Overige artikelen:quote:wo 25 jul 2012, 06:00
Derde ex-man over oud-TMF-vj?
„Ik heb mij erg in Sonja vergist"
AMSTERDAM - De scheiding is nog niet eens rond of er is alweer een nieuwe liefde in het leven van Sonja Silva. De gelukkige is oud-X Factor-deelnemer Pyke Pos. Declan Vermaat, met wie Sonja op papier nog steeds getrouwd is, vertelt dat de twee elkaar al kenden toen zij nog een relatie had met hem. „Hij heeft in januari zelfs op onze bruiloft gezongen. Of er toen al iets gaande was tussen hen weten alleen zij. Maar dat zij nu een relatie hebben, verbaast mij niets. Ik hoorde in mei al dat ze hand in hand waren gesignaleerd.”
Volgens Sonja ging Declan een maand voor het jawoord vreemd. Voor haar dé reden om de scheiding aan te vragen. Ingewijden die zich bij ons meldden, beweren echter het omgekeerde. „Declan is nooit vreemdgegaan, die vrouw verzint alles bij elkaar!” Declan bevestigt wat de bronnen beweren.
En nu is Sonja dus met Pyke. Declan: „Hoe erg ik mij in haar heb vergist… Zo bizar! Ik leefde met haar in een soort droomwereld, maar ben heel blij dat ik wakker ben geworden. In die tijd zag ik mijn kinderen en familie niet en mijn vrienden amper. Ik raakte zelfs mijzelf kwijt. Ik zat voornamelijk binnen en was best ongelukkig.”
In een reactie laat Sonja weten dat Declans verhaal niet klopt. „Er is gewoon niks van waar. Ik weet zoveel dingen waarmee ik hem kapot kan maken. Maar ik ga niet in details treden. Ik wil me niet tot zijn niveau verlagen door modder te gooien.” Ook beweert Sonja dat de scheiding al rond is en dat ze al verhuisd was voordat ze een relatie met Pyke kreeg.
quote:Sonja Silva is verloofd
Laatste update: 7 september 2011 08:33 info
AMSTERDAM - Sonja Silva heeft zich in Mexico verloofd met haar vriend Declan. De 34-jarige presentatrice was al twee keer eerder getrouwd. "Het leek ons mooi om nu voor onze liefde uit te komen."
"Dit voelt als nooit tevoren", laat Sonja weten aan De Telegraaf. Een trouwdatum hebben de twee nog niet geprikt.
Silva brak in 2006 met haar man Eddy, met wie ze twee jaar daarvoor een zoon kreeg, Damian River. In 2008 gaf ze haar jawoord aan Dirk-Jan en begin vorig jaar werd bekend dat het stel uit elkaar was.
"Al mijn exen waren vrienden van me", legt ze uit. "En die vriendschap heb ik verward met liefde. Dat ene dingetje dat je hoort te voelen voor je toekomstige man, heb ik ontdekt bij Declan." Ook haar huidige vriend was eerder getrouwd. Uit zijn huwelijk heeft hij twee dochters.
Begin dit jaar werd bekend dat Sonja Silva aan de chronische ziekte ME lijdt. Door de liefde zegt ze zich beter te voelen. "Al zijn er nog steeds dagen dat ik me 56 of zelfs 86 voel."
quote:Sonja Silva gaat voor een veilige toekomst
Laatste update: 29 december 2011 07:58 info
AMSTERDAM - Sonja Silva stapt in januari voor de derde keer in het huwelijksbootje en is dolblij met haar verloofde Declan.
"Met hem ga ik een veilige toekomst tegemoet. We hopen op Gods zegening", vertelt de presentatrice aan De Telegraaf.
Silva stond al twee keer eerder voor het altaar. "Nu weet ik het zeker", vertelt de voormalige TMF-vj. "We hebben elkaar buiten de tv-business ontmoet."
Declan ging in Mexico op zijn knieën voor de 34-jarige presentatrice. "Ik heb twee meisjes en Sonja heeft Damian", vertelt Declan. "Maar we willen ook graag een kindje van elkaar. Dan vind ik dat we eerst moeten trouwen."
Een eventuele zwangerschap kan volgens Silva, die lijdt aan vermoeidheidsziekte ME, een extra voordeel hebben.
"Er wordt beweerd dat je elke zwangerschap opnieuw kans hebt de ME-verschijnselen kwijt te raken. Dat zou een mooi geschenk zijn."
quote:Man Sonja Silva viel voor haar geur
Laatste update: 25 januari 2012 14:31 info
AMSTERDAM - Sonja Silva heeft haar nieuwe man aan de haak geslagen door haar geurtje. 'Ik ben eerst op haar heerlijke geur gevallen', vertelt kersverse echtgenoot Declan aan De Telegraaf.
De twee leerden elkaar kennen toen de voormalig TMF-vj nog 30 kilo zwaarder was. "Ik lette niet op haar omvang", zegt haar derde man. Haar parfum gaf de doorslag. Toen viel hij op haar innerlijk en pas later op haar uiterlijk.
De twee spraken afgelopen weekend in een kerk in Noord-Holland het jawoord uit. Het was een heerlijke dag, maar Declan miste zijn kinderen. "Mijn ex-vrouw had daar moeite mee. Dit maakt me best verdrietig."
Het stel heeft het overigens niet makkelijk gehad. "Niet alleen door de ME van Sonja, maar ons blijft werkelijk niets bespaard. De scheidingen zijn lastig, er zijn financiële tegenvallers..."
Maar dat zorgt er wel voor dat ze steeds meer een twee-eenheid worden, zegt Declan in de krant. "We groeien heel erg naar elkaar toe. Voor Sonja ga ik door het vuur."
quote:Huwelijk Sonja Silva na 4 maanden al in ernstige crisis
BEWAAR
ARTIKEL
REACTIES
Door: redactie
10-5-12 - 09:55 bron: AD
Sonja Silva. © ANP.
Het huwelijk van Sonja Silva en haar man Declan Vermaat is na amper vier maanden al in zwaar weer beland. De relatiecrisis is zo ernstig dat een scheiding onvermijdelijk lijkt.
De presentatrice en actrice stapte in januari dit jaar in het huwelijksbootje. Over de reden van de breuk houdt ze zich op de vlakte. 'Ik moet nu alles op een rijtje zien te krijgen. Ik zit in een moeilijke fase, maar ik red me wel weer voor de zoveelste keer. Ik ben totaal op en kan even niet meer'.
Mocht het daadwerkelijk uitdraaien op een scheiding, dan betekent dat het derde mislukte huwelijk voor de brunette. Eerder was ze getrouwd met Eddy Stuy en Dirk-Jan Leene.
Kort voor haar huwelijk met Declan zei Sonja 'eindelijk weer gelukkig te zijn'. Na de trouwpartij op 18 januari maakte het stel zich op voor hun huwelijksreis. Vlak voor dat ze het vliegtuig wilden pakken kreeg Sonja echter een miskraam. Sonja en Declan probeerden hierna hun leven weer op de rails te krijgen en aanvankelijk leek niets hun geluk in de weg te staan. Maar nu stelt Sonja vast 'er weer alleen voor te staan'.
quote:Sonja Silva wil nooit meer trouwen
AMSTERDAM - Sonja Silva piekert er niet over om ooit nog haar jawoord aan iemand te geven. "Dat is iets waarvan ik kan zeggen: dat doe ik nooit meer", zei Silva vrijdag tegen radiozender FunX.
"Ze zeggen altijd: zeg nooit nooit. Maar ik zeg: nooit", benadrukte de 35-jarige Silva.
Ze laat niet los waarom haar relatie met Vermaat, met wie ze vier maanden geleden in het huwelijksbootje stapte, voorbij is. "Het is bij mij altijd een drama op de een of andere manier."
.
Eerder liet de presentatrice nog weten 'zeker' te weten dat ze in Vermaat de liefde van haar leven had gevonden. Desondanks heeft Silva vertrouwen in de toekomst. "Bij mij komt het altijd goed, onkruid vergaat niet."
Voordat Silva getrouwd was met Vermaat, was ze getrouwd met Eddy Stuy en Dirk-Jan Leenen. Het huewelijk met Van Stuy, met wie ze een zoon heeft, liep in 2006 stuk. Het huwelijk met haar tweede man strandde vier jaar later.
Sonja's tweets en facebookberichtjes:quote:Sonja Silva toch weer in het huwelijksbootje
Drie keer eerder liep haar huwelijk uit op een scheiding waarna de voormalige TMF-vj Sonja Silva riep nóóit meer iemand haar jawoord te geven. Tot 1 november vorig jaar dan, waarop ze met haar nieuwe vlam Pyke Pos in het huwelijksbootje stapte.
De 38-jarige Sonja Silva was er na haar scheiding van Declan Vermaat in 2012 helemaal klaar mee. Voor de derde keer was haar huwelijk op de klippen gelopen. Het boterbriefje ging slechts vier maanden mee. Voor Sonja hoefde al dat getrouw niet meer. "Ze zeggen altijd: zeg nooit nooit. Maar ik zeg: nooit", aldus een vastberaden Sonja Silva destijds in een gesprek met radiozender Fun X.
Dat 'nooit' bleek toch iets minder definitief. Op 1 november 2014 zegt Sonja ja tegen haar nieuwe vlam Pyke Pos, de Friese blonde god uit het vierde seizoen van X Factor, en daarmee is haar vierde huwelijk een feit.
De twee hebben het naar eigen zeggen klein gehouden. Pyke laat aan RTL Boulevard weten dat het 'een heel mooie dag' was.
Of Sonja in Pyke dan eindelijk de ware heeft gevonden moet nog blijken. Voorlopig hebben de twee het samen goed.
Sonja Silva was eerder getrouwd met opnameleider Eddy Stuy, Dirk-Jan Leenen en dus Declan Vermaat.
twitter:sonjasilva twitterde op donderdag 26-07-2012 om 13:53:42@PykeMusiQ Aaaaaaw! Schatje!!! Zo lief! #numisikjenogmeer reageer retweet
twitter:sonjasilva twitterde op donderdag 26-07-2012 om 13:53:13@Gefascineerd Bedankt, maar ik ga het niet eens lezen. Die mensen die online, vaak ook nog anoniem, andere mensen gaan bashen zijn zielig... reageer retweet
twitter:sonjasilva twitterde op zaterdag 28-07-2012 om 10:58:50Wow! Nu heb ik weer een advocaat op een of andere vage site waar alleen maar mensen aan het bashen zijn af gestuurd... Haha! #leukomtelezen reageer retweet
twitter:sonjasilva twitterde op zaterdag 28-07-2012 om 11:02:02Wat is dat toch dat mensen er zo van genieten om andere mensen te bashen op internet? Ik heb dat nooit zo... http://t.co/1mjcasvl reageer retweet
twitter:sonjasilva twitterde op zondag 29-07-2012 om 12:57:42Zoveel liefde... Zucht! Echte onvoorwaardelijke liefde thuis, op FB, op Twitter! Wow, ik ben echt een gezegend meisje! #nogmeerliefdeterug reageer retweet
twitter:sonjasilva twitterde op zondag 28-10-2012 om 19:49:25Hellendoorn. Zucht... Meteen even wat angsten overwonnen. Was er nou toch. #metbloedzweetentranen #kapotmoe #zo voldaan http://t.co/AmcsVRj8 reageer retweet
Ze weet dat ze in de belangstelling staat en gooit het zelf online, mogen we er dan geen mening over hebben, of mogen we alleen maar "Oeh, ah, wat zielig" posten?quote:Op zondag 26 april 2015 11:32 schreef Stimorol- het volgende:
Lekker he dat online iemand compleet afkraken?![]()
Voelen jullie je daar beter bij?
Dan doet ze een HB'tjequote:Op zondag 26 april 2015 11:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze weet dat ze in de belangstelling staat en gooit het zelf online, mogen we er dan geen mening over hebben, of mogen we alleen maar "Oeh, ah, wat zielig" posten?
Afgezien van het feit dat ik het werkelijk absurd vind dat iemand met een BMI van 36, die ook nog eens niet van kinds af aan zwaar overgewicht heeft, een maagverkleining ondergaat.
Als ze dat hier met een kloon gepost had dan had ik daar ook m'n mening over gegeven.
Afgezien daarvan vind ik haar positie ten opzichte van mensen die op haar posts reageren bijna onvoorstelbaar.
De een staat nog op de lijst voor dezelfde operatie, een ander is al 77 kg afgevallen... Als SS 77 kg afvalt is ze dood.
Daarbij lijkt er iedere keer iets anders te zijn waar ze zich mee bezighoudt, hoelang geleden was ze zwanger?
Was dat een ongelukje of was dat gewoon haar vorige projectje, want een maagverkleining en een zwangerschap gaat voorlopig niet samen, en als het wel weer samengaat is ze 40+
Ik doe niet op het afkeuren van wat zij doet, mij lijkt het ook geen beste keuze.quote:Op zondag 26 april 2015 11:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze weet dat ze in de belangstelling staat en gooit het zelf online, mogen we er dan geen mening over hebben, of mogen we alleen maar "Oeh, ah, wat zielig" posten?
Afgezien van het feit dat ik het werkelijk absurd vind dat iemand met een BMI van 36, die ook nog eens niet van kinds af aan zwaar overgewicht heeft, een maagverkleining ondergaat.
Als ze dat hier met een kloon gepost had dan had ik daar ook m'n mening over gegeven.
Afgezien daarvan vind ik haar positie ten opzichte van mensen die op haar posts reageren bijna onvoorstelbaar.
De een staat nog op de lijst voor dezelfde operatie, een ander is al 77 kg afgevallen... Als SS 77 kg afvalt is ze dood.
Daarbij lijkt er iedere keer iets anders te zijn waar ze zich mee bezighoudt, hoelang geleden was ze zwanger?
Was dat een ongelukje of was dat gewoon haar vorige projectje, want een maagverkleining en een zwangerschap gaat voorlopig niet samen, en als het wel weer samengaat is ze 40+
Het gros van de posts is een copy&paste van haar eigen tweets..quote:Op zondag 26 april 2015 11:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik doe niet op het afkeuren van wat zij doet, mij lijkt het ook geen beste keuze.
Het is de manier waarop jullie dit doen. Zo vernederend en zo lelijk. Jullie lijken een stel pubers bij elkaar.
Nee, misschien eens maar je eigen shit kijken ipv iemand zo easy de grond in te boren.quote:Op zondag 26 april 2015 11:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gros van de posts is een copy&paste van haar eigen tweets..
Maar ik begrijp dat je liever hebt dat haar tweets op Twitter een reactie krijgen?
Als ik mijn shit op straat ga gooien hebben mensen er ook een mening over, en die houden ze ook niet voor zich.quote:Op zondag 26 april 2015 11:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee, misschien eens maar je eigen shit kijken ipv iemand zo easy de grond in te boren.
De reactie boven jou vind jij dus een normale reactie op iemands leven?quote:Op zondag 26 april 2015 12:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik mijn shit op straat ga gooien hebben mensen er ook een mening over, en die houden ze ook niet voor zich.
Met je shit leuren is de keuze.
Ik zou 'm zelf niet maken, maar ik snap wel dat sommige mensen wel zo reageren op haar onaflatende stroom "oh, kijk eens hoe zielig ik ben" berichten.quote:Op zondag 26 april 2015 12:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De reactie boven jou vind jij dus een normale reactie op iemands leven?
Je snapt het?quote:Op zondag 26 april 2015 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou 'm zelf niet maken, maar ik snap wel dat sommige mensen wel zo reageren op haar onaflatende stroom "oh, kijk eens hoe zielig ik ben" berichten.
Want SHO is the spot om mensen af te zeiken in plaats van normaal kritiek te leveren? Het gaat niet om het leveren van kritiek, wel de wijze waarop jullie dat doen.quote:Op zondag 26 april 2015 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien is SHO niet zo'n geschikte plek voor je, als je hier al niet mee om kunt gaan...
Jij doet dat niet, en zo wel dan doe je dat altijd stijlvol natuurlijk hè.....quote:Op zondag 26 april 2015 13:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Want SHO is the spot om mensen af te zeiken in plaats van normaal kritiek te leveren? Het gaat niet om het leveren van kritiek, wel de wijze waarop jullie dat doen.
Ze zal haar zelf vast googlen en een snicker extra eten na het lezen van jullie comments.
Ik heb datgene waar je naar linkt niet gelezen, jullie reageren als een stel hyena's over iemand. Gedraag je gewoon ipv als een azijnpisser.quote:Op zondag 26 april 2015 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij doet dat niet, en zo wel dan doe je dat altijd stijlvol natuurlijk hè.....
Begin er dan ook zelf meteen aanquote:Op zondag 26 april 2015 13:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maak een eigen topic om je moral high ground te bediscussiëren en laten we het hier on topic houden.
Grin.quote:Op zondag 26 april 2015 13:21 schreef Leandra het volgende:
Haha, dat overtreft alles hierquote:Op zondag 26 april 2015 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, iemand uitmaken voor hoer, dat staat gelijk aan tien topics hoor.quote:Op zondag 26 april 2015 13:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee. Jullie zijn erger. Topics lang erover doorgaan is erger.
Dat.quote:Op zondag 26 april 2015 13:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, iemand uitmaken voor hoer, dat staat gelijk aan tien topics hoor.
Mens, ik heb enkele topics gelezen en reageer op basis van dat ipv 1 post.quote:Op zondag 26 april 2015 13:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat.
En de post die je storend vond, daarin wordt beschreven wat een borderliner doet, namelijk aandacht zoeken. Dat is niet schelden, dat is opsommen van eigenschappen.
Branden zullen jullie.quote:Op zondag 26 april 2015 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, het is nu wel duidelijk. Verdorven zijn we.
quote:Op zondag 26 april 2015 11:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 april 2015 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
En ze zat vanmorgen bij de huisartstenpost voor een blaasontsteking...quote:Dag 5 na de operatie. Het gaat eigenlijk heel erg goed. Toen ik net wakker werd uit mijn narcose voelde ik me behoorlijk beroerd. Pijn en misselijk. Ik heb nooit last gehad van misselijkheid na een narcose, maar er is nu dan ook wel in mijn maag gesneden natuurlijk. Gelukkig kreeg ik snel iets tegen de misselijkheid en ging het snel over. Ik probeer het allemaal maar over me heen te laten komen. Ik werd niet echt goed wakker waardoor ik van 14:00 tot 18:00 op de verkoeverkamer heb gelegen. Toen ik om 18:00 uur terug was op de kamer zag ik dat Pyke er was en daarna zakte ik meteen weer weg in een diepe slaap. Ook mijn schoonouders en zoontje heb ik voorbij zien komen, maar ik was heel ver weg. Ik was eigenlijk pas om 23:00 goed wakker. Het was daarom daarna natuurlijk lastig om in slaap te komen, maar gelukkig viel ik om 02:00 toch nog in slaap.
ONDER DE 100, WAT EEN FEEST!!
De dagen na de OK ging het eigenlijk prima. Op dinsdag heb ik eigenlijk alleen maar water en suikervrije siroop gedronken. Op de eerste ochtend een paar happen griesmeelpap zonder suiker en in de avond wat vla. Drinken gaat beter dan eten. Alleen water valt heel zwaar. Gisteren heb ik een mini bakje havermoutpap met blauwe bessen gegeten en een lekker fruithapje. Op donderdagochtend mocht ik lekker naar huis. Heerlijk weer in mijn eigen bedje. Ik ben gisteren lekker even naar buiten geweest, een klein stukje wandelen. Heerlijk vond ik het. Ik denk alleen dat ik meteen iets te veel gedaan heb want in de avond kreeg ik opeens een flinke terugslag. Keiharde hoofdpijn, beetje verhoging, beetje misselijk. Ik baalde als een stekker want het ging super lekker! Gelukkig heb ik goed geslapen vannacht en voel me vandaag alweer een stuk beter.
Kwart watermeloen, 8 aardbeien en een sinaasappel
Kwart watermeloen, 8 aardbeien en een sinaasappel
Je moet echt opnieuw leren eten. Vandaag stond er op mijn menu: een frisse smoothie van kwark blauwe bessen en banaan en als lunch een gepureerd eitje met een lepel yogonaise en wat zout. Heel lekker hoor! Vanavond eet ik nog een lekker fruithapje van appel en banaan. Ik krijg veel tips en leuke eiwitrijke recepten van lotgenoten, zo lief. Ik denk ook dat je het voor jezelf gewoon een beetje leuk moet maken. Daarom heb ik bij de HEMA een mooie glazen mok met rietje gekocht. Ik drink daar dan de hele dag lekkere verse sap uit. Het ziet er gewoon gezellig uit. Vandaag bijvoorbeeld het sap van een kwart watermeloen, 8 aardbeien en een sinaasappel. Alles in de sapcentrifuge en klaar!
In mijn schriftje heb ik inmiddels al een leuke verzameling recepten. Ik kijk uit naar de dag dat ik weer vaste voeding mag eten. Ook al zou ik dat nu absoluut niet weg krijgen, ik heb wel de behoefte om iets wezenlijks te kauwen merk ik. Op 6 mei heb ik mijn eerste controle afspraak en zie ik de diëtiste. Zij bepalen dan of ik mag overstappen op kleine hapjes vaste voeding. Ik hoop dat ik de dag erna fit genoeg ben om te gaan werken. Al met al valt het me echt enorm mee, ik had veel meer pijn verwacht. Gelukkig maar. Ik kon het niet laten om vanochtend op de weegschaal te stappen en ik ben al 1,5 kg afgevallen. Onder de 100, wat een feest!!! Op 21 mei ga ik mijn eerste na-foto maken. Spannend!! Ik ben wel heel erg moe dus ik ga nu dan ook goed naar mijn lijf luisteren en lekker even slapen! Tot snel!
Liefs Sonja
vochtquote:Op zondag 26 april 2015 19:50 schreef Leandra het volgende:
Ze was toch al 5 kg afgevallen voor ze naar het ziekenhuis ging?
Dus met een crashdieet 5 kg in een week kwijt, en vervolgens 1,5 kg in ruim een halve week na de maagverkleining?
Mis ik hier nou wat logica of wat?
Krijg nou wat! SQ, je bent blauw! Welk subforum?quote:Op zondag 26 april 2015 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, het is nu wel duidelijk. Verdorven zijn we.
suikerquote:
Niks mis met het namen and shamen van dikke mensen. Krijgen ze extra motivatie van om af te vallen.quote:Op zondag 26 april 2015 11:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee, misschien eens maar je eigen shit kijken ipv iemand zo easy de grond in te boren.
sommigen die hier zeiken over haar gewicht zijn zelf dik.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:19 schreef superniger het volgende:
[..]
Niks mis met het namen and shamen van dikke mensen. Krijgen ze extra motivatie van om af te vallen.
Bron?quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
sommigen die hier zeiken over haar gewicht zijn zelf dik.
* meldtquote:Op dinsdag 28 april 2015 11:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat was ik ook al ongeveer aan het schrijvenquote:Op dinsdag 28 april 2015 11:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben wel dik, maar ik zeik niet over haar gewicht. Wel over het feit dat ze denkt daar een maagverkleining voor nodig te hebben
Dikkerdje gespot.quote:Op zondag 26 april 2015 11:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik doe niet op het afkeuren van wat zij doet, mij lijkt het ook geen beste keuze.
Het is de manier waarop jullie dit doen. Zo vernederend en zo lelijk. Jullie lijken een stel pubers bij elkaar.
wel 3!quote:
check.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hmm. Nou, ik heb ook wel eens gezegd dat ik sommige opmerkingen over haar gewicht wat ver vind gaan en ben niet echt een dikkerdje. Ik vind opmerkingen over omvang (of het nou over duntjes of dikkerdjes gaat wat naar), maar volgens mij gaan kritische berichten hier meestal over haar aanstelleritusquote:
Dit.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben wel dik, maar ik zeik niet over haar gewicht. Wel over het feit dat ze denkt daar een maagverkleining voor nodig te hebben
Zoals gezegd worden BN-ers hier stevig, maar doorgaans niet onheus aangepakt. Vooral als ze zichzelf op een gezonde levensstijl voorstaan, maar dan zoals nu wegens lamlendigheid wel uitwijken naar een onnodige operatie, hebben we daar nog wel eens een mening over. Simpel gescheld en getroll en onnodige kwetsende opmerkingen, zoals jij die onder andere zelf maakte, zijn niet toegestaan en worden gewoon aangepakt.quote:
Thanks for pointing out the obvious.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:57 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Zoals gezegd worden BN-ers hier stevig, maar doorgaans niet onheus aangepakt. Vooral als ze zichzelf op een gezonde levensstijl voorstaan, maar dan zoals nu wegens lamlendigheid wel uitwijken naar een onnodige operatie, hebben we daar nog wel eens een mening over. Simpel gescheld en getroll en onnodige kwetsende opmerkingen, zoals jij die onder andere zelf maakte, zijn niet toegestaan en worden gewoon aangepakt.
Dat iets soms tientallen topics lang wordt uitgemolken hoef je niet leuk te vinden, maar is wel de vrijheid van anderen. Dat mag je een keer zeggen en daarna zoek je gewoon weer een topic dat wél je interesse heeft. Zo werkt het hier.
Je bent zeker ervaringsdeskundige?quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
en sommigen die een ander verdenken een wijde kut te hebben hebben er zelf één!!quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dit icm jouw nick is HI-LA-RISCH.quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:10 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
en sommigen die een ander verdenken een wijde kut te hebben hebben er zelf één!!
Tsja, het mag allemaal niks kosten heb ik begrepen [Son's oproep voor lekkere hapjes waarvoor geen budget is] en waarschijnlijk zijn de meesten te moe om deel te nemen aan zo'n vermoeiende dagquote:Op dinsdag 28 april 2015 21:01 schreef letmehearyouscream het volgende:
Laten we ontopic gaan. Er gebeurt genoeg; ze weegt voor het eerst minder dan haar man en de MEdag dreigt niet te gaan vanwege te weinig animo.
het zijn allemaal ME-ers bij elkaar he, kunnen ze lekker tegen elkaar klagen en zeuren toch?quote:Op woensdag 29 april 2015 17:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Tsja, het mag allemaal niks kosten heb ik begrepen [Son's oproep voor lekkere hapjes waarvoor geen budget is] en waarschijnlijk zijn de meesten te moe om deel te nemen aan zo'n vermoeiende dag![]()
Wie heeft daar ook trek in om gezeur aan te moeten luisteren? Tis toch alleen maar kommer en kwijl/kwel
Lijkt me ontzettend vermoeiend. Ik zou juist alleen maar positieve shit aan willen horen, maarja, dat ben ik. Heb een schurfthekel aan beroepsklagers en pfff-puffers.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het zijn allemaal ME-ers bij elkaar he, kunnen ze lekker tegen elkaar klagen en zeuren toch?
De primaire (terugkerende) klacht is al dat het op Moederdag is, en dat er daarom veel niet (kunnen) komen.... waarom ze dan toch zo stug vasthouden aan dat jaarlijkse evenement op Moederdag snap ik ook niet.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het zijn allemaal ME-ers bij elkaar he, kunnen ze lekker tegen elkaar klagen en zeuren toch?
Zijn ook maar ca. 60 stoelenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:53 schreef letmehearyouscream het volgende:
Nou gelukkig, het gaat door!
Ik word al moe bij de gedachte...Het is wel wat treurig; een minimum van 50 aanmeldingen net halen voor een evenement met zo'n grootse naam.
Ik wel. ME bijeenkomst op MOE-derdag. Pun intended.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
De primaire (terugkerende) klacht is al dat het op Moederdag is, en dat er daarom veel niet (kunnen) komen.... waarom ze dan toch zo stug vasthouden aan dat jaarlijkse evenement op Moederdag snap ik ook niet.
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:10 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ik wel. ME bijeenkomst op MOE-derdag. Pun intended.
Zo dat was mijn geniale bijdrage weer..
twitter:sonjasilva twitterde op vrijdag 01-05-2015 om 19:07:58Lieve ME vrienden! Dit is de lijst van de mensen die zich hebben opgegeven. Willen jullie alsjeblief checken of... http://t.co/1n5FaQQuaz reageer retweet
[..]
[..]
Even voorop gesteld: ik heb echt geen moeite met het feit dat ze deze operatie heeft ondergaan. Maar ik verwonder me wel over sommige andere dingen. Bijvoorbeeld dat ze nog niet door had dat aan bijna alles suiker wordt toegevoegd. Heeft ze onder een steen geleefd? Heeft ze nooit eerder eens goed bestudeerd wat ze allemaal at? Ik geloof het gewoon eigenlijk nietquote:Sonja Blogt: Dik tevreden, mijn nieuwe maagje
april 2015
Precies een week geleden lag ik op de operatie tafel… Gelukkig gaat de tijd snel. Ik heb wel even een flinke dip gehad. Afgelopen zondag ochtend voelde ik me zo slecht! Ik had erg veel last van slijm in mijn keel en als er iets is wat niet fijn voelt dan is het constant moeten hoesten als je net een buikoperatie hebt gehad. Op naar de huisartsenpost. Daar blijk ik een infectie in mijn bovenste luchtwegen te hebben en een fikse blaasontsteking. Aan de antibiotica dus, blegh! Die avond krijg ik een enorme huilbui. Ik ben boos en verdrietig! Wat een pech! Het ging net zo lekker, de operatie viel me alles mee. Ik huil alles er even lekker uit. Ik ben de hele middag en avond misselijk geweest van de antibiotica. Ik heb daardoor hele dag niet echt kunnen eten. Alleen een grote verse smoothie. Ik heb gelukkig wel meer dan een liter gedronken, maar eten ging vandaag echt niet. Pfff dit is niet goed voor mijn psyche! Ik was net zo positief. Ik besluit om vroeg mijn bedje in te duiken.
De volgende ochtend word ik gelukkig alweer een stuk fitter wakker. Wat een mijlpaal! Ik heb mezelf gewogen en ik ben uit de honderdtallen. En ik weeg eindelijk minder dan mijn man! Verder kijk ik enorm uit naar dinsdag. Het is dan precies 2 weken geleden dat ik geopereerd ben. Dan mag ik eindelijk weer vaste voeding eten! Als ik heel eerlijk ben dan vind ik het vloeibaar eten misschien wel het zwaarst van de hele operatie. Ik kan geen smoothie of soep meer zien! Als ik denk aan een gepureerde maaltijd van aardappel, groenten en vlees begin ik meteen te kokhalzen. Ik bel even met de diëtiste van de bariatrie afdeling van het Slotervaart ziekenhuis en leg haar uit dat ik moeite heb met eten. Ze stelt me meteen een beetje gerust. Ik mag tot dinsdag smoothies en soepen blijven eten, als ik maar goed blijf drinken. Ik fantaseer over allerlei gerechten die ik wil gaan eten als ik weer gewoon mag eten. Het grappige is dat ik erg veel trek heb in salade, lekkere gezonde ingrediënten. Als ik echt iets moet kiezen dan staat op dit moment een cracker met kaas boven aan mijn lijstje.
Iedere dag voel ik me een beetje beter. Vandaag kan ik gelukkig het laatste trombosespuitje zetten. Ik houd gewoon niet van naalden en spuitjes en al helemaal niet als ik ze zelf moet geven. Ik merk dat ik last heb van onrust in mijn lijf. Hopelijk gaat dit gevoel over als ik volgende week iets mobieler ben. Ik ben nu eenmaal niet iemand die graag wekenlang op de bank ligt…
Mei 2015
Als ik eerder had geweten dat de operatie zo zou meevallen, dan had ik het al veel eerder gedaan. Aan de andere kant is het weer zo dat ik weet dat ik nu ook mentaal helemaal klaar ben voor dit nieuwe leven. Het is nu bijna 2 weken geleden dat ik geopereerd ben. Zoals je al hebt kunnen lezen heb ik bijna geen pijn gehad in mijn maag of darmen, terwijl daar toch flink aan gesleuteld is. Vooral de lucht die in mijn buik gespoten was, was pijnlijk. Na een week flink boeren is alle lucht er gelukkig uit. Dat scheelt, zeg! Ik voel me bevrijd! Bij iedere stap die ik zette voelde ik mijn opgeblazen buik en nu alle lucht er uit is, loop ik weer een stuk beter.
Ik besluit om meteen een stukje te gaan wandelen met mijn hondje. Even goed nadenken over mijn nieuwe maagje. Ik kan altijd goed nadenken in de natuur. De combinatie van schoonheid en stilte maken mijn ADHD hoofd rustig. De allerbelangrijkste stappen die ik nu voor mezelf moe gaan zetten zijn: eiwitrijk eten en zoveel mogelijk suikervrij. Ik heb beste veel gelezen over de voordelen van suikervrij eten. Je krijgt er meer energie van, je bloedsuikerspiegel komt in balans en het past ook nog eens heel goed bij mijn nieuwe levensstijl! Ik besluit tijdens deze wandeling om me te gaan verdiepen in suikervrij leven. Spijkers met koppen, ik vraag Pyke meteen mee naar de supermarkt.
In de AH val ik van de ene in de andere verbazing! Het is ongelofelijk, bijna in alle producten die ik uit de schappen haal zit suiker! Het duizelt me… Zelfs producten waarvan ik het nooit verwacht zou hebben zoals de groenteburgers, kipfilet en tortilla’s. Als er al geen suiker in zit, zit het weer vol met bijvoorbeeld aspartaam. Dit wordt nog een uitdaging! Dinsdagochtend heb ik mijn eerste controle en weegmoment. Dan kan ik de diëtiste meteen om wat tips vragen op het gebied van suikervrij eten. Tot snel!
Bron
Dat dacht ik ook toen ik het las, hoe waren haar diëten in vredesnaamquote:Op maandag 11 mei 2015 15:55 schreef piglet het volgende:
[..]
Even voorop gesteld: ik heb echt geen moeite met het feit dat ze deze operatie heeft ondergaan. Maar ik verwonder me wel over sommige andere dingen. Bijvoorbeeld dat ze nog niet door had dat aan bijna alles suiker wordt toegevoegd. Heeft ze onder een steen geleefd? Heeft ze nooit eerder eens goed bestudeerd wat ze allemaal at? Ik geloof het gewoon eigenlijk niet
Meid toch.quote:Wat een pech
Ik denk dat haar diëten hersenspinsels waren die alleen in haar eigen brein bestonden...quote:Op maandag 11 mei 2015 16:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook toen ik het las, hoe waren haar diëten in vredesnaam
Ik had ook een fikse blaasontsteking. Zal ik nu ook maar gaan huilen in een hoekje? Heb ik nog niet gedaan. Ik voel een posttraumatische stress stoornis opkomen. Denk dat ik mijn blaasontsteking nog geen plekje heb kunnen gevenquote:Op maandag 11 mei 2015 16:20 schreef Ole het volgende:
Pfffff een klein tegenslagje en mevrouw is depressief. Dit is toch gênant tegenover mensen die serieus ziek zijn!
Dan moet je even gaan wandelenquote:Op maandag 11 mei 2015 17:00 schreef MaLo het volgende:
. Denk dat ik mijn blaasontsteking nog geen plekje heb kunnen geven
Ik had het niet meer bij deze zinnen. Maagjequote:Ik besluit om meteen een stukje te gaan wandelen met mijn hondje. Even goed nadenken over mijn nieuwe maagje. Ik kan altijd goed nadenken in de natuur.
Dank je voor de tipquote:Op maandag 11 mei 2015 17:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dan moet je even gaan wandelen
Even goed nadenken over je zieke blaasje
En erger, hoe durft een arts iemand te opereren die dit soort basale kennis mist, maar wel jankzakt over niet werkende diëten: dit is zo'n type dat een liter sap, pak mueslirepen en een zak eierkoeken vreet als dagelijks tussendoortje en niet snapt dat ze dikker wordt tijdens het 'afvallen'quote:Op maandag 11 mei 2015 16:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook toen ik het las, hoe waren haar diëten in vredesnaam
Dit jaquote:Op maandag 11 mei 2015 18:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En erger, hoe durft een arts iemand te opereren die dit soort basale kennis mist, maar wel jankzakt over niet werkende diëten: dit is zo'n type dat een liter sap, pak mueslirepen en een zak eierkoeken vreet als dagelijks tussendoortje en niet snapt dat ze dikker wordt tijdens het 'afvallen'
Misschien omdat ze een "BN-er" is. Kan ze straks reclame gaan maken voor het Slotervaart.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:29 schreef Bamba het volgende:
[..]
Dit ja![]()
Ik ben absoluut niet tegen dit soort operaties bij mensen waar het een laatste hulpmiddel bij is, maar als zij na 2 weken al onder de 100 weegt, snap ik niet dat zij in aanmerking kwam voor die operatie. Ze had beter eerst ruggengraat kunnen kweken ipv in de natuur over dr nieuwe maagje fantaseren..
Dit is precies wat wij weken terug al riepenquote:Op maandag 11 mei 2015 18:29 schreef Bamba het volgende:
[..]
Dit ja![]()
Ik ben absoluut niet tegen dit soort operaties bij mensen waar het een laatste hulpmiddel bij is, maar als zij na 2 weken al onder de 100 weegt, snap ik niet dat zij in aanmerking kwam voor die operatie. Ze had beter eerst ruggengraat kunnen kweken ipv in de natuur over dr nieuwe maagje fantaseren..
En haar kort-pittig blonde lok.quote:
Ik vind het juist fijn dat ik niet de enige volwassene ben die nog getroost kan worden door een knuffelquote:
Ach ja, er is ook niks mis met een knuffel an sich, maar in dit hele zielige gebeuren vond ik het net een tikkie té.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 19:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het juist fijn dat ik niet de enige volwassene ben die nog getroost kan worden door een knuffel
Mijn Fifi ligt ook nog steeds in mijn nachtkastjequote:Op dinsdag 12 mei 2015 19:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het juist fijn dat ik niet de enige volwassene ben die nog getroost kan worden door een knuffel
Ik heb Bloei gewoon naast me in bed liggenquote:Op woensdag 13 mei 2015 11:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
Mijn Fifi ligt ook nog steeds in mijn nachtkastje![]()
Ze is nooit een gratenpakhuis geweest, gewoon slank.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:44 schreef Ericr het volgende:
Erfelijke aanleg voor obesitas en ME vanaf haar 15de. Waarom was dat dan niet zichtbaar toen ze nog rondliep als gratenpakhuis in de TMF-tijd?
Daar moest ik ook wel om gniffelen jaquote:Op woensdag 13 mei 2015 11:44 schreef Ericr het volgende:
Erfelijke aanleg voor obesitas en ME vanaf haar 15de. Waarom was dat dan niet zichtbaar toen ze nog rondliep als gratenpakhuis in de TMF-tijd?
Ze had zich beter kunnen inschrijven voor Obese met BN'ersquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:15 schreef Kim-Holland het volgende:
volgens de televaag hoeft ze nog maar 24 kilo te gaan. 12 is ze er al kwijt. Dus ze gaat voor 36 kilo een maagoperatie nemen?![]()
Dan gelijk Marc van der Linden erbij.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 09:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze had zich beter kunnen inschrijven voor Obese met BN'ers
Dat zou nog eens heerlijke tv zijn geweest
12, waarvan ze er al 8 zelf was afgevallen voor de operatie?quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:15 schreef Kim-Holland het volgende:
volgens de televaag hoeft ze nog maar 24 kilo te gaan. 12 is ze er al kwijt. Dus ze gaat voor 36 kilo een maagoperatie nemen?![]()
5 toch?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 09:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
12, waarvan ze er al 8 zelf was afgevallen voor de operatie?
Kun je nagaan, bij Obese vallen er mensen 60 kilo zonder operatie afquote:Op vrijdag 15 mei 2015 09:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze had zich beter kunnen inschrijven voor Obese met BN'ers
Dat zou nog eens heerlijke tv zijn geweest
En die werken met Radmiloquote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kun je nagaan, bij Obese vallen er mensen 60 kilo zonder operatie afEn die zijn gemiddeld vaak twee keer haar gewicht
Ik wil ook wel werken met Radmiloquote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:45 schreef friekin_ het volgende:
[..]
En die werken met Radmiloen ze kunnen normaal blijven eten én ze zijn fit. Kilo's verliezen zonder sporten ga je namelijk voelen. Dan heb je nog een 'lui' lijf.
Die mag ook wel wat gaan doen, ja. Met dat lijf haal je de 60 toch ook niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:55 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie nu ineens een Mark van der Linden voor me die 60 kg is afgevallen die als een uitgezakte geslonken Barbapappa met overdadig vel achter de desk van Boulevard staat
Inderdaad, ik zou doodongelukkig zijn. Die heeft denk ik al 30 jaar zijn eigen ballen niet meer gezienquote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die mag ook wel wat gaan doen, ja. Met dat lijf haal je de 60 toch ook niet.
Ik was al voor de trein gesprongen, mag ik dat zeggen? Het uiterlijk, je conditie, man wat zou ik me ongelukkig voelen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zou doodongelukkig zijn. Die heeft denk ik al 30 jaar zijn eigen ballen niet meer gezien
Dan zijn ze 3 maanden bezig om je op te ruimen met zo'n massaquote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik was al voor de trein gesprongen, mag ik dat zeggen?
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dan zijn ze 3 maanden bezig om je op te ruimen met zo'n massa
Ach kom op, jij heb je eigen ballen nog nooit gezienquote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik was al voor de trein gesprongen, mag ik dat zeggen? Het uiterlijk, je conditie, man wat zou ik me ongelukkig voelen.
Denk dat dat tegenvalt, dat ruggengraat kweken. Er zijn wel kandidaten teruggevallen en er zijn er ook een aantal die alsnog voor een gastric bypass hebben gekozen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik wil ook wel werken met Radmilo![]()
En ze krijgen een schop onder hun kont en kweken ruggegraat, dat is nou net wat Sonja nodig heeft.
Maar ze kozen niet meteen de easy way out. Daarbij waren ze veel zwaarder dan Son.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:06 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Denk dat dat tegenvalt, dat ruggengraat kweken. Er zijn wel kandidaten teruggevallen b] en er zijn er ook een aantal die alsnog voor een gastric bypass hebben gekozen.[/b]
Zeg je nou dat pisc zulke kleine tietjes heeft?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach kom op, jij heb je eigen ballen nog nooit gezien
Ja, dat is zo.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar ze kozen niet meteen de easy way out. Daarbij waren ze veel zwaarder dan Son.
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zeg je nou dat pisc zulke kleine tietjes heeft?
Damn.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:55 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie nu ineens een Mark van der Linden voor me die 60 kg is afgevallen die als een uitgezakte geslonken Barbapappa met overdadig vel achter de desk van Boulevard staat
quote:Mei 2015
Ik houd niet van bijeenkomsten. Ik word er altijd een beetje nerveus van. Al die mensen… De operatie is precies twee weken geleden en deze bijeenkomst is verplicht, dus ik stap schoorvoetend de collegeruimte in het Slotervaart ziekenhuis binnen. Er zijn ongeveer 20 andere mensen met een kiwi-sized maagje aanwezig. Gelukkig zie ik snel mijn ex-kamergenootjes Machteld en Frits. Zij zijn op dezelfde dag als ik geopereerd. Wow, wat zien ze er goed uit! We luisteren aandachtig naar de tips van de dietiste, maar ik merk dat mijn gedachten steeds blijven afdwalen. Ik kan maar aan 1 ding denken… Een cracker met kaas… Sinds vorige week begin ik bij het idee van een cracotte met kaas al te kwijlen. Ik heb mijn best gedaan om me aan de regels te houden, maar 2 weken alleen vloeibaar eten is echt heel moeilijk. Ik zag vorige week een foto van Frits voorbij komen op Facebook. Hij had spaghetti bolognese gemaakt en dit vervolgens in de blender tot een papje gemaald. Ieuw, ik kreeg er een koude rilling van. Maar iedere dag soep eten gaat ook vervelen. Ik was zo blij dat ik eindelijk weer vast voedsel mocht gaan eten! Gewoon iets om op te kauwen!
THE BEST IS YET TO COME
Ik probeer me weer te concentreren op de presentatie van de dietiste en voor ik het weet is de bijeenkomst voorbij. Ik moet 3 uur wachten voordat ik naar de controle afspraak met de chirurgie assistente moet dus ik besluit samen met Pyke naar het winkelcentrum te rijden. Ik kan mezelf nog net beheersen om niet te rennen naar de crackers. Wat een keuze opeens. Ik lees alle verpakkingen en kom tot de conclusie dat ik het beste kan kiezen voor de Lichtgewicht crackers van Wasa. Dit zijn crackers zonder suiker. Check! En nu iets voor erop. Kaas! Het is de bedoeling dat ik veel eiwitten eet en ik vind kaas ook nog eens erg lekker. Ik kies voor een pittige 30+ kaas en tevreden loop ik naar de kassa. Terug in het ziekenhuis neem ik plaats in het restaurant. Terwijl Pyke een koffie bestelt beleg ik mijn cracker. Ik probeer bewust mindful te eten. Iedere hap te proeven en rustig te eten. Ik begin met een heel klein hapje en voor mijn gevoel heb ik wel tien minuten gekauwd voordat ik het hapje doorslik.
Cracker met kaas
Cracker met kaas
Ik merk dat ik het toch best wel spannend vind. Wat als het pijn gaat doen? Onze dietiste heeft ons gewaarschuwd. Het kan zijn dat ons nieuwe kiwi-maagje sommige dingen niet meer kan verdragen. Sommige mensen kunnen geen rijst of brood meer eten. En dan is er ook nog het gevaar voor dumping-klachten. Als ik opeens te veel suiker of te veel vet zou eten dan kan mijn lichaam, door de nieuwe situatie in mijn buik, dit allemaal niet verwerken en dan word je ziek. Hartkloppingen, zweten, misselijkheid… ik ben best wel angstig voor het dumping verhaal.
En dan moet je ook nog eens rekening houden met het feit dat je tijdens het eten absoluut niet mag drinken. Je eten gaat dan te snel je darmen in, onvoldoende verwerkt. Dan krijg je soortgelijke klachten. Het is dus een kwestie van voorzichtig aan alle voedingsmiddelen proberen. Mezelf aanleren om altijd 30 minuten te wachten met drinken na mijn maaltijd. De cracker met kaas smaakt werkelijk heerlijk! Zo krokant en zo lekker zout! Hmmm… Gelukkig houd ik alles binnen en heb ik nergens last van. Die avond besluit ik toch maar een biologisch soepje te nemen, ik moet het vaste eten immers opbouwen. Inmiddels is het tijd voor mijn controle afspraak. Mijn wondjes zijn perfect genezen, ik mag weer rustig aan gaan sporten en gaan werken.
Dan is het tijd voor de weegschaal… 96,2 kg! Dat betekent dat ik al 10 kg kwijt ben! Ik stap het ziekenhuis uit met een grote glimlach op mijn gezicht. The best is yet to come…
Liefs Sonja
Dat is 30+ kaas dus daar mag je meer vanquote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:43 schreef Leandra het volgende:
Ik ben geen kaas eter (kaas) maar hoeveel plakken liggen daar op?
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:03 schreef Cee het volgende:
Wat is dit, Cracker met Kaas: De Musical? Verdomme.
Dat glijdt wel lekker het kiwi-maagje in en is weer wat anders dan soepquote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:54 schreef friekin_ het volgende:
[..]light jam mag ook met lepels tegelijk toch?;)
kiwi-maagje gespotquote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:23 schreef Butterflower het volgende:
Door Son speel ik nu ook mee in Cracottes met kaas, de musical![]()
[ afbeelding ]
Te weinig kaas.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:23 schreef Butterflower het volgende:
Door Son speel ik nu ook mee in Cracottes met kaas, de musical![]()
[ afbeelding ]
Fullness: hét medicijn voor de hongerige carrièretijgerquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:54 schreef Cee het volgende:
[..]
Beter een mind full dan een maag full wheheheh.
Heerlijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:55 schreef megamandy het volgende:
[..]
Fullness: hét medicijn voor de hongerige carrièretijger
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:03 schreef Cee het volgende:
Wat is dit, Cracker met Kaas: De Musical? Verdomme.
Godverquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:54 schreef Cee het volgende:
[..]
Wtfquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:55 schreef megamandy het volgende:
[..]
Fullness: hét medicijn voor de hongerige carrièretijger
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:54 schreef Cee het volgende:
[..]
http://www.bekendeburen.n(...)het-sjouwen-met-etenquote:Sonja Silva veel kilo's afvallen en heeft daarom een maagverkleining laten doen. Maar wat ziet onze fotograaf?
Nog maar net is Sonja Silva uit het ziekenhuis waar ze een maagverkleining heeft ondergaan of onze fotograaf zag haar alweer sjouwen met eten. En dat terwijl Sonja juist tientallen kilos' wil afvallen. En omdat het haar door middel van dieten maar niet wilde lukken, heeft ze deze operatie laten doen.
Maar dat ze dan al zo snel weer de deur zou uitrennen voor boodschappen, daar hadden we niet op gerekend. Gelukkig kan ze door de maagverkleining weinig eten, dus vliegen die kilo's er toch wel vanzelf af.
Het is een kwestie van tijd, dat Sonja weer hetzelfde figuur heeft als in de tijd dat ze nog Playmate was. Maar dan moet ze het eten wel laten liggen.
BIJ ah is alleen eten te koop en man moet ook kiwi-maag-porties eten?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:37 schreef friekin_ het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.bekendeburen.n(...)het-sjouwen-met-eten
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
BIJ ah is alleen eten te koop en man moet ook kiwi-maag-porties eten?
Ik vond het ook onzin, maar de foto's zijn boeienderquote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:39 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ik wist niet dat je niet meer mag eten na een maagverkleining
Wat een vergezocht stukje .
Het stikt ook nog eens van de fouten, maar ik dacht dat een foto een goede bijdrage zou zijn.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 14:16 schreef CherryLips het volgende:
Wat een dom stukjeAlsof ze de hele dag binnen moet zitten en alleen af en toe een slokje water uit de kraan binnenkrijgt. En de rest van het gezin mag ook creperen blijkbaar
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 14:33 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Het stikt ook nog eens van de fouten, maar ik dacht dat een foto een goede bijdrage zou zijn.
Ik ben blij dat je het gepost hebt hoor, ik wist helemaal niet dat bekendeburen ook andere berichten deed dan: dit huis dat te koop staat is van deze BN-er.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 14:33 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Het stikt ook nog eens van de fouten, maar ik dacht dat een foto een goede bijdrage zou zijn.
Welkom in SHOquote:Op donderdag 21 mei 2015 22:37 schreef de_boswachter het volgende:
Eerste keer dat ik dit topic zie. Die OP
Wat is dit voor een madam man![]()
Insert Attention Whore plaatje.
Die 'arts' is een hopeloze lul die waarschijnlijk dacht naamsbekendheid te kunnen krijgen. Toch, het feit dat hij buiten schot blijft bij de adoratie van Son, maakt hem tot een louche 'arts'.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:45 schreef Dandilion het volgende:
Ik snap echt nog steeds niet waarom het zh goedkeuring voor een maagverkleining heeft gegeven.
Kijk naar die zangeres Lisa Lois, ook een flinke vrouw en die is normaal afgevallen, sporten etc.
Sonja is echt een aansteller!
quote:SONJA BLOGT: DIK TEVREDEN….GEDULD….
Ik was ervoor gewaarschuwd. Ik wist van te voren dat het ging gebeuren. Ik heb genoeg verhalen gelezen van lotgenoten om te weten dat het er allemaal bij hoort. En toch ben ik teleurgesteld. In de eerste twee weken na de operatie viel ik razendsnel af omdat ik natuurlijk alleen maar vloeibaar at. Logisch… Als je dan weer vast voedsel gaat eten, is de kans groot dat je, net zoals vele andere kiwi’s (mensen met een gastric bypass kiwi size maagje), blijft hangen op de weegschaal. Ik wist dat dit ging gebeuren en toch was ik even helemaal van slag toen ik na anderhalve week nog precies hetzelfde woog. Ik ben zo gemotiveerd om door te gaan! Ik heb mijn oude kleding in maat 44 en 42 en 40 al klaar hangen in mijn kledingkast. Ik kijk er iedere dag even naar, zeker als ik het even zwaar heb…
HET IS MOEILIJK OM GEDULD TE HEBBEN
Ik ben al tien jaar te zwaar. Wat heb ik geworsteld met mijn gewicht. Ik heb werkelijk alle diëten die er zijn geprobeerd. Ondanks mijn ME (vermoeidheidsziekte) heb ik toch geprobeerd te sporten en was ik super gemotiveerd om mijn overtollige kilo’s kwijt te raken. Bloed, zweet en tranen heeft het me gekost, maar het zette geen zoden aan de dijk. De eerste tien kilo’s vlogen er altijd af als ik echt mijn best deed. Gezond eten, vijf keer per week kickboksen… Als ik dan tien kilo afgevallen was blokkeerde mijn lijf volledig. Dan gebeurde er helemaal niets meer, wat ik ook deed. Uiterst gefrustreerd gooide ik dan de handdoek in de ring, doodongelukkig met mijn 40 kilo overgewicht. Wat is het een verademing dat ik weet dat het me met mijn kiwi-maagje wel gaat lukken! Toen God het geduld uitdeelde was ik zelf denk ik net even op het toilet of zo, het zit gewoon niet in mijn pakket. Als ik iets wil, dan wil ik het nu. Niet morgen, maar het liefst vandaag. Dingen die lang duren vind ik moeilijk. Dit heeft ook wel te maken met het feit dat ik een ADHD’ertje ben hoor! Nu dat ik deze belangrijke stap heb gezet moet ik dus geduld hebben. Geduld om op een verantwoorde manier af te vallen met de juiste begeleiding.
Ik heb gelukkig nooit een eetstoornis gehad. Ik ben er wel ooit op getest omdat ik me er zorgen over maakte. Ik heb wel heel lang een verstoorde relatie gehad met eten. Ik ben opgegroeid in een gezin waar eten als iets “gezelligs” gezien werd. Als we ’s avonds op de bank onze favoriete programma’s keken, deden we dat met chips en nootjes. In het weekend vaak met rijk besmeerde toastjes. Allemaal waren we gek op chocolade en een “kaakje” bij de thee. Gezelligheid en eten hoorden nu eenmaal bij elkaar. Daarbij kwam ook nog eens dat Kaapverdianen erg van lekker en veel eten houden. Mijn vader was kok en altijd met eten bezig. Dat je het heel gezellig kunt maken zonder dat daar eten bij komt kijken kan ik mijn lieve moedertje maar moeilijk uitleggen. Haar generatie snapt niets van het principe voeden in plaats van vullen. Als ik haar uitleg hoe slecht kristalsuiker is voor je gezondheid snapt ze er niets van. We hebben toch altijd suiker gebruikt?
‘IK GA HET VIEREN MET VERSE MUNTTHEE EN SUIKERVRIJE LIMOENKWARKTAART’
Ik begrijp haar heel goed, wat wisten ze 40 jaar geleden van gezonde voeding? Ik ben me heel bewust geworden van alle troep die ik klakkeloos in mijn mond stop op een dag, zonder nadenken. Vooral in de eerste twee weken na de operatie werd dat mij erg duidelijk omdat ik alleen maar vloeibaar mocht eten. Ik moest werkelijk alles laten staan. Het werd me pijnlijk duidelijk hoeveel dingen ik wel had gegeten als ik niet met een dieet bezig zou zijn op dat moment. Dat moest dus duidelijk veranderen! Er moest een knop om, zodat de operatie een groot succes zou gaan worden. Het is me gelukt. Vandaag is het 1 juni en ik ben vanaf de 2 weken voorafgaande aan mijn operatie precies 15 kilo afgevallen! Ik woog 106 en vandaag 91 kilo… In twee maanden.
Het gekke is dat ik dacht dat ik met deze operatie echt een hoofdstuk zou sluiten. Dat ik me niet meer constant bezig moet houden met wat ik allemaal eet. Grote onzin, want ik ben nog steeds even veel met eten bezig, alleen nu op een positieve manier! Toen mijn vader overleden was, viel ik van de stress en het verdriet enorm af. Precies een jaar geleden woog ik 87 kilo. Lichter dan dat heb ik in de afgelopen 10 jaar niet gewogen. Uiteraard is het voor mij een enorme mijlpaal dat ik bijna onder de 90 kilo weeg, maar als ik onder de 87 kilo kom, gaat de denkbeeldige vlag uit en ga ik toch echt een feestje bouwen! Met muntthee en suikervrije limoenkwarktaart!
Verkleinwoordjes gebruikenquote:mijn lieve moedertje
Dat ze geen eetstoornis heeft gehad valt me dan wel weer tegenquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:50 schreef Stormqueen het volgende:
ze haalt wel mooi al d'r ziektes en syndromen nog even aan in dit verhaal. Met verklaring.
Nee, want ze kan maar tien kilo afvallen. Daarna gaat t niet meer.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:54 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat ze geen eetstoornis heeft gehad valt me dan wel weer tegen.
Wat ik verder zo vreemd vind, een jaar geleden woog ze dus 87 kilo. Ok, door verdriet, maar dan kán ze het dus wel zelf.
Dat ze geen geduld heeft verklaart dus die operatie ook. "Ik wil dun zijn en wel NU!!11!" Opereer mij, NU!!1!!
Ze is er nu al 15 kwijt hequote:Op woensdag 3 juni 2015 13:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, want ze kan maar tien kilo afvallen. Daarna gaat t niet meer.
Zou me ziek lachen als ze nu ook op die tien kilo blijft hangen![]()
quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:56 schreef piglet het volgende:
Ik wist dat dit ging gebeuren en toch was ik even helemaal van slag toen ik na anderhalve week nog precies hetzelfde woog. Ik ben zo gemotiveerd om door te gaan! Ik heb mijn oude kleding in maat 44 en 42 en 40 al klaar hangen in mijn kledingkast. Ik kijk er iedere dag even naar, zeker als ik het even zwaar heb…
Hoezo gaat het met het kiwimaagje wel lukken dan? Wie weet blokkeert haar lijf weer en gaat er geen gram meer van af, ze staat tenslotte weer stil!quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:56 schreef piglet het volgende:
Als ik dan tien kilo afgevallen was blokkeerde mijn lijf volledig. Dan gebeurde er helemaal niets meer, wat ik ook deed. Uiterst gefrustreerd gooide ik dan de handdoek in de ring, doodongelukkig met mijn 40 kilo overgewicht. Wat is het een verademing dat ik weet dat het me met mijn kiwi-maagje wel gaat lukken!
Oh wacht, mijn autorefresh stond stil, jij dacht hetzelfde dusquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, want ze kan maar tien kilo afvallen. Daarna gaat t niet meer.
Zou me ziek lachen als ze nu ook op die tien kilo blijft hangen![]()
Godver, ze lijkt toch echt op Viola Holt zoquote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:37 schreef friekin_ het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.bekendeburen.n(...)het-sjouwen-met-eten
Als het echt een ontbijtbord (zoals bij de commentaren staat) en geen gebaksbordje is, is ze de boel van binnen alweer aardig aan het oprekken. Voor je het weet is de kiwi een galiameloen...quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:42 schreef Anosmie het volgende:
Ik vraag me serieus af welke knop om is bij haar.
Eten tot je vol zit en dan een half uur op de pauzeknop om vervolgens door te gaan met eten lijkt me niet de juiste weg. Ze houdt zichzelf zo voor de gek op die manier. Als je dan kwijlend (en vretend) voor de kast gaat zitten wachten op maatje 40 kan je lang zitten. (Het zou misschien sneller gaan als ze onderhand nog wat sportoefeningen deed om de tijd te doden, maar dat zit er met haar ADHD-ME natuurlijk ook niet in.)
Mijn collega heeft ook een 'kiwimaagje' en heeft een klein tupperwarebakje dat ongeveer de grootte van haar maag heeft. Haar maaltijd moet in dat bakje passen. Want wat niet in het bakje past, past niet in haar maag.
Ik weet niet waar Sonnepon haar kiwi's haalt, maar het benne flinke zo te zien:
https://instagram.com/p/3Jv7FeskoP/?taken-by=sonjaposforlife
Ja hallo, dat hadden ze er niet bij verteld. Ze heeft het al moeilijk genoeg met al die muntthee die haar wcpot aan het verkleuren is.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:46 schreef JaneDoe het volgende:
iedere dag naar je oude kleding kijken en geduld hebben, ja dat zal je helpen om er snel in te passen..
is er dan geen enkele deskundige die haar gezegd heeft dat ze er ook bij moet sporten?
Ik moet ineens denken aan een kennis van me die onder het motto 'rekt het niet dan scheurt het wel' liet zijn dat 'one size fits all' echt een hoax is. Maar waarom dat door mijn hoofd schoot, weet ik ook niet preciesquote:Op woensdag 3 juni 2015 16:05 schreef Leandra het volgende:
Ontbijtbordjes kun je kennelijk ook hoog volstapelen...
Kiwitaart?quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:12 schreef Stormqueen het volgende:
En he. Ze wil dus van haar verstoorde relatie met eten af. Dat gezelligheid en feest ook zonder eten kan enzulks.
Dus als ze dan 20 kilo is afgevallen gaat ze het vieren, met, wait for it....
....
Taart.
Ja hey hallo, dat is weer een andere gate. Maar is sporten wel verstandig, vraag ik me af als leek?quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:24 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ja hallo, dat hadden ze er niet bij verteld. Ze heeft het al moeilijk genoeg met al die muntthee die haar wcpot aan het verkleuren is.
wat zouden de gevaren kunnen zijn?quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:42 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ja hey hallo, dat is weer een andere gate. Maar is sporten wel verstandig, vraag ik me af als leek?
Ben bang van wel. Als je je lever kapotzuipt op zijn Bonnies, vergoeden ze ook een nieuwe. Heel krom als je kijkt naar zaken die niet vergoed worden terwijl ze voortvloeien uit een aangeboren beperking. ..quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:33 schreef Leandra het volgende:
Ze is dus in een jaar én 20 kg aangekomen én heeft in datzelfde jaar even een maagverkleining geregeld omdat ze niet alleen obese was maar daar ook morbide klachten bij had?
Ik hoop toch echt dat er geen verzekeraar is die dat vergoed heeft.
Nee totaal niet verstandig, je schijnt je conditie er meer te kunnen verbeteren.quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:42 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ja hey hallo, dat is weer een andere gate. Maar is sporten wel verstandig, vraag ik me af als leek?
Gelijk een marathon lopen zal idd niet verstandig zijn, maar wat lichte fitness om je conditie te verbeteren doet echt wel meer dan alleen je conditie wat verbeteren.quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:42 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Grappig ben je. Ik bedoel in combinatie met de beperkte calorie-inname.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:43 schreef Deckard het volgende:
[..]
Nee totaal niet verstandig, je schijnt je conditie er meer te kunnen verbeteren.
Echt he, daar verbaasde ik me nog het meest om.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:12 schreef Stormqueen het volgende:
En he. Ze wil dus van haar verstoorde relatie met eten af. Dat gezelligheid en feest ook zonder eten kan enzulks.
Dus als ze dan 20 kilo is afgevallen gaat ze het vieren, met, wait for it....
....
Taart.
ze eet ieder half uur tot ze vol zit, met die beperkte inname valt t wel mee lijkt mequote:Op donderdag 4 juni 2015 01:18 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Grappig ben je. Ik bedoel in combinatie met de beperkte calorie-inname.
Ja, je zou zelf nog meer calorie kunnen verbranden. Waardoor je zelfs gebruik moet maken van je vetresten in je lichaam. Wie weet wat voor grote gevolgen dat zou kunnen hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2015 01:18 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Grappig ben je. Ik bedoel in combinatie met de beperkte calorie-inname.
De eerste zes weken na de operatie niet, daarna is het alleen maar goed. Zo'n operatie is ook geen wondermiddel of zo, je zal er wel wat voor moeten doen...quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:42 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ze had natuurlijk een jaar geleden, toen ze 87 kilo woog, gewoon een beetje moeten gaan bewegen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De eerste zes weken na de operatie niet, daarna is het alleen maar goed. Zo'n operatie is ook geen wondermiddel of zo, je zal er wel wat voor moeten doen...
Ik dacht eigenlijk dat je voor je zo'n operatie krijgt in elk geval een kleeeeeiiiin beetje aannemelijk moet maken dat je hebt geprobeerd op andere manieren af te vallen, maar kennelijk maken co-morbiditeiten die verplichting ongedaan. En bewegen had gekund ja, of ze had haar inname kunnen beperken.quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:19 schreef Leandra het volgende:
Ze had natuurlijk een jaar geleden, toen ze 87 kilo woog, gewoon een beetje moeten gaan bewegen.Je hoeft geen halve marathon te lopen, je hoeft geen 120 kg te benchpressen, ga naar de sportschool en vraag of ze je kunnen helpen met een lichte training om je conditie te verbeteren, doe daarnaast nog wat aan je eten doen en je komt een heel eind, je komt dan iig geen 20 kg in een jaar aan.
In 2011 claimde ze nog boulimia te hebben gehad: http://www.proud2bme.nl/A(...)va_leed_aan_boulimiaquote:Op woensdag 3 juni 2015 10:56 schreef piglet het volgende:
SONJA BLOGT: DIK TEVREDEN….GEDULD
[..]Ik heb gelukkig nooit een eetstoornis gehad.[...]
quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh ja, Son moet haar aandoeninkjes wel wat beter uit elkaar gaan houden,
[..]
In 2011 claimde ze nog boulimia te hebben gehad: http://www.proud2bme.nl/A(...)va_leed_aan_boulimia
Moeilijk hoor, je eigen verhalen onthouden![]()
Weheheheheheehehequote:Op donderdag 4 juni 2015 13:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In 2011 claimde ze nog boulimia te hebben gehad: http://www.proud2bme.nl/A(...)va_leed_aan_boulimia
Wel als de eetstoornis succesvol behandeld is.quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:01 schreef Toeps het volgende:
Met (een geschiedenis van) boulimia word je toch ook nooit goedgekeurd voor zo'n maagverkleining?
Ah oké.quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wel als de eetstoornis succesvol behandeld is.
"Dit had ik al veel eerder moeten laten doen!"quote:Op dinsdag 12 mei 2015 17:01 schreef Books1 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aagverkleining.dhtml
Linkje van het ad!
Serieus, maar 1m70 zijn en dan is 72 kilo een gezond gewicht??quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat je voor je zo'n operatie krijgt in elk geval een kleeeeeiiiin beetje aannemelijk moet maken dat je hebt geprobeerd op andere manieren af te vallen, maar kennelijk maken co-morbiditeiten die verplichting ongedaan. En bewegen had gekund ja, of ze had haar inname kunnen beperken.
Ik weet niet wat Son in gedachten heeft. In theorie is haar operatie geslaagd als ze 60 tot 70 procent van haar overgewicht kwijt raakt. Bij een BMI van 36,8 en een gewicht van 106 kilo (uit deze topics gevist), is haar lengte 1.70. Bij 72 kilo is dat een gezond gewicht. Een verlies van 60 tot 70 procent van 34 kilo is een geslaagde operatie. Ergens tussen de 20,4 en 23,8 kilo gewichtsverlies dus. Dat woog ze vorig jaar!
[..]
Dat is echt niet overdreven dik hoor. Maatje 40 ofzo.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 01:33 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Serieus, 1m70 zijn en dan is 72 kilo een gezond gewicht??
Voor de schoolpleinmaffia misschien met kort pittig kapsel waar alles tussen hun skinny-jeans en kekke (te) kort truitje uitblubbert
sorry hoor maar als je maar 1m70 bent en 72 kilo weegt dan ben je echt te zwaar.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 01:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat is echt niet overdreven dik hoor. Maatje 40 ofzo.
Vreemde reactie.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 01:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
sorry hoor maar als je maar 1m70 bent en 72 kilo weegt dan ben je echt te zwaar.
Of je hebt natuurlijk zware botten
ik denk dat het misschien een een ieders eigen perceptie is wat een prima figuur is.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 02:04 schreef mootie het volgende:
[..]
Vreemde reactie.
Bij 170 met 70/72 kilo zou ik een prima figuur hebben.
Ja, voor mij geldt dit ook (1 m. 79, 75 kilo, toch wel vijf kilo te zwaar naar mijn zin). Het hangt waarschijnlijk wel van je lijf af, van de vorm daarvan en van je vetpercentage. Ik ben zelf een peer met best wel veel vet dus ik zie er al gauw zwaar uit, maar dat komt waarschijnlijk door de verdeling van dat vet. Als je vet overal een beetje zit is het prima, lijkt me. Maar wat dat betreft zegt het dus inderdaad niet zoveel.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 02:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ik denk dat het misschien een een ieders eigen perceptie is wat een prima figuur is.
Ik ben zelf 1m70.
Ik weeg gemiddeld 55 kilo. Gewoon normaal is dat voor mij. Plak er 17 kilo aanvast dan kun je mij rondrollen volgens mij
En dat geldt btw ook voor al mijn vriendinnen.
Max maatje 38 heb je gewoon een normaal figuur.
Bij maatje 40 moet je toch eens serieus gaan nadenken of dit wel gezond is en niet gaan doorschieten zoals Sonja blijkbaar heeft gedaan ;!
1.70 lang en 72 kg is een BMI van 24,9 dus gewoon een gezond gewicht.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 02:04 schreef mootie het volgende:
[..]
Vreemde reactie.
Bij 170 met 70/72 kilo zou ik een prima figuur hebben.
Ik maak een medische berekening, die gaat uit van BMI 25. Niet jouw ideaalplaatje kennelijk, maar medisch een verantwoord gewicht en van daar uit wordt ook gerekend om te beoordelen of de WLS geslaagd is. In theorie is haar operatie een medisch succes als ze eindigt op het gewicht dat ze vorig jaar had.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 01:33 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Serieus, maar 1m70 zijn en dan is 72 kilo een gezond gewicht??
Voor de schoolpleinmaffia misschien met kort pittig kapsel waar alles tussen hun skinny-jeans en kekke (te) kort truitje uitblubbert
Ik vind je wel een beetje kort door de bocht wat betreft kilos en maten. Ik ben 1.80m en grof gebouwd. Brede schouders,brede heupen, brede polsen, brede knieen: gewoon niet iel. Als ik 80kg weeg, ben ik gewoon slank, maar draag ik nog steeds maat 44. Maat 38 ga ik gewoon nooit inpassen tenzij ik anorexia krijg en bij 70kg zie ik er gewoon slecht uit, laat staan ver daaronder.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 02:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ik denk dat het misschien een een ieders eigen perceptie is wat een prima figuur is.
Ik ben zelf 1m70.
Ik weeg gemiddeld 55 kilo. Gewoon normaal is dat voor mij. Plak er 17 kilo aanvast dan kun je mij rondrollen volgens mij
Bij maatje 40 moet je toch eens serieus gaan nadenken of dit wel gezond is en niet gaan doorschieten zoals Sonja blijkbaar heeft gedaan ;!
Ik denk dat iedereen een soort gezond basisgewicht heeft en dat dit van veel factoren afhangt. Getallen zeggen niet alles. En ieders perceptie van 'slank' is ook anders. Maar, om het bij de gate te houden; Ik vind het absurd dat de operatie geslaagd is als ze op het gewicht komt wat ze nog niet zo lang geleden heeft gehad. Heb zelf twee ingrepen gehad. Weliswaar om estethische redenen, maar zelfs toen besprak de (cosmetisch) arts mijn voorgeschiedenis met betrekking tot gewicht, gezondheid en eetpatroon. Laat staan dat dat een medisch specialist daarbij moet stilstaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:15 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik vind je wel een beetje kort door de bocht wat betreft kilos en maten. Ik ben 1.80m en grof gebouwd. Brede schouders,brede heupen, brede polsen, brede knieen: gewoon niet iel. Als ik 80kg weeg, ben ik gewoon slank, maar draag ik nog steeds maat 44. Maat 38 ga ik gewoon nooit inpassen tenzij ik anorexia krijg en bij 70kg zie ik er gewoon slecht uit, laat staan ver daaronder.
Wat zou daar dan aan moeten veranderen bij afvallen?quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Die wenkbrauwen blijven wel het zelfde, gek genoeg.
Ze is 16kg afgevallen inmiddels. Volgens mij lijkt het meer omdat de fotos uit verschillende hoeken zijn genomen.quote:
Nu ja, misschien wat zakken of zo.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat zou daar dan aan moeten veranderen bij afvallen?
Half zijwaarts ipv voorkant ja.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:59 schreef Mula het volgende:
[..]
Ze is 16kg afgevallen inmiddels. Volgens mij lijkt het meer omdat de fotos uit verschillende hoeken zijn genomen.
Dat heb ik al vaker gezien bij mensen die veel afvallen, dat hun gezicht er ouder gaat uitzien door het vet wat weg is.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:38 schreef Deckard het volgende:
Wel een verschil tussen frontaal en driekwartslag bovenzijde. Verder vind ik haar er nu slechter uit zien.
Dit.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat zou daar dan aan moeten veranderen bij afvallen?
Misschien is het ook gewoon wennen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:38 schreef Deckard het volgende:
Wel een verschil tussen frontaal en driekwartslag bovenzijde. Verder vind ik haar er nu slechter uit zien.
Toen ik bij 1 meter 73 een kilo of 60 woog, kreeg ik allerlei rare verschijnselen die anorexia-meisjes ook hebben. Terwijl dat een prima gewicht zou moeten zijn. Ik voelde me echt knap waardeloos!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 02:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben zelf 1m70.
Dat sowieso, daarbij; God verhoede dat er nog iemand in huis eet als jij een maagverkleining hebt gehad....quote:
Bron: iGlossy.nlquote:Sonja blogt: dik tevreden….eerste dumping en eerste mijlpaal
juni 2015
Het is inmiddels bijna negen weken geleden dat ik geopereerd ben. Ik ben natuurlijk 2 weken voor de operatiedatum al begonnen met een shake dieet. In tien weken tijd ben ik iets meer dan 18 kilo kwijtgeraakt! Ik heb het vaker gezegd en ik zal het nog heel vaak zeggen: als ik dit eerder had geweten, had ik het tien jaar geleden al gedaan! Natuurlijk waren de eerste weken best pittig. Vooral de vermoeidheid vond ik lastig. Nu ben ik natuurlijk gewend om altijd moe te zijn door de ME, maar dit voelde als een terugval. Ik merkte echter dat ik deze week wat beter in mijn energie zat. Heerlijk! Minder slaapaanvallen op het werk! Ik ben een aantal weken geleden gestart met het slikken van vitamine B12 in hoge doseringen en vitamine D ampullen. Ik heb het idee dat deze nu ook beginnen te werken in mijn lijf.
In november moet ik terug naar het ziekenhuis voor de tweede controle. Die dag wordt mijn bloed getest, vooral op vitamines. Ik ben heel benieuwd of ik een beetje op de goede weg zit. Ik merk dat ik het nog heel erg lastig vind om in het juiste ritme te komen. Ik heb totaal geen hongergevoel dus ik moet mezelf dwingen om te eten. Dan is het natuurlijk de bedoeling dat hetgene dat ik eet voedzaam is. Ik moet het eten echt voorbereiden. Doe ik dat niet, dan heb ik al helemaal geen idee wat ik eten moet. In de ochtend red ik me meestal wel met wat kwark en granola met fruit en voor de lunch probeer ik te variëren met een boterham of crackers. Bij de AH en de Deka verkopen ze tegenwoordig mini salades. Ze zijn er in verschillende smaken. Quinoa, linzen en couscous. Deze salades zijn precies genoeg om mijn mini-kiwi-maagje te vullen! En nog gezond ook, als je tenminste niet iedere avond de vettige dressing over de salade giet. Gelukkig heb ik begin juli een afspraak met de diëtiste. Ik hoop dat zij mij nog wat goede tips geven.
NO MORE NINETIES BABY
Mijn grootste angst voorafgaande aan de OK was misschien wel het dumpen. Vanaf de dag van de operatie ben ik enorm bezig geweest met dit fenomeen. Als ik te veel suiker of vet zou eten zou ik me hondsberoerd gaan voelen. Ik weet niet of iedereen zo in elkaar zit, maar als iemand dat tegen mij zegt, dan ga ik testen hoe ver ik gaan kan. In het begin onbewust, dat wel. Maar hoe langer het duurde voordat ik mijn eerste dump-ervaring had, hoe meer ik me realiseerde dat ik ondertussen toch allerlei dingen at die ik eigenlijk helemaal niet wilde eten! Zou ik een dumping krijgen van een dropje? 4 geprobeerd, niets aan de hand. Een halve kinderpannenkoek dan? Ook niet… Twee weken geleden ging er opeens een knop om. Waar ben je nu precies mee bezig Sonja? In plaats van me te focussen op voeding, was ik alleen maar bezig met een mogelijke dumping. Het grappige is dat ik pas voor het eerst een dumping had toen ik dit losgelaten had. Ik werd te makkelijk. Ik had met mezelf afgesproken dat ik in het weekend wel iets lekkers mocht eten als ik de hele week mijn best had gedaan met voeden in plaats van vullen.
Op zondag ochtend drink ik altijd een skinny chai latte bij de Starbucks in Amsterdam, tegenover mijn kerk. Ik at op een lege maag een stuk citroen cake… En ja hoor, mijn eerste dumping was een feit, in de kerk nota bene! Terwijl de dienst begon voelde ik het bloed uit mijn hoofd wegtrekken en ik had het gevoel dat mijn hart zichtbaar aan het bonzen was. Ik begon te zweten en kreeg pijn in mijn buik en maag. Gelukkig duurde het maar 20 minuten, maar ik zal niet snel meer zo roekeloos en zonder na te denken iets naar binnen schuiven. Leermomentje!
Ik focus me nu op mijn gevoel. Wat voel ik in mijn lijf? Heb ik energie? Dan ga ik op woensdag ochtend sporten. Voel ik me in het weekend te moe, dan rust ik. Dit werkt toch een stuk beter! Vanochtend op de weegschaal bleek ik onder de 90 kilo te wegen! NO MORE NINETIES BABY! Op naar de volgende mijlpaal!
Ik kon de woorden niet vinden, maar dit dus.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:36 schreef Mula het volgende:
10 weken na een maagverkleining en mevrouw zit aan de dropjes, kinderpannekoeken en citroencake?
Ik ben sprakeloos.
Jij niet alleen..quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:36 schreef Mula het volgende:
10 weken na een maagverkleining en mevrouw zit aan de dropjes, kinderpannekoeken en citroencake?
Ik ben sprakeloos.
en die heet skinnyquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:44 schreef roos85 het volgende:
En vergeet de skinny chai latte niet![]()
Volgens deze site zitten er 170 calorieën in en 31 gram suiker in.
http://www.myfitnesspal.c(...)chai-latte-187235637
Gelukkig hadden we dit allemaal niet totaal verwacht hè?quote:maar ik zal niet snel meer zo roekeloos en zonder na te denken iets naar binnen schuiven. Leermomentje!
Wat een weirde foto met die extra arm.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Echt tien jaar geleden, hoe dan? Toen was ze zohttp://edwinjanssen.photoshelter.com/image/I0000RW4EcKcftHU
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gelukkig hadden we dit allemaal niet totaal verwacht hè?
Nee. Het maakt het artikel wel iets aangenamer om te lezen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:17 schreef Anosmie het volgende:
Eerlijk zeggen, ben ik de enige die dacht dat ze met dumping poepen bedoelde?
De chai bij de starbucks is zoooo facking zoet! Ze stoppen daar 3(!) pompjes chai siroop in wtf. Terwijl als er 1 pompje in zit het smaakt zoals normale chaiquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:44 schreef roos85 het volgende:
En vergeet de skinny chai latte niet![]()
Volgens deze site zitten er 170 calorieën in en 31 gram suiker in.
http://www.myfitnesspal.c(...)chai-latte-187235637
pfff... een beetje ziekenhuis zorgt ervoor dat je op zijn minst een programma hebt gevolgd waarbij je goed leert eten voor ze je een operatie geven. Zeker met haar overgewicht! Was nou niet echt dringendquote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:54 schreef Mariposas het volgende:
Dus of ze neemt als ontbijt citroencake, of ze slaat ontbijt over (vandaar 'op een nuchtere maag'?)? Dat en al die andere dingen die al genoemd zijn... Goh, die afspraak met een diëtist lijkt me geen overbodige luxe. Maar wel 10 weken 10 jaar te laat.
Oh dat twijfel ik ook niet aan hoor.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:37 schreef Ole het volgende:
[..]
pfff... een beetje ziekenhuis zorgt ervoor dat je op zijn minst een programma hebt gevolgd waarbij je goed leert eten voor ze je een operatie geven. Zeker met haar overgewicht! Was nou niet echt dringend
quote:Op donderdag 11 juni 2015 17:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nu ja, misschien wat zakken of zo.
Ja maar er zit overal suiker in! Wisten jullie dat? Ongelovelijk toch?! *slurpt nog eens aan de chai latte*quote:Op zaterdag 27 juni 2015 07:58 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oh dat twijfel ik ook niet aan hoor.
Iets zegt mij dat een diëtist sowieso geen enkele zin heeft. Ze is gewoon niet bereid om haar levensstijl aan te passen. Ze wilt eten en drinken waar ze maar zin in heeft. Door die maagverkleining kan dat alleen niet helemaal meer, daarom heeft ze ook daarvoor gekozen. Mentaal is die knop bij haar echt niet om.
Ik bestel altijd een steamed soymilk met één pompje chai. Is de helft goedkoper, minder waterig én minder sterk! (Het personeel kijkt je wel aan van: WUT?!) Ik heb geen maagverkleining of whatever gehad, maar zelfs ik krijg "dumping" klachten van een hele chai.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:33 schreef megamandy het volgende:
[..]
De chai bij de starbucks is zoooo facking zoet! Ze stoppen daar 3(!) pompjes chai siroop in wtf. Terwijl als er 1 pompje in zit het smaakt zoals normale chaien dan ook zo een stuk taart er bij, nog meer suiker en zoetigheid.
Daar zou een normaal iemand al van omvallen
Dat is in een notendop hoe het werkt met al die "light" producten.... 0% vet in suiker, 0% suiker in roomboterquote:
En dan haar moedertje half belachelijk maken dat zij geen idee heeft hoeveel kristalsuiker er in voedsel zit.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:13 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ja maar er zit overal suiker in! Wisten jullie dat? Ongelovelijk toch?! *slurpt nog eens aan de chai latte*
*hapje schranst nog eens wat van de citroencake*
Leermomentje!quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:43 schreef CherryLips het volgende:
Oooh dus dat is dumpingVolgens mij heb ik dat eens gehad toen ik een hele rol Fruitella had weggewerkt
Ja echt hequote:Op zaterdag 27 juni 2015 19:13 schreef Mariposas het volgende:
[..]
En dan haar moedertje half belachelijk maken dat zij geen idee heeft hoeveel kristalsuiker er in voedsel zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |