abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:51:44 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151885519
Nee dat is waar :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:08:47 #52
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151886012
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan de infrastructuurbeheerder ;)
In dit geval dus wel.. Want ze hebben wissels neergelegd waarvan ze bang zijn dat die beschadigen als je er harder dan 160 km/h overheen rijdt. De baanvaksnelheid is dus 160 km/h en dat dan weer alleen onder ERTMS.
pi_151886081
Alsin: max 160km/h in de rechtdoorgaande stand?
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:11:03 #54
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151886094
Jup.
pi_151886203
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

In dit geval dus wel.. Want ze hebben wissels neergelegd waarvan ze bang zijn dat die beschadigen als je er harder dan 160 km/h overheen rijdt. De baanvaksnelheid is dus 160 km/h en dat dan weer alleen onder ERTMS.
En 155 met SLT toch? Hoe zat dat grapje ook alweer in elkaar?

Wordt er trouwens al in reguliere dienst met ERTMS op de Hanzelijn en Utrecht-Amsterdam Bijlmer ArenA gereden?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151886280
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

In dit geval dus wel.. Want ze hebben wissels neergelegd waarvan ze bang zijn dat die beschadigen als je er harder dan 160 km/h overheen rijdt. De baanvaksnelheid is dus 160 km/h en dat dan weer alleen onder ERTMS.
Dan nog, is er materieel dat je 200 kan laten rijden onder 1,5 kV, hooguit een ICE.. Poehpoeh, kan je dus wel de vervoerder aanrekenen.
pi_151886367
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan nog, is er materieel dat je 200 kan laten rijden onder 1,5 kV, hooguit een ICE.. Poehpoeh, kan je dus wel de vervoerder aanrekenen.
Alle 1600's en 1800's hebben een Vmax van 220.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151886448
Oh het is 180. Snel genoeg in ieder geval.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151886454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Alle 1600's en 1800's hebben een Vmax van 220.
Ja en ATB, dat is dus max 140.
pi_151886551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja en ATB, dat is dus max 140.
Alsof daar niets aan te doen is. Kom op zeg :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 11:27:10 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151886658
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Alsof daar niets aan te doen is. Kom op zeg :D
ja, en dan kom je bij de politiek uit. Die hebben de snelheidsverhogingen tegengehouden, omdat er daarvoor wel diverse infrastructurele maatregelen nodig zijn, naast de aanpassing van het beveiligingssysteem.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:27:32 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151886677
Precies, er wordt veel te graag in allerlei kan-nietjes gedacht. Moeten ze vanaf al die spoorpoppetjes.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151886753
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Alsof daar niets aan te doen is. Kom op zeg :D
Daar zeg ik verder niets over, jij doet alsof het mirakel gevonden is :D
pi_151886761
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, en dan kom je bij de politiek uit. Die hebben de snelheidsverhogingen tegengehouden, omdat er daarvoor wel diverse infrastructurele maatregelen nodig zijn, naast de aanpassing van het beveiligingssysteem.
Kan wel zijn hoor, maar ff de vertraging wat meer inrijden dan, is daar over nagedacht? Inleggen met 140; soit als daar nog andere maatregelen voor nodig zijn dan moeten ze eens rustig gaan bekijken welke precies en wat dat grapje gaat kosten, maar dat betekent niet dat je met onzinargumenten aan moet komen als 'maar het goede beveiligingssysteem zit er niet in'.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151886792
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Daar zeg ik verder niets over, jij doet alsof het mirakel gevonden is :D
Als je het op zo'n Babs-manier neerpent dan impliceer je dat het een geldig argument is. Als je dat zelf niet vindt dan moet je het anders opschrijven of gewoon niet bijvoorbeeld.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151886801
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Kan wel zijn hoor, maar ff de vertraging wat meer inrijden dan, is daar over nagedacht? Inleggen met 140; soit als daar nog andere maatregelen voor nodig zijn dan moeten ze eens rustig gaan bekijken welke precies en wat dat grapje gaat kosten, maar dat betekent niet dat je met onzinargumenten aan moet komen als 'maar het goede beveiligingssysteem zit er niet in'.
Ja kom op, vrijwel alle 1600/1800 zijn terzijde of doen iets met goederenteinen. Dan is >140 toch totaal irrelevant :')

Kan je beter wat TRAXX'en laten komen ofzo Y:
pi_151886890
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja kom op, vrijwel alle 1600/1800 zijn terzijde of doen iets met goederenteinen. Dan is >140 toch totaal irrelevant :')

Kan je beter wat TRAXX'en laten komen ofzo Y:
Ook dat is niet het punt. Het is gewoon belachelijke kapitaalvernietiging om een spoorlijn voor zo'n snelheid aan te leggen en er vervolgens 60km/u onder de maximumsnelheid te gaan rijden. Desnoods ga je er wel direct 160 rijden, bijna al het IC-materieel kan het en zelfs een groot gedeelte van de stoptreinen. Het is echt totale rukzooi om het niet te doen. Misschien win je er maar 2 minuten mee, maar het kunnen wel die 2 minuten zijn waardoor je die metro net haalt op Amstel en waardoor je dus een kwartier eerder thuis bent. Zo moet je redeneren, niet in een hele reeks met problemen maar in een reeks met oplossingen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 11:33:58 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151886897
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Kan wel zijn hoor, maar ff de vertraging wat meer inrijden dan, is daar over nagedacht? Inleggen met 140; soit als daar nog andere maatregelen voor nodig zijn dan moeten ze eens rustig gaan bekijken welke precies en wat dat grapje gaat kosten, maar dat betekent niet dat je met onzinargumenten aan moet komen als 'maar het goede beveiligingssysteem zit er niet in'.
Daar zijn ze al deels mee bezig.

In het verleden wilde de spoorsector wel naar 160 km/h of meer op de belangrijke assen, maar de reden dat het niet door is gegaan is dat de politiek wilde wachten op ERTMS. Dat liet wat langer op zich wachten dan in de jaren '90 werd verondersteld.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151886958
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar zijn ze al deels mee bezig.

In het verleden wilde de spoorsector wel naar 160 km/h of meer op de belangrijke assen, maar de reden dat het niet door is gegaan is dat de politiek wilde wachten op ERTMS. Dat liet wat langer op zich wachten dan in de jaren '90 werd verondersteld.
In de jaren '90 beweerde ProRail ijskoud dat ATB en ATB-NG op elkaar stoorden, daar ligt het vooral aan. ATB moest verwijderd worden als er ATB-NG gelegd werd. Want dit speelt al sinds de jaren '80. ERTMS was nog helemaal niet in de picture zelfs.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151887092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ook dat is niet het punt. Het is gewoon belachelijke kapitaalvernietiging om een spoorlijn voor zo'n snelheid aan te leggen en er vervolgens 60km/u onder de maximumsnelheid te gaan rijden. Desnoods ga je er wel direct 160 rijden, bijna al het IC-materieel kan het en zelfs een groot gedeelte van de stoptreinen. Het is echt totale rukzooi om het niet te doen. Misschien win je er maar 2 minuten mee, maar het kunnen wel die 2 minuten zijn waardoor je die metro net haalt op Amstel en waardoor je dus een kwartier eerder thuis bent. Zo moet je redeneren, niet in een hele reeks met problemen maar in een reeks met oplossingen.
die eerst maar eens een solide dienstregeling voordat we miljarden gaan investeren, daar is meer te halen. Belachelijk lange stops schrappen levert meer op.
pi_151887129
De dienstregeling 2007 moet terug :( Beste van allemaal.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151887173
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De dienstregeling 2007 moet terug :( Beste van allemaal.
op Rotterdam leeuwarden (ja sorry, die reis ik het meeste :') )

Is minstens een half uur te winnen met stops schrappen :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 11:42:48 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151887184
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In de jaren '90 beweerde ProRail ijskoud dat ATB en ATB-NG op elkaar stoorden, daar ligt het vooral aan. ATB moest verwijderd worden als er ATB-NG gelegd werd. Want dit speelt al sinds de jaren '80. ERTMS was nog helemaal niet in de picture zelfs.
ATB-NG was dan ook bedoeld als opvolger van ATB-EG, maar de landelijke uitrol hiervan is in 1996 door toenmalig minister Annemarie Jorritsma ( :r ) geschrapt omwille van ETCS dat sinds 1989 in ontwikkeling is.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-24400-XII-49.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151887198
Trouwens, ik zie niet in waarom het niet beiden kan. Het een sluit het ander niet uit. Dat is net zoiets als zeggen dat je geen schilder mag laten komen voor de kozijnen omdat er nog geen nieuwe toiletpot in de badkamer is geïnstalleerd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151887264
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

op Rotterdam leeuwarden (ja sorry, die reis ik het meeste :') )

Is minstens een half uur te winnen met stops schrappen :')
Met een tunnel onder Utrecht door, extra niveau onder Centraal zodat er geen kop meer gemaakt hoeft te worden. Zoiets?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151887611
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Met een tunnel onder Utrecht door, extra niveau onder Centraal zodat er geen kop meer gemaakt hoeft te worden. Zoiets?
Boogje aanleggen en zodoende niet stoppen in Utrecht? Zit je al op zo'n 20 minuten ^O^
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:00:09 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151887720
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:56 schreef Viezze het volgende:

[..]

Boogje aanleggen en zodoende niet stoppen in Utrecht? Zit je al op zo'n 20 minuten ^O^
Dat ligt er al. Gaat door het spoorwegmuseum :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151887770
Ik bedoelde een boog Zuilen - Overvecht. Als je naar Utrecht moet stap je in Amersfoort maar over op de pendeldienst Utrecht - Amersfoort
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:08:21 #79
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_151887963
Het ontbreekt gewoon aan de ambitie. Je moet gewoon zeggen; we willen snellere treinen dus welke problemen moeten we oplossen

1. HSL aanleggen
2. HST aanschaffen
3. Regeltjesgeneuk veranderen

Als je dan HSL aanlegt en roeptoetert dat het geschikt is voor 200km/h maar er ligt wel een wissel tussen waar je slechts met 160 overheen mag dan heb je het fout gedaan
pi_151888117
Ik denk dat het vooral met geld te maken heeft.
Iedereen wil het, maar niemand wilt betalen of het geld is er helemaal niet.

Marktwerking werkt gewoon niet op het spoor. Je zag het aan de posterij, energienet en de telecombranche.

Oké, het heeft zijn voordelen (decentrale lijnen hebben wel meer treinbewegingen ergo reizigersgroei/dienstrelingsgroei), maar vooralsnog zie ik vanuit de spoorwereld zelf enkel slechte/mindere dingen wat met de marktwerking te maken heeft.
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:19:41 #81
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151888311
Als we niet moeilijk hadden gedaan over de overwegveiligheid bij 160 km/h, ietsje meer slijtage in de bovenleiding accepteren en het prima hadden gevonden om 160 km/h te rijden onder ATB-EG hadden we in half Nederland al 160 km/h gereden. Als we alleen al 160 km/h onder ATB-EG willen rijden en de andere aspecten overslaan dan hadden we op dik 200 kilometer spoor 160 km/h kunnen rijden.
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:20:08 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151888323
Ik denk dat er gewoon niemand is die EN over geld gaat EN belang heeft bij goed spoor. Auto's leveren gewoon veel meer op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151888362
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat er gewoon niemand is die EN over geld gaat EN belang heeft bij goed spoor. Auto's leveren gewoon veel meer op.
Ik denk dat je hier (helaas) een valide punt hebt.
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:20:55 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151888365
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als we niet moeilijk hadden gedaan over de overwegveiligheid bij 160 km/h, ietsje meer slijtage in de bovenleiding accepteren en het prima hadden gevonden om 160 km/h te rijden onder ATB-EG hadden we in half Nederland al 160 km/h gereden. Als we alleen al 160 km/h onder ATB-EG willen rijden en de andere aspecten overslaan dan hadden we op dik 200 kilometer spoor 160 km/h kunnen rijden.
Zoals elke gore rot-RE in Duitsland ook doet bedoel je :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151888424
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zoals elke gore rot-RE in Duitsland ook doet bedoel je :Y
In Denemarken rijden die kutboemels zelfs 180. Zonder draad erboven.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:23:56 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151888470
Ook zoiets ja. Nou is dat natuurlijk een land met gigantische afstanden... Oh nee wacht :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151888533
Ik rijd wel eens 140 tussen Buitenpost en Grijpskerk zonder draad O+
pi_151888642
Over treinen gesproken. Ik moet maar eens de deur uit gaan. Het is alweer tijd om een rangeerdienst te draaien van 13.00 tot 20.00 :W :W

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2015 12:28:26 ]
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:28:58 #89
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_151888666
http://www.bbc.com/news/world-asia-32391020

A Japanese magnetic levitation train has broken its own world speed record, hitting 603km/h (374mph) in a test run near Mount Fuji.

zonder draad :P
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:30:20 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151888727
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:28 schreef Monopoly het volgende:
Over treinen gesproken. Ik moet maar eens de deur uit gaan. Het is alweer tijd om een rangeerdienst te draaien van 13.00 tot 20.00 :W :W
Als we nou gewoon overal 160 mochten had je pas om 17:00 de deur uit gehoeven! :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151888760
Gewoon een maglev lijn van Rotterdam naar Groningen doen via Amsterdam via de Noordzee
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 12:33:25 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151888848
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151888929
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:31 schreef Basekid_NZ het volgende:
Gewoon een maglev lijn van Rotterdam naar Groningen doen via Amsterdam via de Noordzee
Sorry nee, naar Hoogeveen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:36:58 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151888965
Gisteren nog langs dat stinkgat gereden. Het rook een beetje naar nepotisme.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 12:38:00 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151888997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als we niet moeilijk hadden gedaan over de overwegveiligheid bij 160 km/h, ietsje meer slijtage in de bovenleiding accepteren en het prima hadden gevonden om 160 km/h te rijden onder ATB-EG hadden we in half Nederland al 160 km/h gereden. Als we alleen al 160 km/h onder ATB-EG willen rijden en de andere aspecten overslaan dan hadden we op dik 200 kilometer spoor 160 km/h kunnen rijden.
Zo wordt het wel in andere landen gedaan, maar nee, hier zijn we doorgeslagen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:48:37 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151889408
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan nog, is er materieel dat je 200 kan laten rijden onder 1,5 kV, hooguit een ICE.. Poehpoeh, kan je dus wel de vervoerder aanrekenen.
een 1300, kon 60 jaar geleden al. Wat is er toch mis met mensen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 12:53:15 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151889579
Hier zit niet eens voldoende prik op de waslijn om die snelheden te halen :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:55:36 #98
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_151889670
Het geld is er wel, maar met asfaltkoeien als Schultz en Mansveld wordt dat geld terloops doorgesluisd naar nieuw asfalt. Over paar jaar hebben we 20-baanswegen _O_
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 12:59:43 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151889808
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het geld is er wel, maar met asfaltkoeien als Schultz en Mansveld wordt dat geld terloops doorgesluisd naar nieuw asfalt. Over paar jaar hebben we 20-baanswegen _O_
En veel koektrommels op de weg met het vermogen van een stofzuiger door idiote bijtellingsregels en BPM :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 13:03:05 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151889906
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:53 schreef derLudolf het volgende:
Hier zit niet eens voldoende prik op de waslijn om die snelheden te halen :')
Overstappen op 3kV is dan ook iets dat moet gebeuren. Zo kun je nog de nodige winst behalen op het Nederlandse spoor tegen relatief beperkte kosten.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')