abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:51:44 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151885519
Nee dat is waar :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:08:47 #52
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151886012
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan de infrastructuurbeheerder ;)
In dit geval dus wel.. Want ze hebben wissels neergelegd waarvan ze bang zijn dat die beschadigen als je er harder dan 160 km/h overheen rijdt. De baanvaksnelheid is dus 160 km/h en dat dan weer alleen onder ERTMS.
pi_151886081
Alsin: max 160km/h in de rechtdoorgaande stand?
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:11:03 #54
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151886094
Jup.
pi_151886203
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

In dit geval dus wel.. Want ze hebben wissels neergelegd waarvan ze bang zijn dat die beschadigen als je er harder dan 160 km/h overheen rijdt. De baanvaksnelheid is dus 160 km/h en dat dan weer alleen onder ERTMS.
En 155 met SLT toch? Hoe zat dat grapje ook alweer in elkaar?

Wordt er trouwens al in reguliere dienst met ERTMS op de Hanzelijn en Utrecht-Amsterdam Bijlmer ArenA gereden?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151886280
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

In dit geval dus wel.. Want ze hebben wissels neergelegd waarvan ze bang zijn dat die beschadigen als je er harder dan 160 km/h overheen rijdt. De baanvaksnelheid is dus 160 km/h en dat dan weer alleen onder ERTMS.
Dan nog, is er materieel dat je 200 kan laten rijden onder 1,5 kV, hooguit een ICE.. Poehpoeh, kan je dus wel de vervoerder aanrekenen.
pi_151886367
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan nog, is er materieel dat je 200 kan laten rijden onder 1,5 kV, hooguit een ICE.. Poehpoeh, kan je dus wel de vervoerder aanrekenen.
Alle 1600's en 1800's hebben een Vmax van 220.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151886448
Oh het is 180. Snel genoeg in ieder geval.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151886454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Alle 1600's en 1800's hebben een Vmax van 220.
Ja en ATB, dat is dus max 140.
pi_151886551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja en ATB, dat is dus max 140.
Alsof daar niets aan te doen is. Kom op zeg :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 11:27:10 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151886658
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Alsof daar niets aan te doen is. Kom op zeg :D
ja, en dan kom je bij de politiek uit. Die hebben de snelheidsverhogingen tegengehouden, omdat er daarvoor wel diverse infrastructurele maatregelen nodig zijn, naast de aanpassing van het beveiligingssysteem.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:27:32 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151886677
Precies, er wordt veel te graag in allerlei kan-nietjes gedacht. Moeten ze vanaf al die spoorpoppetjes.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151886753
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Alsof daar niets aan te doen is. Kom op zeg :D
Daar zeg ik verder niets over, jij doet alsof het mirakel gevonden is :D
pi_151886761
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, en dan kom je bij de politiek uit. Die hebben de snelheidsverhogingen tegengehouden, omdat er daarvoor wel diverse infrastructurele maatregelen nodig zijn, naast de aanpassing van het beveiligingssysteem.
Kan wel zijn hoor, maar ff de vertraging wat meer inrijden dan, is daar over nagedacht? Inleggen met 140; soit als daar nog andere maatregelen voor nodig zijn dan moeten ze eens rustig gaan bekijken welke precies en wat dat grapje gaat kosten, maar dat betekent niet dat je met onzinargumenten aan moet komen als 'maar het goede beveiligingssysteem zit er niet in'.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151886792
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Daar zeg ik verder niets over, jij doet alsof het mirakel gevonden is :D
Als je het op zo'n Babs-manier neerpent dan impliceer je dat het een geldig argument is. Als je dat zelf niet vindt dan moet je het anders opschrijven of gewoon niet bijvoorbeeld.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151886801
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Kan wel zijn hoor, maar ff de vertraging wat meer inrijden dan, is daar over nagedacht? Inleggen met 140; soit als daar nog andere maatregelen voor nodig zijn dan moeten ze eens rustig gaan bekijken welke precies en wat dat grapje gaat kosten, maar dat betekent niet dat je met onzinargumenten aan moet komen als 'maar het goede beveiligingssysteem zit er niet in'.
Ja kom op, vrijwel alle 1600/1800 zijn terzijde of doen iets met goederenteinen. Dan is >140 toch totaal irrelevant :')

Kan je beter wat TRAXX'en laten komen ofzo Y:
pi_151886890
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja kom op, vrijwel alle 1600/1800 zijn terzijde of doen iets met goederenteinen. Dan is >140 toch totaal irrelevant :')

Kan je beter wat TRAXX'en laten komen ofzo Y:
Ook dat is niet het punt. Het is gewoon belachelijke kapitaalvernietiging om een spoorlijn voor zo'n snelheid aan te leggen en er vervolgens 60km/u onder de maximumsnelheid te gaan rijden. Desnoods ga je er wel direct 160 rijden, bijna al het IC-materieel kan het en zelfs een groot gedeelte van de stoptreinen. Het is echt totale rukzooi om het niet te doen. Misschien win je er maar 2 minuten mee, maar het kunnen wel die 2 minuten zijn waardoor je die metro net haalt op Amstel en waardoor je dus een kwartier eerder thuis bent. Zo moet je redeneren, niet in een hele reeks met problemen maar in een reeks met oplossingen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 11:33:58 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151886897
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Kan wel zijn hoor, maar ff de vertraging wat meer inrijden dan, is daar over nagedacht? Inleggen met 140; soit als daar nog andere maatregelen voor nodig zijn dan moeten ze eens rustig gaan bekijken welke precies en wat dat grapje gaat kosten, maar dat betekent niet dat je met onzinargumenten aan moet komen als 'maar het goede beveiligingssysteem zit er niet in'.
Daar zijn ze al deels mee bezig.

In het verleden wilde de spoorsector wel naar 160 km/h of meer op de belangrijke assen, maar de reden dat het niet door is gegaan is dat de politiek wilde wachten op ERTMS. Dat liet wat langer op zich wachten dan in de jaren '90 werd verondersteld.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151886958
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar zijn ze al deels mee bezig.

In het verleden wilde de spoorsector wel naar 160 km/h of meer op de belangrijke assen, maar de reden dat het niet door is gegaan is dat de politiek wilde wachten op ERTMS. Dat liet wat langer op zich wachten dan in de jaren '90 werd verondersteld.
In de jaren '90 beweerde ProRail ijskoud dat ATB en ATB-NG op elkaar stoorden, daar ligt het vooral aan. ATB moest verwijderd worden als er ATB-NG gelegd werd. Want dit speelt al sinds de jaren '80. ERTMS was nog helemaal niet in de picture zelfs.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151887092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ook dat is niet het punt. Het is gewoon belachelijke kapitaalvernietiging om een spoorlijn voor zo'n snelheid aan te leggen en er vervolgens 60km/u onder de maximumsnelheid te gaan rijden. Desnoods ga je er wel direct 160 rijden, bijna al het IC-materieel kan het en zelfs een groot gedeelte van de stoptreinen. Het is echt totale rukzooi om het niet te doen. Misschien win je er maar 2 minuten mee, maar het kunnen wel die 2 minuten zijn waardoor je die metro net haalt op Amstel en waardoor je dus een kwartier eerder thuis bent. Zo moet je redeneren, niet in een hele reeks met problemen maar in een reeks met oplossingen.
die eerst maar eens een solide dienstregeling voordat we miljarden gaan investeren, daar is meer te halen. Belachelijk lange stops schrappen levert meer op.
pi_151887129
De dienstregeling 2007 moet terug :( Beste van allemaal.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151887173
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De dienstregeling 2007 moet terug :( Beste van allemaal.
op Rotterdam leeuwarden (ja sorry, die reis ik het meeste :') )

Is minstens een half uur te winnen met stops schrappen :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 11:42:48 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151887184
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In de jaren '90 beweerde ProRail ijskoud dat ATB en ATB-NG op elkaar stoorden, daar ligt het vooral aan. ATB moest verwijderd worden als er ATB-NG gelegd werd. Want dit speelt al sinds de jaren '80. ERTMS was nog helemaal niet in de picture zelfs.
ATB-NG was dan ook bedoeld als opvolger van ATB-EG, maar de landelijke uitrol hiervan is in 1996 door toenmalig minister Annemarie Jorritsma ( :r ) geschrapt omwille van ETCS dat sinds 1989 in ontwikkeling is.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-24400-XII-49.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151887198
Trouwens, ik zie niet in waarom het niet beiden kan. Het een sluit het ander niet uit. Dat is net zoiets als zeggen dat je geen schilder mag laten komen voor de kozijnen omdat er nog geen nieuwe toiletpot in de badkamer is geīnstalleerd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151887264
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

op Rotterdam leeuwarden (ja sorry, die reis ik het meeste :') )

Is minstens een half uur te winnen met stops schrappen :')
Met een tunnel onder Utrecht door, extra niveau onder Centraal zodat er geen kop meer gemaakt hoeft te worden. Zoiets?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')