In dit geval dus wel.. Want ze hebben wissels neergelegd waarvan ze bang zijn dat die beschadigen als je er harder dan 160 km/h overheen rijdt. De baanvaksnelheid is dus 160 km/h en dat dan weer alleen onder ERTMS.quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan de infrastructuurbeheerder
En 155 met SLT toch? Hoe zat dat grapje ook alweer in elkaar?quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In dit geval dus wel.. Want ze hebben wissels neergelegd waarvan ze bang zijn dat die beschadigen als je er harder dan 160 km/h overheen rijdt. De baanvaksnelheid is dus 160 km/h en dat dan weer alleen onder ERTMS.
Dan nog, is er materieel dat je 200 kan laten rijden onder 1,5 kV, hooguit een ICE.. Poehpoeh, kan je dus wel de vervoerder aanrekenen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In dit geval dus wel.. Want ze hebben wissels neergelegd waarvan ze bang zijn dat die beschadigen als je er harder dan 160 km/h overheen rijdt. De baanvaksnelheid is dus 160 km/h en dat dan weer alleen onder ERTMS.
Alle 1600's en 1800's hebben een Vmax van 220.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan nog, is er materieel dat je 200 kan laten rijden onder 1,5 kV, hooguit een ICE.. Poehpoeh, kan je dus wel de vervoerder aanrekenen.
Ja en ATB, dat is dus max 140.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alle 1600's en 1800's hebben een Vmax van 220.
Alsof daar niets aan te doen is. Kom op zegquote:
ja, en dan kom je bij de politiek uit. Die hebben de snelheidsverhogingen tegengehouden, omdat er daarvoor wel diverse infrastructurele maatregelen nodig zijn, naast de aanpassing van het beveiligingssysteem.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alsof daar niets aan te doen is. Kom op zeg
Daar zeg ik verder niets over, jij doet alsof het mirakel gevonden isquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alsof daar niets aan te doen is. Kom op zeg
Kan wel zijn hoor, maar ff de vertraging wat meer inrijden dan, is daar over nagedacht? Inleggen met 140; soit als daar nog andere maatregelen voor nodig zijn dan moeten ze eens rustig gaan bekijken welke precies en wat dat grapje gaat kosten, maar dat betekent niet dat je met onzinargumenten aan moet komen als 'maar het goede beveiligingssysteem zit er niet in'.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, en dan kom je bij de politiek uit. Die hebben de snelheidsverhogingen tegengehouden, omdat er daarvoor wel diverse infrastructurele maatregelen nodig zijn, naast de aanpassing van het beveiligingssysteem.
Als je het op zo'n Babs-manier neerpent dan impliceer je dat het een geldig argument is. Als je dat zelf niet vindt dan moet je het anders opschrijven of gewoon niet bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar zeg ik verder niets over, jij doet alsof het mirakel gevonden is
Ja kom op, vrijwel alle 1600/1800 zijn terzijde of doen iets met goederenteinen. Dan is >140 toch totaal irrelevantquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Kan wel zijn hoor, maar ff de vertraging wat meer inrijden dan, is daar over nagedacht? Inleggen met 140; soit als daar nog andere maatregelen voor nodig zijn dan moeten ze eens rustig gaan bekijken welke precies en wat dat grapje gaat kosten, maar dat betekent niet dat je met onzinargumenten aan moet komen als 'maar het goede beveiligingssysteem zit er niet in'.
Ook dat is niet het punt. Het is gewoon belachelijke kapitaalvernietiging om een spoorlijn voor zo'n snelheid aan te leggen en er vervolgens 60km/u onder de maximumsnelheid te gaan rijden. Desnoods ga je er wel direct 160 rijden, bijna al het IC-materieel kan het en zelfs een groot gedeelte van de stoptreinen. Het is echt totale rukzooi om het niet te doen. Misschien win je er maar 2 minuten mee, maar het kunnen wel die 2 minuten zijn waardoor je die metro net haalt op Amstel en waardoor je dus een kwartier eerder thuis bent. Zo moet je redeneren, niet in een hele reeks met problemen maar in een reeks met oplossingen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja kom op, vrijwel alle 1600/1800 zijn terzijde of doen iets met goederenteinen. Dan is >140 toch totaal irrelevant
Kan je beter wat TRAXX'en laten komen ofzo Y:
Daar zijn ze al deels mee bezig.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Kan wel zijn hoor, maar ff de vertraging wat meer inrijden dan, is daar over nagedacht? Inleggen met 140; soit als daar nog andere maatregelen voor nodig zijn dan moeten ze eens rustig gaan bekijken welke precies en wat dat grapje gaat kosten, maar dat betekent niet dat je met onzinargumenten aan moet komen als 'maar het goede beveiligingssysteem zit er niet in'.
In de jaren '90 beweerde ProRail ijskoud dat ATB en ATB-NG op elkaar stoorden, daar ligt het vooral aan. ATB moest verwijderd worden als er ATB-NG gelegd werd. Want dit speelt al sinds de jaren '80. ERTMS was nog helemaal niet in de picture zelfs.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar zijn ze al deels mee bezig.
In het verleden wilde de spoorsector wel naar 160 km/h of meer op de belangrijke assen, maar de reden dat het niet door is gegaan is dat de politiek wilde wachten op ERTMS. Dat liet wat langer op zich wachten dan in de jaren '90 werd verondersteld.
die eerst maar eens een solide dienstregeling voordat we miljarden gaan investeren, daar is meer te halen. Belachelijk lange stops schrappen levert meer op.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ook dat is niet het punt. Het is gewoon belachelijke kapitaalvernietiging om een spoorlijn voor zo'n snelheid aan te leggen en er vervolgens 60km/u onder de maximumsnelheid te gaan rijden. Desnoods ga je er wel direct 160 rijden, bijna al het IC-materieel kan het en zelfs een groot gedeelte van de stoptreinen. Het is echt totale rukzooi om het niet te doen. Misschien win je er maar 2 minuten mee, maar het kunnen wel die 2 minuten zijn waardoor je die metro net haalt op Amstel en waardoor je dus een kwartier eerder thuis bent. Zo moet je redeneren, niet in een hele reeks met problemen maar in een reeks met oplossingen.
op Rotterdam leeuwarden (ja sorry, die reis ik het meestequote:Op dinsdag 21 april 2015 11:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De dienstregeling 2007 moet terugBeste van allemaal.
ATB-NG was dan ook bedoeld als opvolger van ATB-EG, maar de landelijke uitrol hiervan is in 1996 door toenmalig minister Annemarie Jorritsma (quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In de jaren '90 beweerde ProRail ijskoud dat ATB en ATB-NG op elkaar stoorden, daar ligt het vooral aan. ATB moest verwijderd worden als er ATB-NG gelegd werd. Want dit speelt al sinds de jaren '80. ERTMS was nog helemaal niet in de picture zelfs.
Met een tunnel onder Utrecht door, extra niveau onder Centraal zodat er geen kop meer gemaakt hoeft te worden. Zoiets?quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
op Rotterdam leeuwarden (ja sorry, die reis ik het meeste)
Is minstens een half uur te winnen met stops schrappen
Boogje aanleggen en zodoende niet stoppen in Utrecht? Zit je al op zo'n 20 minutenquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Met een tunnel onder Utrecht door, extra niveau onder Centraal zodat er geen kop meer gemaakt hoeft te worden. Zoiets?
Dat ligt er al. Gaat door het spoorwegmuseumquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:56 schreef Viezze het volgende:
[..]
Boogje aanleggen en zodoende niet stoppen in Utrecht? Zit je al op zo'n 20 minuten
Ik denk dat je hier (helaas) een valide punt hebt.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat er gewoon niemand is die EN over geld gaat EN belang heeft bij goed spoor. Auto's leveren gewoon veel meer op.
Zoals elke gore rot-RE in Duitsland ook doet bedoel jequote:Op dinsdag 21 april 2015 12:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als we niet moeilijk hadden gedaan over de overwegveiligheid bij 160 km/h, ietsje meer slijtage in de bovenleiding accepteren en het prima hadden gevonden om 160 km/h te rijden onder ATB-EG hadden we in half Nederland al 160 km/h gereden. Als we alleen al 160 km/h onder ATB-EG willen rijden en de andere aspecten overslaan dan hadden we op dik 200 kilometer spoor 160 km/h kunnen rijden.
In Denemarken rijden die kutboemels zelfs 180. Zonder draad erboven.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoals elke gore rot-RE in Duitsland ook doet bedoel je
Als we nou gewoon overal 160 mochten had je pas om 17:00 de deur uit gehoeven!quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:28 schreef Monopoly het volgende:
Over treinen gesproken. Ik moet maar eens de deur uit gaan. Het is alweer tijd om een rangeerdienst te draaien van 13.00 tot 20.00![]()
Sorry nee, naar Hoogeveen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:31 schreef Basekid_NZ het volgende:
Gewoon een maglev lijn van Rotterdam naar Groningen doen via Amsterdam via de Noordzee
Zo wordt het wel in andere landen gedaan, maar nee, hier zijn we doorgeslagenquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als we niet moeilijk hadden gedaan over de overwegveiligheid bij 160 km/h, ietsje meer slijtage in de bovenleiding accepteren en het prima hadden gevonden om 160 km/h te rijden onder ATB-EG hadden we in half Nederland al 160 km/h gereden. Als we alleen al 160 km/h onder ATB-EG willen rijden en de andere aspecten overslaan dan hadden we op dik 200 kilometer spoor 160 km/h kunnen rijden.
een 1300, kon 60 jaar geleden al. Wat is er toch mis met mensen?quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan nog, is er materieel dat je 200 kan laten rijden onder 1,5 kV, hooguit een ICE.. Poehpoeh, kan je dus wel de vervoerder aanrekenen.
En veel koektrommels op de weg met het vermogen van een stofzuiger door idiote bijtellingsregels en BPMquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het geld is er wel, maar met asfaltkoeien als Schultz en Mansveld wordt dat geld terloops doorgesluisd naar nieuw asfalt. Over paar jaar hebben we 20-baanswegen
Overstappen op 3kV is dan ook iets dat moet gebeuren. Zo kun je nog de nodige winst behalen op het Nederlandse spoor tegen relatief beperkte kosten.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:53 schreef derLudolf het volgende:
Hier zit niet eens voldoende prik op de waslijn om die snelheden te halen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |