Geen woorden maar daden vriend, wat doe jij eraan om dat terug te krijgen? Of ben je gewoon een ordinaire schreeuwer met een NIMBY complex, hm?quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:32 schreef vinagrait het volgende:
[..]
Ben jij ooit weleens ergens naartoe gegaan in de wetenschap dat je je doel weleens niet levend zou kunnen halen? Denk jij nu werkelijk dat wanneer je dan toch voor die optie kiest, er uberhaupt een optie is?
Ik wordt echt strontziek van een kennelijk significant deel van de Nederlanders tegenwoordig die geen enkele voelende zenuw meer in hun lijf hebben. Ik wil gewoon mijn Nederland terug, met compassie voor iedereen en zonder een zogenaamd "liberaal gedachtegoed". Want ik zie in die hoek alleen maar een niets ontziend egoïsme. Ik word er onpasselijk van.
Nou het begint er mee om een politiek doel te steunen: "bed, bad & brood voor iedereen"quote:Op zaterdag 25 april 2015 09:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geen woorden maar daden vriend, wat doe jij eraan om dat terug te krijgen? Of ben je gewoon een ordinaire schreeuwer met een NIMBY complex, hm?
Praten is makkelijk, actie ondernemen is van een hele andere orde. Ik zie hier veel schreeuwers die roepen dat het anders moet, maar oplossingen hebben ze niet, en actie ondernemen ho maar. Ga in plaats van hier huilen lekker in Den Haag protesteren denk ik dan.quote:Op zaterdag 25 april 2015 09:43 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou het begint er mee om een politiek doel te steunen: "bed, bad & brood voor iedereen"
Of hebben we tegenwoordig niets meer aan onze stem?
Daar is toch democatie voor? Wat moet je nog meer doen dan iemand steunen die gaat voor jouw ideaal? Het zelf nastreven is utopisch, maar niet realistisch. Of er moeten gigantische grenzen worden overschreden.quote:Op zaterdag 25 april 2015 09:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Praten is makkelijk, actie ondernemen is van een hele andere orde. Ik zie hier veel schreeuwers die roepen dat het anders moet, maar oplossingen hebben ze niet, en actie ondernemen ho maar. Ga in plaats van hier huilen lekker in Den Haag protesteren denk ik dan.
En wat doe jij precies om het probleem op te lossen? Immers met deze aanmatigende toon van je verwacht ik heel wat concrete actie.quote:Op zaterdag 25 april 2015 09:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geen woorden maar daden vriend, wat doe jij eraan om dat terug te krijgen? Of ben je gewoon een ordinaire schreeuwer met een NIMBY complex, hm?
En vooral heel veel angst voor de kiezer.quote:Op zaterdag 25 april 2015 09:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Mee eens, mensen die vluchten doen dat niet voor niets. Ga eens na welk argument jij moet hebben om je huis te verlaten om naar een niet zeker doel te gaan. De enorme plaat hout voor de kop van onze politici gaat ons nog eens het hoofd kosten.
Volledig gebrek aan inlevingsvermogen, alleen egoïsme draait nog.
NIMBY-complex bij iemand die juist pleit voor tolerantie en acceptatie van vluchtelingen?quote:
Wat een onzin. Zat oplossingen voor handen:quote:Op zaterdag 25 april 2015 09:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Praten is makkelijk, actie ondernemen is van een hele andere orde. Ik zie hier veel schreeuwers die roepen dat het anders moet, maar oplossingen hebben ze niet, en actie ondernemen ho maar. Ga in plaats van hier huilen lekker in Den Haag protesteren denk ik dan.
Terecht. Die zouden ze namelijk moeten vertegenwoordigen. Vandaar het woord volksvertegenwoordiger.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:44 schreef keste010 het volgende:
[..]
En vooral heel veel angst voor de kiezer.
Ja man. Je bent gevlucht om je leven te redden, maar gaat daarna gewoon weer terug terwijl je daar vrijwel niets meer hebt.quote:Op donderdag 23 april 2015 19:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik weet dat mensen dat gebied creëren. Je bent hier zelf gekomen dus mag je ook zelf weer weg.
Ik vlug, wij vluggen, zij zijn gevlugd.quote:Op zaterdag 25 april 2015 12:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja man. Je bent gevlugd om je leven te redden, maar gaat daarna gewoon weer terug terwijl je daar vrijwel niets meer hebt.
Hier zou je ook niets behoren te hebben.quote:Op zaterdag 25 april 2015 12:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja man. Je bent gevlucht om je leven te redden, maar gaat daarna gewoon weer terug terwijl je daar vrijwel niets meer hebt.
Oeps, foutjequote:Op zaterdag 25 april 2015 12:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vlug, wij vluggen, zij zijn gevlugd.
Dan nog heb je hier meer zekerheid te overleven. En er zullen altijd mensen zijn die geld etc. af zullen staan om die mensen te helpen en anders kunnen ze nog altijd stelen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 12:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hier zou je ook niets behoren te hebben.
Ik had het al discreet voor je verbeterd.quote:
Ja, tuurlijk. Hebben abonnement op newsfeeds van alle Europese ministeries.quote:Op zaterdag 25 april 2015 12:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Sowieso vraag ik me af of vluchtelingen zich überhaupt wel afvragen of ergens een bbb-regeling is voordat ze er naartoe vluchten.
Staat in de brochure die zij bij hun bestelling krijgen. Naast het rubriekje over de weersverwachting en "10 must-see places".quote:Op zaterdag 25 april 2015 12:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Sowieso vraag ik me af of vluchtelingen zich überhaupt wel afvragen of ergens een bbb-regeling is voordat ze er naartoe vluchten.
En zo is het maar net.quote:Op zaterdag 25 april 2015 14:27 schreef john2406 het volgende:
Kom nou ik heb nog zoveel meer als deze mensen, dan kan ik toch nog wel wat afgeven of niet?
Ware het niet dat ze voor Afrika al zo lang als ik leef en mijn vader geleefd heeft geld opgehaald hebben. Is het er nog niet beter door geworden daar denk ik, terwijl ik denk dat dat land rijk genoeg is met haar grondstoffen om zelfs mij nog van geld te voorzien.
Heerlijk voelt dat om mijn ego zo gestreeld te krijgen, beter als dat iemand mijn ega streeld.quote:
Jij gunt je ega geen pleziertjes?quote:Op zaterdag 25 april 2015 14:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heerlijk voelt dat om mijn ego zo gestreeld te krijgen, beter als dat iemand mijn ega streeld.
Een volksvertegenwoordiger is iemand die door het volk gekozen is om zo goed mogelijk beslissingen te nemen voor een samenleving. Niet per sé iemand die maar meebuigt met alle grillen van de tijd. Net zoals de bakker zijn klanten heeft om goed brood te bakken is de politicus een vertegenwoordiger omdat die expertise op het gebied heeft.quote:Op zaterdag 25 april 2015 12:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Terecht. Die zouden ze namelijk moeten vertegenwoordigen. Vandaar het woord volksvertegenwoordiger.
En dit vooral..quote:Op zondag 26 april 2015 00:43 schreef Izzy73 het volgende:
Het gaat om bed bad brood voor circa 800 mensen, als Nederland daar al te beroerd voor is.
We zijn het weer oneens. Als dat zo is waarom dan nog überhaupt stemmen. Ze doen toch wat ze zelf willen. Als ze gaan regeren mogen ze hun programma uitvoeren. Voor al het overige is er het referendum. Het mandaat van een politicus reikt niet verder dan het verkiezingsprogramma.quote:Op zondag 26 april 2015 01:43 schreef keste010 het volgende:
[..]
Een volksvertegenwoordiger is iemand die door het volk gekozen is om zo goed mogelijk beslissingen te nemen voor een samenleving. Niet per sé iemand die maar meebuigt met alle grillen van de tijd. Net zoals de bakker zijn klanten heeft om goed brood te bakken is de politicus een vertegenwoordiger omdat die expertise op het gebied heeft.
Het is iedere keer weer een groep die een soort pardon krijgt en dan de belofte dat het laatste keer was.quote:Op zondag 26 april 2015 01:46 schreef keste010 het volgende:
[..]
En dit vooral..
Het aantal immigranten van buiten de EU is al jarenlang aan het zakken; we doen net alsof we levensgrote offers opbrengen voor een beter bestaan voor relatief weinig mensen.
Dat laatste gaat wat ver maar in een verzorgingsstaat waar ze niets aan bij hebben gedragen is voor hen geen plek.quote:Op zondag 26 april 2015 09:18 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Het is iedere keer weer een groep die een soort pardon krijgt en dan de belofte dat het laatste keer was.
Nederland heeft Zelf al genoeg problemen. En het volk dat binnenkomt is tuig
Hoe willen ze bijdragen aan de verzorgingsstaat als ze al die jaren niet in NL hebben geleefd dan?quote:Op zondag 26 april 2015 09:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat laatste gaat wat ver maar in een verzorgingsstaat waar ze niets aan bij hebben gedragen is voor hen geen plek.
quote:
quote:O ja? Afgelopen week wees Tom-Jan Meeus in deze krant op een eigenaardige paradox in het ‘zwaarbevochten compromis’ van de coalitie. Terwijl die de toverwoorden decentralisatie en participatie hoog in het vaandel heeft, ademt de nieuwe regelgeving over bed, bad en brood juist het tegenovergestelde; centralisatie van de opvang en het bestraffen van eigen, lokaal initiatief. Dat is niet omdat deze regering zijn eigen overtuiging kwijt is geraakt, dat komt omdat het om leugens gaat. Of het nu om de vrije artsenkeuze gaat, om het onderwijs, de politie of de publieke omroep, het streven naar centralisatie staat voorop. Dát is het heersende geloof – decentralisatie en participatie zijn loze begrippen voor zaken waar de overheid sterk op wil bezuinigen of helemaal vanaf wil, synoniem voor zoek het zelf maar uit. In alles waar bestuurlijk Nederland zich wel over ontfermt, geeft juist blinde centralisatie en samenvoegingsdrift de toon aan. Dat het vaak niet werkt – de UvA een puinhoop, de politie een puinhoop – ligt dan aan de werkvloer, niet aan de tekentafel.
Kun je wel rekenen er staan er geloof ik 1 miljoen te wachten om die oversteek te maken, en daar zijn er maar 800 voor mijn, ons, land?quote:Op zondag 26 april 2015 00:43 schreef Izzy73 het volgende:
Het gaat om bed bad brood voor circa 800 mensen, als Nederland daar al te beroerd voor is.
Klopt. Dat systeem is er dus voor ons en niet voor hen. Opvang behoort daardoor niet tot de taken van de overheid.quote:Op zondag 26 april 2015 09:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hoe willen ze bijdragen aan de verzorgingsstaat als ze al die jaren niet in NL hebben geleefd dan?
Als ze b.v het systeem van Australie zouden overnemen dat je er pas terecht kan als je er werk hebt zou het eventueel tot de mogelijkheden behoren,en ze er een x aantal jaren aan bijdragen of niet?quote:Op zondag 26 april 2015 14:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Klopt. Dat systeem is er dus voor ons en niet voor hen. Opvang behoort daardoor niet tot de taken van de overheid.
Wat mij betreft dan ook geen belofte dat het de laatste keer is; zolang de noodzaak om te vluchten er is, is er wat mij betreft ook de plicht als Nederland om die vluchtelingen op te vangen.quote:Op zondag 26 april 2015 09:18 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Het is iedere keer weer een groep die een soort pardon krijgt en dan de belofte dat het laatste keer was.
Nederland heeft Zelf al genoeg problemen. En het volk dat binnenkomt is tuig
Waarom nog stemmen? Juist het stemmen is essentieel in deze vorm van democratie. Het is het controlemechanisme om te zorgen dat de juiste mensen met de juiste visies en expertise op die plekken komen. Maar een politicus is niet zomaar een samenvatting van wat de mensen die op hem stemmen vinden.quote:Op zondag 26 april 2015 07:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
We zijn het weer oneens. Als dat zo is waarom dan nog überhaupt stemmen. Ze doen toch wat ze zelf willen. Als ze gaan regeren mogen ze hun programma uitvoeren. Voor al het overige is er het referendum. Het mandaat van een politicus reikt niet verder dan het verkiezingsprogramma.
Opvangen is er eentje houden is een tweede lijkt me?quote:Op zondag 26 april 2015 15:22 schreef keste010 het volgende:
[..]
Wat mij betreft dan ook geen belofte dat het de laatste keer is; zolang de noodzaak om te vluchten er is, is er wat mij betreft ook de plicht als Nederland om die vluchtelingen op te vangen.
Waar stem je op als er allerhande beslissingen worden genomen die niet in een verkiezingsprogramma staan? Iedere politicus moet weten wat zijn achterban vind en daar naar handelen.quote:Op zondag 26 april 2015 15:24 schreef keste010 het volgende:
[..]
Waarom nog stemmen? Juist het stemmen is essentieel in deze vorm van democratie. Het is het controlemechanisme om te zorgen dat de juiste mensen met de juiste visies en expertise op die plekken komen. Maar een politicus is niet zomaar een samenvatting van wat de mensen die op hem stemmen vinden.
Ik zeg dan ook niet dat een politicus niet het programma van zijn partij niet zo ver mogelijk moet uitvoeren.quote:Op zondag 26 april 2015 15:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waar stem je op als er allerhande beslissingen worden genomen die niet in een verkiezingsprogramma staan? Iedere politicus moet weten wat zijn achterban vind en daar naar handelen.
Als hij het niet met zijn achterban eens is zit hij in de verkeerde partij.
Een politicus vertegenwoordigt het volk. Als hij dat niet doet verliest hij zijn bestaansrecht.
Maar hoe zit het met alle zaken die hij een dag na de verkiezingen bedenkt?quote:Op zondag 26 april 2015 16:06 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat een politicus niet het programma van zijn partij niet zo ver mogelijk moet uitvoeren.
Zou hij die de dag ernaar bedenken of zou hij die al weten voordat hij eraan begint?quote:Op zondag 26 april 2015 16:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Maar hoe zit het met alle zaken die hij een dag na de verkiezingen bedenkt?
Ah, juist. Jij wilt van Nederland dus een of ander select gezelschap maken waarvan je alleen lid mag worden als je ouders dat al zijn en het er niet toe doet of je nog iets bij zou kunnen gaan dragen of niet?quote:Op zondag 26 april 2015 14:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Klopt. Dat systeem is er dus voor ons en niet voor hen. Opvang behoort daardoor niet tot de taken van de overheid.
Ik wil voorkomen dat hier hele groepen hun hand komen ophouden.quote:Op zondag 26 april 2015 18:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ah, juist. Jij wilt van Nederland dus een of ander select gezelschap maken waarvan je alleen lid mag worden als je ouders dat al zijn en het er niet toe doet of je nog iets bij zou kunnen gaan dragen of niet?
Oké.
Inderdaad, liever dat ze sterven dan dat het jou 2 cent kost, ja toch?quote:Op zondag 26 april 2015 19:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik wil voorkomen dat hier hele groepen hun hand komen ophouden.
Liever dat ze niet in een boot stappen. Ik wil persoonlijk best een gezin sponsoren en helpen.quote:Op zondag 26 april 2015 22:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Inderdaad, liever dat ze sterven dan dat het jou 2 cent kost, ja toch?
Ah, dus als ze ergens anders hun hand ophouden is het ineens geen probleem meer?quote:Op zondag 26 april 2015 22:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Liever dat ze niet in een boot stappen. Ik wil persoonlijk best een gezin sponsoren en helpen.
Mijn grootste probleem is dat het geld wat het asielzoekerscircus kost in de zakken verdwijnt van professionele hulpverleners en asieladvocaten. Ik wil die mensen niet betalen. Laten ze iets nuttigs gaan doen. Iets produceren bijvoorbeeld. Waarde toevoegen.quote:Op zondag 26 april 2015 22:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ah, dus als ze ergens anders hun hand ophouden is het ineens geen probleem meer?
Kun jij wel relativeren? De uitgeprocedeerde asielzoekers die volgens de rechter geen plaats hebben in Nederland en voor de Bed-Bad-Brood regeling in aanmerking komen zijn er circa 800 ja.quote:Op zondag 26 april 2015 14:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kun je wel rekenen er staan er geloof ik 1 miljoen te wachten om die oversteek te maken, en daar zijn er maar 800 voor mijn, ons, land?
Australië is bevolkt door immigranten, de originele bewoners van Australië zijn de aboriginals.quote:Op zondag 26 april 2015 14:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ze b.v het systeem van Australie zouden overnemen dat je er pas terecht kan als je er werk hebt zou het eventueel tot de mogelijkheden behoren,en ze er een x aantal jaren aan bijdragen of niet?
Ja en Amerika waren de indianen de orginele bewoners toch he, wat Australie nou is zullen niet de aboriginals ervan gemaakt hebben neem ik aan?quote:Op zondag 26 april 2015 23:00 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Australië is bevolkt door immigranten, de originele bewoners van Australië zijn de aboriginals.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |