Dat verschil is te verwaarlozen. Ik koers op 52 en tot 63 kom ik makkelijk mee, sneller gaat het ook nooit. Zolang je geen Greipel heet, heb je geen 53x11 nodig.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb een 52 buitenblad.
Ik had liever een 53 gehad.
Bij mij komt de ketting ook bijna nooit meer van de 39 af.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
39x12/11 word je ook niet vrolijk van. Dan rij ik liever op 52.
Reed je die sprintjes ook allemaal op het binnenblad?
Ik ben zeer tevreden met mijn Odlo Windstopper Flyweight. Ik weet niet of die nog verkrijgbaar is. Uitstekende pasvorm, winddicht, behoorlijk waterdicht (afgelopen zaterdag een half uur in de zeikende regen gefietst, dan wordt je wel een beetje nat maar een buitje kan hij prima aan) en goed te wassen. Ik heb er de hele "winter" mee gefietst.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:26 schreef Andyy het volgende:
Wat is een goed(koop) wind/regenjack/gilet dat niet te erg wappert?
Ik heb toch echt regelmatig pieken van ruim 70 km/h hoor.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat verschil is te verwaarlozen. Ik koers op 52 en tot 63 kom ik makkelijk mee, sneller gaat het ook nooit. Zolang je geen Greipel heet, heb je geen 53x11 nodig.
Zodra ik 33/34+ rij schakel ik door naar m'n 52.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:23 schreef forty-two het volgende:
[..]
Bij mij komt de ketting ook bijna nooit meer van de 39 af.
Neuh precies, heb in de koersjes waar ik gereden heb maximaal 60 gereden. Misschien 65, maar dat denk ik niet.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat verschil is te verwaarlozen. Ik koers op 52 en tot 63 kom ik makkelijk mee, sneller gaat het ook nooit. Zolang je geen Greipel heet, heb je geen 53x11 nodig.
Dit dus. Wat mij betreft gaat het op een goed moment wel hard zat naar benee... Hou ik lekker mn poten stil...quote:Op donderdag 16 april 2015 11:25 schreef kanovinnie het volgende:
voor zover je dan nog wilt kunnen bijtrappen.
quote:Op donderdag 16 april 2015 09:24 schreef iScream. het volgende:
Heb deze gast (http://www.marktplaats.nl(...)ieuwe-clinchers.html) inmiddels al 4x om een detailfoto van de DT180 naaf gevraagd haha, uiteraard geen reactie
quote:Hoi Ferry..
Helaas zit ik met de ploeg een paar dagen op Mallorca zodra ik terug ben meld ik mij..
Mvg.
> Subject: Reactie: Carbon wielset/wielen..Nieuwe clinchers
> Date: Thu, 16 Apr 2015 09:54:57 +0200
> To: b.2f17vxvt3fmpy@mail.marktplaats.nl
> From: a.3vs3kgom7ryce@mail.marktplaats.nl
>
> Reactie op uw advertentie 'Carbon wielset/wielen..Nieuwe clinchers'
>
> Beste verkoper,
>
> ik heb interesse in de wielen. Het liefst kom ik ze vanavond nog ophalen voor de vraagprijs. Graag hoor ik of dit schikt en waar ik langs kan komen.
>
> Alvast bedankt!
>
> Mvg,
> Ferry
Effe snel op strava kijken wie er op mallorca zitquote:
Mooi. En nu omhoog.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik zie net dat ik de cauberg de laatste keer met 75 km/h per uur af reed.
quote:Op donderdag 16 april 2015 11:30 schreef ratatat het volgende:
[..]
Lekker met de ploeg op mallorca beetje ploegen:
[ afbeelding ]
Die optie die jij gaat doen ga ik denk ik ook doen.. Vraagje daarbij; wat betaal ik minimaal voor hetzelfde met wél een navigatie functie?quote:Op donderdag 16 april 2015 07:51 schreef iScream. het volgende:
Wat is een goede, relatief goedkope GPS fietscomputer die Strava-compatible is? Hoeft geen navigatie functie te hebben, dus puur het registreren van de rit.
129. Sigma Rox 10.1.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:32 schreef Reljem het volgende:
[..]
Die optie die jij gaat doen ga ik denk ik ook doen.. Vraagje daarbij; wat betaal ik minimaal voor hetzelfde met wél een navigatie functie?
Wat maakt die ene tand nou uit man, je wint nu ook al alle bordjessprintsquote:Op donderdag 16 april 2015 11:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb een 52 buitenblad.
Ik had liever een 53 gehad.
Achja, als je het hebt liggen is het toch 10 minuutjes werk om je binnenblad en cassette te vervangen?quote:Op donderdag 16 april 2015 11:21 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Wat wel irritant is denk ik is dat als ik een 39 en 12-25 erop zou leggen is dat je als naar de heuvels gaat, 2 dingen moet vervangen. Al zou 34 en 12-25 waarschijnlijk ook nog wel klein genoeg zijn.
Dat is ook weer waar, probeer ook altijd wel hoge cadans te rijden, ga je uiteindelijk ook gewoon harder mee. En merkte de vorige keer dat ik op de Keutenberg bijvoorbeeld die 28 heel goed kon gebruikenquote:Op donderdag 16 april 2015 11:33 schreef iScream. het volgende:
[..]
Achja, als je het hebt liggen is het toch 10 minuutjes werk om je binnenblad en cassette te vervangen?Ik gooi er altijd 34 / 12-28 op, wil altijd wel hoog cadans aanhouden, ben geen stoemper
Triplequote:Op donderdag 16 april 2015 11:33 schreef Gripper het volgende:
Als je dan in de echte bergen (nee, niet Limburg) gaat fietsen, dan klets je een 34 en 50 blad erop, en voor in Nederland monteer je 38(of 39) en 52.
Perfect
30+ doe ik niet meer aanquote:Op donderdag 16 april 2015 11:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zodra ik 33/34+ rij schakel ik door naar m'n 52.
Ja, ach. Voorlopig komt er toch nog niets anders onder te liggen.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat maakt die ene tand nou uit man, je wint nu ook al alle bordjessprints![]()
met een compact crankstel waar alles van 34 tot 39 op kan en een 50 of 52 heb je veel meer vrijheid dan met een ouderwetse grote crank met 39/53.
Als je dan in de echte bergen (nee, niet Limburg) gaat fietsen, dan klets je een 34 en 50 blad erop, en voor in Nederland monteer je 38(of 39) en 52.
Perfect
Dat bedenk ik me in bed ook nog wel eensquote:Op donderdag 16 april 2015 11:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, ach. Voorlopig komt er toch nog niets anders onder te liggen.
Triple's worden niet meer verkocht bij de nieuwe 105 groepquote:Op donderdag 16 april 2015 11:41 schreef muzas het volgende:
[..]
TripleNooit sleutelen
Zelfde Cassette
Kleinere stapjes in ratio dan een 34
souplesse
![]()
Niet stoer... Dan meot je een dubbel nemen... Een compact is gewoon om te verbloemen dat je een triple nodig hebt... En dan alsnog een langeslag achterderrie moeten nemen omdat je een voorblad op je achterwiel moet monteren.
Kom maar op.
Je bent toch nog niet getrouwd? Dus je kan makkelijk wisselen.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat bedenk ik me in bed ook nog wel eens
Wat heb je nu voor fiets gekocht dan? Nieuwsgierigheid is gewektquote:Op donderdag 16 april 2015 11:43 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Triple's worden niet meer verkocht bij de nieuwe 105 groep, maar ik vond het inderdaad prima rijden op mijn vorige fiets.
Een Giant tcr advanced 2: http://www.giant-bicycles(...)5918/#specificationsquote:Op donderdag 16 april 2015 11:45 schreef iScream. het volgende:
[..]
Wat heb je nu voor fiets gekocht dan? Nieuwsgierigheid is gewekt
Weer een TCR rijder in het topic erbij.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:47 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Een Giant tcr advanced 2: http://www.giant-bicycles(...)5918/#specifications
Alleen zat er bij mij dan 50-34 op, en volledig 5800.
Nicequote:Op donderdag 16 april 2015 11:47 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Een Giant tcr advanced 2: http://www.giant-bicycles(...)5918/#specifications
Alleen zat er bij mij dan 50-34 op, en volledig 5800.
quote:Op donderdag 16 april 2015 11:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Weer een TCR rijder in het topic erbij.
Erg tevreden mee inderdaadquote:Op donderdag 16 april 2015 11:50 schreef iScream. het volgende:
[..]
NiceDaar ga je veel plezier aan beleven!
Hmm thanks. Daar moet ik dan nog wel een hartslagmeter bij aanvragen. Toch duur spul, zo'n navigatie op je fietsje. Even kijken of ik dat wel ga doen. Misschien is snelheid / hartslag / cadans wel voldoende.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
129. Sigma Rox 10.1.
http://www.fietscomputers(...)-10-0-gps-zwart.html
Als ik mn force spul zometeen helemaal naar wens gemonteerd heb zitten op de Giant, en stuurlintje gewikkeld, dan flikker ik die blauwe ragbak in een hoek en ga ik ook weer vaker op de TCR rijden, want stiekum is het toch wel een heel fijne fiets. En dan andere dikke giant-toerders in een rabopakje groetenquote:Op donderdag 16 april 2015 11:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Weer een TCR rijder in het topic erbij.
quote:Op donderdag 16 april 2015 11:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ik mn force spul zometeen helemaal naar wens gemonteerd heb zitten op de Giant, en stuurlintje gewikkeld, dan flikker ik die blauwe ragbak in een hoek en ga ik ook weer vaker op de TCR rijden, want stiekum is het toch wel een heel fijne fiets. En dan andere dikke giant-toerders in een rabobelkinpakje groeten
Ja, dan wordt die iets duurder. Deze variant is zonder. Op Bike components is die 189 met hartslag. Maar waarschijnlijk nog wel goedkoper uit te halen ergens.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:54 schreef Reljem het volgende:
[..]
Hmm thanks. Daar moet ik dan nog wel een hartslagmeter bij aanvragen. Toch duur spul, zo'n navigatie op je fietsje. Even kijken of ik dat wel ga doen. Misschien is snelheid / hartslag / cadans wel voldoende.
Ik fiets met 50/38quote:Op donderdag 16 april 2015 11:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik hoor niemand over een 38 binnenblad, is dat ouderwets? Shimano 105 heb ik. 52/38 en casette 12/25
Is een tandje van je 39 tandwiel afgebrokenquote:Op donderdag 16 april 2015 11:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik hoor niemand over een 38 binnenblad, is dat ouderwets? Shimano 105 heb ik. 52/38 en casette 12/25
Deze is dan zonder navigatie.. Maar wel met de rest;quote:Op donderdag 16 april 2015 11:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, dan wordt die iets duurder. Deze variant is zonder. Op Bike components is die 189 met hartslag. Maar waarschijnlijk nog wel goedkoper uit te halen ergens.
Zijn er nog genoeg, bv:quote:Op donderdag 16 april 2015 12:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik was een keer bij de fietsenmaker en toen was er iemand voor mij die een 38 binnenblad wilde hebben, maar de fietsenmaker zei toen dat hij daar niet meer aan kon komen of zo iets. Zou ik wel jammer vinden als dat echt zo is.
Die zijn meestal merkgebonden waardoor ze beperkt zijn in het aanbod, volgens mij levert Shimano inderdaad bijna geen 38 binnenbladen meer. Als je bijvoorbeeld een merk als TA Specialites neemt, zijn 38 binnenbladen nog prima leverbaar. Zelfde geldt voor 42 binnenbladen.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik was een keer bij de fietsenmaker en toen was er iemand voor mij die een 38 binnenblad wilde hebben, maar de fietsenmaker zei toen dat hij daar niet meer aan kon komen of zo iets. Zou ik wel jammer vinden als dat echt zo is.
ja iddquote:Op donderdag 16 april 2015 12:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgens mij is de standaard 53-39 met 130 steek juist een beetje aan het uitsterven.
http://www.dewielershop.n(...)V96A6T7N4hoC6Cjw_wcBquote:Op donderdag 16 april 2015 12:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ja idd
ik zoek een 11 speed blad steek 135 50 tandjes, voor op mijn crosser
vind die maar eens
nicequote:Op donderdag 16 april 2015 12:19 schreef MarcoD het volgende:
[..]
http://www.dewielershop.n(...)V96A6T7N4hoC6Cjw_wcB
geen dank
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |