abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151858837
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 14:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat "niets" viel, voor de burgeroorlog, in Syri ook nog wel mee. Waarschijnlijk denken de meeste "vluchtelingen", net als de oostblokkers ten tijde van de koude oorlog, dat iedere west-Europeaan in een spiksplinternieuwe Mercedes rijdt ofzo.
Dat is zeker een meespelende factor lijkt mij. Gezien deze mensen veelal reizen in groepen, al dan niet begeleid door smokkelaars en andere 'hulpdiensten' welke toch hun business moeten veiligstellen is het beschrijven van Europa als een soort utopie toch een manier om mensen zover te krijgen een reis van duizenden kilometers af te leggen naar een locatie die ze niet kennen, waarvan ze de taal niet spreken en de cultuur soms vrijwel het tegenovergestelde is.

Echter, dat lijkt mij een behoorlijk deprimerende gewaarwording als je na alle gevaren en ernstige situaties in een klein appartementje in een troosteloze Nederlandse wijk terecht komt met een bijstandsuitkering waarbij je van 40 euro in de week moet rondkomen en de kans op werk voor velen nihil is.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_151858878
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:28 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik ben dit totaal met je eens en als ik in zo een land was geboren zou ik misschien ook wel op zo een boot zitten.

Echter, zo kansrijk is Europa niet. Voor de vorige generatie wel, niet voor de nieuwe generatie jonge mensen. De meeste van die vluchtelingen zijn jonge mannen zonder opleiding. Europa heeft momenteel heftige jeugdwerkloosheid. In Europa zijn die lui ook kansloos; alleen hebben ze sociale zekerheid (voor zolang het systeem het nog aan kan).

[ afbeelding ]
Ze zijn hier net zo kansloos, maar de onderkant hier is nog altijd beter dan de onderkant daar. Zelfs de meest realistische gelukszoekers zien het zo. Die kun je niet ontmoedigen met een praatje over werkloosheid hier wanneer onze uitkeringen daar zeer ruime salarissen zijn.

De enige manier om dit tegen te gaan is blokkeren, en de thuislanden een stukje minder abominabel maken. Maar het is voor mij ook zonneklaar dat die mensen hier kansloos zijn, en dat we ze hier ook niet moeten willen. Neemt niet weg dat je dan niet de deur dicht moet trekken. Zorg dan dat ze ergens in de regio terecht kunnen.
pi_151858924
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 14:29 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Prima stuk. Mensen die dit allemaal wel prima vinden zijn walgelijke figuren. Je kunt het niet eens zijn met immigratie maar juichend toe staan kijken hoe moeders met kinderen verdrinken of gewoonweg niet goed te praten.

Ik vind ook dat die constante stroom moet stoppen en zit ook niet te wachten op meer kansarme immigranten. Maar dit is gewoon niet goed te vinden. Als je dat wel vindt ben je een verachtelijk persoon.
True.
pi_151858943
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een gekleurd stuk. Heeft deze persoon ook een mening over die Moslims die de Christenen uit de boot flikkerden afgelopen week? Dat soort figuren komen dus Europa binnen.

Dat plaatje van de meisje is triest, maar totaal niet representatief. Als je foto's ziet van die schepen zijn er bijna geen vrouwen en kinderen te zien. Het zijn zo goed als allemaal mannen. Die groep in Amsterdam zijn ook allemaal mannen.
pi_151858987
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:31 schreef Mystikvm het volgende:

[..]
Zorg dan dat ze ergens in de regio terecht kunnen.
Dat gebeurt al.
pi_151859017
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 14:29 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Prima stuk. Mensen die dit allemaal wel prima vinden zijn walgelijke figuren. Je kunt het niet eens zijn met immigratie maar juichend toe staan kijken hoe moeders met kinderen verdrinken of gewoonweg niet goed te praten.

Ik vind ook dat die constante stroom moet stoppen en zit ook niet te wachten op meer kansarme immigranten. Maar dit is gewoon niet goed te vinden. Als je dat wel vindt ben je een verachtelijk persoon.
Helemaal mee eens, ook al moet ik eerlijk toegeven dat ik soms ook denk... breng die bootjes maar tot zinken om die toestroom te stoppen. Uiteraard is dat een zieke gedachte en zou ik dat absoluut niet echt willen. Denk dat het komt doordat ik doodziek word van die radicalen die daar hele volkeren over de kling jagen en wij het hier op mogen knappen.
pi_151859102
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:33 schreef Pharmacist het volgende:
Wat een gekleurd stuk. Heeft deze persoon ook een mening over die Moslims die de Christenen uit de boot flikkerden afgelopen week? Dat soort figuren komen dus Europa binnen.

Dat plaatje van de meisje is triest, maar totaal niet representatief. Als je foto's ziet van die schepen zijn er bijna geen vrouwen en kinderen te zien. Het zijn zo goed als allemaal mannen. Die groep in Amsterdam zijn ook allemaal mannen.
Ook daar heb je een punt, maar kun jij aan een drenkeling zien of ie een christen over boord heeft gegooid?
pi_151859106
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2015 14:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat gebeurt al.
Dat zijn niet de meest kleurrijke plaatsen, die opvangkampen. Ik denk dat, als je wilt ontmoedigen om hier heen te komen, je iets meer zult moeten bieden dan een tent en een emmertje water.

Beter gaan we eens met de bezem door die moslimlanden waar al die mafklappers denken hun rare wetjes tot uitvoer te kunnen brengen. Ik weet dat het genuanceerder ligt dan dat, en dat IS uitschakelen weer een nieuwe terreurgroep aan de macht zal brengen, maar de expansiedrift van die idioten moet in elk geval aangepakt worden. Zij genereren momenteel de meeste vluchtelingen.
  maandag 20 april 2015 @ 14:38:34 #184
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151859132
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ook al moet ik eerlijk toegeven dat ik soms ook denk... breng die bootjes maar tot zinken om die toestroom te stoppen. Uiteraard is dat een zieke gedachte en zou ik dat absoluut niet echt willen. Denk dat het komt doordat ik doodziek word van die radicalen die daar hele volkeren over de kling jagen en wij het hier op mogen knappen.
Och als je ze dan meteen voor de Afrikaanse kust tot zinken brengt en die mensen daar dan weer aan wal helpt is niks loos toch :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151859162
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ook daar heb je een punt, maar kun jij aan een drenkeling zien of ie een christen over boord heeft gegooid?
Nope. Mijn punt is dat de mentaliteit van die mensen totaal niet in onze samenleving past. Christenen overboord flikkeren omdat ze tot een andere God bidden.

Overigens, hier foto's van die groep uit Amsterdam, allemaal mannen en aan de namen te zien bijna allemaal Moslim.
http://vluchtgroepamsterdam.amnesty.nl/who-are-here.html
pi_151859172
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:37 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat zijn niet de meest kleurrijke plaatsen, die opvangkampen. Ik denk dat, als je wilt ontmoedigen om hier heen te komen, je iets meer zult moeten bieden dan een tent en een emmertje water.

Beter gaan we eens met de bezem door die moslimlanden waar al die mafklappers denken hun rare wetjes tot uitvoer te kunnen brengen. Ik weet dat het genuanceerder ligt dan dat, en dat IS uitschakelen weer een nieuwe terreurgroep aan de macht zal brengen, maar de expansiedrift van die idioten moet in elk geval aangepakt worden. Zij genereren momenteel de meeste vluchtelingen.
Hoeveel vluchtelingen worden er eigenlijk door Saoedi-Arabi opgenomen? Of bestaat hun medemenselijkheid alleen maar uit het sponsoren van islamitisch extremisme?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 20 april 2015 @ 14:40:32 #187
236046 NotYou
tigerblood
pi_151859179
quote:

[..]

Beetje drastisch :') je kunt ze natuurlijk ook gewoon bij aankomst verzorging bieden en zodra ze er weer toe in staat zijn terugbrengen naar kust van vertrek.
Je suis Charlie Sheen
pi_151859185
Weer schip met migranten in nood op Middellandse Zee

quote:
Een boot met meer dan driehonderd migranten staat op het punt te vergaan in de Middellandse Zee. Er zouden al twintig doden zijn gevallen.

Dat heeft de Internationale Organisatie voor Migranten (IOM) maandag laten weten, zo meldt de Franse krant Le Figaro. Het kantoor van de organisatie in Rome heeft een telefoontje om hulp van een opvarende gekregen.

''De persoon die belde, zegt dat er meer dan driehonderd mensen op zijn boot zijn en dat hij bezig is te zinken'', aldus de IOM.

Naast de boot waar de opvarende van heeft gebeld, zouden er ook twee andere boten in de problemen zijn. Hij roept op dat alledrie de boten hulp nodig hebben.

In de nacht van zaterdag op zondag kapseisde een boot met ongeveer zevenhonderd, en mogelijk zelfs 950 migranten ten zuiden van het Italiaanse eilandje Lampedusa. Slechts enkele tientallen mensen zijn gered.
pi_151859190
quote:

[..]

Blokkeren voor de kust van Libi lijkt me het best. Maar ja, om ze weer in de armen van IS te jagen is ook niet OK. Daarom is militair ingrijpen, in elk geval in Libi, bijna onvermijdelijk.

En ik denk dat, zolang wij mensen richting Syri en Libi laten vertrekken om te vechten we ook wel een aandeel in het probleem hebben. Die mafketels hadden wij hier ook op kunnen sluiten en kunnen genezen van hun rare geloofsovertuigingen.
pi_151859192
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 13:34 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik weet niet of dit artikel al geplaatst was, maar het gaf mij wel een verhelderende kijk op die bootvluchtelingen industrie.

http://www.tijd.be/politi(...)ist.9623442-3466.art
quote:
Niet geheel onlogisch gaven de meeste Syrirs ons als verklaring: ‘Je hebt de keuze: of de rest van je leven voor een tent zitten zonder papieren, zonder geld en zonder zekerheid. Of het risico van een bootreis nemen en dan kans maken op een westers paspoort, een maandelijkse toelage, veiligheid, stabiliteit en de mogelijkheid een job te vinden. Wat zou jij dan kiezen?’
DIt is wel een mooie samenvatting.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2015 14:41:22 ]
  maandag 20 april 2015 @ 14:41:57 #191
236046 NotYou
tigerblood
pi_151859213
quote:
Idiot, die opvarende had gewoon moeten bellen toen iedereen nog aan boord/in orde was. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_151859231
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 14:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Hoeveel vluchtelingen worden er eigenlijk door Saoedi-Arabi opgenomen? Of bestaat hun medemenselijkheid alleen maar uit het sponsoren van islamitisch extremisme?
Ik snap je punt, maar wijzen naar anderen dat zij het maar hadden moeten doen lost natuurlijk niets op.

Eigenlijk zou je S-A met sancties moeten bestraffen. Maar ja, aangezien ze daar ook mensen openlijk geselen en dat ook ongestraft blijft heb ik niet het idee dat het Westen zich dat kan veroorloven.
pi_151859291
Dit voorkomen door een groot team aan internationale marine al enkele kilometers uit de kust een soort blokkade op te stellen, zodat boten direct weer teruggestuurd kunnen worden. Na enkele weken tot maanden moeten ze dan wel doorhebben dat het geen zin heeft in zo'n boot te stappen en blijven ze daar.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_151859349
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Blokkeren voor de kust van Libi lijkt me het best. Maar ja, om ze weer in de armen van IS te jagen is ook niet OK. Daarom is militair ingrijpen, in elk geval in Libi, bijna onvermijdelijk.

En ik denk dat, zolang wij mensen richting Syri en Libi laten vertrekken om te vechten we ook wel een aandeel in het probleem hebben. Die mafketels hadden wij hier ook op kunnen sluiten en kunnen genezen van hun rare geloofsovertuigingen.
Zo ironisch h :') Als we (m.n. Frankrijk/USA) Khadaffi gewoon hadden laten zitten, was het nu nog koek en ei daar.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_151859378
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:44 schreef H.FR het volgende:
Dit voorkomen door een groot team aan internationale marine al enkele kilometers uit de kust een soort blokkade op te stellen, zodat boten direct weer teruggestuurd kunnen worden. Na enkele weken tot maanden moeten ze dan wel doorhebben dat het geen zin heeft in zo'n boot te stappen en blijven ze daar.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_kust_Libie___.html

Schijnt niet een heel goed idee te zijn. Overigens worden er veel gedwongen op zo'n boot te stappen.
  maandag 20 april 2015 @ 14:48:09 #197
236046 NotYou
tigerblood
pi_151859394
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:46 schreef H.FR het volgende:

[..]

Zo ironisch h :') Als we (m.n. Frankrijk/USA) Khadaffi gewoon hadden laten zitten, was het nu nog koek en ei daar.
Haten op de arabische lente :')
Je suis Charlie Sheen
  maandag 20 april 2015 @ 14:48:54 #198
236046 NotYou
tigerblood
pi_151859427
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 14:47 schreef Infection het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_kust_Libie___.html

Schijnt niet een heel goed idee te zijn. Overigens worden er veel gedwongen op zo'n boot te stappen.
Wat, ze worden gedwongen op de boot te stappen?
Je suis Charlie Sheen
pi_151859445
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Eufonie op 20-04-2015 17:05:03 ]
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_151859457
quote:
5s.gif Op maandag 20 april 2015 14:48 schreef NotYou het volgende:

[..]

Wat, ze worden gedwongen op de boot te stappen?
http://www.dailymail.co.u(...)l-weapon-bombed.html

Weet niet of dit al gebeurd, maar het is goed mogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')