abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2015 @ 23:52:44 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151879655
Jij zegt "de manier waarop kosten worden berekend is veranderd"

Ik zeg "Dat is geen argument" Dat is het namelijk niet.

Jij gaat dan uitgebreid BESCHRIJVEN op welke manier de kosten eerst werden berekend en wat er dan veranderd is en op welke manier het nu wordt berekend. Dat zal allemaal heus wel.

Een argument is niet BESCHRIJVEN, een argument is VERKLAREN.

WAAROM worden die kosten anders berekend? Is de infrastructuur ineens stukken beter geworden of zo?

Kijk "de manier waarop de kosten worden berekend is veranderd: Prorail wil meer geld" houdt geen enkele argumentatie in zich, dat zijn we toch eens?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2015 @ 23:55:58 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151879764
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 23:42 schreef James1988 het volgende:
is er één of andere wazige rekenmethode gebruikt waardoor inkomsten ná 2024 ook al worden meegenomen in het berekenen
Groter bewijs van incompetentie kun je niet bedenken. Wie heeft er nog een bed-bad-broodcrisis nodig als je DIT gewoon van de plank kunt trekken 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2015 @ 23:59:09 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151879890
Ah, dát bedoel je!

Dat die rekenmethode is omgegooid is simpel te verklaren: dat is gedaan om NS op de HSL te houden. Meisje Schultz interesseerde zich niks voor het spoor ('laat ik maar met NS in zee gaan, dan ben ik er vanaf') en voor meisje Mansveld was het partijstandpunt ("aanbesteden is slecht! boeh! lang leve vadertje staat!") belangrijker dan het neerzetten van een goed aanbod voor reizigers.

Zelfs na het doen van een onrealistisch bod, het leveren van jarenlange wanprestaties en het aankopen van treinen waar de onderdelen letterlijk vanaf vlogen waren vriendjespolitiek en partijstandpunten belangrijker dan eindelijk eens een fatsoenlijke treindienst op poten zetten.

Daarom heeft men allerlei trucs uit de hoge hoed getoverd om er maar voor te zorgen dat NSR ook op de HSL wilde gaan rijden per 2015, met als wisselgeld dat een paar lijntjes gedecentraliseerd zouden worden. Die vervolgens linea recta naar Abellio gingen...

Of klink ik nu erg rancuneus?
pi_151879971
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 23:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hoezo niet? De heffing is verlaagd en de manier waarop wordt bepaald welk bedrag per jaar moet worden betaald is veranderd ten opzichte van de HSA-concessie. Oorspronkelijk ging het om 160 miljoen euro per jaar (later verlaagd tot 148), waarbij in de eerste 4 jaar een korting zou worden gegeven.

In de nieuwe concessie is het bedrag dat NS ophoest voor de HSL verlaagd tot 101 miljoen euro per jaar, en omdat NS in de jaren 2015 - 2020 nog niet over "echt HSL-materieel" beschikt is het zodanig geregeld dat NS in de eerste jaren minder betaalt dan het overeengekomen concessiebedrag, en in de laatste jaren juist meer gaat betalen.

En omdat meisje Schultz niet kan rekenen (ze speelt liever met water) is er één of andere wazige rekenmethode gebruikt waardoor inkomsten ná 2024 ook al worden meegenomen in het berekenen van die 101 miljoen euro per jaar, gemiddeld. Gedurende de 10 jaar dat NS op de HSL de boel mag verkloten betalen ze gemiddeld 'slechts' ¤ 88,3 miljoen per jaar.

En als NS daarna zegt "flikker lekker op met die HSL van je", dan loopt de overheid wéér fors geld mis. Zoals al eerder is gebeurd.
je hebt geen fatsoenlijke treinen dus je betaalt minder? Whut? Dat zou andersom moeten zijn...
pi_151880027
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij zegt "de manier waarop kosten worden berekend is veranderd"

Ik zeg "Dat is geen argument" Dat is het namelijk niet.

Jij gaat dan uitgebreid BESCHRIJVEN op welke manier de kosten eerst werden berekend en wat er dan veranderd is en op welke manier het nu wordt berekend. Dat zal allemaal heus wel.

Een argument is niet BESCHRIJVEN, een argument is VERKLAREN.

WAAROM worden die kosten anders berekend? Is de infrastructuur ineens stukken beter geworden of zo?

Kijk "de manier waarop de kosten worden berekend is veranderd: Prorail wil meer geld" houdt geen enkele argumentatie in zich, dat zijn we toch eens?
"kosten" is nogal een hele wetenschap he...
  dinsdag 21 april 2015 @ 00:07:30 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151880150
"Je hebt geen fatsoenlijke treinen dus flikker op met die rommel van je, ik ga wel naar een ander."

Ter vergelijking: MTR Express heeft in november 2013 een order geplaatst bij Stadler voor de levering van 6 FLIRTs (200 km/u, met premium-interieur*). Op 21 maart 2015 vertrok de eerste trein met betalende reizigers uit Stockholm. Dat is 14 maanden.

Met 6 van zulke FLIRTs zou je een uurdienst Amsterdam - Brussel kunnen bieden (reistijd ± 2u15 enkele reis).

* waaronder nieuw ontworpen stoelen, catering van een chefkok en Nespresso
pi_151880447
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 00:07 schreef James1988 het volgende:
"Je hebt geen fatsoenlijke treinen dus flikker op met die rommel van je, ik ga wel naar een ander."

Ter vergelijking: MTR Express heeft in november 2013 een order geplaatst bij Stadler voor de levering van 6 FLIRTs (200 km/u, met premium-interieur*). Op 21 maart 2015 vertrok de eerste trein met betalende reizigers uit Stockholm. Dat is 14 maanden.

Met 6 van zulke FLIRTs zou je een uurdienst Amsterdam - Brussel kunnen bieden (reistijd ± 2u15 enkele reis).

* waaronder nieuw ontworpen stoelen, catering van een chefkok en Nespresso
dat kan toch niemand lezen...
  dinsdag 21 april 2015 @ 00:18:19 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151880502
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2015 00:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat kan toch niemand lezen...
Gebruik je Chrome? Dan verschijnt er zo'n hip vertaalknopje in beeld. :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 00:18:40 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151880507
Kwam net nog een leuk stukje tegen over de dubbeldekstreinen die Stadler aan Rusland levert. Al bekend was dat dit via het water via Amsterdam gaat, maar wat meer beelden hiervan is altijd leuk

http://www.ultra-brag.ch/best-ultra-brag/doppelstockz-ge
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151880677
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 00:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gebruik je Chrome? Dan verschijnt er zo'n hip vertaalknopje in beeld. :P
mobiel
  dinsdag 21 april 2015 @ 00:25:07 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151880703
Ook daar heeft Chrome een vertaaloptie. En anders gooi je het maar in http://translate.google.com :6 (of je leest het helemaal niet, zo veel bijzonders staat er niet in)
pi_151883401
Over langzame Duitse spoortrajecten gesproken... Berlijn-Dresden is pas echt een ramp zeg. Eindeloos veel stukken met 50 km/u 'tijdelijke' snelheidsbeperking en langzamer dan vroeger in de tijd van de stoomtreinen. Gelukkig wordt dat nu wel opgeknapt, maar ik geloof dat ze daar nu al 25 jaar mee bezig zijn en dat de boel alweer vervallen is voordat het klaar is.
pi_151883633
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2015 00:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat kan toch niemand lezen...
Spreek voor jezelf :P Het is de makkelijkste vreemde taal op aarde als je een Nederlander bent.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151883651
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 09:08 schreef Igen het volgende:
Over langzame Duitse spoortrajecten gesproken... Berlijn-Dresden is pas echt een ramp zeg. Eindeloos veel stukken met 50 km/u 'tijdelijke' snelheidsbeperking en langzamer dan vroeger in de tijd van de stoomtreinen. Gelukkig wordt dat nu wel opgeknapt, maar ik geloof dat ze daar nu al 25 jaar mee bezig zijn en dat de boel alweer vervallen is voordat het klaar is.
Was het ook niet zo dat een TSB daar na een jaar permanent werd en dan wegvalt uit de statistieken?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151884098
Boemboem vanuit 't Harde zo te horen. Zal wel weer een mooie rij met patte bakken op het emplacement staan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:15:00 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151884765
Het was alweer zo lang geleden. Onze strontverwende zuiderburen hebben nog niet genoeg :)

quote:
Een staking legt het treinverkeer in
België vanavond en morgen plat.Om 22.00
uur legt de vakbond ACOD het werk neer,
waardoor er ruim een dag geen enkele
trein rijdt.Ook het treinverkeer vanuit
Nederland is gestremd.Zo rijden de
Thalys,de intercity naar Brussel en de
treinen naar Antwerpen en Luik niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151884804
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 09:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Was het ook niet zo dat een TSB daar na een jaar permanent werd en dan wegvalt uit de statistieken?
Volgens mij komt het dan in de statistiek van permanente snelheidsbeperkingen die misschien juist nog wel belangrijker is. Maar dat weet ik niet zeker.
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:33:56 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151885122
Wat is het verschil dan tussen een "permanente snelheidsbeperking" en een lagere baanvaksnelheid?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151885141
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is het verschil dan tussen een "permanente snelheidsbeperking" en een lagere baanvaksnelheid?
a) Ongepland
b) gepland
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:37:08 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151885188
en wat maakt het uit? :?

Zo kun je dezelfde maatregel ook anders noemen als hij op een weekdag bedacht is, of als hij op een weekenddag bedacht is. Functioneel maakt het geen ruk uit natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151885259
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
en wat maakt het uit? :?

Zo kun je dezelfde maatregel ook anders noemen als hij op een weekdag bedacht is, of als hij op een weekenddag bedacht is. Functioneel maakt het geen ruk uit natuurlijk.
Je kan een traject voor 160 aanleggen en een snelheidsbeperking op zetten van 80 door achterstallig onderhoud of een traject aanleggen met 80 als baanvaksnelheid omdat het niet sneller hoeft door bepaalde dienstregelingknopen die er in zitten.
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:43:27 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151885318
Tsja, die dienstregelingsknopen zijn natuurlijk geen in beton gegoten wetmatigheden. Dat kan elk jaar of elk wijzigingsblad weer anders zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151885378
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, die dienstregelingsknopen zijn natuurlijk geen in beton gegoten wetmatigheden. Dat kan elk jaar of elk wijzigingsblad weer anders zijn.
True, maar over het algemeen hoeft de baanvaksnelheid niet altijd maximaal te zijn en kan een lagere snelheid meer exploitatievoordelen leveren.
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:50:23 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151885488
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:45 schreef b2py het volgende:

[..]

True, maar over het algemeen hoeft de baanvaksnelheid niet altijd maximaal te zijn en kan een lagere snelheid meer exploitatievoordelen leveren.
Ja ja, zoals tussen Utrecht en Amsterdam een poepdure 200-geschikte lijn aanleggen en dan doen alsof het beter is om daar standaard 130 op te gaan rijden. Ik snap het :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151885497
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja ja, zoals tussen Utrecht en Amsterdam een poepdure 200-geschikte lijn aanleggen en dan doen alsof het beter is om daar standaard 130 op te gana rijden. Ik snap het :+
Dat ligt niet aan de infrastructuurbeheerder ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')