Nu ja, misschien wat zakken of zo.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat zou daar dan aan moeten veranderen bij afvallen?
Half zijwaarts ipv voorkant ja.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:59 schreef Mula het volgende:
[..]
Ze is 16kg afgevallen inmiddels. Volgens mij lijkt het meer omdat de fotos uit verschillende hoeken zijn genomen.
Dat heb ik al vaker gezien bij mensen die veel afvallen, dat hun gezicht er ouder gaat uitzien door het vet wat weg is.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:38 schreef Deckard het volgende:
Wel een verschil tussen frontaal en driekwartslag bovenzijde. Verder vind ik haar er nu slechter uit zien.
Dit.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat zou daar dan aan moeten veranderen bij afvallen?
Misschien is het ook gewoon wennen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:38 schreef Deckard het volgende:
Wel een verschil tussen frontaal en driekwartslag bovenzijde. Verder vind ik haar er nu slechter uit zien.
Toen ik bij 1 meter 73 een kilo of 60 woog, kreeg ik allerlei rare verschijnselen die anorexia-meisjes ook hebben. Terwijl dat een prima gewicht zou moeten zijn. Ik voelde me echt knap waardeloos!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 02:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ik denk dat het misschien een een ieders eigen perceptie is wat een prima figuur is.
Ik ben zelf 1m70.
Ik weeg gemiddeld 55 kilo. Gewoon normaal is dat voor mij. Plak er 17 kilo aanvast dan kun je mij rondrollen volgens mij
En dat geldt btw ook voor al mijn vriendinnen.
Max maatje 38 heb je gewoon een normaal figuur.
Bij maatje 40 moet je toch eens serieus gaan nadenken of dit wel gezond is en niet gaan doorschieten zoals Sonja blijkbaar heeft gedaan ;!
Dat sowieso, daarbij; God verhoede dat er nog iemand in huis eet als jij een maagverkleining hebt gehad....quote:
Bron: iGlossy.nlquote:Sonja blogt: dik tevreden….eerste dumping en eerste mijlpaal
juni 2015
Het is inmiddels bijna negen weken geleden dat ik geopereerd ben. Ik ben natuurlijk 2 weken voor de operatiedatum al begonnen met een shake dieet. In tien weken tijd ben ik iets meer dan 18 kilo kwijtgeraakt! Ik heb het vaker gezegd en ik zal het nog heel vaak zeggen: als ik dit eerder had geweten, had ik het tien jaar geleden al gedaan! Natuurlijk waren de eerste weken best pittig. Vooral de vermoeidheid vond ik lastig. Nu ben ik natuurlijk gewend om altijd moe te zijn door de ME, maar dit voelde als een terugval. Ik merkte echter dat ik deze week wat beter in mijn energie zat. Heerlijk! Minder slaapaanvallen op het werk! Ik ben een aantal weken geleden gestart met het slikken van vitamine B12 in hoge doseringen en vitamine D ampullen. Ik heb het idee dat deze nu ook beginnen te werken in mijn lijf.
In november moet ik terug naar het ziekenhuis voor de tweede controle. Die dag wordt mijn bloed getest, vooral op vitamines. Ik ben heel benieuwd of ik een beetje op de goede weg zit. Ik merk dat ik het nog heel erg lastig vind om in het juiste ritme te komen. Ik heb totaal geen hongergevoel dus ik moet mezelf dwingen om te eten. Dan is het natuurlijk de bedoeling dat hetgene dat ik eet voedzaam is. Ik moet het eten echt voorbereiden. Doe ik dat niet, dan heb ik al helemaal geen idee wat ik eten moet. In de ochtend red ik me meestal wel met wat kwark en granola met fruit en voor de lunch probeer ik te variëren met een boterham of crackers. Bij de AH en de Deka verkopen ze tegenwoordig mini salades. Ze zijn er in verschillende smaken. Quinoa, linzen en couscous. Deze salades zijn precies genoeg om mijn mini-kiwi-maagje te vullen! En nog gezond ook, als je tenminste niet iedere avond de vettige dressing over de salade giet. Gelukkig heb ik begin juli een afspraak met de diëtiste. Ik hoop dat zij mij nog wat goede tips geven.
NO MORE NINETIES BABY
Mijn grootste angst voorafgaande aan de OK was misschien wel het dumpen. Vanaf de dag van de operatie ben ik enorm bezig geweest met dit fenomeen. Als ik te veel suiker of vet zou eten zou ik me hondsberoerd gaan voelen. Ik weet niet of iedereen zo in elkaar zit, maar als iemand dat tegen mij zegt, dan ga ik testen hoe ver ik gaan kan. In het begin onbewust, dat wel. Maar hoe langer het duurde voordat ik mijn eerste dump-ervaring had, hoe meer ik me realiseerde dat ik ondertussen toch allerlei dingen at die ik eigenlijk helemaal niet wilde eten! Zou ik een dumping krijgen van een dropje? 4 geprobeerd, niets aan de hand. Een halve kinderpannenkoek dan? Ook niet… Twee weken geleden ging er opeens een knop om. Waar ben je nu precies mee bezig Sonja? In plaats van me te focussen op voeding, was ik alleen maar bezig met een mogelijke dumping. Het grappige is dat ik pas voor het eerst een dumping had toen ik dit losgelaten had. Ik werd te makkelijk. Ik had met mezelf afgesproken dat ik in het weekend wel iets lekkers mocht eten als ik de hele week mijn best had gedaan met voeden in plaats van vullen.
Op zondag ochtend drink ik altijd een skinny chai latte bij de Starbucks in Amsterdam, tegenover mijn kerk. Ik at op een lege maag een stuk citroen cake… En ja hoor, mijn eerste dumping was een feit, in de kerk nota bene! Terwijl de dienst begon voelde ik het bloed uit mijn hoofd wegtrekken en ik had het gevoel dat mijn hart zichtbaar aan het bonzen was. Ik begon te zweten en kreeg pijn in mijn buik en maag. Gelukkig duurde het maar 20 minuten, maar ik zal niet snel meer zo roekeloos en zonder na te denken iets naar binnen schuiven. Leermomentje!
Ik focus me nu op mijn gevoel. Wat voel ik in mijn lijf? Heb ik energie? Dan ga ik op woensdag ochtend sporten. Voel ik me in het weekend te moe, dan rust ik. Dit werkt toch een stuk beter! Vanochtend op de weegschaal bleek ik onder de 90 kilo te wegen! NO MORE NINETIES BABY! Op naar de volgende mijlpaal!
Ik kon de woorden niet vinden, maar dit dus.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:36 schreef Mula het volgende:
10 weken na een maagverkleining en mevrouw zit aan de dropjes, kinderpannekoeken en citroencake?
Ik ben sprakeloos.
Jij niet alleen..quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:36 schreef Mula het volgende:
10 weken na een maagverkleining en mevrouw zit aan de dropjes, kinderpannekoeken en citroencake?
Ik ben sprakeloos.
en die heet skinnyquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:44 schreef roos85 het volgende:
En vergeet de skinny chai latte niet![]()
Volgens deze site zitten er 170 calorieën in en 31 gram suiker in.
http://www.myfitnesspal.c(...)chai-latte-187235637
Gelukkig hadden we dit allemaal niet totaal verwacht hè?quote:maar ik zal niet snel meer zo roekeloos en zonder na te denken iets naar binnen schuiven. Leermomentje!
Wat een weirde foto met die extra arm.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Echt tien jaar geleden, hoe dan? Toen was ze zohttp://edwinjanssen.photoshelter.com/image/I0000RW4EcKcftHU
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gelukkig hadden we dit allemaal niet totaal verwacht hè?
Nee. Het maakt het artikel wel iets aangenamer om te lezen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:17 schreef Anosmie het volgende:
Eerlijk zeggen, ben ik de enige die dacht dat ze met dumping poepen bedoelde?
De chai bij de starbucks is zoooo facking zoet! Ze stoppen daar 3(!) pompjes chai siroop in wtf. Terwijl als er 1 pompje in zit het smaakt zoals normale chaiquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:44 schreef roos85 het volgende:
En vergeet de skinny chai latte niet![]()
Volgens deze site zitten er 170 calorieën in en 31 gram suiker in.
http://www.myfitnesspal.c(...)chai-latte-187235637
pfff... een beetje ziekenhuis zorgt ervoor dat je op zijn minst een programma hebt gevolgd waarbij je goed leert eten voor ze je een operatie geven. Zeker met haar overgewicht! Was nou niet echt dringendquote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:54 schreef Mariposas het volgende:
Dus of ze neemt als ontbijt citroencake, of ze slaat ontbijt over (vandaar 'op een nuchtere maag'?)? Dat en al die andere dingen die al genoemd zijn... Goh, die afspraak met een diëtist lijkt me geen overbodige luxe. Maar wel 10 weken 10 jaar te laat.
Oh dat twijfel ik ook niet aan hoor.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:37 schreef Ole het volgende:
[..]
pfff... een beetje ziekenhuis zorgt ervoor dat je op zijn minst een programma hebt gevolgd waarbij je goed leert eten voor ze je een operatie geven. Zeker met haar overgewicht! Was nou niet echt dringend
quote:Op donderdag 11 juni 2015 17:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nu ja, misschien wat zakken of zo.
Ja maar er zit overal suiker in! Wisten jullie dat? Ongelovelijk toch?! *slurpt nog eens aan de chai latte*quote:Op zaterdag 27 juni 2015 07:58 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oh dat twijfel ik ook niet aan hoor.
Iets zegt mij dat een diëtist sowieso geen enkele zin heeft. Ze is gewoon niet bereid om haar levensstijl aan te passen. Ze wilt eten en drinken waar ze maar zin in heeft. Door die maagverkleining kan dat alleen niet helemaal meer, daarom heeft ze ook daarvoor gekozen. Mentaal is die knop bij haar echt niet om.
Ik bestel altijd een steamed soymilk met één pompje chai. Is de helft goedkoper, minder waterig én minder sterk! (Het personeel kijkt je wel aan van: WUT?!) Ik heb geen maagverkleining of whatever gehad, maar zelfs ik krijg "dumping" klachten van een hele chai.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:33 schreef megamandy het volgende:
[..]
De chai bij de starbucks is zoooo facking zoet! Ze stoppen daar 3(!) pompjes chai siroop in wtf. Terwijl als er 1 pompje in zit het smaakt zoals normale chaien dan ook zo een stuk taart er bij, nog meer suiker en zoetigheid.
Daar zou een normaal iemand al van omvallen
Dat is in een notendop hoe het werkt met al die "light" producten.... 0% vet in suiker, 0% suiker in roomboterquote:
En dan haar moedertje half belachelijk maken dat zij geen idee heeft hoeveel kristalsuiker er in voedsel zit.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:13 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ja maar er zit overal suiker in! Wisten jullie dat? Ongelovelijk toch?! *slurpt nog eens aan de chai latte*
*hapje schranst nog eens wat van de citroencake*
Leermomentje!quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:43 schreef CherryLips het volgende:
Oooh dus dat is dumpingVolgens mij heb ik dat eens gehad toen ik een hele rol Fruitella had weggewerkt
Ja echt hequote:Op zaterdag 27 juni 2015 19:13 schreef Mariposas het volgende:
[..]
En dan haar moedertje half belachelijk maken dat zij geen idee heeft hoeveel kristalsuiker er in voedsel zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |