Percentueel gezien valt het nog mee.quote:Op zondag 19 april 2015 15:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Wat is er nou zo bijzonder aan 700 doden? Het zijn er toch al eens meer geweest?
Er waren serieuze inhoudelijke reacties. Maar daar werd best goed overheen gelezenquote:Op zondag 19 april 2015 15:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als het weer zo'n simpel topic wordt als deel 1 is dit zo dicht.
En deze gaat al vanaf de eerste post al nergens meer over.quote:Op zondag 19 april 2015 15:19 schreef superniger het volgende:
Deel 2
Deel 1 ging al vanaf pagina 4 nergens meer over.
Door elke mogelijkheid op die gouden bergen te ontnemen via regelgeving. En dat dan vervolgens ook duidelijk te communiceren in die gebieden van waar men vertrekt.quote:Op zondag 19 april 2015 11:49 schreef Re het volgende:
boten verbieden...
maar hoe voorkom je dat mensen geloven in gouden bergen?
Goede vergelijk zeg, joden die de concentratiekampen ontsnapt waren vergelijken met gelukszoekers die 6000 euro betalen voor een overtocht zodat ze bij succes de hele familie kan laten overkomen.quote:Op zondag 19 april 2015 15:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
Andere tijden, andere vluchtelingen, zelfde strenge beleid..
[ afbeelding ]
Voor het perspectief. Geen waardeoordeel.
Iets moet namelijk altijd precies hetzelfde te dan om te kunnen vergelijken.quote:Op zondag 19 april 2015 15:30 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Goede vergelijk zeg, joden die de concentratiekampen ontsnapt waren vergelijken met gelukszoekers die 6000 euro betalen voor een overtocht zodat ze bij succes de hele familie kan laten overkomen.
Echt precies hetzelfde.
Laten we beginnen met ons aan onze eigen regels te houden.quote:Op zondag 19 april 2015 15:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Door elke mogelijkheid op die gouden bergen te ontnemen via regelgeving. En dat dan vervolgens ook duidelijk te communiceren in die gebieden van waar men vertrekt.
Streng? Ik vind het beleid juist veel te zacht. Dat maakt dat dit behoorlijk escaleert.quote:Op zondag 19 april 2015 15:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
Andere tijden, andere vluchtelingen, zelfde strenge beleid..
[ afbeelding ]
Of die mensensmokkelaars harder en beter aanpakken. Ik kan me niet voorstellen dat het niet opvalt als er 700 mensen op een boot worden gezet.quote:Op zondag 19 april 2015 15:23 schreef polderturk het volgende:
Het asielbeleid moet drastisch gewijzigd worden. Misschien moeten we maar Australië als voorbeeld nemen. Daar worden boten vol illegalen weer terug op zee gesleept. Dit zal een afschrikkende werking hebben.
Dat doen we al.quote:Op zondag 19 april 2015 15:32 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Laten we beginnen met ons aan onze eigen regels te houden.
Het zijn economische vluchtelingen vaak.quote:Op zondag 19 april 2015 15:34 schreef MadameMossel het volgende:
Vaak als ik die bootjes zie op tv zijn met voor het grootste gedeelte mannen. Als het daar zo gevaarlijk is waarom zou je je vrouw en kinderen achter laten?
Tja, in Libië is geen centraal gezag meer. Dat is het grootste probleem.quote:Op zondag 19 april 2015 15:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Of die mensensmokkelaars harder en beter aanpakken. Ik kan me niet voorstellen dat het niet opvalt als er 700 mensen op een boot worden gezet.
Ik zag gisteren twee makrelen liggen bij de visboer uit de middellandse zee die hadden het gered tot in Nederland. Gaat ook nergens over ter vergelijk of perspectief.quote:Op zondag 19 april 2015 15:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Iets moet namelijk altijd precies hetzelfde te dan om te kunnen vergelijken.
Tevens, gaf ik al aan, voor het perspectief.
De teringzooi in Libië en Somalië zorgen ervoor dat dit escaleert. Dat er nog duizenden mensen de oversteek wagen wordt niet minder als je ze met harde hand aanpakt, integendeel zelfs.quote:Op zondag 19 april 2015 15:33 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Streng? Ik vind het beleid juist veel te zacht. Dat maakt dat dit behoorlijk escaleert.
Vluchtelingen uit de crisisgebieden zijn geen economische vluchtelingen.quote:Op zondag 19 april 2015 15:34 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Het zijn economische vluchtelingen vaak.
Ok, bedankt voor je mededeling.quote:Op zondag 19 april 2015 15:34 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik zag gisteren twee makrelen liggen bij de visboer uit de middellandse zee die hadden het gered tot in Nederland. Gaat ook nergens over ter vergelijk of perspectief.
In dat geval gewoon die boten terug slepen.quote:Op zondag 19 april 2015 15:34 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Het zijn economische vluchtelingen vaak.
Omdat je die naderhand zonder risico kunt laten invliegen.quote:Op zondag 19 april 2015 15:34 schreef MadameMossel het volgende:
Vaak als ik die bootjes zie op tv zijn met voor het grootste gedeelte mannen. Als het daar zo gevaarlijk is waarom zou je je vrouw en kinderen achter laten?
Nee, dat houdt het dus niet.quote:Op zondag 19 april 2015 15:35 schreef Hoplahopla het volgende:
Het meest effectieve beleid tegen al die boten is ze kelderen zodra ze de territoriale wateren binnenvaren. Dan houdt het vanzelf op namelijk.
Toch merkwaardig dan dat het zoveel mannen zijn.quote:Op zondag 19 april 2015 15:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vluchtelingen uit de crisisgebieden zijn geen economische vluchtelingen.
Ach. Het maakt het probleem in ieder geval niet groter.quote:
Omdat ze het land van herkomst niet kunnen achterhalen? Omdat het land van herkomst hen niet accepteert?quote:Op zondag 19 april 2015 15:35 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Vandaar dat er een groep uitgeprocedeerde gelukszoekers al drie jaar door Amsterdam sjouwt.
En daar zit de kneep, jij en gelijk gestemden denken dat, ik en gelijk gestemden denken van wel.quote:Op zondag 19 april 2015 15:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De teringzooi in Libië en Somalië zorgen ervoor dat dit escaleert. Dat er nog duizenden mensen de oversteek wagen wordt niet minder als je ze met harde hand aanpakt, integendeel zelfs.
Maar ze komen ook uit Turkije en Egypte. Is daar dan ook geen controle? Zolang smokkelaars niet tegengehouden worden, zul je dit soort dingen houden.quote:Op zondag 19 april 2015 15:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Tja, in Libië is geen centraal gezag meer. Dat is het grootste probleem.
Stuk minder uit Turkije en Egypte, als ik mij niet vergis.quote:Op zondag 19 april 2015 15:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar ze komen ook uit Turkije en Egypte. Is daar dan ook geen controle? Zolang smokkelaars niet tegengehouden worden, zul je dit soort dingen houden.
Omdat ze hun papieren hebben weggegooid en niet terug willen.quote:Op zondag 19 april 2015 15:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat ze het land van herkomst niet kunnen achterhalen? Omdat het land van herkomst hen niet accepteert?
Er zijn al gebieden waar ze met harde hand worden tegengehouden. En guess what...quote:Op zondag 19 april 2015 15:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En daar zit de kneep, jij en gelijk gestemden denken dat, ik en gelijk gestemden denken van wel.
Da's massamoord.quote:Op zondag 19 april 2015 15:35 schreef Hoplahopla het volgende:
Het meest effectieve beleid tegen al die boten is ze kelderen zodra ze de territoriale wateren binnenvaren. Dan houdt het vanzelf op namelijk.
Ongetwijfeld, maar het ligt dus niet zo simpel als: uitgeprocedeerd dus het land uit.quote:Op zondag 19 april 2015 15:39 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Omdat ze hun papieren hebben weggegooid en niet terug willen.
En vervolgens er op los liegen en draaien over nationaliteit en beweegredenen.
Die heb je ook.
Dan zal je aan de poort veel strenger moeten zijn, ergo niet meenemen masr terug brengen.quote:Op zondag 19 april 2015 15:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar het ligt dus niet zo simpel als: uitgeprocedeerd dus het land uit.
Zo simpel zou het wel moeten zijn.quote:Op zondag 19 april 2015 15:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar het ligt dus niet zo simpel als: uitgeprocedeerd dus het land uit.
En iets zegt me dat dit best mogelijk is maar men wil niet....quote:Op zondag 19 april 2015 15:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Of die mensensmokkelaars harder en beter aanpakken. Ik kan me niet voorstellen dat het niet opvalt als er 700 mensen op een boot worden gezet.
Doe normaal, idioot.quote:Op zondag 19 april 2015 15:35 schreef Hoplahopla het volgende:
Snap sowieso dat probleem niet zo goed. Oké je bent uitgeprocedeerd, dus in feite illegaal. Waarom word je dan niet gewoon opgepakt en in de gevangenis gezet? Desnoods eentje speciaal voor illegalen, ergens in Groningen of Drenthe.quote:Op zondag 19 april 2015 15:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je vergeet "niet".quote:Op zondag 19 april 2015 15:43 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Snap sowieso dat probleem niet zo goed. Oké je bent uitgeprocedeerd, dus in feite illegaal. Waarom word je dan gewoon opgepakt en in de gevangenis gezet? Desnoods eentje speciaal voor illegalen, ergens in Groningen of Drenthe.
Ja, wat wil je dan? Dat die mensen daarmee ophouden en illegalen vogelvrij worden verklaard? Wat gaat dat voor gevolgen hebben denk je m.b.t. overlast en criminaliteit?quote:Op zondag 19 april 2015 15:42 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zo simpel zou het wel moeten zijn.
Het probleem is dat als ze zelfs aangetoond illegaal zijn en ongewenst zijn verklaard dat er een hele groep mensen klaar staat om hen te helpen toch hier te blijven.
Omdat je mensen dan straft voor zaken waar ze zelf geen invloed op hebben.quote:Op zondag 19 april 2015 15:43 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Snap sowieso dat probleem niet zo goed. Oké je bent uitgeprocedeerd, dus in feite illegaal. Waarom word je dan gewoon opgepakt en in de gevangenis gezet? Desnoods eentje speciaal voor illegalen, ergens in Groningen of Drenthe.
En dan?quote:Op zondag 19 april 2015 15:43 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Snap sowieso dat probleem niet zo goed. Oké je bent uitgeprocedeerd, dus in feite illegaal. Waarom word je dan niet gewoon opgepakt en in de gevangenis gezet? Desnoods eentje speciaal voor illegalen, ergens in Groningen of Drenthe.
Terugbrengen naar welk land?quote:Op zondag 19 april 2015 15:41 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dan zal je aan de poort veel strenger moeten zijn, ergo niet meenemen masr terug brengen.
Dat die mensen bij wie dat is vastgesteld snel en linea recta het land worden uitgezet.quote:Op zondag 19 april 2015 15:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, wat wil je dan? Dat die mensen daarmee ophouden en illegalen vogelvrij worden verklaard? Wat gaat dat voor gevolgen hebben denk je m.b.t. overlast en criminaliteit?
Ja leuk, maar nu wordt de Nederlandse bevolking gestraft.quote:Op zondag 19 april 2015 15:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat je mensen dan straft voor zaken waar ze zelf geen invloed op hebben.
Vasthouden tot ze terug kunnen?quote:
Ja, stoppen met pamperen en de zieligheidsindustrie.quote:Op zondag 19 april 2015 15:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, wat wil je dan? Dat die mensen daarmee ophouden en illegalen vogelvrij worden verklaard? Wat gaat dat voor gevolgen hebben denk je m.b.t. overlast en criminaliteit?
quote:Op zondag 19 april 2015 15:48 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja, stoppen met pamperen en de zieligheidsindustrie.
Daarvoor in de plaats bountyhunters die illigalen opsporen en bij de juiste instanties afzetten.
Gewoon de harde hand, het zou een verfrissing zijn.
Naar welk land?quote:Op zondag 19 april 2015 15:48 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dat die mensen bij wie dat is vastgesteld snel en linea recta het land worden uitgezet.
Tja, ik denk dat je die groep niet aan kunt pakken.quote:Of wat stel jij voor dan?
Om die groep aan te pakken?
Uhu. Gaan die landen ook accepteren natuurlijk.quote:Op zondag 19 april 2015 15:49 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Van de dichstbijzijnde, zuidelijke kust.
Dan wordt het probleem groter en groter en groter dus.quote:Op zondag 19 april 2015 15:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Tja, ik denk dat je die groep niet aan kunt pakken.
Als ze geen papieren hebben is dat dus levenslang.quote:Op zondag 19 april 2015 15:48 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ja leuk, maar nu wordt de Nederlandse bevolking gestraft.
[..]
Vasthouden tot ze terug kunnen?
Alles kan, dus dat ook.quote:Op zondag 19 april 2015 15:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Naar welk land?
[..]
De rest van de wereld kan het ook dus waarom Europa niet?quote:Op zondag 19 april 2015 15:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Naar welk land?
[..]
Ja dat is lastig. Hadden ze maar papieren moeten hebben.quote:Op zondag 19 april 2015 15:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ze geen papieren hebben is dat dus levenslang.
Mee eens.quote:Op zondag 19 april 2015 15:48 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja, stoppen met pamperen en de zieligheidsindustrie.
Daarvoor in de plaats bountyhunters die illigalen opsporen en bij de juiste instanties afzetten.
Gewoon de harde hand, het zou een verfrissing zijn.
Tja, op die manier is het wel makkelijk om in Nederland te blijven. Zorgen dat je er bent en vervolgens je reispapieren vernietigen.quote:Op zondag 19 april 2015 15:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Naar welk land?
[..]
Dat doen ze al jaren.quote:Op zondag 19 april 2015 15:51 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Tja, op die manier is het wel makkelijk om in Nederland te blijven. Zorgen dat je er bent en vervolgens je reispapieren vernietigen.
Niet per sé, veelal worden de mensen die ongewenst zijn verklaard ook uitgezet voor zover mogelijk. En de groep illegalen is ook niet drastisch gegroeid in de afgelopen jaren voor zover ik weet.quote:Op zondag 19 april 2015 15:50 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dan wordt het probleem groter en groter en groter dus.
Dus dan staat er op bijvoorbeeld moord 15 jaar en op geen papieren hebben levenslang. Lijkt me een beetje scheef.quote:Op zondag 19 april 2015 15:50 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ja dat is lastig. Hadden ze maar papieren moeten hebben.
Boeie, als je weet dat die boten op dagelijkse basis uit libie komen, laten ze dan er wat van zeggen als je dat hele zooitje terug sleept op hun kust.quote:Op zondag 19 april 2015 15:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uhu. Gaan die landen ook accepteren natuurlijk.
Omdat Europa nog zoiets heeft als een menswaardige behandeling.quote:Op zondag 19 april 2015 15:50 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
De rest van de wereld kan het ook dus waarom Europa niet?
Allemaal op één na, die laten ze gratis meereizen voor goed geluk ofzo.quote:Op zondag 19 april 2015 15:51 schreef hoas het volgende:
Iemand bewijs dat ze ALLEMAAL 6000 euro betalen? Ik geloof er nl niets van.
Werkverschaffing?quote:Op zondag 19 april 2015 15:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus dan staat er op bijvoorbeeld moord 15 jaar en op geen papieren hebben levenslang. Lijkt me een beetje scheef.
Weet je trouwens wat een gevangene kost per jaar?
Hakuna-post!quote:Op zondag 19 april 2015 15:24 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
En deze gaat al vanaf de eerste post al nergens meer over.
Omdat Europa lijdt aan een nie wieder syndroom en hier sindsdien niet meer helder nagedacht kan worden.quote:Op zondag 19 april 2015 15:50 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
De rest van de wereld kan het ook dus waarom Europa niet?
Die groep gaat groeien.quote:Op zondag 19 april 2015 15:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet per sé, veelal worden de mensen die ongewenst zijn verklaard ook uitgezet voor zover mogelijk. En de groep illegalen is ook niet drastisch gegroeid in de afgelopen jaren voor zover ik weet.
Nee, want dan loop je het risico dat je asielaanvraag wordt afgewezen. Het is aan een asielzoeker om te bewijzen dat er goede gronden zijn om de aanvraag toe te kennen.quote:Op zondag 19 april 2015 15:51 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Tja, op die manier is het wel makkelijk om in Nederland te blijven. Zorgen dat je er bent en vervolgens je reispapieren vernietigen.
Juist wel. En dan zie je aan het verloop van asielaanvragen dat de hoogste piek al is geweest en nu aan het terugzakken is naar de oude trend.quote:Op zondag 19 april 2015 15:54 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Die groep gaat groeien.
Daar gaat o.a. de BBB de hele discussie over.
Er gaan er meer en meer komen.
Dit is nog maar het begin.
Of volg je het nieuws niet?
Dat is al aan de orde, alleen blijkt het niet echt een succces.quote:Op zondag 19 april 2015 15:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Ik denk dat Europa vluchtelingenopvang moet gaan organiseren in Afrika.
Afgewezen of niet maakt niet meer uit, ze blijven hoe dan ook en krijgen als kers op de taart nog eten en een slaapplek ook.quote:Op zondag 19 april 2015 15:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, want dan loop je het risico dat je asielaanvraag wordt afgewezen. Het is aan een asielzoeker om te bewijzen dat er goede gronden zijn om de aanvraag toe te kennen.
En daar wordt dus misbruik van gemaakt. Nogal treurig, aangezien ik liever zie dat al die tijd en geld besteedt wordt aan mensen die ook daadwerkelijk hun leven niet zeker zijn in hun eigen land.quote:Op zondag 19 april 2015 15:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat Europa nog zoiets heeft als een menswaardige behandeling.
En als hij / zij dat niet wil / kan dan maakt hij / zij alsnog een redelijke kans hier te kunnen / willen blijven.quote:Op zondag 19 april 2015 15:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, want dan loop je het risico dat je asielaanvraag wordt afgewezen. Het is aan een asielzoeker om te bewijzen dat er goede gronden zijn om de aanvraag toe te kennen.
Ik zag laatst een progamma en dat was geloof ik uit thailand.quote:Op zondag 19 april 2015 15:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus dan staat er op bijvoorbeeld moord 15 jaar en op geen papieren hebben levenslang. Lijkt me een beetje scheef.
Weet je trouwens wat een gevangene kost per jaar?
Juist.quote:Op zondag 19 april 2015 15:57 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En daar wordt dus misbruik van gemaakt. Nogal treurig, aangezien ik liever zie dat al die tijd en geld besteedt wordt aan mensen die ook daadwerkelijk hun leven niet zeker zijn in hun eigen land.
Onzin. Als je bent afgewezen word je n.a.v. de ongewenstverklaring en een inreisverbod uiteindelijk opgepakt en uitgezet. De groep die tussen wal en schip belandt is aanzienlijk minder groot dan de groep die hier een asielaanvraag indient.quote:Op zondag 19 april 2015 15:56 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Afgewezen of niet maakt niet meer uit, ze blijven hoe dan ook en krijgen als kers op de taart nog eten en een slaapplek ook.
En dat geloof je serieus en met droge ogen??quote:Op zondag 19 april 2015 15:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Juist wel. En dan zie je aan het verloop van asielaanvragen dat de hoogste piek al is geweest en nu aan het terugzakken is naar de oude trend.
Als ze worden afgewezen, waar gaan ze dan heen?quote:Op zondag 19 april 2015 15:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is al aan de orde. Wil men je asielaanvraag toekennen dan moet je dus uit een dergelijk gebied komen.quote:Op zondag 19 april 2015 15:57 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En daar wordt dus misbruik van gemaakt. Nogal treurig, aangezien ik liever zie dat al die tijd en geld besteedt wordt aan mensen die ook daadwerkelijk hun leven niet zeker zijn in hun eigen land.
Eh, dat geloof ik niet, dat is zo.quote:Op zondag 19 april 2015 15:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En dat geloof je serieus en met droge ogen??
Uitgezet waar naartoe?? Je spreekt jezelf tegen.quote:Op zondag 19 april 2015 15:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Als je bent afgewezen word je n.a.v. de ongewenstverklaring en een inreisverbod uiteindelijk opgepakt en uitgezet. De groep die tussen wal en schip belandt is aanzienlijk minder groot dan de groep die hier een asielaanvraag indient.
Als men het land van herkomst kan traceren en het betreffende land hen accepteert wordt men uitgezet. Daar hebben we de DT&V voor.quote:Op zondag 19 april 2015 15:58 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als ze worden afgewezen, waar gaan ze dan heen?
http://m.spitsnieuws.nl/b(...)als-paspoort-vrijuitquote:Spits Redactie | 13-06-14 | 07:54 Vluchtelingen die met valse papieren het land binnenkomen, worden in Noord-Nederland niet langer vervolgd. Het AD meldt dat de regeling mogelijk al op korte termijn voor heel Nederland geldt.
De maatregel is genomen na een arrest van de Hoge Raad, die het Openbaar Ministerie (OM) niet-ontvankelijk verklaarde in de vervolging van een asielzoeker met een tijdelijke status.Tot voor kort moesten vluchtelingen met een tijdelijke status voor de strafrechter verschijnen als ze valse documenten bij zich hadden. In Nederland staat daar maximaal 6 jaar celstraf op.
Volgens de Hoge Raad is dit echter in strijd met het Vluchtelingenverdrag. Het arrest heeft in Noord-Nederland direct gevolgen; een geplande themazitting deze week met meerdere asielzoekers is in zijn geheel geschrapt. Het OM bekijkt ook landelijk wat de gevolgen zijn van het arrest.
Zo bizar.quote:Op zondag 19 april 2015 16:02 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
http://m.spitsnieuws.nl/b(...)als-paspoort-vrijuit
okquote:Op zondag 19 april 2015 16:03 schreef hoas het volgende:
Ik heb vorige week al voorgesteld om ieder land een bepaald quotum te geven, voor
Tijdelijke opvang, 100 eruit betekent 100 erin, Nederland kan er 50.000 hebben.
http://www.dienstterugkee(...)e/Feiten_en_Cijfers/quote:Op zondag 19 april 2015 15:59 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Uitgezet waar naartoe?? Je spreekt jezelf tegen.
Ga jij tellen bij de grens?quote:Op zondag 19 april 2015 16:03 schreef hoas het volgende:
Ik heb vorige week al voorgesteld om ieder land een bepaald quotum te geven, voor
Prima oplossing maar hoe gaan we half Afrika obv volpension in gevangenissen houden?quote:Op zondag 19 april 2015 15:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik zag laatst een progamma en dat was geloof ik uit thailand.
Anyway een Nederlander had zijn visum laten verlopen en werd in de gevangenis gezet, daar kon ie alleenuit als ie een vliegticket kocht naar nederland maar dat kon hij niet betalen en de ambassade deed het niet.
Het is dat de filmcrew een ticket kocht anders had die man gewoon levenslang gehad in thailand.
quote:Op zondag 19 april 2015 15:30 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Goede vergelijk zeg, joden die de concentratiekampen ontsnapt waren vergelijken met gelukszoekers die 6000 euro betalen voor een overtocht zodat ze bij succes de hele familie kan laten overkomen.
Echt precies hetzelfde.
ik kots met je meequote:Op zondag 19 april 2015 17:32 schreef Fred0w het volgende:
Nederlanders die juichen als er 700 vluchtelingen verdrinken.
Echt, ik moet er haast van kotsen.
Waar dan?quote:Op zondag 19 april 2015 17:32 schreef Fred0w het volgende:
Nederlanders die juichen als er 700 vluchtelingen verdrinken.
Volgens mij heeft Australië zat stranden waar je prima voet aan land kunt zetten. Alleen staat er geen ontvangstcomité voor je klaar dat je van eten onderdak voorziet - om over gratis geld in de vorm van een uitkering nog maar te zwijgen - dus dat is niet interessant.quote:Op zondag 19 april 2015 16:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ga jij tellen bij de grens?
Vergeet niet ook alle vrachtwagens enzo te checken.
Europa ligt nou eenmaal in een ongelukkige positie geografisch gezien. Australie en Japan (de voorbeelden die men hier altijd aanhaalt) zijn geïsoleerde eilanden wat 100 keer makkelijker te checken is op inkomend en uitgaand verkeer.
Denk je dat dat het is? Ik weet het niet maar lijkt mij nogal vergezocht. De eilanden bij Italie waar mensen worden opgevangen staan vooral bekend om de barre omstandigheden en rellen die daar vaak plaatsvinden. Toch blijven er mensen komen. De meeste stranden in australie grenzen aan stukken woestijn, dus als je daar aan land komt sterf je net zo goed.quote:Op zondag 19 april 2015 18:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Australië zat stranden waar je prima voet aan land kunt zetten. Alleen staat er geen ontvangstcomité voor je klaar dat je van eten onderdak voorziet - om over gratis geld in de vorm van een uitkering nog maar te zwijgen - dus dat is niet interessant.
troll je?quote:Op zondag 19 april 2015 18:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Australië zat stranden waar je prima voet aan land kunt zetten. Alleen staat er geen ontvangstcomité voor je klaar dat je van eten onderdak voorziet - om over gratis geld in de vorm van een uitkering nog maar te zwijgen - dus dat is niet interessant.
Hoe zo : sterf je net zo goed ? Die mensen verkeren pas in doodsnood als hun boot lek blijkt te zijn.quote:Op zondag 19 april 2015 18:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk je dat dat het is? Ik weet het niet maar lijkt mij nogal vergezocht. De eilanden bij Italie waar mensen worden opgevangen staan vooral bekend om de barre omstandigheden en rellen die daar vaak plaatsvinden. Toch blijven er mensen komen. De meeste stranden in australie grenzen aan stukken woestijn, dus als je daar aan land komt sterf je net zo goed.
In Japan heb je ook talloze illegale immigranten. Hostels zitten vol met illegale Filippijnen op zoek naar zwart werk en veel afrikanen in de winkelstraten die je dingen proberen aan te smeren.quote:Op zondag 19 april 2015 18:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoe zo : sterf je net zo goed ? Die mensen verkeren pas in doodsnood als hun boot lek blijkt te zijn.
In Australië en Japan valt niks te halen, dat is idd de reden dat ze liever naar Europa komen.
Vanuit Syrië naar Australie is wel heel erg verquote:Op zondag 19 april 2015 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
Dat ze niet vanuit Syrië en Libië in hun gammele bootje naar Australië varen zal inderdaad wel met het gebrek aan voorzieningen aldaar te maken hebben, ja.
Sinds wanneer bombarderen "we" o.a. Somalië en Eritrea?quote:Op zondag 19 april 2015 18:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vind trouwens ook dat we de immigranten stromen moeten stoppen, maar meer door de situatie daar ter plekke te verbeteren, en daar opvang centra te bouwen. In plaats daarvan bombarderen we de landen daarEn dan raar opkijken dat er mensen hierheen komen.
Ik ben van mening dat die mensen daar krijgen wat ze zelf toestaan. Het is aan hun zelf om de situatie daar te veranderen.quote:Op zondag 19 april 2015 18:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In Japan heb je ook talloze illegale immigranten. Hostels zitten vol met illegale Filippijnen op zoek naar zwart werk en veel afrikanen in de winkelstraten die je dingen proberen aan te smeren.
Je sterft net zo goed omdat je ook sterft als je in een of ander afrikaans land zou blijven. Ik zou iig ook niet daar willen wonen en zo snel mogelijk een uitweg zoeken naar een beter leven.
Vind trouwens ook dat we de immigranten stromen moeten stoppen, maar meer door de situatie daar ter plekke te verbeteren, en daar opvang centra te bouwen. In plaats daarvan bombarderen we de landen daarEn dan raar opkijken dat er mensen hierheen komen.
Mee oneens. mede doordat wij daar wel heen gaan met grote bedrijven en proberen grondstoffen zo goedkoop mogelijk te krijgen bijvoorbeeld. De plaatselijke bevolking kan fluiten naar hun centen. Je kan niet verwachten dat mensen iets gaan opbouwen als ze nergens bij kunnen. De vergelijking met ons slaat dan ook nergens op.quote:Op zondag 19 april 2015 18:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat die mensen daar krijgen wat ze zelf toestaan. Het is aan hun zelf om de situatie daar te veranderen.
Hier was het vroeger ook geen feest voor arme mensen. Om de omstandigheden te verbeteren hebben de arbeiders er zelf hard aan moeten werken.
Wat ik van de Afrikanen weet is dat de mannen liever lui dan moe zijn en de vrouwen hard werken om hun kinderen te onderhouden.
Daar heb je zeker een punt. Ze proberen op hun beurt van ons te profiteren dus. Maar het zijn geen vluchtelingen die voor hun leven rennen gewoon mensen die van ons hopen te profiteren. Omdat dit hun gemakkelijker te realiseren lijkt dan in hun eigen land tot welvaart te komen. Daar moeten ze hard voor werken en of ze slagen is niet zeker.quote:Op zondag 19 april 2015 18:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mee oneens. mede doordat wij daar wel heen gaan met grote bedrijven en proberen grondstoffen zo goedkoop mogelijk te krijgen bijvoorbeeld. De plaatselijke bevolking kan fluiten naar hun centen. Je kan niet verwachten dat mensen iets gaan opbouwen als ze nergens bij kunnen. De vergelijking met ons slaat dan ook nergens op.
Oke, laat ik het zo zeggen, als wij ons daar compleet terugtrekken, ieder bedrijf, iedere organisatie, elke mijn, dan zou ik zeggen, laat ze het zelf uitzoeken. Laat ze zelf met handel komen. Maar zo is het niet.
Wij hebben juist als rijkere landen de plicht armere landen de helpen (maar niet door domweg maar geld te storten). Doe bijvoorbeeld dan als de Chinezen. Bouw wegen, spoorlijnen, etc
Hier is mijn punt: er is GEEN universum mogelijk waarin een bepaalde groep er met alle rijkdommen vandoor gaat, enorm veel geld maakt maar NIET met de negatieve gevolgen (immigratie naar die rijkere landen) hoeft te kampen.
Het is kiezen of delen. je kan simpelweg niet verwachten dat wij enorm veel van Afrika profiteren zonder dat er iets tegen overstaat. En ik bedoel dat niet vanuit een of ander hippie standpunt, ik bedoel dat het gewoon domweg fysiek niet mogelijk is. Zelfs als je enorme stalen muren door de hele zee gaat bouwen, ga je immigratie niet tegen houden als de ongelijkheid te groot is.
Juist, maar dat willen ze maar niet zien.quote:Op zondag 19 april 2015 19:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt. Ze proberen op hun beurt van ons te profiteren dus. Maar het zijn geen vluchtelingen die voor hun leven rennen gewoon mensen die van ons hopen te profiteren. Omdat dit hun gemakkelijker te realiseren lijkt dan in hun eigen land tot welvaart te komen. Daar moeten ze hard voor werken en of ze slagen is niet zeker.
Ik stel voor, iedere asielzoeker wordt gefactureerd aan het land van herkomst.quote:Op zondag 19 april 2015 16:03 schreef hoas het volgende:
Waarom moeten wij altijd wel alles accepteren en zij nooit?quote:Op zondag 19 april 2015 15:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uhu. Gaan die landen ook accepteren natuurlijk.
Omdat wij racistische, blanke westerlingen zijn en daarom bij voorbaat altijd schuldig.quote:Op zondag 19 april 2015 20:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom moeten wij altijd wel alles accepteren en zij nooit?
Schokkend. Goed nieuws...geweldig nieuws, volgens een aantalquote:Op zondag 19 april 2015 20:22 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Je moet eens voor de grap naar de facebook pagina van de PVV gaan,
ik krijg er rillingen van.
Het probleem met bootvluchtelingen concentreert zich vooral rond de zuid Europese kust. Dat is een beperkt gebied en makkelijk te bewaken. Vervolgens het Australische beleid toepassen en alle bootjes terugsturen.quote:Op zondag 19 april 2015 16:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ga jij tellen bij de grens?
Vergeet niet ook alle vrachtwagens enzo te checken.
Europa ligt nou eenmaal in een ongelukkige positie geografisch gezien. Australie en Japan (de voorbeelden die men hier altijd aanhaalt) zijn geïsoleerde eilanden wat 100 keer makkelijker te checken is op inkomend en uitgaand verkeer.
Probleem is dat die bootjes- héél toevallig - meteen zinken. Blokkade voor de kust van Afrika zou beter werken.quote:Op zondag 19 april 2015 20:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het probleem met bootvluchtelingen concentreert zich vooral rond de zuid Europese kust. Dat is een beperkt gebied en makkelijk te bewaken. Vervolgens het Australische beleid toepassen en alle bootjes terugsturen.
Niemand durft iets te beginnen tegen die handelaren. Die zijn schatje rijk en zijn van top tot teen bewapend (voor 300 vluchtelingen vangen ze al rond de 1.5 miljoen dollar).quote:Op zondag 19 april 2015 21:00 schreef qajariaq het volgende:
De handelaren in beeld krijgen en die boten laten zinken voor of vlak na aflevering door de vekoper.
Dat doen we al halverwege...quote:Op zondag 19 april 2015 22:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oh, dit heb ik gemist vandaag. Triest voor die mensen.
Ik denk dat we ze voortaan maar op moeten gaan halen.
Misschien een simpel rekensommetje. 6 per m2 oppervlakte, en dan tellen hoeveel je over hebt gehouden. Maar precieze aantallen of wie het waren zal men nooit weten, het blijft een gok.quote:Op zondag 19 april 2015 22:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat doen we al halverwege...
Vraag me trouwens de hele tijd al af hoe we dat zo zeker weten, 700 doden, vorige keer 400 doden...zeggen ze.
Tis niet dat er pasagierslijsten zijn ofzo. Misschien toch een stukje zieligheids propaganda?
Daar riekt het vaak wel naar ja.quote:Op zondag 19 april 2015 22:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Vraag me trouwens de hele tijd al af hoe we dat zo zeker weten, 700 doden, vorige keer 400 doden...zeggen ze.
Tis niet dat er pasagierslijsten zijn ofzo. Misschien toch een stukje zieligheids propaganda?
of het zijn er nog meer dan 700.quote:Op zondag 19 april 2015 22:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Er worden regelmatig niet omgeslagen boten aangetroffen, dus er is wel een schatting te maken van het aantal mensen dat aan boord wordt gepropt.quote:Op zondag 19 april 2015 22:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ligt het idd. meer eraan dat in Indonesië geen burgeroorlog heerst / een bruut kalifaat de dienst uit maakt. Terwijl dat trouwens ook een islamitisch land is, dus daar ligt het niet aan.quote:Op zondag 19 april 2015 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
Dat ze niet vanuit Syrië en Libië in hun gammele bootje naar Australië varen zal inderdaad wel met het gebrek aan voorzieningen aldaar te maken hebben, ja.
Als er bij je strandvakantie in Italië lijken van vluchtelingen aanspoelen dan is dat wel degelijk ook ons probleem.quote:Op zondag 19 april 2015 23:01 schreef Shreyas het volgende:
Vervelend dit ongeluk, echt heel jammer voor die mensen. Maar het is simpelweg niet ons probleem en niet onze verantwoordelijkheid. Laten we dit dan ook niet ons probleem maken. De EU is niet de politie-op-zee voor Afrika maar voor Europa.
quote:Mogelijk 950 mensen aan boord gekapseisd schip
Het Italiaanse Openbaar Ministerie houdt er rekening mee dat er mogelijk 950 mensen aan boord waren van het schip dat vanochtend voor de kust van Libië is gekapseisd. Tot nu toe werd uitgegaan van maximaal 700 passagiers.
Een van de overlevenden, een man uit Bangladesh, heeft verklaard dat er 950 opvarenden waren. Volgens hem zaten veel vluchtelingen opgesloten in het laadruim toen de boot omsloeg. Dat zou volgens de Italiaanse kustwacht kunnen verklaren waarom tot nu toe weinig lichamen zijn gevonden op de plek waar de boot zonk.
Onder de passagiers waren volgens de getuige zo'n 200 vrouwen en 40 tot 50 kinderen.
Reddingsactie
Het officiële dodental staat al sinds vanmiddag op 24. Er zouden ongeveer 50 mensen gered zijn. De reddingsoperatie voor de honderden vermisten verloopt uiterst moeizaam.
De geredde opvarenden zijn overgebracht naar Sicilië. De doden worden naar Malta gebracht, waar ze anoniem zullen worden begraven.
Als je alle boten terugstuurt, dan zullen er op een gegeven moment ook steeds minder mensen de overtocht wagen. Uiteindelijk zullen er dus minder mensen op zee verdrinken.quote:Op zondag 19 april 2015 20:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Probleem is dat die bootjes- héél toevallig - meteen zinken. Blokkade voor de kust van Afrika zou beter werken.
Veel vluchtelingen hebben een totaal verkeerd beeld bij wat ze hier te wachten staat. Daarnaast zijn de smokkelaars die de boten regelen gewoon ordinaire proppers. Ze spiegelen de vluchtelingen voor dat het een vrij relaxte trip van een paar uurtjes is en dat er dan rijkdom en kansen op je wachten.quote:Op zondag 19 april 2015 23:11 schreef Rica het volgende:
Er zijn geen veilige gebieden in Afrika? En een hele dure en risicovolle overtocht met een bootje is de enige optie die hen rest?
Ze komen op de vermeende rijkdom en gratis geld af en je kan ze het hen op individueel niveau niet echt kwalijk nemen, zoeken naar een beter bestaan, maar deze aantallen zijn krankzinnig. Aan de andere kant is het wrs toch al te laat voor Europa en neem ik geen kinderen dus toe maar.
Vanuit Bangladesh naar europa komen, gevalletje economische vluchteling?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |