Een Amerikaanse burgerrechtenactivist heeft zich jarenlang voorgedaan als zwarte vrouw. De moeder van Rachel Dolezal heeft bevestigd dat haar dochter Tsjechische, Zweedse, Duitse en wellicht inheems Amerikaanse roots heeft maar geen Afrikaanse.
Dolezal wil desgevraagd niet zeggen of ze wit of zwart is, zo blijkt uit een artikel in The Spokesman-Review: ,,Die vraag is niet zo makkelijk als hij lijkt. Er zijn veel complicerende factoren en ik weet niet of iedereen die zou begrijpen." Later voegde ze daaraan toe: ,,We komen oorspronkelijk allemaal van het Afrikaanse continent."
Triest
Volgens haar moeder is Dolezal in 2006, 2007 begonnen met zichzelf voor te doen als zwarte vrouw. Haar ouders adopteerden toen vier zwarte kinderen. Dolezal heeft één van haar stiefbroers opgevoerd als haar eigen zoon. Dolezals moeder vindt het triest dat haar dochter niet zichzelf kan zijn: ,,Ze zou dan zoveel meer voor elkaar hebben gekregen voor de Afrikaans-Amerikaanse gemeenschap en ze zou veel effectiever hebben kunnen zijn als ze gewoon eerlijk was geweest tegen iedereen."
Dolezal was onder meer ombudsman voor politiezaken in de stad Spokane en voorzitter van de plaatselijke afdeling van de NAACP, een organisatie die strijdt voor de rechten van zwarte Amerikanen. De gemeente doet onderzoek of Dolezal vervolgd kan worden voor haar leugens.
![RachelDolezal2.jpg]()
Ik zou bijna de zwarte pieten discussie opnieuw aanwakkeren met dit nieuwsonderwerp
Bron;
http://www.telegraaf.nl/o(...)_zwarte_vrouw__.html
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.