Ik denk dat die wagens van een rangeerheuvel kwamenquote:
De remmen worden eraf gehaald bij het heuvelen. Er staan remmen op de rails die de wagons af moeten remmen. De zogenaamde railrem: http://nl.wikipedia.org/wiki/Railremquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:19 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft heuvelen, kunnen ze de remmen dan ontkoppelen of op een bepaalde manier druk op het systeem houden? Idee van pneumatische remmen is toch: geen druk = remmen. Veilig met het oog op een leiding- of slangbreuk.
En nogal amateuristisch vast geknuptquote:
Nee.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:19 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft heuvelen, kunnen ze de remmen dan ontkoppelen of op een bepaalde manier druk op het systeem houden? Idee van pneumatische remmen is toch: geen druk = remmen. Veilig met het oog op een leiding- of slangbreuk.
Dat is vanwege de proef "Proef comfortabeler en sneller instappen op traject ’s-Hertogenbosch-Utrecht van half april tot eind mei 2015". Hiermee geven ze aan tot waar de trein komt zodat er sneller wordt ingestapt.quote:
Ik dacht dat ze daar wel een beetje hippe led bordjes voor zouden maken ofzo. Overigens is het maar voor 4 bakjes ingericht.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is vanwege de proef "Proef comfortabeler en sneller instappen op traject ’s-Hertogenbosch-Utrecht van half april tot eind mei 2015". Hiermee geven ze aan tot waar de trein komt zodat er sneller wordt ingestapt.
Ze zullen ongetwijfeld geïnstrueerd zijn, de vraag is of ze er wat mee doenquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop dat de heren en dames machinisten dan ook een beetje mee gaan werken met zo'n proef. Anders wordt het weer een typisch geval van jammer natuurlijk.
Precies. Maar eens afwachten dusquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze zullen ongetwijfeld geïnstrueerd zijn, de vraag is of ze er wat mee doen
Dat is ook de treinlengte van de gemiddelde trein daarquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:41 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze daar wel een beetje hippe led bordjes voor zouden maken ofzo. Overigens is het maar voor 4 bakjes ingericht.
Ach weet je, zolang bij het minste zuchtje wind de materieelomloop meteen dagenlang een zootje is, is men niet in staat om aan te geven welk materieel en hoeveel daarvan voor komt rijden. Op al die dagen is die "proef" dus sowieso al zinloos. Leuk en aardig hoor, doen alsof je iets probeert, maar pak gewoon eerst eens de bron van ht probleem aan.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:41 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze daar wel een beetje hippe led bordjes voor zouden maken ofzo. Overigens is het maar voor 4 bakjes ingericht.
Ik dacht dat luchtremmen volgens het volgende principe werkten:quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Verlies van druk betekent trouwens niet zomaar dat de remmen erop gaan. Gelukkig.
Meestal wel 8/10, zeker in de spits. En dat lijkt me nou net de bedoeling van die proef, waar kun je instappen als het een beetje druk is.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is ook de treinlengte van de gemiddelde trein daar
Klopt. Maar als je de remkleppen dichtgooit en druk in het systeem houdt of de remmen ontkoppelt dan gebeurt er natuurlijk niets als de remslang losgehaald wordtquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik dacht dat luchtremmen volgens het volgende principe werkten:
druk op het systeem: remmen staan los. Rem intrappen: er gaat lucht uit het systeem en rem treed in werking. Tenminste zo werkt het bij vrachtauto's dacht ik? Of is dit bij treinen anders?
De machinist kan je het makkelijkst beinvloeden iig!quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach jonges, het idee is aardig hoor, maar het is van teveel afhankelijk. Voorspelbare materieelinzet, oplettende machinist, alleen dat al maakt het doen van een proef op dit gebied gewoon onzinnig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |