Ze reden bijvoorbeeld jarenlang 200 km/h in de UK met een beveiligingsysteem waar ATB echt supercool-deluxe bij is, en dat ook nog over overwegen..quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo wordt het wel in andere landen gedaan, maar nee, hier zijn we doorgeslagen
Sinds wanneer?quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:53 schreef derLudolf het volgende:
Hier zit niet eens voldoende prik op de waslijn om die snelheden te halen
In de UK hebben ze ook geen beschermingskap om de 3e rail heenquote:Op dinsdag 21 april 2015 13:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ze reden bijvoorbeeld jarenlang 200 km/h in de UK met een beveiligingsysteem waar ATB echt supercool-deluxe bij is, en dat ook nog over overwegen..
In Frankrijk rijden ze onder 1,5KV 220km/u met de TGV. In Japan rijden ze onder 1,5KV drie keer zoveel treinen als wij hier. Het kan prima.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh, is dat niet zo dan? Dat dacht ik
GB heeft een klein issue. Een beschermkap is niet zomaar mogelijk omdat er geen schoen gebruikt wordt die onderaf stroom oppakt maar eentje die aan de bovenkant over de 3e rail heen sleept. Hoe lang nog weet ik niet want volgens mij zijn de plannen om alles naar 25KV middels bovenleiding om te zetten vrij ver gevorderd.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:16 schreef b2py het volgende:
[..]
In de UK hebben ze ook geen beschermingskap om de 3e rail heen
Overigens zijn ze wel uit Groot-Brittanie meerdere malen op bezoek geweest bij de veiligheidsautoriteiten in Nederland dus het zal niet lang duren voordat de eerste aanpassingen aldaar zullen volgen.
Maar wel wisselstroom zeker?quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In Frankrijk rijden ze onder 1,5KV 220km/u met de TGV. In Japan rijden ze onder 1,5KV drie keer zoveel treinen als wij hier. Het kan prima.
Of je van boven of onderkant sleept maakt voor een kap toch weinig uit? Of zie ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
GB heeft een klein issue. Een beschermkap is niet zomaar mogelijk omdat er geen schoen gebruikt wordt die onderaf stroom oppakt maar eentje die aan de bovenkant over de 3e rail heen sleept. Hoe lang nog weet ik niet want volgens mij zijn de plannen om alles naar 25KV middels bovenleiding om te zetten vrij ver gevorderd.
Het verschil is wel dat men dat in Frankrijk op hele lange stukken doet. Dan heb je op zich niet zoveel last van een trage aanzet die het gevolg is van het beperkte vermogen. Het is prima dat je er 40 kilometer over doet om de 200 km/h te halen als je dat vervolgens 100 kilometer kant volhouden. Het is wat zonde om met 300 meter dubbeldekker eindelijk de 200 km/h te bereiken om vervolgens meteen te moeten remmen voor de wissels van Utrecht Centraal.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In Frankrijk rijden ze onder 1,5KV 220km/u met de TGV. In Japan rijden ze onder 1,5KV drie keer zoveel treinen als wij hier. Het kan prima.
Aan de bovenkant wil je graag een kap hebben. Als je daar je stroom afneemt wil je niet dat de kap in de weg zit.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Of je van boven of onderkant sleept maakt voor een kap toch weinig uit? Of zie ik dat verkeerd?
Gelukkig niet anders zou er net een metro kunnen rijdenquote:
Nee maar waar zit die 3e rail bevestigd? Die staat op pootjes of hangt aan beugels. Dat is niet zo makkelijk om te bouwen dus.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Of je van boven of onderkant sleept maakt voor een kap toch weinig uit? Of zie ik dat verkeerd?
Maak je het kappie toch wat hogerquote:Op dinsdag 21 april 2015 13:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Aan de bovenkant wil je graag een kap hebben. Als je daar je stroom afneemt wil je niet dat de kap in de weg zit.
Hoezo dat? Een kap is een kap, en het gaat er echt niet omdat dat het contact soms 20 cm boven dat ding bungelt..quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan heeft het vrijwel geen nut meer.
Da hoort nie.quote:Tussen Amsterdam Centraal en Muiderpoort rijden dinsdagmiddag geen treinen vanwege "een klein brandje in een wissel" ter hoogte van de Oosterdokstraat.
Rond Amersfoort / Baarn gaat er iets ook niet helemaal lekker...quote:
Stroomstoringquote:Op dinsdag 21 april 2015 13:57 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Rond Amersfoort / Baarn gaat er iets ook niet helemaal lekker...
Godver, ik wil daar zo langs...quote:
Lompe actie welquote:
Ik denk dat die wagens van een rangeerheuvel kwamenquote:
De remmen worden eraf gehaald bij het heuvelen. Er staan remmen op de rails die de wagons af moeten remmen. De zogenaamde railrem: http://nl.wikipedia.org/wiki/Railremquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:19 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft heuvelen, kunnen ze de remmen dan ontkoppelen of op een bepaalde manier druk op het systeem houden? Idee van pneumatische remmen is toch: geen druk = remmen. Veilig met het oog op een leiding- of slangbreuk.
En nogal amateuristisch vast geknuptquote:
Nee.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:19 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft heuvelen, kunnen ze de remmen dan ontkoppelen of op een bepaalde manier druk op het systeem houden? Idee van pneumatische remmen is toch: geen druk = remmen. Veilig met het oog op een leiding- of slangbreuk.
Dat is vanwege de proef "Proef comfortabeler en sneller instappen op traject ’s-Hertogenbosch-Utrecht van half april tot eind mei 2015". Hiermee geven ze aan tot waar de trein komt zodat er sneller wordt ingestapt.quote:
Ik dacht dat ze daar wel een beetje hippe led bordjes voor zouden maken ofzo. Overigens is het maar voor 4 bakjes ingericht.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is vanwege de proef "Proef comfortabeler en sneller instappen op traject ’s-Hertogenbosch-Utrecht van half april tot eind mei 2015". Hiermee geven ze aan tot waar de trein komt zodat er sneller wordt ingestapt.
Ze zullen ongetwijfeld geïnstrueerd zijn, de vraag is of ze er wat mee doenquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop dat de heren en dames machinisten dan ook een beetje mee gaan werken met zo'n proef. Anders wordt het weer een typisch geval van jammer natuurlijk.
Precies. Maar eens afwachten dusquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze zullen ongetwijfeld geïnstrueerd zijn, de vraag is of ze er wat mee doen
Dat is ook de treinlengte van de gemiddelde trein daarquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:41 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze daar wel een beetje hippe led bordjes voor zouden maken ofzo. Overigens is het maar voor 4 bakjes ingericht.
Ach weet je, zolang bij het minste zuchtje wind de materieelomloop meteen dagenlang een zootje is, is men niet in staat om aan te geven welk materieel en hoeveel daarvan voor komt rijden. Op al die dagen is die "proef" dus sowieso al zinloos. Leuk en aardig hoor, doen alsof je iets probeert, maar pak gewoon eerst eens de bron van ht probleem aan.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:41 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze daar wel een beetje hippe led bordjes voor zouden maken ofzo. Overigens is het maar voor 4 bakjes ingericht.
Ik dacht dat luchtremmen volgens het volgende principe werkten:quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Verlies van druk betekent trouwens niet zomaar dat de remmen erop gaan. Gelukkig.
Meestal wel 8/10, zeker in de spits. En dat lijkt me nou net de bedoeling van die proef, waar kun je instappen als het een beetje druk is.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is ook de treinlengte van de gemiddelde trein daar
Klopt. Maar als je de remkleppen dichtgooit en druk in het systeem houdt of de remmen ontkoppelt dan gebeurt er natuurlijk niets als de remslang losgehaald wordtquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik dacht dat luchtremmen volgens het volgende principe werkten:
druk op het systeem: remmen staan los. Rem intrappen: er gaat lucht uit het systeem en rem treed in werking. Tenminste zo werkt het bij vrachtauto's dacht ik? Of is dit bij treinen anders?
De machinist kan je het makkelijkst beinvloeden iig!quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach jonges, het idee is aardig hoor, maar het is van teveel afhankelijk. Voorspelbare materieelinzet, oplettende machinist, alleen dat al maakt het doen van een proef op dit gebied gewoon onzinnig.
Ziet er interessant uitquote:Op dinsdag 21 april 2015 15:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Pagina 58; De losklep: http://www.nicospilt.com/pdf/hoofdstukVI.pdf
Gewoon korter. Ik kan nu de trein uit lopen, bij de ah koffie halen en weer rustig op mijn plek gaan zitten. Dan kan je ook wel van de ene kant naar de andere kant lopen als machinist.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Met een tunnel onder Utrecht door, extra niveau onder Centraal zodat er geen kop meer gemaakt hoeft te worden. Zoiets?
Te warmquote:Op dinsdag 21 april 2015 15:23 schreef b2py het volgende:
Storingen schieten als paddenstoelen uit de grond momenteel!
er zijn gewoon standaard tijden vastgelegd voor kopmaken afhankelijk van lengte trein en ook het vertrekgereed maken van de treinquote:Op dinsdag 21 april 2015 15:12 schreef Yreal het volgende:
Dan kan je ook wel van de ene kant naar de andere kant lopen als machinist.
Pak je je flesje drinkwater, pssjt pssjt, klaar.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:19 schreef Fiorano het volgende:
Op station Ede-W ligt iets te smeulen tussen de bielzen. Loket meneer heeft erna gekeken, volgens hem 'komt er iemand aan'. Treinverkeer rijdt er gewoon nog overheen trouwens.
Klopt. Zie ook de mythbusters aflevering hierover. Je moet echt een straal uit een blusslang hebben was de conclusie.quote:
Vermoord door de Nimby'squote:Op dinsdag 21 april 2015 15:59 schreef James1988 het volgende:
Als je er voorover op valt ben je alsnog de klos.
quote:De brandweer meldde eerder op de middag dat de spoorbomen in Den Dolder open blijven staan als gevolg van de stroomstoring. Daardoor rijden er tussen Utrecht en Amersfoort geen treinen. De NS verwacht dat het treinverkeer op dat traject pas rond 17.00 uur weer op gang is.
Als je ze afbreekt groeien er vanzelf nieuwe uit en daarom worden ze ook wel bomen genoemd? Je snapt toch wel dat fail safe een relatief begrip isquote:Op dinsdag 21 april 2015 16:22 schreef b2py het volgende:
Hoe kunnen de bomen openstaan? Die dingen zijn fail-safe..
Dat is wel de bedoeling.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:38 schreef Viezze het volgende:
Het zal wel niet zo zijn dat die spoorbomen spontaan naar beneden donderen als ineens alle spanning wegvalt
Nee precies. Van wat ik zeg, ik kan bij de ah to go prima koffie halen tijdens het kopmaken. Dat moet echt sneller kunnen, vooral als de machinist dus wisselt.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
er zijn gewoon standaard tijden vastgelegd voor kopmaken afhankelijk van lengte trein en ook het vertrekgereed maken van de treinoverigens maakt dat voor utrecht weinig uit omdat zelden dezelfde machinist verder gaat
Als de installatie faalt gaan direct de bomen dicht, zo zou het moeten zijn. Ook als de stroom er af is..quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Je hebt liever een onbewaakte overgang dan geen overgang.
Knap staaltje domme mensen beschermenquote:Op dinsdag 21 april 2015 17:00 schreef James1988 het volgende:
Nee, juist niet. Liever geen overgang dan een overgang die normaalgesproken bewaakt is, maar nu niet.
mja, ze hebben in de tussentijd wel een trein door laten boemelen naar Hamont, waardoor je alweer een traject hebt waar je gaat dieselen onder draadquote:Op dinsdag 21 april 2015 17:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Na een jaar of 34 is dit ook eindelijk bijna af: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150421_01640669
Ik kwam afgelopen weekend al een filmpje van een machinist tegen die 'test-reed' op het stuk Kersenbijlmer Opstel - Hoorn.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:11 schreef b2py het volgende:
De middagtreinen van de spitsIC's Amsterdam - Enkhuizen gaan weer in Kersenbijlmer stoppen. http://locov.nl/Images/Lo(...)15_tcm311-365078.pdf
Amersfoort-Rotterdam duurt altijd langer in Utrecht (6-8 minuten) omdat de trein naar Den Haag nog eerst weg mag. Amersfoort-Den Haag gaat dan weer een stukje sneller (5 minuten). Nijmegen-Utrecht keert in Arnhem in 5-6 minuten.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee precies. Van wat ik zeg, ik kan bij de ah to go prima koffie halen tijdens het kopmaken. Dat moet echt sneller kunnen, vooral als de machinist dus wisselt.
Niet echt, dat ding komt daar niet.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:22 schreef boriq het volgende:
[..]
Ik kwam afgelopen weekend al een filmpje van een machinist tegen die 'test-reed' op het stuk Kersenbijlmer Opstel - Hoorn.
en
Zal er ongetwijfeld mee te maken hebben gehad.
Geen idee, juni is nog ver weg. Vraag me af wat ze moeten testen, jarenlang hebben daar treinen gekeerd. Die moesten alleen weg vanwege geluidsoverlast.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:27 schreef boriq het volgende:
[..]
Dat snap ik, is het niet voor de sprinter uit Hoofddorp die dan niet in de weg staat?
Daarom maar even pissig gereageerd. Met name over in de fik gevlogen wisselverwarming tussen Muiderpoort en Amsterdam Centraal. Da's imagotechnisch wel weer een toppertje...quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:23 schreef b2py het volgende:
Storingen schieten als paddenstoelen uit de grond momenteel!
"We zijn er mee bezig, er loopt een programma om eind 2015 alle wisselverwarmingstoestellen in de driehoek Amsterdam - Schiphol - Utrecht van gas naar elektriciteit omgebouwd te hebben. Groetjes de woordvoerder."quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Daarom maar even pissig gereageerd. Met name over in de fik gevlogen wisselverwarming tussen Muiderpoort en Amsterdam Centraal. Da's imagotechnisch wel weer een toppertje...
http://voorbeterov.nl/ov-imagometer
Maar toen reed de boel nog met DDAR (of zelfs DDM?) geloof ik, SLT is natuurlijk wel een stukje stiller.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen idee, juni is nog ver weg. Vraag me af wat ze moeten testen, jarenlang hebben daar treinen gekeerd. Die moesten alleen weg vanwege geluidsoverlast.
Daarom, dus ik vraag me af wat er getest moet worden..quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar toen reed de boel nog met DDAR (of zelfs DDM?) geloof ik, SLT is natuurlijk wel een stukje stiller.
quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:34 schreef b2py het volgende:
[..]
"We zijn er mee bezig, er loopt een programma om eind 2015 alle wisselverwarmingstoestellen in de driehoek Amsterdam - Schiphol - Utrecht van gas naar elektriciteit omgebouwd te hebben. Groetjes de woordvoerder."
Als die niet naar Hamont zou doorrijden ook...quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ze hebben in de tussentijd wel een trein door laten boemelen naar Hamont, waardoor je alweer een traject hebt waar je gaat dieselen onder draad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |