abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152757775




Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit *O*


Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Handige links en guides:
• Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods
• Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki
• Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines
• Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods
• How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1
• Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier)
• Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc
• Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen?

Hier de oplossing.
• Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game:
SPOILER: Tip door SuperHarregarre
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.

• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.

• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.

• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.

Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
Terraform tool
Extended Public Transport UI
Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
Lane Changer: No left/right turn

Saved Games / Maps
Circle City

SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152758011
Waar kun je dit spel op z'n goedkoopst kopen? Schijnt dat je de deluxe versie niet per se nodig hebt...
pi_152758901
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:02 schreef elkravo het volgende:
Waar kun je dit spel op z'n goedkoopst kopen? Schijnt dat je de deluxe versie niet per se nodig hebt...
www.budgetgaming.nl
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_152761131
Op Steam is hij ¤27,99
Heb hem nergens goedkoper gezien.
Ook de deluxe versie is zelfs goedkoper als bij budgetgaming.
pi_152761375
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:11 schreef RiKe het volgende:
Op Steam is hij ¤27,99
Heb hem nergens goedkoper gezien.
Ook de deluxe versie is zelfs goedkoper als bij budgetgaming.
Steam games zijn eigenlijk altijd wel goedkoper te downloaden dmv een code via een derde partij dan direct via Steam zelf.

http://www.allkeyshop.com(...)-key-compare-prices/
pi_152761542
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:17 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Steam games zijn eigenlijk altijd wel goedkoper te downloaden dmv een code via een derde partij dan direct via Steam zelf.

http://www.allkeyshop.com(...)-key-compare-prices/
You got me there ^O^
Deze site kende ik nog niet.
Is dat een beetje betrouwbaar?
pi_152761602
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:21 schreef RiKe het volgende:

[..]

You got me there ^O^
Deze site kende ik nog niet.
Is dat een beetje betrouwbaar?
Ja, 3x gekocht via zo'n site en het is 3x zonder problemen binnen hooguit een minuut of 10 gelukt
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:23:07 #8
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_152761616
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:22 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Ja, 3x gekocht via zo'n site en het is 3x zonder problemen binnen hooguit een minuut of 10
Same. Haal al m'n codes via dergelijke sites en nog nooit gedonder gehad.
pi_152761680
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:22 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Ja, 3x gekocht via zo'n site en het is 3x zonder problemen binnen hooguit een minuut of 10 gelukt
Waren dat 3 verschillende sites?
pi_152761754
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:17 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Steam games zijn eigenlijk altijd wel goedkoper te downloaden dmv een code via een derde partij dan direct via Steam zelf.

http://www.allkeyshop.com(...)-key-compare-prices/
Huh... kun je mij, een niet gamer - en totaal niet bekend met hoe dit werkt - uitleggen hoe dit werkt. Hoe betaal je, wat krijg je op welke wijze?
pi_152761816
Je betaalt bv. met Paypal of iDeal, ze mailen jou dan een code en die kun je in Steam verzilveren.

Niet 3x dezelfde site, gewoon steeds de goedkoopste gepakt. Ik heb niet onthouden welke sites het nu precies waren..
pi_152761980
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:27 schreef DutchSL het volgende:
Je betaalt bv. met Paypal of iDeal, ze mailen jou dan een code en die kun je in Steam verzilveren.

Niet 3x dezelfde site, gewoon steeds de goedkoopste gepakt. Ik heb niet onthouden welke sites het nu precies waren..
Sorry... ik ben nog van de generatie dat je een CD-ROM/DVD koopt - een spel installeert en zo. Steam zegt me niks behalve dat het blijkbaar een spelletje site is.

Is het zo dat als je dit spel speelt je constant online zit te werken? Worden je steden online bewaard ipv op je harddisk?

Erg verwarrend dit systeem... generatiekloof blijkbaar... :P

En dan weet ik weinig over betrouwbaarheid van dit.
pi_152762732
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:24 schreef RiKe het volgende:

[..]

Waren dat 3 verschillende sites?
dlcompare.com

Zo zijn er nog wel een paar vergelijkers.
pi_152762815
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:30 schreef elkravo het volgende:

[..]

Sorry... ik ben nog van de generatie dat je een CD-ROM/DVD koopt - een spel installeert en zo. Steam zegt me niks behalve dat het blijkbaar een spelletje site is.

Is het zo dat als je dit spel speelt je constant online zit te werken? Worden je steden online bewaard ipv op je harddisk?

Erg verwarrend dit systeem... generatiekloof blijkbaar... :P

En dan weet ik weinig over betrouwbaarheid van dit.
Steam is een programma dat draait op je eigen computer.

Daar moet je een account voor aanmaken om via dat programma games aan te kunnen schaffen (bijv. via iDeal, Paypal of creditcard).
Deze games worden vervolgens na aanschaf gedownload op jouw eigen computer die automatisch via het Steam programma up to date gehouden worden.

Steam is sowieso een betrouwbaar programma.
Die sites zijn voor mij ook nieuw.
pi_152764173
Zojuist Cities Skylines gekocht via Cdkeys.com
Werkt super ^O^
Kost me ¤12,99 en heb direct de key gekregen per mail die in Steam werkte.

Thanks voor de tips!
pi_152768361
edit
pi_152770450
European Theme & Tunnels - available like NOW!

*O*
pi_152771131
Mijn vader kan niet meer spelen na de update van vandaag. Meer mensen hier last van?
(she/her)
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:22:08 #19
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_152789246
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:09 schreef Qunix het volgende:
European Theme & Tunnels - available like NOW!

*O*
Bij de update erbij gekomen of als DLC?
pi_152789777
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:22 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Bij de update erbij gekomen of als DLC?
Gratis update: https://forum.paradoxplaz(...)ve-on-retail.856707/

quote:
Full patch notes for Cities: Skylines 1.0.7 - 1.1.0

Features & New
New: European theme added
New: 72 European buildings in the European theme
New: Support for corner and adjacent buildings in the European theme
New: 3 maps added with European theme (Cliffside Bay, Foggy Hills and Grand River)
New: Tunnels for roads and rail added
New: Metro tunnels can be built at different levels
Options: V sync option added
Options: Invert Y mouse axis added

Editor & Modding
Launch options: added -noWorkshop to disable Steam workshop
Asset editor: Increased limit for bridge pillar count
Asset editor: Hedge added to residential props
Asset editor: Added custom vehicle importing
Asset editor: Added the ability to set custom thumbnails and tooltip images for all types of assets (in the save panel)
Asset editor: New editable properties exposed
Asset editor: Added ability to inherit building unlock milestone from template
Asset editor: vehicles have a Steam tag "Vehicle"
Asset editor: Fixed cut off text and missing spaces in the Properties box
Asset editor: Water Service buildings can now have proper pipe connections
Asset editor: Custom harbors and cargo harbors are now usable in-game
Asset editor: Custom airports now get visited by planes, like an actual airport
Asset editor: Fixed issue where some custom assets could not be loaded in-game after editing
Asset editor: Fixed missing texture for landfills
Asset Editor: Fixed a rare issue where holding and releasing the mouse button would not be recognized
Content manager: Introduced a new layout
Modding API: Added OnEnabled/OnDisabled support for IUserMod. Called everytime a mod is becoming active or inactive
Map editor: Fixed issue where users could place a water source outside the map area
Map editor: Fixed free camera hotkey not working

Bugfixes & Misc
Linux: support for JPG workshop previews added
Linux: users can now use numpad-Enter in-game
Linux: Fixed rare issue where users crashed due to a faulty asset
Fixed issue with 1x1 buildings "disappearing" when zoomed out too far
Fixed several localization issues
devInfo.txt is no longer needed
Achievements are now properly localized
Small contrast changes in some information windows to improve colorblind accessibility
Fixed issue where some elevated roads became immune to interaction
Metro and train lines now properly update when changed
Cruise ships no longer travel over land :'(
The 2x2 OreCrusher now has a purpose in life
Ireland is properly represented on the Union Jack
Cursor no longer disappears when you press Esc whilst rotating the camera
Adjusted upkeep cost of some roads to the one displayed in their tooltip
People no longer die when your city is at 0 population
Fixed an issue where right clicking a button would highlight it incorrectly
Fixed an issue where free camera mode was not enabled after viewing milestones
Fixed an issue where changing language in-game would not change language for some menus
Fixed an issue with mouse button key bindings
Fixed an issue where the options menu would not be closed properly by hitting the esc key
Fixed an issue where temporary save files would sometimes be visible
Fixed an issue where roads would snap to inaccessible sections of hydro dams
Fixed a graphics issue where text would sometimes be corrupted at the bottom of save and load menus
Trees in terrain heights view should now have the proper colors for their elevation
Fixed an issue where users could elevate the height of gravel paths, even though they could not place them
Fixed a minor graphical issue in the content manager
Fixed some text alignment problems
Text references to left and right mouse buttons now take left-handed mouse settings into account
Added confirmation prompt for Reset Unique Buildings
pi_152796733
Als ik nu bij opstarten via steam "nieuwe items" heb... wat moet ik daarmee?
pi_152798411
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 18:42 schreef elkravo het volgende:
Als ik nu bij opstarten via steam "nieuwe items" heb... wat moet ik daarmee?
Kan je naar mijn idee negeren, alles wat je nodig hebt voor Cities Skylines zit onder jouw "Library" tabblad (Bibliotheek in het Nederlands)
pi_152800628

Leuk.


Ah, dit kan dus ook!


En wat als ik dit stukje herrie vertunnel?


Yes! :D
pi_152803184


Dit
pi_152803771
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 21:35 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]

Dit
Komt hij ook standaard een paar minuten te laat?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_152803777
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:36 schreef DJKoster het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk.

[ afbeelding ]
Ah, dit kan dus ook!

[ afbeelding ]
En wat als ik dit stukje herrie vertunnel?

[ afbeelding ]
Yes! :D
Awesome! _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_152803877
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2015 21:54 schreef Rezania het volgende:

[..]

Komt hij ook standaard een paar minuten te laat?
Heb je de fyra add-on gezien?
pi_152804816
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2015 21:57 schreef Qunix het volgende:

[..]

Heb je de fyra add-on gezien?
Niet alleen die grap kwam niet aan... :P
pi_152806959
Om die Europese gebouwen te krijgen moet je dus in een 'Europe themed' map spelen. Had liever gezien dat je zulke stijlen als een district-optie kan aangeven.
In the coolest little capital of the world
pi_152812818
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:20 schreef RiKe het volgende:

[..]

Niet alleen die grap kwam niet aan... :P
*O* :D
pi_152825999
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:08 schreef Drebbelman het volgende:
Om die Europese gebouwen te krijgen moet je dus in een 'Europe themed' map spelen. Had liever gezien dat je zulke stijlen als een district-optie kan aangeven.
Hopelijk komt daar ooit een mod voor :D
pi_152845031
Door de tunnels gebruik ik amper nog overpasses :P

Sinds vandaag ook bezig met Traffic++ ^O^ Werkt tegenwoordig trouwens ook icm Traffic Manager voor de liefhebbers.

2 random screens van vandaag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:z
pi_152861125
Is er ergens een handleiding voor skylines? ... ik zag in YouTube filmpjes iemand terraforming doen (zie die knop niet of zo). Ik weet ook niet hoe te de cameraview te draaien? Ik zag ook first-person-belevingen op YouTube... al dit zit er blijkbaar (nog) niet in?
pi_152861198
Idyllisch wijkje:


Met daaronder:


Tunnels! O+
pi_152862491
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:32 schreef elkravo het volgende:
Is er ergens een handleiding voor skylines? ... ik zag in YouTube filmpjes iemand terraforming doen (zie die knop niet of zo). Ik weet ook niet hoe te de cameraview te draaien? Ik zag ook first-person-belevingen op YouTube... al dit zit er blijkbaar (nog) niet in?
mods :Y

Handleiding kan je denk ik vinden door in steam op de game, in je bibliotheek, rechts te klikken en dan manual te kiezen, maar dit weet ik niet zeker
pi_152862522
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:34 schreef DJKoster het volgende:
Idyllisch wijkje:
[ afbeelding ]

Met daaronder:
[ afbeelding ]

Tunnels! O+
geen traffic informatie in tunnels?
pi_152863657
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:20 schreef mschol het volgende:

[..]

geen traffic informatie in tunnels?
Nope helaas niet.
pi_152866400
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:20 schreef mschol het volgende:

[..]

mods :Y

Handleiding kan je denk ik vinden door in steam op de game, in je bibliotheek, rechts te klikken en dan manual te kiezen, maar dit weet ik niet zeker
Iemand die kan uitleggen over mods? Of ergens waar het staat? Zijn die door derden gemaakt of zo?
pi_152868152
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:24 schreef elkravo het volgende:

[..]

Iemand die kan uitleggen over mods? Of ergens waar het staat? Zijn die door derden gemaakt of zo?
mods worden inderdaad door derden gemaakt en zijn te vinden in de steam workshop..

het idee van een mod is dat een deel van het spel (of het hele spel) een andere ervaring krijgt door toevoegen van opties of het weglaten van opties (dat laatste is in dit spel niet echt van toepassing volgens mij)

zo was er in het begin een mod om de film'grain' weg te halen.. bij de eerste of 2de patch werd die mod in het spel verwerkt door de maker ^O^
pi_152912280
Zo meteen maar eens gaan experimenteren met de tunnels.. ben benieuwd :) Soms miste ik het echt, maar ben niet van plan complete kruispunten etc. ondergronds te maken. Enigszins onrealistisch imo.
  maandag 25 mei 2015 @ 16:19:55 #41
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_152947869
Ben ook een nieuwe stad begonnen op die Drebbeldam EU map. Gelijk even Nederlandse politiewagens, brandweerwagens en ambulances gefixed.

Ziet er echt tof uit om allemaal bekende dingen in het spel te stoppen :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 25 mei 2015 @ 19:11:36 #42
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_152952756
Voetpaden _O_

Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_152960632
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:19 schreef Blistering het volgende:
Ben ook een nieuwe stad begonnen op die Drebbeldam EU map. Gelijk even Nederlandse politiewagens, brandweerwagens en ambulances gefixed.

Ziet er echt tof uit om allemaal bekende dingen in het spel te stoppen :D
Drebbeldam? hmm, dan moet ik het spel ook maar weer eens opstarten :D
In the coolest little capital of the world
pi_152960667
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 19:11 schreef Blistering het volgende:
Voetpaden _O_

[ afbeelding ]
zijn die rode wegen een mod? Tijdje niet gespeeld :P
pi_152961286
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:44 schreef Romanus het volgende:

[..]

zijn die rode wegen een mod? Tijdje niet gespeeld :P
Dat zijn bus lanes volgens mij, dat is inderdaad een mod (Traffic++ dacht ik).
  maandag 25 mei 2015 @ 23:05:39 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152961452
Zijn de fundamentele traffic problemen al opgelost?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 25 mei 2015 @ 23:10:45 #47
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_152961639
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:44 schreef Romanus het volgende:

[..]

zijn die rode wegen een mod? Tijdje niet gespeeld :P
Traffic++. Kan nu al niet meer zonder. Busbanen waar de hulpdiensten gebruik van kunnen maken _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_152962364
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:05 schreef Fir3fly het volgende:
Zijn de fundamentele traffic problemen al opgelost?
Nope, iedereen blijft nog steeds op 1 baan hangen als er 5 beschikbaar zijn...
  dinsdag 26 mei 2015 @ 14:54:10 #49
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_152975168
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:32 schreef RiKe het volgende:

[..]

Nope, iedereen blijft nog steeds op 1 baan hangen als er 5 beschikbaar zijn...
Nee hoor, met Traffic++ kun je dat verdelen.

Mijn universiteit + park:


Busstation met voetpaden naar de universiteit, het metrostation en het treinstation:


Popo op de busbaan _O_ :
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_152975324
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:54 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nee hoor, met Traffic++ kun je dat verdelen.

Mijn universiteit + park:
[ afbeelding ]

Busstation met voetpaden naar de universiteit, het metrostation en het treinstation:
[ afbeelding ]

Popo op de busbaan _O_ :
[ afbeelding ]
Netjes hoor. ^O^ Is die tennisbaan in de eerste pic een asset? En zo ja, welke? Heb hem namelijk niet kunnen vinden in de workshop.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 26 mei 2015 @ 15:04:10 #51
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_152975543
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:54 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nee hoor, met Traffic++ kun je dat verdelen.

Mijn universiteit + park:
[ afbeelding ]

Busstation met voetpaden naar de universiteit, het metrostation en het treinstation:
[ afbeelding ]

Popo op de busbaan _O_ :
[ afbeelding ]
Dat zijn wel sick veel voetpaden :D
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:05:29 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152975605
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:54 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nee hoor, met Traffic++ kun je dat verdelen.

Is dat zo? Mooi, misschien is het de moeite waard om het spel weer eens op te starten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152975709
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:54 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nee hoor, met Traffic++ kun je dat verdelen.

Mijn universiteit + park:
[ afbeelding ]

Busstation met voetpaden naar de universiteit, het metrostation en het treinstation:
[ afbeelding ]

Popo op de busbaan _O_ :
[ afbeelding ]
Ik heb sinds gisteravond Traffic++ ook er in gezet en de wegen genomen met de bus banen.
De emergency voertuigen gebruiken die bus banen zelden, en burger/vrachtwagen verkeer rijdt er ook gewoon over heen.

Heb ik misschien een instelling fout?
pi_152975735
al die voetpaden in de lucht vind ik echt lelijk :D :P

die extra baan voor speciaal verkeer is wel handig _O_
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:14:33 #55
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_152975910
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:58 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Netjes hoor. ^O^ Is die tennisbaan in de eerste pic een asset? En zo ja, welke? Heb hem namelijk niet kunnen vinden in de workshop.
Geen asset, gewoon standaard ingame bij de parken (Tennis Court).

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Dat zijn wel sick veel voetpaden :D
Nog 2 screens: je kan echt overal heenlopen :D Ik vind het ook niet heel mooi, maar het is wel handig want je cims maken er echt super veel gebruik van.



quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:08 schreef RiKe het volgende:

[..]

Ik heb sinds gisteravond Traffic++ ook er in gezet en de wegen genomen met de bus banen.
De emergency voertuigen gebruiken die bus banen zelden, en burger/vrachtwagen verkeer rijdt er ook gewoon over heen.

Heb ik misschien een instelling fout?
Geen idee. Bij mij gebruiken de hulpdiensten soms wel en soms niet de busbaan. Ligt er gewoon aan waar ze heen moeten denk ik. Normale auto's gebruiken de busbanen in principe niet bij mij.

Het voordeel van Traffic++ is dat je bepaalde soorten verkeer kan toewijzen per weg. Ik heb bijvoorbeeld door m'n grote park 1 weg lopen, waar enkel hulpdiensten/lijkwagens/vuilniswagens gebruik van mogen maken, en dat gebeurt ook echt. Je ziet nooit een normale auto of vrachtwagen door die straat rijden :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_152975966
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:14 schreef Blistering het volgende:

[..]

Geen asset, gewoon standaard ingame bij de parken (Tennis Court).

[..]

Nog 2 screens: je kan echt overal heenlopen :D Ik vind het ook niet heel mooi, maar het is wel handig want je cims maken er echt super veel gebruik van.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[..]

Geen idee. Bij mij gebruiken de hulpdiensten soms wel en soms niet de busbaan. Ligt er gewoon aan waar ze heen moeten denk ik. Normale auto's gebruiken de busbanen in principe niet bij mij.

Het voordeel van Traffic++ is dat je bepaalde soorten verkeer kan toewijzen per weg. Ik heb bijvoorbeeld door m'n grote park 1 weg lopen, waar enkel hulpdiensten/lijkwagens/vuilniswagens gebruik van mogen maken, en dat gebeurt ook echt. Je ziet nooit een normale auto of vrachtwagen door die straat rijden :)
Hmm toch eens verder naar kijken dan.
Ik zie aan jouw screenshots dat je het sowieso een stuk ruimer hebt opgesteld dan ik haha
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:20:27 #57
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_152976102
Waar ik wel last van heb is dat ik constant niet genoeg workers heb voor m'n kleine stukje industrie.

Bijzonder irritant. Heb al parken gebouwd, een metrostation, een busverbinding, maar niets helpt. M'n cims zijn gewoon te slim denk ik -O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_152977496
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:20 schreef Blistering het volgende:
Waar ik wel last van heb is dat ik constant niet genoeg workers heb voor m'n kleine stukje industrie.

Bijzonder irritant. Heb al parken gebouwd, een metrostation, een busverbinding, maar niets helpt. M'n cims zijn gewoon te slim denk ik -O-
Idd minder opleidingen maken. :D
pi_152978112
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Idd minder opleidingen maken. :D
Dus meer scholen = minder industrie en meer kantoor en winkels ofzo?
pi_152978314
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:14 schreef Blistering het volgende:

[..]

Geen asset, gewoon standaard ingame bij de parken (Tennis Court).

Dan heb ik er serieus overheen zitten kijken. :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:08 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Dus meer scholen = minder industrie en meer kantoor en winkels ofzo?
Cims die bijvoorbeeld de universiteit hebben gedaan zullen in eerste instantie naar een kantoorbaan zoeken. Pas als ze daar niks kunnen vinden gaan ze op zoek naar een baan in de industrie.
pi_152982305
Hoe krijg ik die update op m'n pc? :+
pi_152983483
Steam downloadt automatisch de updates van het spel :)

Is Traffic++ ondertussen al stabiel? Veel crashes van het spel hadden namelijk een relatie met die mod. Het heeft mij er tot nu toe van weerhouden om het te downloaden.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 18:51:08 #63
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_152983607
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:47 schreef HetBrabandertje het volgende:
Steam downloadt automatisch de updates van het spel :)

Is Traffic++ ondertussen al stabiel? Veel crashes van het spel hadden namelijk een relatie met die mod. Het heeft mij er tot nu toe van weerhouden om het te downloaden.
0 crashes na heel wat uur spelen de laatste dagen.

Werkt echt lekker nu.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153003318
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:47 schreef HetBrabandertje het volgende:
Steam downloadt automatisch de updates van het spel :)

Is Traffic++ ondertussen al stabiel? Veel crashes van het spel hadden namelijk een relatie met die mod. Het heeft mij er tot nu toe van weerhouden om het te downloaden.
Zoals Blistering hierboven aangeeft, geen crashes/problemen tijdens het spel.
Merk echter wel dat mn laptop het wat taaier heeft, waar die zonder problemen 80k soepel draaide (zonder T++) begint hij nu toch een beetje te haperen vanaf 25k. Niet storend ofzo, een beetje dat ie soms wat frames overslaat om de zoveel tijd.

De makers hebben aangekondigd de aankomende weken bezig te gaan met performance improvements. Ook hebben ze extra buslanes gereleased voor de time being: imgur.com/a/G0EXN

Petje af hoor voor de makers van T++ met hoe ze het aanpakken!

[ Bericht 1% gewijzigd door G3F op 27-05-2015 12:12:38 ]
pi_153015721
Het zou CO sieren als ze traffic++ in het spel als patch opnemen ofzo :Y (of als een officiele mod oid, waardoor de mod het altijd blift doen, maar ivm performance wel uit te schakelen is)
pi_153028517
Eerste stadje met T++:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nu toch weer de neiging om opnieuw te beginnen... -O-
pi_153028631
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:10 schreef mschol het volgende:
Het zou CO sieren als ze traffic++ in het spel als patch opnemen ofzo :Y (of als een officiele mod oid, waardoor de mod het altijd blift doen, maar ivm performance wel uit te schakelen is)
Zeker! Al pakken gasten van T++ het zelf zeer prof aan en zijn steeds snel met updates, uitleg etc. :)

Edit: Was trouwens wel een mooie officiële dlc/expansion geweest voor CSL :P

[ Bericht 5% gewijzigd door G3F op 28-05-2015 00:55:34 ]
pi_153031272
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:10 schreef mschol het volgende:
Het zou CO sieren als ze traffic++ in het spel als patch opnemen ofzo :Y (of als een officiele mod oid, waardoor de mod het altijd blift doen, maar ivm performance wel uit te schakelen is)
Het beste wat ze nu voor de mod-community kunnen doen is eerst de interfaces eens goed aanpakken. Al die assets maken het navigeren niet makkelijker.

Traffic++ en Traffic Manager zijn natuurlijk geweldige mods, daar niet van, maar het werkt zo prima als mod.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_153062689
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_153093855
Voor ieder station dat je bouwt komt er een "rode interregionale trein" ook bij. Er ontstaat nu buiten mijn stadsgrenzen een file aan treinen... ze rijden niet snel de kaart uit... Dit leidt ook tot treinfiles binnen mijn stad. Hoe dit op te lossen?
pi_153093903
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 03:14 schreef elkravo het volgende:
komt er een "rode interregionale trein" ook bij. Er ontstaat nu buiten mijn stadsgrenzen een file aan treinen...
treinverkeer binnen en buiten de stad scheiden:
http://steamcommunity.com(...)643569&insideModal=1
pi_153094035
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 03:28 schreef mschol het volgende:

[..]

treinverkeer binnen en buiten de stad scheiden:
http://steamcommunity.com(...)643569&insideModal=1
Ja goed idee... gewoon twee stations naast elkaar maar niet verbonden. Passagiers laten lopen van station 1 naar station 2...
pi_153157042
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 08:53 schreef EnGCatjuh het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt een beetje op Maxisland van Simcity 2000. *)
pi_153324660
Ik heb 2 beeldschermen op mijn computer. Cities Skylines wordt altijd op mijn kleinere scherm geopend, maar ik wil dat het opent op mijn grote tweede scherm. Echter, ik kan het programma ook niet verslepen omdat het niet in een soort "venster" zit.

Hoe dit wel voor elkaar te krijgen?
pi_153330027
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 13:24 schreef elkravo het volgende:
Ik heb 2 beeldschermen op mijn computer. Cities Skylines wordt altijd op mijn kleinere scherm geopend, maar ik wil dat het opent op mijn grote tweede scherm. Echter, ik kan het programma ook niet verslepen omdat het niet in een soort "venster" zit.

Hoe dit wel voor elkaar te krijgen?
is dat kleinere scherm ook het standaard scherm in windows?
pi_153332403
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 17:30 schreef mschol het volgende:

[..]

is dat kleinere scherm ook het standaard scherm in windows?
Yep het is mijn main screen.
  Moderator / Redactie FP zondag 7 juni 2015 @ 19:20:29 #78
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_153332455
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:18 schreef elkravo het volgende:

[..]

Yep het is mijn main screen.
Tadaa.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_153332645
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Tadaa.
Dus... ga me vertellen dat je dit spel alleen op je main screen kan spelen? Wat is dat voor suffigheid?
pi_153334120
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:30 schreef elkravo het volgende:

[..]

Dus... ga me vertellen dat je dit spel alleen op je main screen kan spelen? Wat is dat voor suffigheid?
suffigheid? heel veel spellen doen dit hoor..

wat je kan proberen: windowed gaan draaien, verslepen, maximaliseren en wellicht dat hij het dan onthoud
pi_153334333
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:19 schreef mschol het volgende:

[..]

suffigheid? heel veel spellen doen dit hoor..

wat je kan proberen: windowed gaan draaien, verslepen, maximaliseren en wellicht dat hij het dan onthoud
Ik speel alleen dit spel. :)

Het zou wat wezen als je word of excel of je browser alleen op je hoofdscherm kan draaien. Zou het raar vinden dat dat bij een spel wel moet zijn.
pi_153505784
Ik ben misschien dom, maar kan iemand me in simpele stappen uitleggen hoe ik extra dingen toevoeg aan Cities Skylines.

Want ik ga naar die steam-workshop, klik op abonneren op iets van wat ik denk... 'ns proberen.
Maar geen clue waar dit dan erbij komt in het spel.

Misschien heb ik iets gemist, maar als je met dit spel begint is mij niet duidelijk hoe dit in elkaar steekt.

Ik zag bijvoorbeeld een mod waarmee je in een keer alle verlaten huizen en afgebrande huizen kan afbreken. Ik heb me geabonneerd... ik zie niks in het spel waar ik dat dan kan uitvoeren.

Bij voorbaat dank voor een simpele uitleg.
pi_153506415
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:57 schreef elkravo het volgende:
Ik ben misschien dom, maar kan iemand me in simpele stappen uitleggen hoe ik extra dingen toevoeg aan Cities Skylines.

Want ik ga naar die steam-workshop, klik op abonneren op iets van wat ik denk... 'ns proberen.
Maar geen clue waar dit dan erbij komt in het spel.

Misschien heb ik iets gemist, maar als je met dit spel begint is mij niet duidelijk hoe dit in elkaar steekt.

Ik zag bijvoorbeeld een mod waarmee je in een keer alle verlaten huizen en afgebrande huizen kan afbreken. Ik heb me geabonneerd... ik zie niks in het spel waar ik dat dan kan uitvoeren.

Bij voorbaat dank voor een simpele uitleg.
je doet het goed..

als het een asset is kan je hem in-game terug vinden onder tools -> asset editor of in-game tijdens het spelen ergens bij je speciale gebouwen als ik mij niet vergis..

en niet elk item is los te plaatsen..
pi_153515269
In de content manager in het hoofdmenu moet je mods vaak eerst nog activeren, voor ze in het spel actief worden.
  Moderator / Redactie FP zondag 14 juni 2015 @ 16:11:52 #85
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_153522107
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:30 schreef elkravo het volgende:

[..]

Dus... ga me vertellen dat je dit spel alleen op je main screen kan spelen? Wat is dat voor suffigheid?
Wat als je voor het spelen even je 2e scherm als mainscreen aanvinkt? Moet toch ergens te doen zijn :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_153522224
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 16:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Wat als je voor het spelen even je 2e scherm als mainscreen aanvinkt? Moet toch ergens te doen zijn :P
mja, dan is het spel nog steeds op de X en Y as op 0 gefocused, terwijl hij juist een X wat verder moet hebben (om het zo maar even te zeggen)
  zondag 14 juni 2015 @ 17:11:42 #87
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_153523615
Nu bij de Steam sale. 18.75 voor CS
pi_153524096
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:39 schreef HetBrabandertje het volgende:
In de content manager in het hoofdmenu moet je mods vaak eerst nog activeren, voor ze in het spel actief worden.
Daar ben ik ondertussen achter gekomen ja.

Weet je - ik vind één ding wel raar. Ik moet hier via forums, etc achter zien te komen. Misschien komt de gamende "jeugd" er allemaal snel achter, maar ik zoek me het lazarus om dit uit te vinden. Dat hoort toch ergens bij het spel uitgelegd te worden?
pi_153524145
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 17:11 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Nu bij de Steam sale. 18.75 voor CS
Hmmm... en ik heb 'm 3 weken geleden voor 12,99 aangeschaft? Wel via cdkeys.com
pi_153529024
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 17:29 schreef elkravo het volgende:

[..]

Daar ben ik ondertussen achter gekomen ja.

Weet je - ik vind één ding wel raar. Ik moet hier via forums, etc achter zien te komen. Misschien komt de gamende "jeugd" er allemaal snel achter, maar ik zoek me het lazarus om dit uit te vinden. Dat hoort toch ergens bij het spel uitgelegd te worden?
de gamende jeugd is dit gewend :P

quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 17:31 schreef elkravo het volgende:

[..]

Hmmm... en ik heb 'm 3 weken geleden voor 12,99 aangeschaft? Wel via cdkeys.com
cdkeys.com is echter geen officiele distributeur en kan (wil niet zeggen dat ze het ook doen) gestolen keys verkopen..
pi_153534558
No amount of money ever bought a second of time.
pi_153535606
Vandaag met de steam sale gekocht. Toen ik het opstartte en zag dat er niet een daadwerkelijke tutorial level was, dacht ik dit komt nooit goed. Maar het valt erg mee! Tof spel :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_153770196
Ook nieuw hier; na tien jaar gamen op de xbox weer overgestapt op pc; draaide eerste niet echt lekker op mijn laptop, maar kwam er al snel achter dat het kwam doordat hij de CPU pakte en niet de GPU; draait nu als een tierelier :D

Gisteren dus voor het eerst even kijken hoe het ging, en toen was het opeens donker buiten... Heerlijk spel! Moet nog even een beetje gevoel krijgen voor het bouwen en uitgeven van geld; want zit telkens tegen het rood aan, maar vooralsnog gaat het goed.

Zijn leningen handig om te nemen, of kun je er beter van af blijven en sparen voor wat je nodig hebt?
pi_153771267
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:27 schreef zatoichi het volgende:
Ook nieuw hier; na tien jaar gamen op de xbox weer overgestapt op pc; draaide eerste niet echt lekker op mijn laptop, maar kwam er al snel achter dat het kwam doordat hij de CPU pakte en niet de GPU; draait nu als een tierelier :D

Gisteren dus voor het eerst even kijken hoe het ging, en toen was het opeens donker buiten... Heerlijk spel! Moet nog even een beetje gevoel krijgen voor het bouwen en uitgeven van geld; want zit telkens tegen het rood aan, maar vooralsnog gaat het goed.

Zijn leningen handig om te nemen, of kun je er beter van af blijven en sparen voor wat je nodig hebt?
Geld lenen kost geld..
  dinsdag 23 juni 2015 @ 12:15:12 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153771282
Binnenkort maar weer eens aanslingeren :9. Begint toch weer te jeuken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_153772556
Laat de screenshots maar weer komen! *O*
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2015 @ 13:46:47 #97
159966 lifeblind
pi_153773312
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:27 schreef zatoichi het volgende:
Ook nieuw hier; na tien jaar gamen op de xbox weer overgestapt op pc; draaide eerste niet echt lekker op mijn laptop, maar kwam er al snel achter dat het kwam doordat hij de CPU pakte en niet de GPU; draait nu als een tierelier :D

Gisteren dus voor het eerst even kijken hoe het ging, en toen was het opeens donker buiten... Heerlijk spel! Moet nog even een beetje gevoel krijgen voor het bouwen en uitgeven van geld; want zit telkens tegen het rood aan, maar vooralsnog gaat het goed.

Zijn leningen handig om te nemen, of kun je er beter van af blijven en sparen voor wat je nodig hebt?
Als ik bij een nieuwe stad in het begin wat geld te kort kom, pak ik gewoon de eerste of de tweede lening, en gebruik ik dat geld meteen om te zorgen dat ik wat benodigde services kan bouwen, zodat iedereen in m'n stad in ieder geval een stuk vrolijker wordt, waardoor er dus ook meer inkomsten binnen komen. Met financieen is het trouwens in het begin sowieso een goed idee om te kijken naar je budget, met name water kan in het begin veel meer geld kosten dan dat eigenlijk nodig is. Vergeet het budget echter niet later wat omhoog te zetten als je stad groeit natuurlijk.

Ik heb overigens nu sinds dat ik C:S heb, ongeveer een stuk of 7 steden proberen te bouwen, en bij m'n huidige stad, heb ik pas echt het idee dat het goed gaat, alles is nu netjes in daadwerkelijk losse wijken ingedeeld, verbonden met kilometers aan snelweg en gigantische interchanges (van het type spaghetti expressway van Flux 8-) ), waar ik normaal met 60K residents al tegen flinke verkeersproblemen aan liep, is het nu op een enkele kruising of interchange na, overal groen op m'n trafficmap.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 13:49:57 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153773393
quote:
Ik zie hem nu pas, maar geniaal!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153775570
Ben hem aan het spelen maar vind hem grafisch tegenvallen. Zou dat mijn videokaart kunnen zijn?

Intel HD 4400
Lenovo G70-70 i5 8gb
  dinsdag 23 juni 2015 @ 15:57:15 #100
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_153777175
Misschien binnenkort dit spel ook maar eens aanschaffen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')