Neanderthalersquote:Op zondag 26 april 2015 23:03 schreef john2406 het volgende:
Wat waren trouwens de orginele bewoners van Nederland wat oorspronkelijk onder water lag?
quote:Neanderthaler-kampen in Maastricht
In de twintig jaar voor de Woerdense vondst was Maastricht de oudste vindplaats van menselijke aanwezigheid in Nederland. In 1984 werden daar resten gevonden van een jagerskamp. De ouderdom van 250.000 jaar wijst erop dat het om een kamp van de Neanderthaler gaat. Men vond er dierenbotten en stenen werktuigen, waaronder een vuurstenen mes. Microscopisch onderzoek aan het snijvlak, heeft volgens de wetenschappers aangetoond dat het mes is gebruikt om een wolharige neushoorn mee te slachten. Botresten van deze diersoort zijn bij de opgraving in Maastricht ook gevonden. Jongere Maastrichtse aardlagen van zo'n 80.000 jaar oud bleken eveneens sporen van een Neanderthaler-kamp te bevatten, waar onder vuistbijlen (naast de inleiding van dit aritkel staat zo'n Maastrichtse vuistbijl afgebeeld). In oktober 2011 werd de vondst bekendgemaakt van bewerkte vuurstenen, net als veel andere resten ook in zuid-Limburg zijn gevonden. Deze worden door de onderzoekers toegeschreven aan de Neanderthaler en tussen de 70.000 en 100.000 jaar oud geschat. De moderne mens had op dat moment Europa nog niet bereikt.
half Afrika wil naar Europaquote:Op zondag 26 april 2015 22:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Inderdaad, liever dat ze sterven dan dat het jou 2 cent kost, ja toch?
De Batavieren.quote:Op zondag 26 april 2015 23:03 schreef john2406 het volgende:
Wat waren trouwens de orginele bewoners van Nederland wat oorspronkelijk onder water lag?
Geen een zwarte bevolkingsgroep die nu in Zuid-Afrika woont is een originele bewoner. In Zuid Afrika woonden de Koi San.quote:Op zondag 26 april 2015 23:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja en Amerika waren de indianen de orginele bewoners toch he, wat Australie nou is zullen niet de aboriginals ervan gemaakt hebben neem ik aan?
Haha, nee. Juist niet.quote:Op maandag 27 april 2015 10:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je kan er zo 100 miljoen mensen ophalen hoor, die in de bootjes zitten dat is de rijke bovenlaag
Toch wel. Die oversteek is erg duur.quote:
De rijke bovenlaag heeft iets te verliezen. Die willen zo veel mogelijk van hun hebben en houden meenemen als ze willen vluchten. Die wagen vaker een reis met een auto.quote:Op maandag 27 april 2015 11:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Toch wel. Die oversteek is erg duur.
Dat is weer erg kort door de bocht. Met een paar duizend euro kun je in een gemiddeld Afrikaans land toch wel aardig rondkomen lijkt me. Natuurlijk ligt het welvaartsniveau daar lager dan hier, maar om nu met termen als wanhopig te gaan smijten gaat me veel te ver.quote:Op maandag 27 april 2015 11:21 schreef Belabor het volgende:
[..]
De rijke bovenlaag heeft iets te verliezen. Die willen zo veel mogelijk van hun hebben en houden meenemen als ze willen vluchten. Die wagen vaker een reis met een auto.
Als je echt niets te verliezen hebt en liever een leven van onzekerheid en gevaar hebt dan je huidige situatie, dan kies je voor de oversteek. Je geeft alle laatste centen die je nog hebt om die oversteek te maken. Zo radeloos moeten die mensen zijn.
Je insinueert dus dat de meeste vluchtelingen gelukszoekers zijn die geen reden hebben om hun land te verlaten?quote:Op maandag 27 april 2015 12:28 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat is weer erg kort door de bocht. Met een paar duizend euro kun je in een gemiddeld Afrikaans land toch wel aardig rondkomen lijkt me. Natuurlijk ligt het welvaartsniveau daar lager dan hier, maar om nu met termen als wanhopig te gaan smijten gaat me veel te ver.
Sowieso; waarom proberen die mensen niet iets in eigen land op te bouwen?
Wat ik hier stel is dat ze ook in een nabij gelegen land hun heil kunnen zoeken en ik zie nog steeds geen reden waarom ze specifiek hier naartoe zouden komen. Onderweg zijn ook genoeg mogelijkheden.quote:Op maandag 27 april 2015 12:38 schreef Belabor het volgende:
[..]
Je insinueert dus dat de meeste vluchtelingen gelukszoekers zijn die geen reden hebben om hun land te verlaten?
Of de crimineel toch?quote:Op maandag 27 april 2015 10:47 schreef michaelmoore het volgende:
Je kan er zo 100 miljoen mensen ophalen hoor, die in de bootjes zitten dat is de rijke bovenlaag
Dat ligt veel moeilijker dan je denkt. Er is veel kwaad bloed tussen buurlanden in de regio's, en daar worden daarnaast natuurlijk al de meeste vluchtelingen opgevangen.quote:Op maandag 27 april 2015 12:44 schreef drexciya het volgende:
[..]
Wat ik hier stel is dat ze ook in een nabij gelegen land hun heil kunnen zoeken en ik zie nog steeds geen reden waarom ze specifiek hier naartoe zouden komen. Onderweg zijn ook genoeg mogelijkheden.
De jonge mensen zijn nog flexibel en hoopvol genoeg op een betere toekomst. Nederlandse emigranten zijn ook zelden boven de 40 jaar oud.quote:Ten aanzien van het verlaten van je land; welke landen zijn op het moment zodanig onveilig en dergelijke dat je echt weg wilt daar (even afgezien van de vraag of je daar wel de middelen voor hebt)? Waarom zijn het trouwens vrijwel alleen mannen tussen de 18 en 35? Waarom laten zij hun familie achter?
Daar wordt in de kamer over overlegd en gestemd. Het is dan ook vooral aan de kiezer om op een partij te stemmen dat een breed en coherent partijprogramma heeft om willekeur na de verkiezingen te voorkomen.quote:Op zondag 26 april 2015 16:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Maar hoe zit het met alle zaken die hij een dag na de verkiezingen bedenkt?
Dat is waar de parlementaire democratie dus faalt.quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:25 schreef keste010 het volgende:
[..]
Daar wordt in de kamer over overlegd en gestemd. Het is dan ook vooral aan de kiezer om op een partij te stemmen dat een breed en coherent partijprogramma heeft om willekeur na de verkiezingen te voorkomen.
Nou nee, dat weet de kiezer heel goed van te voren. Daarom is er zoiets als een partijprogramma met als het goed is een visie op iets langere termijn.quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is waar de parlementaire democratie dus faalt.
Ik begrijp wat je zegt maar het leven laat zich niet tot lang van tevoren plannen. Politiek is in de praktijk helaas meer en meer de waan van de dag.quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou nee, dat weet de kiezer heel goed van te voren. Daarom is er zoiets als een partijprogramma met als het goed is een visie op iets langere termijn.
Ach, als de PvdA in het programma stelt solidair met deze asielzoekers te zijn en de VVD asociaal, dan kan je wel zien dat het akkoord het gevolg is van een politieke impasse. Ik vind het met de waan van de dag wel meevallen; eerder de algemeen populistische tendens van partijen als VVD en PVV.quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt maar het leven laat zich niet tot lang van tevoren plannen. Politiek is in de praktijk helaas meer en meer de waan van de dag.
Idd zéér sterk en zo ontzettend waarquote:Op zondag 26 april 2015 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mooi column van Bas Heijne
[..]
[..]
er staan in gambia en senegal miljoenen mensen te wachten die de 3000 euro voor de overtocht niet hebben en wachten tot het goedkoper gaat wordenquote:Op zondag 26 april 2015 00:43 schreef Izzy73 het volgende:
Het gaat om bed bad brood voor circa 800 mensen, als Nederland daar al te beroerd voor is.
beter is het om die mensen daar in Afrika zelf op te halenquote:Op dinsdag 28 april 2015 09:49 schreef Klopkoek het volgende:
Het volk krijgt de leiders die het verdient. Bijvoorbeeld een Rutte die zijn schouders op haalt en zegt dat Italië en Malta nu eenmaal pech hebben dat ze daar geografisch liggen.
Zon achterlijke opstelling komt vanzelf een keer terug trouwens.
de oversteek kost 3000 euro per persoon hequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |