abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:08:33 #101
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151890119
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo wordt het wel in andere landen gedaan, maar nee, hier zijn we doorgeslagen
Ze reden bijvoorbeeld jarenlang 200 km/h in de UK met een beveiligingsysteem waar ATB echt supercool-deluxe bij is, en dat ook nog over overwegen..
pi_151890290
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:53 schreef derLudolf het volgende:
Hier zit niet eens voldoende prik op de waslijn om die snelheden te halen :')
Sinds wanneer?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151890382
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ze reden bijvoorbeeld jarenlang 200 km/h in de UK met een beveiligingsysteem waar ATB echt supercool-deluxe bij is, en dat ook nog over overwegen..
In de UK hebben ze ook geen beschermingskap om de 3e rail heen _O-

Overigens zijn ze wel uit Groot-Brittanie meerdere malen op bezoek geweest bij de veiligheidsautoriteiten in Nederland dus het zal niet lang duren voordat de eerste aanpassingen aldaar zullen volgen.
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 13:16:54 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151890403
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Sinds wanneer?
Oh, is dat niet zo dan? Dat dacht ik
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151890429
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh, is dat niet zo dan? Dat dacht ik
In Frankrijk rijden ze onder 1,5KV 220km/u met de TGV. In Japan rijden ze onder 1,5KV drie keer zoveel treinen als wij hier. Het kan prima.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151890541
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:16 schreef b2py het volgende:

[..]

In de UK hebben ze ook geen beschermingskap om de 3e rail heen _O-

Overigens zijn ze wel uit Groot-Brittanie meerdere malen op bezoek geweest bij de veiligheidsautoriteiten in Nederland dus het zal niet lang duren voordat de eerste aanpassingen aldaar zullen volgen.
GB heeft een klein issue. Een beschermkap is niet zomaar mogelijk omdat er geen schoen gebruikt wordt die onderaf stroom oppakt maar eentje die aan de bovenkant over de 3e rail heen sleept. Hoe lang nog weet ik niet want volgens mij zijn de plannen om alles naar 25KV middels bovenleiding om te zetten vrij ver gevorderd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 13:22:52 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151890586
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In Frankrijk rijden ze onder 1,5KV 220km/u met de TGV. In Japan rijden ze onder 1,5KV drie keer zoveel treinen als wij hier. Het kan prima.
Maar wel wisselstroom zeker?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151890598
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar wel wisselstroom zeker?
Nee gelijk.
pi_151890615
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

GB heeft een klein issue. Een beschermkap is niet zomaar mogelijk omdat er geen schoen gebruikt wordt die onderaf stroom oppakt maar eentje die aan de bovenkant over de 3e rail heen sleept. Hoe lang nog weet ik niet want volgens mij zijn de plannen om alles naar 25KV middels bovenleiding om te zetten vrij ver gevorderd.
Of je van boven of onderkant sleept maakt voor een kap toch weinig uit? Of zie ik dat verkeerd?
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:24:13 #110
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151890634
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In Frankrijk rijden ze onder 1,5KV 220km/u met de TGV. In Japan rijden ze onder 1,5KV drie keer zoveel treinen als wij hier. Het kan prima.
Het verschil is wel dat men dat in Frankrijk op hele lange stukken doet. Dan heb je op zich niet zoveel last van een trage aanzet die het gevolg is van het beperkte vermogen. Het is prima dat je er 40 kilometer over doet om de 200 km/h te halen als je dat vervolgens 100 kilometer kant volhouden. Het is wat zonde om met 300 meter dubbeldekker eindelijk de 200 km/h te bereiken om vervolgens meteen te moeten remmen voor de wissels van Utrecht Centraal.
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:24:54 #111
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151890656
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Of je van boven of onderkant sleept maakt voor een kap toch weinig uit? Of zie ik dat verkeerd?
Aan de bovenkant wil je graag een kap hebben. Als je daar je stroom afneemt wil je niet dat de kap in de weg zit.
pi_151890661
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar wel wisselstroom zeker?
Gelukkig niet anders zou er net een metro kunnen rijden :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151890691
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Of je van boven of onderkant sleept maakt voor een kap toch weinig uit? Of zie ik dat verkeerd?
Nee maar waar zit die 3e rail bevestigd? Die staat op pootjes of hangt aan beugels. Dat is niet zo makkelijk om te bouwen dus.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151890706
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Aan de bovenkant wil je graag een kap hebben. Als je daar je stroom afneemt wil je niet dat de kap in de weg zit.
Maak je het kappie toch wat hoger :P
pi_151890757
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:42:16 #116
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151891169
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Maak je het kappie toch wat hoger :P
Dan heeft het vrijwel geen nut meer.
pi_151891399
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dan heeft het vrijwel geen nut meer.
Hoezo dat? Een kap is een kap, en het gaat er echt niet omdat dat het contact soms 20 cm boven dat ding bungelt..
pi_151891502
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:55:12 #119
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_151891518
quote:
Tussen Amsterdam Centraal en Muiderpoort rijden dinsdagmiddag geen treinen vanwege "een klein brandje in een wissel" ter hoogte van de Oosterdokstraat.
Da hoort nie.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_151891549
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:55 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Da hoort nie.
Iets te enthousiaste wisselverwarming _O-
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2015 @ 13:56:53 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_151891578
quote:
Die reacties :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:57:32 #122
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_151891595
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Iets te enthousiaste wisselverwarming _O-
Rond Amersfoort / Baarn gaat er iets ook niet helemaal lekker...
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_151891693
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:57 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Rond Amersfoort / Baarn gaat er iets ook niet helemaal lekker...
Stroomstoring :Y
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:04:13 #124
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151891755
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Stroomstoring :Y
Godver, ik wil daar zo langs...

quote:
Lompe actie wel :X
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 14:07:33 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151891850
quote:
zie vorige pagina ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:09:05 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151891884
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:04 schreef Fiorano het volgende:
Lompe actie wel :X
Ik denk dat die wagens van een rangeerheuvel kwamen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 14:19:48 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151892148
Wat betreft heuvelen, kunnen ze de remmen dan ontkoppelen of op een bepaalde manier druk op het systeem houden? Idee van pneumatische remmen is toch: geen druk = remmen. Veilig met het oog op een leiding- of slangbreuk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:22:18 #128
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151892215
Nieuwe bordje op Houten:
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151892244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:19 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft heuvelen, kunnen ze de remmen dan ontkoppelen of op een bepaalde manier druk op het systeem houden? Idee van pneumatische remmen is toch: geen druk = remmen. Veilig met het oog op een leiding- of slangbreuk.
De remmen worden eraf gehaald bij het heuvelen. Er staan remmen op de rails die de wagons af moeten remmen. De zogenaamde railrem: http://nl.wikipedia.org/wiki/Railrem

Verlies van druk betekent trouwens niet zomaar dat de remmen erop gaan. Gelukkig.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 14:24:12 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151892261
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:22 schreef Fiorano het volgende:
Nieuwe bordje op Houten:
[ afbeelding ]
Dat gaat toch niet opvallen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:24:54 #131
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151892280
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat gaat toch niet opvallen?
En nogal amateuristisch vast geknupt
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:26:21 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151892321
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:19 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft heuvelen, kunnen ze de remmen dan ontkoppelen of op een bepaalde manier druk op het systeem houden? Idee van pneumatische remmen is toch: geen druk = remmen. Veilig met het oog op een leiding- of slangbreuk.
Nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 14:27:01 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151892340
ProRail loopt dit jaar alle overweginstallaties bij langs. Door preventief onderdelen te vervangen moeten tot 170 storingen per jaar voorkomen worden
http://www.prorail.nl/nieuws/dwarsliggende-overwegen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:27:14 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151892344
er wordt wel gebruik gemaakt van remschoenen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151892411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:22 schreef Fiorano het volgende:
Nieuwe bordje op Houten:
[ afbeelding ]
Dat is vanwege de proef "Proef comfortabeler en sneller instappen op traject ’s-Hertogenbosch-Utrecht van half april tot eind mei 2015". Hiermee geven ze aan tot waar de trein komt zodat er sneller wordt ingestapt.
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:32:59 #136
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151892503
Hmm. Iets als de bordjes 'Kurzzug Ende' in Duitsland. Iemand een idee of het daar een beetje werkt? Ik let er zelden op eigenlijk.
doei
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:40:19 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151892684
Ik hoop dat de heren en dames machinisten dan ook een beetje mee gaan werken met zo'n proef. Anders wordt het weer een typisch geval van jammer natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:41:04 #138
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151892708
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is vanwege de proef "Proef comfortabeler en sneller instappen op traject ’s-Hertogenbosch-Utrecht van half april tot eind mei 2015". Hiermee geven ze aan tot waar de trein komt zodat er sneller wordt ingestapt.
Ik dacht dat ze daar wel een beetje hippe led bordjes voor zouden maken ofzo. Overigens is het maar voor 4 bakjes ingericht.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151892713
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop dat de heren en dames machinisten dan ook een beetje mee gaan werken met zo'n proef. Anders wordt het weer een typisch geval van jammer natuurlijk.
Ze zullen ongetwijfeld geïnstrueerd zijn, de vraag is of ze er wat mee doen
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:41:59 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151892737
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze zullen ongetwijfeld geïnstrueerd zijn, de vraag is of ze er wat mee doen
Precies. Maar eens afwachten dus :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 14:42:36 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151892758
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:41 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze daar wel een beetje hippe led bordjes voor zouden maken ofzo. Overigens is het maar voor 4 bakjes ingericht.
Dat is ook de treinlengte van de gemiddelde trein daar :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:44:47 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151892804
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:41 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze daar wel een beetje hippe led bordjes voor zouden maken ofzo. Overigens is het maar voor 4 bakjes ingericht.
Ach weet je, zolang bij het minste zuchtje wind de materieelomloop meteen dagenlang een zootje is, is men niet in staat om aan te geven welk materieel en hoeveel daarvan voor komt rijden. Op al die dagen is die "proef" dus sowieso al zinloos. Leuk en aardig hoor, doen alsof je iets probeert, maar pak gewoon eerst eens de bron van ht probleem aan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 14:44:55 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151892811
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Verlies van druk betekent trouwens niet zomaar dat de remmen erop gaan. Gelukkig.
Ik dacht dat luchtremmen volgens het volgende principe werkten:
druk op het systeem: remmen staan los. Rem intrappen: er gaat lucht uit het systeem en rem treed in werking. Tenminste zo werkt het bij vrachtauto's dacht ik? Of is dit bij treinen anders?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:45:35 #144
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151892825
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is ook de treinlengte van de gemiddelde trein daar :')
Meestal wel 8/10, zeker in de spits. En dat lijkt me nou net de bedoeling van die proef, waar kun je instappen als het een beetje druk is.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:53:12 #145
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_151893052
Als het druk is moet je voor of achteraan zijn en dat is bij een "lange" trein voorbij die bordjes...
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:59:53 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151893253
Ach jonges, het idee is aardig hoor, maar het is van teveel afhankelijk. Voorspelbare materieelinzet, oplettende machinist, alleen dat al maakt het doen van een proef op dit gebied gewoon onzinnig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151893299
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik dacht dat luchtremmen volgens het volgende principe werkten:
druk op het systeem: remmen staan los. Rem intrappen: er gaat lucht uit het systeem en rem treed in werking. Tenminste zo werkt het bij vrachtauto's dacht ik? Of is dit bij treinen anders?
Klopt. Maar als je de remkleppen dichtgooit en druk in het systeem houdt of de remmen ontkoppelt dan gebeurt er natuurlijk niets als de remslang losgehaald wordt ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151893421
Hier staat meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Trein#Remsysteem
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151893469
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151893557
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach jonges, het idee is aardig hoor, maar het is van teveel afhankelijk. Voorspelbare materieelinzet, oplettende machinist, alleen dat al maakt het doen van een proef op dit gebied gewoon onzinnig.
De machinist kan je het makkelijkst beinvloeden iig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')