abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 april 2015 @ 17:24:25 #1
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_151961436
Omdat ik er nog geen topic over kon vinden.

quote:
Het voor donderdagmiddag geplande coalitieoverleg tussen VVD en PvdA over de opvang van illegalen is uitgesteld. De partijen gaan nu vrijdag na de wekelijkse ministerraad weer om de tafel. Bronnen rond het overleg hebben berichtgeving van De Telegraaf op social media daarover donderdag bevestigd.

Partijen menen dat het niet nodig is om het donderdag weer heel laat te maken, omdat er geen deadline is in het dossier. Nu is het even beraden in eigen kring en dan vrijdag weer verder.

VVD en PvdA staan lijnrecht tegenover elkaar in de kwestie van de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers. De PvdA wil hen, in afwachting van uitzetting, onderdak en eten bieden ('bed, bad en brood'), maar de VVD voelt daar in het geheel niet voor. Binnen de coalitie wordt erkend dat dit het grootste en meest fundamentele en ideologische verschil is dat de partijen in deze regeerperiode tot nog toe heeft verdeeld.
Bed, bad en brood discussie verschoven naar vrijdag

quote:
Coalitiepartijen VVD en PvdA voerden tot diep in de nacht overleg over de 'bed, bad en brood'-kwestie: moet Nederland illegalen basale voorzieningen bieden? Aanleiding is een onduidelijke Europese uitspraak van gisteren. Waarom loopt het nu zo hoog op binnen de coalitie? We praten je in vijf minuten bij.
1. Wat houdt de 'bed, bad, brood'-kwestie precies in?
De term 'bed, bad, brood' staat voor het bieden van basisvoorzieningen aan asielzoekers, ongeacht hun verblijfsstatus. Het gaat hierbij om het bieden van opvang, waarvan zaken als een avondmaaltijd, bed, ontbijt en kleding onderdeel uitmaken. Uitgeprocedeerde asielzoekers moeten officieel uit eigen beweging terugkeren naar hun land van herkomst, maar velen doen dit niet. De vraag is of hoe deze illegalen behandeld moeten worden. De VVD vindt dat aan opvang de voorwaarde van meewerken aan terugkeer verbonden moet zijn. De PvdA vindt het humaan om hoe dan ook in een basisvorm van opvang te voorzien.

ADVERTENTIE

De coalitie schuift een besluit over 'bed, bad, brood' al een tijdje voor zich uit. In november oordeelde het Europees Comité voor Sociale Rechten dat Nederland illegalen basale opvang zou moeten bieden. Toenmalig staatssecretaris Teeven (VVD) stelde een besluit hierover uit tot na de Provinciale Statenverkiezingen van 18 maart. Eerst moesten de Europese ministers maar hun gezamenlijke oordeel geven, zei hij. Dat oordeel kwam gisteren en gaf bepaald geen oplossing.

2. Waarom speelde deze kwestie juist gisteren op?
Door het oordeel van het Comité van Ministers van de Raad van Europa - de 47 ministers van Buitenlandse Zaken van de lidstaten - over de kwestie dat gisteren bekend werd. Terwijl de coalitie had gehoopt dat de Raad duidelijkheid zou bieden (Nederland moet wel of geen 'bed, bad en brood' bieden), was de uitspraak juist heel onduidelijk en voor meerdere interpretaties vatbaar. Aan de ene kant herhaalden de ministers de uitspraak van het Europees Comité voor Sociale Rechten dat alle mensen recht hebben op onderdak, maar aan de andere kant noemden ze de uitspraak van het comité "complex" en wezen ze op het belang van een rechtmatig verblijf. Nergens staat expliciet: Nederland, houd u aan de regels. De Raad is wel erg benieuwd welke oplossing Nederland vindt.

En dus zaten VVD en PvdA vanaf gistermiddag tot vannacht bij elkaar om een compromis te vinden. Het helpt niet dat de partijen de uitspraak heel verschillend interpreteren. De VVD vindt dat de partij gelijk heeft gekregen en dat Nederland geen opvang hoeft te bieden. De PvdA is voorzichtiger qua interpretatie, maar vindt geen opvang onacceptabel. Het compromis moet uit te leggen zijn aan de VVD- én PvdA-achterban. Gemeenten willen duidelijkheid of de overheid de opvang van hen wil overnemen en zoniet, of zij dan op geld kunnen rekenen. Het compromis moet er nu redelijk snel komen omdat de coalitie een besluit over dit thema nu al zo vaak heeft uitgesteld.

3. Waarom is dit zo'n gevoelig thema voor de coalitie?
VVD en PvdA verschillen ideologisch sterk als het om het onderwerp asiel en immigratie gaat. De liberalen zijn traditiegetrouw voor een streng beleid, terwijl de PvdA veel ruimhartiger wil zijn. Vorig jaar liepen de spanningen in de coalitie al hoog op over de strafbaarstelling van illegaliteit. Hoewel dit in het regeerakkoord was afgesproken, bleek dit voor veel PvdA-leden niet acceptabel en werd het besluit teruggedraaid.

Wat op dit moment meespeelt is dat het kabinet-Rutte II een beetje 'uitgeregeerd' is. De belangrijkste hervormingen zijn doorgevoerd, terwijl het kabinet nog twee jaar zit. Dat betekent vaak automatisch dat coalitiepartijen zich weer meer gaan profileren. Zeker de PvdA, die bij de Provinciale Statenverkiezingen werd afgestraft voor deelname aan het kabinet, zal dat willen, bijvoorbeeld in deze kwestie. Maar voor de VVD is asiel ook altijd een belangrijk thema, getuige het onlangs gelanceerde (politiek overigens kansloze) plan om asielzoekers van buiten Europa te weren, dat de PvdA "onaanvaardbaar" vond. De verschillen zijn dus groot.

4. Hoe gaat het nu verder?
Het overleg tussen de VVD- en PvdA-top gaat, nadat het vannacht rond half vier werd opgeschort, vanmiddag weer verder. Premier Rutte heeft vanochtend verplichtingen op de cyberconferentie in Den Haag, vicepremier Asscher (PvdA) moet opdraven bij een Kamerdebat. Beide partijen wilden afgelopen nacht niet over een crisissfeer praten. Premier Rutte sprak van een "ingewikkelde kwestie", waarover beide partijen "rustig verder praten".

Of en hoe de partijen eruit gaan komen is nog onduidelijk, net als welke opties op tafel liggen om tot een compromis te komen. De vraag is of het een van beide partijen een echte kabinetscrisis waard is. Breken lijkt voor beide partijen, zeker voor de PvdA, geen aantrekkelijke optie. Als de partijen er vandaag nog niet uitkomen, is het goed denkbaar dat ze morgen of op een later moment verder praten.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ngen-in-de-coalitie/
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 23 april 2015 @ 17:24:41 #2
379943 Paper_Tiger
pi_151961446
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:13 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het geven van basisrechten zoals opvang op basis van bepaalde voorwaarden (het meewerken bij de procedure) is inderdaad een schending van mensenrechten.
Niemand die hier ongevraagd komt heeft wat mij betreft ook maar ergens recht op. Het idiootste idee van deze tijd is wat mij betreft is dat je recht hebt op de tijd van een ander, op het eten van een ander en op de huisvesting van een ander.
pi_151961461
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:24 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Niemand die hier ongevraagd komt heeft wat mij betreft ook maar ergens recht op. Het idiootste idee van deze tijd is wat mij betreft is dat je recht hebt op de tijd van een ander, op het eten van een ander en op de huisvesting van een ander.
Prima dat je dat vindt, maar jij bent dan ook geen voorstander van universele mensenrechten klaarblijkelijk.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  donderdag 23 april 2015 @ 17:26:00 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_151961467
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:25 schreef keste010 het volgende:

[..]

Prima dat je dat vindt, maar jij bent dan ook geen voorstander van universele mensenrechten klaarblijkelijk.
Idd. Wil zelf vrij zijn maar gunt anderen helemaal niets :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 23 april 2015 @ 17:26:41 #5
379943 Paper_Tiger
pi_151961482
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:25 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik ben een groot voorstander mensenrechten. Alleen niet die zoals de linkse elite die dicteert.
pi_151961491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:23 schreef Homey het volgende:
[..]

Niemand houd je tegen als je persoonlijk een vluchteling wilt huisvesten, ongeacht het beleid van de staat.

En wat ik al zei, de smokkelmaffia feesten nu 24 hours non-stop met dit akkoord. Met jouw belastinggeld kunnen zij lekker in ferrari's rondscheuren, en hun verantwoordelijkheid wordt volledig afgeschoven op 'de overheid' (lees de burger op straat hier).
Leuk dat vrijwillig een vluchteling huisvesten, maar dat heeft hier niets mee te maken. Nogmaals: het gaat om het beleid van de staat hier, ongeacht wat individuen doen.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
  donderdag 23 april 2015 @ 17:27:25 #7
379943 Paper_Tiger
pi_151961496
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Idd. Wil zelf vrij zijn maar gunt anderen helemaal niets :')
Ik gun iedereen het beste zolang je het maar niet onder dreiging van geweld bij mij komt halen.
pi_151961503
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:26 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik ben een groot voorstander mensenrechten. Alleen niet die zoals de linkse elite die dicteert.
Oh de linkse elite uiteraard.. Die hadden we nog niet gehoord dit topic.
  donderdag 23 april 2015 @ 17:27:53 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_151961504
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik gun iedereen het beste zolang je het maar niet onder dreiging van geweld bij mij komt halen.
Ze staan allemaal inderdaad klaar om met geweld hun vrijheid op te eisen inderdaad/
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 23 april 2015 @ 17:27:58 #10
379943 Paper_Tiger
pi_151961506
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:27 schreef keste010 het volgende:

[..]

Leuk dat vrijwillig een vluchteling huisvesten, maar dat heeft hier niets mee te maken. Nogmaals: het gaat om het beleid van de staat hier, ongeacht wat individuen doen.
De staat moet helemaal zijn handen er vanaf trekken.
  donderdag 23 april 2015 @ 17:28:32 #11
379943 Paper_Tiger
pi_151961513
quote:

[..]

Oh de linkse elite uiteraard.. Die hadden we nog niet gehoord dit topic.
Die zijn altijd nogal gul met andermans middelen.
  donderdag 23 april 2015 @ 17:29:18 #12
379943 Paper_Tiger
pi_151961530
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:27 schreef Dven het volgende:

[..]

Ze staan allemaal inderdaad klaar om met geweld hun vrijheid op te eisen inderdaad/
Nee om via de staat gehuisvest en gevoed te worden en gratis gezondheidszorg te krijgen.
pi_151961531
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De staat moet helemaal zijn handen er vanaf trekken.
Gelukkig dat we nog niet zo ver zijn doorgeschoten in het land dat we helemaal niets doen als overheid. Al is dit huidige akkoord wel erg dichtbij..
  donderdag 23 april 2015 @ 17:29:55 #14
379943 Paper_Tiger
pi_151961538
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:29 schreef keste010 het volgende:

[..]

Gelukkig dat we nog niet zo ver zijn doorgeschoten in het land dat we helemaal niets doen als overheid. Al is dit huidige akkoord wel erg dichtbij..
Ik vind het prima. Opvang en eten en dan eruit.
pi_151961543
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:26 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Aha daarvoor heb je net als bij links en rechts je eigen definitie verzonnen?
pi_151961558
quote:

[..]

Jawel hoor, want als diegene die pleiten voor opvang zelf hun huis ter beschikking stellen dan hoeft de staat geen geweld te gebruiken om dat af te dwingen bij mensen die daar niet voor pleiten.

Opvallend ook dat je de mensensmokkelaars totaal niet verantwoordelijk houdt, terwijl dat de kop van de slang is.
  donderdag 23 april 2015 @ 17:32:29 #17
379943 Paper_Tiger
pi_151961567
quote:
17s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha daarvoor heb je net als bij links en rechts je eigen definitie verzonnen?
Iedereen heeft het recht op zijn leven, zijn vrijheid en om zijn geluk na te jagen.
pi_151961579
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:29 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik vind het prima. Opvang en eten en dan eruit.
Prima, maar die opvatting kennen we allang. Dat er op dit onderwerp twee kampen bestaan die lijnrecht tegenover elkaar staan is zeer duidelijk. Mijn onderwerp ging over dit akkoord in het licht van internationale instituties. Ik ben absoluut geen fan van de huidige EU, maar als er iets is waar ik blij om ben is dat Nederland de afgelopen jaren regelmatig op de vingers getikt wordt vanwege inhumaan immigratie-beleid.
  donderdag 23 april 2015 @ 17:33:29 #19
379943 Paper_Tiger
pi_151961582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:31 schreef Homey het volgende:

[..]

Jawel hoor, want als diegene die pleiten voor opvang zelf hun huis ter beschikking stellen dan hoeft de staat geen geweld te gebruiken om dat af te dwingen bij mensen die daar niet voor pleiten.

Opvallend ook dat je de mensensmokkelaars totaal niet verantwoordelijk houdt, terwijl dat de kop van de slang is.
De staat moet er middelen voor vrijmaken zonder op iets anders te bezuinigen.
  donderdag 23 april 2015 @ 17:34:27 #20
379943 Paper_Tiger
pi_151961597
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:33 schreef keste010 het volgende:

[..]

Prima, maar die opvatting kennen we allang. Dat er op dit onderwerp twee kampen bestaan die lijnrecht tegenover elkaar staan is zeer duidelijk. Mijn onderwerp ging over dit akkoord in het licht van internationale instituties. Ik ben absoluut geen fan van de huidige EU, maar als er iets is waar ik blij om ben is dat Nederland de afgelopen jaren regelmatig op de vingers getikt wordt vanwege inhumaan immigratie-beleid.
Ongekozen ambtenaren zeggen mij nog minder dan de door jullie gekozen volksvertegenwoordigers.
pi_151961621
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:31 schreef Homey het volgende:

[..]

Prima hoor, zo'n opvatting. Maar het heeft natuurlijk niets met democratie of overheidsbeleid te maken. Als je als tegenstander continu gaat beargumenteren dat de meerderheid die voor het plan is het maar op individuele basis moet gaan uitvoeren is de vertegenwoordigende democratie niets meer waard dan een collectieve peiling.

Ik ben overigens erg benieuwd waar jij leest dat ik de smokkelaars niet verantwoordelijk houd. Laf staaltje demagogie.
pi_151961642
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:34 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ongekozen ambtenaren zeggen mij nog minder dan de door jullie gekozen volksvertegenwoordigers.
Dat is prima, maar ik begrijp dan ook niet waarom je je in de discussie mengt. Je standpunt is duidelijk.
pi_151961701
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:35 schreef keste010 het volgende:

[..]

Prima hoor, zo'n opvatting. Maar het heeft natuurlijk niets met democratie of overheidsbeleid te maken. Als je als tegenstander continu gaat beargumenteren dat de meerderheid die voor het plan is het maar op individuele basis moet gaan uitvoeren is de vertegenwoordigende democratie niets meer waard dan een collectieve peiling.

Ik ben overigens erg benieuwd waar jij leest dat ik de smokkelaars niet verantwoordelijk houd. Laf staaltje demagogie.
Ik weet niet of de meerderheid voor het plan is. Waaruit blijkt dat? Zoiets valt alleen te meten met een referendum.

De smokkelaars worden in het debat, zowel op internet als op tv, nauwelijks genoemd terwijl dat juist de hoofdverantwoordelijken zijn. Opvallend toch?
  donderdag 23 april 2015 @ 17:40:05 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151961702
Ik las gisteren ergens "Dit is een oplossing voor de crisis, maar niet voor het probleem". Lijkt me een bijzonder goede samenvatting.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 23 april 2015 @ 17:40:45 #25
346939 Janneke141
pi_151961722
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:40 schreef Homey het volgende:
Ik weet niet of de meerderheid voor het plan is. Waaruit blijkt dat? Zoiets valt alleen te meten met een referendum.
Dit is hoe een representatieve democratie werkt.
pi_151961773
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit is hoe een representatieve democratie werkt.
Je kunt niet stellen dat een meerderheid voor die specifieke plan is. Je kunt ook niet stellen dat de meerderheid voor een coalitie is van PvdA en VVD. De volksvertegenwoordiging in Nederland kent nogal wat gebreken.
pi_151961862
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:43 schreef Homey het volgende:

[..]

Je kunt niet stellen dat een meerderheid voor die specifieke plan is. Je kunt ook niet stellen dat de meerderheid voor een coalitie is van PvdA en VVD. De volksvertegenwoordiging in Nederland kent nogal wat gebreken.
Tja, niks is perfect maar echt significant betere alternatieven zijn ook niet erg aanwezig.
  donderdag 23 april 2015 @ 17:47:59 #28
346939 Janneke141
pi_151961900
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, niks is perfect maar echt significant betere alternatieven zijn ook niet erg aanwezig.
Tja, sommigen staan een soort van Maurice-de-Hondt democratie voor. Lijkt me ook niet echt functioneel.
pi_151961944
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tja, sommigen staan een soort van Maurice-de-Hondt democratie voor. Lijkt me ook niet echt functioneel.
Wie bedoel je met 'sommigen'? En wat is een maurice-de-hondt democratie?
  donderdag 23 april 2015 @ 18:18:04 #30
379943 Paper_Tiger
pi_151962560
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:36 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dat is prima, maar ik begrijp dan ook niet waarom je je in de discussie mengt. Je standpunt is duidelijk.
Omdat ik maar niet kan begrijpen waarom uitgeprocedeerde asielzoekers hier eindeloos zouden mogen blijven op kosten van de belastingbetaler.

Bij jullie loopt de mond altijd over van democratie en de rechtstaat maar dat geldt waarschijnlijk alleen voor anderen.
pi_151962566
Goh, ik had bijna gedacht dat ze in Den Haag wat om mensen zouden geven :)

Eigen ruim betaalde baan eerst, laat de rest maar stikken of verdrinken in een of andere zee, who the fuck cares
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 23 april 2015 @ 18:20:32 #32
379943 Paper_Tiger
pi_151962616
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:18 schreef TLC het volgende:

Eigen ruim betaalde baan eerst, laat de rest maar stikken of verdrinken in een of andere zee, who the fuck cares
Iedereen. Die mensen moeten gewoon niet hier naartoe komen.
pi_151962724
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:40 schreef Homey het volgende:

[..]

De smokkelaars worden in het debat, zowel op internet als op tv, nauwelijks genoemd terwijl dat juist de hoofdverantwoordelijken zijn. Opvallend toch?
Of ergens een meerderheid voor is, is niet relevant. Het gaat erom dat jij bij een kwestie waar democratische besluitvorming voor gehanteerd wordt stelt dat de voorstanders maar individueel oplossingen moeten zoeken. En nogmaals: dat reduceert politieke besluitvorming enkel tot een peiling.

Nee, dat is helemaal niet opvallend. Het gaat hier namelijk om asielzoekers die hier al zijn. Vergelijk het met noodhulp vs. structurele hulp als het om ontwikkelingssamenwerking gaat. Zodra er noodhulp nodig is geef je die hulp en praat je vervolgens verder over structurele hulp. De discussie over mensensmokkelaren bestrijden wil ik graag met je aangaan, maar die staat los van de vraag wat we met asielzoekers hier doen. Of jij moet ook in het aanzuigende werking-fabeltje geloven..
pi_151962757
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:18 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Omdat ik maar niet kan begrijpen waarom uitgeprocedeerde asielzoekers hier eindeloos zouden mogen blijven op kosten van de belastingbetaler.

Bij jullie loopt de mond altijd over van democratie en de rechtstaat maar dat geldt waarschijnlijk alleen voor anderen.
Nee, dat geldt voor iedereen.
  donderdag 23 april 2015 @ 18:32:52 #35
379943 Paper_Tiger
pi_151963004
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:24 schreef keste010 het volgende:

[..]

Nee, dat geldt voor iedereen.
Dan is uitgeprocedeerd toch uitgeprocedeerd? Niks opvang. Wegwezen. Je hebt alle democratische procedures doorlopen en moet het land verlaten. Waarom dan toch opvang?
pi_151964197
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dan is uitgeprocedeerd toch uitgeprocedeerd? Niks opvang. Wegwezen. Je hebt alle democratische procedures doorlopen en moet het land verlaten. Waarom dan toch opvang?
Jij weet best dat er een grijs gebied is tussen hier een verblijfsvergunning krijgen en direct naar je land uitgezet kunnen worden.
  donderdag 23 april 2015 @ 19:15:22 #37
379943 Paper_Tiger
pi_151964332
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 19:10 schreef keste010 het volgende:

[..]

Jij weet best dat er een grijs gebied is tussen hier een verblijfsvergunning krijgen en direct naar je land uitgezet kunnen worden.
Ik weet dat mensen dat gebied creëren. Je bent hier zelf gekomen dus mag je ook zelf weer weg.
pi_151964663
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 19:15 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik weet dat mensen dat gebied creëren. Je bent hier zelf gekomen dus mag je ook zelf weer weg.
Lekker makkelijk als men alles achter gelaten heeft.. Jij verwacht ratio en toekomstdenken van katten in het nauw.
pi_151965246
https://decorrespondent.n(...)09217310676-ee587e00

Het belachelijke aan het akkoord blijft dat niet alleen de PvdA maar ook de VVD duidelijk zitten te wachten op elke gemeente die het akkoord aan zijn laars lapt. Wat is de VVD toch gigantisch bang voor zijn kiezers. De gespeelde tweedeling tussen het Zijlstra- en Rutte-kamp was nog de meest trieste vertoning daarvan..
pi_151977043
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 19:25 schreef keste010 het volgende:

[..]

Lekker makkelijk als men alles achter gelaten heeft.. Jij verwacht ratio en toekomstdenken van katten in het nauw.
Het punt zit hem in het feit dat deze groep asielzoekers dus niets meer te kiezen moet hebben, anders zal praktisch elke keuze er op zijn gericht om hun vertrek zo lang mogelijk uit te stellen. Dit probleem kun je alleen oplossen als de regering een duidelijke regel of wet heeft waarin staat wat te doen met asielzoekers die zijn uitgeprocedeerd en maar niet weg willen en maar niet mee willen werken aan hun uitzetting.

Het grootste probleem in deze is dat we vaak niet weten waar ze vandaan komen. Ze hebben geen papieren, liegen over hun identiteit en land van herkomst of ze weten het ineens niet meer. Voor deze gevallen moet je direct een passend antwoord hebben Ik heb eerder geopperd om erachter te komen van welk land ze komen door middel van een DNA test. Vervolgens worden deze mensen (desnoods zonder medewerking van het betreffende land) daar heengebracht. Dus je vliegt/vaart er heen, je zet de mensen af en vertrekt weer.

Een andere oplossing is dat we als EU afspraken maken met bepaalde landen waar ze mogelijk vandaan komen en een akkoord sluiten met die landen dat we daar dan asielzoekers naar toe mogen brengen en dat ze daar dan een kleine vergoeding voor krijgen.

Een derde, minder wenselijke, oplossing is dat je de groep uitgeprocedeerde asielzoekers die niet willen meewerken aan hun vertrek, fysiek uitsluit van de maatschappij, dus levenslang gevangen zet, met enkel water en brood. Ze mogen elk moment vrijkomen maar dan alleen naar een vliegtuig die ze direct terug brengt naar welk land dan ook, als het maar geen Europees land is. Dus dan hebben ze de keuze, levenslang opgesloten met water/brood, of terug naar waar ze mogelijk vandaag komen.

Anyway, zolang er geen goede oplossing is voor wat te doen met uitgeprocedeerde asielzoekers die niet meewerken aan hun uitzetting, zal dit probleem door geen enkele politieke partij worden opgelost.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_151981321
Klopt, maar ik zie dan ook niet zo gigantisch veel problemen met de huidige gang van zaken. Het aantal asielzoekers die in deze categorie valt valt erg mee en kost ons relatief weinig als je kijkt naar wat het alternatief zou zijn.
Veel belangrijker is om structurele oplossingen te vinden in landen van herkomst. Wat dat betreft is het zo ontzettend ironisch dat de partijen die in dit geval zo hard willen zijn en deze groep terug willen sturen ook de partijen zijn die nauwelijks iets willen doen aan internationale ontwikkelingssamenwerking.
pi_151998642
quote:

[..]

Ben jij ooit weleens ergens naartoe gegaan in de wetenschap dat je je doel weleens niet levend zou kunnen halen? Denk jij nu werkelijk dat wanneer je dan toch voor die optie kiest, er uberhaupt een optie is?
Ik wordt echt strontziek van een kennelijk significant deel van de Nederlanders tegenwoordig die geen enkele voelende zenuw meer in hun lijf hebben. Ik wil gewoon mijn Nederland terug, met compassie voor iedereen en zonder een zogenaamd "liberaal gedachtegoed". Want ik zie in die hoek alleen maar een niets ontziend egoïsme. Ik word er onpasselijk van.
pi_152000731
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:18 schreef TLC het volgende:

Ik neem aan dat ze zelf besluiten om in zo een gammel schip te stappen, het is toch niet zo als met de joden die ze onder dwang in de trein duwden of zie ik dat helemaal verkeerd?

Ik neem zelfs aan dat ze voor een overtocht betalen, maar leer het me als ik het fout heb?

Die foto van dat kindje in het water dat vindt ik dan weer erg, zo een kind kan die beslissing dan niet nemen vermoed ik?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2015 21:35:40 ]
pi_152000995
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 20:32 schreef vinagrait het volgende:

[..]

Ben jij ooit weleens ergens naartoe gegaan in de wetenschap dat je je doel weleens niet levend zou kunnen halen? Denk jij nu werkelijk dat wanneer je dan toch voor die optie kiest, er uberhaupt een optie is?
Ik wordt echt strontziek van een kennelijk significant deel van de Nederlanders tegenwoordig die geen enkele voelende zenuw meer in hun lijf hebben. Ik wil gewoon mijn Nederland terug, met compassie voor iedereen en zonder een zogenaamd "liberaal gedachtegoed". Want ik zie in die hoek alleen maar een niets ontziend egoïsme. Ik word er onpasselijk van.
Ik ook maar zo langzamerhand is alles aan het verharden denk ik.
pi_152003176
quote:

[..]

Dus jij wilt iedereen opvangen die naar Nederland wil komen?
pi_152005315
quote:

[..]

_O_

Ik ben oprecht blij om weer eens een tekst als deze te lezen. Wat zijn we in Nederland toch toch ver doorgeslagen in het zondebokken..
pi_152005486
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:49 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Dus jij wilt iedereen opvangen die naar Nederland wil komen?
Want het kan enkel zwart of wit zijn wat jou betreft?
pi_152006535
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 00:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Want het kan enkel zwart of wit zijn wat jou betreft?
Op wat voor een manier kom ik Australie was het geloof ik binnen?
Als toerist sowieso dacht ik, maar om er te verblijven of te vertoeven moet ik toch aan meer voldoen niet?
Ik dacht zelfs bij of voor Monaco moet ik aan bepaalde voorwaardes voldoen toch?
  zaterdag 25 april 2015 @ 09:19:57 #49
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_152007698
quote:
Mooi stukje. ^O^

quote:

[..]

_O_
Blij om te lezen dat er nog mensen zijn die er net zo over denken.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 25 april 2015 @ 09:40:33 #50
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_152007870
quote:

[..]

Mee eens, mensen die vluchten doen dat niet voor niets. Ga eens na welk argument jij moet hebben om je huis te verlaten om naar een niet zeker doel te gaan. De enorme plaat hout voor de kop van onze politici gaat ons nog eens het hoofd kosten.

Volledig gebrek aan inlevingsvermogen, alleen egoïsme draait nog.
pi_152007887
quote:

[..]

Geen woorden maar daden vriend, wat doe jij eraan om dat terug te krijgen? Of ben je gewoon een ordinaire schreeuwer met een NIMBY complex, hm?
  zaterdag 25 april 2015 @ 09:43:23 #52
440653 BarryOSeven
pi_152007896
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geen woorden maar daden vriend, wat doe jij eraan om dat terug te krijgen? Of ben je gewoon een ordinaire schreeuwer met een NIMBY complex, hm?
Nou het begint er mee om een politiek doel te steunen: "bed, bad & brood voor iedereen"

Of hebben we tegenwoordig niets meer aan onze stem?
pi_152007925
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:43 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou het begint er mee om een politiek doel te steunen: "bed, bad & brood voor iedereen"

Of hebben we tegenwoordig niets meer aan onze stem?
Praten is makkelijk, actie ondernemen is van een hele andere orde. Ik zie hier veel schreeuwers die roepen dat het anders moet, maar oplossingen hebben ze niet, en actie ondernemen ho maar. Ga in plaats van hier huilen lekker in Den Haag protesteren denk ik dan.
  zaterdag 25 april 2015 @ 09:55:14 #54
440653 BarryOSeven
pi_152008014
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Praten is makkelijk, actie ondernemen is van een hele andere orde. Ik zie hier veel schreeuwers die roepen dat het anders moet, maar oplossingen hebben ze niet, en actie ondernemen ho maar. Ga in plaats van hier huilen lekker in Den Haag protesteren denk ik dan.
Daar is toch democatie voor? Wat moet je nog meer doen dan iemand steunen die gaat voor jouw ideaal? Het zelf nastreven is utopisch, maar niet realistisch. Of er moeten gigantische grenzen worden overschreden.
pi_152008338
quote:

[..]

En wat doe jij precies om het probleem op te lossen? Immers met deze aanmatigende toon van je verwacht ik heel wat concrete actie.
pi_152008757
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:40 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Mee eens, mensen die vluchten doen dat niet voor niets. Ga eens na welk argument jij moet hebben om je huis te verlaten om naar een niet zeker doel te gaan. De enorme plaat hout voor de kop van onze politici gaat ons nog eens het hoofd kosten.

Volledig gebrek aan inlevingsvermogen, alleen egoïsme draait nog.
En vooral heel veel angst voor de kiezer.
pi_152008794
edit
pi_152008877
quote:

[..]

NIMBY-complex bij iemand die juist pleit voor tolerantie en acceptatie van vluchtelingen?

quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zat oplossingen voor handen:
- bed, bad en brood voor elke vluchteling, niet gebonden aan criteria zoals het meewerken aan de procedure.
- verbeteren omstandigheden in detentiecentra. Niet meer 18 uur per dag in de cel, niet iedere dag doorzocht worden, etc.
- het eindelijk serieus nemen van discriminatie bij instituties als de politie. De rapporten zijn er, nu nog de partijen die er wat aan willen doen.
- beboeten van bedrijven die discrimineren.
- etc.

Zoals je ziet is immigratie wat mij betreft automatisch gekoppeld aan integratie. Er zal ongetwijfeld een polarisatie ontstaan richting mensen die vinden dat we veel te tolerant zijn, maar je moet als politiek ook gewoon eens je middelvinger durven opsteken naar dergelijke onwetende xenofoben.
  zaterdag 25 april 2015 @ 12:04:23 #59
379943 Paper_Tiger
pi_152010296
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 10:44 schreef keste010 het volgende:

[..]

En vooral heel veel angst voor de kiezer.
Terecht. Die zouden ze namelijk moeten vertegenwoordigen. Vandaar het woord volksvertegenwoordiger.
pi_152010705
quote:

[..]

Ja man. Je bent gevlucht om je leven te redden, maar gaat daarna gewoon weer terug terwijl je daar vrijwel niets meer hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2015 12:26:12 ]
  zaterdag 25 april 2015 @ 12:21:19 #61
346939 Janneke141
pi_152010752
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2015 12:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ja man. Je bent gevlugd om je leven te redden, maar gaat daarna gewoon weer terug terwijl je daar vrijwel niets meer hebt.
Ik vlug, wij vluggen, zij zijn gevlugd.
  zaterdag 25 april 2015 @ 12:25:58 #62
379943 Paper_Tiger
pi_152010863
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2015 12:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ja man. Je bent gevlucht om je leven te redden, maar gaat daarna gewoon weer terug terwijl je daar vrijwel niets meer hebt.
Hier zou je ook niets behoren te hebben.
pi_152010877
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 12:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vlug, wij vluggen, zij zijn gevlugd.
Oeps, foutje :')
pi_152010953
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 12:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Hier zou je ook niets behoren te hebben.
Dan nog heb je hier meer zekerheid te overleven. En er zullen altijd mensen zijn die geld etc. af zullen staan om die mensen te helpen en anders kunnen ze nog altijd stelen.
Sowieso vraag ik me af of vluchtelingen zich überhaupt wel afvragen of ergens een bbb-regeling is voordat ze er naartoe vluchten.
  zaterdag 25 april 2015 @ 12:30:33 #65
379943 Paper_Tiger
pi_152010978
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2015 12:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Oeps, foutje :')
Ik had het al discreet voor je verbeterd.
pi_152010985
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2015 12:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Sowieso vraag ik me af of vluchtelingen zich überhaupt wel afvragen of ergens een bbb-regeling is voordat ze er naartoe vluchten.
Ja, tuurlijk. Hebben abonnement op newsfeeds van alle Europese ministeries.
  zaterdag 25 april 2015 @ 12:34:53 #67
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152011052
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2015 12:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Staat in de brochure die zij bij hun bestelling krijgen. Naast het rubriekje over de weersverwachting en "10 must-see places".
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_152013782
Kom nou ik heb nog zoveel meer als deze mensen, dan kan ik toch nog wel wat afgeven of niet?
Ware het niet dat ze voor Afrika al zo lang als ik leef en mijn vader geleefd heeft geld opgehaald hebben. Is het er nog niet beter door geworden daar denk ik, terwijl ik denk dat dat land rijk genoeg is met haar grondstoffen om zelfs mij nog van geld te voorzien.
  zaterdag 25 april 2015 @ 14:31:01 #69
379943 Paper_Tiger
pi_152013876
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 14:27 schreef john2406 het volgende:
Kom nou ik heb nog zoveel meer als deze mensen, dan kan ik toch nog wel wat afgeven of niet?
Ware het niet dat ze voor Afrika al zo lang als ik leef en mijn vader geleefd heeft geld opgehaald hebben. Is het er nog niet beter door geworden daar denk ik, terwijl ik denk dat dat land rijk genoeg is met haar grondstoffen om zelfs mij nog van geld te voorzien.
En zo is het maar net.
pi_152013949
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 14:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

En zo is het maar net.
Heerlijk voelt dat om mijn ego zo gestreeld te krijgen, beter als dat iemand mijn ega streeld.
  zaterdag 25 april 2015 @ 14:42:05 #71
379943 Paper_Tiger
pi_152014107
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 14:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heerlijk voelt dat om mijn ego zo gestreeld te krijgen, beter als dat iemand mijn ega streeld.
Jij gunt je ega geen pleziertjes?
  zondag 26 april 2015 @ 00:43:50 #72
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152030224
Het gaat om bed bad brood voor circa 800 mensen, als Nederland daar al te beroerd voor is. ;(
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_152030930
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 april 2015 12:04 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Terecht. Die zouden ze namelijk moeten vertegenwoordigen. Vandaar het woord volksvertegenwoordiger.
Een volksvertegenwoordiger is iemand die door het volk gekozen is om zo goed mogelijk beslissingen te nemen voor een samenleving. Niet per sé iemand die maar meebuigt met alle grillen van de tijd. Net zoals de bakker zijn klanten heeft om goed brood te bakken is de politicus een vertegenwoordiger omdat die expertise op het gebied heeft.
pi_152030954
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2015 00:43 schreef Izzy73 het volgende:
Het gaat om bed bad brood voor circa 800 mensen, als Nederland daar al te beroerd voor is. ;(
En dit vooral..

Het aantal immigranten van buiten de EU is al jarenlang aan het zakken; we doen net alsof we levensgrote offers opbrengen voor een beter bestaan voor relatief weinig mensen.
  zondag 26 april 2015 @ 07:37:02 #75
379943 Paper_Tiger
pi_152032310
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 01:43 schreef keste010 het volgende:

[..]

Een volksvertegenwoordiger is iemand die door het volk gekozen is om zo goed mogelijk beslissingen te nemen voor een samenleving. Niet per sé iemand die maar meebuigt met alle grillen van de tijd. Net zoals de bakker zijn klanten heeft om goed brood te bakken is de politicus een vertegenwoordiger omdat die expertise op het gebied heeft.
We zijn het weer oneens. Als dat zo is waarom dan nog überhaupt stemmen. Ze doen toch wat ze zelf willen. Als ze gaan regeren mogen ze hun programma uitvoeren. Voor al het overige is er het referendum. Het mandaat van een politicus reikt niet verder dan het verkiezingsprogramma.
pi_152032796
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 01:46 schreef keste010 het volgende:

[..]

En dit vooral..

Het aantal immigranten van buiten de EU is al jarenlang aan het zakken; we doen net alsof we levensgrote offers opbrengen voor een beter bestaan voor relatief weinig mensen.
Het is iedere keer weer een groep die een soort pardon krijgt en dan de belofte dat het laatste keer was.

Nederland heeft Zelf al genoeg problemen. En het volk dat binnenkomt is tuig
  zondag 26 april 2015 @ 09:20:31 #77
379943 Paper_Tiger
pi_152032825
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:18 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Het is iedere keer weer een groep die een soort pardon krijgt en dan de belofte dat het laatste keer was.

Dat laatste gaat wat ver maar in een verzorgingsstaat waar ze niets aan bij hebben gedragen is voor hen geen plek.
pi_152032864
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:20 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat laatste gaat wat ver maar in een verzorgingsstaat waar ze niets aan bij hebben gedragen is voor hen geen plek.
Hoe willen ze bijdragen aan de verzorgingsstaat als ze al die jaren niet in NL hebben geleefd dan?
pi_152032894
nepcrisis die is verootzaakt door Halbe Zijlstra
  zondag 26 april 2015 @ 13:55:23 #80
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_152038395
Mooi column van Bas Heijne

quote:
quote:
O ja? Afgelopen week wees Tom-Jan Meeus in deze krant op een eigenaardige paradox in het ‘zwaarbevochten compromis’ van de coalitie. Terwijl die de toverwoorden decentralisatie en participatie hoog in het vaandel heeft, ademt de nieuwe regelgeving over bed, bad en brood juist het tegenovergestelde; centralisatie van de opvang en het bestraffen van eigen, lokaal initiatief. Dat is niet omdat deze regering zijn eigen overtuiging kwijt is geraakt, dat komt omdat het om leugens gaat. Of het nu om de vrije artsenkeuze gaat, om het onderwijs, de politie of de publieke omroep, het streven naar centralisatie staat voorop. Dát is het heersende geloof – decentralisatie en participatie zijn loze begrippen voor zaken waar de overheid sterk op wil bezuinigen of helemaal vanaf wil, synoniem voor zoek het zelf maar uit. In alles waar bestuurlijk Nederland zich wel over ontfermt, geeft juist blinde centralisatie en samenvoegingsdrift de toon aan. Dat het vaak niet werkt – de UvA een puinhoop, de politie een puinhoop – ligt dan aan de werkvloer, niet aan de tekentafel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_152039176
quote:
Kun je wel rekenen er staan er geloof ik 1 miljoen te wachten om die oversteek te maken, en daar zijn er maar 800 voor mijn, ons, land?
  zondag 26 april 2015 @ 14:49:36 #82
379943 Paper_Tiger
pi_152039966
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2015 09:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Hoe willen ze bijdragen aan de verzorgingsstaat als ze al die jaren niet in NL hebben geleefd dan?
Klopt. Dat systeem is er dus voor ons en niet voor hen. Opvang behoort daardoor niet tot de taken van de overheid.
pi_152040031
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 14:49 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Klopt. Dat systeem is er dus voor ons en niet voor hen. Opvang behoort daardoor niet tot de taken van de overheid.
Als ze b.v het systeem van Australie zouden overnemen dat je er pas terecht kan als je er werk hebt zou het eventueel tot de mogelijkheden behoren,en ze er een x aantal jaren aan bijdragen of niet?
pi_152041316
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:18 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Wat mij betreft dan ook geen belofte dat het de laatste keer is; zolang de noodzaak om te vluchten er is, is er wat mij betreft ook de plicht als Nederland om die vluchtelingen op te vangen.

Je laatste twee zinnen zijn verder vrij zielig..
pi_152041386
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 07:37 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

We zijn het weer oneens. Als dat zo is waarom dan nog überhaupt stemmen. Ze doen toch wat ze zelf willen. Als ze gaan regeren mogen ze hun programma uitvoeren. Voor al het overige is er het referendum. Het mandaat van een politicus reikt niet verder dan het verkiezingsprogramma.
Waarom nog stemmen? Juist het stemmen is essentieel in deze vorm van democratie. Het is het controlemechanisme om te zorgen dat de juiste mensen met de juiste visies en expertise op die plekken komen. Maar een politicus is niet zomaar een samenvatting van wat de mensen die op hem stemmen vinden.
pi_152042492
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:22 schreef keste010 het volgende:

[..]

Wat mij betreft dan ook geen belofte dat het de laatste keer is; zolang de noodzaak om te vluchten er is, is er wat mij betreft ook de plicht als Nederland om die vluchtelingen op te vangen.

Opvangen is er eentje houden is een tweede lijkt me?
Hoe staat het beschreven in het EU verdrag, opvangen of houden?
En staat het wel beschreven?
  zondag 26 april 2015 @ 15:59:15 #87
379943 Paper_Tiger
pi_152042593
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:24 schreef keste010 het volgende:

[..]

Waarom nog stemmen? Juist het stemmen is essentieel in deze vorm van democratie. Het is het controlemechanisme om te zorgen dat de juiste mensen met de juiste visies en expertise op die plekken komen. Maar een politicus is niet zomaar een samenvatting van wat de mensen die op hem stemmen vinden.
Waar stem je op als er allerhande beslissingen worden genomen die niet in een verkiezingsprogramma staan? Iedere politicus moet weten wat zijn achterban vind en daar naar handelen.

Als hij het niet met zijn achterban eens is zit hij in de verkeerde partij.

Een politicus vertegenwoordigt het volk. Als hij dat niet doet verliest hij zijn bestaansrecht.
pi_152042854
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 15:59 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Waar stem je op als er allerhande beslissingen worden genomen die niet in een verkiezingsprogramma staan? Iedere politicus moet weten wat zijn achterban vind en daar naar handelen.

Als hij het niet met zijn achterban eens is zit hij in de verkeerde partij.

Een politicus vertegenwoordigt het volk. Als hij dat niet doet verliest hij zijn bestaansrecht.
Ik zeg dan ook niet dat een politicus niet het programma van zijn partij niet zo ver mogelijk moet uitvoeren.
  zondag 26 april 2015 @ 16:25:21 #89
379943 Paper_Tiger
pi_152043520
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:06 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet dat een politicus niet het programma van zijn partij niet zo ver mogelijk moet uitvoeren.
Maar hoe zit het met alle zaken die hij een dag na de verkiezingen bedenkt?
pi_152043988
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 16:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zou hij die de dag ernaar bedenken of zou hij die al weten voordat hij eraan begint?
pi_152046634
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 14:49 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ah, juist. Jij wilt van Nederland dus een of ander select gezelschap maken waarvan je alleen lid mag worden als je ouders dat al zijn en het er niet toe doet of je nog iets bij zou kunnen gaan dragen of niet?
Oké.
  zondag 26 april 2015 @ 19:45:32 #92
379943 Paper_Tiger
pi_152049792
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2015 18:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ah, juist. Jij wilt van Nederland dus een of ander select gezelschap maken waarvan je alleen lid mag worden als je ouders dat al zijn en het er niet toe doet of je nog iets bij zou kunnen gaan dragen of niet?
Oké.
Ik wil voorkomen dat hier hele groepen hun hand komen ophouden.
pi_152055207
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 19:45 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik wil voorkomen dat hier hele groepen hun hand komen ophouden.
Inderdaad, liever dat ze sterven dan dat het jou 2 cent kost, ja toch?
  zondag 26 april 2015 @ 22:17:55 #94
379943 Paper_Tiger
pi_152055275
quote:
9s.gif Op zondag 26 april 2015 22:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Liever dat ze niet in een boot stappen. Ik wil persoonlijk best een gezin sponsoren en helpen.
pi_152055318
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 22:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Liever dat ze niet in een boot stappen. Ik wil persoonlijk best een gezin sponsoren en helpen.
Ah, dus als ze ergens anders hun hand ophouden is het ineens geen probleem meer? :')
  zondag 26 april 2015 @ 22:21:42 #96
379943 Paper_Tiger
pi_152055419
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2015 22:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ah, dus als ze ergens anders hun hand ophouden is het ineens geen probleem meer? :')
Mijn grootste probleem is dat het geld wat het asielzoekerscircus kost in de zakken verdwijnt van professionele hulpverleners en asieladvocaten. Ik wil die mensen niet betalen. Laten ze iets nuttigs gaan doen. Iets produceren bijvoorbeeld. Waarde toevoegen.
  zondag 26 april 2015 @ 23:00:02 #97
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152056981
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kun je wel rekenen er staan er geloof ik 1 miljoen te wachten om die oversteek te maken, en daar zijn er maar 800 voor mijn, ons, land?
Kun jij wel relativeren? De uitgeprocedeerde asielzoekers die volgens de rechter geen plaats hebben in Nederland en voor de Bed-Bad-Brood regeling in aanmerking komen zijn er circa 800 ja.
Die 1 miljoen die je uit je duim zuigt zijn een heel andere categorie asielzoekers en nee die komen niet allemaal naar Nederland ;(
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 26 april 2015 @ 23:00:54 #98
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152057018
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als ze b.v het systeem van Australie zouden overnemen dat je er pas terecht kan als je er werk hebt zou het eventueel tot de mogelijkheden behoren,en ze er een x aantal jaren aan bijdragen of niet?
Australië is bevolkt door immigranten, de originele bewoners van Australië zijn de aboriginals.
pi_152057086
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2015 23:00 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Australië is bevolkt door immigranten, de originele bewoners van Australië zijn de aboriginals.
Ja en Amerika waren de indianen de orginele bewoners toch he, wat Australie nou is zullen niet de aboriginals ervan gemaakt hebben neem ik aan?
pi_152057119
Wat waren trouwens de orginele bewoners van Nederland wat oorspronkelijk onder water lag?
  maandag 27 april 2015 @ 10:44:03 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_152064752
Kunne ze die arme zwarten niet gewoon ophalen, dan verdienen die mensensmokkelaars niet meer

In gambia en senegal kun je er zo 10 miljoen ophalen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 27 april 2015 @ 10:46:24 #102
323876 michaelmoore
pi_152064792
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 23:03 schreef john2406 het volgende:
Wat waren trouwens de orginele bewoners van Nederland wat oorspronkelijk onder water lag?
Neanderthalers
http://kunst-en-cultuur.i(...)nd-jaar-geleden.html
quote:
Neanderthaler-kampen in Maastricht
In de twintig jaar voor de Woerdense vondst was Maastricht de oudste vindplaats van menselijke aanwezigheid in Nederland. In 1984 werden daar resten gevonden van een jagerskamp. De ouderdom van 250.000 jaar wijst erop dat het om een kamp van de Neanderthaler gaat. Men vond er dierenbotten en stenen werktuigen, waaronder een vuurstenen mes. Microscopisch onderzoek aan het snijvlak, heeft volgens de wetenschappers aangetoond dat het mes is gebruikt om een wolharige neushoorn mee te slachten. Botresten van deze diersoort zijn bij de opgraving in Maastricht ook gevonden. Jongere Maastrichtse aardlagen van zo'n 80.000 jaar oud bleken eveneens sporen van een Neanderthaler-kamp te bevatten, waar onder vuistbijlen (naast de inleiding van dit aritkel staat zo'n Maastrichtse vuistbijl afgebeeld). In oktober 2011 werd de vondst bekendgemaakt van bewerkte vuurstenen, net als veel andere resten ook in zuid-Limburg zijn gevonden. Deze worden door de onderzoekers toegeschreven aan de Neanderthaler en tussen de 70.000 en 100.000 jaar oud geschat. De moderne mens had op dat moment Europa nog niet bereikt.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 27 april 2015 @ 10:47:39 #103
323876 michaelmoore
pi_152064815
quote:
9s.gif Op zondag 26 april 2015 22:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

half Afrika wil naar Europa

ben je er wel eens geweest >>

Nigeria ?
Senegal??
Je kan er zo 100 miljoen mensen ophalen hoor, die in de bootjes zitten dat is de rijke bovenlaag
  maandag 27 april 2015 @ 11:07:32 #104
379943 Paper_Tiger
pi_152065179
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 23:03 schreef john2406 het volgende:
De Batavieren.
  maandag 27 april 2015 @ 11:09:55 #105
379943 Paper_Tiger
pi_152065226
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 23:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja en Amerika waren de indianen de orginele bewoners toch he, wat Australie nou is zullen niet de aboriginals ervan gemaakt hebben neem ik aan?
Geen een zwarte bevolkingsgroep die nu in Zuid-Afrika woont is een originele bewoner. In Zuid Afrika woonden de Koi San.
  maandag 27 april 2015 @ 11:10:28 #106
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152065241
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 10:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Je kan er zo 100 miljoen mensen ophalen hoor, die in de bootjes zitten dat is de rijke bovenlaag
Haha, nee. Juist niet.
  maandag 27 april 2015 @ 11:15:44 #107
379943 Paper_Tiger
pi_152065378
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 11:10 schreef Belabor het volgende:

[..]

Haha, nee. Juist niet.
Toch wel. Die oversteek is erg duur.
  maandag 27 april 2015 @ 11:21:51 #108
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152065548
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 11:15 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Toch wel. Die oversteek is erg duur.
De rijke bovenlaag heeft iets te verliezen. Die willen zo veel mogelijk van hun hebben en houden meenemen als ze willen vluchten. Die wagen vaker een reis met een auto.

Als je echt niets te verliezen hebt en liever een leven van onzekerheid en gevaar hebt dan je huidige situatie, dan kies je voor de oversteek. Je geeft alle laatste centen die je nog hebt om die oversteek te maken. Zo radeloos moeten die mensen zijn.
pi_152067213
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 11:21 schreef Belabor het volgende:

[..]

De rijke bovenlaag heeft iets te verliezen. Die willen zo veel mogelijk van hun hebben en houden meenemen als ze willen vluchten. Die wagen vaker een reis met een auto.

Als je echt niets te verliezen hebt en liever een leven van onzekerheid en gevaar hebt dan je huidige situatie, dan kies je voor de oversteek. Je geeft alle laatste centen die je nog hebt om die oversteek te maken. Zo radeloos moeten die mensen zijn.
Dat is weer erg kort door de bocht. Met een paar duizend euro kun je in een gemiddeld Afrikaans land toch wel aardig rondkomen lijkt me. Natuurlijk ligt het welvaartsniveau daar lager dan hier, maar om nu met termen als wanhopig te gaan smijten gaat me veel te ver.

Sowieso; waarom proberen die mensen niet iets in eigen land op te bouwen?
  maandag 27 april 2015 @ 12:38:07 #110
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152067486
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 12:28 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat is weer erg kort door de bocht. Met een paar duizend euro kun je in een gemiddeld Afrikaans land toch wel aardig rondkomen lijkt me. Natuurlijk ligt het welvaartsniveau daar lager dan hier, maar om nu met termen als wanhopig te gaan smijten gaat me veel te ver.

Sowieso; waarom proberen die mensen niet iets in eigen land op te bouwen?
Je insinueert dus dat de meeste vluchtelingen gelukszoekers zijn die geen reden hebben om hun land te verlaten?
pi_152067663
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 12:38 schreef Belabor het volgende:

[..]

Je insinueert dus dat de meeste vluchtelingen gelukszoekers zijn die geen reden hebben om hun land te verlaten?
Wat ik hier stel is dat ze ook in een nabij gelegen land hun heil kunnen zoeken en ik zie nog steeds geen reden waarom ze specifiek hier naartoe zouden komen. Onderweg zijn ook genoeg mogelijkheden.

Ten aanzien van het verlaten van je land; welke landen zijn op het moment zodanig onveilig en dergelijke dat je echt weg wilt daar (even afgezien van de vraag of je daar wel de middelen voor hebt)? Waarom zijn het trouwens vrijwel alleen mannen tussen de 18 en 35? Waarom laten zij hun familie achter?
pi_152069057
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 10:47 schreef michaelmoore het volgende:

Of de crimineel toch?
  maandag 27 april 2015 @ 13:54:17 #113
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152070368
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 12:44 schreef drexciya het volgende:

[..]

Wat ik hier stel is dat ze ook in een nabij gelegen land hun heil kunnen zoeken en ik zie nog steeds geen reden waarom ze specifiek hier naartoe zouden komen. Onderweg zijn ook genoeg mogelijkheden.
Dat ligt veel moeilijker dan je denkt. Er is veel kwaad bloed tussen buurlanden in de regio's, en daar worden daarnaast natuurlijk al de meeste vluchtelingen opgevangen.

quote:
Ten aanzien van het verlaten van je land; welke landen zijn op het moment zodanig onveilig en dergelijke dat je echt weg wilt daar (even afgezien van de vraag of je daar wel de middelen voor hebt)? Waarom zijn het trouwens vrijwel alleen mannen tussen de 18 en 35? Waarom laten zij hun familie achter?
De jonge mensen zijn nog flexibel en hoopvol genoeg op een betere toekomst. Nederlandse emigranten zijn ook zelden boven de 40 jaar oud.
pi_152088692
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 16:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Daar wordt in de kamer over overlegd en gestemd. Het is dan ook vooral aan de kiezer om op een partij te stemmen dat een breed en coherent partijprogramma heeft om willekeur na de verkiezingen te voorkomen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 08:48:16 #115
379943 Paper_Tiger
pi_152088857
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:25 schreef keste010 het volgende:

[..]

Daar wordt in de kamer over overlegd en gestemd. Het is dan ook vooral aan de kiezer om op een partij te stemmen dat een breed en coherent partijprogramma heeft om willekeur na de verkiezingen te voorkomen.
Dat is waar de parlementaire democratie dus faalt.
pi_152088902
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:48 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat is waar de parlementaire democratie dus faalt.
Nou nee, dat weet de kiezer heel goed van te voren. Daarom is er zoiets als een partijprogramma met als het goed is een visie op iets langere termijn.
  dinsdag 28 april 2015 @ 08:53:50 #117
379943 Paper_Tiger
pi_152088909
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou nee, dat weet de kiezer heel goed van te voren. Daarom is er zoiets als een partijprogramma met als het goed is een visie op iets langere termijn.
Ik begrijp wat je zegt maar het leven laat zich niet tot lang van tevoren plannen. Politiek is in de praktijk helaas meer en meer de waan van de dag.
pi_152089015
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:53 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je zegt maar het leven laat zich niet tot lang van tevoren plannen. Politiek is in de praktijk helaas meer en meer de waan van de dag.
Ach, als de PvdA in het programma stelt solidair met deze asielzoekers te zijn en de VVD asociaal, dan kan je wel zien dat het akkoord het gevolg is van een politieke impasse. Ik vind het met de waan van de dag wel meevallen; eerder de algemeen populistische tendens van partijen als VVD en PVV.
Het is de verantwoordelijkheid van de kiezer om op een betrouwbare kandidaat te stemmen om willekeur te voorkomen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 april 2015 @ 09:48:52 #119
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_152089618

Aldus Jansen van de Televaag
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:49:01 #120
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_152089623
Het volk krijgt de leiders die het verdient. Bijvoorbeeld een Rutte die zijn schouders op haalt en zegt dat Italië en Malta nu eenmaal pech hebben dat ze daar geografisch liggen.

Zon achterlijke opstelling komt vanzelf een keer terug trouwens.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:51:25 #121
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_152089648
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2015 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mooi column van Bas Heijne

[..]

[..]

Idd zéér sterk en zo ontzettend waar
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:45:56 #122
323876 michaelmoore
pi_152090544
quote:
er staan in gambia en senegal miljoenen mensen te wachten die de 3000 euro voor de overtocht niet hebben en wachten tot het goedkoper gaat worden

Velen hebben bijgedragen aan de overtocht som van familie en nu wachten tot ze het geld terug krijgen via western Union.
Het is zaak om de boten eerder te laten zinken en vooraf te waarschuwen aan de kustwacht
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:46:51 #123
323876 michaelmoore
pi_152090567
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:49 schreef Klopkoek het volgende:
Het volk krijgt de leiders die het verdient. Bijvoorbeeld een Rutte die zijn schouders op haalt en zegt dat Italië en Malta nu eenmaal pech hebben dat ze daar geografisch liggen.

Zon achterlijke opstelling komt vanzelf een keer terug trouwens.
beter is het om die mensen daar in Afrika zelf op te halen
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:47:34 #124
323876 michaelmoore
pi_152090585
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 11:10 schreef Belabor het volgende:

[..]

Haha, nee. Juist niet.
de oversteek kost 3000 euro per persoon he
pi_152091048
Als die lui 3000 euro hebben, wat een fortuin is in die landen, dan kunnen ze toch een eigen business beginnen en daar gewoon blijven?

De beweegredenen waarom die lui precies hier naar toe willen wordt weinig aandacht aan geschonken. De meeste zijn simpelweg gelukszoekers, die een gratis huis, auto en geld willen. Ik heb het al eerder gezegd, Afrika is 4x zo groot als Europa, en de delen waar oorlog is beslaat een minimaal gebied. Ze kunnen makkelijk in naburige landen terecht, zeker als je 3000 euro kan betalen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 11:31:22 #126
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152091395
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de oversteek kost 3000 euro per persoon he
Waar komt dat bedrag vandaan? En wie vraagt dat geld dan?
pi_152091508
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:31 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ik weet niet of het ¤3000 is maar wel een flink bedrag. Ooit wel eens een documentaire gezien over vluchtelingen uit afrika. Het is gewoon business voor die smokkelaars natuurlijk.
pi_152091601
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:37 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik weet niet of het ¤3000 is maar wel een flink bedrag. Ooit wel eens een documentaire gezien over vluchtelingen uit afrika. Het is gewoon business voor die smokkelaars natuurlijk.
Sja, logisch ook. Niks mis mee, die vrije markt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152092202
quote:

[..]

Klopt, weinig sympathiek businessmodel.
Las onlangs ook wat over die Spaanse enclaves in Marokko. Daar is nu gewoon een apart bureautje geopend waarbij mensen gewoon asiel aan kunnen vragen. Daarmee wordt al direct een onderscheid gemaakt tussen vluchtelingen en arbeidsmigranten. De bestormingen van de hekken rondom de enclaves is er voor een groot deel mee gestopt.
  dinsdag 28 april 2015 @ 12:56:11 #130
323876 michaelmoore
pi_152093203
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:31 schreef Belabor het volgende:

[..]

de mensen die het vervoer aanbieden
  dinsdag 28 april 2015 @ 12:57:12 #131
323876 michaelmoore
pi_152093226
quote:

[..]

via griekenland schijnt 4000 te zijn maar dan moeten ze door egypte en om israel heen
  dinsdag 28 april 2015 @ 12:58:29 #132
323876 michaelmoore
pi_152093258
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, logisch ook. Niks mis mee, die vrije markt.
de heren hebben daar monopolie in Libië de krijgsheren
pi_152151193
PvdA zegt A
VVD zegt B

Wat een vertoning. :')
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_152151348
quote:
uitgeprocedeerd bijv.naamw. van wie alle mogelijke rechtszaken afgewikkeld, afgehandeld zijn
quote:
Na de beslissing door de rechtbank is de asielzoekende verplicht om Nederland te verlaten. Zijn of haar vertrek wordt geregeld door de Dienst Terugkeer en Vertrek van het ministerie van Justitie. Vertrek kan vrijwillig via het de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) of onvrijwillig.
Die vuige rechters moeten hun klep houden, aldus de PvdA en D66.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152151811
quote:
4s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:59 schreef waht het volgende:

[..]

[..]

Die vuige rechters moeten hun klep houden, aldus de PvdA en D66.
PvdA en D66 zijn het met jouw citaatjes eens.
pi_152151940
Ik ben benieuwd hoe het er na de schorsing voor blijkt te staan met de eenheid van kabinetsbeleid.
pi_152155758
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:20 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het er na de schorsing voor blijkt te staan met de eenheid van kabinetsbeleid.
Die eenheid is er amper ooit geweest natuurlijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152155867
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 16:55 schreef waht het volgende:

[..]

Die eenheid is er amper ooit geweest natuurlijk.
Dat dacht ik ook ik dacht al een tijd die zitten gewoon te kwartetten?
pi_152156278
Op teletekst lees ik net dat de regeling geen dictaat is volgens Zijlstra maar vreemd genoeg is er wel een boete "als stok achter de deur" voor gemeenten die zich er niet aan houden. Deze VVD lui worden steeds gekker, nu gedogen ze dus iets van gemeentes maar geven ze blijkbaar wel boetes omdat ze een stok achter de deur willen hebben.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 12:05:39 #141
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_152204411
Veel mensen op twitter hadden (deels terechte) kritiek op de bijdrage van Rutte in (de zoveelste) documentaire over Anne Frank. Dat hij dat eruit haalt en dat naar voren brengt. Met zijn 'veerkracht' en 'je kunt niet de omstandigheden veranderen, maar wel dat je als persoon nog steeds zelf kan beslissen hoe je daar het beste mee om gaat.'

Bekijk het hier:
http://www.npo.nl/de-magi(...)-2015/VARA_101374064
Vanaf 17:50 eindigt op 19:00
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 2 mei 2015 @ 13:49:52 #142
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_152206459
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 17:19 schreef Wespensteek het volgende:
Op teletekst lees ik net dat de regeling geen dictaat is volgens Zijlstra maar vreemd genoeg is er wel een boete "als stok achter de deur" voor gemeenten die zich er niet aan houden. Deze VVD lui worden steeds gekker, nu gedogen ze dus iets van gemeentes maar geven ze blijkbaar wel boetes omdat ze een stok achter de deur willen hebben.
Nee, ze geven geen boetes, want dat is bestuurlijk niet netjes en dan krijgen ze ruzie met de PvdA. Er staat in de overeenkomst iets over boetes om de VVD onderbuik te vullen. Die boetes zijn net zo substantieel als de 1000 euro van Rutte.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_152229479
Ben wel benieuwd hoeveel tijd ze nu gaan uittrekken voor het overleg met gemeentes die hoe dan ook het landelijke beleid aan hun laars zullen lappen.
Ik vind die Fritsma van de PVV een enorme kneus, maar hij had wel gelijk dat een mogelijk scenario is dat de partijen er met de gemeenten niet uitkomen en dat die vervolgens het recht hebben om op het oude bestuursakkoord terug te vallen.
  zondag 14 juni 2015 @ 23:19:08 #144
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_153536339
Mensen nog een leuke uitsmijter in gedachten voor een betoog over dit onderwerp? :7
pi_153536419
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 23:19 schreef sonnyspek het volgende:
Mensen nog een leuke uitsmijter in gedachten voor een betoog over dit onderwerp? :7
Dat theoretisch heel boos zijn op die illegalen nogal botst met de echte wereld :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')