SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zeg wij accepteren jou als MTB'er hier, dan niet miepen over die TT's he?quote:Op woensdag 15 april 2015 10:28 schreef Flipmoehoe het volgende:
Knut, de man met de inspirerende TT's
Jij bent wel veranderd in de laatste jarenquote:
Sorry Kanoquote:Op woensdag 15 april 2015 10:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeg wij accepteren jou als MTB'er hier, dan niet miepen over die TT's he?
Moet daar wel bij opmerken dat er bij de B's heel anders (defensiever) wordt gereden dan bij de A's. Bij de B's reageren ze steeds op een ontsnapping en als die weer gepakt is wachten ze weer en kijken ze naar elkaar. Bij de A's durven veel meer de koers hard te maken, dus wordt er veel langer hard gereden. Gemiddelde snelheid scheelt dan maar 1-2km/h, maar de manier waarop is wel heel anders. Maar bij de B's is een mooi begin en prima als opstap voor naar de A's, waar het toch wel een stuk prettiger koersen is.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:09 schreef luc.sken het volgende:
Even snel als A.
Snelheid ligt sowieso boven de 40 km/h maar kan nogal veel verschillen.
Ik vind m zo wel ok, maar is echt zo'n fiets die er in grotere maten niet uit ziet.quote:
Hoezo? Ik heb die defy nooit mooi gevonden... Zeker die ISP gedrochten niet.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeg wij accepteren jou als MTB'er hier, dan niet miepen over die TT's he?
[..]
Jij bent wel veranderd in de laatste jaren
quote:Op woensdag 15 april 2015 10:37 schreef kanovinnie het volgende:
http://stories.strava.com(...)i5r58vc5hga7zaorzz4x
Schijfremmen tijdens P-R
Omdat je hier begon als lief klein bol toerdertje en nu een grote strak in 't pak met geschoren benen klasbak bentquote:Op woensdag 15 april 2015 10:37 schreef muzas het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb die defy nooit mooi gevonden... Zeker die ISP gedrochten niet.
Ik had een WTF momentjequote:
Duur van de wedstrijd is een dik uur.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:21 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Laat maar horen!
Dinsdags is "mijn" avond om te sporten, kan de camera wel in een rugzak doen en dan daar ff wat foto's schieten.
Hoelang duurt zo'n wedstrijd, kan ik ff plannen of ik er op de heen of terugweg van mijn ritje daar langs rijd
Ja, over defensiever en na elkaar kijken heb je wel gelijk in. Maar als ik dit lees dan koersen bij jullie A en B apart of.. ?quote:Op woensdag 15 april 2015 10:36 schreef Patroon het volgende:
Moet daar wel bij opmerken dat er bij de B's heel anders (defensiever) wordt gereden dan bij de A's. Bij de B's reageren ze steeds op een ontsnapping en als die weer gepakt is wachten ze weer en kijken ze naar elkaar. Bij de A's durven veel meer de koers hard te maken, dus wordt er veel langer hard gereden. Gemiddelde snelheid scheelt dan maar 1-2km/h, maar de manier waarop is wel heel anders. Maar bij de B's is een mooi begin en prima als opstap voor naar de A's, waar het toch wel een stuk prettiger koersen is.
duidelijk! genoeg tijd om er ff langs te rijden en wat foto's te makenquote:Op woensdag 15 april 2015 10:47 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Duur van de wedstrijd is een dik uur.
[..]
Ja, over defensiever en na elkaar kijken heb je wel gelijk in. Maar als ik dit lees dan koersen bij jullie A en B apart of.. ?
Ja, maandag B en dinsdag A. Ik rij er mooi meer. Op woensdag in Leeuwarden ook een koers met elites, amateurs en sportklasse.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:47 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Duur van de wedstrijd is een dik uur.
[..]
Ja, over defensiever en na elkaar kijken heb je wel gelijk in. Maar als ik dit lees dan koersen bij jullie A en B apart of.. ?
Waar woon jij eigenlijk?quote:Op woensdag 15 april 2015 11:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, maandag B en dinsdag A. Ik rij er mooi meer. Op woensdag in Leeuwarden ook een koers met elites, amateurs en sportklasse.
Hier start A en B samen en sprint B ietsjes eerder af.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, maandag B en dinsdag A. Ik rij er mooi meer. Op woensdag in Leeuwarden ook een koers met elites, amateurs en sportklasse.
Hier in de buurt liggen er minimaal 4. Ik heb er maar op 2 geredenquote:Op woensdag 15 april 2015 11:48 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Hier start A en B samen en sprint B ietsjes eerder af.
Op dinsdagavond is er 25 km verderop een trainingswedstrijd, op donderdagavond kan ik op een andere baan rijden, die ligt 22 km van mij vandaan. Genoeg keus!
6 binnen een uur fietsenquote:Op woensdag 15 april 2015 11:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier in de buurt liggen er minimaal 4. Ik heb er maar op 2 gereden
Oja, ik dacht aan BRC, DTS, Bataaf & Sloten. Met die andere 2 erbij zit heb ik nog steeds op de helft van de parcours gereden.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:56 schreef MarcoD het volgende:
[..]
6 binnen een uur fietsen,
(BRC, DTS, Kampioen, Bataaf, Ulysses, Sloten)
Er zitten gelukkig 7 dagen in de week!quote:
Alkmaar niet, Hoorn wel, Purmerend denk ik niet die gaan naar DTS denk.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oja, ik dacht aan BRC, DTS, Bataaf & Sloten. Met die andere 2 erbij zit heb ik nog steeds op de helft van de parcours gereden.
Zit er in Purmerend niets? Of Alkmaar?
Luxe! Wij hebben hier alleen maar de donderdagavond. En zo af en toe eens een dinsdag. Ik ga niet helemaal naar Leeuwarden voor een trainingskoersjequote:Op woensdag 15 april 2015 11:57 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Er zitten gelukkig 7 dagen in de week!
Heb je ook weer iemand geholpen die gewond in de berm lag?quote:Op woensdag 15 april 2015 11:46 schreef Tommeke het volgende:
GIster werd er bij ons bij de B's ook wat lafjes gekoerst. Op een gegeven moment trok eentje door (hij is echt goed, heeft meerdere amateurkoersen gewonnen), dus voor mij het teken om erbij te zitten en ff mee te draaien. Binnen 5 km waren van de 40 man in het peloton nog 15 over, gewoon door met 10 man ff door te trekken, niet eens volle bak (althans, voor mij niet)
Er zaten 4 van dezelfde ploeg bij, die weigerden mee te draaien en gingen steeds helemaal op de kant rijden. Dan rij je dus in je eentje met 43 op kop en maak je het echt niet zwaar voor de rest. Ik ben toen weg gaan springen, dan rijden ze het dicht, of op je wiel en nemen ze niet over. En als er dan eentje van hun wegspringt kunnen ze ineens wel voorin rijden om af te stoppen
Toen ben ik, ondanks dat ik geen ploeggenoten had, het maar dicht gaan rijden
Uiteindelijk sloot er ook weer een vrij grote groep aan. Ik vind zulk gedrag zo jammer. Als je even met een mannetje of 8 flink doortrekt en een groot gat creëert rij je sowieso top-10.
Of insert andere smoes...quote:Op woensdag 15 april 2015 12:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je ook weer iemand geholpen die gewond in de berm lag?
Nee? Hoezo?quote:Op woensdag 15 april 2015 12:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je ook weer iemand geholpen die gewond in de berm lag?
quote:
Hap hap hapquote:Op woensdag 15 april 2015 12:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gast, ik heb gister gewoon lekker uitgereden in de voorste groep.
Ik weet niet hoe het met jouw sociale capaciteiten zit, maar als een iemand met wie ik al 4 jaar regelmatig fiets en goed op kan schieten tijdens een trainingskoers op de wielerbaan in de berm ligt te kermen van de pijn stap ik af om te kijken hoe het met haar gaat en haar te helpen waar kan.
Vorige week was het goed dat ik en nog een paar anderen haar hielpen want haar carbon fiets lag in de kreukels en ze moest naar het ziekenhuis, want ze had een paar gebroken vingers.
Ik verwisselde Patroon en Tommeke even in mijn hoofd...quote:
quote:
Dankjewel meneer de Off-topic Beerquote:Op woensdag 15 april 2015 12:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Les 1 trollen:
Als iemand hapt is het enorm sneu als je daarna reacties post als: "HAP HAP HAP XD"
Speling in je trapper of bracket?quote:Op woensdag 15 april 2015 12:14 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb een kleine kraak in mijn fiets als ik afzet op mijn rechter trapper. De fiets is net 5 weken oud. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik heb overigens al een afspraak staan dat de fietsenmaker waar ik hem heb gekocht hem als coulance gaat checken. Maar ik ben toch benieuwd waar het in kan zitten... Iemand ideeën?
Ik ga bijna nooit meer off-topicquote:Op woensdag 15 april 2015 12:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dankjewel meneer de Off-topic Beer
Ik niet met de huidige situatie van Twentequote:Op woensdag 15 april 2015 12:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ga bijna nooit meer off-topic![]()
Ben het wel met je eens dat we het weer wat vaker over voetbal moeten hebben.
Gelukkig hebben jullie de foto's nog.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik niet met de huidige situatie van Twente
Hoe moet je dan reageren trolkönigquote:Op woensdag 15 april 2015 12:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Les 1 trollen:
Als iemand hapt is het enorm sneu als je daarna reacties post als: "HAP HAP HAP XD"
Ja man. Zei gister al tegen m'n pa; Geen enkele wedstrijd in de CL die zo'n grote kans heeft om op een totale schoppartij uit te lopen als Atletico versus Real.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ga bijna nooit meer off-topic![]()
Ben het wel met je eens dat we het weer wat vaker over voetbal moeten hebben.
Niet. Je moet je slachtoffer laten gaar koken in ergernis en genieten van zijn woedende reacties.quote:
Wedstrijden van Shaktar zijn dan ook vaak leuk.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja man. Zei gister al tegen m'n pa; Geen enkele wedstrijd in de CL die zo'n grote kans heeft om op een totale schoppartij uit te lopen als Atletico versus Real.
Genot
Die Arda Turan weerquote:Op woensdag 15 april 2015 12:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja man. Zei gister al tegen m'n pa; Geen enkele wedstrijd in de CL die zo'n grote kans heeft om op een totale schoppartij uit te lopen als Atletico versus Real.
Genot
quote:Op woensdag 15 april 2015 12:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Er een schepje bovenop gooien natuurlijk.
Je hebt BB7's op je crosser toch? Dat is natuurlijk wel wat anders als zelfstellende hydraulische schijfremmen.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:48 schreef Tommeke het volgende:
@Buzz: Ik heb op m'n crosser schijven en moet zeggen dat dat beter is dan canti's hoor. Toch blijf ik wel klooien met afstellen, iets wat ik bij m'n racefiets amper hoef te doen. Daarnaast vind ik het in de regen (alu remrand) goed genoeg remmen.
Ik zal wel ouderwets zijn
Ja best wel eigenlijkquote:Op woensdag 15 april 2015 12:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Luxe! Wij hebben hier alleen maar de donderdagavond. En zo af en toe eens een dinsdag. Ik ga niet helemaal naar Leeuwarden voor een trainingskoersje
Haha baasquote:Op woensdag 15 april 2015 12:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Niet. Je moet je slachtoffer laten gaar koken in ergernis en genieten van zijn woedende reacties.
Tot je het juiste moment ziet voor een hernieuwde troll, daarna herhaalt bovenstaande zich.
Ja, dat is zo. Ik heb TRP Spyre volgens mij. Remmen trouwens erg goed voor mechanisch!quote:Op woensdag 15 april 2015 12:25 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Je hebt BB7's op je crosser toch? Dat is natuurlijk wel wat anders als zelfstellende hydraulische schijfremmen.
Ja, heldquote:Op woensdag 15 april 2015 12:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die Arda Turan weer![]()
![]()
Die heeft de bal dichter aan zn voet dan messi.
Wat een baas
Wijfie, blijf in je hok.quote:
Hoe noem jij het in het engels dan. Toch niet soccer hoop ik.quote:Op woensdag 15 april 2015 14:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
Football.
Zo zou Van Gaal het ook noemen.
quote:Op woensdag 15 april 2015 14:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe noem jij het in het engels dan. Toch niet soccer hoop ik.
quote:soccer
noun
a game played by two teams of eleven players with a round ball that may not be touched with the hands or arms during play except by the goalkeepers. The object of the game is to score goals by kicking or heading the ball into the opponents' goal.
quote:Op woensdag 15 april 2015 14:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
Iedereen gebruikt Amerikaans Engels totdat ze het over voetbal gaan hebben...
Ja. Dat komt dan voornamelijk omdat ik Amerikaans Engels altijd geleerd heb gekregen op school en geen Brits Engels (net als vele anderen).quote:Op woensdag 15 april 2015 14:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ach ja. Voor Limburgers is Nederlands spreken natuurlijk al lastig genoeg. De overzeese nieuwigheden er nog bij, pff.
Speak for yoursellufquote:Op woensdag 15 april 2015 14:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja. Dat komt dan voornamelijk omdat ik Amerikaans Engels altijd geleerd heb gekregen op school en geen Brits Engels (net als vele anderen).
Met youre head through the helluft.quote:
Thets anotter koekiequote:Op woensdag 15 april 2015 14:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja. Dat komt dan voornamelijk omdat ik Amerikaans Engels altijd geleerd heb gekregen op school en geen Brits Engels (net als vele anderen).
Dit is het voetbaltopic hoorquote:Op woensdag 15 april 2015 14:11 schreef muzas het volgende:
Stukkie opgereden met een duitser dacht ik...
Kwam ie uit houffalize![]()
Dus dat klikte meteen.
Wat een weer
Neuj niet echt. Het is ook nog niet echt de 1e koers maar een soort mini start to race Rotterdam editie. Beetje afhankelijk van hoe dat gaat ga ik daarna meetrainen op zondag of dinsdag/donderdagavond trainingskoers.quote:Op woensdag 15 april 2015 14:46 schreef MarcoD het volgende:
wat een topicaids weer..
offtopic:
zenuwachtig voor je eerste koers knut?
Bij Ahoy?quote:Op woensdag 15 april 2015 14:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Neuj niet echt. Het is ook nog niet echt de 1e koers maar een soort mini start to race Rotterdam editie. Beetje afhankelijk van hoe dat gaat ga ik daarna meetrainen op zondag of dinsdag/donderdagavond trainingskoers.
Maar heb t idee dat t qua conditie wel goed genoeg is voor de dinsdag/donderdagoptie.
Zou wel zo moeten zijn denk ik je fietst genoeg toch, parcour is ook niet heel lastig?quote:Op woensdag 15 april 2015 14:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Neuj niet echt. Het is ook nog niet echt de 1e koers maar een soort mini start to race Rotterdam editie. Beetje afhankelijk van hoe dat gaat ga ik daarna meetrainen op zondag of dinsdag/donderdagavond trainingskoers.
Maar heb t idee dat t qua conditie wel goed genoeg is voor de dinsdag/donderdagoptie.
quote:Op woensdag 15 april 2015 14:53 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee hoor want we zijn in SPT.
En daar hoort voetbal niet.
*Zoekt naar een oude foto van Muzas om te bewijzen dat toeren en sporten niet hetzelfde is*quote:Op woensdag 15 april 2015 14:53 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee hoor want we zijn in SPT.
En daar hoort voetbal niet.
Dat je daar een oude foto voor nodig hebt ondersteunt je punt niet echt.quote:Op woensdag 15 april 2015 14:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
*Zoekt naar een oude foto van Muzas om te bewijzen dat toeren en sporten niet hetzelfde is*
Klopt, maar misschien honger je jezelf al wel 2 jaar uit. Causaal verband is niet bewezenquote:Op woensdag 15 april 2015 15:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat je daar een oude foto voor nodig hebt ondersteunt je punt niet echt.
Yesquote:
Dat weet ik niet. Ik vind het er op filmpjes al behoorlijk lastig uit zienquote:Op woensdag 15 april 2015 14:56 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Zou wel zo moeten zijn denk ik je fietst genoeg toch, parcour is ook niet heel lastig?
Ik heb ook untapp'd hoorquote:Op woensdag 15 april 2015 15:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Klopt, maar misschien honger je jezelf al wel 2 jaar uit. Causaal verband is niet bewezen
Is niet het makkelijkste parcours, maar ook wel leuk. Na de bochten zo snel mogelijk weer in het wiel van je voorganger.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Yes
[..]
Dat weet ik niet. Ik vind het er op filmpjes al behoorlijk lastig uit zien![]()
Heb wel de laatste tijd beetje geoefend op bochten en lijn houden. Pelotonfietsen heb ik echter zo goed als geen ervaring mee.
Jij zit bij die uit Delft toch?quote:Op woensdag 15 april 2015 15:04 schreef Carb het volgende:
[..]
Is niet het makkelijkste parcours, maar ook wel leuk. Na de bochten zo snel mogelijk weer in het wiel van je voorganger.
Dat filmpje van patroon is wel extreem hoor, zo heb ik 't nog niet meegemaakt.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Yes
[..]
Heb wel de laatste tijd beetje geoefend op bochten en lijn houden. Pelotonfietsen heb ik echter zo goed als geen ervaring mee.
Ah er zitten wel wat bochten in het parcours, gewoon de lijn van je (ervaren) voorganger volgen en niet remmen. Eerst even van een afstandje observeren, en niet teveel nadenken.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Yes
[..]
Ik heb het peletonfietsen eigenlijk nooit als moeilijk beschouwd. Zeker op sloten niet. Ik wil ook niet beweren dat ik een ster ben in positioneren en naar voren rijden tussen het peleton door, maar m'n positie houden kan ik zeker wel.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:06 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ah er zitten wel wat bochten in het parcours, gewoon op het wiel van je voorganger plakken en niet remmen. Eerst even van een afstandje observeren, en niet teveel nadenken.
Dat pelotonfietsen moet je denk wel even leren.
Jup.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jij zit bij die uit Delft toch?
pelOtonquote:Op woensdag 15 april 2015 15:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb het peletonfietsen eigenlijk nooit als moeilijk beschouwd. Zeker op sloten niet. Ik wil ook niet beweren dat ik een ster ben in positioneren en naar voren rijden tussen het peleton door, maar m'n positie houden kan ik zeker wel.
Dat kan ik niet hoor.quote:
Ik ook niet, maar ons knutje moet het nog maar zien.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb het peletonfietsen eigenlijk nooit als moeilijk beschouwd. Zeker op sloten niet. Ik wil ook niet beweren dat ik een ster ben in positioneren en naar voren rijden tussen het peleton door, maar m'n positie houden kan ik zeker wel.
Kan je een beetje in een groep rijden Knutje?
Enige ervaring die ik daarme heb is met vrienden of soms wat grotere pelotonnetjes tijdens toertochten. Heb iig geen angst ervoor.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 15 april 2015 15:02 schreef muzas het volgende:
Maar ik vind voetbal ook wel leuk hoor... Niet de 'alle clubs zijn kut behalve de mijne en daarom moet ik je doodschoppen en treinenslopen variant'... Maar op zondag bij de amateurs (vrienden) langs het veld, of met een oranje bierhelm, brulshirt en bavarialederhosen -variant
Als je in een groep kan meedraaien zonder dat ze je uitschelden dan moet 't wel goed komen.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Enige ervaring die ik daarme heb is met vrienden of soms wat grotere pelotonnetjes tijdens toertochten. Heb iig geen angst ervoor.
Vorige keer in Vlaanderen zat ik in het 1e stuk in een fijne groep die ook mooi aan het draaien was maar sloeg op de 1e beste klim al volledig uit elkaar
Tis toch een voetballer, die zijn dat niet gewend. Die rennen hooguit achter elkaar aan naar de kantine voor de derde helft.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:10 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ons knutje moet het nog maar zien.
Dat ik de eerste keer kwam koersen gaf er serieus 1tje een scheermes en schuim aan me van de organisatie, dat heb ik toen geweigerd maar ze zijn er best streng in bij sommige clubs.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ach ja als ze mn beenhaar zien gaan ze toch allemaal aan de kant he.
quote:
Moet het inhaalt zijn? Ook goet hoorquote:
Succes he! Break a leg!quote:Op woensdag 15 april 2015 15:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dag erna ga ik gelijk op vakantie trouwens.
Zou wat zijn als ik beide benen breek.
*klopt af.
Voor deze situatie ga ik deze smiley uitprinten:quote:Op woensdag 15 april 2015 15:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat ik de eerste keer kwam koersen gaf er serieus 1tje een scheermes en schuim aan me van de organisatie, dat heb ik toen geweigerd maar ze zijn er best streng in bij sommige clubs.
Dat van dat blijven afstellen is een bekend probleem. Adrie van der Poel wordt er gek van. Bij ieder nieuw gestoken wiel moeten die twee inbusbouten weer los, rem inknijpen en weer vastdraaien. Dan luisteren of er niets aanloopt. Moeten ze echt nog verbeteren want anders regent het klachten van dikke toerders met dolgedraaide schroefdraad.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:48 schreef Tommeke het volgende:
@Buzz: Ik heb op m'n crosser schijven en moet zeggen dat dat beter is dan canti's hoor. Toch blijf ik wel klooien met afstellen, iets wat ik bij m'n racefiets amper hoef te doen. Daarnaast vind ik het in de regen (alu remrand) goed genoeg remmen.
Ik zal wel ouderwets zijn
Ja die toerders staan er om bekend constant hun wielen te wisselen.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat van dat blijven afstellen is een bekend probleem. Adrie van der Poel wordt er gek van. Bij ieder nieuw gestoken wiel moeten die twee inbusbouten weer los, rem inknijpen en weer vastdraaien. Dan luisteren of er niets aanloopt. Moeten ze echt nog verbeteren want anders regent het klachten van dikke toerders met dolgedraaide schroefdraad.
quote:Op woensdag 15 april 2015 15:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja die toerders staan er om bekend constant hun wielen te wisselen.
Ben jij nou zo dom of doe je maar alsof?quote:Op woensdag 15 april 2015 15:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja die toerders staan er om bekend constant hun wielen te wisselen.
Ik ben echt zo dom.quote:Op woensdag 15 april 2015 16:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ben jij nou zo dom of doe je maar alsof?
Jij haalt nooit een wiel eruit Pm schoon te maken, cassette te wisselen of zelfs een bandje te vervangen? Dat dus!
Ik heb geel. Dat is ook de standaard volgens mij.quote:Op woensdag 15 april 2015 16:20 schreef Fretwork het volgende:
Met het risico te lopen dat ik een bolle toerder ben...
Ik ben op zoek naar nieuwe schoenen, hierbij vervang ik gelijk mijn SPD-SL plaatjes.
Ik heb nu de rode (0 graden speling), verder is er blauw (2 graden) en geel (6 graden).
Nu las ik laatst dat helemaal geen speling gevaarlijk is. Kan ik dan beter blauw of geel nemen voor bij mijn schoenen?
Heb je al wel eens een race/cross fiets rem in het echt gezien? Zo ja dan begrijp je het wel. Niet te vergelijken, want MTB remmen zijn über lomp in vergelijk met racefiets schijfremmen. Kleinere zuigers en dunnere schijven maken dat de tolerantie ook veel beperkter is. Meer zeg ik niet over dit onzinnige appels en peren vergelijk.quote:Op woensdag 15 april 2015 16:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben echt zo dom.
Ik heb nooit, maar dan ook nooit, een aanlopende rem gehad op mijn MTB omdat ik mijn wiel er uit had gehaald.
Zal toch maar moeten inderdaad. Doe ik geel! Bedankt.quote:Op woensdag 15 april 2015 16:29 schreef Gripper het volgende:
Doe maar geel idd. Hoe meer speling hoe beter voor je knieën, en ook makkelijker om bij afdalingen een knie naar buiten te draaien voor balans etc.
Slechts 1 nadeel: je moet nu echt zelf leren je hakken recht te houden; het pedaal doet t niet meer voor je
Toerders gaan daarvoor naar de fietsenmakert!quote:Op woensdag 15 april 2015 16:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ben jij nou zo dom of doe je maar alsof?
Jij haalt nooit een wiel eruit Pm schoon te maken, cassette te wisselen of zelfs een bandje te vervangen? Dat dus!
quote:Op woensdag 15 april 2015 16:34 schreef cafca het volgende:
[..]
Oh en ik heb altijd rode plaatjes omdat daarop het meeste speling zit.....
Bij Look wel ja. Bij Shimanco is het toch echt geel met de meeste speling, en die van Campa zijn dan weer grijs en dat zijn bij Look weer plaatjes zonder speling net als de rode van Shimanco. Duidelijk?quote:Op woensdag 15 april 2015 16:34 schreef cafca het volgende:
[..]
Toerders gaan daarvoor naar de fietsenmakert!
Oh en ik heb altijd rode plaatjes omdat daarop het meeste speling zit.....
Ik ben oldschoolquote:Op woensdag 15 april 2015 16:44 schreef quinoahipster het volgende:
Da's wel oldskool: rode plaatjes met speling, zwarte plaatjes zonder speling
Het was zaterdag wel wat meer dan 'een beetje spatjes'quote:Op woensdag 15 april 2015 16:45 schreef Fretwork het volgende:
Oow, en ik ben niet voor witte schoenen gegaan omdat ik niet zoals Muzas elke keer bij een beetje spatjes wil klooien met overschoenen.
Daarnaast staken ze wel erg wit af naast mijn wit/grijze frame.
Finidiiiii wooohoooo!quote:Op woensdag 15 april 2015 16:03 schreef Tommeke het volgende:
Gemiddelde toerder kan dat niet
OT: Vandaag is Finidi George jarig
Finidi
quote:Op woensdag 15 april 2015 17:23 schreef muzas het volgende:
Belletje gehad,
Maandag beginnen
Bye bye trainingstijd.
enige wat je echt kan verneuken, is een stuurlintje. Verdien je nog steeds 60 euro, als je 2 lintjes nodig hebtquote:Op woensdag 15 april 2015 17:09 schreef muzas het volgende:
Mijn FM wil 160 euro rekenen voor montage van een nieuw middenblad, nieuwe rem- en schakelkabels, en een stuurlintje... En uiteraard alle derries en remmen weer afstellen...
Lijkt me gortig? Had geen zin om er zelf aan te beginnen, maar lijkt me dat ik zo 80 euro kan besparen...? (tenzij ik het verneuk natuurlijk)
Congrats!quote:Op woensdag 15 april 2015 17:23 schreef muzas het volgende:
Belletje gehad,
Maandag beginnen
Bye bye trainingstijd.
Da's kut, net nu het zulk mooi weer isquote:Op woensdag 15 april 2015 17:23 schreef muzas het volgende:
Belletje gehad,
Maandag beginnen
Bye bye trainingstijd.
gefeliciteerd!quote:Op woensdag 15 april 2015 17:23 schreef muzas het volgende:
Belletje gehad,
Maandag beginnen
Bye bye trainingstijd.
Hoezo bye bye? Extra trainingstijd want woon-werk.quote:Op woensdag 15 april 2015 17:23 schreef muzas het volgende:
Belletje gehad,
Maandag beginnen
Bye bye trainingstijd.
Ik begreep hier dat dat niet telt...quote:Op woensdag 15 april 2015 18:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
Extra trainingstijd want woon-werk.
Net ideaal. Mooie D1 training en op de terugweg kun je meteen een grotere ronde maken.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:24 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik begreep hier dat dat niet telt...en ik ga die 20k ook niet gek liggen te staan te lopen te doen... Dalijk heb ik weer de pleuris aan mn poot.
senks allen.
Nu sparen voor een King XSCanyon
355 max? dat moet toch veel hoger liggen?quote:
Dit is aan het einde van zo'n test, dan ben je in 25m al helemaal leeg getrapt. De max is niet zo belangrijk. Als ik vol sprint ligt dat natuurlijk veel hoger (rond 1100w als antisprinter) maar dat is niet te vergelijken. Max wattage is ook heel erg afhankelijk van je gewicht. Je moet het dus eigenlijk delen door je gewicht. Dan zit ik op 5,46 w /kg. Sterke ploegmaat van me zit op 470w, maar die is 85kg. Dus qua w /kg zit hij niet veel hoger. Op het vlakke rijdt hij wel harder omdat gewicht dan minder een rol speeltquote:Op woensdag 15 april 2015 19:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
355 max? dat moet toch veel hoger liggen?
voor een relatief beginnende fietser, rijd je zeker niet slecht in peloton. Maar tis ook duidelijk nog geen 2e natuur.. Maar dat is combi van ervaring, en niet bang zijn. Is voor iedereen anders.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
gefeli!quote:Op woensdag 15 april 2015 17:23 schreef muzas het volgende:
Belletje gehad,
Maandag beginnen
Bye bye trainingstijd.
Gefeliciteerd! Je smaak is ook al prima ontwikkeld zie ikquote:Op woensdag 15 april 2015 18:24 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik begreep hier dat dat niet telt...en ik ga die 20k ook niet gek liggen te staan te lopen te doen... Dalijk heb ik weer de pleuris aan mn poot.
senks allen.
Nu sparen voor een King XSCanyon
Gewoon lid worden van Audax UK en bij Willesden CC gaan rijden, dan leer je heel snel Engels Engels.quote:Op woensdag 15 april 2015 14:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 15 april 2015 17:23 schreef muzas het volgende:
Belletje gehad,
Maandag beginnen
Bye bye trainingstijd.
Genot!quote:Op woensdag 15 april 2015 20:29 schreef the_critic het volgende:
en voor het eerst sinds ik jaar of 12 geleden uit huis ben gegaan heb ik een huis met een eigen tuintje. Dus heeeeerlijk buiten in de zon lunchen, en vandaag dus bbq..
Gefeliciteerd kerelquote:Op woensdag 15 april 2015 20:40 schreef muzas het volgende:
[..]
Genot!
Dat is een bottleneck voor fraumuzas en mij... we zijn een beetje op huizenjacht... Dat wordt ws een appartement want Haarlem, duur enzo.... En veel hebben dan wel een leuk balkonnetje,... Maar nu hebben we een enorm dakplateau op het westen, dus vééél ruimte, niemand boven ons, ZonBBQ'en_O_ alles kan daar.
Dan is zo'n kutbalkonnetje niks natuurlijk.
Voor de prijs van een halfvrijstaande villa in lutjekuttefjien
wij ook inderdaad jaaaren met loggia moeten doen, dus zelfs geen balkon... erg kut als je met zonnetje ergens in park moet gaan liggen om er van te kunnen genieten. Echt super lekker dit. Goed zoeken, desnoods een dorpje net buiten Haarlem geen optie?quote:Op woensdag 15 april 2015 20:40 schreef muzas het volgende:
[..]
Genot!
Dat is een bottleneck voor fraumuzas en mij... we zijn een beetje op huizenjacht... Dat wordt ws een appartement want Haarlem, duur enzo.... En veel hebben dan wel een leuk balkonnetje,... Maar nu hebben we een enorm dakplateau op het westen, dus vééél ruimte, niemand boven ons, ZonBBQ'en_O_ alles kan daar.
Dan is zo'n kutbalkonnetje niks natuurlijk.
Voor de prijs van een halfvrijstaande villa in lutjekuttefjien
Kost me geen enkele moeite, dat verstaan.quote:Op woensdag 15 april 2015 20:41 schreef muzas het volgende:
Je zou bijna in Limburg gaan wonen. Maar daar versta ik ze niet.
Beter gewoon meteen naar de goede kant van het kanaal verhuizenquote:Op woensdag 15 april 2015 20:57 schreef the_critic het volgende:
[..]
wij ook inderdaad jaaaren met loggia moeten doen, dus zelfs geen balkon... erg kut als je met zonnetje ergens in park moet gaan liggen om er van te kunnen genieten. Echt super lekker dit. Goed zoeken, desnoods een dorpje net buiten Haarlem geen optie?
Ik zou ook wel in zuid-limburg willen wonen.. altijd 5graden warmer dan rest van nl, en mooie omgeving. Maarja, 2 vaste contracten zomaar opgeven is wel een beetje erg grote gok
Ik las eerst 'hobbybouwclub"quote:Op woensdag 15 april 2015 21:11 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Beter gewoon meteen naar de goede kant van het kanaal verhuizen![]()
, in Heemskerk zit een hobbybrouwclub! Muzas echt iets voor jou! En elke eerste woensdag bierproeverij in dorp.
![]()
![]()
quote:Op woensdag 15 april 2015 21:14 schreef muzas het volgende:
Zolang het een berging of schuur heeft ben ik al blij.
Heb ik nu niet..Iedere keer die fiets op 't dakterras slepen om schoon te maken... en dan weer beneden in de gang zetten
haha ook herkenbaar.... mijn vriendin keek mij heel erg raar aan toe zij voor het eerst ontdekte dat ik mijn wielrenfiets onder de douche schoonmaakte haha... was enige plek waar ik normaal aan de slag kon met emmer sop en een kwast.. heeerlijk, een klusschuurtjequote:Op woensdag 15 april 2015 21:14 schreef muzas het volgende:
Heb ik nu niet..Iedere keer die fiets op 't dakterras slepen om schoon te maken... en dan weer beneden in de gang zetten
Wij hadden wel een berging maar fiets schoonmaken moest dan in het smalle steegje naast de berging.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:14 schreef muzas het volgende:
200% eensch en eensch!quote:Op woensdag 15 april 2015 21:24 schreef muzas het volgende:
Mijn roots liggen in utrecht (lunetten), maar daar heb ik weinig meer te zoeken eigenlijk... Die van T in hoofddorp...
Dan nog eerder heemskerk...
Hoofddorp is echt aids.
Maar 't zal Haarlem blijven. Geweldige stad. Van alles te doen, ken er veel mensen... Toch stads, en toch ook dorps... prima.
Haarlem is leuk ja.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:24 schreef muzas het volgende:
Mijn roots liggen in utrecht (lunetten), maar daar heb ik weinig meer te zoeken eigenlijk... Die van T in hoofddorp...
Dan nog eerder heemskerk...
Hoofddorp is echt aids.
Maar 't zal Haarlem blijven. Geweldige stad. Van alles te doen, ken er veel mensen... Toch stads, en toch ook dorps... prima.
Of gewoon de bladboutjes?quote:Op woensdag 15 april 2015 12:14 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb een kleine kraak in mijn fiets als ik afzet op mijn rechter trapper. De fiets is net 5 weken oud. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik heb overigens al een afspraak staan dat de fietsenmaker waar ik hem heb gekocht hem als coulance gaat checken. Maar ik ben toch benieuwd waar het in kan zitten... Iemand ideeën?
Kan van alles zijn, meeste kun je zelf checken:quote:Op woensdag 15 april 2015 12:14 schreef Sunri5e het volgende:
Komt die strava geschatte ftp beetje overeen hiermee bij jou ?quote:Op woensdag 15 april 2015 19:09 schreef Patroon het volgende:
Vandaag een inspanningstest gehad. Mooie progressie geboekt sinds augustus 2014. Omslagpunt van 259w naar 273w. Verschil was dat ik toen net uit het seizoen kwam en nu aan het begin sta. De verwachting is dat het vermogen op omslag nog meer zal stijgen in het seizoen ivm intensiever werk.
Sportful hotpack? Het vorige model (de 4) is nog wel hier en daar te vinden voor 5 tientjes oid.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:26 schreef Andyy het volgende:
Wat is een goed(koop) wind/regenjack/gilet dat niet te erg wappert?
Geen idee, geen premium. De geschatte FTP van Golden Cheetah wijkt maar 3w af (276). Hunter Allen en Andy Coggan weten blijkbaar wel waar ze het over hebben.quote:Op woensdag 15 april 2015 22:30 schreef ddx het volgende:
[..]
Komt die strava geschatte ftp beetje overeen hiermee bij jou ?
Ik ben erg blij met mijn Castelli Squadraquote:Op woensdag 15 april 2015 21:26 schreef Andyy het volgende:
http://www.bike24.com/1.p(...)2C1421;product=47636quote:Op donderdag 16 april 2015 07:51 schreef iScream. het volgende:
Wat is een goede, relatief goedkope GPS fietscomputer die Strava-compatible is? Hoeft geen navigatie functie te hebben, dus puur het registreren van de rit.
Hm, das echt een koopje, zelfs maar 6 euro verzendkosten, thanks! Gebruik je zelf ook Bryton? Of iemand anders hier? Thanks!!quote:Op donderdag 16 april 2015 07:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://www.bike24.com/1.p(...)2C1421;product=47636
Nee, ik gebruik een garmin 800 maar heb deze voor mn vriendin gekocht. Prima ding. GPS is goed.quote:Op donderdag 16 april 2015 08:10 schreef iScream. het volgende:
[..]
Hm, das echt een koopje, zelfs maar 6 euro verzendkosten, thanks! Gebruik je zelf ook Bryton? Of iemand anders hier? Thanks!!
Dat hoeft ook nietquote:Op donderdag 16 april 2015 08:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik een garmin 800 maar heb deze voor mn vriendin gekocht. Prima ding. GPS is goed.
Het is natuurlijk niet zo uitgebreid als een garmin maar daar betaal je dan ook niet voor. Je kan later ook nog uitbreiden met hartslag en cadansmeters. Volgens mij is ie met hartslag 60 euro en met hartslag en cadans 80.
Denk dat ik voor deze ga: https://www.bike24.com/1.(...)113402;page=2;dbp=16quote:Op donderdag 16 april 2015 08:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik een garmin 800 maar heb deze voor mn vriendin gekocht. Prima ding. GPS is goed.
Het is natuurlijk niet zo uitgebreid als een garmin maar daar betaal je dan ook niet voor. Je kan later ook nog uitbreiden met hartslag en cadansmeters. Volgens mij is ie met hartslag 60 euro en met hartslag en cadans 80.
Lijkt me ook een prima dingquote:Op donderdag 16 april 2015 08:31 schreef iScream. het volgende:
[..]
Denk dat ik voor deze ga: https://www.bike24.com/1.(...)113402;page=2;dbp=16
Is iets uitgebreider dan de 20 en voor 40 eurootjes extra met hartslagmeter, toch ook wel interessant om wat doelgerichter te trainen
welkom nieuwe collegaquote:
Mijn huidige leverancier doet wat lastig dus een nieuwe leverancier kan ik wel gebruikenquote:Op donderdag 16 april 2015 09:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
welkom nieuwe collega![]()
Maarre succes ouwe toverdokter! Dat jij nu in de medische wereld zit betekent toch dat we af en toe bestellingen kunnen plaatsen he?
Spuiten zetten kan ik ook door een maatje laten doen.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:06 schreef muzas het volgende:
Ik ga meer onderzoek in... Spuiten zetten en bolletjes aaien komt op een laag pitje
Ik kan er voor zorgen dat je die gewoon zelf bij je eigen apotheek kan halen.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
welkom nieuwe collega![]()
Maarre succes ouwe toverdokter! Dat jij nu in de medische wereld zit betekent toch dat we af en toe bestellingen kunnen plaatsen he?
Fast Forward eens een mailtje sturen dat er fake-shit op MP wordt verkocht. Maar goed hij verkoopt ze ook niet als Fast Forward wielsets, plakt er alleen wel de decals op.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:24 schreef iScream. het volgende:
Heb deze gast (http://www.marktplaats.nl(...)ieuwe-clinchers.html) inmiddels al 4x om een detailfoto van de DT180 naaf gevraagd haha, uiteraard geen reactie
Al gedaan, ook de verkoper al gereport bij MP, maar gebeurt weinig.. Als jullie nou allemaal even een detailfoto van de naaf opvragenquote:Op donderdag 16 april 2015 09:32 schreef Ericr het volgende:
[..]
Fast Forward eens een mailtje sturen dat er fake-shit op MP wordt verkocht. Maar goed hij verkoopt ze ook niet als Fast Forward wielsets, plakt er alleen wel de decals op.
Heb die zooi van hem bij MP gemeld als fake-troep.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:35 schreef iScream. het volgende:
[..]
Al gedaan, ook de verkoper al gereport bij MP, maar gebeurt weinig.. Als jullie nou allemaal even een detailfoto van de naaf opvragen
Ik ook, maar wel eerst nog even een net mailtje naar de adverteerder gestuurd dat ik interesse heb en ze graag vandaag nog kom ophalen. Zodra ik zijn adres heb laat ik het weten en gaan we hem met z'n allen in elkaar slaan. Toch?quote:Op donderdag 16 april 2015 09:37 schreef Ericr het volgende:
[..]
Heb die zooi van hem bij MP gemeld als fake-troep.
http://www.futurumshop.nl(...)en-zwart-wit-m.phtmlquote:Op woensdag 15 april 2015 22:46 schreef muzas het volgende:
[..]
Sportful hotpack? Het vorige model (de 4) is nog wel hier en daar te vinden voor 5 tientjes oid.
http://www.bikeinn.com/fi(...)bhh6MtlU7BoCcajw_wcBquote:Op donderdag 16 april 2015 10:13 schreef Leonos het volgende:
[..]
http://www.futurumshop.nl(...)en-zwart-wit-m.phtml
15 tientjes?
Ik ook al een tijd terug, doen ze blijkbaar niets mee.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:37 schreef Ericr het volgende:
[..]
Heb die zooi van hem bij MP gemeld als fake-troep.
99% van de tijd nauwkeurig. Alleen afwijking als je in echt dicht bos fietst of hele scherpe bochten maakt.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:18 schreef iScream. het volgende:
Hoe is eigenlijk de actuele snelheidsbepaling via GPS? Is dit wat nauwkeurig of kun je dan beter ook een ANT+ snelheidsmeter erbij kopen?
39 of misschien zelfs 42.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:18 schreef Matedeor het volgende:
Iemand nog een idee wat ik het beste kan doen:
Rijd op dit moment met een 50-34 verzet in combinatie met een 11-28 cassette (nieuwe 105 11 speed groep). Maar daar ben ik niet helemaal tevreden mee. Heb het idee dat ik vaak met een schuine ketting zit te rijden, en de juiste versnelling niet kan vinden. Wat ook irritant is dat je vaak zit te wisselen van de kleinste 50 naar de grootste 34. Hiervoor had ik een triple en had ik het idee dat ik een veel lekkerder tempo kon rijden, en veel meer op souplesse. Rijd gemiddeld afhankelijk van de wind tussen de 26-34, dus zeg maar 30 gemiddeld.
Zou ik een 39 kettingblad moeten aanschaffen, of juist een 12-25 cassette misschien?
Vanwege de ruimte of is er een andere reden?quote:Op donderdag 16 april 2015 10:26 schreef MarcoD het volgende:
dan wel netjes opvouwen en niet als een bolletje in je achterzak steken.
Met 42-52 heb je wel extreem veel overlap in de versnellingen...quote:Op donderdag 16 april 2015 10:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
39 of misschien zelfs 42.
Ik ga denk ik een 42 monteren. 34 kan je dan gebruiken als je in limburg of de bergen gaat rijden.
[..]
Vanwege de ruimte of is er een andere reden?
Kan ik me niet druk over maken. Met een 42 rij ik dan altijd op het binnenblad tenzij extreme wind.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Met 42-52 heb je wel extreem veel overlap in de versnellingen...
Zowel het ritje met Gripper, als afgelopen zondag heb ik alles op de 39 gereden (behalve het stukje voor de wind waar we 50+ km/h reden).quote:Op donderdag 16 april 2015 10:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan ik me niet druk over maken. Met een 42 rij ik dan altijd op het binnenblad tenzij extreme wind.
Nadeel is wel dat als het weer is zoals zondag, ik aan het stoempen ben. Dus misschien toch een 39.
39x12/11 word je ook niet vrolijk van. Dan rij ik liever op 52.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zowel het ritje met Gripper, als afgelopen zondag heb ik alles op de 39 gereden (behalve het stukje voor de wind waar we 50+ km/h reden).
Yup. Op 1 sprint na (degene waar ik bijna tegen die auto werd opgereden door dop).quote:Op donderdag 16 april 2015 10:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
39x12/11 word je ook niet vrolijk van. Dan rij ik liever op 52.
Reed je die sprintjes ook allemaal op het binnenblad?
Toen ik de triple nog had reed ik ook bijna alles op 39, tenzij heel veel wind, ga ik denk dus maar eest is proberen. Misschien dat de fietsenmaker ook nog advies heeft.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zowel het ritje met Gripper, als afgelopen zondag heb ik alles op de 39 gereden (behalve het stukje voor de wind waar we 50+ km/h reden).
Ik heb een 42 binnenblad en 12-23 cassette gemonteerd, perfect voor op het vlakkequote:Op donderdag 16 april 2015 10:18 schreef Matedeor het volgende:
Iemand nog een idee wat ik het beste kan doen:
Rijd op dit moment met een 50-34 verzet in combinatie met een 11-28 cassette (nieuwe 105 11 speed groep). Maar daar ben ik niet helemaal tevreden mee. Heb het idee dat ik vaak met een schuine ketting zit te rijden, en de juiste versnelling niet kan vinden. Wat ook irritant is dat je vaak zit te wisselen van de kleinste 50 naar de grootste 34. Hiervoor had ik een triple en had ik het idee dat ik een veel lekkerder tempo kon rijden, en veel meer op souplesse. Rijd gemiddeld afhankelijk van de wind tussen de 26-34, dus zeg maar 30 gemiddeld.
Zou ik een 39 kettingblad moeten aanschaffen, of juist een 12-25 cassette misschien?
Ruimte en dan kan je er nog iets anders bijstoppen, en zit beter.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
39 of misschien zelfs 42.
Ik ga denk ik een 42 monteren. 34 kan je dan gebruiken als je in limburg of de bergen gaat rijden.
[..]
Vanwege de ruimte of is er een andere reden?
Cool, probeer ik het eerst wel eens zonderquote:Op donderdag 16 april 2015 10:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
99% van de tijd nauwkeurig. Alleen afwijking als je in echt dicht bos fietst of hele scherpe bochten maakt.
Op die nieuwe 105 kan je alleen nog maar uit 11-28, 11-32 en 12-25 kiezen. Maar leg er eerst denk ik dan een 39 op en dan kijk ik wel of ik de cassette ook nog wil vervangen. Die 16 op 12-25 zou denk ik wel handig zijn uiteindelijk.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:38 schreef iScream. het volgende:
[..]
Ik heb een 42 binnenblad en 12-23 cassette gemonteerd, perfect voor op het vlakke
Juust, 39 icm 12-25 cassette lijkt me ook primaquote:Op donderdag 16 april 2015 10:42 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Op die nieuwe 105 kan je alleen nog maar uit 11-28, 11-32 en 12-25 kiezen. Maar leg er eerst denk ik dan een 39 op en dan kijk ik wel of ik de cassette ook nog wil vervangen.
39, met 11-25 cassette.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:44 schreef iScream. het volgende:
[..]
Juust, 39 icm 12-25 cassette lijkt me ook prima11-28 vind ik altijd veel te grote stapjes tussen de verzetten, vooral hier in ons vlakke kikkerlandje (tenzij je in Limburg woont natuurlijk). De cassettes zijn ook niet duur gelukkig!
quote:Op donderdag 16 april 2015 10:44 schreef iScream. het volgende:
[..]
Juust, 39 icm 12-25 cassette lijkt me ook prima11-28 vind ik altijd veel te grote stapjes tussen de verzetten, vooral hier in ons vlakke kikkerlandje (tenzij je in Limburg woont natuurlijk). De cassettes zijn ook niet duur gelukkig!
Inderdaad ga ik dat doen denk ik, bedanktquote:
Op het buitenblad 26 fietsen? Dan heb je na 1 maandje al een nieuw ketting en tandwielen nodigquote:Op donderdag 16 april 2015 10:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
Als je 26-34 km/h rijdt, dan heb je volgens mij prima combi, Kan allemaal op grote voorblad 50 met kransjes 15-21 en cadans 80-90.
Cadans snelheid voorblad krans
80 26 50 19
90 26 50 21
80 34 50 15
90 34 50 17
Wie rekent het na.
50x21 met cadans 90 = 27,3 km/hquote:Op donderdag 16 april 2015 10:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
Als je 26-34 km/h rijdt, dan heb je volgens mij prima combi, Kan allemaal op grote voorblad 50 met kransjes 15-21 en cadans 80-90.
Cadans snelheid voorblad krans
80 26 50 19
90 26 50 21
80 34 50 15
90 34 50 17
Wie rekent het na.
Maar de 11 speeds 11-28 is gewoon een 10 speed 11-25 maar dan met een extra 28 op het uiteindequote:Op donderdag 16 april 2015 10:42 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Op die nieuwe 105 kan je alleen nog maar uit 11-28, 11-32 en 12-25 kiezen. Maar leg er eerst denk ik dan een 39 op en dan kijk ik wel of ik de cassette ook nog wil vervangen. Die 16 op 12-25 zou denk ik wel handig zijn uiteindelijk.
Toch wat afrondingsfoutjes gemaakt, tja potlood papier ...quote:Op donderdag 16 april 2015 10:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
50x21 met cadans 90 = 27,3 km/h
50x21 met cadans 80 = 24,3 km/h
50x19 met cadans 90 = 30,2 km/h
50x19 met cadans 80 = 26,8 km/h
50x17 met cadans 90 = 33,8 km/h
50x17 met cadans 80 = 30,0 km/h
50x15 met cadans 90 = 38,3 km/h
50x15 met cadans 80 = 34,0 km/h
Dus zou redelijk goed moeten zijn? Denk dat de stap van 34-14 naar 50-19 vrij groot is (zelfde met 50-21 naar 50-19). Bij 34-13 ligt die bijvoorbeeld al te schuin. En je mist natuurlijk een 18, maar daar heb ik volgens mijn nog minder last van.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
50x21 met cadans 90 = 27,3 km/h
50x21 met cadans 80 = 24,3 km/h
50x19 met cadans 90 = 30,2 km/h
50x19 met cadans 80 = 26,8 km/h
50x17 met cadans 90 = 33,8 km/h
50x17 met cadans 80 = 30,0 km/h
50x15 met cadans 90 = 38,3 km/h
50x15 met cadans 80 = 34,0 km/h
Jij hebt dan ook dikke sprintersbenen.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb een 52 buitenblad.
Ik had liever een 53 gehad.
Zo hard ga ik meestal niet. En als ik te kort kom neem ik wel een 11 achter... Dat haalt meer uit dan 50->52quote:Op donderdag 16 april 2015 11:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Wat wel irritant is denk ik is dat als ik een 39 en 12-25 erop zou leggen is dat je als naar de heuvels gaat, 2 dingen moet vervangen. Al zou 34 en 12-25 waarschijnlijk ook nog wel klein genoeg zijn.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:18 schreef ratatat het volgende:
Heb ook 39/50 met momenteel een 12-27. Maar ga volgende keer voor 12-25 of 11-25. Laatste heeft de voorkeur omdat je dan in de verzetten die je vaak gebruikt icm de 39 een mooiere kettinglijn hebt. Alleen is die 11-25 wel weer duurder dan een 12-25
Klopt. Ik mis hem dan ook alleen op de wat langere afdalingen. Camerig/Schweiberg/Eperheide/Drielandenpunt zijn dat in Limburg. Uiteraard over de grens zijn er wel wat meer. Daar ga ik makkelijk over de 60 km/h per uur heen.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:19 schreef muzas het volgende:
[..]
Zo hard ga ik meestal niet. En als ik te kort kom neem ik wel een 11 achter... Dat haalt meer uit dan 50->52
Mooiweertoerderquote:Op donderdag 16 april 2015 10:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Regenjasjes zijn mijn allergrootste miskopen. Draag ik echt nooit.
Dat verschil is te verwaarlozen. Ik koers op 52 en tot 63 kom ik makkelijk mee, sneller gaat het ook nooit. Zolang je geen Greipel heet, heb je geen 53x11 nodig.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Bij mij komt de ketting ook bijna nooit meer van de 39 af.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
39x12/11 word je ook niet vrolijk van. Dan rij ik liever op 52.
Reed je die sprintjes ook allemaal op het binnenblad?
Ik ben zeer tevreden met mijn Odlo Windstopper Flyweight. Ik weet niet of die nog verkrijgbaar is. Uitstekende pasvorm, winddicht, behoorlijk waterdicht (afgelopen zaterdag een half uur in de zeikende regen gefietst, dan wordt je wel een beetje nat maar een buitje kan hij prima aan) en goed te wassen. Ik heb er de hele "winter" mee gefietst.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:26 schreef Andyy het volgende:
Ik heb toch echt regelmatig pieken van ruim 70 km/h hoor.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat verschil is te verwaarlozen. Ik koers op 52 en tot 63 kom ik makkelijk mee, sneller gaat het ook nooit. Zolang je geen Greipel heet, heb je geen 53x11 nodig.
Zodra ik 33/34+ rij schakel ik door naar m'n 52.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:23 schreef forty-two het volgende:
[..]
Bij mij komt de ketting ook bijna nooit meer van de 39 af.
Neuh precies, heb in de koersjes waar ik gereden heb maximaal 60 gereden. Misschien 65, maar dat denk ik niet.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat verschil is te verwaarlozen. Ik koers op 52 en tot 63 kom ik makkelijk mee, sneller gaat het ook nooit. Zolang je geen Greipel heet, heb je geen 53x11 nodig.
Dit dus. Wat mij betreft gaat het op een goed moment wel hard zat naar benee... Hou ik lekker mn poten stil...quote:Op donderdag 16 april 2015 11:25 schreef kanovinnie het volgende:
voor zover je dan nog wilt kunnen bijtrappen.
quote:Op donderdag 16 april 2015 09:24 schreef iScream. het volgende:
Heb deze gast (http://www.marktplaats.nl(...)ieuwe-clinchers.html) inmiddels al 4x om een detailfoto van de DT180 naaf gevraagd haha, uiteraard geen reactie
quote:Hoi Ferry..
Helaas zit ik met de ploeg een paar dagen op Mallorca zodra ik terug ben meld ik mij..
Mvg.
> Subject: Reactie: Carbon wielset/wielen..Nieuwe clinchers
> Date: Thu, 16 Apr 2015 09:54:57 +0200
> To: b.2f17vxvt3fmpy@mail.marktplaats.nl
> From: a.3vs3kgom7ryce@mail.marktplaats.nl
>
> Reactie op uw advertentie 'Carbon wielset/wielen..Nieuwe clinchers'
>
> Beste verkoper,
>
> ik heb interesse in de wielen. Het liefst kom ik ze vanavond nog ophalen voor de vraagprijs. Graag hoor ik of dit schikt en waar ik langs kan komen.
>
> Alvast bedankt!
>
> Mvg,
> Ferry
Effe snel op strava kijken wie er op mallorca zitquote:
Mooi. En nu omhoog.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik zie net dat ik de cauberg de laatste keer met 75 km/h per uur af reed.
quote:Op donderdag 16 april 2015 11:30 schreef ratatat het volgende:
[..]
Lekker met de ploeg op mallorca beetje ploegen:
[ afbeelding ]
Die optie die jij gaat doen ga ik denk ik ook doen.. Vraagje daarbij; wat betaal ik minimaal voor hetzelfde met wél een navigatie functie?quote:Op donderdag 16 april 2015 07:51 schreef iScream. het volgende:
Wat is een goede, relatief goedkope GPS fietscomputer die Strava-compatible is? Hoeft geen navigatie functie te hebben, dus puur het registreren van de rit.
129. Sigma Rox 10.1.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:32 schreef Reljem het volgende:
[..]
Die optie die jij gaat doen ga ik denk ik ook doen.. Vraagje daarbij; wat betaal ik minimaal voor hetzelfde met wél een navigatie functie?
Wat maakt die ene tand nou uit man, je wint nu ook al alle bordjessprintsquote:Op donderdag 16 april 2015 11:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Achja, als je het hebt liggen is het toch 10 minuutjes werk om je binnenblad en cassette te vervangen?quote:Op donderdag 16 april 2015 11:21 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Wat wel irritant is denk ik is dat als ik een 39 en 12-25 erop zou leggen is dat je als naar de heuvels gaat, 2 dingen moet vervangen. Al zou 34 en 12-25 waarschijnlijk ook nog wel klein genoeg zijn.
Dat is ook weer waar, probeer ook altijd wel hoge cadans te rijden, ga je uiteindelijk ook gewoon harder mee. En merkte de vorige keer dat ik op de Keutenberg bijvoorbeeld die 28 heel goed kon gebruikenquote:Op donderdag 16 april 2015 11:33 schreef iScream. het volgende:
[..]
Achja, als je het hebt liggen is het toch 10 minuutjes werk om je binnenblad en cassette te vervangen?Ik gooi er altijd 34 / 12-28 op, wil altijd wel hoog cadans aanhouden, ben geen stoemper
Triplequote:Op donderdag 16 april 2015 11:33 schreef Gripper het volgende:
Als je dan in de echte bergen (nee, niet Limburg) gaat fietsen, dan klets je een 34 en 50 blad erop, en voor in Nederland monteer je 38(of 39) en 52.
Perfect
30+ doe ik niet meer aanquote:Op donderdag 16 april 2015 11:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zodra ik 33/34+ rij schakel ik door naar m'n 52.
Ja, ach. Voorlopig komt er toch nog niets anders onder te liggen.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat maakt die ene tand nou uit man, je wint nu ook al alle bordjessprints![]()
met een compact crankstel waar alles van 34 tot 39 op kan en een 50 of 52 heb je veel meer vrijheid dan met een ouderwetse grote crank met 39/53.
Als je dan in de echte bergen (nee, niet Limburg) gaat fietsen, dan klets je een 34 en 50 blad erop, en voor in Nederland monteer je 38(of 39) en 52.
Perfect
Dat bedenk ik me in bed ook nog wel eensquote:Op donderdag 16 april 2015 11:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, ach. Voorlopig komt er toch nog niets anders onder te liggen.
Triple's worden niet meer verkocht bij de nieuwe 105 groepquote:Op donderdag 16 april 2015 11:41 schreef muzas het volgende:
[..]
TripleNooit sleutelen
Zelfde Cassette
Kleinere stapjes in ratio dan een 34
souplesse
![]()
Niet stoer... Dan meot je een dubbel nemen... Een compact is gewoon om te verbloemen dat je een triple nodig hebt... En dan alsnog een langeslag achterderrie moeten nemen omdat je een voorblad op je achterwiel moet monteren.
Kom maar op.
Je bent toch nog niet getrouwd? Dus je kan makkelijk wisselen.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat bedenk ik me in bed ook nog wel eens
Wat heb je nu voor fiets gekocht dan? Nieuwsgierigheid is gewektquote:Op donderdag 16 april 2015 11:43 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Triple's worden niet meer verkocht bij de nieuwe 105 groep, maar ik vond het inderdaad prima rijden op mijn vorige fiets.
Een Giant tcr advanced 2: http://www.giant-bicycles(...)5918/#specificationsquote:Op donderdag 16 april 2015 11:45 schreef iScream. het volgende:
[..]
Wat heb je nu voor fiets gekocht dan? Nieuwsgierigheid is gewekt
Weer een TCR rijder in het topic erbij.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:47 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Een Giant tcr advanced 2: http://www.giant-bicycles(...)5918/#specifications
Alleen zat er bij mij dan 50-34 op, en volledig 5800.
Nicequote:Op donderdag 16 april 2015 11:47 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Een Giant tcr advanced 2: http://www.giant-bicycles(...)5918/#specifications
Alleen zat er bij mij dan 50-34 op, en volledig 5800.
quote:Op donderdag 16 april 2015 11:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Weer een TCR rijder in het topic erbij.
Erg tevreden mee inderdaadquote:Op donderdag 16 april 2015 11:50 schreef iScream. het volgende:
[..]
NiceDaar ga je veel plezier aan beleven!
Hmm thanks. Daar moet ik dan nog wel een hartslagmeter bij aanvragen. Toch duur spul, zo'n navigatie op je fietsje. Even kijken of ik dat wel ga doen. Misschien is snelheid / hartslag / cadans wel voldoende.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
129. Sigma Rox 10.1.
http://www.fietscomputers(...)-10-0-gps-zwart.html
Als ik mn force spul zometeen helemaal naar wens gemonteerd heb zitten op de Giant, en stuurlintje gewikkeld, dan flikker ik die blauwe ragbak in een hoek en ga ik ook weer vaker op de TCR rijden, want stiekum is het toch wel een heel fijne fiets. En dan andere dikke giant-toerders in een rabopakje groetenquote:Op donderdag 16 april 2015 11:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Weer een TCR rijder in het topic erbij.
quote:Op donderdag 16 april 2015 11:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ik mn force spul zometeen helemaal naar wens gemonteerd heb zitten op de Giant, en stuurlintje gewikkeld, dan flikker ik die blauwe ragbak in een hoek en ga ik ook weer vaker op de TCR rijden, want stiekum is het toch wel een heel fijne fiets. En dan andere dikke giant-toerders in een rabobelkinpakje groeten
Ja, dan wordt die iets duurder. Deze variant is zonder. Op Bike components is die 189 met hartslag. Maar waarschijnlijk nog wel goedkoper uit te halen ergens.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:54 schreef Reljem het volgende:
[..]
Hmm thanks. Daar moet ik dan nog wel een hartslagmeter bij aanvragen. Toch duur spul, zo'n navigatie op je fietsje. Even kijken of ik dat wel ga doen. Misschien is snelheid / hartslag / cadans wel voldoende.
Ik fiets met 50/38quote:Op donderdag 16 april 2015 11:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik hoor niemand over een 38 binnenblad, is dat ouderwets? Shimano 105 heb ik. 52/38 en casette 12/25
Is een tandje van je 39 tandwiel afgebrokenquote:Op donderdag 16 april 2015 11:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik hoor niemand over een 38 binnenblad, is dat ouderwets? Shimano 105 heb ik. 52/38 en casette 12/25
Deze is dan zonder navigatie.. Maar wel met de rest;quote:Op donderdag 16 april 2015 11:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, dan wordt die iets duurder. Deze variant is zonder. Op Bike components is die 189 met hartslag. Maar waarschijnlijk nog wel goedkoper uit te halen ergens.
Zijn er nog genoeg, bv:quote:Op donderdag 16 april 2015 12:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik was een keer bij de fietsenmaker en toen was er iemand voor mij die een 38 binnenblad wilde hebben, maar de fietsenmaker zei toen dat hij daar niet meer aan kon komen of zo iets. Zou ik wel jammer vinden als dat echt zo is.
Die zijn meestal merkgebonden waardoor ze beperkt zijn in het aanbod, volgens mij levert Shimano inderdaad bijna geen 38 binnenbladen meer. Als je bijvoorbeeld een merk als TA Specialites neemt, zijn 38 binnenbladen nog prima leverbaar. Zelfde geldt voor 42 binnenbladen.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik was een keer bij de fietsenmaker en toen was er iemand voor mij die een 38 binnenblad wilde hebben, maar de fietsenmaker zei toen dat hij daar niet meer aan kon komen of zo iets. Zou ik wel jammer vinden als dat echt zo is.
ja iddquote:Op donderdag 16 april 2015 12:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgens mij is de standaard 53-39 met 130 steek juist een beetje aan het uitsterven.
http://www.dewielershop.n(...)V96A6T7N4hoC6Cjw_wcBquote:Op donderdag 16 april 2015 12:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ja idd
ik zoek een 11 speed blad steek 135 50 tandjes, voor op mijn crosser
vind die maar eens
nicequote:Op donderdag 16 april 2015 12:19 schreef MarcoD het volgende:
[..]
http://www.dewielershop.n(...)V96A6T7N4hoC6Cjw_wcB
geen dank
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |