Kun jij mij uitleggen waarom een onderzoek naar een mogelijk misdrijf hier:quote:
De algehele toon hier is nogal ruw bij tijd en wijlen, ongeacht de mening.quote:Op zondag 5 april 2015 00:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kun jij mij uitleggen waarom een onderzoek naar een mogelijk misdrijf hier:
belachelijk wordt gemaakt?
er niet over gepraat mag worden?
het door met name mannen hier als onmogelijk wordt gehouden?
Het argument er zijn geen bewijzen voor is zo slap, net zo slap als voor een mogelijke valpartij
quote:Op zondag 5 april 2015 00:34 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De algehele toon hier is nogal ruw bij tijd en wijlen, ongeacht de mening.
Verder wordt m.i. hier alles gezegd. Alleen de fans van orgaandiefstal zijn een beetje stil.
Ik ken geen man hier die zegt dat een vorm van misdrijf in deze case onmogelijk is, wel een aantal die menen dat het onwaarschijnlijk is. (Daar hoor ik ook bij.) Verder zijn er geen concrete aanwijzingen of logisch dwingende omstandigheden die op een misdrijf wijzen.
Uitsluitend vers, want dat is het probleem.quote:Op zondag 5 april 2015 00:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En zolang mijn hoornvlies nog niet op de markt in Almirante ligt, zie ik die orgaanhandel ook niet zo zitten.
Indianenverhalen uit de Nederlandse polder.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 23:54 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Toch vielen er boeken uit mn kast.
Bij jou ook?
Wat ik doe, althans probeer te doen, is om te beginnen bij het begin.quote:Op zondag 5 april 2015 00:34 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De algehele toon hier is nogal ruw bij tijd en wijlen, ongeacht de mening.
Verder wordt m.i. hier alles gezegd. Alleen de fans van orgaandiefstal zijn een beetje stil.
Ik ken geen man hier die zegt dat een vorm van misdrijf in deze case onmogelijk is, wel een aantal die menen dat het onwaarschijnlijk is. (Daar hoor ik ook bij.) Verder zijn er geen concrete aanwijzingen of logisch dwingende omstandigheden die op een misdrijf wijzen.
Mijn scenario was steeds dat kris en Lisanne de verkeerde personen zijn tegen gekomen.quote:Op zaterdag 4 april 2015 20:49 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik kan me goed vinden in deze benadering. Het valt me op dat alle misdaadscenario's zijn gebouwd op negatieve beweringen: ze zouden nooit..., het is ondenkbaar dat..., hoe verklaar je anders dat... enz. enz. Directe aanwijzingen zijn er eigenlijk niet, al heeft Arrocha met zijn fosfaatsporen een poging gedaan.
Als er misdaad in het spel is, lijkt een seksueel motief me het meest waarschijnlijk. De dader(s) kan/kunnen in dat geval zowel uit Boquete e.o. als uit het Culebragebied komen.
Ik denk dat het een complot is van meerdere mensen waarbij niet geschroomd wordt om te moorden...quote:
waarom eva dat interessant zou vinden? Serieus?quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:53 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Hij heeft K&L misschien gezien maar twijfelt daar zelf aan, en het klopt niet met de tijdlijn die toen gehanteerd werd. Waarom zou Eva dat interessant vinden?
Maar los daarvan: Eva W. is verslaggeefster. Ze is geen cameravrouw en niet verantwoordelijk voor de eindmontage en productie.
Plinio heeft echt wel meer gezegd dan je in die ene minuut ziet. Daarvan worden wat fragmenten aan elkaar gemonteerd om er een geheel van te maken. En daar moeten wij het mee doen.
Nogmaals: die video is 2 minuten, die wandeling duurde zeker 4 uur. Je weet niet wat hij wel of niet gezegd heeft onderweg. Of hoeveel daarvan gefilmd is - waarschijnlijk niet zo veel: het is geen pad waarop je tegelijk kan wandelen en filmen.quote:Op zondag 5 april 2015 09:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
waarom eva dat interessant zou vinden? Serieus?
Wat betreft montage, als hij het gezegd zou hebben zou dat er wel in zitten. Ze kwamen daar niet voor een stukje in de lonely planet.
De foto's lekten uit nadat Pittí de resultaten op 3 juli in NL had opgehaald. De officiële weg was dus via NFI->fiscalía. Echter, de data laten zien dat de foto's reeds op 17 juni werden gecopieerd, voordat het kaartje naar NL werd gebracht. Er was geen Chain of custody.quote:Op zaterdag 4 april 2015 23:24 schreef matteo_111 het volgende:
De foto's verschenen op diverse Panamese sites. Volgens mij niet (in eerste instantie) op Nederlandse bronnen. Ik herinner me dat de ouders zich beklaagd hebben, ook op hun website, over het lekken.
Dit laat idd zien dat het kaartje goed functioneerde zonder droogprocedure. Echter: men heeft een risico genomen en buiten het boekje om, aan het kaartje gezeten. Er was geen Chain of custody!quote:Op zaterdag 4 april 2015 23:24 schreef Physsic het volgende:
Het wil toch niet zeggen dat het SD-kaartje niet functioneerde zonder dat de droogprocedure van het NFI is uitgevoerd?
Dit is precies wat ik bedoel. Er is in een onbewaakt moment, met het kaartje geknoeid. Ik noem het maar even zo. Bewijsmateriaal hoort niet zo te worden behandeld. Maar in Panama gebeuren die dingen wel vaker!quote:Op zaterdag 4 april 2015 23:24 schreef Physsic het volgende:
Of bedoel je te zeggen dat ze in Panama helemaal niet aan het SD-kaartje mochten komen, en dat nu uit de metadata blijkt dat ze die regel niet hebben nageleefd?
Maar als er iemand is die zegt dat ie denkt k&l gezien te hebben dan draaien ze dat nog wel ff een keer hoor. Wij weten niet wat er wel en niet is gezegd, maar zoiets laten liggen....quote:Op zondag 5 april 2015 09:43 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nogmaals: die video is 2 minuten, die wandeling duurde zeker 4 uur. Je weet niet wat hij wel of niet gezegd heeft onderweg. Of hoeveel daarvan gefilmd is - waarschijnlijk niet zo veel: het is geen pad waarop je tegelijk kan wandelen en filmen.
Een misdrijf wordt tot in de kleinste details van de hand gewezen, terwijl juist een misdrijf het meest aannemelijke is.quote:Op zondag 5 april 2015 00:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kun jij mij uitleggen waarom een onderzoek naar een mogelijk misdrijf hier:
belachelijk wordt gemaakt?
er niet over gepraat mag worden?
het door met name mannen hier als onmogelijk wordt gehouden?
Het argument er zijn geen bewijzen voor is zo slap, net zo slap als voor een mogelijke valpartij
Weet jij hoe OR resp. OH daar tot stand komt? Men kan toch met vervoer ergens naartoe gebracht worden waar een dergelijke behandeling tot stand wordt gebracht? Waarom zou dit in de bushbush moeten plaatsvinden?quote:Op zondag 5 april 2015 00:48 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Uitsluitend vers, want dat is het probleem.![]()
De mogelijkeheid van orgaanhandel is m.i. serieus besproken en afgewezen als reële optie. Finito.
Bepaalde personen hebben hier een mening over hoe een derden gehandeld zou moeten hebben. Vanuit deze visie, wordt het dus van tafel geveegd.quote:Op zondag 5 april 2015 10:13 schreef gynaika het volgende:
[..]
Weet jij hoe OR resp. OH daar tot stand komt? Men kan toch met vervoer ergens naartoe gebracht worden waar een dergelijke behandeling tot stand wordt gebracht? Waarom zou dit in de bushbush moeten plaatsvinden?
Omdat dan na de operatie er weer botten e.d. teruggebracht zouden moeten zijn naar de Pianista.quote:Op zondag 5 april 2015 10:13 schreef gynaika het volgende:
[..]
Weet jij hoe OR resp. OH daar tot stand komt? Men kan toch met vervoer ergens naartoe gebracht worden waar een dergelijke behandeling tot stand wordt gebracht? Waarom zou dit in de bushbush moeten plaatsvinden?
Dat is toch allemaal goed mogelijk.quote:Op zondag 5 april 2015 10:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Omdat dan na de operatie er weer botten e.d. teruggebracht zouden moeten zijn naar de Pianista.
En voor de rest ook de hele telefoonvervalsingsriedel is toegepast.
Ik vermoed dat dus niet want dat zijn wel heel veel handelingen, erg moeilijk en dus niet gebeurt.quote:Op zondag 5 april 2015 10:38 schreef StaceySinger het volgende:
Ik vermoed dat ze de foto's bewust hebben laten uitlekken
Hoe staat het met dat schooltje voor de indianen kids ?
zijn de bouwtekeningen al klaar ?
Het is in principe mogelijk, maar dat terugbrengen en vervalsen lijkt zinloos.quote:
Binnen een uur heb je het kaartje + telefoons bewerkt en staat er precies op wat je wil Laten zienquote:Op zondag 5 april 2015 10:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dus niet want dat zijn wel heel veel handelingen, erg moeilijk en dus niet gebeurt.
inderdaad, zoveel werk is het niet.quote:Op zondag 5 april 2015 10:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Binnen een uur heb je het kaartje + telefoons bewerkt en staat er precies op wat je wil Laten zien
Als die indianen niet onmiddelijk geweten hebben dat het een bewijsstuk in een vermissingszaak was zullen ze best gerommeld hebben met die spullen.quote:Op zondag 5 april 2015 11:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
inderdaad, zoveel werk is het niet.
Op de gevonden rugzak foto waar alle spullen uitgestald liggen, zie je het gb-kaartje apart van de camera liggen. Zouden K&L die zelf uit de camera hebben gehaald op 11 april? Of zaten de indianen hieraan?
Je begrijpt dat over dit onderwerp eigenlijk zo min mogelijk naar buiten mag komen. Het is immers te luguber voor woorden.quote:Op zondag 5 april 2015 10:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is in principe mogelijk, maar dat terugbrengen en vervalsen lijkt zinloos.
Maar als er wereldwijd gevallen bekend zijn waar dit vaker gebeurt dan zou er misschien toch een reden voor kunnen zijn. Probeer die andere gevallen eens te vinden en hier te presenteren.
Ik heb hier al eens een link geplaatst over orgaanroof in de Sinaï-woestijn. Die is droog, heet en afgelegen. Als het daar kan, kan het ook in de jungle. Dus je kan het niet 100% uitsluiten. Maar er is geen aanwijzing voor dat het daar gebeurt en ik wil er liever niet over speculeren.quote:Op zondag 5 april 2015 10:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het is in principe mogelijk, maar dat terugbrengen en vervalsen lijkt zinloos.
Maar als er wereldwijd gevallen bekend zijn waar dit vaker gebeurt dan zou er misschien toch een reden voor kunnen zijn. Probeer die andere gevallen eens te vinden en hier te presenteren.
Ik bedoel dan ook gevallen OH waarbij vervolgens bewijstukken vervalst werden teruggeplaatst.quote:Op zondag 5 april 2015 11:42 schreef gynaika het volgende:
[..]
Je begrijpt dat over dit onderwerp eigenlijk zo min mogelijk naar buiten mag komen. Het is immers te luguber voor woorden.
Maar op internet is er genoeg over te lezen dat het bestaat. Ze laten het uiteraard uit hun hoofd om bepaalde gevallen te noemen. En wat ik erover heb gelezen neemt het steeds meer toe. Alles draait tegenwoordig immers om geld. Helaas.
Men heeft nooit gedacht dat na de verdwijning van de vrouwen er zoveel media-aandacht zou komen en dat er zoveel inspanning aan de dag zou worden gelegd om de meiden levend of dood terug te vinden. Mocht er inderdaad OH hebben plaatsgevonden dan moesten er wel allerlei handelingen verricht gaan worden om dit alles onder de dekmantel te houden en om het publiek te laten geloven in verdwalen en/of een ongeluk.quote:Op zondag 5 april 2015 12:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik bedoel dan ook gevallen OH waarbij vervolgens bewijstukken vervalst werden teruggeplaatst.
Wat dáár dan de reden van zou kunnen zijn.
Er is al eerder geopperd: om het verder zoeken te laten stoppen. Dat kan maar dat is dan wel nodeloos ingewikkeld gedaan, met name met de telefoondata en nepfoto's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aangezien de opmerking de hoogste nieuwswaarde zou hebben van het hele item denk ik dat het er zeker wel ingemonteerd zou zijn als hij dat had gezegd. Een eigen verslag was zo veel interessanter geweest dan dit. Nee hij heeft er niets over losgelaten. Of nadrukkelijk verzocht het niet uit te zenden. Meer mogelijkheden zie ik hier niet.quote:Op zondag 5 april 2015 09:43 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nogmaals: die video is 2 minuten, die wandeling duurde zeker 4 uur. Je weet niet wat hij wel of niet gezegd heeft onderweg. Of hoeveel daarvan gefilmd is - waarschijnlijk niet zo veel: het is geen pad waarop je tegelijk kan wandelen en filmen.
Volgens mij een bug of zo, een van mijn actieve topics was ook opeens weg.quote:Op zondag 5 april 2015 20:10 schreef agter het volgende:
Ik kom thuis van een etentje, en het topic staat niet meer in mijn ongelezen topics.
Het bloedt dood...alles is gezegd?
Was je erbij toen de botten gevonden waren?quote:Op zondag 5 april 2015 10:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Omdat dan na de operatie er weer botten e.d. teruggebracht zouden moeten zijn naar de Pianista.
En voor de rest ook de hele telefoonvervalsingsriedel is toegepast.
Die dag nadert met rasse schreden. Heel veel is de revue gepasseerd, ook in herhaling... Van getuigen tot fotodata tot hut13, fosfaatsporen, finca's in Alto Romero en het papiertje op foto 550 en 1001 dingen meer..quote:Op zondag 5 april 2015 20:10 schreef agter het volgende:
Ik kom thuis van een etentje, en het topic staat niet meer in mijn ongelezen topics.
Het bloedt dood...alles is gezegd?
Juridisch werkt dit zo niet. De ouders en de journalisten sluiten een deal: informatie enz voor een interessant programma tegen gewenste aandacht voor een zaak. Dat is allemaal privaat domein.quote:Op zondag 5 april 2015 20:37 schreef Perico het volgende:
Wat rest, is misschien nog een ethische discussie. Journalisten hebben alle dossiers gekregen, uit naam van de bevolking min of meer, door een appel op de WOB. Dus wij zouden er in principe net zoveel aanspraak op mogen maken, volgens de rechtspraak. Een journalist is geen ethische wondermens die een uitzonderingspositie inneemt.
Inmiddels is ook een mislukte beroving met ongecontroleerde vlucht als mogelijke criminele optie in beeld.quote:Op zaterdag 4 april 2015 20:49 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik kan me goed vinden in deze benadering. Het valt me op dat alle misdaadscenario's zijn gebouwd op negatieve beweringen: ze zouden nooit..., het is ondenkbaar dat..., hoe verklaar je anders dat... enz. enz. Directe aanwijzingen zijn er eigenlijk niet, al heeft Arrocha met zijn fosfaatsporen een poging gedaan.
Als er misdaad in het spel is, lijkt een seksueel motief me het meest waarschijnlijk. De dader(s) kan/kunnen in dat geval zowel uit Boquete e.o. als uit het Culebragebied komen.
Er liggen een SD-kaart en een batterij voor het toestel. Het toestel zelf zit in het etui. Mogelijk gaat het om reserve-onderdelen.quote:Op zondag 5 april 2015 11:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
inderdaad, zoveel werk is het niet.
Op de gevonden rugzak foto waar alle spullen uitgestald liggen, zie je het gb-kaartje apart van de camera liggen. Zouden K&L die zelf uit de camera hebben gehaald op 11 april? Of zaten de indianen hieraan?
Bedoel je dat de Telegraaf en 1V het rapport van de ouders hebben geleend?quote:Op zondag 5 april 2015 21:02 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Juridisch werkt dit zo niet. De ouders en de journalisten sluiten een deal: informatie enz voor een interessant programma tegen gewenste aandacht voor een zaak. Dat is allemaal privaat domein.
De WOB (Wet openbaarheid van bestuur) geldt alleen voor bestuursorganen: de burger kan alles opvragen wat een overheid besluit, argumenteert en onderzoekt van ons belastinggeld. Dat is hier i.h.a. niet aan de orde. Toch kunnen er wel mogelijkheden zijn.
Als de honden en de zoekteams door een overheid zijn betaald of worden aangestuurd, kunnen resultaten, zoekschema's enz. worden opgevraagd.
Hetzelfde kan gelden voor het NFI, hoewel het niet zeker is of je daarmee ook het rapport in handen krijgt. Ook voor de WOB geldt bescherming van privacy en private belangen. Je krijgt dan bijvoorbeeld een rapport met xx% onleesbaar.
Als de ouders als opdrachtgever zijn opgetreden is de WOB niet aan de orde.
Het zou ook kunnen dat alles is 'ontleed', zodat op de foto goed zichtbaar is wat er allemaal in de tas zat.quote:Op zondag 5 april 2015 21:29 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er liggen een SD-kaart en een batterij voor het toestel. Het toestel zelf zit in het etui. Mogelijk gaat het om reserve-onderdelen.
Het OM haalt wel regelmatig streken uit, maar kan zo'n onderzoek niet zo maar aan de pers geven. De ouders zaten in de uitzending en hebben dus ook die uitzending mee vorm gegeven. Bedenk dat ze professionele adviseurs hebben. Het was ook geen opsporing verzocht, maar meer human interest.quote:Op zondag 5 april 2015 21:40 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bedoel je dat de Telegraaf en 1V het rapport van de ouders hebben geleend?
Ik dacht zelf eigenlijk dat de ouders niet zo veel te zeggen hadden over het rapport (dit bedoel ik niet verkeerd), omdat het NFI is ingeschakeld door het OM en daarom alleen het OM kon bepalen wat er mee zou gebeuren.
Kan, inderdaad. Zelf neem ik op vakantie ook meestal een extra SD mee en (gewone) batterijen. Het lijkt me plausibel dat zij dat ook gedaan hebben.quote:Op zondag 5 april 2015 21:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het zou ook kunnen dat alles is 'ontleed', zodat op de foto goed zichtbaar is wat er allemaal in de tas zat.
quote:Op zondag 5 april 2015 16:46 schreef jackie12 het volgende:
Off-topic maar tegelijk ook heel on-topic:
Zo waren er eens een man, vrouw en 2 kinderen.
Gelukkig doorsnee gezin zonder geld- of huwelijksproblemen.
Man had een normalen baan, vrouw was een ex-lerares die nu enkel en alleen voor de kinderen en haar man zorgde.
Het gezin werd door familie en vrienden omschreven als het "ideale gezin"
Op een zekere dag, na een heerlijk weekendje weg te zijn geweest met het hele gezin naar een pretpark, besluit de vrouw om samen met haar 2 kinderen haar spullen te pakken en samen met haar 2 kinderen te verdwijnen.
Man begrijpt er helemaal niks van en is begrijpelijk helemaal overstuur.
Ook de politie tast in het duister maar de man wordt niet verdacht want de vrouw wordt samen met haar 2 kinderen na de verdwijning nog door meer dan 130 getuigen gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed voorbeeld, het bedrog begon al ver voor de moorden, niemand had toen door dat Meneer H diverse minnaressen had. Hoop dat die nooit meer vrijkomt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit geeft wel een duidelijk beeld hoe ver mensen gaan in het uitzetten dan dwaalsporen.
Zeker, ik ook. Alleen vind ik het niet logisch om dat extra SD-kaartje dan ook mee te nemen bij een 'korte' wandeling.quote:Op zondag 5 april 2015 21:45 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Kan, inderdaad. Zelf neem ik op vakantie ook meestal een extra SD mee en (gewone) batterijen. Het lijkt me plausibel dat zij dat ook gedaan hebben.
Ik heb niets over een laptop gehoord. Ze raadpleegden de computer van de taalschool voor info over excursies.quote:Op zondag 5 april 2015 22:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zeker, ik ook. Alleen vind ik het niet logisch om dat extra SD-kaartje dan ook mee te nemen bij een 'korte' wandeling.
Hadden ze eigenlijk een laptop bij zich om de foto's steeds op te kunnen zetten, of zou de hele vakantie alleen op de SD-kaartje(s) komen te staan?
En daarbij dan hadden ze dus ook geen foto's hoeven wissen met een extra kaartje op zak. Dan hadden ze nog meer mogelijkheden om niet te verdwalen.quote:Op zondag 5 april 2015 22:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zeker, ik ook. Alleen vind ik het niet logisch om dat extra SD-kaartje dan ook mee te nemen bij een 'korte' wandeling.
Hadden ze eigenlijk een laptop bij zich om de foto's steeds op te kunnen zetten, of zou de hele vakantie alleen op de SD-kaartje(s) komen te staan?
Ik kan me voorstellen dat ze het fototoestel in eerste instantie niet als nuttig zagen voor hun redding.quote:Op zondag 5 april 2015 22:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En daarbij dan hadden ze dus ook geen foto's hoeven wissen met een extra kaartje op zak. Dan hadden ze nog meer mogelijkheden om niet te verdwalen.
Zowiezo vind ik het niet logisch dat ze tussen 1 en 8 april geen enkele foto hebben gemaakt, zeker niet als ze mobiel waren. Op de foto;s hadden ze kunnen terugzien of ze op "bekend" terrein waren.
Eens, ik hoop dat jullie expeditie op een aantal vragen antwoorden gaat geven.quote:Op zondag 5 april 2015 21:04 schreef Domnivoor het volgende:
Goed verwoord Perico.
Wat ook nog rest als alles besproken is, is om van alle discussies samenvattingen te maken, als aanvulling op de Lijst Kloothommel en met diezelfde lijst als uitgangspunt.
Maar ik ben ervan overtuigd dat er in Panama nieuwe feiten te vinden zijn.
Veel vragen zijn gewoon te beantwoorden, zoals:quote:Op zondag 5 april 2015 22:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens, ik hoop dat jullie expeditie op een aantal vragen antwoorden gaat geven.
Dat doen we.quote:Als jullie maar uitkijken daar!
Is er een derde pad op de Mirador?quote:Op zondag 5 april 2015 22:59 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Veel vragen zijn gewoon te beantwoorden, zoals:
- Waar zijn de normale foto's gemaakt?
- Hoe snel kun je El Pianista lopen?
- Zijn er duidelijke zijpaden tussen de Mirador en de tweede quebrada?
- Waar is het ravijn van Frank?
- Waar heeft een telefoon bereik?
Etc.
[..]
Dat doen we.
Dat is heel waardevol, Domnivoor, een goed plan!quote:Op zondag 5 april 2015 21:04 schreef Domnivoor het volgende:
Goed verwoord Perico.
Wat ook nog rest als alles besproken is, is om van alle discussies samenvattingen te maken, als aanvulling op de Lijst Kloothommel en met diezelfde lijst als uitgangspunt.
Zolang de resten van Kris niet in ontvangst genomen zijn door de familie, is de zaak officieel niet gesloten. Wanneer de ouders de resten in ontvangst nemen zijn zij verplicht deze binnen 6 dagen te begraven/cremeren. Dit heb tot op heden van beide zaken niets vernomen of gelezen.quote:Op zondag 5 april 2015 23:57 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat is heel waardevol, Domnivoor, een goed plan!
Ik vind het zelf overigens geen enkel punt om dingen te blijven herhalen en misschien iets scherper te formuleren, of een iets andere invalshoek te nemen een volgende keer. Samenvattingen zijn cruciaal, omdat als ik voor mezelf spreek, ik wellicht veel zal vergeten, als ik er niet meer geregeld mee bezig ben.
Vandaar dat ik ook nu al dingen zo inricht, dat tenminste de belangrijkste aandachtspunten duidelijk blijven. Ik denk zeker dat er in Panama nieuwe feiten kunnen worden achterhaald en ook veel vragen over het parcours beantwoord kunnen worden.
Nog een laatste opmerking over de ethische discussie over het in bezit hebben van alle dossiers: eind augustus ging de advocaat expliciet het pad op van crowdsleuthing. Foto's verschenen in de media, die voor een heleboel meer betrokkenheid, discussie en speculaties hebben gezorgd, bewust. Dat leek een vooropgezet plan, om druk op de zaak te houden, die tot voor kort voortduurde.
Echt heel fijn dat jullie op onderzoek uitgaan en ik kijk uit naar jullie verslag daarover. Maar ik zou de onderneming zeker niet onderschatten.quote:Op zondag 5 april 2015 22:59 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Veel vragen zijn gewoon te beantwoorden, zoals:
- Waar zijn de normale foto's gemaakt?
- Hoe snel kun je El Pianista lopen?
- Zijn er duidelijke zijpaden tussen de Mirador en de tweede quebrada?
- Waar is het ravijn van Frank?
- Waar heeft een telefoon bereik?
Etc.
[..]
Dat doen we.
Onderschat vooral het gevaar van de rivieren niet. De rivieren met hun stenen en rotsen zijn levensgevaarlijk.quote:Op zondag 5 april 2015 21:04 schreef Domnivoor het volgende:
Goed verwoord Perico.
Zou dit zijn omdat ze daar lekker in de rivieren zwemmen? Als locals zijnde groei je juist toch met deze wetenschap op?quote:Op maandag 6 april 2015 00:42 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Onderschat vooral het gevaar van de rivieren niet. De rivieren met hun stenen en rotsen zijn levensgevaarlijk.
Alleen dit weekend al weer 2 jongemannen verdronken, een van 20 jaar in Dolega en een van 19 jaar in Volcan.
Daarmee staat de teller voor verdrinkingen in dat gebied op 7 in 2015.
Ik denk dat het komt omdat er zoveel gevaarlijke rivieren zijn daar, het is berggebied dus hard stromende rivieren bezaaid met rotsen en stenen. De mensen kennen de gevaren wel maar dat neemt niet weg dat er toch slachtoffers vallen. De toeristen zwemmen vooral op de bekende toeristische plaatsen, waar het misschien minder gevaarlijk is.quote:Op maandag 6 april 2015 01:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zou dit zijn omdat ze daar lekker in de rivieren zwemmen? Als locals zijnde groei je juist toch met deze wetenschap op?
Wij gingen vroeger naar Roque sur ceze, levensgevaarlijk daar verzopen jaarlijks ook zo'n 6-8 mensen per jaar, maar altijd toeristen. Wij, kinderen, wisten toen echt wel dat we daar niet in het water moesten springen maar zo'n 200 meter verder.
Slim bedacht, lijkt me een vrij logische verklaring.quote:Op maandag 6 april 2015 02:56 schreef jackie12 het volgende:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #69 - watskeburt?
- Zal 10.45 uur als tijdstip zijn genomen omdat op dat moment de WIFI werd verbroken bij de taalschool?
Nu niet bepaald 'in middels'. Dat was mijn scenario vanaf het begin tot het verhaal van FvdG.quote:Op zondag 5 april 2015 21:06 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Inmiddels is ook een mislukte beroving met ongecontroleerde vlucht als mogelijke criminele optie in beeld.
Ik dacht dat daar iets van de te zien was in de 1Vandaag-video, maar helaas staat daar alleen de tijd van het connecten (denk ik).quote:Op maandag 6 april 2015 02:56 schreef jackie12 het volgende:
- Zal 10.45 uur als tijdstip zijn genomen omdat op dat moment de WIFI werd verbroken bij de taalschool?
slim opgemerkt!quote:Op maandag 6 april 2015 02:56 schreef jackie12 het volgende:
kleren licht van kleur?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:21 schreef El_Matador het volgende:
Nieuws 23-06 - 13-08:
• (es) Arrocha over het forensisch onderzoek - TVN-2 - 13-08
• (nl) Antropologisch NIET DNA-onderzoek; resten niet van Kris en Lisanne - 13-08
• (es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08
Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.
Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.
• (es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08
• (nl) 'Gevonden resten Panama snel (maar NOG NIET) geidentificeerd' - DVHN - 04-08
• (es) De nieuw gevonden resten (stukje schedel, stukken rib en beenderen van de benen) lagen zo'n 3 kilometer stroomAFwaarts van waar de rugzak is gevonden - TVN2 - 04-08
• (nl) Radio-uitzending met Jildou van Opzeeland - EenVandaag - 04-08
Samenvatting
• (nl) Artikel papieren AD - 04-08
[ afbeelding ]
• (nl) Camera Kris en Lisanne week na verdwijning nog gebruikt - RTL - 04-08
• Ouders hopen dat er bij de Stuwdam in de Changuinola door duikers gezocht wordt naar meer resten
• (nl) Familie Kremers: beloning voor inwoners Panamees dorp - RTV Utrecht - 04-08
• (es) Op 3 april heeft een gids het hele pad (dus ook NA de Mirador gelopen en geen meiden aangetroffen - Panamericana - 03-08
• (es) Korte video waarin pa en ma Kremers aan het woord komen - TVN2 - 03-08
• (nl) 'Geen hongersdood Kris en Lisanne' - Telegraaf - 03-08
• (es) Ouders Kris Kremers boos op/teleurgesteld in het Panamees Openbaar Ministerie - La Prensa - 03-08
• (es) Video Telemetro & Dinsdagochtend is de zoektocht naar meer sporen hervat - 29-07
• (nl) Radio-uitzending over de verdwijning - 26-07
Samenvatting
• (nl) Interview Hans Cremers bij EénVandaag - 25-07
• (nl) Ouders Lisanne en Kris trekken niet meer samen op - AD - 24-07
• (es) Reportage Route Kris en Lisanne - 02-07
[ afbeelding ]
Mirador ligt op de top met uitzicht over Boquete en bij goed weer ook naar de Caribische kant, op iets meer dan 2 uur lopen vanaf begin El Pianista
[ afbeelding ]
Weg naar Bocas del Toro, de verkeerde weg die de meiden vanaf de Mirador genomen moeten hebben, gaat alleen maar naar beneden door in het begin dichtbebost gebied
[ afbeelding ]
Zo ziet de eerste rivier waar Kris en Lisanne aankwamen er alleen uit bij hoog water, in de regentijd. Toen Kris en Lisanne hier bij de "Rio Culebra" aankwamen, konden ze zonder problemen over de rotsen naar de andere kant.
[ afbeelding ]
De tweede arm van de rivier die overgestoken moest worden
[ afbeelding ]
Stroomafwaarts van dit stuk van de rivier werden de resten gevonden, volgens de gids in de video
[ afbeelding ]
Om bij de rugzak te komen, moet je 3 rivieren per kabel oversteken
[ afbeelding ]
Angel Palacios, maakte deel uit van het team dat de vondsten deed, en zegt dat er ook kleren, licht van kleur, zijn gevonden.
[ afbeelding ]
Rio Changuinola, aan de Bocaskant van de bergen
• (nl) Uitzending 1Vandaag - KAART VINDPLAATS KLOPT NIET - 02-07
• 1Vandaag gebruikt dezelfde vindplaats als onze vorige, foutieve vindplaats, die dus ~40 km van Boquete en vlakbij de stuwdam en Punta Blanca ligt - Google Earth flight
Hier moeten oversteken?? - locatie foto's onbekend:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
• (es) Video over nieuwe bordjes El Pianista - TVN - 30-06
• (nl) Link naar artikel Volkskrant - KAARTJE KLOPT NIET! - 28-06
• (nl) Filmpje over de plek van NOS - 27-06
• (es) Video van de trail, ook 's nachts - 25-06
• (nl) Als je over ze praat, doe je iets voor ze - artikel NRC - 23-06
Onze directe bron: de telemetro video.quote:
Dat vermoeden had ik al, alleen dit stukje is van Mata, spreekt imo goed spaans, dus waarom dat kleren in MV?quote:Op maandag 6 april 2015 10:54 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Onze directe bron: de telemetro video.
Ik maakte eerder een uitsnede:
http://s8.photobucket.com(...)mp4.html?sort=3&o=43
Hij heeft het over 'ropa claro' wat kledingstuk, licht van kleur betekent.
Ook zegt hij dat het bij de 2e kabelbrug is gevonden.
Uit andere bron weten we dan weer dat het om de shorts van Kris ging.
Welke schoenmaat hadden de meiden?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:30 schreef Za het volgende:
[..]
Kris en Lisanne lopen eerst de Pianista en dan nog km's verder tot ze verdwaald zijn, het is warm en ze hebben geen droge reserve sokken bij zich.
Vervolgens lopen ze verder en verder tot in de jungle, al die tijd op hun rijgboots.
Met natte sokken of zonder sokken, je voeten gaan opzetten en je krijgt blaren, het is niet dragelijk om die schoenen dan aan te houden.
Wanneer je er dan vanuit gaat dat ze nog 10 dagen in leven zijn geweest, dan is het gewoon niet voorstelbaar dat ze zich tot op het laatst niet van hun schoenen hebben ontdaan.
Ik voel er niet voor onnodige details neer te typen, je kunt het zelf invullen.
Dat is niet bekend. De enige bron die we enigszins hebben is het interview van 23 november, waarin Pittí zegt dat ze "ongeveer maat 9" hebben. Wie van de twee? Allebei?quote:Op maandag 6 april 2015 11:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Best zinvol om zoals Jackie eens flink terug te lezen, sommige dingen zijn dus al achterhaald, maar deze post vind ik ook erg sterk:
[..]
Welke schoenmaat hadden de meiden?
Ropa betekent: kledingstuk (enkelvoud) of kleren (meervoud).quote:Op maandag 6 april 2015 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al, alleen dit stukje is van Mata, spreekt imo goed spaans, dus waarom dat kleren in MV?
Het zou best kunnen dat degenen die een bijdrage hebben geleverd aan het findkrisenlisanne fonds, automatisch belanghebbende zijn en inzage mogen hebben?quote:Op zondag 5 april 2015 20:37 schreef Perico het volgende:
Wat rest, is misschien nog een ethische discussie. Journalisten hebben alle dossiers gekregen, uit naam van de bevolking min of meer, door een appel op de WOB. Dus wij zouden er in principe net zoveel aanspraak op mogen maken, volgens de rechtspraak. Een journalist is geen ethische wondermens die een uitzonderingspositie inneemt.
Dat zou dan afgesproken moeten zijn. Vanzelf (krachtens het recht) is dat niet zo.quote:Op maandag 6 april 2015 12:16 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat degenen die een bijdrage hebben geleverd aan het findkrisenlisanne fonds, automatisch belanghebbende zijn en inzage mogen hebben?
Of misschien wel juissst om iets als een WOB-verzoek te voorkomen. Dat ze dachten, we gunnen de Telegraaf gewoon even een inkijkje, want anders is het rapport straks voor heel Nederland openbaar, inclusief die maffe forumgekkies.quote:Op maandag 6 april 2015 12:16 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat degenen die een bijdrage hebben geleverd aan het findkrisenlisanne fonds, automatisch belanghebbende zijn en inzage mogen hebben?
Ik blijf bij mijn eerdere hypothese dat de iPhone-foto van Kris toen al bekend was.quote:Op maandag 6 april 2015 12:11 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ropa betekent: kledingstuk (enkelvoud) of kleren (meervoud).
Aangezien uit verschillende bronnen, blijkt dat de lichtgekleurde broek in de buurt van die brug werd gevonden, moet dat het zijn.
Opmerkelijk is: hoe wist Palacio dat die broek van Kris was en niet van Lisanne?
quote:
Ja, idd. Grote kans dat die foto bijvoorbeeld naar haar vriend werd gestuurd.quote:Op maandag 6 april 2015 12:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik blijf bij mijn eerdere hypothese dat de iPhone-foto van Kris toen al bekend was.
6.44 en 10. 45 is precies 4 uur. Zou je de WIFI daar per uur kunnen huren en zouden de verschillende studenten dan ook het gebruik van elkaar overnemen? Dan is de tijd van 10.45 niet per se relevant voor het dagschema van K&L. WIFI stopt niet vanzelf. Daar moet je wat voor doen (afsluiten). Zouden K&L dan de eerste gebruikers zijn (lekker vroeg). Dan hadden ze nog een lange ochtend voor zich tot ca 11.00 de wandeling begon.quote:Op maandag 6 april 2015 07:58 schreef Physsic het volgende:
[Op maandag 6 april 2015 02:56 schreef jackie12 het volgende:
- Zal 10.45 uur als tijdstip zijn genomen omdat op dat moment de WIFI werd verbroken bij de taalschool?]
Ik dacht dat daar iets van de te zien was in de 1Vandaag-video, maar helaas staat daar alleen de tijd van het connecten (denk ik).
6:44 Wifi: Spanish by the River
Zonder internet/netwerk?quote:Op maandag 6 april 2015 12:38 schreef RapaNui het volgende:
[..]
[..]
Ja, idd. Grote kans dat die foto bijvoorbeeld naar haar vriend werd gestuurd.
Verzonden op de Mirador zou hebben betekend dat men wist dat ze op die tijd op die herkenbare plek waren. Niet dus.quote:Op maandag 6 april 2015 12:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zonder internet/netwerk?
Of was dat er nog wel op de Mirador?
Ja, de foto op de Mirador. Dat zou best wel het laatste kunnen zijn wat ze door hebben gestuurd.quote:Op maandag 6 april 2015 12:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zonder internet/netwerk?
Je doelt op de foto van Kris genomen op de Mirador waar ze nog bereik hadden, en de ouders na aanleiding van deze foto wisten hoe laat ze op de Mirador stonden?quote:Op maandag 6 april 2015 12:38 schreef RapaNui het volgende:
[..]
[..]
Ja, idd. Grote kans dat die foto bijvoorbeeld naar haar vriend werd gestuurd.
Welke dan?quote:Op maandag 6 april 2015 12:43 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Verzonden op de Mirador zou hebben betekend dat men wist dat ze op die tijd op die herkenbare plek waren. Niet dus.
Op de Mirador sta je in het bereik van meerdere zendmasten.quote:Op maandag 6 april 2015 12:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zonder internet/netwerk?
Volgens mij zijn er best veel manieren op WiFi beschikbaar te stellen aan anderen.quote:Op maandag 6 april 2015 12:40 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
6.44 en 10. 45 is precies 4 uur. Zou je de WIFI daar per uur kunnen huren en zouden de verschillende studenten dan ook het gebruik van elkaar overnemen? Dan is de tijd van 10.45 niet per se relevant voor het dagschema van K&L. WIFI stopt niet vanzelf. Daar moet je wat voor doen (afsluiten). Zouden K&L dan de eerste gebruikers zijn (lekker vroeg). Dan hadden ze nog een lange ochtend voor zich tot ca 11.00 de wandeling begon.
Volgens de overlevering moesten ze ook nog heel wat doen in de tussentijd. Het ochtendschema is ook van belang voor de veelgestelde vraag hoe ze naar het pianistapad (kunnen) zijn gegaan. Bus, taxi, lift, 4WD, te voet? Heeft de bus daar een regelmatige dienstregeling? Ik heb wel gelezen over een halfuursdienst.
De zoekteams zijn waarschijnlijk gebrieft. Daar hoort dan ook een relevante foto bij, om te weten waarnaar ze moeten zoeken en vondsten te kunnen inschatten. De zoektocht begon na de vondst van de rugzak en toen waren alle foto's al bekend. (al dan niet gejat van de SD-kaart)quote:Op maandag 6 april 2015 12:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik blijf bij mijn eerdere hypothese dat de iPhone-foto van Kris toen al bekend was.
Ja, precies. Volgens mij heeft de familie ook wel 'ns gezegd dat ze van die wandeling niks vernomen hadden. Daarom begreep ik ook niet wanneer die foto dan verstuurd zou moeten zijn.quote:Op maandag 6 april 2015 12:43 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Verzonden op de Mirador zou hebben betekend dat men wist dat ze op die tijd op die herkenbare plek waren. Niet dus.
. . . en hebben ze dus niet verzonden. Zo ja dan hadden experts de plek kunnen herkennen, de tijd geweten en beter kunnen zoeken.quote:Op maandag 6 april 2015 12:46 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Op de Mirador sta je in het bereik van meerdere zendmasten.
Wat mij nog altijd bij is gebleven, is dat de ouders van Kris zeiden dat haar vriend om 2 u lokale tijd (op 1 april) een laatste sms/bericht had gestuurd naar haar vriend. Twee u lokale tijd kan misschien iets ruimer worden genomen: 1 uur lokale tijd.quote:Op maandag 6 april 2015 12:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, precies. Volgens mij heeft de familie ook wel 'ns gezegd dat ze van die wandeling niks vernomen hadden. Daarom begreep ik ook niet wanneer die foto dan verstuurd zou moeten zijn.
De familie ontving op 1 april 14:00 lokale tijd het laatste WhatsAppje. K & L waren toen al voorbij de Mirador.quote:Op maandag 6 april 2015 12:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, precies. Volgens mij heeft de familie ook wel 'ns gezegd dat ze van die wandeling niks vernomen hadden. Daarom begreep ik ook niet wanneer die foto dan verstuurd zou moeten zijn.
Ze hadden tot 45 minuten na de Mirador bereik, zie video AFKquote:Op maandag 6 april 2015 12:52 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De familie ontving op 1 april 14:00 lokale tijd het laatste WhatsAppje. K & L waren toen al voorbij de Mirador.
Denk je?quote:Op maandag 6 april 2015 12:47 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De zoekteams zijn waarschijnlijk gebrieft. Daar hoort dan ook een relevante foto bij, om te weten waarnaar ze moeten zoeken en vondsten te kunnen inschatten. De zoektocht begon na de vondst van de rugzak en toen waren alle foto's al bekend. (al dan niet gejat van de SD-kaart)
Oh, dohh! Ik heb niks gezegd.quote:Op maandag 6 april 2015 12:52 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De familie ontving op 1 april 14:00 lokale tijd het laatste WhatsAppje. K & L waren toen al voorbij de Mirador.
Edit: RapaNui was me voor.
In mijn herinnering was dat de foto van Lisanne en was dat enige tijd nadat de rugzak was gevonden. Die foto is met het fototoestel gemaakt. Die van Kris op dezelfde plek komt van de iPhone. Vergelijk mijn eerdere collage.quote:Op maandag 6 april 2015 12:49 schreef Physsic het volgende:
Ik meen me te herinneren dat iemand hier die foto al vrij vroeg ontdekte als coverfoto op haar broers Bookface.
Iemand een idee wanneer dat was?
Ik zit echt zwaar te zeveren. Ik haal alles door de war.quote:Op maandag 6 april 2015 12:55 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
In mijn herinnering was dat de foto van Lisanne en was dat enige tijd nadat de rugzak was gevonden. Die foto is met het fototoestel gemaakt. Die van Kris op dezelfde plek komt van de iPhone. Vergelijk mijn eerdere collage.
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=37
Die Palacio is geen lid van het officiële zoekteam, dus een briefing is er niet geweest voor hem. Misschien door F, die had ze in de kleren gezien. Uit de media hadden ze daar toch net zoveel als wij hier op dat moment?quote:Op maandag 6 april 2015 12:11 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Opmerkelijk is: hoe wist Palacio dat die broek van Kris was en niet van Lisanne?
quote:Op zondag 21 september 2014 14:58 schreef Domnivoor het volgende:
We hebben een aantal foto's van de Canon die vrijwel zeker in Panama van de camera zijn geplukt en gelekt naar de media. We hebben ook een iPhone-foto van Kris. Deze is door iemand anders naar buiten gebracht dan de camerafoto's. En hij dook op voordat er een NFI-rapport werd opgestuurd. Dus hoe komen ze eraan?
Een paar mogelijkheden. De foto is:
1) vanaf de Mirador naar S. (de vriend van Kris) gestuurd en door S. doorgestuurd naar het vrijwillige zoekteam, en vervolgens naar de media gelekt.
2) vanaf de Mirador naar S. gestuurd en door S. doorgestuurd naar de Panamese autoriteiten, en vervolgens naar de media gelekt.
3) vanaf de Mirador naar S. gestuurd en weken later aangekomen, en vervolgens naar de media gelekt.
4) na de vondst van de rugzak door Panamese onderzoekers van de iPhone gehaald en vervolgens naar de media gelekt.
5) door het NFI/OM naar de media gelekt.
6) door NFI/OM naar de familie gestuurd, en door de advocaat naar de media gelekt.
7) iets anders.
Ik ga voor optie 1 als meest aannemelijke verklaring.
quote:Op maandag 6 april 2015 13:12 schreef Domnivoor het volgende:
Nog even mijn post daarover teruggezocht:
[..]
7: gelekt na briefing?quote:Op maandag 6 april 2015 13:12 schreef Domnivoor het volgende:
Nog even mijn post daarover teruggezocht:
[..]
Wanneer?quote:
Welke briefing, ze waren onder leiding van F zelf gaan zoeken omdat ze geen vertrouwen hadden in de officiële instanties...quote:
Inderdaad, en hou er dan ook rekening mee, dat met name Kris haar schoenen en sokken aanhad en verder alleen een onderbroek en een hemdje...quote:Op maandag 6 april 2015 13:30 schreef Physsic het volgende:
Inderdaad toch best opmerkelijk dat ze 2,5uur lang vrij enthousiast foto's hebben gemaakt en dat dit opeens stopt (tot 7dagen later).
[ afbeelding ]
Omdat er na Q1 een wending heeft plaatsgevonden en zij diezelfde dag 1 april al zijn overleden.quote:Op maandag 6 april 2015 13:30 schreef Physsic het volgende:
Inderdaad toch best opmerkelijk dat ze 2,5uur lang vrij enthousiast foto's hebben gemaakt en dat dit opeens stopt (tot 7dagen later).
[ afbeelding ]
Bedoel je dit, omdat het enige tijd na hun vermissing nog niet helemaal duidelijk was of ze dat pad nou zijn gaan bewandelen?quote:Op maandag 6 april 2015 13:42 schreef RapaNui het volgende:
Als de Mirador-foto van Kris idd hét contact is geweest met haar vriend, dan had de locatie zeer snel bekend moeten zijn. Dat contact was het laatste teken van leven van de meiden. En die locatie had zeer gemakkelijk herkend moeten worden door de lokale mensen.
Dat geeft stof tot nadenken...
Na het ontdekken van de foto's wist men beter. Gebrieft of niet, als de zoekenden de foto's bij zich hadden heeft Angel die natuurlijk ook gezien.quote:Op maandag 6 april 2015 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Denk je?
edit: tot de vondst van het broekje dacht men toch aan 2 zwarte lycra's?
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 6 april 2015 13:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, en hou er dan ook rekening mee, dat met name Kris haar schoenen en sokken aanhad en verder alleen een onderbroek en een hemdje...
Voor de situatie op 1 april lijkt me dat een onjuiste bewering.quote:Op maandag 6 april 2015 13:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, en hou er dan ook rekening mee, dat met name Kris haar schoenen en sokken aanhad en verder alleen een onderbroek en een hemdje...
Ja, dat bedoel ik, hoewel tegelijkertijd ook wel vrij snel duidelijk was dat El Pianista in beeld was.quote:Op maandag 6 april 2015 13:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bedoel je dit, omdat het enige tijd na hun vermissing nog niet helemaal duidelijk was of ze dat pad nou zijn gaan bewandelen?
Op 25 juli 2014 maakte de broer van Lisanne van img_499 zijn feestboekkaft.quote:Op maandag 6 april 2015 12:49 schreef Physsic het volgende:
Ik meen me te herinneren dat iemand hier die foto al vrij vroeg ontdekte als coverfoto op haar broers Bookface.
Iemand een idee wanneer dat was?
Het is maar de vraag of een foto uit Nederland precies op de juiste tafel bij de juiste leidinggevende terecht komt. Als er een onduidelijke commandostructuur is, in alle hectiek...quote:Op maandag 6 april 2015 13:42 schreef RapaNui het volgende:
Als de Mirador-foto van Kris idd hét contact is geweest met haar vriend, dan had de locatie zeer snel bekend moeten zijn. Dat contact was het laatste teken van leven van de meiden. En die locatie had zeer gemakkelijk herkend moeten worden door de lokale mensen.
Dat die foto met een iPhone is gemaakt is volgens mij wel duidelijk.quote:Op maandag 6 april 2015 15:37 schreef Perico het volgende:
[..]
Op 25 juli 2014 maakte de broer van Lisanne van img_499 zijn feestboekkaft.
Hij heeft dit gedaan door gebruik te maken van het origineel van 4000x3000 pixels.
Ik post hier nogmaals de data, waarom ik denk dat de foto van Kris gemaakt is met haar iPhone:
[ afbeelding ]
Een 72-bit foto met EXIF versie 0221 is standaard voor de iPhone, voor dat moment. Voor een Samsung was dat een jaar geleden 72-bit en EXIF versie 0220, uitzonderingen daargelaten.
Voor de Canon Powershot zijn de gangbare data EXIF versie 0230 en 180-bit foto's in Landscape formaat en 96-bit in Portrait formaat.
quote:Op maandag 6 april 2015 15:37 schreef Perico het volgende:
[..]
Op 25 juli 2014 maakte de broer van Lisanne van img_499 zijn feestboekkaft.
Hij heeft dit gedaan door gebruik te maken van het origineel van 4000x3000 pixels.
Ik post hier nogmaals de data, waarom ik denk dat de foto van Kris gemaakt is met haar iPhone:
[ afbeelding ]
Een 72-bit foto met EXIF versie 0221 is standaard voor de iPhone, voor dat moment. Voor een Samsung was dat een jaar geleden 72-bit en EXIF versie 0220, uitzonderingen daargelaten.
Voor de Canon Powershot zijn de gangbare data EXIF versie 0230 en 180-bit foto's in Landscape formaat en 96-bit in Portrait formaat.
Het is natuurlijk niet zeker maar een aanname dat ze foto's en specifiek ook die foto (van Kris in spijkerbroek) hebben gezien.quote:Op maandag 6 april 2015 14:07 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Na het ontdekken van de foto's wist men beter. Gebrieft of niet, als de zoekenden de foto's bij zich hadden heeft Angel die natuurlijk ook gezien.
Inderdaad!quote:Op maandag 6 april 2015 13:42 schreef RapaNui het volgende:
Protest.quote:Op maandag 6 april 2015 15:43 schreef Perico het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of een foto uit Nederland precies op de juiste tafel bij de juiste leidinggevende terecht komt. Als er een onduidelijke commandostructuur is, in alle hectiek...
Als ik dit lees, krijg ik gewoon de koude rillingen...wat is er toch allemaal aan de hand geweest?quote:Op maandag 6 april 2015 16:48 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Protest.
1. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat die foto opgestuurd zou zijn naar / getoond zou zijn aan bijvoorbeeld Ingrid, die als woordvoerder optrad en de familie hielp toen de familie naar Boquete afreisde. Naar eigen zeggen is de Pianista Ingrids favoriete wandeling. De Mirador zou ze moeten hebben herkend.
2. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat die foto met name zou zijn getoond aan de gids die de meiden als vermist had opgegeven en zoveel hulp bood. Laat hij nou net gespecialiseerd zijn in de Pianista.
Ik kan me herinneren dat Libby van WS aangaf dat in de eerste dagen van april een bericht op de radio werd verspreid, dat er een foto circuleerde van de Mirador van de Pianista, waarop Kris en/of Lisanne te zien waren. Zou het om deze foto gaan? (Dat radiobericht kan overigens niet meer worden teruggehaald.)
Hee, dat wist ik niet eens. Dat topic ging voor mij vaak te snel om te kunnen volgen.quote:Op maandag 6 april 2015 16:48 schreef RapaNui het volgende:
Ik kan me herinneren dat Libby van WS aangaf dat in de eerste dagen van april een bericht op de radio werd verspreid, dat er een foto circuleerde van de Mirador van de Pianista, waarop Kris en/of Lisanne te zien waren. Zou het om deze foto gaan? (Dat radiobericht kan overigens niet meer worden teruggehaald.)
Waarom heeft dan niemand wat gezegd??? Waarom is de data dan niet meteen doorgegeven?quote:Op maandag 6 april 2015 17:00 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Hee, dat wist ik niet eens. Dat topic ging voor mij vaak te snel om te kunnen volgen.
Dat maakt het nog aannemelijker dat deze foto vanaf de Mirador verzonden is.
Kun je die post ook terughalen? Dan moet-ie ook nog inhoudelijk worden geverifieerd!quote:Op maandag 6 april 2015 16:48 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Protest.
1. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat die foto opgestuurd zou zijn naar / getoond zou zijn aan bijvoorbeeld Ingrid, die als woordvoerder optrad en de familie hielp toen de familie naar Boquete afreisde. Naar eigen zeggen is de Pianista Ingrids favoriete wandeling. De Mirador zou ze moeten hebben herkend.
2. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat die foto met name zou zijn getoond aan de gids die de meiden als vermist had opgegeven en zoveel hulp bood. Laat hij nou net gespecialiseerd zijn in de Pianista.
Is het wel een "foutje" of is alles om redenen gewoon genegeerd?quote:Op maandag 6 april 2015 17:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom heeft dan niemand wat gezegd??? Waarom is de data dan niet meteen doorgegeven?
Waarom heeft Ingrid of PLinio of Feliciano dan niet aan de bel getrokken?
Is dit foutje nummer zoveel in de zaak K&L?
Correct, een logische aanname.quote:Op maandag 6 april 2015 16:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zeker maar een aanname dat ze foto's en specifiek ook die foto (van Kris in spijkerbroek) hebben gezien.
Er is wel aan de bel getrokken maar niet hard genoeg.quote:Op maandag 6 april 2015 17:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom heeft dan niemand wat gezegd??? Waarom is de data dan niet meteen doorgegeven?
Waarom heeft Ingrid of PLinio of Feliciano dan niet aan de bel getrokken?
Is dit foutje nummer zoveel in de zaak K&L?
Nee, dat klopt niet, want er zijn diverse andere foto's van Kris met het broekje aan.quote:Op maandag 6 april 2015 17:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Dus even samenvatten:
de i phone foto van Kris, kan verzonden zijn op 1 april naar S, de vriend van Kris.
Raar is dan dat niemand aan de bel heeft getrokken en de foto niet bekeken is (data/tijdstip van maken zoals Perico gedaan heeft)
Dan had men dus geweten dat de getuigen en de tijden daarvan niet klopten en direct gericht had kunnen zoeken nabij de Mirador/CD
of:
De iphone foto is pas door de familie/S gezien na 3 juli, toen de tas in Nederland door Pitti werd overgedragen aan het NFI.
Hierna is de foto verspreid maar ondertussen zijn de overige resten gevonden en kan het vrijwiliige zoekteam dus niet weten dat de spijkerbroek van Kris was.
Raar hieraan is dat men wist dat de broek van Kris was, zonder hier informatie over te kunnen hebben gehad.
Dit klopt toch?
Welke niet bekend waren bij het vrijwillige zoekteam van Fquote:Op maandag 6 april 2015 17:09 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet, want er zijn diverse andere foto's van Kris met het broekje aan.
Nee, nee, je hebt gelijk: dit gesprek gaat over als de foto op de Mirador doorgestuurd is naar de vriend van Kris. Zat de foto bij het laatste bericht aan haar vriend, op "dinsdag 2 uur lokale tijd"?quote:Op maandag 6 april 2015 17:04 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Kun je die post ook terughalen? Dan moet-ie ook nog inhoudelijk worden geverifieerd!
Er dreigt nu een hoop desinformatie te ontstaan door ongeverifieerde aannames over de beschikbaarheid van foto's. Straks gaat iemand beweren dat de vriend van Kris in het complot zit omdat hij een foto zou hebben achtergehouden.
Jawel, deze foto circuleerde meteen al:quote:Op maandag 6 april 2015 17:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Welke niet bekend waren bij het vrijwillige zoekteam van F
Mooie foto alleen niet van 1 april, ik werd hier op het forum geattendeerd op het feit dat men ervan uitging dat ze allebei een zwart lycra aanhadden. Pas na de Foto's van 1 april dus na 24 juni, zijn de foto's openbaar gemaakt.quote:Op maandag 6 april 2015 17:13 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Jawel, deze foto circuleerde meteen al:
[ afbeelding ]
Het past in elk geval prima in een scenario waarbij ze om 1 uur op de Mirador waren. Ze waren sportief genoeg om daar in twee uur naar toe te lopen. Daarvoor hoeven geen 4WD's uit het niets te worden getoverd.quote:Op maandag 6 april 2015 02:56 schreef jackie12 het volgende:
Ik neem aan, dat het om de foto van Kris op de Mirador gaat, in dit geval.quote:Op maandag 6 april 2015 16:48 schreef RapaNui het volgende:
Opgepast, die bewuste iPhone foto -- eveneens een verkleining -- bevat geen metadata. ExifTool geeft enkel dit weer:quote:Op maandag 6 april 2015 17:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Dus even samenvatten:
de i phone foto van Kris, kan verzonden zijn op 1 april naar S, de vriend van Kris.
Raar is dan dat niemand aan de bel heeft getrokken en de foto niet bekeken is (data/tijdstip van maken zoals Perico gedaan heeft)
Alleen, als je de foto laadt in Adobe Photoshop, krijg je merkwaardig genoeg de info die ik eerder in post #261 in de vorm van een foto liet zien.quote:---- File ----
FileSize : 128 kB
FileModifyDate : 2014:08:30 04:07:39+02:00
FileAccessDate : 2014:08:30 04:07:27+02:00
FileCreateDate : 2014:08:30 04:07:39+02:00
FilePermissions : rw-rw-rw-
FileType : JPEG
MIMEType : image/jpeg
ImageWidth : 1024
ImageHeight : 768
EncodingProcess : Baseline DCT, Huffman coding
BitsPerSample : 8
ColorComponents : 3
YCbCrSubSampling : YCbCr4:2:0 (2 2)
Er wordt niets getoverd. Er is zelfs een taxichauffeur die zich gemeld heeft als zijnde de chauffeur van K&L alleen is die nou dood.quote:Op maandag 6 april 2015 17:32 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Het past in elk geval prima in een scenario waarbij ze om 1 uur op de Mirador waren. Ze waren sportief genoeg om daar in twee uur naar toe te lopen. Daarvoor hoeven geen 4WD's uit het niets te worden getoverd.
Ik weet niet of die data wordt meegestuurd als je die foto via bijv. WhatsApp stuurt. Ik weet wel dat de metadata verloren gaat als de foto naar Facebook wordt geupload.quote:Op maandag 6 april 2015 18:28 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik neem aan, dat het om de foto van Kris op de Mirador gaat, in dit geval.
[..]
Opgepast, die bewuste iPhone foto -- eveneens een verkleining -- bevat geen metadata. ExifTool geeft enkel dit weer:
[..]
Alleen, als je de foto laadt in Adobe Photoshop, krijg je merkwaardig genoeg de info die ik eerder in post #261 in de vorm van een foto liet zien.
Normaliter levert ExifTool veel meer gegevens. In ieder geval, van deze foto is dus geen tijd en datum van het origineel bekend.
De tijdstippen die die chauffeur noemde kunnen onmogelijk betrekking hebben op K&L. Dat hij hun chauffeur was is dus in het beste geval twijfelachtig. Bovendien reed hij, mag ik aannemen, in een gewone automobiel en heeft hij ze naar eigen zeggen afgezet bij het restaurant. Hij is dus in ieder geval niet een eind met ze de berg opgereden, en dat is de 4WD-hypothese waar ik op doelde.quote:Op maandag 6 april 2015 18:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er wordt niets getoverd. Er is zelfs een taxichauffeur die zich gemeld heeft als zijnde de chauffeur van K&L alleen is die nou dood.
Leonardo M. kan nog steeds de taxichauf van Kris en Lisanne voor de maandag 31 maart zijn geweest. Die tijden en getuigenissen kloppen wel en Martijn F. heeft direct gesproken met Pedro C. en andere getuigen.quote:Op maandag 6 april 2015 19:00 schreef Gorraay het volgende:
[..]
De tijdstippen die die chauffeur noemde kunnen onmogelijk betrekking hebben op K&L. Dat hij hun chauffeur was is dus in het beste geval twijfelachtig. Bovendien reed hij, mag ik aannemen, in een gewone automobiel en heeft hij ze naar eigen zeggen afgezet bij het restaurant. Hij is dus in ieder geval niet een eind met ze de berg opgereden, en dat is de 4WD-hypothese waar ik op doelde.
Dan hoop ik wel dat je vandaag even terugleest.quote:Op maandag 6 april 2015 20:08 schreef El_Matador het volgende:
Die 10:45 is een richttijd, gepost door de ouders in de EenVandaagvideo van 4 augustus. "Vertrokken uit Boquete". Hoe die tijd tot stand gekomen is, weten we niet precies.
Ik zie er niets geks in om door een aardige taxichauf wat hogerop afgezet te worden, daar heb je echt geen 4x4 voor nodig.
Ruim 13 km naar restaurant El Pianistaquote:Op maandag 6 april 2015 18:04 schreef Physsic het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat de afstand is tussen het Hostel en het beginpunt van de Pianista? Of hoelang je daar lopend/metauto over doet.
Is daar bewijs van dan? Heb ik iets gemist?quote:Op maandag 6 april 2015 20:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan hoop ik wel dat je vandaag even terugleest.
De telefoon had tot 10:45 wifi contact en daarna niet meer.
Ik zoek hem ff voor je op.quote:Op maandag 6 april 2015 20:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Is daar bewijs van dan? Heb ik iets gemist?
Wat wil je er dan van maken een mix naar wat per scenario het beste uitkomt?quote:Op maandag 6 april 2015 22:35 schreef StaceySinger het volgende:
jullie gaan er vanuit dat alle wifi en foto tijden kloppen
en al die getuigen dan ?
zijn die ineens weggezet als leugenachtig en onbetrouwbaar ?
Wat moet je nog geloven?quote:Op maandag 6 april 2015 22:35 schreef StaceySinger het volgende:
jullie gaan er vanuit dat alle wifi en foto tijden kloppen
en al die getuigen dan ?
zijn die ineens weggezet als leugenachtig en onbetrouwbaar ?
Lukt dus niet, volgens 1 vandaag dus ingelogd op WIFI bij Spanish op 31 maart. Maar welke telefoongegevens ze daarvoor in beeld lieten zien, geen idee.quote:
Dus niet vanwege wifi-bepaling. Nog steeds een richttijd dus.quote:Op maandag 6 april 2015 22:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lukt dus niet, volgens 1 vandaag dus ingelogd op WIFI bij Spanish op 31 maart. Maar welke telefoongegevens ze daarvoor in beeld lieten zien, geen idee.
Waarom de familie/1vandaag de start van de tocht in Boquete aangeeft op 10:45 uur? Door de gegevens/zoekgeschiedenis op de pc daar?
Natuurlijk is dat niet raar, er waren overal opsporingsberichten actief.quote:Dan blijft het raar dat men wist dat de spijkerbroek van Kris was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |