abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151852591
quote:
3s.gif Op maandag 20 april 2015 10:34 schreef Re het volgende:
ik snap die gratis geld roepers niet eigenlijk..... ik neem aan dat die wel ergens een excel sheet hebben met de kosten en baten ... of roeptoeteren we maar weer wat?
Die mensen die denken dat kansarm zijn een keuze is en dat je vooral vertrekt om ergens anders je hand op te houden.

Ik snap wel dat je als mens wilt verhuizen naar een plek met meer economische welvaart. Daarom loopt Oost-Groningen ook leeg. Heel menselijk dus. Dat wij ze niet allemaal op kunnen vangen is dan weer een ander verhaal.
pi_151853075
quote:
ik snap die gratis geld roepers niet eigenlijk..... ik neem aan dat die wel ergens een excel sheet hebben met de kosten en baten ... of roeptoeteren we maar weer wat?
Iedere asielzoeker kost minstens 26k per jaar.
  maandag 20 april 2015 @ 11:09:47 #153
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151853106
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 11:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Iedere asielzoeker kost minstens 26k per jaar.
en dat stopt tie zo in zijn zak, ja?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151854826
quote:
3s.gif Op maandag 20 april 2015 11:09 schreef Re het volgende:

[..]

en dat stopt tie zo in zijn zak, ja?
Ridiculiseer het maar. Ondertussen plaatsen de vele asielzoekers een bom onder het sociale stelsel. Dat geld had ook besteed kunnen worden aan ouderen, zieken en gehandicapten.
  maandag 20 april 2015 @ 12:13:59 #155
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_151854965
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 12:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ridiculiseer het maar. Ondertussen plaatsen de vele asielzoekers een bom onder het sociale stelsel. Dat geld had ook besteed kunnen worden aan ouderen, zieken en gehandicapten.
Het zou sterker zijn als je hier wat cijfermatige onderbouwing voor had (ben best benieuwd naar zulke cijfers). Wel is het zo dat een belangrijke motivatie voor vele vluchtelingen om voor Europa te kiezen "een maandelijkse toelage, veiligheid, stabiliteit en de mogelijkheid een job te vinden" is. Dus ja, in die zin kiest men voor gratis geld, wat op zich heel begrijpelijk is. De vraag is echter of en zo ja in hoeverre je dat als Europa moet faciliteren.
  maandag 20 april 2015 @ 12:24:18 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151855227
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 12:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

ik ridiculiseer helemaal niets, ik vraag me alleen af hoeveel gratis geld er nou wordt opgestreken door een asielzoeker... aangezien dat blijkbaar de enige drijfveer is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151855642
quote:
3s.gif Op maandag 20 april 2015 12:24 schreef Re het volgende:

[..]

ik ridiculiseer helemaal niets, ik vraag me alleen af hoeveel gratis geld er nou wordt opgestreken door een asielzoeker... aangezien dat blijkbaar de enige drijfveer is
Vergeet de Miele wasmachines niet.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151855744
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:13 schreef Terecht het volgende:

[..]

Het zou sterker zijn als je hier wat cijfermatige onderbouwing voor had (ben best benieuwd naar zulke cijfers). Wel is het zo dat een belangrijke motivatie voor vele vluchtelingen om voor Europa te kiezen "een maandelijkse toelage, veiligheid, stabiliteit en de mogelijkheid een job te vinden" is. Dus ja, in die zin kiest men voor gratis geld, wat op zich heel begrijpelijk is. De vraag is echter of en zo ja in hoeverre je dat als Europa moet faciliteren.
Precies dit. De motieven van die mensen moeten niet ter discussie staan, die zijn volkomen begrijpelijk. Wat ter discussie moet staan is of wij ze hier in tegemoet moeten komen.
pi_151855892

Pijnlijke waarheid.
pi_151856630
quote:
Hebben deze ook de Christenen de boot afgegooid omwille van stageplekken?
pi_151856921
Ik weet niet of dit artikel al geplaatst was, maar het gaf mij wel een verhelderende kijk op die bootvluchtelingen industrie.

http://www.tijd.be/politi(...)ist.9623442-3466.art
٩๏̯͡๏)۶
pi_151857323
Call me sentimental, maar ik heb bloemen gebracht. :') Will not change a goddamn thing, though.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_151857523
Weer schip in nood op Middellandse zee
quote:
Een boot met meer dan driehonderd migranten staat op het punt te vergaan in de Middellandse Zee. Dat heeft de Internationale Organisatie voor Migranten (IOM) vandaag laten weten, zo meldt de Franse krant Le Figaro.
http://www.powned.tv/nieu(...)oept_om_hulp_af.html
pi_151857529
Daar gaan we weer..
pi_151857663
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 23:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Als er bij je strandvakantie in Italië lijken van vluchtelingen aanspoelen dan is dat wel degelijk ook ons probleem.
Kustwacht vaart rond 10-12 km voor de kust. Met sonar en radar kun je dat waarnemen en opruimen vér voordat dat het strand bereikt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_151857934
quote:
Als je nieteens toegeeft dat de kosten veel en veel hoger liggen ben je echt ziende blind
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 20 april 2015 @ 14:11:18 #168
236046 NotYou
tigerblood
pi_151858105
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]

Pijnlijke waarheid.
De helft van de wereld heeft niets? Behalve dan de duizenden euro's voor de onzekere overtocht op een wrak bootje, naar lokale maatstaven een klein kapitaal. _O-
Je suis Charlie Sheen
  maandag 20 april 2015 @ 14:12:53 #169
236046 NotYou
tigerblood
pi_151858165
Linkse huilies die niet doorhebben dat ze deze vreselijke praktijk zelf veroorzaken en in omvang alleen maar doen toenemen met al hun 'gehelp'. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_151858166
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2015 14:11 schreef NotYou het volgende:

[..]

De helft van de wereld heeft niets? Behalve dan de duizenden euro's voor de onzekere overtocht op een wrak bootje, naar lokale maatstaven een klein kapitaal. _O-
Ik heb niet eens 6000 euro
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_151858576
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2015 14:11 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dat "niets" viel, voor de burgeroorlog, in Syrië ook nog wel mee. Waarschijnlijk denken de meeste "vluchtelingen", net als de oostblokkers ten tijde van de koude oorlog, dat iedere west-Europeaan in een spiksplinternieuwe Mercedes rijdt ofzo.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_151858636
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 14:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat "niets" viel, voor de burgeroorlog, in Syrië ook nog wel mee. Waarschijnlijk denken de meeste "vluchtelingen", net als de oostblokkers ten tijde van de koude oorlog, dat iedere west-Europeaan in een spiksplinternieuwe Mercedes rijdt ofzo.
Dat is wel ongeveer het beeld.

En zo raar dat mensen hun geluk beproeven om ergens een graantje van de rijkdom mee te pikken is het ook niet. Jij en ik zouden hetzelfde doen. Mensen migreren nu eenmaal van kansarme naar kansrijke gebieden.

Het zou ook niet over de motieven van de gelukszoekers moeten gaan, maar over hoe je die constante stroom kunt stoppen zonder ze massaal te laten verzuipen.
pi_151858668
quote:
700 dode bootvluchtelingen. Mooi zo.

Nieuwslezer Roelof Hemmen over wat hem opvalt in zijn werk en privéleven.

700 bootvluchtelingen sterven de verdrinkingsdood. Meer dan twee keer MH17. En dan zeggen sommige mensen: Mooi zo!

Hier, op onze eigen site, gistermorgen: "Dat scheelt weer 700 uitkeringen, maal 50 jaar. Kassa."

Of deze. "Jammer van die 28 overlevenden, worden weer uitvreters en mogen hier op onze kosten in therapie vanwege hun trauma’s. Ik vind het een tegenvallend einde van een heel vrolijk artikel."

Er waren veel meer meelevende reacties, godzijdank. Maar er was zoveel vuiligheid, dat de redactie de reageerknop heeft uitgezet.

Die harteloosheid maakt me boos, en ik zat er toch al doorheen van de week. Tijdens de uitzending van dinsdag had ik er zó genoeg van.

Eerst hadden we nieuws over de uitgeprocedeerde asielzoekers, die door de Amsterdamse politie uit hun tentenkampje gejaagd werden. Daar stonden keurige, lieve meisjes van een school in de buurt bij te huilen. Eén meisje zei: "Dit is niet ons land, dit land is van iedereen." Recht uit haar jonge hart, vol van goedheid. Dat raakte me.

En meteen daarna kwam het nieuws over vierhonderd verdronken bootvluchtelingen. Een brok in mijn keel. Ik kan er gewoon niet tegen dat we al die mensen laten verdrinken. Want dat doen we. Er zijn niet genoeg marineschepen in de Middellandse Zee om ze tegen te houden, of te redden.

Dat is beleid. Want Europa is bang dat het redden van drenkelingen een aanzuigende werking zou kunnen hebben. Dit is wat ze denken: als het risico op de verdrinkingsdood maar groot genoeg is, dan komen ze misschien niet meer.

Hoeveel moeten er dan nog dood, voordat ze het snappen?

Ik snap best dat we al die arme sloebers hier niet kunnen hebben. Dit land is echt niet van iedereen. (Sorry, lief meisje.) En ik snap ook wel dat opvang in de regio beter is. Dat ze hun eigen problemen moeten oplossen. Dat het de schuld is van de mensensmokkelaars, die de boten expres laten kapseizen. En natuurlijk, het zijn vast gelukzoekers. (Net als ik trouwens.)

Allemaal tot je dienst, en noem me een watje, maar ik wil gewoon niet dat ze verdrinken. Hoe kunnen we dat nou goedvinden?

Kijk eens naar dit plaatje, uit een documentaire van Vice. Het lijkt wel niet echt. De felle kleuren van haar kleding, het azuurblauwe zeewater. Hoe oud zal ze zijn? Een jaar of vijf?

Hier is de hele documentaire. Kost je tien minuten.

De paus zei het simpel en mooi, gisteren. "Het zijn mensen die verhongeren, worden vervolgd, verwond, uitgebuit en het slachtoffer zijn van oorlog. Ze zijn op zoek naar een beter leven. De confrontatie met zo'n grote tragedie doet mij oprecht pijn."

Mij ook.

Bron: http://www.rtlnieuws.nl/c(...)luchtelingen-mooi-zo

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2015 14:26:22 ]
pi_151858775
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:25 schreef Mystikvm het volgende:
ensen migreren nu eenmaal van kansarme naar kansrijke gebieden.
Ik ben dit totaal met je eens en als ik in zo een land was geboren zou ik misschien ook wel op zo een boot zitten.

Echter, zo kansrijk is Europa niet. Voor de vorige generatie wel, niet voor de nieuwe generatie jonge mensen. De meeste van die vluchtelingen zijn jonge mannen zonder opleiding. Europa heeft momenteel heftige jeugdwerkloosheid. In Europa zijn die lui ook kansloos; alleen hebben ze sociale zekerheid (voor zolang het systeem het nog aan kan).

pi_151858784
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Prima stuk. Mensen die dit allemaal wel prima vinden zijn walgelijke figuren. Je kunt het niet eens zijn met immigratie maar juichend toe staan kijken hoe moeders met kinderen verdrinken of gewoonweg niet goed te praten.

Ik vind ook dat die constante stroom moet stoppen en zit ook niet te wachten op meer kansarme immigranten. Maar dit is gewoon niet goed te vinden. Als je dat wel vindt ben je een verachtelijk persoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')