoorlog en het lot van de Joden tijdens de tweede wereldoorlog en niet dat ze naar iets heel anders verwijst.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Vind het niet zo'n geloofwaardig verhaal.
Klopt, dat denk ik ook, bovendien 10 minuten later komt de volgende bus.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Precies. Mevrouw zat lekker binnen te wachten op de bus en sjokte op haar dooie gemakje naar de voordeur, lees ik in de OP. Alsof buschauffeurs alle tijd van de wereld hebben.Als ze gaan wachten op elke trage mongool krijgen ze bij de volgende halte boze blikken.
Nou ja, een verhaal. Deze dame heeft het op Facebook geflikkerd en TS zag het blijkbaar voorbijkomen. Het is niet alsof de media hier uitgebreid aandacht aan besteden.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:25 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Was het een blanke gebeurt was het niet eens een verhaal geweest, lees mijn verhaal hier boven. Ik heb er nooit geen ophef over gemaakt of een aanklacht ingediend. Misschien ben ik gewoon een sufferd
dit symboliseert al jouw denkwijze over berichten waar moslims in voorkomen, maar wanneer de rasechte Marrokkaan een diefstal pleegt, sta je wel vooraan om hem een enkeltje naar zn "eigen" land te geven.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is dan ook gewoon een strontbericht over een verongelijkte moslima die door een kut chauffeuse een oor aangenaaid is, wat dagelijks zo vaak gebeurt. Nee, het is moslimhaat ditdatzuszo.
Best kans dat het niet eens echt gebeurd is.
auto of alloch boeit niet , t gaat erom wat er is gebeurt.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was het andersom, dan waren nauwelijks twijfels geuit.
Want autochtonen, dat zijn pas de echte slachtoffers.
En nog een verkapte godwin ook!quote:Maar als dit soort zaken niet gemeld worden en maar getolereerd blijven worden, zullen ook deze voor normaal worden beschouwd en de geschiedenis zich herhalen!
omdat racisme in eerste instantie gebaseerd wordt op uiterlijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:25 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja een licht gekleurde allochtoon, dus? Ik kom wel uit Irak he dus waarom zou je het niet geloven? Op papier zou ik meer gediscrimineerd moeten worden dan Turken maar nope geen 1x
maar jij ben geen moslimquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:25 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja een licht gekleurde allochtoon, dus? Ik kom wel uit Irak he dus waarom zou je het niet geloven? Op papier zou ik meer gediscrimineerd moeten worden dan Turken maar nope geen 1x
Fijn dat jij voor mij kan denken, man. Kun je ook de winnende lottocijfers opnoemen voor me?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:30 schreef johnson555 het volgende:
[..]
dit symboliseert al jouw denkwijze over berichten waar moslims in voorkomen, maar wanneer de rasechte Marrokkaan een diefstal pleegt, sta je wel vooraan om hem een enkeltje naar zn "eigen" land te geven.![]()
Los daarvan kan t ook waar zijn, niet iedereen zegt wat hij denkt
[..]
auto of alloch boeit niet , t gaat erom wat er is gebeurt.
deze mevrouw gooit t mss snel op moslimhaat, maar andersom gooien mensen t weer snel op de islam, dus het moddergooien komt van beide kanten
Sinds wanneer is Facebook toegestaan als bron op het NWS-forum?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, een verhaal. Deze dame heeft het op Facebook geflikkerd en TS zag het blijkbaar voorbijkomen.
Goede comeback pik jij komt er welquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Fijn dat jij voor mij kan denken, man. Kun je ook de winnende lottocijfers opnoemen voor me?
Ik zeg dat omdat het niet de eerste keer zou zijn dat het een uit de duim gezogen verhaal is.
En verder ''ja maar zij doen het ook''
Ik kan het jou aanraden als je toch alleen maar op de man kan spelen en insinuaties naar iemands kop slingert nav een kort berichtje.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:33 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Goede comeback pik jij komt er wel![]()
blijf vooral buiten een discussie
ah ninja edit, agreed
je insueert zelf dat t elke keer op moslimhaat wordt gegooidquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan het jou aanraden als je toch alleen maar op de man kan spelen en insinuaties naar iemands kop slingert nav een kort berichtje.
Sinds onze TS is geobsedeerd door moslim-geneuzel.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:33 schreef Irakees het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Facebook toegestaan als bron op het NWS-forum?
Ik? Dat doet het berichtquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:35 schreef johnson555 het volgende:
[..]
je insueert zelf dat t elke keer op moslimhaat wordt gegooid
kan je niet tegen een andersmans mening ofso?
ik laat t wel hierbij
Ik zie er niet Westers uit, maar dat kan komen omdat mijn afkomst ook bij de blanke afkomst hoortquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:30 schreef YebCar het volgende:
[..]
omdat racisme in eerste instantie gebaseerd wordt op uiterlijk.
Zie je er westers uit dan kom je ook minder of niet in aanmerking met racisme.
maar om dan te zeggen dat racisme niet in Nederland voorkomt moet je wel je hoofd in je kontgat hebben zitten
Als ik aangeef dat dergelijke klachten de afgelopen tijd met regelmaat zijn aangedikt, is dat een puur inhoudelijke opmerking en constatering. Iets dat jou niet zint, is niet hetzelfde als de onderbuik.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:11 schreef johnson555 het volgende:
haar goed recht toch, laat haar t maar ook bewijzen. eist bewijst etc.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik? Dat doet het berichtof beter gezegd, de mevrouw in het bericht.
dan mag jij die excuus ook niet gebruikenquote:
dat mag jij vinden ja, ik heb er misschien 4 a 5 doorgekregen (ook die paar in Almere ofso) dus vind t wel meevallenquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als ik aangeef dat dergelijke klachten de afgelopen tijd met regelmaat zijn aangedikt, is dat een puur inhoudelijke opmerking en constatering. Iets dat jou niet zint, is niet hetzelfde als de onderbuik.
Vind jij niet dat ze heel vaak de slachtofferrol hebben zo van kijk mij boehoe omdat ik een andere geloof heb en geen christelijke ben ik minderwaardig in dit land boehoequote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:39 schreef johnson555 het volgende:
[..]
haar goed recht toch, laat haar t maar ook bewijzen. eist bewijst etc.
[..]
dan mag jij die excuus ook niet gebruiken
[..]
dat mag jij vinden ja, ik heb er misschien 4 a 5 doorgekregen (ook die paar in Almere ofso) dus vind t wel meevallen
Sociologisch inkijkje in hoe ernstig haat en islamofobie aan het oprukken zijn in Nederland, als dit soort dingen maar getolereerd blijven worden dan zal de geschiedenis zich herhalen hè.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:37 schreef vigen98 het volgende:
Maar serieus TS wat heb jij met dit soort topics
Natuurlijk, elke volk komt ook hiermee, moslims hier, joden holocaust, christenen gooien t op seculieren etc etc. t is wel belangrijk om de echte cases eruit te halen, want het komt idd voor dat moslims gediscrimineerd worden, joden gehaat atheisten benadeeld of wat dan ookquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:43 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Vind jij niet dat ze heel vaak de slachtofferrol hebben zo van kijk mij boehoe omdat ik een andere geloof heb en geen christelijke ben ik minderwaardig in dit land boehoe*richt camera op huilend persoon*
Vaak is het zo vaak aanstellerij maar klopt er zijn ook gewoon incidenten die gewoon echt erg zijn
Kutdag is niet eens noodzakelijk, het overkomt mij vrij regelmatig op Schiphol. Daar komen altijd van alle kanten mensen aanrennen dus op gegeven moment moet je als chauffeur gewoon de deur dichtdoen en vertrekken. Gelukkig komt er elke 8 minuten een bus.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:50 schreef Hathor het volgende:
Sorry hoor mevrouw de moslima, maar dat is mij ook wel eens overkomen. Misschien stond mijn kop hem niet aan of zo, maar mij werd ook gewoon de deur recht in mijn gezicht dichtgeklapt terwijl ik net wilde instappen. Ik ben niet zwart of religieus, dus ik kan wel wat advies gebruiken over welke kaart ik moet trekken om mijn gram te halen. Of zou het misschien kunnen dat die chauffeur gewoon een kutdag heeft en er plezier in heeft om mensen te trollen ongeacht hoe ze eruit zien?
twitter:FatimaSaar twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 11:29:15En dan zie je dit voorbijkomen: diep, diep triest. http://t.co/U3vBNcxuxf reageer retweet
Mjah...als de bus stampvol zit kan ik er nog wel inkomen, maar daar was in mijn geval in ieder geval geen sprake van, gewoon een eikel van een chauffeur dus. Ik heb ook wel eens een sprintje getrokken naar een bus die op het punt van vertrekken stond, en je ziet dat de chauffeur je aan ziet komen rennen, maar gewoon geen zin heeft om even 5 seconden te blijven staan en gewoon gas geeft.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
Kutdag is niet eens noodzakelijk, het overkomt mij vrij regelmatig op Schiphol. Daar komen altijd van alle kanten mensen aanrennen dus op gegeven moment moet je als chauffeur gewoon de deur dichtdoen en vertrekken. Gelukkig komt er elke 8 minuten een bus.
Welke geschiedenis?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sociologisch inkijkje in hoe ernstig haat en islamofobie aan het oprukken zijn in Nederland, als dit soort dingen maar getolereerd blijven worden dan zal de geschiedenis zich herhalen hè.
Staat nog een bron bij ook.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:57 schreef Irakees het volgende:
TS, ik heb nog een pareltje voor je gevonden. Dat dit kan in Nederland.[ afbeelding ]twitter:FatimaSaar twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 11:29:15En dan zie je dit voorbijkomen: diep, diep triest. http://t.co/U3vBNcxuxf reageer retweet
Dat onderzoek is overigens helemaal niet zo'n slechte onderbouwing bij de inderdaad nogal botte stelling.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:57 schreef Irakees het volgende:
TS, ik heb nog een pareltje voor je gevonden. Dat dit kan in Nederland.[ afbeelding ]twitter:FatimaSaar twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 11:29:15En dan zie je dit voorbijkomen: diep, diep triest. http://t.co/U3vBNcxuxf reageer retweet
Meestal verwijst die zinsnede naar de uitsluiting en later vervolging van de Joden door nazi's in de periode 1933-1945.quote:
Moest ie maar gewoon een religie beginnen. Eigen schuld dat ie niet over discriminatie mag zeiken.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:02 schreef luxerobots het volgende:
Bussen rijden bij deze man ook door.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:07 schreef Religieisfacisme het volgende:
Is mij ook wel eens overkomen hoor en ik ben geen godenaanbidder. En laat me raden..opnieuw geen getuigen, camerabeelden of ander bewijs. Als bewijs wordt een foto van de achterkant van een bus aangevoerd. Lekker overtuigend (not).
Mij bekruipt het gevoel dat we hier weer eens te maken hebben met een sterk staaltje islamofilie waarbij de gebruikelijke slachtofferrol maar weer eens van stal wordt gehaald.
Vind je dat een realistisch toekomstbeeld?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Meestal verwijst die zinsnede naar de uitsluiting en later vervolging van de Joden door nazi's in de periode 1933-1945.
Nee.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vind je dat een realistisch toekomstbeeld?
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:21 schreef YebCar het volgende:
[..]
dan ben je waarschijnlijk een blanke/lichte allochtoon
anders geloof ik er geen bal van
Inderdaad. Racisme komt onder alle bevolkingsgroepen in Nederland voor. Het wordt alleen te makkelijk en te vaak geroepen en de ernst wordt nogal eens overdreven.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:30 schreef YebCar het volgende:
[..]
omdat racisme in eerste instantie gebaseerd wordt op uiterlijk.
Zie je er westers uit dan kom je ook minder of niet in aanmerking met racisme.
maar om dan te zeggen dat racisme niet in Nederland voorkomt moet je wel je hoofd in je kontgat hebben zitten
racisme is per definitie in alle delen van de wereld al anders.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. Racisme komt onder alle bevolkingsgroepen in Nederland voor. Het wordt alleen te makkelijk en te vaak geroepen en de ernst wordt nogal eens overdreven.
Misschien moet je eens een sociologisch onderzoekje doen naar de Jodenhaat onder moslims. Dat is een wat ernstiger probleem dan dit soort incidentjes.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sociologisch inkijkje in hoe ernstig haat en islamofobie aan het oprukken zijn in Nederland, als dit soort dingen maar getolereerd blijven worden dan zal de geschiedenis zich herhalen hè.
Zeker. Dus moeten we dit soort subjectief geblaat vooral niet te serieus nemen. Klagen over een dichte deur? Ok. Het gelijk linken aan racisme? Moet je ondersteunend bewijs voor kunnen aandragen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:16 schreef YebCar het volgende:
[..]
racisme is per definitie in alle delen van de wereld al anders.
wat voor de 1 racisme is, is het bij een ander totaal niet ( zie zwarte pieten discussie )
daarom is het een eindeloze discussie.
En haat naar het Westen, denkbeelden over vrouwen etc.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Misschien moet je eens een sociologisch onderzoekje doen naar de Jodenhaat onder moslims. Dat is een wat ernstiger probleem dan dit soort incidentjes.
Vergeet de haat richting ex-moslims niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En haat naar het Westen, denkbeelden over vrouwen etc.
En de haat naar homo's.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vergeet de haat richting ex-moslims niet.
Westerlingen en homo's zijn toch varkens?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Vergeet de haat naar varkens niet jongens.
Hoe zie je of een willekeurig persoon met hoofddoek "moslima" is? Het is in Nederland niet toegestaan mensen op uiterlijk te discrimineren, en wat jij doet is precies dat: aan de hand van iemands uiterlijk er vanuit gaan dat die persoon in een gewelddadig sprookjesboek gelooft.quote:
De geschiedenis herhaald zich inderdaad...als je discriminerende en gewelddadige religies gaat aanbidden en op een voetstuk gaat zetten. Kijk maar eens naar de landen en gebieden waar de islam het voor het zeggen heeft.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:45 schreef Ryan3 het volgende:
als dit soort dingen maar getolereerd blijven worden dan zal de geschiedenis zich herhalen hè.
Die valt in Nederland nogal mee onder moslims, heb ik het idee.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:23 schreef Irakees het volgende:
[..]
Vergeet de haat naar christenen en polytheïsten niet.
Ook toevallig net gebeurd door Asscher:quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Misschien moet je eens een sociologisch onderzoekje doen naar de Jodenhaat onder moslims. Dat is een wat ernstiger probleem dan dit soort incidentjes.
Bacon.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Vergeet de haat naar varkens niet jongens.
Juist, Ik heb het 2x eerder zien gebeuren alleen dan met blanke mensen maar die zijn dan niet zielig hehquote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:28 schreef Eufonie het volgende:
Gebeurd in Den Haag net zo vaak met de trams of bussen daar.
Jij loopt nu met droge ogen te beweren dat, omdat er iemand voor een dichte deur stond bij de bushalte, dat we weer de kant opgaan van de Jodenvervolging van 1933-1945?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Meestal verwijst die zinsnede naar de uitsluiting en later vervolging van de Joden door nazi's in de periode 1933-1945.
De geschiedenis herhaalt zich idd door dit soort "incidenten" wordt de term 'islamofobie' al even inhoudsloos als de term 'racisme'.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:25 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
De geschiedenis herhaald zich inderdaad...als je discriminerende en gewelddadige religies gaat aanbidden en op een voetstuk gaat zetten. Kijk maar eens naar de landen en gebieden waar de islam het voor het zeggen heeft.
Het was ironisch bedoeld uiteraard.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij loopt nu met droge ogen te beweren dat, omdat er iemand voor een dichte deur stond bij de bushalte, dat we weer de kant opgaan van de Jodenvervolging van 1933-1945?
Voel je je wel helemaal lekker?
Als dit al waar is, zo'n feestboekbericht is nu niet de meest geloofwaardige bron. En als dit ook nog eens waar is, dan weten we nog niets van de reden waarom de buschauffeuse niet stopte.
Gelukkig, maar dat zou je nu niet bepaald zeggen aan de hand van jouw postgedrag.quote:
Idem, vaak meegemaakt daar. Schijnt te maken te hebben met de zeer strakke schema's die men dient te rijden, maar frustrerend is het wel. Ik kan de ergernis van de persoon in kwestie absoluut begrijpen, maar om er nu meteen racisme bij te halen is wel weer een makkelijke manier op even de frustratie te uiten op een te simpele manier welke jammergenoeg weer te serieus wordt opgepakt.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:33 schreef SkinnyJeans het volgende:
[..]
Juist, Ik heb het 2x eerder zien gebeuren alleen dan met blanke mensen maar die zijn dan niet zielig heh
Als ik met de bus reis zorg ik dat ik er 3 minuten voor vertrektijd sta. Laat die bussen maar lekker strakke schema's hebben. Straks sta ik langer te wachten omdat sommige mensen niet op tijd bij de bushalte kunnen zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:40 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Idem, vaak meegemaakt daar. Schijnt te maken te hebben met de zeer strakke schema's die men dient te rijden, maar frustrerend is het wel. Ik kan de ergernis van de persoon in kwestie absoluut begrijpen, maar om er nu meteen racisme bij te halen is wel weer een makkelijke manier op even de frustratie te uiten op een te simpele manier welke jammergenoeg weer te serieus wordt opgepakt.
de teerling is geworpen...quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:31 schreef DO2 het volgende:
Er was hier net ook nog een auto die niet stopte voor een zebrapad terwijl een moslima op het punt stond over te steken. Dat kan geen toeval meer zijn.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:50 schreef Basp1 het volgende:
Oorzaak en gevolg wordt door sommigen nog wel eens door elkaar gehaald.
Het moslima zijn is niet de oorzaak van het doorrijden geweest. De oorzaak is gewoon dat er flapdrol chauffeurs zijn die wel vaker slecht opletten en schijt aan hun klanten hebben. Het gevolg is dat vaker voor mensen de deur sluit.
Het gevolg van dit bericht is dat nog meer mensen een schijthekel krijgen aan de geloof gerelateerde slachtoffer rol waarin sommige moslims perse willen manoeuvreren terwijl het totaal niet hoeft.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:31 schreef DO2 het volgende:
Er was hier net ook nog een auto die niet stopte voor een zebrapad terwijl een moslima op het punt stond over te steken. Dat kan geen toeval meer zijn.
Ja, en dan kun je je dus afvragen of het islamofobie is wmb.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:50 schreef Basp1 het volgende:
Oorzaak en gevolg wordt door sommigen nog wel eens door elkaar gehaald.
Het moslima zijn is niet de oorzaak van het doorrijden geweest. De oorzaak is gewoon dat er flapdrol chauffeurs zijn die wel vaker slecht opletten en schijt aan hun klanten hebben. Het gevolg is dat vaker voor mensen de deur sluit.
Het gevolg van dit bericht is dat nog meer mensen een schijthekel krijgen aan de geloof gerelateerde slachtoffer rol waarin sommige moslims perse willen manoeuvreren terwijl het totaal niet hoeft.
Dat ook inderdaad, je hebt soms gewoon de pech om een eikel van een chauffeur tegen het lijf te lopen. Ik vind trouwens dat er sowieso veel arrogante lui onder die chauffeurs zitten, gezien hoe velen van hen zich door het verkeer manoeuvreren. Soms maak je het mee dat je een bus bij een halte passeert, die als je er naast rijdt ineens in beweging komt waardoor je vol in je rem kunt, en dan zo'n debiele grijns in die buitenspiegel zien. King of the road mentaliteit.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:12 schreef Voszje het volgende:
Ik ben ook wel eens aan komen rennen waarna de buschauffeur gewoon wegreed, overigens ook vaak genoeg meegemaakt dat ze wél wachten.
