abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 23 november 2021 @ 13:45:48 #126
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202304566
Desalniettemin hoop ik dan maar dat ze inderdaad autistisch is en daar haar plek ik kan vinden i.p.v. over een paar jaar weer een andere diagnose. Want dat maakt het leven voor haar een stuk makkelijker, :).

Verder wel eens met @letmehearyouscream . Waarom zou je SPW gaan studeren om je man en kind beter te begrijpen? Dat kan toch ook wel anders? Sterker nog:

quote:
Ze ontmoette in die tijd ook haar huidige man, die ooit de diagnose ADHD kreeg. Sonja geloofde daar weinig van. Dus zodra ze het weer kon, ging ze SPW studeren."Ik wilde uitvinden wat hij wel had."
Uhh... ok.

Samenvatting van de rest van een interview met RTL Nieuws

Op den duur had ze door dat ze geen ME had, ergens nadat ze voor 't eerst in een rolstoel weer naar een festival ging. Vervolgens deed ze eerst een zelfdiagnose autisme doordat ze op de partnercursus (van mensen met autisme) verhalen hoorde over vrouwen met autisme. Daar herkende ze zich toen in. En pas later, na allerlei gesprekken, kreeg ze een officiële diagnose. Dat het zo lang duurde wijdde ze aan de manier van diagnosticeren want vrouwen met autisme hebben juist 'te veel empathie' i.t.t. 'minder' of 'geen' bij mannen.

Als ze een pil kon nemen om autisme weg te nemen, zou ze dat niet doen want het heeft haar veel gebracht.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  dinsdag 23 november 2021 @ 13:49:19 #127
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_202304606
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:45 schreef ChipsZak. het volgende:
Desalniettemin hoop ik dan maar dat ze inderdaad autistisch is en daar haar plek ik kan vinden i.p.v. over een paar jaar weer een andere diagnose. Want dat maakt het leven voor haar een stuk makkelijker, :).

Verder wel eens met @:letmehearyouscream . Waarom zou je SPW gaan studeren om je man en kind beter te begrijpen? Dat kan toch ook wel anders? Sterker nog:
[..]
Uhh... ok.

Samenvatting van de rest van een interview met RTL Nieuws

Op den duur had ze door dat ze geen ME had, ergens nadat ze voor 't eerst in een rolstoel weer naar een festival ging. Vervolgens deed ze eerst een zelfdiagnose autisme doordat ze op de partnercursus (van mensen met autisme) verhalen hoorde over vrouwen met autisme. Daar herkende ze zich toen in. En pas later, na allerlei gesprekken, kreeg ze een officiële diagnose. Dat het zo lang duurde wijdde ze aan de manier van diagnosticeren want vrouwen met autisme hebben juist 'te veel empathie' i.t.t. 'minder' of 'geen' bij mannen.

Als ze een pil kon nemen om autisme weg te nemen, zou ze dat niet doen want het heeft haar veel gebracht.
Plus dat je bij SPW niet opgeleid wordt om diagnoses te stellen, het is immers geen medische opleiding.
Maar okee, doe je ding Sonja.
pi_202305431
Autisme staat er wel om bekend dat het bij vrouwen veel later/slechter gediagnosticeerd wordt, dus wat dat betreft... verder is ze ook van een leeftijd dat autisme echt nog wel onbekend was.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 23 november 2021 @ 15:23:43 #129
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202305600
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 15:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Autisme staat er wel om bekend dat het bij vrouwen veel later/slechter gediagnosticeerd wordt, dus wat dat betreft... verder is ze ook van een leeftijd dat autisme echt nog wel onbekend was.
Weet ik, maar imo zitten er gewoon dingen in dat verhaal die niet te rijmen zijn met haar eerdere klachten (zoals ze die zelf altijd beschreef). Welke autist heeft spontaan geen last van autisme als hij/zij zwanger is? Welke autist heeft baat bij pijntherapieen? En welke autist heeft meer overprikkeling als hij/zij thuis op de bank ligt itt (in een rolstoel) bij festivals, tv, op pad gaan, etc.? En dat zijn nog maar enkele dingen.

Het zou allemaal kunnen en ik ben Sonja niet en ken haar situatie ook niet van dichtbij, dus wie ben ik, :+.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 25 november 2021 @ 07:25:17 #130
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202328818
quote:
81s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:49 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Plus dat je bij SPW niet opgeleid wordt om diagnoses te stellen, het is immers geen medische opleiding.
Maar okee, doe je ding Sonja.
Naast de ze bij dat soort opleidingen niet bepaald zitten te wachten op leerlingen met 'een vlekje'. Dat maakt de stap ook wat opmerkelijk.
  donderdag 25 november 2021 @ 08:41:17 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202329163
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 15:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Autisme staat er wel om bekend dat het bij vrouwen veel later/slechter gediagnosticeerd wordt, dus wat dat betreft... verder is ze ook van een leeftijd dat autisme echt nog wel onbekend was.
Even los daarvan snap ik ook niet hoe het zou kunnen worden aangezien voor ME?

Ik snap heel goed dat het vervelend is als je autistisch bent en dat niet begrepen wordt, maar dat je dan voor dood op de bank terechtkomt heeft niets met je autisme te maken, maar vooral met de manier waarop je met dingen omgaat.

Voor de duidelijkheid: in geval van een misdiagnose, het zou vooral vervelend zijn als mensen die echt ME hebben een klap krijgen van het gedrag en zelfdiagnose van Sonja Silva omdat mensen ze daardoor niet meer serieus nemen.

Verder denk ik dat Sonja aan hypochondrie lijdt en zelf last krijgt van iedere ziekte waarmee ze bij anderen geconfronteerd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 25 november 2021 @ 09:20:09 #132
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202329526
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 08:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Even los daarvan snap ik ook niet hoe het zou kunnen worden aangezien voor ME?

Ik snap heel goed dat het vervelend is als je autistisch bent en dat niet begrepen wordt, maar dat je dan voor dood op de bank terechtkomt heeft niets met je autisme te maken, maar vooral met de manier waarop je met dingen omgaat.

Voor de duidelijkheid: in geval van een misdiagnose, het zou vooral vervelend zijn als mensen die echt ME hebben een klap krijgen van het gedrag en zelfdiagnose van Sonja Silva omdat mensen ze daardoor niet meer serieus nemen.

Verder denk ik dat Sonja aan hypochondrie lijdt en zelf last krijgt van iedere ziekte waarmee ze bij anderen geconfronteerd wordt.
Zoiets wel misschien. Al is dat meer gericht op lichamelijk klachten, dacht ik? Of meer een soort angst. Ik weet niet zozeer of Sonja echt angst of extreme bezorgdheid ervaart. Het komt op mij wel over alsof ze altijd denkt ‘iets’ te moeten hebben. Alsof ziek zijn haar gehele identiteit is. Misschien wel dat ze zich (onbewust) dan heel interessant voelt tegenover zichzelf of andere mensen.

Hoe dan ook denk ik wel dat iets is met Sonja maar geen idee wat. Valt ook niet te diagnosticeren op afstand, :+.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')