Hij heeft geen (uitvoerbare) oplossingen, benoemt alleen maar.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het is zo simpel:
Waarom heeft die man geen 80 zetels?
Ze vluchten voor hun leven maar nemen ook veel criminaliteit met zich mee.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Want die Afrikanen vluchten niet voor hun leven?
En Nederland neemt al nauwelijks vluchtelingen meer op. If anything moeten het er meer worden.
Betaal jij die 40.000 euro per vluchteling per jaar?quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:25 schreef remlof het volgende:
[..]
En Nederland neemt al nauwelijks vluchtelingen meer op. If anything moeten het er meer worden.
Toch verbrandt men er 500 miljoen per jaar aan. Dat geld kan in de regio veel effectiever worden ingezet. Grenzen dicht voor alle asielzoekers tenzij een aanwinst voor de maatschappij in de vorm van skills. Die aanvraag kunnen ze doen bij de Nederlandse tent in de opvang.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:25 schreef remlof het volgende:
[..]
En wat als ze geen aanwinst zijn? Zet ze je op de Noordzee op het bootje waar ze mee kwamen? Begeleidt je ze persoonlijk terug naar het land van herkomst?quote:Op woensdag 22 april 2015 08:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Toch verbrandt men er 500 miljoen per jaar aan. Dat geld kan in de regio veel effectiever worden ingezet. Grenzen dicht voor alle asielzoekers tenzij een aanwinst voor de maatschappij in de vorm van skills. Die aanvraag kunnen ze doen bij de Nederlandse tent in de opvang.
In Australië lukt het ze uitstekend. zodra het bekend is dat je hoe dan ook wordt teruggestuurd droogt de stroom vanzelf op.quote:Op woensdag 22 april 2015 16:15 schreef Belabor het volgende:
[..]
En wat als ze geen aanwinst zijn? Zet ze je op de Noordzee op het bootje waar ze mee kwamen? Begeleidt je ze persoonlijk terug naar het land van herkomst?
Iedereen in de discussie schijnt te denken dat deze mensen weren heel simpel is, maar dat is het niet.
Nee, dan gaan ze ergens anders hun heil zoeken.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In Australië lukt het ze uitstekend. zodra het bekend is dat je hoe dan ook wordt teruggestuurd droogt de stroom vanzelf op.
Zelfs een beetje bizar. Zo'n postzegel als Nederland heeft niet eens zo'n streng beleid terwijl Australië gigantisch is. Je hebt gelijk, je verplaatst het probleem. Naja, probleem. Mensen gaan hun heil zoeken voor een beter leven, weet niet of dat nou zo kwalijk is.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:37 schreef Belabor het volgende:
[..]
Nee, dan gaan ze ergens anders hun heil zoeken.
Je verplaatst het probleem naar anderen, misschien in dit geval wel Nieuw-Zeeland of Japan.
Ik snap dat je ergens lijnen moet trekken, maar ik vind zelf de Australische methode niet de juiste.
Het aantal asielzoekers wat hier aanklopt is slechts 1,5% van het totaal. Daar 500 miljoen aan uitgeven is oneerlijk tegenover de 98,5% die in de regio blijft. Dat geld kan veel beter aangewend worden en veel meer mensen helpen. Grenzen dicht is de enige juiste methode.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:37 schreef Belabor het volgende:
[..]
Nee, dan gaan ze ergens anders hun heil zoeken.
Je verplaatst het probleem naar anderen, misschien in dit geval wel Nieuw-Zeeland of Japan.
Ik snap dat je ergens lijnen moet trekken, maar ik vind zelf de Australische methode niet de juiste.
Tja, als je arm bent en je wilt dat dan is het een grote schande en ben je een gelukszoeker die bijvoorkeur afgezonken wordt naar de zeebodem. Ben je jong, blank en hoogopgeleid dan is het gezonde ambitie.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:43 schreef Tem het volgende:
[..]
Zelfs een beetje bizar. Zo'n postzegel als Nederland heeft niet eens zo'n streng beleid terwijl Australië gigantisch is. Je hebt gelijk, je verplaatst het probleem. Naja, probleem. Mensen gaan hun heil zoeken voor een beter leven, weet niet of dat nou zo kwalijk is.
In het eerste geval zit niemand op je te wachten in het tweede geval wordt je met open armen ontvangen. Zo is het nu eenmaal. Niemand zit op de zoveelste analfabeet te wachten. Die hebben ons niets te bieden en behalve dat ambtenaren met ons zuurverdiende geld rondstrooien hebben wij die mensen ook niets te bieden. Er is al nauwelijks genoeg schoonmaakwerk voor de onopgeleiden die we hier al hebben.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als je arm bent en je wilt dat dan is het een grote schande en ben je een gelukszoeker die bijvoorkeur afgezonken wordt naar de zeebodem. Ben je jong, blank en hoogopgeleid dan is het gezonde ambitie.
Het is absoluut niet kwalijk, maar in het licht van de hele discussie die er nu de afgelopen weken over oplaaide, zou je het een 'probleem' kunnen noemen. In ieder geval in zoverre dat het om een oplossing vraagt.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:43 schreef Tem het volgende:
[..]
Zelfs een beetje bizar. Zo'n postzegel als Nederland heeft niet eens zo'n streng beleid terwijl Australië gigantisch is. Je hebt gelijk, je verplaatst het probleem. Naja, probleem. Mensen gaan hun heil zoeken voor een beter leven, weet niet of dat nou zo kwalijk is.
Ik vind dit wat haaks staan op jouw libertarische inslag eigenlijk. Je wilt graag een vrij mens zijn maar voor anderen is dat dus niet mogelijk aangezien je een beperking oplegt door de grensen te sluiten voor mensen die diezelfde vrijheid zoeken.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In het eerste geval zit niemand op je te wachten in het tweede geval wordt je met open armen ontvangen. Zo is het nu eenmaal. Niemand zit op de zoveelste analfabeet te wachten. Die hebben ons niets te bieden en behalve dat ambtenaren met ons zuurverdiende geld rondstrooien hebben wij die mensen ook niets te bieden. Er is al nauwelijks genoeg schoonmaakwerk voor de onopgeleiden die we hier al hebben.
Je moet mensen behoeden voor een vlucht naar een plek waar het zeker zo slecht is als in Noord Korea.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:03 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik vind dit wat haaks staan op jouw libertarische inslag eigenlijk. Je wilt graag een vrij mens zijn maar voor anderen is dat dus niet mogelijk aangezien je een beperking oplegt door de grensen te sluiten voor mensen die diezelfde vrijheid zoeken.
Ik snap dat je dit vindt. Even ter verduidelijking. Ik ben er ook voor dat mensen vrij over de aardbol kunnen bewegen maar dat is in een wereld zonder ambtenaren die geld uitdelen. Opvang is dan een particulier initiatief. Minimumloon bestaat niet zodat er voor elke stumper iets te doen en te verdienen is. We leven in een wereld waar dat niet het geval is waardoor onze verzorgingsstaat een aanzuigende werking heeft. Daarom moet het gebruik daarvan voor mensen voor wie het systeem in eerste instantie niet is opgetuigd ontmoedigd worden. Verder vind ik het dus oneerlijk tegenover al die mensen die in de regio in tenten en hutten verblijven oneerlijk dat er hier 500 miljoen aan een handjevol vluchtelingen wordt gespendeerd terwijl er daar veel meer mee geholpen kunnen worden.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:03 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik vind dit wat haaks staan op jouw libertarische inslag eigenlijk. Je wilt graag een vrij mens zijn maar voor anderen is dat dus niet mogelijk aangezien je een beperking oplegt door de grenszen te sluiten voor mensen die diezelfde vrijheid zoeken.
Welke mensenrechten worden er precies geschonden? Dat er geen gratis geld en huisvesting wordt uitgedeeld? Niemand heeft die mensen hier uitgenodigd. Dat een of andere ongekozen ambtenaar ons op de vingers tikt zegt mij niet zo veel.quote:Op donderdag 23 april 2015 16:57 schreef keste010 het volgende:
Buiten het feit dat het in ieder geval nog beter is dan het Australische beleid is dit akkoord natuurlijk belachelijk. Zoveelste keer dat Nederland op de vingers getikt wordt voor het schenden van mensenrechten. Ik vraag me af hoe ver de kiezers die op de VVD blijven stemmen vanwege het belang van een ondernemersklimaat blijven gaan in het steunen van deze populistische partij.
Het geven van basisrechten zoals opvang op basis van bepaalde voorwaarden (het meewerken bij de procedure) is inderdaad een schending van mensenrechten.quote:Op donderdag 23 april 2015 17:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Welke mensenrechten worden er precies geschonden? Dat er geen gratis geld en huisvesting wordt uitgedeeld? Niemand heeft die mensen hier uitgenodigd. Dat een of andere ongekozen ambtenaar ons op de vingers tikt zegt mij niet zo veel.
Tenzij jij vrijwillig een huis en geld doneert aan vluchtelingen....of wil jij zelf ook mensenrechten schenden?quote:Op donderdag 23 april 2015 17:13 schreef keste010 het volgende:
[..]
Het geven van basisrechten zoals opvang op basis van bepaalde voorwaarden (het meewerken bij de procedure) is inderdaad een schending van mensenrechten.
Goede onzinpost. Het gaat hier om het beleid van een staat.quote:Op donderdag 23 april 2015 17:14 schreef Homey het volgende:
[..]
Tenzij jij vrijwillig een huis en geld doneert aan vluchtelingen....of wil jij zelf ook mensenrechten schenden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |