ElmarO | dinsdag 19 mei 2015 @ 18:57 | |
Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Handige links en guides: • Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods • Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki • Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines • Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods • How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1 • Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier) • Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc • Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen? Hier de oplossing. • Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game: Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier • ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg • Zonebare wandelpaden • Elevated train tracks • Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen • Traffic Query tool • Geen verdwijnende auto's • Proper hardness (Niet te combineren met despawn) • First person camera • Dynamic resolution • Automatic bulldoze • 25 tile unlock mod • Mods en toch achievements • Tree Brush Mod • Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) • Terraform tool • Extended Public Transport UI • Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats) • Lane Changer: No left/right turn Saved Games / Maps • Circle City
| ||
elkravo | dinsdag 19 mei 2015 @ 19:02 | |
Waar kun je dit spel op z'n goedkoopst kopen? Schijnt dat je de deluxe versie niet per se nodig hebt... | ||
Rezania | dinsdag 19 mei 2015 @ 19:21 | |
www.budgetgaming.nl | ||
RiKe | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:11 | |
Op Steam is hij ¤27,99 Heb hem nergens goedkoper gezien. Ook de deluxe versie is zelfs goedkoper als bij budgetgaming. | ||
DutchSL | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:17 | |
Steam games zijn eigenlijk altijd wel goedkoper te downloaden dmv een code via een derde partij dan direct via Steam zelf. http://www.allkeyshop.com(...)-key-compare-prices/ | ||
RiKe | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:21 | |
You got me there Deze site kende ik nog niet. Is dat een beetje betrouwbaar? | ||
DutchSL | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:22 | |
Ja, 3x gekocht via zo'n site en het is 3x zonder problemen binnen hooguit een minuut of 10 gelukt | ||
Lastpost | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:23 | |
Same. Haal al m'n codes via dergelijke sites en nog nooit gedonder gehad. | ||
RiKe | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:24 | |
Waren dat 3 verschillende sites? | ||
elkravo | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:26 | |
Huh... kun je mij, een niet gamer - en totaal niet bekend met hoe dit werkt - uitleggen hoe dit werkt. Hoe betaal je, wat krijg je op welke wijze? | ||
DutchSL | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:27 | |
Je betaalt bv. met Paypal of iDeal, ze mailen jou dan een code en die kun je in Steam verzilveren. Niet 3x dezelfde site, gewoon steeds de goedkoopste gepakt. Ik heb niet onthouden welke sites het nu precies waren.. | ||
elkravo | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:30 | |
Sorry... ik ben nog van de generatie dat je een CD-ROM/DVD koopt - een spel installeert en zo. Steam zegt me niks behalve dat het blijkbaar een spelletje site is. Is het zo dat als je dit spel speelt je constant online zit te werken? Worden je steden online bewaard ipv op je harddisk? Erg verwarrend dit systeem... generatiekloof blijkbaar... En dan weet ik weinig over betrouwbaarheid van dit. | ||
KolonelKhedaffi | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:44 | |
dlcompare.com Zo zijn er nog wel een paar vergelijkers. | ||
RiKe | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:45 | |
Steam is een programma dat draait op je eigen computer. Daar moet je een account voor aanmaken om via dat programma games aan te kunnen schaffen (bijv. via iDeal, Paypal of creditcard). Deze games worden vervolgens na aanschaf gedownload op jouw eigen computer die automatisch via het Steam programma up to date gehouden worden. Steam is sowieso een betrouwbaar programma. Die sites zijn voor mij ook nieuw. | ||
RiKe | dinsdag 19 mei 2015 @ 21:06 | |
Zojuist Cities Skylines gekocht via Cdkeys.com Werkt super Kost me ¤12,99 en heb direct de key gekregen per mail die in Steam werkte. Thanks voor de tips! | ||
elkravo | dinsdag 19 mei 2015 @ 21:46 | |
edit | ||
Qunix | dinsdag 19 mei 2015 @ 22:09 | |
European Theme & Tunnels - available like NOW! | ||
Fylax | dinsdag 19 mei 2015 @ 22:16 | |
Mijn vader kan niet meer spelen na de update van vandaag. Meer mensen hier last van? | ||
Marcus_Zaagius | woensdag 20 mei 2015 @ 14:22 | |
Bij de update erbij gekomen of als DLC? | ||
STING | woensdag 20 mei 2015 @ 14:42 | |
Gratis update: https://forum.paradoxplaz(...)ve-on-retail.856707/
| ||
elkravo | woensdag 20 mei 2015 @ 18:42 | |
Als ik nu bij opstarten via steam "nieuwe items" heb... wat moet ik daarmee? | ||
RiKe | woensdag 20 mei 2015 @ 19:35 | |
Kan je naar mijn idee negeren, alles wat je nodig hebt voor Cities Skylines zit onder jouw "Library" tabblad (Bibliotheek in het Nederlands) | ||
DJKoster | woensdag 20 mei 2015 @ 20:36 | |
Leuk. Ah, dit kan dus ook! En wat als ik dit stukje herrie vertunnel? Yes! | ||
Qunix | woensdag 20 mei 2015 @ 21:35 | |
Dit | ||
Rezania | woensdag 20 mei 2015 @ 21:54 | |
Komt hij ook standaard een paar minuten te laat? | ||
Rezania | woensdag 20 mei 2015 @ 21:54 | |
Awesome! | ||
Qunix | woensdag 20 mei 2015 @ 21:57 | |
Heb je de fyra add-on gezien? | ||
RiKe | woensdag 20 mei 2015 @ 22:20 | |
Niet alleen die grap kwam niet aan... | ||
Drebbelman | woensdag 20 mei 2015 @ 23:08 | |
Om die Europese gebouwen te krijgen moet je dus in een 'Europe themed' map spelen. Had liever gezien dat je zulke stijlen als een district-optie kan aangeven. | ||
Qunix | donderdag 21 mei 2015 @ 09:00 | |
| ||
timp0e | donderdag 21 mei 2015 @ 16:51 | |
Hopelijk komt daar ooit een mod voor | ||
G3F | vrijdag 22 mei 2015 @ 03:47 | |
Door de tunnels gebruik ik amper nog overpasses Sinds vandaag ook bezig met Traffic++ Werkt tegenwoordig trouwens ook icm Traffic Manager voor de liefhebbers. 2 random screens van vandaag:
| ||
elkravo | vrijdag 22 mei 2015 @ 18:32 | |
Is er ergens een handleiding voor skylines? ... ik zag in YouTube filmpjes iemand terraforming doen (zie die knop niet of zo). Ik weet ook niet hoe te de cameraview te draaien? Ik zag ook first-person-belevingen op YouTube... al dit zit er blijkbaar (nog) niet in? | ||
DJKoster | vrijdag 22 mei 2015 @ 18:34 | |
Idyllisch wijkje: Met daaronder: Tunnels! | ||
mschol | vrijdag 22 mei 2015 @ 19:20 | |
mods Handleiding kan je denk ik vinden door in steam op de game, in je bibliotheek, rechts te klikken en dan manual te kiezen, maar dit weet ik niet zeker | ||
mschol | vrijdag 22 mei 2015 @ 19:20 | |
geen traffic informatie in tunnels? | ||
RiKe | vrijdag 22 mei 2015 @ 19:58 | |
Nope helaas niet. | ||
elkravo | vrijdag 22 mei 2015 @ 21:24 | |
Iemand die kan uitleggen over mods? Of ergens waar het staat? Zijn die door derden gemaakt of zo? | ||
mschol | vrijdag 22 mei 2015 @ 22:10 | |
mods worden inderdaad door derden gemaakt en zijn te vinden in de steam workshop.. het idee van een mod is dat een deel van het spel (of het hele spel) een andere ervaring krijgt door toevoegen van opties of het weglaten van opties (dat laatste is in dit spel niet echt van toepassing volgens mij) zo was er in het begin een mod om de film'grain' weg te halen.. bij de eerste of 2de patch werd die mod in het spel verwerkt door de maker | ||
FutureWorld | zondag 24 mei 2015 @ 12:40 | |
Zo meteen maar eens gaan experimenteren met de tunnels.. ben benieuwd Soms miste ik het echt, maar ben niet van plan complete kruispunten etc. ondergronds te maken. Enigszins onrealistisch imo. | ||
Blistering | maandag 25 mei 2015 @ 16:19 | |
Ben ook een nieuwe stad begonnen op die Drebbeldam EU map. Gelijk even Nederlandse politiewagens, brandweerwagens en ambulances gefixed. Ziet er echt tof uit om allemaal bekende dingen in het spel te stoppen | ||
Blistering | maandag 25 mei 2015 @ 19:11 | |
Voetpaden | ||
Drebbelman | maandag 25 mei 2015 @ 22:43 | |
Drebbeldam? hmm, dan moet ik het spel ook maar weer eens opstarten | ||
Romanus | maandag 25 mei 2015 @ 22:44 | |
zijn die rode wegen een mod? Tijdje niet gespeeld | ||
RiKe | maandag 25 mei 2015 @ 23:01 | |
Dat zijn bus lanes volgens mij, dat is inderdaad een mod (Traffic++ dacht ik). | ||
Fir3fly | maandag 25 mei 2015 @ 23:05 | |
Zijn de fundamentele traffic problemen al opgelost? | ||
Blistering | maandag 25 mei 2015 @ 23:10 | |
Traffic++. Kan nu al niet meer zonder. Busbanen waar de hulpdiensten gebruik van kunnen maken | ||
RiKe | maandag 25 mei 2015 @ 23:32 | |
Nope, iedereen blijft nog steeds op 1 baan hangen als er 5 beschikbaar zijn... | ||
Blistering | dinsdag 26 mei 2015 @ 14:54 | |
Nee hoor, met Traffic++ kun je dat verdelen. Mijn universiteit + park: Busstation met voetpaden naar de universiteit, het metrostation en het treinstation: Popo op de busbaan : | ||
ElmarO | dinsdag 26 mei 2015 @ 14:58 | |
Netjes hoor. Is die tennisbaan in de eerste pic een asset? En zo ja, welke? Heb hem namelijk niet kunnen vinden in de workshop. | ||
Drizzt_DoUrden | dinsdag 26 mei 2015 @ 15:04 | |
Dat zijn wel sick veel voetpaden | ||
Fir3fly | dinsdag 26 mei 2015 @ 15:05 | |
Is dat zo? Mooi, misschien is het de moeite waard om het spel weer eens op te starten. | ||
RiKe | dinsdag 26 mei 2015 @ 15:08 | |
Ik heb sinds gisteravond Traffic++ ook er in gezet en de wegen genomen met de bus banen. De emergency voertuigen gebruiken die bus banen zelden, en burger/vrachtwagen verkeer rijdt er ook gewoon over heen. Heb ik misschien een instelling fout? | ||
mschol | dinsdag 26 mei 2015 @ 15:08 | |
al die voetpaden in de lucht vind ik echt lelijk die extra baan voor speciaal verkeer is wel handig | ||
Blistering | dinsdag 26 mei 2015 @ 15:14 | |
Geen asset, gewoon standaard ingame bij de parken (Tennis Court). Nog 2 screens: je kan echt overal heenlopen Ik vind het ook niet heel mooi, maar het is wel handig want je cims maken er echt super veel gebruik van. Geen idee. Bij mij gebruiken de hulpdiensten soms wel en soms niet de busbaan. Ligt er gewoon aan waar ze heen moeten denk ik. Normale auto's gebruiken de busbanen in principe niet bij mij. Het voordeel van Traffic++ is dat je bepaalde soorten verkeer kan toewijzen per weg. Ik heb bijvoorbeeld door m'n grote park 1 weg lopen, waar enkel hulpdiensten/lijkwagens/vuilniswagens gebruik van mogen maken, en dat gebeurt ook echt. Je ziet nooit een normale auto of vrachtwagen door die straat rijden | ||
RiKe | dinsdag 26 mei 2015 @ 15:16 | |
Hmm toch eens verder naar kijken dan. Ik zie aan jouw screenshots dat je het sowieso een stuk ruimer hebt opgesteld dan ik haha | ||
Blistering | dinsdag 26 mei 2015 @ 15:20 | |
Waar ik wel last van heb is dat ik constant niet genoeg workers heb voor m'n kleine stukje industrie. Bijzonder irritant. Heb al parken gebouwd, een metrostation, een busverbinding, maar niets helpt. M'n cims zijn gewoon te slim denk ik | ||
Basp1 | dinsdag 26 mei 2015 @ 15:54 | |
Idd minder opleidingen maken. | ||
sjaak_trekbek | dinsdag 26 mei 2015 @ 16:08 | |
Dus meer scholen = minder industrie en meer kantoor en winkels ofzo? | ||
ElmarO | dinsdag 26 mei 2015 @ 16:13 | |
Dan heb ik er serieus overheen zitten kijken. Cims die bijvoorbeeld de universiteit hebben gedaan zullen in eerste instantie naar een kantoorbaan zoeken. Pas als ze daar niks kunnen vinden gaan ze op zoek naar een baan in de industrie. | ||
j95 | dinsdag 26 mei 2015 @ 18:08 | |
Hoe krijg ik die update op m'n pc? | ||
HetBrabandertje | dinsdag 26 mei 2015 @ 18:47 | |
Steam downloadt automatisch de updates van het spel Is Traffic++ ondertussen al stabiel? Veel crashes van het spel hadden namelijk een relatie met die mod. Het heeft mij er tot nu toe van weerhouden om het te downloaden. | ||
Blistering | dinsdag 26 mei 2015 @ 18:51 | |
0 crashes na heel wat uur spelen de laatste dagen. Werkt echt lekker nu. | ||
G3F | woensdag 27 mei 2015 @ 12:04 | |
Zoals Blistering hierboven aangeeft, geen crashes/problemen tijdens het spel. Merk echter wel dat mn laptop het wat taaier heeft, waar die zonder problemen 80k soepel draaide (zonder T++) begint hij nu toch een beetje te haperen vanaf 25k. Niet storend ofzo, een beetje dat ie soms wat frames overslaat om de zoveel tijd. De makers hebben aangekondigd de aankomende weken bezig te gaan met performance improvements. Ook hebben ze extra buslanes gereleased voor de time being: imgur.com/a/G0EXN Petje af hoor voor de makers van T++ met hoe ze het aanpakken! [ Bericht 1% gewijzigd door G3F op 27-05-2015 12:12:38 ] | ||
Qunix | woensdag 27 mei 2015 @ 15:33 | |
mschol | woensdag 27 mei 2015 @ 19:10 | |
Het zou CO sieren als ze traffic++ in het spel als patch opnemen ofzo (of als een officiele mod oid, waardoor de mod het altijd blift doen, maar ivm performance wel uit te schakelen is) | ||
G3F | donderdag 28 mei 2015 @ 00:41 | |
Eerste stadje met T++:nu toch weer de neiging om opnieuw te beginnen... | ||
G3F | donderdag 28 mei 2015 @ 00:49 | |
Zeker! Al pakken gasten van T++ het zelf zeer prof aan en zijn steeds snel met updates, uitleg etc. Edit: Was trouwens wel een mooie officiële dlc/expansion geweest voor CSL [ Bericht 5% gewijzigd door G3F op 28-05-2015 00:55:34 ] | ||
EnGCatjuh | donderdag 28 mei 2015 @ 09:10 | |
Het beste wat ze nu voor de mod-community kunnen doen is eerst de interfaces eens goed aanpakken. Al die assets maken het navigeren niet makkelijker. Traffic++ en Traffic Manager zijn natuurlijk geweldige mods, daar niet van, maar het werkt zo prima als mod. | ||
EnGCatjuh | vrijdag 29 mei 2015 @ 08:53 | |
elkravo | zaterdag 30 mei 2015 @ 03:14 | |
Voor ieder station dat je bouwt komt er een "rode interregionale trein" ook bij. Er ontstaat nu buiten mijn stadsgrenzen een file aan treinen... ze rijden niet snel de kaart uit... Dit leidt ook tot treinfiles binnen mijn stad. Hoe dit op te lossen? | ||
mschol | zaterdag 30 mei 2015 @ 03:28 | |
treinverkeer binnen en buiten de stad scheiden: http://steamcommunity.com(...)643569&insideModal=1 | ||
elkravo | zaterdag 30 mei 2015 @ 05:06 | |
Ja goed idee... gewoon twee stations naast elkaar maar niet verbonden. Passagiers laten lopen van station 1 naar station 2... | ||
DaFino | maandag 1 juni 2015 @ 15:16 | |
Lijkt een beetje op Maxisland van Simcity 2000. | ||
elkravo | zondag 7 juni 2015 @ 13:24 | |
Ik heb 2 beeldschermen op mijn computer. Cities Skylines wordt altijd op mijn kleinere scherm geopend, maar ik wil dat het opent op mijn grote tweede scherm. Echter, ik kan het programma ook niet verslepen omdat het niet in een soort "venster" zit. Hoe dit wel voor elkaar te krijgen? | ||
mschol | zondag 7 juni 2015 @ 17:30 | |
is dat kleinere scherm ook het standaard scherm in windows? | ||
elkravo | zondag 7 juni 2015 @ 19:18 | |
Yep het is mijn main screen. | ||
Drizzt_DoUrden | zondag 7 juni 2015 @ 19:20 | |
Tadaa. | ||
elkravo | zondag 7 juni 2015 @ 19:30 | |
Dus... ga me vertellen dat je dit spel alleen op je main screen kan spelen? Wat is dat voor suffigheid? | ||
mschol | zondag 7 juni 2015 @ 20:19 | |
suffigheid? heel veel spellen doen dit hoor.. wat je kan proberen: windowed gaan draaien, verslepen, maximaliseren en wellicht dat hij het dan onthoud | ||
elkravo | zondag 7 juni 2015 @ 20:26 | |
Ik speel alleen dit spel. Het zou wat wezen als je word of excel of je browser alleen op je hoofdscherm kan draaien. Zou het raar vinden dat dat bij een spel wel moet zijn. | ||
elkravo | zaterdag 13 juni 2015 @ 20:57 | |
Ik ben misschien dom, maar kan iemand me in simpele stappen uitleggen hoe ik extra dingen toevoeg aan Cities Skylines. Want ik ga naar die steam-workshop, klik op abonneren op iets van wat ik denk... 'ns proberen. Maar geen clue waar dit dan erbij komt in het spel. Misschien heb ik iets gemist, maar als je met dit spel begint is mij niet duidelijk hoe dit in elkaar steekt. Ik zag bijvoorbeeld een mod waarmee je in een keer alle verlaten huizen en afgebrande huizen kan afbreken. Ik heb me geabonneerd... ik zie niks in het spel waar ik dat dan kan uitvoeren. Bij voorbaat dank voor een simpele uitleg. | ||
mschol | zaterdag 13 juni 2015 @ 21:20 | |
je doet het goed.. als het een asset is kan je hem in-game terug vinden onder tools -> asset editor of in-game tijdens het spelen ergens bij je speciale gebouwen als ik mij niet vergis.. en niet elk item is los te plaatsen.. | ||
HetBrabandertje | zondag 14 juni 2015 @ 10:39 | |
In de content manager in het hoofdmenu moet je mods vaak eerst nog activeren, voor ze in het spel actief worden. | ||
Drizzt_DoUrden | zondag 14 juni 2015 @ 16:11 | |
Wat als je voor het spelen even je 2e scherm als mainscreen aanvinkt? Moet toch ergens te doen zijn | ||
mschol | zondag 14 juni 2015 @ 16:17 | |
mja, dan is het spel nog steeds op de X en Y as op 0 gefocused, terwijl hij juist een X wat verder moet hebben (om het zo maar even te zeggen) | ||
Marcus_Zaagius | zondag 14 juni 2015 @ 17:11 | |
Nu bij de Steam sale. 18.75 voor CS | ||
elkravo | zondag 14 juni 2015 @ 17:29 | |
Daar ben ik ondertussen achter gekomen ja. Weet je - ik vind één ding wel raar. Ik moet hier via forums, etc achter zien te komen. Misschien komt de gamende "jeugd" er allemaal snel achter, maar ik zoek me het lazarus om dit uit te vinden. Dat hoort toch ergens bij het spel uitgelegd te worden? | ||
elkravo | zondag 14 juni 2015 @ 17:31 | |
Hmmm... en ik heb 'm 3 weken geleden voor 12,99 aangeschaft? Wel via cdkeys.com | ||
mschol | zondag 14 juni 2015 @ 20:24 | |
de gamende jeugd is dit gewend cdkeys.com is echter geen officiele distributeur en kan (wil niet zeggen dat ze het ook doen) gestolen keys verkopen.. | ||
TigerXtrm | zondag 14 juni 2015 @ 22:34 | |
| ||
DX11 | zondag 14 juni 2015 @ 23:01 | |
Vandaag met de steam sale gekocht. Toen ik het opstartte en zag dat er niet een daadwerkelijke tutorial level was, dacht ik dit komt nooit goed. Maar het valt erg mee! Tof spel | ||
zatoichi | dinsdag 23 juni 2015 @ 11:27 | |
Ook nieuw hier; na tien jaar gamen op de xbox weer overgestapt op pc; draaide eerste niet echt lekker op mijn laptop, maar kwam er al snel achter dat het kwam doordat hij de CPU pakte en niet de GPU; draait nu als een tierelier Gisteren dus voor het eerst even kijken hoe het ging, en toen was het opeens donker buiten... Heerlijk spel! Moet nog even een beetje gevoel krijgen voor het bouwen en uitgeven van geld; want zit telkens tegen het rood aan, maar vooralsnog gaat het goed. Zijn leningen handig om te nemen, of kun je er beter van af blijven en sparen voor wat je nodig hebt? | ||
mschol | dinsdag 23 juni 2015 @ 12:14 | |
Geld lenen kost geld.. | ||
jogy | dinsdag 23 juni 2015 @ 12:15 | |
Binnenkort maar weer eens aanslingeren . Begint toch weer te jeuken. | ||
G3F | dinsdag 23 juni 2015 @ 13:15 | |
Laat de screenshots maar weer komen! | ||
lifeblind | dinsdag 23 juni 2015 @ 13:46 | |
Als ik bij een nieuwe stad in het begin wat geld te kort kom, pak ik gewoon de eerste of de tweede lening, en gebruik ik dat geld meteen om te zorgen dat ik wat benodigde services kan bouwen, zodat iedereen in m'n stad in ieder geval een stuk vrolijker wordt, waardoor er dus ook meer inkomsten binnen komen. Met financieen is het trouwens in het begin sowieso een goed idee om te kijken naar je budget, met name water kan in het begin veel meer geld kosten dan dat eigenlijk nodig is. Vergeet het budget echter niet later wat omhoog te zetten als je stad groeit natuurlijk. Ik heb overigens nu sinds dat ik C:S heb, ongeveer een stuk of 7 steden proberen te bouwen, en bij m'n huidige stad, heb ik pas echt het idee dat het goed gaat, alles is nu netjes in daadwerkelijk losse wijken ingedeeld, verbonden met kilometers aan snelweg en gigantische interchanges (van het type spaghetti expressway van Flux ), waar ik normaal met 60K residents al tegen flinke verkeersproblemen aan liep, is het nu op een enkele kruising of interchange na, overal groen op m'n trafficmap. | ||
Fir3fly | dinsdag 23 juni 2015 @ 13:49 | |
Ik zie hem nu pas, maar geniaal! | ||
admiraal_anaal | dinsdag 23 juni 2015 @ 15:09 | |
Ben hem aan het spelen maar vind hem grafisch tegenvallen. Zou dat mijn videokaart kunnen zijn? Intel HD 4400 Lenovo G70-70 i5 8gb | ||
Luctor.et.Emergo | dinsdag 23 juni 2015 @ 15:57 | |
Misschien binnenkort dit spel ook maar eens aanschaffen. | ||
G3F | dinsdag 23 juni 2015 @ 16:11 | |
Misschien even de Dynamic Resolution mod proberen Verder geen idee of je hem vol kan draaien met jouw videokaart | ||
G3F | dinsdag 23 juni 2015 @ 16:12 | |
Hij is als het goed is nu nog in de aanbieding op Steam | ||
mschol | dinsdag 23 juni 2015 @ 16:29 | |
summersale is gisteren na 19:00 beeindigd helaas | ||
G3F | dinsdag 23 juni 2015 @ 17:12 | |
Ah dan heb ik niks gezegd | ||
Luctor.et.Emergo | dinsdag 23 juni 2015 @ 19:02 | |
Ik ga eerst maar eens kijken of mijn laptop 'm wel trekt. | ||
sjaak_trekbek | dinsdag 23 juni 2015 @ 22:46 | |
Mijn macbook air uit 2011 trekt hem prima :p Edit: wel op low settings overigens | ||
Saninl | woensdag 24 juni 2015 @ 11:35 | |
Mijn Macbook air 2011 heeft er wel moeite mee hoor Draai jij hem in MacOSX of Bootcamp oid? | ||
Fir3fly | woensdag 24 juni 2015 @ 11:56 | |
Welke videokaart ? | ||
G3F | woensdag 24 juni 2015 @ 15:56 | |
Zie nu dat t een laptop (videokaart) betreft en geen al te goeie, dus eigenlijk vrij weinig kans dat hij vol gedraaid kan worden.. Mijn Pro 2013 heeft het ook taai met alles op low (wel met Traffic++ vanaf een bepaald aantal inwoners) draaiende op OSX. Zonder T++ ging het wel stukken soepeler [ Bericht 3% gewijzigd door G3F op 24-06-2015 16:02:22 ] | ||
Luctor.et.Emergo | vrijdag 26 juni 2015 @ 09:39 | |
Ik ben eergisteren ook begonnen. Ik moet alleen nog beetje oefenen met de wegenbouw, en dan voornamelijk de ongelijkvloerse kruisingen. Heb er wel al een gemaakt, maar die is niet helemaal naar mijn zin. Hoe kan ik trouwens een plaatje/foto maken? | ||
nils7 | vrijdag 26 juni 2015 @ 09:43 | |
Mijn MBP 2010 heeft er ook moeite mee | ||
mschol | vrijdag 26 juni 2015 @ 09:46 | |
standaard instelling op steam is F12 | ||
Luctor.et.Emergo | vrijdag 26 juni 2015 @ 10:10 | |
thans, zal vanavond wel even en proberen paar foto's te plaatsen. | ||
Kleffe_Dop | vrijdag 26 juni 2015 @ 10:27 | |
Kijk ook eens rond in de Steam Workshop, zijn heul veul assets te vinden. Staan de meest toffe creaties tussen die ik zelf nooit voor elkaar gekregen zou hebben. Alleen aan intersections staan er, op het moment van posten, al 14.043 items op Steam. | ||
G3F | vrijdag 26 juni 2015 @ 15:37 | |
Helaas zit ik alweer tegen de max van mn laptop... Mogelijk maar is een nieuwe pc overwegen | ||
Luctor.et.Emergo | vrijdag 26 juni 2015 @ 21:04 | |
Mijn eerste poging tot ongelijkvloerse kruising: | ||
elkravo | vrijdag 26 juni 2015 @ 21:44 | |
Is die Traffic ++ mod goed? Ik las ook over vastlopers... Ik wil busbanen nl ;-) | ||
Luctor.et.Emergo | vrijdag 26 juni 2015 @ 22:44 | |
Zojuist een Hydro centrale gemaakt, maar nu heb ik bij een paar huizen last van overstroming. | ||
EnGCatjuh | vrijdag 26 juni 2015 @ 23:20 | |
Traffic ++ werkt nu prima, schijnt het spel wel langzamer te maken (vooral merkbaar bij 30k+ mensen), maar dat heb ik zelf nog niet gemerkt. | ||
mschol | zaterdag 27 juni 2015 @ 02:41 | |
photobucket? als je ook gewoon bij steam kan uploaden? | ||
G3F | zaterdag 27 juni 2015 @ 04:26 | |
Er komt een deze dagen een performance update als het goed is | ||
Luctor.et.Emergo | zaterdag 27 juni 2015 @ 08:05 | |
Kan dat ook. | ||
DJKoster | zaterdag 27 juni 2015 @ 08:36 | |
Windmolens, windmolens op water, zonneenergiecentrale en dan heb je wel genoeg geld om tig kerncentrales neer te zetten. | ||
Luctor.et.Emergo | zaterdag 27 juni 2015 @ 08:48 | |
Ik mag nog geen zonne-energiecentrale bouwen. En ik wil mijn dorp/stad schoon houden, dus geen kerncentrales, geen zware industrie. | ||
EnGCatjuh | zaterdag 27 juni 2015 @ 11:32 | |
Klopt. Nu nog die vervelende weaving bugs uit de main game en het is echt een topspel. | ||
mschol | zaterdag 27 juni 2015 @ 12:21 | |
yup, in de screenshot manager op plaatje klikken en dan op upload dan "view online" vervolgens kan je voor 2 opties kiezen: 1) de url kopieeren 2) de url van het plaatje kopieeren en hier neerzetten | ||
Luctor.et.Emergo | zaterdag 27 juni 2015 @ 12:45 | |
| ||
elkravo | zaterdag 27 juni 2015 @ 12:50 | |
Bij inzoomen, of bij 1st person meerijden met de bus irriteert het geluid van (vele) ambulances mij. Is er een ambulance-shut-up-mod? | ||
donroyco | zaterdag 27 juni 2015 @ 13:30 | |
Je bent blijkbaar niet de enige... https://steamcommunity.co(...)/610574827758443127/ | ||
G3F | zaterdag 27 juni 2015 @ 14:16 | |
Helemaal mee eens, ook dat ze soms spontaan besluiten stil te gaan staan op een bepaald punt... Gelukkig Traffic++ imgur.com/a/Xxz3H Mogelijk een nieuwe feature, wordt getest atm Edit: ben ook benieuwd naar de volgende update/mogelijke DLC, zullen binnenkort ook wel komen. | ||
EnGCatjuh | zaterdag 27 juni 2015 @ 15:19 | |
Ben benieuwd hoe die feature gaat uitpakken ja. Mariina van CO heeft wel gezegd dat verkeer niet meer aangepast gaat worden | ||
Fred | zondag 28 juni 2015 @ 04:37 | |
Nog even over die busbanen: | ||
Fred | zondag 28 juni 2015 @ 04:51 | |
En toen werd het alweer licht | ||
mschol | zondag 28 juni 2015 @ 09:26 | |
dat is jammer, daar hadden ze veel punten mee kunnen scoren | ||
EnGCatjuh | zondag 28 juni 2015 @ 10:54 | |
Dat is dus de Traffic AI Busbanen hebben volgens mij alleen maar zin als de AI de bus anders ook al op die rijstrook had gepland. Dus met wat bushaltes daarlangs zou je het min of meer moeten kunnen corrigeren. Nu is het maar aan de makers van Traffic++ om daar een work-around voor te vinden. | ||
G3F | zondag 28 juni 2015 @ 13:01 | |
Het lijkt erop alsof je de T++ mod nog niet hebt geactiveerd (ik zie het T++ icoontje er niet tussen staan, naast policies hoort hij). Mogelijk dat de busbanen dan nog niet optimaal werken aangezien meestal de bussen de busbaan pakken (helemaal als er haltes zijn), maar het is ook belangrijk dat je T++ lane changer (ofzo, iig waarmee je op intersections de rijbanen aan kan passen) aanzet/gebruikt omdat busbanen worden bij een kruizing een afslag naar rechts als het ware, dit kan je met die lane changer aanpassen. Edit: als het goed is zou t dan moeten werken, anders kan je nog met toegestane voertuigen op de rijbaan spelen, dat je bussen niet toelaat op de andere rijbanen behalve de busbaan | ||
Fred | zondag 28 juni 2015 @ 16:06 | |
Ah thnx! Hij stond inderdaad niet aan. Aangezet, paar dingetjes getweaked en de files zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. | ||
Luctor.et.Emergo | zondag 28 juni 2015 @ 16:38 | |
Valt me op dat ik veel last heb van doden die wachten op transport. | ||
mschol | zondag 28 juni 2015 @ 17:58 | |
te weinig lijkenwagens? | ||
G3F | maandag 29 juni 2015 @ 00:41 | |
Of een beruchte death wave | ||
sjaak_trekbek | dinsdag 30 juni 2015 @ 20:38 | |
Ik draai op Windows 8, heb er al tijdens geen OSX op staan | ||
lifeblind | woensdag 1 juli 2015 @ 16:20 | |
Nieuwe patch is uit! https://forum.paradoxplaz(...)1b-is-here.867193%2F | ||
G3F | donderdag 2 juli 2015 @ 15:18 | |
Mijn pc trekt hem amper nu. Met 0 inwoners en het spel gepauzeerd gaat het al dramatisch als ik enkel wegen aan het bouwen ben | ||
Fred | donderdag 2 juli 2015 @ 15:30 | |
Lees ik het goed dat Traffic++ het niet meer doet met die patch? | ||
G3F | donderdag 2 juli 2015 @ 16:38 | |
Hij doet het nog wel volgensmij (niet 100% zeker) heb alle mods uit gezet ivm de performance. De ontwikkelaars van T++ zijn over het algemeen snel met updates e.d. | ||
Kriebelhoest | donderdag 2 juli 2015 @ 17:04 | |
Na een tijd zonder, en inmiddels een nieuwe pc, dit spel maar weer eens opstarten! Helaas wel helemaal opnieuw beginnen | ||
elkravo | donderdag 2 juli 2015 @ 23:25 | |
Krijg opeens bij opstarten deze error:
Wat is dit? | ||
elkravo | donderdag 2 juli 2015 @ 23:30 | |
edit: blijkbaar was het de traffic++ mod... ik heb 'm moeten deïnstalleren... Hierdoor ben ik dan wel een stad met busbanen kwijt blijkbaar... | ||
Fir3fly | donderdag 2 juli 2015 @ 23:45 | |
Voor de zoveelste keer opnieuw begonnen, gestopt na 20 minuten. Wat een faal dit, na al die hype . | ||
elkravo | donderdag 2 juli 2015 @ 23:46 | |
Hoezo? | ||
jogy | vrijdag 3 juli 2015 @ 09:49 | |
Wat is er mis dan? Ik heb het spel ook niet meer aangekeken na een binge-gaming sessie van een paar dagen hoor dus ik heb het ook een beetje maar kan mijn vinger er niet op leggen eigenlijk. | ||
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2015 @ 09:52 | |
Het waren een paar leuke weken voor mij, niet meer aangeraakt ook. Maar, ik denk dat als ik het over een maandje of 3 ofzo weer speel, ik er weer een aantal leuke weken mee heb. | ||
lifeblind | vrijdag 3 juli 2015 @ 10:03 | |
Ik ga het pas weer spelen als m'n mods het weer goed doen, sowieso is het nu toch te warm om achter m'n pc te kruipen | ||
HetBrabandertje | vrijdag 3 juli 2015 @ 13:44 | |
De Traffic++ mod wordt waarschijnlijk over een paar dagen gefixt, op Steam is te lezen dat de auteur nog op vakantie is en daardoor nog niet de mod kan repareren. | ||
blow... | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:17 | |
ik snap niks van dit spel. ik bouw een stad en die flikkers willen er niet wonen iemand tips? | ||
Fred | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:36 | |
Je indicators onder in beeld geven aan dat je meer zones met huizen en industrie moet maken. | ||
blow... | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:41 | |
dank . | ||
Fir3fly | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:34 | |
Nul diepgang denk ik. Na een keer een stad gemaakt te hebben heb je alles wel gezien. Het verkeer blijft ook een totaal onrealistische rotzooi, zelfs met mods. Dat is het voor mij in ieder geval. Het ziet er mooi uit maar er zit gewoon totaal geen diepgang in. Nul komma nul. | ||
elkravo | zaterdag 4 juli 2015 @ 01:19 | |
Wat zoek je qua diepgang? Wat mis je precies dan? | ||
Vermecelli | maandag 6 juli 2015 @ 19:02 | |
Dit herken ik wel, als je een stad hebt gemaakt met 200.000+ inwoners is de uitdaging weg. Was leuk geweest als je per map nog een bepaald doel had die je moest behalen en daarmee weer nieuwe maps vrijspelen oid. Beetje Rollercoaster Tycoon idee. Dan blijf je lekker aan de gang met steden bouwen en is het uitdagender om het steeds een beetje beter te maken. | ||
sjaak_trekbek | maandag 6 juli 2015 @ 20:29 | |
Vooral leuk als je als stad op speciale dingen moet mikken (bijvoorbeeld veel industrie voor forenzen van buiten je stad, of juist op inwoners, treinen etc) | ||
Fred | dinsdag 7 juli 2015 @ 08:44 | |
Die doelen kan je toch ook voor jezelf stellen? | ||
lifeblind | dinsdag 7 juli 2015 @ 10:35 | |
Lijkt me ook ja. Ik ben sowieso in mijn stad continu bezig om kleine dingen te verbeteren, als betekend het soms dat bijna een heel district overnieuw moet omdat ik de laatste weg 1 unit verder naar links wil ofzo Ik moet trouwens zeggen dat ik echt ontzettend fan geworden ben van de terraforming mod, mijn haven begint er echt tof uit te zien nu ik gewoon langs de wegen e.d. alle randen strak het water langs kan laten lopen | ||
EnGCatjuh | dinsdag 7 juli 2015 @ 10:35 | |
Traffic++ is weer compatible met de patch. | ||
Lastpost | dinsdag 7 juli 2015 @ 10:39 | |
Thanks. Vanavond maar weer eens proberen dan. | ||
mschol | dinsdag 7 juli 2015 @ 11:40 | |
moet ik binnenkort toch ook maar eens proberen | ||
Faux. | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:54 | |
Niemand maakt gebruik van m'n metro's en treinen | ||
Drizzt_DoUrden | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:55 | |
Zijn ze wel allemaal op mekaar aangesloten? In beide richtingen? | ||
Faux. | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:59 | |
De metro's zijn allemaal op elkaar aangesloten in een cirkel en de trein is aangesloten op de rails. | ||
G3F | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:06 | |
Plaats anders even een screenshot | ||
Faux. | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:07 | |
Komt eraan! | ||
G3F | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:09 | |
| ||
Faux. | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:11 | |
| ||
G3F | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:13 | |
Volgensmij ben je vergeten de lijnen aan te leggen (is los van de sporen en stations, icoontje lijkt op een bushalte) Edit: hetzelfde geldt voor de trein, als het verbonden is met het externe trein netwerk zullen er alsnog treinen binnenkomen van buitenaf. Wil je je eigen netwerk gebruiken moet je de haltes en treinlijnen zelf aanleggen. Het is eigenlijk hetzelfde als buslijnen aanleggen echter kunnen deze alleen bij de stations (trein en metro) geplaatst worden. Die haltes zijn te vinden onder de transportation tabs van elke categorie. [ Bericht 13% gewijzigd door G3F op 07-07-2015 18:32:30 ] | ||
mschol | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:13 | |
dit | ||
Faux. | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:13 | |
Dat ga ik dan maar eens proberen | ||
Faux. | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:14 | |
Ik heb wel de tunnels gegraven trouwens (zie zwarte lijnen afbeelding) | ||
Fred | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:14 | |
Idd | ||
G3F | dinsdag 7 juli 2015 @ 18:22 | |
Ik heb mijn post geëdit , hopelijk is het nu duidelijker! Trouwens hou er rekening mee dat je treinstation op dit moment maar vanaf 1 kant van de snelweg te bereiken is, als mensen (nog) niet op dat deel van de snelweg kunnen komen zal het station moeilijk/onbereikbaar zijn wat ook invloed kan hebben op de treinen van buiten af (en het vuilnis wat niet wordt opgehaald waardoor het opviel ) | ||
Adolecens | dinsdag 7 juli 2015 @ 20:34 | |
Ik krijg deze foutmelding weer en spel is onspeelbaar .net al gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, geen oplossing | ||
Fred | dinsdag 7 juli 2015 @ 21:07 | |
Waarschijnlijk een mod die niet compatibel is met de nieuwste patch. | ||
Adolecens | dinsdag 7 juli 2015 @ 21:10 | |
Zoiets bedacht ik me ook ja, alles uitschakelen maakt het alleen maar erger. | ||
mschol | woensdag 8 juli 2015 @ 01:30 | |
bij alle voorgaande patches was die error er door incompatible mods.. wellicht geldt het ook voor assets? | ||
Rezania | woensdag 8 juli 2015 @ 01:42 | |
Vandaag weer eens gespeeld, voor het eerst een Europese map en Traffic++. Tunnels zijn tof, evenals Europese gebouwen. Traffic++ moet ik nog even van uitzoeken hoe het werkt, want dat kon ik nergens vinden ingame. | ||
Black-Hole | woensdag 8 juli 2015 @ 09:29 | |
Op Steam staat het goed uitgelegd, staan veel linkjes bij alle opties die naar een uitleg verwijzen http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409184143 | ||
DJKoster | woensdag 8 juli 2015 @ 17:47 | |
Vanavond maar weer even spelen. Die Traffic++ mod heb ik nog nooit gebruikt! | ||
Kleffe_Dop | woensdag 8 juli 2015 @ 18:10 | |
Mooi, dan durf ik m'n save game weer op te starten. | ||
mschol | woensdag 8 juli 2015 @ 19:27 | |
same here, vooral busbanen lijken me wel wat | ||
Marcus_Zaagius | woensdag 8 juli 2015 @ 22:59 | |
vreemde zaak: Als ik low density aanleg dan worden dat moderne gebouwen, en als ik high density aanleg dan krijg ik Europese bebouwen. Vreemd. | ||
Rezania | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:20 | |
Europese gebouwen lenen zichzelf het beste voor rechte straten blijkbaar. Tunnels. 60K inwoners, rond 15k winst met 4% belasting, gaat lekker. | ||
Rezania | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:20 | |
Dat is blijkbaar standaard zo. | ||
Rezania | vrijdag 10 juli 2015 @ 23:10 | |
Tunnels zijn echt een fucking godsgeschenk! Verkeersproblemen zijn zo opgelost. Awesome. | ||
Solique | zondag 12 juli 2015 @ 21:36 | |
Boven de 10k begint het vaak al met het verkeer wat je opnieuw kan gaan indelen. Zelf nu op 40k en bezig met groot onderhoud aan mijn wegennet want het is niet meer te houden nu. | ||
Luctor.et.Emergo | dinsdag 14 juli 2015 @ 21:12 | |
Hoe kan ik van dit knooppunt de doorstroming verbeteren? [ Bericht 0% gewijzigd door Luctor.et.Emergo op 14-07-2015 21:25:28 ] | ||
mschol | dinsdag 14 juli 2015 @ 22:56 | |
kruispunt weghalen en een overpass/tunnel voor naar de wijk aan de andere kant | ||
Cassius | dinsdag 14 juli 2015 @ 23:08 | |
Iedereen wil linksaf? Misschien ook het aantal zijwegen verminderen. | ||
mschol | dinsdag 14 juli 2015 @ 23:50 | |
zoals ik het zie wil iedereen/het gros weer weg (en dus naar de weg de andere kant op) en dan pakken ze de eerste beste mogelijkheid, doordat het grote kruispunten zijn heb je stoplichten, wat de situatie alleen maar verergert.., daarom zijstraten zodat iedereen alleen aan het einde van de weg, waar hij in een bocht (!) terugbuigt naar de weg terug.. | ||
TigerXtrm | woensdag 15 juli 2015 @ 00:57 | |
Het is sowieso niet de bedoeling dat snelwegen om de 3 meter een zijstraat hebben | ||
EnGCatjuh | woensdag 15 juli 2015 @ 14:48 | |
Best een handige guide: http://imgur.com/a/WdJim | ||
Fred | woensdag 15 juli 2015 @ 14:51 | |
Ik zie geen snelweg op plaatje. | ||
Fred | woensdag 15 juli 2015 @ 18:28 | |
Allemaal gezellig met de bus: Over de vrije busbaan: En dan verder met de trein: | ||
DJKoster | woensdag 15 juli 2015 @ 20:00 | |
Mooi hoor! Ik ga vanaf vrijdagmiddag weer beginnen: drie weken vakantie. | ||
prefix1 | donderdag 16 juli 2015 @ 00:05 | |
Net weer eens begonnen gaaf die tunnels!! Vraagje van mijn kant: als ik bijvoorbeeld een assest download stel Burgerking en dan ook de MC donalds download zijn ze dan alle 2 actief of is de laatse die ik download actief en kan die als enige op de bussines plek komen ik hoop dat jullie mij begrijpen Mvg Prefix | ||
mschol | donderdag 16 juli 2015 @ 00:07 | |
volgens mij wordt er 'random' gekozen uit alle geinstalleerde assets.. | ||
prefix1 | donderdag 16 juli 2015 @ 00:38 | |
Oke top bedankt voor de info, met meer assets word het spel waarschijnlijk ook trager? Heb jij nog tips voor leuke workshops? Mvg Prefix | ||
elkravo | donderdag 16 juli 2015 @ 01:37 | |
Traffic++ eruitgemieterd - gaf fouten. Dus nu met gewone wegen een leuk ov-knooppunt. En het werkt prima... Airport met rondweg, en rond-spoorweg. Andere stadsdelen haken met de klok mee of tegen de klok in aan. Het begon als kopie van Kethelplein, het werd wat groter, met goederen-spoorweg-hub. | ||
Vermecelli | donderdag 16 juli 2015 @ 13:04 | |
Na een flinke break ook weer begonnen, dit keer met een goed doordachte infrastructuur. Gaat aardig, maar volgens mij is het vrijwel onmogelijk om dat perfect te doen. Ik begon met een genoeg brede wegen en rotondes, maar zelfs die lopen vol. Maargoed met een aantal leuke mods en tunnels is het toch weer leuk een grote stad in elkaar te knutselen Dit systeem om drukte op de rotondes te voorkomen werkt best goed. Deze afrit staat direct in verbinding met de snelweg en zorgt niet voor oponthoud. | ||
Drizzt_DoUrden | donderdag 16 juli 2015 @ 13:18 | |
Gaan die tunnels onder de rotonde samen ergens naartoe? Zou het knap vinden als die twee elkaar niet in de weg zaten | ||
elkravo | donderdag 16 juli 2015 @ 21:50 | |
Je kunt ondergronds een T-splitsing hebben... | ||
Vermecelli | donderdag 16 juli 2015 @ 23:19 | |
Ze sluiten idd op elkaar aan. | ||
Fred | vrijdag 17 juli 2015 @ 00:39 | |
Met 80K+ inwoners liep de hoofdweg door mijn stad toch wel vast. Dus dan maar parallelbanen: Nu loopt-ie vast bij het opslaan... Edit: en alles van vanavond was voor niets | ||
prefix1 | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:27 | |
Ik heb een vraagje als ik een saved game wil downloaden duurt het laden bij jullie dan ook zolang? Heb maar 14k inwoners en in het spel loopt het gewoon soepel | ||
Drizzt_DoUrden | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:28 | |
Funky. | ||
mschol | zaterdag 18 juli 2015 @ 09:44 | |
https://www.humblebundle.com/store/p/cities_skylines_storefront 33% korting, wellicht intressant voor de mensen die em willen hebben | ||
Sejt | zondag 19 juli 2015 @ 10:57 | |
Fantastisch wat je met een hoop tijd en creativiteit kan maken. Check Flux' stad ondertussen: | ||
Divje | zondag 19 juli 2015 @ 11:15 | |
Bruh | ||
Adolecens | zondag 19 juli 2015 @ 12:38 | |
Dit is mijn stad.. Tientallen uren werk in zitten, 180k inwoners en helemaal fucked-up Ben er echt zo flauw van. Alle mods er al uitgeflikkerd of in GHOST-MODE gezet. Alle assets gedisabled. Spel opnieuw geïnstalleerd. .NET gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Gewoon helemaal naar de kloten. | ||
mschol | zondag 19 juli 2015 @ 13:43 | |
tja, shit happens i guess met mods enzo wat is die zooi wegen oid net onder Broad district? | ||
prefix1 | zondag 19 juli 2015 @ 16:14 | |
is met mods idd dan word die zo bugged | ||
Vermecelli | zondag 19 juli 2015 @ 19:26 | |
Tering, over perfectionistisch gesproken | ||
EnGCatjuh | zondag 19 juli 2015 @ 21:40 | |
Had je toevallig een mod uitgezet of een asset verwijderd voordat je deze save laadde? Ik heb een keer hetzelfde gehad namelijk. | ||
Adolecens | maandag 20 juli 2015 @ 00:29 | |
Een mod niet, een asset zoú kunnen, maar daar kom ik nooit meer achter | ||
Marcus_Zaagius | maandag 20 juli 2015 @ 14:10 | |
Centrum van mijn stad. Circa 35000 inwoners. [ Bericht 76% gewijzigd door Marcus_Zaagius op 20-07-2015 18:02:38 ] | ||
Vermecelli | woensdag 22 juli 2015 @ 17:43 | |
Die wegen zullen op den duur wel te smal worden denk ik? Heb jij trouwens een mod voor parkeerplaatsen ofzo? | ||
TigerXtrm | woensdag 22 juli 2015 @ 18:00 | |
Damn | ||
Marcus_Zaagius | woensdag 22 juli 2015 @ 19:02 | |
er gaat een tunnel onder dit gedeelte door. heb een asset voor parkeerplaats idd. | ||
Marcus_Zaagius | woensdag 22 juli 2015 @ 19:45 | |
gebruikt je Traffic ++?? | ||
Fred | woensdag 22 juli 2015 @ 20:27 | |
Yup | ||
Marcus_Zaagius | woensdag 22 juli 2015 @ 21:47 | |
Bij mij werkt die mod niet helemaal naar behoren. Kan niet alle facetten gebruiken. Verder kan ik ook niet saven.. | ||
Fred | woensdag 22 juli 2015 @ 22:53 | |
Bij mij werkt-ie vrijwel goed. Soms zijn ze eigenwijs en rijden ze niet over hun doelgroepstrook, maar over het algemeen gaat het goed. | ||
Marcus_Zaagius | woensdag 22 juli 2015 @ 22:58 | |
las op Steam dat de mod niet altijd goed werkt met versie 1.1.1.C van CS. Hoe heb je dat eventueel opgelost? | ||
elkravo | woensdag 22 juli 2015 @ 22:58 | |
Traffic ++ zorgde voor serieuze problemen bij mij als ik een bushalte ging verplaatsen liep de zooi vast. Die stad ben ik kwijt. | ||
Fred | woensdag 22 juli 2015 @ 23:02 | |
6 rijbanen naar de woonwijk en commercie, 9 rijstroken naar de industriewijk Handig, die tunnels onder de woonwijk door 90K op een kluitje: Alleen mijn commercie blijft een beetje achter | ||
Fred | woensdag 22 juli 2015 @ 23:05 | |
Ik heb er niets bijzonders aan gedaan. Ik gebruik ook niet alle opties: | ||
Marcus_Zaagius | woensdag 22 juli 2015 @ 23:18 | |
Dan zal ik wel een verrotte versie hebben. | ||
Kleffe_Dop | woensdag 22 juli 2015 @ 23:24 | |
Ik heb een probleem met de "Building Theme" asset, mijn huizen ontwikkelen zich in die gebieden niet naar het volgende level. Ik heb verschillende sets geprobeerd; zowel "neo-eclectic" als die Britse sets. Alle dependencies heb ik gedownload, maar huizen blijven op hetzelfde level hangen? Zodra ik in het betreffende Disctrict de Building Theme policy annuleer ontwikkelen alle huizen in dat gebied zich binnen een paar minuten naar het volgende level (maar dan wel met random (international) huizen). Wat doe ik fout? Iemand die dit herkent? | ||
elkravo | donderdag 23 juli 2015 @ 01:35 | |
Het goederenstation zorgt altijd voor veel verkeer... het maakt niet uit hoe je aanlegt... het verkeer is zo groot dat op de weg voor het goederenstation het al vastloopt. Hoe lossen jullie dat op? Daarnaast heb ik ook af en toe de "bug" dat treinen in de file staan naar de rand van de kaart. Maw. te veel treinen voor de "verborgen keerpunten". Hoe lossen jullie dat op? Ik probeer interregionale treinen tegen te houden bij het eerste station zodat ze geen andere stations kunnen bereiken (want hoe meer stations, hoe meer interregionale treinen). | ||
mschol | donderdag 23 juli 2015 @ 01:41 | |
treinen splits ik op in 2'en: interregionaal verkeer met 1 stop, en daar tegenover een stop voor een gesloten treinen netwerk binnen de stad | ||
elkravo | donderdag 23 juli 2015 @ 02:08 | |
En hoe ga je dan met goederenstations om? | ||
Vermecelli | donderdag 23 juli 2015 @ 12:53 | |
Zijn je gebouwen van alle gemakken voorzien? Zorg voor goede voorzieningen in de buurt (politie, ziekenhuis, brandweer, parken, monumenten, etc.) Soms blijven bij mij gebouwen op de hoeken van mijn stad ook net wat achter omdat ze net uit range van andere gebouwen vallen. | ||
mschol | donderdag 23 juli 2015 @ 12:58 | |
ik dacht dat ik in mijn laatste stad het goederen verkeer zoveel mogelijk had afgesplitst, d.w.z. dat ik een aparte aftakking maak voor goederen verkeer waar passagierstreinen niet hoeven te komen.. | ||
f00t | zaterdag 25 juli 2015 @ 14:36 | |
Ik heb continue het "Not enough goods to sell"-probleem. Binnen m'n stad zit wel best wat industrie, maar alle commercial is ook dichtbij de goederentreinen, importeren deze niet automatisch goods? Is het dus nodig om een flinke industrie te hebben (want in de steden die ik online zie is dat lang niet altijd het geval...) | ||
G3F | zaterdag 25 juli 2015 @ 14:44 | |
Ik denk dat er ergens een weg connectie mist of een one way street die de verkeerde kant op ligt. Meestal importeren ze namelijk vanaf buitenaf als je eigen industrie het niet aan kan, maar dat is meestal wanneer je weinig of geen industrie hebt. Not enough goods betekend meestal dat ze slecht/niet bereikbaar zijn (check ook even of er niet ergens een gridlock is). Als dit het niet is post dan ff een screenshot, is makkelijker om het probleem te ontdekken | ||
f00t | zaterdag 25 juli 2015 @ 14:48 | |
Het gekke is vooral dat het m'n gehele stad is. Dus een verkeerd ingerichte weg lijkt het me niet zijn. Zal eens een screenshot maken | ||
G3F | zaterdag 25 juli 2015 @ 15:02 | |
Dat is inderdaad apart.. Dat zou dan ook moeten betekenen dat niemand van buitenaf je stad in kan als er een weg verkeerd zou liggen/missen. Ik dacht als je industrie los van je stad ligt dan hoeft er maar 1 afslag te missen/verkeerd te liggen wat het helemaal opfokt. Ik wacht iig je screenshot af want ben wel benieuwd nu | ||
f00t | zaterdag 25 juli 2015 @ 15:08 | |
Hij blijft continue hangen bij de update op 100% Ja, ik had alle industrie eruit gefaseerd, maar omdat ik steeds dit probleem heb ben ik maar weer wat gaan bouwen aan de rand van de stad met een snelweg heen en terug. Dat lijkt wel allemaal te kloppen. | ||
G3F | zaterdag 25 juli 2015 @ 15:24 | |
Opgelost nu of nog steeds not enough goods? | ||
f00t | zaterdag 25 juli 2015 @ 15:30 | |
Nog steeds niet opgelost. Ik heb twee fotootjes bijgevoegd (Ja dat zijn inderdaad foto's van m'n scherm met m'n telefoon. Komt omdat ik Steam als shell draai en de overlay uitgezet heb vanwege de performance). | ||
G3F | zondag 26 juli 2015 @ 14:51 | |
Hmm ik zou zo snel niet kunnen zien wat er aan de hand is... Te weinig industie dan misschien toch? Kijk anders eens of een cargo haven/station iets oplost. | ||
f00t | maandag 27 juli 2015 @ 15:11 | |
Ik zal een nieuw industrieterrein aanleggen. Wel jammer want het ziet er een stuk netter uit zo. Over een cargo-station gesproken, links op de tweede foto heb ik dat gepoogd. Een commercial-gebiedje vastgemaakt aan een cargo-station. Maar zij hebben dus ook niet genoeg goederen... | ||
prefix1 | dinsdag 28 juli 2015 @ 19:57 | |
Nieuwe workshop ziet er goed uit nero's casino en hotel:) | ||
Rezania | dinsdag 28 juli 2015 @ 22:16 | |
Rockwood, mijn succesvolle stad | ||
Drizzt_DoUrden | woensdag 29 juli 2015 @ 13:10 | |
| ||
valek | woensdag 29 juli 2015 @ 16:01 | |
Dit topic is nog steeds actief zie ik. Ben ook weer eens begonnen. | ||
Adolecens | woensdag 29 juli 2015 @ 22:07 | |
CS is Windows 10 compatibel | ||
mschol | woensdag 29 juli 2015 @ 22:58 | |
dat mag ook wel voor zo'n recent spel | ||
Adolecens | woensdag 29 juli 2015 @ 23:01 | |
Met MS weet je het maar nooit | ||
mschol | woensdag 29 juli 2015 @ 23:04 | |
ach, zolang paradox gewoon netjes de bestaande api's gebruikt kon het niet anders dan goed gaan, heeft weinig met MS te maken, die laat alle 8.1 libs e.d. gewoon draaien, ze lijken wel gek dat te herschrijven.. | ||
Vonkenboer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:47 | |
Nou, bij mij doet hij vrij weinig. Zeg maar eigenlijk helemaal niks; blijft hangen tijdens het laden. Onder windows 8.1. nooit geen problemen gehad | ||
HetBrabandertje | woensdag 5 augustus 2015 @ 18:44 | |
| ||
Cassius | woensdag 5 augustus 2015 @ 23:09 | |
Hier wat screenshots van mijn eerste redelijk succesvolle stad (~100k inwoners):
| ||
#ANONIEM | woensdag 5 augustus 2015 @ 23:26 | |
Black-Hole | donderdag 6 augustus 2015 @ 20:53 | |
Stream start zo vanaf de Gamescom met nieuwe aankondigingen/DLC http://www.twitch.tv/paradoxinteractive Eerste expansion 'After Dark' komt met: Day and Night Cycle: Day and night changes in the city and affects citizen schedules. Traffic is visibly slower at night and some zoned areas do not work with full efficiency, further easing the traffic. Service vehicles move around as usual. A free update for all users. Leisure specialization: Commercial areas can specialize in leisure activities. Leisure areas are especially active during the night, but work like regular commercial areas during the day. Beach specialization: Commercial areas such as beach bars and restaurants, small marina and fishing tours on the shoreline can specialize in beach activities. Expanded City Services: Criminals will now be taken to Prison from Police buildings. Taxi service will help citizens and tourists travel around the city. Cargo hubs are harbors that accept cargo trains straight to the terminal. International airport is a huge airport, allowing much more traffic than the previous airport. It has a metro station attached to it. Bus terminal allows citizens to transfer to other bus lines in the terminal building. New transportation options: Bikes and dedicated bike lanes and bike ways let citizens opt for a faster alternative to walking. Bus lanes can be used to help the public transportation run smoother. [ Bericht 38% gewijzigd door Black-Hole op 06-08-2015 21:29:39 ] | ||
ElmarO | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:05 | |
Klinkt goed. | ||
Fred | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:10 | |
108K Inwoners Vliegveld met treinstation op eiland in de baai. Op de achtergrond de kantorenwijk en rechts het windpark. De kantorenwijk met op de achtergrond de woonwijk. De woonwijk. Het begon met een klaverblad De industriewijk, met in het midden de verzameling vuilverbranders, verder weg op de achtergond de tweede industriewijk in aanbouw. Calais is er niks bij | ||
Drizzt_DoUrden | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:16 | |
Die laatste foto Waar is dat dan allemaal goed voor? | ||
Fred | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:19 | |
Dat is om te voorkomen dat ze stil komen te staan op de snelweg en het verkeer in de hele stad vast loopt. | ||
Fred | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:20 | |
Lijkt me een "heerlijke" plek om te wonen. | ||
Cassius | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:29 | |
Het lijkt wel een beetje op Snake | ||
Fir3fly | vrijdag 7 augustus 2015 @ 02:24 | |
Uitbreiding klinkt goed. Hopelijk ook gewoon meer variatie in gebouwen en services etcetera. | ||
valek | vrijdag 7 augustus 2015 @ 08:59 | |
Vraag me af wanneer de dlc uitkomt. Heb vanaf maandag vakantie, zal mooi zijn als het dus snel komt. | ||
mschol | vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:43 | |
ik lees iets over fietspaden, dag/nacht cyclus? dat klinkt wel nice multi-purpose transport hubs | ||
AgLarrr | vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:27 | |
Gratis of motten we d'r veur betoalen? | ||
Jump | vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:39 | |
Het is een expansion, dus betalen. Cities Skylines: after dark http://www.rockpapershotg(...)-after-dark-preview/ | ||
Fred | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:03 | |
Het dag en nacht ritme krijg je wel gratis. | ||
valek | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:38 | |
Haal jij uit de tekst wanneer de dlc uitkomt? | ||
Jump | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:52 | |
Nope, maar het was een reactie op AgLarrr, te weten als die er moest voor betalen of niet. | ||
G3F | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:22 | |
¤20 voor de main game en dan ¤5-10 voor de uitbreiding is zeer schappelijk imo, er mag natuurlijk wel wat verdiend worden! Maar HYPE HYPE HYPE hopelijk komt hij snel | ||
G3F | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:27 | |
It's going to be sooooooo awesome !!! Nog meer HYPE | ||
ElmarO | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:59 | |
Yup, en je kan ook aangeven of je de vuilophaal 's nachts wil laten gebeuren. Zie punt 6: http://www.gamestar.de/sp(...)k,52689,3234686.html (Is alleen wel in het Duits ) | ||
TigerXtrm | vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:16 | |
| ||
mschol | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:12 | |
nice.. ik had het helemaal mooi gevonden als ze wat meer modfunctionaliteit in de game standaard hadden opgenomen, scheelt weer mods laden mar echt klagen is dat niet.. meer een wens | ||
Cassius | vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:48 | |
E.e.a. heeft neem ik aan dan ook invloed op het verkeersaanbod gedurende de dag/nacht; straks dus rekening houden met ochtend- en avondspits | ||
mschol | vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:04 | |
beter nog: savonds is er een andere route bezet, namelijk naar de leisure locaties, dus effectief 3 gebruikte routes, afhankelijk van de tijd | ||
elkravo | vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:53 | |
Ik heb daar ook last van... zo'n goederenstation genereert heel snel file. | ||
G3F | zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:53 | |
| ||
elkravo | vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:18 | |
WAT DE FUCK IS DIT? Stad met veel moeite en plezier ingestoken - wil je opstarten krijg je dit. | ||
Cassius | vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:19 | |
Mods geïnstalleerd? | ||
elkravo | vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:30 | |
Geen nieuwe - al weken niks veranderd... en dit nog gisteren opgeslagen. edit: alle mods uit - error blijft. edit: alle steden, ook zonder gebruikte mods hebben het. m.a.w. al mijn bewaarde steden werken niet meer. Lekker ! [ Bericht 37% gewijzigd door elkravo op 14-08-2015 21:38:19 ] | ||
mschol | vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:53 | |
ga de steamfora eens langs? | ||
elkravo | vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:55 | |
Uitgaan dat ik dat weet - waar moet ik zijn? | ||
mschol | vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:10 | |
in je steam naar je bibliotheek gaan, skylines opzoeken en dan kiezen, aan de rechter kant voor forums.. daar wil je vaak nog wel eens oplossingen voor rare problemen vinden | ||
elkravo | vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:24 | |
Bedankt, maar dus een groot doolhof aan forum posts. Bomen en bos. Ik ben geen supergamer of zo... Ik heb afgelopen woensdag aan een vriend wat steden laten zien, openen, niet opslaan. En ook die steden werken niet meer. Dit haalt mijn hele vertrouwen in dit spel onderuit... als dingen die je bewaart opeens stuk gaan. En dan mag ik het maar uitzoeken op forums etc. Ik zit al bijna op het punt, "het was leuk een paar weken voor 13 eur" ... Jammer voor een potentieel goed spel. | ||
Fir3fly | vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:51 | |
Wanneer komt die DLC? | ||
mschol | vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:57 | |
welke mods en assets heb je? (de mods zijn het intressantste eigenlijk) Traffic++ is een bekende op het geven van deze foutmelding: http://steamcommunity.com(...)0575007218336691/#p2 tevens kan uitschakelen van mods en assets juist voor deze error zorgen doordat het spel de mod of asset niet meer kan vinden/laden | ||
HetBrabandertje | zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:36 | |
In Steam Workshop kan je je mods ook sorteren op laatst bijgewerkt. Omdat je ze van de week nog wel kon openen, moet dus een mod die de afgelopen dagen is geupdate de boosdoener zijn. En als daar problemen mee zijn zie je dat bij die mod snel genoeg terug in de reacties. Over het algemeen wordt zo'n mod daarna wel weer snel gefixt en kan je gewoon weer in je spel. | ||
EnGCatjuh | zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:04 | |
Dit is ook waar ik aan dacht ja. | ||
EnGCatjuh | zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:04 | |
Hoorde iets over 24 september, maar geen idee of dat officieel bevestigd is. | ||
elkravo | zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:44 | |
De mods die ik "heb" Hard Mode (UIT) - heb ik niet geabonneerd dus zal wel bij het spel horen Unlimited Money (AAN) Unlock all (AAN) Automatic Bulldoze (AAN) Extended Public Transport UI (AAN) First Person Camera (AAN) Traffic Report Tool (AAN) Traffic++ (UIT) - deze staat uit sinds 1 stad door deze te gebruiken niet meer werkte - sindsdien nooit meer gebruikt - ook niet voor steden die het nu ook niet doen. | ||
mschol | zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:28 | |
dat scheelt, alleen de vetgedrukte zijn extra mods, die kan je via de workshop checken dan.. | ||
MrTorture | zondag 16 augustus 2015 @ 20:33 | |
Zie mooie steden hier Begin wel te balen van wat issues, die volgens mij wel standaard zijn Mijn dorpje van ~18k inwoners heeft inmiddels 200 garbage trucks, maar het vuil blijft in sommige wijken (die wel groen kleuren op de vuilniskaart) opstapelen Daarbij heeft de brandweer in een buitenwijk 14 (!) dagen nodig om bij een brandend gebouw aan te komen Nou zal ik best niet alles superoptimaal hebben aangelegd, maar 14 dagen? Ook wel typisch: er lijken altijd tientallen (zo niet honderden) mensen bij de bushalte te staan, maar uiteindelijk gaan er maar 200 per week met de bus de rest staat daar gewoon de bussen aan te moedigen ofzo Het spelplezier is nog niet bedorven tho |