Helemaal mee eens, ook al moet ik eerlijk toegeven dat ik soms ook denk... breng die bootjes maar tot zinken om die toestroom te stoppen. Uiteraard is dat een zieke gedachte en zou ik dat absoluut niet echt willen. Denk dat het komt doordat ik doodziek word van die radicalen die daar hele volkeren over de kling jagen en wij het hier op mogen knappen.quote:Op maandag 20 april 2015 14:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Prima stuk. Mensen die dit allemaal wel prima vinden zijn walgelijke figuren. Je kunt het niet eens zijn met immigratie maar juichend toe staan kijken hoe moeders met kinderen verdrinken of gewoonweg niet goed te praten.
Ik vind ook dat die constante stroom moet stoppen en zit ook niet te wachten op meer kansarme immigranten. Maar dit is gewoon niet goed te vinden. Als je dat wel vindt ben je een verachtelijk persoon.
Ook daar heb je een punt, maar kun jij aan een drenkeling zien of ie een christen over boord heeft gegooid?quote:Op maandag 20 april 2015 14:33 schreef Pharmacist het volgende:
Wat een gekleurd stuk. Heeft deze persoon ook een mening over die Moslims die de Christenen uit de boot flikkerden afgelopen week? Dat soort figuren komen dus Europa binnen.
Dat plaatje van de meisje is triest, maar totaal niet representatief. Als je foto's ziet van die schepen zijn er bijna geen vrouwen en kinderen te zien. Het zijn zo goed als allemaal mannen. Die groep in Amsterdam zijn ook allemaal mannen.
Dat zijn niet de meest kleurrijke plaatsen, die opvangkampen. Ik denk dat, als je wilt ontmoedigen om hier heen te komen, je iets meer zult moeten bieden dan een tent en een emmertje water.quote:
Och als je ze dan meteen voor de Afrikaanse kust tot zinken brengt en die mensen daar dan weer aan wal helpt is niks loos tochquote:Op maandag 20 april 2015 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ook al moet ik eerlijk toegeven dat ik soms ook denk... breng die bootjes maar tot zinken om die toestroom te stoppen. Uiteraard is dat een zieke gedachte en zou ik dat absoluut niet echt willen. Denk dat het komt doordat ik doodziek word van die radicalen die daar hele volkeren over de kling jagen en wij het hier op mogen knappen.
Nope. Mijn punt is dat de mentaliteit van die mensen totaal niet in onze samenleving past. Christenen overboord flikkeren omdat ze tot een andere God bidden.quote:Op maandag 20 april 2015 14:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ook daar heb je een punt, maar kun jij aan een drenkeling zien of ie een christen over boord heeft gegooid?
Hoeveel vluchtelingen worden er eigenlijk door Saoedi-Arabi opgenomen? Of bestaat hun medemenselijkheid alleen maar uit het sponsoren van islamitisch extremisme?quote:Op maandag 20 april 2015 14:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zijn niet de meest kleurrijke plaatsen, die opvangkampen. Ik denk dat, als je wilt ontmoedigen om hier heen te komen, je iets meer zult moeten bieden dan een tent en een emmertje water.
Beter gaan we eens met de bezem door die moslimlanden waar al die mafklappers denken hun rare wetjes tot uitvoer te kunnen brengen. Ik weet dat het genuanceerder ligt dan dat, en dat IS uitschakelen weer een nieuwe terreurgroep aan de macht zal brengen, maar de expansiedrift van die idioten moet in elk geval aangepakt worden. Zij genereren momenteel de meeste vluchtelingen.
Beetje drastischquote:Op maandag 20 april 2015 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ook al moet ik eerlijk toegeven dat ik soms ook denk... breng die bootjes maar tot zinken om die toestroom te stoppen. Uiteraard is dat een zieke gedachte en zou ik dat absoluut niet echt willen. Denk dat het komt doordat ik doodziek word van die radicalen die daar hele volkeren over de kling jagen en wij het hier op mogen knappen.
quote:Een boot met meer dan driehonderd migranten staat op het punt te vergaan in de Middellandse Zee. Er zouden al twintig doden zijn gevallen.
Dat heeft de Internationale Organisatie voor Migranten (IOM) maandag laten weten, zo meldt de Franse krant Le Figaro. Het kantoor van de organisatie in Rome heeft een telefoontje om hulp van een opvarende gekregen.
''De persoon die belde, zegt dat er meer dan driehonderd mensen op zijn boot zijn en dat hij bezig is te zinken'', aldus de IOM.
Naast de boot waar de opvarende van heeft gebeld, zouden er ook twee andere boten in de problemen zijn. Hij roept op dat alledrie de boten hulp nodig hebben.
In de nacht van zaterdag op zondag kapseisde een boot met ongeveer zevenhonderd, en mogelijk zelfs 950 migranten ten zuiden van het Italiaanse eilandje Lampedusa. Slechts enkele tientallen mensen zijn gered.
Blokkeren voor de kust van Libi lijkt me het best. Maar ja, om ze weer in de armen van IS te jagen is ook niet OK. Daarom is militair ingrijpen, in elk geval in Libi, bijna onvermijdelijk.quote:Op maandag 20 april 2015 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
quote:Op maandag 20 april 2015 13:34 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik weet niet of dit artikel al geplaatst was, maar het gaf mij wel een verhelderende kijk op die bootvluchtelingen industrie.
http://www.tijd.be/politi(...)ist.9623442-3466.art
DIt is wel een mooie samenvatting.quote:Niet geheel onlogisch gaven de meeste Syrirs ons als verklaring: ‘Je hebt de keuze: of de rest van je leven voor een tent zitten zonder papieren, zonder geld en zonder zekerheid. Of het risico van een bootreis nemen en dan kans maken op een westers paspoort, een maandelijkse toelage, veiligheid, stabiliteit en de mogelijkheid een job te vinden. Wat zou jij dan kiezen?’
Idiot, die opvarende had gewoon moeten bellen toen iedereen nog aan boord/in orde was.quote:Op maandag 20 april 2015 14:40 schreef Infection het volgende:
Weer schip met migranten in nood op Middellandse Zee
[..]
Ik snap je punt, maar wijzen naar anderen dat zij het maar hadden moeten doen lost natuurlijk niets op.quote:Op maandag 20 april 2015 14:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoeveel vluchtelingen worden er eigenlijk door Saoedi-Arabi opgenomen? Of bestaat hun medemenselijkheid alleen maar uit het sponsoren van islamitisch extremisme?
Zo ironisch hquote:Op maandag 20 april 2015 14:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Blokkeren voor de kust van Libi lijkt me het best. Maar ja, om ze weer in de armen van IS te jagen is ook niet OK. Daarom is militair ingrijpen, in elk geval in Libi, bijna onvermijdelijk.
En ik denk dat, zolang wij mensen richting Syri en Libi laten vertrekken om te vechten we ook wel een aandeel in het probleem hebben. Die mafketels hadden wij hier ook op kunnen sluiten en kunnen genezen van hun rare geloofsovertuigingen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_kust_Libie___.htmlquote:Op maandag 20 april 2015 14:44 schreef H.FR het volgende:
Dit voorkomen door een groot team aan internationale marine al enkele kilometers uit de kust een soort blokkade op te stellen, zodat boten direct weer teruggestuurd kunnen worden. Na enkele weken tot maanden moeten ze dan wel doorhebben dat het geen zin heeft in zo'n boot te stappen en blijven ze daar.
Haten op de arabische lentequote:Op maandag 20 april 2015 14:46 schreef H.FR het volgende:
[..]
Zo ironisch hAls we (m.n. Frankrijk/USA) Khadaffi gewoon hadden laten zitten, was het nu nog koek en ei daar.
Wat, ze worden gedwongen op de boot te stappen?quote:Op maandag 20 april 2015 14:47 schreef Infection het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_kust_Libie___.html
Schijnt niet een heel goed idee te zijn. Overigens worden er veel gedwongen op zo'n boot te stappen.
http://www.dailymail.co.u(...)l-weapon-bombed.htmlquote:Op maandag 20 april 2015 14:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wat, ze worden gedwongen op de boot te stappen?
Natuurlijk wel zorgen dat ze niet aan boord komen en daar dan direct asiel aanvragenquote:Op maandag 20 april 2015 14:47 schreef Infection het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_kust_Libie___.html
Schijnt niet een heel goed idee te zijn. Overigens worden er veel gedwongen op zo'n boot te stappen.
quote:Op maandag 20 april 2015 14:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
Beetje drastischje kunt ze natuurlijk ook gewoon bij aankomst verzorging bieden en zodra ze er weer toe in staat zijn terugbrengen naar kust van vertrek.
quote:Uiteraard is dat een zieke gedachte en zou ik dat absoluut niet echt willen.
Misschien onvermijdelijk, maar het zal vele dode westerse militairen op gaan leveren. Welk land wil zich in dit wespennest mengen?quote:Op maandag 20 april 2015 14:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Blokkeren voor de kust van Libi lijkt me het best. Maar ja, om ze weer in de armen van IS te jagen is ook niet OK. Daarom is militair ingrijpen, in elk geval in Libi, bijna onvermijdelijk.
Volgens mij laten we ze niet vertrekken. Zodra ze in het vizier zijn worden ze opgepakt. Het is echter kinderspel om in Syri te geraken. Haast niet te stoppen.quote:En ik denk dat, zolang wij mensen richting Syri en Libi laten vertrekken om te vechten we ook wel een aandeel in het probleem hebben. Die mafketels hadden wij hier ook op kunnen sluiten en kunnen genezen van hun rare geloofsovertuigingen.
Dat kan dus niet, want zodra ze er zijn vragen ze asiel aan en zit je er een tijd aan vast. Tegen de tijd dat die asiel procedures en de beroepen op de afwijzingen zijn afgerond ben je jaren (en miljarden) verder.quote:Op maandag 20 april 2015 14:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
Beetje drastischje kunt ze natuurlijk ook gewoon bij aankomst verzorging bieden en zodra ze er weer toe in staat zijn terugbrengen naar kust van vertrek.
Dit soort boten tot zinken brengen kan wel wil je zeggen? Ik weet wel welke beleidswijziging ik realistischer acht.quote:Op maandag 20 april 2015 15:09 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, want zodra ze er zijn vragen ze asiel aan en zit je er een tijd aan vast. Tegen de tijd dat die asiel procedures en de beroepen op de afwijzingen zijn afgerond ben je jaren (en miljarden) verder.
Klopt, je moet voorkomen dat die boten berhaupt te ver uit de kust komen. Dus middels een blokkade uit de kust.quote:Op maandag 20 april 2015 15:10 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dit soort boten tot zinken brengen kan wel wil je zeggen? Ik weet wel welke beleidswijziging ik realistischer acht.
Ik juich er niet om maar eigenlijk doet het me weinig. Ik zie die beelden, neem ze in me op en ga weer verder met tv kijken. Maar dat mag je niet hardop zeggen..quote:
Misschien "vergeten" jullie dat wij, het Westen, voornamelijk schuldig zijn aan al het geweld en de armoede daar. Jaren lang ondersteunen van dictators, de aanval op Lybie waardoor dit land nu een grote puinhoop is geworden en de ondergrondse koloniale politiek blijven uitvoeren.quote:Op maandag 20 april 2015 15:11 schreef H.FR het volgende:
[..]
Klopt, je moet voorkomen dat die boten berhaupt te ver uit de kust komen. Dus middels een blokkade uit de kust.
Dit. Westerse militairen is Moslimlanden betekent zelfmoordaanslagen, meer onrust, meer vijandigheid van Moslims in het Westen. Bovendien gaat het westen de schuld krijgen van wat er misgaat in het desbetreffende land de komende 30 jaar.quote:Op maandag 20 april 2015 15:06 schreef NotYou het volgende:
Ja, laten we dat doen, westers militair ingrijpen in dergelijke landen pakt immers altijd geweldig uit.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |