 
		 
			 
			
			
			In dit geval dus wel.. Want ze hebben wissels neergelegd waarvan ze bang zijn dat die beschadigen als je er harder dan 160 km/h overheen rijdt. De baanvaksnelheid is dus 160 km/h en dat dan weer alleen onder ERTMS.quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan de infrastructuurbeheerder
 
			 
			
			
			En 155 met SLT toch? Hoe zat dat grapje ook alweer in elkaar?quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In dit geval dus wel.. Want ze hebben wissels neergelegd waarvan ze bang zijn dat die beschadigen als je er harder dan 160 km/h overheen rijdt. De baanvaksnelheid is dus 160 km/h en dat dan weer alleen onder ERTMS.
 
			 
			
			
			Dan nog, is er materieel dat je 200 kan laten rijden onder 1,5 kV, hooguit een ICE.. Poehpoeh, kan je dus wel de vervoerder aanrekenen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In dit geval dus wel.. Want ze hebben wissels neergelegd waarvan ze bang zijn dat die beschadigen als je er harder dan 160 km/h overheen rijdt. De baanvaksnelheid is dus 160 km/h en dat dan weer alleen onder ERTMS.
 
			 
			
			
			Alle 1600's en 1800's hebben een Vmax van 220.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan nog, is er materieel dat je 200 kan laten rijden onder 1,5 kV, hooguit een ICE.. Poehpoeh, kan je dus wel de vervoerder aanrekenen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ja en ATB, dat is dus max 140.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alle 1600's en 1800's hebben een Vmax van 220.
 
			 
			
			
			Alsof daar niets aan te doen is. Kom op zegquote:
 
											 
			 
			
			
			ja, en dan kom je bij de politiek uit. Die hebben de snelheidsverhogingen tegengehouden, omdat er daarvoor wel diverse infrastructurele maatregelen nodig zijn, naast de aanpassing van het beveiligingssysteem.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alsof daar niets aan te doen is. Kom op zeg
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Daar zeg ik verder niets over, jij doet alsof het mirakel gevonden isquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alsof daar niets aan te doen is. Kom op zeg
 
											 
			 
			
			
			Kan wel zijn hoor, maar ff de vertraging wat meer inrijden dan, is daar over nagedacht? Inleggen met 140; soit als daar nog andere maatregelen voor nodig zijn dan moeten ze eens rustig gaan bekijken welke precies en wat dat grapje gaat kosten, maar dat betekent niet dat je met onzinargumenten aan moet komen als 'maar het goede beveiligingssysteem zit er niet in'.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, en dan kom je bij de politiek uit. Die hebben de snelheidsverhogingen tegengehouden, omdat er daarvoor wel diverse infrastructurele maatregelen nodig zijn, naast de aanpassing van het beveiligingssysteem.
 
			 
			
			
			Als je het op zo'n Babs-manier neerpent dan impliceer je dat het een geldig argument is. Als je dat zelf niet vindt dan moet je het anders opschrijven of gewoon niet bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar zeg ik verder niets over, jij doet alsof het mirakel gevonden is
 
			 
			
			
			Ja kom op, vrijwel alle 1600/1800 zijn terzijde of doen iets met goederenteinen. Dan is >140 toch totaal irrelevantquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Kan wel zijn hoor, maar ff de vertraging wat meer inrijden dan, is daar over nagedacht? Inleggen met 140; soit als daar nog andere maatregelen voor nodig zijn dan moeten ze eens rustig gaan bekijken welke precies en wat dat grapje gaat kosten, maar dat betekent niet dat je met onzinargumenten aan moet komen als 'maar het goede beveiligingssysteem zit er niet in'.

 
			 
			
			
			Ook dat is niet het punt. Het is gewoon belachelijke kapitaalvernietiging om een spoorlijn voor zo'n snelheid aan te leggen en er vervolgens 60km/u onder de maximumsnelheid te gaan rijden. Desnoods ga je er wel direct 160 rijden, bijna al het IC-materieel kan het en zelfs een groot gedeelte van de stoptreinen. Het is echt totale rukzooi om het niet te doen. Misschien win je er maar 2 minuten mee, maar het kunnen wel die 2 minuten zijn waardoor je die metro net haalt op Amstel en waardoor je dus een kwartier eerder thuis bent. Zo moet je redeneren, niet in een hele reeks met problemen maar in een reeks met oplossingen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja kom op, vrijwel alle 1600/1800 zijn terzijde of doen iets met goederenteinen. Dan is >140 toch totaal irrelevant
Kan je beter wat TRAXX'en laten komen ofzo Y:
 
			 
			
			
			Daar zijn ze al deels mee bezig.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Kan wel zijn hoor, maar ff de vertraging wat meer inrijden dan, is daar over nagedacht? Inleggen met 140; soit als daar nog andere maatregelen voor nodig zijn dan moeten ze eens rustig gaan bekijken welke precies en wat dat grapje gaat kosten, maar dat betekent niet dat je met onzinargumenten aan moet komen als 'maar het goede beveiligingssysteem zit er niet in'.
 
			 
			
			
			In de jaren '90 beweerde ProRail ijskoud dat ATB en ATB-NG op elkaar stoorden, daar ligt het vooral aan. ATB moest verwijderd worden als er ATB-NG gelegd werd. Want dit speelt al sinds de jaren '80. ERTMS was nog helemaal niet in de picture zelfs.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar zijn ze al deels mee bezig.
In het verleden wilde de spoorsector wel naar 160 km/h of meer op de belangrijke assen, maar de reden dat het niet door is gegaan is dat de politiek wilde wachten op ERTMS. Dat liet wat langer op zich wachten dan in de jaren '90 werd verondersteld.
 
			 
			
			
			die eerst maar eens een solide dienstregeling voordat we miljarden gaan investeren, daar is meer te halen. Belachelijk lange stops schrappen levert meer op.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ook dat is niet het punt. Het is gewoon belachelijke kapitaalvernietiging om een spoorlijn voor zo'n snelheid aan te leggen en er vervolgens 60km/u onder de maximumsnelheid te gaan rijden. Desnoods ga je er wel direct 160 rijden, bijna al het IC-materieel kan het en zelfs een groot gedeelte van de stoptreinen. Het is echt totale rukzooi om het niet te doen. Misschien win je er maar 2 minuten mee, maar het kunnen wel die 2 minuten zijn waardoor je die metro net haalt op Amstel en waardoor je dus een kwartier eerder thuis bent. Zo moet je redeneren, niet in een hele reeks met problemen maar in een reeks met oplossingen.
 
			 
			
			
			 Beste van allemaal.
 Beste van allemaal.
											 
			 
			
			
			op Rotterdam leeuwarden (ja sorry, die reis ik het meestequote:Op dinsdag 21 april 2015 11:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De dienstregeling 2007 moet terugBeste van allemaal.
 )
 ) 
											 
			 
			
			
			ATB-NG was dan ook bedoeld als opvolger van ATB-EG, maar de landelijke uitrol hiervan is in 1996 door toenmalig minister Annemarie Jorritsma (quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In de jaren '90 beweerde ProRail ijskoud dat ATB en ATB-NG op elkaar stoorden, daar ligt het vooral aan. ATB moest verwijderd worden als er ATB-NG gelegd werd. Want dit speelt al sinds de jaren '80. ERTMS was nog helemaal niet in de picture zelfs.
 ) geschrapt omwille van ETCS dat sinds 1989 in ontwikkeling is.
 ) geschrapt omwille van ETCS dat sinds 1989 in ontwikkeling is. 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Met een tunnel onder Utrecht door, extra niveau onder Centraal zodat er geen kop meer gemaakt hoeft te worden. Zoiets?quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
op Rotterdam leeuwarden (ja sorry, die reis ik het meeste)
Is minstens een half uur te winnen met stops schrappen

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |