abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153466587
Een Amerikaanse burgerrechtenactivist heeft zich jarenlang voorgedaan als zwarte vrouw. De moeder van Rachel Dolezal heeft bevestigd dat haar dochter Tsjechische, Zweedse, Duitse en wellicht inheems Amerikaanse roots heeft maar geen Afrikaanse.

Dolezal wil desgevraagd niet zeggen of ze wit of zwart is, zo blijkt uit een artikel in The Spokesman-Review: ,,Die vraag is niet zo makkelijk als hij lijkt. Er zijn veel complicerende factoren en ik weet niet of iedereen die zou begrijpen." Later voegde ze daaraan toe: ,,We komen oorspronkelijk allemaal van het Afrikaanse continent."
Triest

Volgens haar moeder is Dolezal in 2006, 2007 begonnen met zichzelf voor te doen als zwarte vrouw. Haar ouders adopteerden toen vier zwarte kinderen. Dolezal heeft één van haar stiefbroers opgevoerd als haar eigen zoon. Dolezals moeder vindt het triest dat haar dochter niet zichzelf kan zijn: ,,Ze zou dan zoveel meer voor elkaar hebben gekregen voor de Afrikaans-Amerikaanse gemeenschap en ze zou veel effectiever hebben kunnen zijn als ze gewoon eerlijk was geweest tegen iedereen."

Dolezal was onder meer ombudsman voor politiezaken in de stad Spokane en voorzitter van de plaatselijke afdeling van de NAACP, een organisatie die strijdt voor de rechten van zwarte Amerikanen. De gemeente doet onderzoek of Dolezal vervolgd kan worden voor haar leugens.

Ik zou bijna de zwarte pieten discussie opnieuw aanwakkeren met dit nieuwsonderwerp :o

8} oO/

Bron;

http://www.telegraaf.nl/o(...)_zwarte_vrouw__.html
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_153466638
Zoiets heet een wigger.
U MAD?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 12:28:14 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_153466644
Voor een land dat er prat op gaat dat het een grote melting pot is heb ik het altijd al vreemd gevonden hoe goed iedereen kan vertellen waar hun voorouders driehonderd jaar geleden vandaan kwamen.

Men is daar zo gericht op afkomst. :{.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_153466798
Maar is Quincy al bezig met aanklagen? 8} oO/ :?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_153466820
Mensen moeten toch hebben gezien dat ze blank is?
pi_153466851
Blackface!
pi_153466877
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Mensen moeten toch hebben gezien dat ze blank is?
Racist, je mag mensen niet beoordelen op huidskleur.
pi_153466904
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 12:35 schreef karton2 het volgende:

[..]

Racist, je mag mensen niet beoordelen op huidskleur.
Nee maar serieus:P

Snap dit niet zo goed. Mensen die met haar hebben samen gewerkt hebben toch gezien dat ze niet donker is?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 12:39:55 #9
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_153467030
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 12:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee maar serieus:P

Snap dit niet zo goed. Mensen die met haar hebben samen gewerkt hebben toch gezien dat ze niet donker is?
Met al die mengelmoesjes straalt het er niet altijd van af.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 12:40:35 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_153467047
Dit is waar die Amerikaanse "Liberals" elkaar eindelijk aan stukken gaan scheuren.

Aan de ene kant is dit wijf niet anders dan iemand die zich identificeert en presenteert als het tegenovergestelde geslacht en daar volledig van overtuigd lijkt te zijn en daar dienen wij begrip voor te hebben (en bovendien is het een vrouw en die krijgen sowieso een carte blanche). Aan de andere kant.... "appropriating culture" gecombineerd met een vorm van "black face" wat natuurlijk gewoon een doodzonde voor die mensen.

Waar is de popcorn.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 12 juni 2015 @ 12:40:39 #11
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153467049

Haar fake vader
are we infinite or am I alone
pi_153467067
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 12:40 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
Haar fake vader
En dit is die vrouw?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 12:41:43 #13
117098 Hathor
Effe niet
pi_153467088
Ze ziet er inderdaad uit als een blanke vrouw met veel te veel make up en een bad hairday.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 12:44:10 #14
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153467195
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_153467240
quote:
Die chick is gewoon blank... :')

pi_153467379
Praat ze ook als een dindu?
pi_153467405
Ze dacht zeker: Ik heb de neus, dus laat ik er maar gebruik van maken. :+
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  vrijdag 12 juni 2015 @ 12:52:06 #19
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153467433
lijkt een hele hoop leugens verkondigd te hebben. Hate crimes, kanker, mishandeld door haar ouders, haar geadopteerde broer voorstellen als haar zoon, ....
are we infinite or am I alone
  vrijdag 12 juni 2015 @ 12:52:23 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_153467443
En verder kaart het toch weer die vraag aan... als blanken zogenaamd nooit de struggles van donkere mensen kunnen begrijpen en we in elke situatie maar moeten zitten, luisteren en leren naar wat donkere mensen te vertellen hebben over hun ervaringen maar vooral niks moeten toevoegen aan het gesprek... hoe komt het dan dat zo'n blank wicht als dit zonder enige moeite zo'n gewaardeerd bijdragend kopstuk wordt?

Misschien dat al dat ziekelijke gefocus op huidskleur wel een beetje klaar is zo langzamerhand? Ik zeg maar wat.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_153467659
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 12:40 schreef SpecialK het volgende:
Dit is waar die Amerikaanse "Liberals" elkaar eindelijk aan stukken gaan scheuren.

Aan de ene kant is dit wijf niet anders dan iemand die zich identificeert en presenteert als het tegenovergestelde geslacht en daar volledig van overtuigd lijkt te zijn en daar dienen wij begrip voor te hebben (en bovendien is het een vrouw en die krijgen sowieso een carte blanche). Aan de andere kant.... "appropriating culture" gecombineerd met een vorm van "black face" wat natuurlijk gewoon een doodzonde voor die mensen.

Waar is de popcorn.
Ook dat nog inderdaad. Scherp opgemerkt.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 13:05:18 #22
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_153467871
Vrouw heeft serieus geestelijk probleem of is heel slim opportunistisch bezig. Zie ook bekeerling Arnoud van Doorn. Je kunt als blanke autochtoon moeilijk constant de zieligheidskaart trekken, maar als je eenmaal overstapt naat de 'andere kant', kan je prima een baantje in de zachte sector scoren en wellicht ook nog flink de subsidiekoe melken. Zie PvdA, GroenLinks, etc. Daar barst het van die lieden die een prima bestaan leiden door de onderdrukten der aarde te vertegenwoordigen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_153468106
Negerin-nijd.
pi_153468578
Ze heeft inderdaad wel de typerend brede neus. Dan is het maar net hoe haar haar zit tot welk ras ze wil behoren.

Laat haar lekker zelf kiezen. Krijgen we straks ook een discussie over man/vrouw ?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 13:30:05 #25
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_153468734
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 12:58 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ook dat nog inderdaad. Scherp opgemerkt.
Nee, dat is niet hetzelfde. Genderidentiteit is biologisch bepaald, culturele identiteit niet. Dit is eerder vergelijkbaar met iemand die hart heeft voor invalide mensen en in een rolstoel gaat zitten zodat ze hun belangen beter kan behartigen, terwijl ze zelf geen handicap heeft.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')