Ook dit heb ik vaak genoeg gezien inderdaad. Ik heb ook wel eens in de bus gezeten en geroepen dat er nog iemand in wilde, de bus stond gewoon nog stil, maar nee hoor, de deur ging niet meer open. Er zit inderdaad arrogante lui tussen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad, je hebt soms gewoon de pech om een eikel van een chauffeur tegen het lijf te lopen. Ik vind trouwens dat er sowieso veel arrogante lui onder die chauffeurs zitten, gezien hoe velen van hen zich door het verkeer manoeuvreren. Soms maak je het mee dat je een bus bij een halte passeert, die als je er naast rijdt ineens in beweging komt waardoor je vol in je rem kunt, en dan zo'n debiele grijns in die buitenspiegel zien. King of the road mentaliteit.
Het is dan ook een kleine, maar zeer vocale groep die erover zeikt. Tenzij jij het kruis van je jongeheer om je nek draagt en volop de evangelie komt verkondigen, zal het niemand wat uitmaken dat jij een christen bent.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:16 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Racisme is trouwens niet zo groot zoals die linkse mensen beweren, ben zelf een allochtoon ben niet eens in Nederland geboren en ben nooit met racisme in aanraking geweest, mensen die steeds racisme schreeuwen zijn mensen die gewoon zielig zijn en aandacht nodig hebben, zelfde voor islamofobie, pure onzin
Maar hey misschien komt het wel doordat ik Christelijk ben dat ik niet gediscrimineerd word ofzo
Voeg daar dan meteen ook maar taxichauffeurs aan toe.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:53 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Het is dan ook een kleine, maar zeer vocale groep die erover zeikt. Tenzij jij het kruis van je jongeheer om je nek draagt en volop de evangelie komt verkondigen, zal het niemand wat uitmaken dat jij een christen bent.
Waanbeelden over en toespelingen naar religiefobie terzijde, er moet wel echt iets gedaan worden aan de attitude van buschauffeurs over het algemeen.
Goed punt, wrs wordt op de seconde nauwkeurig bijgehouden in hoeverre buchauffeurs "op tijd" rijden, flik je het 3 x te laat te rijden dan kun je je vervoegen tot het U Wordt Veracht-bureau.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:09 schreef sp3c het volgende:
mjah gebeurt mij ook wel eens en ik draag geen hoofddoekje ... ook geen jurk trouwens
soms hebben die figuren gewoon haast omdat ze anders bijna letterlijk van de werkgever zweepslagen krijgen wat dan weer deels komt omdat de klant het rooster op de seconde nauwkeurig wil hebben
superkut enzo maar het zal wel geen haat zijn
Een jurk zou je best staan denk ik.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:09 schreef sp3c het volgende:
mjah gebeurt mij ook wel eens en ik draag geen hoofddoekje ... ook geen jurk trouwens
soms hebben die figuren gewoon haast omdat ze anders bijna letterlijk van de werkgever zweepslagen krijgen wat dan weer deels komt omdat de klant het rooster op de seconde nauwkeurig wil hebben
superkut enzo maar het zal wel geen haat zijn
Die slachtofferrol is in dit soort gevallen niet zo heel gek.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Weer die eeuwige slachtofferrol.
Het is eigenlijk heel erg grappig ware het niet dat het intens triest is. Zelfs de holocaust bij de haren erbij trekken
Ik heb ook wel eens voor een dichte deur gestaan die wegreed. Is discriminatie.
En wanneer jij overal in de krant zou lezen dat 'jouw soort' het land verziekt, zich misdraagt, dat het gros v/d mensen je eigenlijk haat of niet mag, je weg wil hebben, dan is er een grote kans dat je, ondanks dat jijzelf misschien een nette burger bent, op zo'n moment had gedacht dat het kwam doordat je bij een bepaalde soort behoorde.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:03 schreef maryen65 het volgende:
Man en ik met 2 kleine kinderen stonden op de bus te wachten, hij kwam eindelijk mijn man zwaaide met de paraplu (het regende) en de chauffeur rijd door. Hij moet ons gezien hebben maar omdat ik een bleekscheet ben reed hij door
Inderdaad, gewoon buschauffeurs die willen trollen. Soms lijkt het net alsof ze expres wachten en als je eenmaal bij de deur bent, gelijk doorrijden.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:12 schreef Voszje het volgende:
Ik ben ook wel eens aan komen rennen waarna de buschauffeur gewoon wegreed, overigens ook vaak genoeg meegemaakt dat ze wél wachten.
Dit. Bus vertrekt áltijd een minuutje later ofzo, behalve als mijn trein met vertraging aankomt. Kom ik aanrennen op het tijdstip dat de bus vertrekt, nergens een bus te bekennen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:46 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En het ergste is als die bus ook nog eens te vroeg vertrekt.
In Rotterdam zijn het allemaal pleurislijers, dacht ik.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:50 schreef Ringo het volgende:
Eigenaardig trouwens dat dit in Rotterdam is gebeurd. Van Amsterdamse buschauffeurs is allang bekend dat het allemaal klootzakken zijn.
Niet man! Ik tref er ook wel eens een die echt mooi is!quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:39 schreef Ringo het volgende:
Vrouwelijke buschauffeurs zijn altijd blond met uitgroei en bovendien focking lelijk.
Wij hebben hier een MILF, als ik die hitsige jochies achter in de bus moest geloven.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:39 schreef Ringo het volgende:
Vrouwelijke buschauffeurs zijn altijd blond met uitgroei en bovendien focking lelijk.
Hier in Noord-Brabant zijn het allemaal travestieten.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Niet man! Ik tref er ook wel eens een die echt mooi is!
O ja, een... Laat maar...
Ja, MILF van 31 dan zeker?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:52 schreef Voszje het volgende:
[..]
Wij hebben hier een MILF, als ik die hitsige jochies achter in de bus moest geloven.
Bus 6?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:52 schreef Voszje het volgende:
[..]
Wij hebben hier een MILF, als ik die hitsige jochies achter in de bus moest geloven.
Ik heb haar leeftijd niet gevraagd.quote:
Maar dat is in 010 een koosnaampje.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:51 schreef Ryan3 het volgende:
In Rotterdam zijn het allemaal pleurislijers, dacht ik.
Zit ik nooit in, maar zover ik me herinner was het bus 2 of 3.quote:
Hm. Misschien zijn er dan twee mooie vrouwelijke buschauffeurs.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:55 schreef Voszje het volgende:
[..]
Zit ik nooit in, maar zover ik me herinner was het bus 2 of 3.
Wat een mazzelquote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Misschien zijn er dan twee mooie vrouwelijke buschauffeurs.
Ja, maar jochies die een MILF zien, kan nooit veel ouder zijn 31... anders is het meteen een pleuris oud wijf.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:54 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik heb haar leeftijd niet gevraagd.Maar het was wel een knappe vrouw.
Zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben. Hehequote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar jochies die een MILF zien, kan nooit veel ouder zijn 31... anders is het meteen een pleuris oud wijf.
Op zich vreemd, althans ik neem toch aan dat open TB niet meer zoveel voorkomt bij buschauffeurs in de Maasstad, toch?quote:
Ja, en dan zeg ik wat een leuk meisje hè... whehehehe.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:57 schreef Voszje het volgende:
[..]
Zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben. Hehe
Alleen op Zuid nog, daar neemt men het niet zo nauw met de hygiëne.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:58 schreef Ryan3 het volgende:
Op zich vreemd, althans ik neem toch aan dat open TB niet meer zoveel voorkomt bij buschauffeurs in de Maasstad, toch?
Verkeerde ziekte.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Op zich vreemd, althans ik neem toch aan dat open TB niet meer zoveel voorkomt bij buschauffeurs in de Maasstad, toch?
Wat ik zeg laatste keer sinds mensenheugenis in Noord-Brabant in een bus gezeten en dat was een travestiet van middelbare leeftijd met een bierbuik.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:04 schreef Ringo het volgende:
Het zijn er véél! Maar de meeste van hen zijn wel heel mooi,.
Moet je aan buschauffeurs vragen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, maar dat kwam alleen in de 19de eeuw voor, toch?
Weinig ervaring mee meer. Ik begreep wel altijd dat al die bakvisjes flieft werden op de buschauffeur. Maar om nu flieft te worden op een persoon die pleuritis heeft, ik weet niet....quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |