abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:08:33 #101
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151890119
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo wordt het wel in andere landen gedaan, maar nee, hier zijn we doorgeslagen
Ze reden bijvoorbeeld jarenlang 200 km/h in de UK met een beveiligingsysteem waar ATB echt supercool-deluxe bij is, en dat ook nog over overwegen..
pi_151890290
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:53 schreef derLudolf het volgende:
Hier zit niet eens voldoende prik op de waslijn om die snelheden te halen :')
Sinds wanneer?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151890382
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ze reden bijvoorbeeld jarenlang 200 km/h in de UK met een beveiligingsysteem waar ATB echt supercool-deluxe bij is, en dat ook nog over overwegen..
In de UK hebben ze ook geen beschermingskap om de 3e rail heen _O-

Overigens zijn ze wel uit Groot-Brittanie meerdere malen op bezoek geweest bij de veiligheidsautoriteiten in Nederland dus het zal niet lang duren voordat de eerste aanpassingen aldaar zullen volgen.
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 13:16:54 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151890403
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Sinds wanneer?
Oh, is dat niet zo dan? Dat dacht ik
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151890429
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh, is dat niet zo dan? Dat dacht ik
In Frankrijk rijden ze onder 1,5KV 220km/u met de TGV. In Japan rijden ze onder 1,5KV drie keer zoveel treinen als wij hier. Het kan prima.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151890541
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:16 schreef b2py het volgende:

[..]

In de UK hebben ze ook geen beschermingskap om de 3e rail heen _O-

Overigens zijn ze wel uit Groot-Brittanie meerdere malen op bezoek geweest bij de veiligheidsautoriteiten in Nederland dus het zal niet lang duren voordat de eerste aanpassingen aldaar zullen volgen.
GB heeft een klein issue. Een beschermkap is niet zomaar mogelijk omdat er geen schoen gebruikt wordt die onderaf stroom oppakt maar eentje die aan de bovenkant over de 3e rail heen sleept. Hoe lang nog weet ik niet want volgens mij zijn de plannen om alles naar 25KV middels bovenleiding om te zetten vrij ver gevorderd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 13:22:52 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151890586
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In Frankrijk rijden ze onder 1,5KV 220km/u met de TGV. In Japan rijden ze onder 1,5KV drie keer zoveel treinen als wij hier. Het kan prima.
Maar wel wisselstroom zeker?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151890598
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar wel wisselstroom zeker?
Nee gelijk.
pi_151890615
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

GB heeft een klein issue. Een beschermkap is niet zomaar mogelijk omdat er geen schoen gebruikt wordt die onderaf stroom oppakt maar eentje die aan de bovenkant over de 3e rail heen sleept. Hoe lang nog weet ik niet want volgens mij zijn de plannen om alles naar 25KV middels bovenleiding om te zetten vrij ver gevorderd.
Of je van boven of onderkant sleept maakt voor een kap toch weinig uit? Of zie ik dat verkeerd?
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:24:13 #110
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151890634
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In Frankrijk rijden ze onder 1,5KV 220km/u met de TGV. In Japan rijden ze onder 1,5KV drie keer zoveel treinen als wij hier. Het kan prima.
Het verschil is wel dat men dat in Frankrijk op hele lange stukken doet. Dan heb je op zich niet zoveel last van een trage aanzet die het gevolg is van het beperkte vermogen. Het is prima dat je er 40 kilometer over doet om de 200 km/h te halen als je dat vervolgens 100 kilometer kant volhouden. Het is wat zonde om met 300 meter dubbeldekker eindelijk de 200 km/h te bereiken om vervolgens meteen te moeten remmen voor de wissels van Utrecht Centraal.
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:24:54 #111
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151890656
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Of je van boven of onderkant sleept maakt voor een kap toch weinig uit? Of zie ik dat verkeerd?
Aan de bovenkant wil je graag een kap hebben. Als je daar je stroom afneemt wil je niet dat de kap in de weg zit.
pi_151890661
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar wel wisselstroom zeker?
Gelukkig niet anders zou er net een metro kunnen rijden :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151890691
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Of je van boven of onderkant sleept maakt voor een kap toch weinig uit? Of zie ik dat verkeerd?
Nee maar waar zit die 3e rail bevestigd? Die staat op pootjes of hangt aan beugels. Dat is niet zo makkelijk om te bouwen dus.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151890706
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Aan de bovenkant wil je graag een kap hebben. Als je daar je stroom afneemt wil je niet dat de kap in de weg zit.
Maak je het kappie toch wat hoger :P
pi_151890757
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:42:16 #116
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151891169
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Maak je het kappie toch wat hoger :P
Dan heeft het vrijwel geen nut meer.
pi_151891399
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dan heeft het vrijwel geen nut meer.
Hoezo dat? Een kap is een kap, en het gaat er echt niet omdat dat het contact soms 20 cm boven dat ding bungelt..
pi_151891502
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:55:12 #119
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_151891518
quote:
Tussen Amsterdam Centraal en Muiderpoort rijden dinsdagmiddag geen treinen vanwege "een klein brandje in een wissel" ter hoogte van de Oosterdokstraat.
Da hoort nie.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_151891549
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:55 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Da hoort nie.
Iets te enthousiaste wisselverwarming _O-
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2015 @ 13:56:53 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_151891578
quote:
Die reacties :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:57:32 #122
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_151891595
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Iets te enthousiaste wisselverwarming _O-
Rond Amersfoort / Baarn gaat er iets ook niet helemaal lekker...
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_151891693
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:57 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Rond Amersfoort / Baarn gaat er iets ook niet helemaal lekker...
Stroomstoring :Y
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:04:13 #124
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151891755
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Stroomstoring :Y
Godver, ik wil daar zo langs...

quote:
Lompe actie wel :X
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 14:07:33 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151891850
quote:
zie vorige pagina ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:09:05 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151891884
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:04 schreef Fiorano het volgende:
Lompe actie wel :X
Ik denk dat die wagens van een rangeerheuvel kwamen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 14:19:48 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151892148
Wat betreft heuvelen, kunnen ze de remmen dan ontkoppelen of op een bepaalde manier druk op het systeem houden? Idee van pneumatische remmen is toch: geen druk = remmen. Veilig met het oog op een leiding- of slangbreuk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:22:18 #128
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151892215
Nieuwe bordje op Houten:
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151892244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:19 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft heuvelen, kunnen ze de remmen dan ontkoppelen of op een bepaalde manier druk op het systeem houden? Idee van pneumatische remmen is toch: geen druk = remmen. Veilig met het oog op een leiding- of slangbreuk.
De remmen worden eraf gehaald bij het heuvelen. Er staan remmen op de rails die de wagons af moeten remmen. De zogenaamde railrem: http://nl.wikipedia.org/wiki/Railrem

Verlies van druk betekent trouwens niet zomaar dat de remmen erop gaan. Gelukkig.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 14:24:12 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151892261
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:22 schreef Fiorano het volgende:
Nieuwe bordje op Houten:
[ afbeelding ]
Dat gaat toch niet opvallen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:24:54 #131
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151892280
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat gaat toch niet opvallen?
En nogal amateuristisch vast geknupt
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:26:21 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151892321
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:19 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft heuvelen, kunnen ze de remmen dan ontkoppelen of op een bepaalde manier druk op het systeem houden? Idee van pneumatische remmen is toch: geen druk = remmen. Veilig met het oog op een leiding- of slangbreuk.
Nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 14:27:01 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151892340
ProRail loopt dit jaar alle overweginstallaties bij langs. Door preventief onderdelen te vervangen moeten tot 170 storingen per jaar voorkomen worden
http://www.prorail.nl/nieuws/dwarsliggende-overwegen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:27:14 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151892344
er wordt wel gebruik gemaakt van remschoenen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151892411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:22 schreef Fiorano het volgende:
Nieuwe bordje op Houten:
[ afbeelding ]
Dat is vanwege de proef "Proef comfortabeler en sneller instappen op traject ’s-Hertogenbosch-Utrecht van half april tot eind mei 2015". Hiermee geven ze aan tot waar de trein komt zodat er sneller wordt ingestapt.
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:32:59 #136
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151892503
Hmm. Iets als de bordjes 'Kurzzug Ende' in Duitsland. Iemand een idee of het daar een beetje werkt? Ik let er zelden op eigenlijk.
doei
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:40:19 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151892684
Ik hoop dat de heren en dames machinisten dan ook een beetje mee gaan werken met zo'n proef. Anders wordt het weer een typisch geval van jammer natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:41:04 #138
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151892708
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is vanwege de proef "Proef comfortabeler en sneller instappen op traject ’s-Hertogenbosch-Utrecht van half april tot eind mei 2015". Hiermee geven ze aan tot waar de trein komt zodat er sneller wordt ingestapt.
Ik dacht dat ze daar wel een beetje hippe led bordjes voor zouden maken ofzo. Overigens is het maar voor 4 bakjes ingericht.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151892713
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop dat de heren en dames machinisten dan ook een beetje mee gaan werken met zo'n proef. Anders wordt het weer een typisch geval van jammer natuurlijk.
Ze zullen ongetwijfeld geïnstrueerd zijn, de vraag is of ze er wat mee doen
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:41:59 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151892737
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze zullen ongetwijfeld geïnstrueerd zijn, de vraag is of ze er wat mee doen
Precies. Maar eens afwachten dus :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 14:42:36 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151892758
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:41 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze daar wel een beetje hippe led bordjes voor zouden maken ofzo. Overigens is het maar voor 4 bakjes ingericht.
Dat is ook de treinlengte van de gemiddelde trein daar :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:44:47 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151892804
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:41 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze daar wel een beetje hippe led bordjes voor zouden maken ofzo. Overigens is het maar voor 4 bakjes ingericht.
Ach weet je, zolang bij het minste zuchtje wind de materieelomloop meteen dagenlang een zootje is, is men niet in staat om aan te geven welk materieel en hoeveel daarvan voor komt rijden. Op al die dagen is die "proef" dus sowieso al zinloos. Leuk en aardig hoor, doen alsof je iets probeert, maar pak gewoon eerst eens de bron van ht probleem aan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 14:44:55 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151892811
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Verlies van druk betekent trouwens niet zomaar dat de remmen erop gaan. Gelukkig.
Ik dacht dat luchtremmen volgens het volgende principe werkten:
druk op het systeem: remmen staan los. Rem intrappen: er gaat lucht uit het systeem en rem treed in werking. Tenminste zo werkt het bij vrachtauto's dacht ik? Of is dit bij treinen anders?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:45:35 #144
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151892825
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is ook de treinlengte van de gemiddelde trein daar :')
Meestal wel 8/10, zeker in de spits. En dat lijkt me nou net de bedoeling van die proef, waar kun je instappen als het een beetje druk is.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:53:12 #145
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_151893052
Als het druk is moet je voor of achteraan zijn en dat is bij een "lange" trein voorbij die bordjes...
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:59:53 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151893253
Ach jonges, het idee is aardig hoor, maar het is van teveel afhankelijk. Voorspelbare materieelinzet, oplettende machinist, alleen dat al maakt het doen van een proef op dit gebied gewoon onzinnig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151893299
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik dacht dat luchtremmen volgens het volgende principe werkten:
druk op het systeem: remmen staan los. Rem intrappen: er gaat lucht uit het systeem en rem treed in werking. Tenminste zo werkt het bij vrachtauto's dacht ik? Of is dit bij treinen anders?
Klopt. Maar als je de remkleppen dichtgooit en druk in het systeem houdt of de remmen ontkoppelt dan gebeurt er natuurlijk niets als de remslang losgehaald wordt ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151893421
Hier staat meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Trein#Remsysteem
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151893469
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151893557
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach jonges, het idee is aardig hoor, maar het is van teveel afhankelijk. Voorspelbare materieelinzet, oplettende machinist, alleen dat al maakt het doen van een proef op dit gebied gewoon onzinnig.
De machinist kan je het makkelijkst beinvloeden iig!
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 15:09:09 #151
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151893585
quote:
Ziet er interessant uit :) Leuk materiaal voor een saaie zondag, bedankt!
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151893684
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Met een tunnel onder Utrecht door, extra niveau onder Centraal zodat er geen kop meer gemaakt hoeft te worden. Zoiets?
Gewoon korter. Ik kan nu de trein uit lopen, bij de ah koffie halen en weer rustig op mijn plek gaan zitten. Dan kan je ook wel van de ene kant naar de andere kant lopen als machinist.
pi_151893865
Ik blijf er trouwens bij dat 160 gaan rijden geen hol scheelt, vooral met de hoeveelheid stops die we nu hebben.

30 seconden sneller van haarlem in sloterdijk, woohooo. Kost je een bak euro's waar je hang van word, maar dan heb je ook wat.
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:19:00 #154
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151893910
Op station Ede-W ligt iets te smeulen tussen de bielzen. Loket meneer heeft erna gekeken, volgens hem 'komt er iemand aan'. Treinverkeer rijdt er gewoon nog overheen trouwens.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151894079
Storingen schieten als paddenstoelen uit de grond momenteel!
pi_151894131
Ja het is meer dan 15 graden eah.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151894202
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:23 schreef b2py het volgende:
Storingen schieten als paddenstoelen uit de grond momenteel!
Te warm
pi_151894222
Oh ik dacht even dat ik in het weer topic zat :)
pi_151894399
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:12 schreef Yreal het volgende:
Dan kan je ook wel van de ene kant naar de andere kant lopen als machinist.
er zijn gewoon standaard tijden vastgelegd voor kopmaken afhankelijk van lengte trein en ook het vertrekgereed maken van de trein :P overigens maakt dat voor utrecht weinig uit omdat zelden dezelfde machinist verder gaat :P
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:35:45 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151894444
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:19 schreef Fiorano het volgende:
Op station Ede-W ligt iets te smeulen tussen de bielzen. Loket meneer heeft erna gekeken, volgens hem 'komt er iemand aan'. Treinverkeer rijdt er gewoon nog overheen trouwens.
Pak je je flesje drinkwater, pssjt pssjt, klaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:39:57 #161
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151894586
Op Amsterdam Amstel wel eens iemand gezien die dat deed toen er een krantje smeulde op het metrospoor, de mensen van S&V waren er niet blij mee.
'Hoeveel stroom denkt u dat er op die derde rail staat meneer?'
'geen idee, 80 volt ofzo?'
'750 Volt, wat u deed was levensgevaarlijk'

Brandweer hoefde iig niets meer te doen.
doei
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:46:45 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151894811
dat is absoluut niet levnsgevaarlijk. Want daar heb je een continue straal voor nodig en dat red je gewoon niet.

En sowieso moeten ze niet zo'n gaar kutsysteem aanleggen als het allemaal zo vreselijk paniek huuhuu lastigmoeilijkgevaarlijk ditdatalles is. :{w

Overigens is 750 volt geen "stroom". Maar "spanning".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151894842
Die dacht zeker, ik heb bij de LOI gezeten :')
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:49:27 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151894910
Sowieso kan er beter een luie kutforens omkomen dan een brandweerman :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151894912
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is absoluut niet levnsgevaarlijk.
Klopt. Zie ook de mythbusters aflevering hierover. Je moet echt een straal uit een blusslang hebben was de conclusie.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:50:12 #166
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151894932
Mja ik vond het ook nogal overdreven paniekerig. Maar ja, S&V-poppetjes vinden zichzelf natuurlijk Heel Erg Belangrijk en grijpen dit soort dingen wel aan, ook al hadden ze geweten dat je een continue straal nodig hebt die dan ook nog eens tegen de onderkant van de derde rail moet komen (daar heb je het kappie weer! :P )
doei
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:51:38 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151894986
Over die derde rail: in Engeland wordt de prik vanaf de bovenkant afgenomen en de schoen drukt er recht op. Een kap eroverheen plaatsen is dus niet mogelijk.

Het plan "we vervangen de derde rail in heel zuidwest-Engeland door 25 kV OHLE" is inderdaad geopperd, maar dat gaat zo onmogelijk duur zijn dat dat inmiddels weer is afgevoerd, onder meer vanwege alle zeer krappe kunstwerken langs de route en NIMBY's die klagen over horizonvervuiling.

Uitzondering zijn de routes die deel uitmaken van de 'Electric Spine', waarmee goederentreinen met elektrische tractie van de haven van Southampton naar de Midlands kunnen worden gebracht. Dat is nu veel dieselgebied, waar dus draadjes boven komen.
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:54:01 #168
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151895081
Het kleinprofielnet van de Berlijnse metro heeft het ook aan de bovenkant maar daar zijn nog wel platen langs de zijkant geplaatst, whatever daar dan nog het nut van moge zijn.
doei
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:59:10 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151895247
Dat is om te voorkomen dat je de derde rail per ongeluk aanraakt (met je voet) als je erlangs loopt. Je ziet het ook op rangeer- en opstelterreinen en bij werkplaatsen in Kent.

Als je er voorover op valt ben je alsnog de klos.
  dinsdag 21 april 2015 @ 16:01:34 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151895335
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:59 schreef James1988 het volgende:
Als je er voorover op valt ben je alsnog de klos.
Vermoord door de Nimby's :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151895663
De middagtreinen van de spitsIC's Amsterdam - Enkhuizen gaan weer in Kersenbijlmer stoppen. http://locov.nl/Images/Lo(...)15_tcm311-365078.pdf
  dinsdag 21 april 2015 @ 16:16:21 #172
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_151895803
Stroomstoring dus in Bilthoven, http://www.rtvutrecht.nl/(...)eving-bilthoven.html

quote:
De brandweer meldde eerder op de middag dat de spoorbomen in Den Dolder open blijven staan als gevolg van de stroomstoring. Daardoor rijden er tussen Utrecht en Amersfoort geen treinen. De NS verwacht dat het treinverkeer op dat traject pas rond 17.00 uur weer op gang is.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_151895945
Hoe kunnen de bomen openstaan? Die dingen zijn fail-safe..
pi_151896304
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:22 schreef b2py het volgende:
Hoe kunnen de bomen openstaan? Die dingen zijn fail-safe..
Als je ze afbreekt groeien er vanzelf nieuwe uit en daarom worden ze ook wel bomen genoemd? Je snapt toch wel dat fail safe een relatief begrip is ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 21 april 2015 @ 16:38:04 #175
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151896359
Dat word een leuke chaos op Utrecht C. Richting Ede-W ook veel minder treinen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151896368
Het zal wel niet zo zijn dat die spoorbomen spontaan naar beneden donderen als ineens alle spanning wegvalt
  dinsdag 21 april 2015 @ 16:42:58 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151896496
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:38 schreef Viezze het volgende:
Het zal wel niet zo zijn dat die spoorbomen spontaan naar beneden donderen als ineens alle spanning wegvalt
Dat is wel de bedoeling.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151896886
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:34 schreef Salatrel het volgende:

[..]

er zijn gewoon standaard tijden vastgelegd voor kopmaken afhankelijk van lengte trein en ook het vertrekgereed maken van de trein :P overigens maakt dat voor utrecht weinig uit omdat zelden dezelfde machinist verder gaat :P
Nee precies. Van wat ik zeg, ik kan bij de ah to go prima koffie halen tijdens het kopmaken. Dat moet echt sneller kunnen, vooral als de machinist dus wisselt.
pi_151896907
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is wel de bedoeling.
Lijkt me niet. Je hebt liever een onbewaakte overgang dan geen overgang.
  dinsdag 21 april 2015 @ 17:00:11 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151896965
Nee, juist niet. Liever geen overgang dan een overgang die normaalgesproken bewaakt is, maar nu niet.
pi_151897102
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Je hebt liever een onbewaakte overgang dan geen overgang.
Als de installatie faalt gaan direct de bomen dicht, zo zou het moeten zijn. Ook als de stroom er af is..
pi_151897221
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:00 schreef James1988 het volgende:
Nee, juist niet. Liever geen overgang dan een overgang die normaalgesproken bewaakt is, maar nu niet.
Knap staaltje domme mensen beschermen
pi_151897480
Na een jaar of 34 is dit ook eindelijk bijna af: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150421_01640669
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151897497
Echt, 21km spoor elektrificeren in 3,5 jaar tijd :D Ze zouden er bij de planningsafdeling bouw van het GVB jaloers op worden "WACHT KAN HET NOG LANGZAMER?!?!?!?!!" xD
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 17:22:15 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151897548
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Na een jaar of 34 is dit ook eindelijk bijna af: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150421_01640669
mja, ze hebben in de tussentijd wel een trein door laten boemelen naar Hamont, waardoor je alweer een traject hebt waar je gaat dieselen onder draad _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2015 @ 17:22:17 #186
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_151897552
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:11 schreef b2py het volgende:
De middagtreinen van de spitsIC's Amsterdam - Enkhuizen gaan weer in Kersenbijlmer stoppen. http://locov.nl/Images/Lo(...)15_tcm311-365078.pdf
Ik kwam afgelopen weekend al een filmpje van een machinist tegen die 'test-reed' op het stuk Kersenbijlmer Opstel - Hoorn.
en
Zal er ongetwijfeld mee te maken hebben gehad.
  Redactie Sport dinsdag 21 april 2015 @ 17:22:57 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_151897569
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee precies. Van wat ik zeg, ik kan bij de ah to go prima koffie halen tijdens het kopmaken. Dat moet echt sneller kunnen, vooral als de machinist dus wisselt.
Amersfoort-Rotterdam duurt altijd langer in Utrecht (6-8 minuten) omdat de trein naar Den Haag nog eerst weg mag. Amersfoort-Den Haag gaat dan weer een stukje sneller (5 minuten). Nijmegen-Utrecht keert in Arnhem in 5-6 minuten.

Volgens mij moet er in die tijd ook nog een remproef plaatsvinden. Aan de andere kant: Arriva maakt in drie minuten kop in Almelo en dan moet de machinist ook nog 40 meter lopen naar de andere kant van het stel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_151897624
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:22 schreef boriq het volgende:

[..]

Ik kwam afgelopen weekend al een filmpje van een machinist tegen die 'test-reed' op het stuk Kersenbijlmer Opstel - Hoorn.
en
Zal er ongetwijfeld mee te maken hebben gehad.
Niet echt, dat ding komt daar niet.
  dinsdag 21 april 2015 @ 17:27:35 #189
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_151897685
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet echt, dat ding komt daar niet.
Dat snap ik, is het niet voor de sprinter uit Hoofddorp die dan niet in de weg staat?
pi_151897710
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:27 schreef boriq het volgende:

[..]

Dat snap ik, is het niet voor de sprinter uit Hoofddorp die dan niet in de weg staat?
Geen idee, juni is nog ver weg. Vraag me af wat ze moeten testen, jarenlang hebben daar treinen gekeerd. Die moesten alleen weg vanwege geluidsoverlast.
  dinsdag 21 april 2015 @ 17:32:35 #191
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_151897807
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:23 schreef b2py het volgende:
Storingen schieten als paddenstoelen uit de grond momenteel!
Daarom maar even pissig gereageerd. Met name over in de fik gevlogen wisselverwarming tussen Muiderpoort en Amsterdam Centraal. Da's imagotechnisch wel weer een toppertje...

http://voorbeterov.nl/ov-imagometer
pi_151897854
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:32 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Daarom maar even pissig gereageerd. Met name over in de fik gevlogen wisselverwarming tussen Muiderpoort en Amsterdam Centraal. Da's imagotechnisch wel weer een toppertje...

http://voorbeterov.nl/ov-imagometer
"We zijn er mee bezig, er loopt een programma om eind 2015 alle wisselverwarmingstoestellen in de driehoek Amsterdam - Schiphol - Utrecht van gas naar elektriciteit omgebouwd te hebben. Groetjes de woordvoerder."
  Redactie Sport dinsdag 21 april 2015 @ 17:37:18 #193
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_151897907
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen idee, juni is nog ver weg. Vraag me af wat ze moeten testen, jarenlang hebben daar treinen gekeerd. Die moesten alleen weg vanwege geluidsoverlast.
Maar toen reed de boel nog met DDAR (of zelfs DDM?) geloof ik, SLT is natuurlijk wel een stukje stiller.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_151897940
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar toen reed de boel nog met DDAR (of zelfs DDM?) geloof ik, SLT is natuurlijk wel een stukje stiller.
Daarom, dus ik vraag me af wat er getest moet worden..
  dinsdag 21 april 2015 @ 17:42:51 #195
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_151898039
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:34 schreef b2py het volgende:

[..]

"We zijn er mee bezig, er loopt een programma om eind 2015 alle wisselverwarmingstoestellen in de driehoek Amsterdam - Schiphol - Utrecht van gas naar elektriciteit omgebouwd te hebben. Groetjes de woordvoerder."
_O_
pi_151898058
Gratis meereis en 1ste klas overgangskaartjes _O_
pi_151898184
Heerhugob2py ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 21 april 2015 @ 17:49:01 #199
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_151898193
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ze hebben in de tussentijd wel een trein door laten boemelen naar Hamont, waardoor je alweer een traject hebt waar je gaat dieselen onder draad _O-
Als die niet naar Hamont zou doorrijden ook...

Er is nu dus maar 1 trein per uur (stoppertje Antwerpen-Mol) waarvoor desgewenst elektrische treinen kunnen worden ingelegd.
pi_151898236
b2py heb je zin om morgen nog ff een biertje te doen rond vijf uur? Ik ben in Enschede.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')