okquote:Op zondag 19 april 2015 16:03 schreef hoas het volgende:
Ik heb vorige week al voorgesteld om ieder land een bepaald quotum te geven, voor
Tijdelijke opvang, 100 eruit betekent 100 erin, Nederland kan er 50.000 hebben.
http://www.dienstterugkee(...)e/Feiten_en_Cijfers/quote:Op zondag 19 april 2015 15:59 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Uitgezet waar naartoe?? Je spreekt jezelf tegen.
Ga jij tellen bij de grens?quote:Op zondag 19 april 2015 16:03 schreef hoas het volgende:
Ik heb vorige week al voorgesteld om ieder land een bepaald quotum te geven, voor
Prima oplossing maar hoe gaan we half Afrika obv volpension in gevangenissen houden?quote:Op zondag 19 april 2015 15:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik zag laatst een progamma en dat was geloof ik uit thailand.
Anyway een Nederlander had zijn visum laten verlopen en werd in de gevangenis gezet, daar kon ie alleenuit als ie een vliegticket kocht naar nederland maar dat kon hij niet betalen en de ambassade deed het niet.
Het is dat de filmcrew een ticket kocht anders had die man gewoon levenslang gehad in thailand.
quote:Op zondag 19 april 2015 15:30 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Goede vergelijk zeg, joden die de concentratiekampen ontsnapt waren vergelijken met gelukszoekers die 6000 euro betalen voor een overtocht zodat ze bij succes de hele familie kan laten overkomen.
Echt precies hetzelfde.
ik kots met je meequote:Op zondag 19 april 2015 17:32 schreef Fred0w het volgende:
Nederlanders die juichen als er 700 vluchtelingen verdrinken.
Echt, ik moet er haast van kotsen.
Waar dan?quote:Op zondag 19 april 2015 17:32 schreef Fred0w het volgende:
Nederlanders die juichen als er 700 vluchtelingen verdrinken.
Volgens mij heeft Australi zat stranden waar je prima voet aan land kunt zetten. Alleen staat er geen ontvangstcomit voor je klaar dat je van eten onderdak voorziet - om over gratis geld in de vorm van een uitkering nog maar te zwijgen - dus dat is niet interessant.quote:Op zondag 19 april 2015 16:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ga jij tellen bij de grens?
Vergeet niet ook alle vrachtwagens enzo te checken.
Europa ligt nou eenmaal in een ongelukkige positie geografisch gezien. Australie en Japan (de voorbeelden die men hier altijd aanhaalt) zijn gesoleerde eilanden wat 100 keer makkelijker te checken is op inkomend en uitgaand verkeer.
Denk je dat dat het is? Ik weet het niet maar lijkt mij nogal vergezocht. De eilanden bij Italie waar mensen worden opgevangen staan vooral bekend om de barre omstandigheden en rellen die daar vaak plaatsvinden. Toch blijven er mensen komen. De meeste stranden in australie grenzen aan stukken woestijn, dus als je daar aan land komt sterf je net zo goed.quote:Op zondag 19 april 2015 18:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Australi zat stranden waar je prima voet aan land kunt zetten. Alleen staat er geen ontvangstcomit voor je klaar dat je van eten onderdak voorziet - om over gratis geld in de vorm van een uitkering nog maar te zwijgen - dus dat is niet interessant.
troll je?quote:Op zondag 19 april 2015 18:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Australi zat stranden waar je prima voet aan land kunt zetten. Alleen staat er geen ontvangstcomit voor je klaar dat je van eten onderdak voorziet - om over gratis geld in de vorm van een uitkering nog maar te zwijgen - dus dat is niet interessant.
Hoe zo : sterf je net zo goed ? Die mensen verkeren pas in doodsnood als hun boot lek blijkt te zijn.quote:Op zondag 19 april 2015 18:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk je dat dat het is? Ik weet het niet maar lijkt mij nogal vergezocht. De eilanden bij Italie waar mensen worden opgevangen staan vooral bekend om de barre omstandigheden en rellen die daar vaak plaatsvinden. Toch blijven er mensen komen. De meeste stranden in australie grenzen aan stukken woestijn, dus als je daar aan land komt sterf je net zo goed.
In Japan heb je ook talloze illegale immigranten. Hostels zitten vol met illegale Filippijnen op zoek naar zwart werk en veel afrikanen in de winkelstraten die je dingen proberen aan te smeren.quote:Op zondag 19 april 2015 18:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoe zo : sterf je net zo goed ? Die mensen verkeren pas in doodsnood als hun boot lek blijkt te zijn.
In Australi en Japan valt niks te halen, dat is idd de reden dat ze liever naar Europa komen.
Vanuit Syri naar Australie is wel heel erg verquote:Op zondag 19 april 2015 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
Dat ze niet vanuit Syri en Libi in hun gammele bootje naar Australi varen zal inderdaad wel met het gebrek aan voorzieningen aldaar te maken hebben, ja.
Sinds wanneer bombarderen "we" o.a. Somali en Eritrea?quote:Op zondag 19 april 2015 18:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vind trouwens ook dat we de immigranten stromen moeten stoppen, maar meer door de situatie daar ter plekke te verbeteren, en daar opvang centra te bouwen. In plaats daarvan bombarderen we de landen daarEn dan raar opkijken dat er mensen hierheen komen.
Ik ben van mening dat die mensen daar krijgen wat ze zelf toestaan. Het is aan hun zelf om de situatie daar te veranderen.quote:Op zondag 19 april 2015 18:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In Japan heb je ook talloze illegale immigranten. Hostels zitten vol met illegale Filippijnen op zoek naar zwart werk en veel afrikanen in de winkelstraten die je dingen proberen aan te smeren.
Je sterft net zo goed omdat je ook sterft als je in een of ander afrikaans land zou blijven. Ik zou iig ook niet daar willen wonen en zo snel mogelijk een uitweg zoeken naar een beter leven.
Vind trouwens ook dat we de immigranten stromen moeten stoppen, maar meer door de situatie daar ter plekke te verbeteren, en daar opvang centra te bouwen. In plaats daarvan bombarderen we de landen daarEn dan raar opkijken dat er mensen hierheen komen.
Mee oneens. mede doordat wij daar wel heen gaan met grote bedrijven en proberen grondstoffen zo goedkoop mogelijk te krijgen bijvoorbeeld. De plaatselijke bevolking kan fluiten naar hun centen. Je kan niet verwachten dat mensen iets gaan opbouwen als ze nergens bij kunnen. De vergelijking met ons slaat dan ook nergens op.quote:Op zondag 19 april 2015 18:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat die mensen daar krijgen wat ze zelf toestaan. Het is aan hun zelf om de situatie daar te veranderen.
Hier was het vroeger ook geen feest voor arme mensen. Om de omstandigheden te verbeteren hebben de arbeiders er zelf hard aan moeten werken.
Wat ik van de Afrikanen weet is dat de mannen liever lui dan moe zijn en de vrouwen hard werken om hun kinderen te onderhouden.
Daar heb je zeker een punt. Ze proberen op hun beurt van ons te profiteren dus. Maar het zijn geen vluchtelingen die voor hun leven rennen gewoon mensen die van ons hopen te profiteren. Omdat dit hun gemakkelijker te realiseren lijkt dan in hun eigen land tot welvaart te komen. Daar moeten ze hard voor werken en of ze slagen is niet zeker.quote:Op zondag 19 april 2015 18:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mee oneens. mede doordat wij daar wel heen gaan met grote bedrijven en proberen grondstoffen zo goedkoop mogelijk te krijgen bijvoorbeeld. De plaatselijke bevolking kan fluiten naar hun centen. Je kan niet verwachten dat mensen iets gaan opbouwen als ze nergens bij kunnen. De vergelijking met ons slaat dan ook nergens op.
Oke, laat ik het zo zeggen, als wij ons daar compleet terugtrekken, ieder bedrijf, iedere organisatie, elke mijn, dan zou ik zeggen, laat ze het zelf uitzoeken. Laat ze zelf met handel komen. Maar zo is het niet.
Wij hebben juist als rijkere landen de plicht armere landen de helpen (maar niet door domweg maar geld te storten). Doe bijvoorbeeld dan als de Chinezen. Bouw wegen, spoorlijnen, etc
Hier is mijn punt: er is GEEN universum mogelijk waarin een bepaalde groep er met alle rijkdommen vandoor gaat, enorm veel geld maakt maar NIET met de negatieve gevolgen (immigratie naar die rijkere landen) hoeft te kampen.
Het is kiezen of delen. je kan simpelweg niet verwachten dat wij enorm veel van Afrika profiteren zonder dat er iets tegen overstaat. En ik bedoel dat niet vanuit een of ander hippie standpunt, ik bedoel dat het gewoon domweg fysiek niet mogelijk is. Zelfs als je enorme stalen muren door de hele zee gaat bouwen, ga je immigratie niet tegen houden als de ongelijkheid te groot is.
Juist, maar dat willen ze maar niet zien.quote:Op zondag 19 april 2015 19:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt. Ze proberen op hun beurt van ons te profiteren dus. Maar het zijn geen vluchtelingen die voor hun leven rennen gewoon mensen die van ons hopen te profiteren. Omdat dit hun gemakkelijker te realiseren lijkt dan in hun eigen land tot welvaart te komen. Daar moeten ze hard voor werken en of ze slagen is niet zeker.
Ik stel voor, iedere asielzoeker wordt gefactureerd aan het land van herkomst.quote:Op zondag 19 april 2015 16:03 schreef hoas het volgende:
Waarom moeten wij altijd wel alles accepteren en zij nooit?quote:Op zondag 19 april 2015 15:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uhu. Gaan die landen ook accepteren natuurlijk.
Omdat wij racistische, blanke westerlingen zijn en daarom bij voorbaat altijd schuldig.quote:Op zondag 19 april 2015 20:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom moeten wij altijd wel alles accepteren en zij nooit?
Schokkend. Goed nieuws...geweldig nieuws, volgens een aantalquote:Op zondag 19 april 2015 20:22 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Je moet eens voor de grap naar de facebook pagina van de PVV gaan,
ik krijg er rillingen van.
Het probleem met bootvluchtelingen concentreert zich vooral rond de zuid Europese kust. Dat is een beperkt gebied en makkelijk te bewaken. Vervolgens het Australische beleid toepassen en alle bootjes terugsturen.quote:Op zondag 19 april 2015 16:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ga jij tellen bij de grens?
Vergeet niet ook alle vrachtwagens enzo te checken.
Europa ligt nou eenmaal in een ongelukkige positie geografisch gezien. Australie en Japan (de voorbeelden die men hier altijd aanhaalt) zijn gesoleerde eilanden wat 100 keer makkelijker te checken is op inkomend en uitgaand verkeer.
Probleem is dat die bootjes- hl toevallig - meteen zinken. Blokkade voor de kust van Afrika zou beter werken.quote:Op zondag 19 april 2015 20:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het probleem met bootvluchtelingen concentreert zich vooral rond de zuid Europese kust. Dat is een beperkt gebied en makkelijk te bewaken. Vervolgens het Australische beleid toepassen en alle bootjes terugsturen.
Niemand durft iets te beginnen tegen die handelaren. Die zijn schatje rijk en zijn van top tot teen bewapend (voor 300 vluchtelingen vangen ze al rond de 1.5 miljoen dollar).quote:Op zondag 19 april 2015 21:00 schreef qajariaq het volgende:
De handelaren in beeld krijgen en die boten laten zinken voor of vlak na aflevering door de vekoper.
Dat doen we al halverwege...quote:Op zondag 19 april 2015 22:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oh, dit heb ik gemist vandaag. Triest voor die mensen.
Ik denk dat we ze voortaan maar op moeten gaan halen.
Misschien een simpel rekensommetje. 6 per m2 oppervlakte, en dan tellen hoeveel je over hebt gehouden. Maar precieze aantallen of wie het waren zal men nooit weten, het blijft een gok.quote:Op zondag 19 april 2015 22:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat doen we al halverwege...
Vraag me trouwens de hele tijd al af hoe we dat zo zeker weten, 700 doden, vorige keer 400 doden...zeggen ze.
Tis niet dat er pasagierslijsten zijn ofzo. Misschien toch een stukje zieligheids propaganda?
Daar riekt het vaak wel naar ja.quote:Op zondag 19 april 2015 22:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Vraag me trouwens de hele tijd al af hoe we dat zo zeker weten, 700 doden, vorige keer 400 doden...zeggen ze.
Tis niet dat er pasagierslijsten zijn ofzo. Misschien toch een stukje zieligheids propaganda?
of het zijn er nog meer dan 700.quote:Op zondag 19 april 2015 22:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Er worden regelmatig niet omgeslagen boten aangetroffen, dus er is wel een schatting te maken van het aantal mensen dat aan boord wordt gepropt.quote:Op zondag 19 april 2015 22:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ligt het idd. meer eraan dat in Indonesi geen burgeroorlog heerst / een bruut kalifaat de dienst uit maakt. Terwijl dat trouwens ook een islamitisch land is, dus daar ligt het niet aan.quote:Op zondag 19 april 2015 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
Dat ze niet vanuit Syri en Libi in hun gammele bootje naar Australi varen zal inderdaad wel met het gebrek aan voorzieningen aldaar te maken hebben, ja.
Als er bij je strandvakantie in Itali lijken van vluchtelingen aanspoelen dan is dat wel degelijk ook ons probleem.quote:Op zondag 19 april 2015 23:01 schreef Shreyas het volgende:
Vervelend dit ongeluk, echt heel jammer voor die mensen. Maar het is simpelweg niet ons probleem en niet onze verantwoordelijkheid. Laten we dit dan ook niet ons probleem maken. De EU is niet de politie-op-zee voor Afrika maar voor Europa.
quote:Mogelijk 950 mensen aan boord gekapseisd schip
Het Italiaanse Openbaar Ministerie houdt er rekening mee dat er mogelijk 950 mensen aan boord waren van het schip dat vanochtend voor de kust van Libi is gekapseisd. Tot nu toe werd uitgegaan van maximaal 700 passagiers.
Een van de overlevenden, een man uit Bangladesh, heeft verklaard dat er 950 opvarenden waren. Volgens hem zaten veel vluchtelingen opgesloten in het laadruim toen de boot omsloeg. Dat zou volgens de Italiaanse kustwacht kunnen verklaren waarom tot nu toe weinig lichamen zijn gevonden op de plek waar de boot zonk.
Onder de passagiers waren volgens de getuige zo'n 200 vrouwen en 40 tot 50 kinderen.
Reddingsactie
Het officile dodental staat al sinds vanmiddag op 24. Er zouden ongeveer 50 mensen gered zijn. De reddingsoperatie voor de honderden vermisten verloopt uiterst moeizaam.
De geredde opvarenden zijn overgebracht naar Sicili. De doden worden naar Malta gebracht, waar ze anoniem zullen worden begraven.
Als je alle boten terugstuurt, dan zullen er op een gegeven moment ook steeds minder mensen de overtocht wagen. Uiteindelijk zullen er dus minder mensen op zee verdrinken.quote:Op zondag 19 april 2015 20:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Probleem is dat die bootjes- hl toevallig - meteen zinken. Blokkade voor de kust van Afrika zou beter werken.
Veel vluchtelingen hebben een totaal verkeerd beeld bij wat ze hier te wachten staat. Daarnaast zijn de smokkelaars die de boten regelen gewoon ordinaire proppers. Ze spiegelen de vluchtelingen voor dat het een vrij relaxte trip van een paar uurtjes is en dat er dan rijkdom en kansen op je wachten.quote:Op zondag 19 april 2015 23:11 schreef Rica het volgende:
Er zijn geen veilige gebieden in Afrika? En een hele dure en risicovolle overtocht met een bootje is de enige optie die hen rest?
Ze komen op de vermeende rijkdom en gratis geld af en je kan ze het hen op individueel niveau niet echt kwalijk nemen, zoeken naar een beter bestaan, maar deze aantallen zijn krankzinnig. Aan de andere kant is het wrs toch al te laat voor Europa en neem ik geen kinderen dus toe maar.
Vanuit Bangladesh naar europa komen, gevalletje economische vluchteling?quote:
Die mensen die denken dat kansarm zijn een keuze is en dat je vooral vertrekt om ergens anders je hand op te houden.quote:Op maandag 20 april 2015 10:34 schreef Re het volgende:
ik snap die gratis geld roepers niet eigenlijk..... ik neem aan dat die wel ergens een excel sheet hebben met de kosten en baten ... of roeptoeteren we maar weer wat?
Iedere asielzoeker kost minstens 26k per jaar.quote:Op maandag 20 april 2015 10:34 schreef Re het volgende:
ik snap die gratis geld roepers niet eigenlijk..... ik neem aan dat die wel ergens een excel sheet hebben met de kosten en baten ... of roeptoeteren we maar weer wat?
en dat stopt tie zo in zijn zak, ja?quote:Op maandag 20 april 2015 11:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Iedere asielzoeker kost minstens 26k per jaar.
Ridiculiseer het maar. Ondertussen plaatsen de vele asielzoekers een bom onder het sociale stelsel. Dat geld had ook besteed kunnen worden aan ouderen, zieken en gehandicapten.quote:
Het zou sterker zijn als je hier wat cijfermatige onderbouwing voor had (ben best benieuwd naar zulke cijfers). Wel is het zo dat een belangrijke motivatie voor vele vluchtelingen om voor Europa te kiezen "een maandelijkse toelage, veiligheid, stabiliteit en de mogelijkheid een job te vinden" is. Dus ja, in die zin kiest men voor gratis geld, wat op zich heel begrijpelijk is. De vraag is echter of en zo ja in hoeverre je dat als Europa moet faciliteren.quote:Op maandag 20 april 2015 12:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ridiculiseer het maar. Ondertussen plaatsen de vele asielzoekers een bom onder het sociale stelsel. Dat geld had ook besteed kunnen worden aan ouderen, zieken en gehandicapten.
ik ridiculiseer helemaal niets, ik vraag me alleen af hoeveel gratis geld er nou wordt opgestreken door een asielzoeker... aangezien dat blijkbaar de enige drijfveer isquote:Op maandag 20 april 2015 12:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ridiculiseer het maar. Ondertussen plaatsen de vele asielzoekers een bom onder het sociale stelsel. Dat geld had ook besteed kunnen worden aan ouderen, zieken en gehandicapten.
Vergeet de Miele wasmachines niet.quote:Op maandag 20 april 2015 12:24 schreef Re het volgende:
[..]
ik ridiculiseer helemaal niets, ik vraag me alleen af hoeveel gratis geld er nou wordt opgestreken door een asielzoeker... aangezien dat blijkbaar de enige drijfveer is
Precies dit. De motieven van die mensen moeten niet ter discussie staan, die zijn volkomen begrijpelijk. Wat ter discussie moet staan is of wij ze hier in tegemoet moeten komen.quote:Op maandag 20 april 2015 12:13 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het zou sterker zijn als je hier wat cijfermatige onderbouwing voor had (ben best benieuwd naar zulke cijfers). Wel is het zo dat een belangrijke motivatie voor vele vluchtelingen om voor Europa te kiezen "een maandelijkse toelage, veiligheid, stabiliteit en de mogelijkheid een job te vinden" is. Dus ja, in die zin kiest men voor gratis geld, wat op zich heel begrijpelijk is. De vraag is echter of en zo ja in hoeverre je dat als Europa moet faciliteren.
Hebben deze ook de Christenen de boot afgegooid omwille van stageplekken?quote:Op maandag 20 april 2015 13:13 schreef Infection het volgende:
Bij Rhodos ook weer een aantal aangespoeld vandaag.
http://www.powned.tv/nieu(...)oept_om_hulp_af.htmlquote:Een boot met meer dan driehonderd migranten staat op het punt te vergaan in de Middellandse Zee. Dat heeft de Internationale Organisatie voor Migranten (IOM) vandaag laten weten, zo meldt de Franse krant Le Figaro.
Kustwacht vaart rond 10-12 km voor de kust. Met sonar en radar kun je dat waarnemen en opruimen vr voordat dat het strand bereikt.quote:Op zondag 19 april 2015 23:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Als er bij je strandvakantie in Itali lijken van vluchtelingen aanspoelen dan is dat wel degelijk ook ons probleem.
Als je nieteens toegeeft dat de kosten veel en veel hoger liggen ben je echt ziende blindquote:Op maandag 20 april 2015 10:34 schreef Re het volgende:
De helft van de wereld heeft niets? Behalve dan de duizenden euro's voor de onzekere overtocht op een wrak bootje, naar lokale maatstaven een klein kapitaal.quote:
Ik heb niet eens 6000 euroquote:Op maandag 20 april 2015 14:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
De helft van de wereld heeft niets? Behalve dan de duizenden euro's voor de onzekere overtocht op een wrak bootje, naar lokale maatstaven een klein kapitaal.
Dat "niets" viel, voor de burgeroorlog, in Syri ook nog wel mee. Waarschijnlijk denken de meeste "vluchtelingen", net als de oostblokkers ten tijde van de koude oorlog, dat iedere west-Europeaan in een spiksplinternieuwe Mercedes rijdt ofzo.quote:Op maandag 20 april 2015 14:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
De helft van de wereld heeft niets? Behalve dan de duizenden euro's voor de onzekere overtocht op een wrak bootje, naar lokale maatstaven een klein kapitaal.
Dat is wel ongeveer het beeld.quote:Op maandag 20 april 2015 14:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat "niets" viel, voor de burgeroorlog, in Syri ook nog wel mee. Waarschijnlijk denken de meeste "vluchtelingen", net als de oostblokkers ten tijde van de koude oorlog, dat iedere west-Europeaan in een spiksplinternieuwe Mercedes rijdt ofzo.
quote:700 dode bootvluchtelingen. Mooi zo.
Nieuwslezer Roelof Hemmen over wat hem opvalt in zijn werk en privleven.
700 bootvluchtelingen sterven de verdrinkingsdood. Meer dan twee keer MH17. En dan zeggen sommige mensen: Mooi zo!
Hier, op onze eigen site, gistermorgen: "Dat scheelt weer 700 uitkeringen, maal 50 jaar. Kassa."
Of deze. "Jammer van die 28 overlevenden, worden weer uitvreters en mogen hier op onze kosten in therapie vanwege hun trauma’s. Ik vind het een tegenvallend einde van een heel vrolijk artikel."
Er waren veel meer meelevende reacties, godzijdank. Maar er was zoveel vuiligheid, dat de redactie de reageerknop heeft uitgezet.
Die harteloosheid maakt me boos, en ik zat er toch al doorheen van de week. Tijdens de uitzending van dinsdag had ik er z genoeg van.
Eerst hadden we nieuws over de uitgeprocedeerde asielzoekers, die door de Amsterdamse politie uit hun tentenkampje gejaagd werden. Daar stonden keurige, lieve meisjes van een school in de buurt bij te huilen. En meisje zei: "Dit is niet ons land, dit land is van iedereen." Recht uit haar jonge hart, vol van goedheid. Dat raakte me.
En meteen daarna kwam het nieuws over vierhonderd verdronken bootvluchtelingen. Een brok in mijn keel. Ik kan er gewoon niet tegen dat we al die mensen laten verdrinken. Want dat doen we. Er zijn niet genoeg marineschepen in de Middellandse Zee om ze tegen te houden, of te redden.
Dat is beleid. Want Europa is bang dat het redden van drenkelingen een aanzuigende werking zou kunnen hebben. Dit is wat ze denken: als het risico op de verdrinkingsdood maar groot genoeg is, dan komen ze misschien niet meer.
Hoeveel moeten er dan nog dood, voordat ze het snappen?
Ik snap best dat we al die arme sloebers hier niet kunnen hebben. Dit land is echt niet van iedereen. (Sorry, lief meisje.) En ik snap ook wel dat opvang in de regio beter is. Dat ze hun eigen problemen moeten oplossen. Dat het de schuld is van de mensensmokkelaars, die de boten expres laten kapseizen. En natuurlijk, het zijn vast gelukzoekers. (Net als ik trouwens.)
Allemaal tot je dienst, en noem me een watje, maar ik wil gewoon niet dat ze verdrinken. Hoe kunnen we dat nou goedvinden?
Kijk eens naar dit plaatje, uit een documentaire van Vice. Het lijkt wel niet echt. De felle kleuren van haar kleding, het azuurblauwe zeewater. Hoe oud zal ze zijn? Een jaar of vijf?
Hier is de hele documentaire. Kost je tien minuten.
De paus zei het simpel en mooi, gisteren. "Het zijn mensen die verhongeren, worden vervolgd, verwond, uitgebuit en het slachtoffer zijn van oorlog. Ze zijn op zoek naar een beter leven. De confrontatie met zo'n grote tragedie doet mij oprecht pijn."
Mij ook.
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/c(...)luchtelingen-mooi-zo
Ik ben dit totaal met je eens en als ik in zo een land was geboren zou ik misschien ook wel op zo een boot zitten.quote:Op maandag 20 april 2015 14:25 schreef Mystikvm het volgende:
ensen migreren nu eenmaal van kansarme naar kansrijke gebieden.
Prima stuk. Mensen die dit allemaal wel prima vinden zijn walgelijke figuren. Je kunt het niet eens zijn met immigratie maar juichend toe staan kijken hoe moeders met kinderen verdrinken of gewoonweg niet goed te praten.quote:
Dat is zeker een meespelende factor lijkt mij. Gezien deze mensen veelal reizen in groepen, al dan niet begeleid door smokkelaars en andere 'hulpdiensten' welke toch hun business moeten veiligstellen is het beschrijven van Europa als een soort utopie toch een manier om mensen zover te krijgen een reis van duizenden kilometers af te leggen naar een locatie die ze niet kennen, waarvan ze de taal niet spreken en de cultuur soms vrijwel het tegenovergestelde is.quote:Op maandag 20 april 2015 14:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat "niets" viel, voor de burgeroorlog, in Syri ook nog wel mee. Waarschijnlijk denken de meeste "vluchtelingen", net als de oostblokkers ten tijde van de koude oorlog, dat iedere west-Europeaan in een spiksplinternieuwe Mercedes rijdt ofzo.
Ze zijn hier net zo kansloos, maar de onderkant hier is nog altijd beter dan de onderkant daar. Zelfs de meest realistische gelukszoekers zien het zo. Die kun je niet ontmoedigen met een praatje over werkloosheid hier wanneer onze uitkeringen daar zeer ruime salarissen zijn.quote:Op maandag 20 april 2015 14:28 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik ben dit totaal met je eens en als ik in zo een land was geboren zou ik misschien ook wel op zo een boot zitten.
Echter, zo kansrijk is Europa niet. Voor de vorige generatie wel, niet voor de nieuwe generatie jonge mensen. De meeste van die vluchtelingen zijn jonge mannen zonder opleiding. Europa heeft momenteel heftige jeugdwerkloosheid. In Europa zijn die lui ook kansloos; alleen hebben ze sociale zekerheid (voor zolang het systeem het nog aan kan).
[ afbeelding ]
True.quote:Op maandag 20 april 2015 14:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Prima stuk. Mensen die dit allemaal wel prima vinden zijn walgelijke figuren. Je kunt het niet eens zijn met immigratie maar juichend toe staan kijken hoe moeders met kinderen verdrinken of gewoonweg niet goed te praten.
Ik vind ook dat die constante stroom moet stoppen en zit ook niet te wachten op meer kansarme immigranten. Maar dit is gewoon niet goed te vinden. Als je dat wel vindt ben je een verachtelijk persoon.
Wat een gekleurd stuk. Heeft deze persoon ook een mening over die Moslims die de Christenen uit de boot flikkerden afgelopen week? Dat soort figuren komen dus Europa binnen.quote:
Dat gebeurt al.quote:Op maandag 20 april 2015 14:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zorg dan dat ze ergens in de regio terecht kunnen.
Helemaal mee eens, ook al moet ik eerlijk toegeven dat ik soms ook denk... breng die bootjes maar tot zinken om die toestroom te stoppen. Uiteraard is dat een zieke gedachte en zou ik dat absoluut niet echt willen. Denk dat het komt doordat ik doodziek word van die radicalen die daar hele volkeren over de kling jagen en wij het hier op mogen knappen.quote:Op maandag 20 april 2015 14:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Prima stuk. Mensen die dit allemaal wel prima vinden zijn walgelijke figuren. Je kunt het niet eens zijn met immigratie maar juichend toe staan kijken hoe moeders met kinderen verdrinken of gewoonweg niet goed te praten.
Ik vind ook dat die constante stroom moet stoppen en zit ook niet te wachten op meer kansarme immigranten. Maar dit is gewoon niet goed te vinden. Als je dat wel vindt ben je een verachtelijk persoon.
Ook daar heb je een punt, maar kun jij aan een drenkeling zien of ie een christen over boord heeft gegooid?quote:Op maandag 20 april 2015 14:33 schreef Pharmacist het volgende:
Wat een gekleurd stuk. Heeft deze persoon ook een mening over die Moslims die de Christenen uit de boot flikkerden afgelopen week? Dat soort figuren komen dus Europa binnen.
Dat plaatje van de meisje is triest, maar totaal niet representatief. Als je foto's ziet van die schepen zijn er bijna geen vrouwen en kinderen te zien. Het zijn zo goed als allemaal mannen. Die groep in Amsterdam zijn ook allemaal mannen.
Dat zijn niet de meest kleurrijke plaatsen, die opvangkampen. Ik denk dat, als je wilt ontmoedigen om hier heen te komen, je iets meer zult moeten bieden dan een tent en een emmertje water.quote:
Och als je ze dan meteen voor de Afrikaanse kust tot zinken brengt en die mensen daar dan weer aan wal helpt is niks loos tochquote:Op maandag 20 april 2015 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ook al moet ik eerlijk toegeven dat ik soms ook denk... breng die bootjes maar tot zinken om die toestroom te stoppen. Uiteraard is dat een zieke gedachte en zou ik dat absoluut niet echt willen. Denk dat het komt doordat ik doodziek word van die radicalen die daar hele volkeren over de kling jagen en wij het hier op mogen knappen.
Nope. Mijn punt is dat de mentaliteit van die mensen totaal niet in onze samenleving past. Christenen overboord flikkeren omdat ze tot een andere God bidden.quote:Op maandag 20 april 2015 14:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ook daar heb je een punt, maar kun jij aan een drenkeling zien of ie een christen over boord heeft gegooid?
Hoeveel vluchtelingen worden er eigenlijk door Saoedi-Arabi opgenomen? Of bestaat hun medemenselijkheid alleen maar uit het sponsoren van islamitisch extremisme?quote:Op maandag 20 april 2015 14:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zijn niet de meest kleurrijke plaatsen, die opvangkampen. Ik denk dat, als je wilt ontmoedigen om hier heen te komen, je iets meer zult moeten bieden dan een tent en een emmertje water.
Beter gaan we eens met de bezem door die moslimlanden waar al die mafklappers denken hun rare wetjes tot uitvoer te kunnen brengen. Ik weet dat het genuanceerder ligt dan dat, en dat IS uitschakelen weer een nieuwe terreurgroep aan de macht zal brengen, maar de expansiedrift van die idioten moet in elk geval aangepakt worden. Zij genereren momenteel de meeste vluchtelingen.
Beetje drastischquote:Op maandag 20 april 2015 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ook al moet ik eerlijk toegeven dat ik soms ook denk... breng die bootjes maar tot zinken om die toestroom te stoppen. Uiteraard is dat een zieke gedachte en zou ik dat absoluut niet echt willen. Denk dat het komt doordat ik doodziek word van die radicalen die daar hele volkeren over de kling jagen en wij het hier op mogen knappen.
quote:Een boot met meer dan driehonderd migranten staat op het punt te vergaan in de Middellandse Zee. Er zouden al twintig doden zijn gevallen.
Dat heeft de Internationale Organisatie voor Migranten (IOM) maandag laten weten, zo meldt de Franse krant Le Figaro. Het kantoor van de organisatie in Rome heeft een telefoontje om hulp van een opvarende gekregen.
''De persoon die belde, zegt dat er meer dan driehonderd mensen op zijn boot zijn en dat hij bezig is te zinken'', aldus de IOM.
Naast de boot waar de opvarende van heeft gebeld, zouden er ook twee andere boten in de problemen zijn. Hij roept op dat alledrie de boten hulp nodig hebben.
In de nacht van zaterdag op zondag kapseisde een boot met ongeveer zevenhonderd, en mogelijk zelfs 950 migranten ten zuiden van het Italiaanse eilandje Lampedusa. Slechts enkele tientallen mensen zijn gered.
Blokkeren voor de kust van Libi lijkt me het best. Maar ja, om ze weer in de armen van IS te jagen is ook niet OK. Daarom is militair ingrijpen, in elk geval in Libi, bijna onvermijdelijk.quote:Op maandag 20 april 2015 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
quote:Op maandag 20 april 2015 13:34 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik weet niet of dit artikel al geplaatst was, maar het gaf mij wel een verhelderende kijk op die bootvluchtelingen industrie.
http://www.tijd.be/politi(...)ist.9623442-3466.art
DIt is wel een mooie samenvatting.quote:Niet geheel onlogisch gaven de meeste Syrirs ons als verklaring: ‘Je hebt de keuze: of de rest van je leven voor een tent zitten zonder papieren, zonder geld en zonder zekerheid. Of het risico van een bootreis nemen en dan kans maken op een westers paspoort, een maandelijkse toelage, veiligheid, stabiliteit en de mogelijkheid een job te vinden. Wat zou jij dan kiezen?’
Idiot, die opvarende had gewoon moeten bellen toen iedereen nog aan boord/in orde was.quote:Op maandag 20 april 2015 14:40 schreef Infection het volgende:
Weer schip met migranten in nood op Middellandse Zee
[..]
Ik snap je punt, maar wijzen naar anderen dat zij het maar hadden moeten doen lost natuurlijk niets op.quote:Op maandag 20 april 2015 14:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoeveel vluchtelingen worden er eigenlijk door Saoedi-Arabi opgenomen? Of bestaat hun medemenselijkheid alleen maar uit het sponsoren van islamitisch extremisme?
Zo ironisch hquote:Op maandag 20 april 2015 14:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Blokkeren voor de kust van Libi lijkt me het best. Maar ja, om ze weer in de armen van IS te jagen is ook niet OK. Daarom is militair ingrijpen, in elk geval in Libi, bijna onvermijdelijk.
En ik denk dat, zolang wij mensen richting Syri en Libi laten vertrekken om te vechten we ook wel een aandeel in het probleem hebben. Die mafketels hadden wij hier ook op kunnen sluiten en kunnen genezen van hun rare geloofsovertuigingen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_kust_Libie___.htmlquote:Op maandag 20 april 2015 14:44 schreef H.FR het volgende:
Dit voorkomen door een groot team aan internationale marine al enkele kilometers uit de kust een soort blokkade op te stellen, zodat boten direct weer teruggestuurd kunnen worden. Na enkele weken tot maanden moeten ze dan wel doorhebben dat het geen zin heeft in zo'n boot te stappen en blijven ze daar.
Haten op de arabische lentequote:Op maandag 20 april 2015 14:46 schreef H.FR het volgende:
[..]
Zo ironisch hAls we (m.n. Frankrijk/USA) Khadaffi gewoon hadden laten zitten, was het nu nog koek en ei daar.
Wat, ze worden gedwongen op de boot te stappen?quote:Op maandag 20 april 2015 14:47 schreef Infection het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_kust_Libie___.html
Schijnt niet een heel goed idee te zijn. Overigens worden er veel gedwongen op zo'n boot te stappen.
http://www.dailymail.co.u(...)l-weapon-bombed.htmlquote:Op maandag 20 april 2015 14:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wat, ze worden gedwongen op de boot te stappen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |