Groter bewijs van incompetentie kun je niet bedenken. Wie heeft er nog een bed-bad-broodcrisis nodig als je DIT gewoon van de plank kunt trekkenquote:Op maandag 20 april 2015 23:42 schreef James1988 het volgende:
is er één of andere wazige rekenmethode gebruikt waardoor inkomsten ná 2024 ook al worden meegenomen in het berekenen
je hebt geen fatsoenlijke treinen dus je betaalt minder? Whut? Dat zou andersom moeten zijn...quote:Op maandag 20 april 2015 23:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoezo niet? De heffing is verlaagd en de manier waarop wordt bepaald welk bedrag per jaar moet worden betaald is veranderd ten opzichte van de HSA-concessie. Oorspronkelijk ging het om 160 miljoen euro per jaar (later verlaagd tot 148), waarbij in de eerste 4 jaar een korting zou worden gegeven.
In de nieuwe concessie is het bedrag dat NS ophoest voor de HSL verlaagd tot 101 miljoen euro per jaar, en omdat NS in de jaren 2015 - 2020 nog niet over "echt HSL-materieel" beschikt is het zodanig geregeld dat NS in de eerste jaren minder betaalt dan het overeengekomen concessiebedrag, en in de laatste jaren juist meer gaat betalen.
En omdat meisje Schultz niet kan rekenen (ze speelt liever met water) is er één of andere wazige rekenmethode gebruikt waardoor inkomsten ná 2024 ook al worden meegenomen in het berekenen van die 101 miljoen euro per jaar, gemiddeld. Gedurende de 10 jaar dat NS op de HSL de boel mag verkloten betalen ze gemiddeld 'slechts' ¤ 88,3 miljoen per jaar.
En als NS daarna zegt "flikker lekker op met die HSL van je", dan loopt de overheid wéér fors geld mis. Zoals al eerder is gebeurd.
"kosten" is nogal een hele wetenschap he...quote:Op maandag 20 april 2015 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij zegt "de manier waarop kosten worden berekend is veranderd"
Ik zeg "Dat is geen argument" Dat is het namelijk niet.
Jij gaat dan uitgebreid BESCHRIJVEN op welke manier de kosten eerst werden berekend en wat er dan veranderd is en op welke manier het nu wordt berekend. Dat zal allemaal heus wel.
Een argument is niet BESCHRIJVEN, een argument is VERKLAREN.
WAAROM worden die kosten anders berekend? Is de infrastructuur ineens stukken beter geworden of zo?
Kijk "de manier waarop de kosten worden berekend is veranderd: Prorail wil meer geld" houdt geen enkele argumentatie in zich, dat zijn we toch eens?
dat kan toch niemand lezen...quote:Op dinsdag 21 april 2015 00:07 schreef James1988 het volgende:
"Je hebt geen fatsoenlijke treinen dus flikker op met die rommel van je, ik ga wel naar een ander."
Ter vergelijking: MTR Express heeft in november 2013 een order geplaatst bij Stadler voor de levering van 6 FLIRTs (200 km/u, met premium-interieur*). Op 21 maart 2015 vertrok de eerste trein met betalende reizigers uit Stockholm. Dat is 14 maanden.
Met 6 van zulke FLIRTs zou je een uurdienst Amsterdam - Brussel kunnen bieden (reistijd ± 2u15 enkele reis).
* waaronder nieuw ontworpen stoelen, catering van een chefkok en Nespresso
mobielquote:Op dinsdag 21 april 2015 00:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gebruik je Chrome? Dan verschijnt er zo'n hip vertaalknopje in beeld.
Spreek voor jezelfquote:
Was het ook niet zo dat een TSB daar na een jaar permanent werd en dan wegvalt uit de statistieken?quote:Op dinsdag 21 april 2015 09:08 schreef Igen het volgende:
Over langzame Duitse spoortrajecten gesproken... Berlijn-Dresden is pas echt een ramp zeg. Eindeloos veel stukken met 50 km/u 'tijdelijke' snelheidsbeperking en langzamer dan vroeger in de tijd van de stoomtreinen. Gelukkig wordt dat nu wel opgeknapt, maar ik geloof dat ze daar nu al 25 jaar mee bezig zijn en dat de boel alweer vervallen is voordat het klaar is.
quote:Een staking legt het treinverkeer in
België vanavond en morgen plat.Om 22.00
uur legt de vakbond ACOD het werk neer,
waardoor er ruim een dag geen enkele
trein rijdt.Ook het treinverkeer vanuit
Nederland is gestremd.Zo rijden de
Thalys,de intercity naar Brussel en de
treinen naar Antwerpen en Luik niet.
Volgens mij komt het dan in de statistiek van permanente snelheidsbeperkingen die misschien juist nog wel belangrijker is. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 21 april 2015 09:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Was het ook niet zo dat een TSB daar na een jaar permanent werd en dan wegvalt uit de statistieken?
a) Ongeplandquote:Op dinsdag 21 april 2015 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is het verschil dan tussen een "permanente snelheidsbeperking" en een lagere baanvaksnelheid?
Je kan een traject voor 160 aanleggen en een snelheidsbeperking op zetten van 80 door achterstallig onderhoud of een traject aanleggen met 80 als baanvaksnelheid omdat het niet sneller hoeft door bepaalde dienstregelingknopen die er in zitten.quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
en wat maakt het uit?![]()
Zo kun je dezelfde maatregel ook anders noemen als hij op een weekdag bedacht is, of als hij op een weekenddag bedacht is. Functioneel maakt het geen ruk uit natuurlijk.
True, maar over het algemeen hoeft de baanvaksnelheid niet altijd maximaal te zijn en kan een lagere snelheid meer exploitatievoordelen leveren.quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, die dienstregelingsknopen zijn natuurlijk geen in beton gegoten wetmatigheden. Dat kan elk jaar of elk wijzigingsblad weer anders zijn.
Ja ja, zoals tussen Utrecht en Amsterdam een poepdure 200-geschikte lijn aanleggen en dan doen alsof het beter is om daar standaard 130 op te gaan rijden. Ik snap hetquote:Op dinsdag 21 april 2015 10:45 schreef b2py het volgende:
[..]
True, maar over het algemeen hoeft de baanvaksnelheid niet altijd maximaal te zijn en kan een lagere snelheid meer exploitatievoordelen leveren.
Dat ligt niet aan de infrastructuurbeheerderquote:Op dinsdag 21 april 2015 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ja, zoals tussen Utrecht en Amsterdam een poepdure 200-geschikte lijn aanleggen en dan doen alsof het beter is om daar standaard 130 op te gana rijden. Ik snap het
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |