abonnement Unibet Coolblue
pi_143600594
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4
Directe link naar kaart met vondsten en El Pianista in Google Maps


De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08
op basis van video EénVandaag, zie onder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe informatie:


Vindplaats schoen Lisanne (achter een boom in het gras)


Animatie van vondst rugzak
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 – Fotoverslag

Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spullen Lisanne en Kris - mee op de hike:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Berovingen in het gebied rond Boquete:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Links: Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
Rechts: Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 20-08-2014 06:38:44 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143600613
Rubella gaf een goede link in het laatste deel:

https://www.osac.gov/pages/ContentReportDetails.aspx?cid=14201

Hierin staat:

quote:
Overall Crime and Safety Situation

Panama remains relatively safe when compared to other Central American countries, yet crime rates are higher than one would encounter in most of the United States. The three provinces with the largest cities had the highest overall crime rates: Panama, Colon, and Chiriqui.

Violent crime started to rise in 2007 and topped 800 murders in 2009. However, efforts by Panamas National Police (PNP) to combat this trend appear to have made an impact. In 2010, the number of homicides declined to 759. This number was maintained in 2011, and there was a further decline in 2012 with a total of 665 recorded homicides. This puts the homicide rate at 18.0 per 100,000 inhabitants for 2012.

This downward trend was also reflected in crimes involving gun violence overall, but reports of robbery increased by 4.7 percent to 9,465 reported cases in 2012, of which 588 (16.7 percent) involved a firearm. Further, while the actual number of homicides declined, the percentage of homicides attributed to armed robbery grew from nine percent in 2011 to 17 percent in 2012.

The number of reported rapes is up significantly, from 809 reported in 2009 to 1,100 rapes reported in 2012.

Reports of theft also increased substantially from 18,435 reports in 2011 to 20,098 reported thefts in 2012.

Reports of burglary remained essentially unchanged with 2,364 reports in 2012.

Kidnapping Threats
Reported kidnappings declined in 2012, following a three-year downward trend after hitting a high of 38 reported kidnappings in 2009; 2012 ended with 20 reported kidnappings for the year.
Belangrijk punt is dat lang niet alle moorden worden gerapporteerd. Met name moorden in het criminele circuit niet.

Toch, uitgaande van deze cijfers is 17% van de moorden in 2012 toe te schrijven aan roofovervallen. 0,17 * 665 ~ 113 moorden na een overval = 552 moorden zonder dat er een overval aan te pas kwam. Hieronder vallen ook crimes passionelles, geen onbekend verschijnsel in Latijns-Amerika.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143600768
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welke echtparen? Heb je geen link ofzo? Wat bedoel je? Ik vraag gewoon iets, kan je het uitleggen toch? Doe ik ook als mensen niet snappen wat ik zeg.

Jij begint over 2 echtparen. Leg dan uit wat je bedoelt, zou ik zeggen.
Er staat een link een aantal topics terug. Meerdere links én quotes zelfs.
Ik herhaal iets dat uitgebreid besproken is. Google anders, in het engels. De website was volgens mij Altocrime ofzo? Kijk, help ik je ook nog een beetje.
pi_143600799
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:15 schreef El_Matador het volgende:
Rubella gaf een goede link in het laatste deel:

https://www.osac.gov/pages/ContentReportDetails.aspx?cid=14201

Hierin staat:

[..]

Wat zegt dat dan over verkrachting = diefstal of verkrachting = moord?
pi_143600930
(nl) Radio-uitzending met Jildou van Opzeeland - EenVandaag - 04-08
quote:
• Laatste foto, die van Kris, op 1 april om 14:00 uur langs/bij een quebrada
• Om 16:30 eerste noodoproep gedaan. (dus 2,5 uur na de laatste foto van Kris waar alles nog goed 'leek')
• van de 90 foto's (gemaakt op 8 april) zijn er 87 donker en daar valt niets van af te zien/lezen
• 3 van deze 90 foto's zijn wazig. Iets van rotswand te zien met rode stenen en stofdeeltjes in de lucht (?)
• onduidelijk op welke locatie deze 3 foto's gemaakt zijn
• ouders vragen zich af waarom er na de foto bij de quebrada geen andere foto's zijn gemaakt
• ouders vinden verdwaling onwaarschijnlijk omdat het één pad (heen en terug) is.
• de ouders hebben WEER de DNA-bevestiging van de laatst gevonden botresten alleen uit de media vernomen


[ Bericht 79% gewijzigd door El_Matador op 20-08-2014 05:31:37 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143600970
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat zegt dat dan over verkrachting = diefstal of verkrachting = moord?
Het geeft de kans aan dat het verkrachting en of moord is. Panama heeft ongeveer 3 miljoen inwoners en er zijn 1100 verkrachtingen per jaar. Dat is een kans van 0.03 %. Nu loop je als buitenlander meer kans, aangezien je meestal als wandelende ATM wordt gezien .
Je kunt dan een beetje inschatten of verkrachting een realistisch scenario is.
pi_143601206
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"een link een aantal topics terug", je kan niet gewoon een link geven? Ik help mensen ook direct naar de juiste link.

Ik heb net gezocht op Google, kan het niet vinden.
Valt me zwaar van je tegen. Ik denk dat je het niet eens geprobeerd hebt. Eerste resultaat google:
http://www.altoalcrimen.org/?p=1
quote:
UPDATE on La Pianista / Palo Alto Criminal Activity

Before Christmas this year, a tourist couple was robbed at gunpoint hiking on the trail above La Pianista restaurant in Palo Alto.

In cooperation with the victims, who had left the country, a private investigation was undertaken that identified two suspects, whose names were turned over to the police by Alto al Crimen.

Unfortunately, since the victims were out of the country and only untraceable cash was taken, no action was possible at the time.

Since then, the home of Carol and Tom Hurst was burglarized in that same neighborhood and an unsuccessful burglary of the Rock Restaurant was attempted.

A couple of weeks ago, another tourist couple was robbed at gunpoint on the same trail.

They reported to the police immediately, the previous suspects were brought in and positively identified. Unfortunately the victims had to leave the country before they could testify and the suspects walked free again.

It is only a matter of time before these guys are finally removed from the community, but in the meantime, it would be a good idea to avoid walking the trail above La Pianista and especially to alert visitors to avoid the area.
quote:
About a week ago, a single female walking on the road was assaulted in the vicinity of la Pianista restaurant. She was attacked from behind by a male Panamanian 15-19 years old, but was able to kick him in the genitals and scream, which ended the attack. Apparently the objective was to steal her backpack, which commonly have laptop computers in them.
Zo laatste keer. Ik ben geen secretaresse. En dan ook nog voor iemand die zegt het vervelend te vinden dat oude onderwerpen terug komen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:29:48 #8
163650 Greys
pi_143601255
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:28 schreef Ouder1 het volgende:

Zo laatste keer. Ik ben geen secretaresse. En dan ook nog voor iemand die zegt het vervelend te vinden dat oude onderwerpen terug komen.
Da's mig :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143601347
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:23 schreef Rubella het volgende:

[..]

Het geeft de kans aan dat het verkrachting en of moord is. Panama heeft ongeveer 3 miljoen inwoners en er zijn 1100 verkrachtingen per jaar. Dat is een kans van 0.03 %. Nu loop je als buitenlander meer kans, aangezien je meestal als wandelende ATM wordt gezien .
Je kunt dan een beetje inschatten of verkrachting een realistisch scenario is.
Het zegt mij eigenlijk niet zo veel. Gaat het om locals of toeristen? Hoeveel aangiftes worden er gedaan en hoe vaak wordt er geen aangifte gedaan?
En de vraag was niet hoeveel gerapporteerde verkrachtingen en diefstallen zijn er, maar juist de combinatie verkrachting+moord en verkrachting+diefstal in tegenstelling tot alleen verkrachting.
Oftewel; volgt op een verkrachting altijd diefstal? Is dat een wet van meden en perzen?
pi_143601360
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Da's mig :+
Ook.
pi_143601498
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het zegt mij eigenlijk niet zo veel. Gaat het om locals of toeristen? Hoeveel aangiftes worden er gedaan en hoe vaak wordt er geen aangifte gedaan?
En de vraag was niet hoeveel gerapporteerde verkrachtingen en diefstallen zijn er, maar juist de combinatie verkrachting+moord en verkrachting+diefstal in tegenstelling tot alleen verkrachting.
Oftewel; volgt op een verkrachting altijd diefstal? Is dat een wet van meden en perzen?
Het zijn allover cijfers als ik het goed lees, dus de aangiftes van het misdrijf gesplitst per misdrijf. Dit verslag is van heel Panama, dus dat houdt ook in dat de grote steden zoals Panama stad en David meegenomen zijn die een hoger cijfer hebben. Ik weet niet in hoeverre er rekening is gehouden met gecombineerde misdrijven, maar ook daar kun je kansberekening op los laten.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:36:50 #12
163650 Greys
pi_143601514
Als ik eens iets vergeet of overheen gelezen heb durf ik in elk geval amper meer te vragen, met dat gekattebek hier. Zonde. Je doet net of Mata je dagelijks veertien keer vraagt om te helpen even iets terug te zoeken, dan zou je zijn secretaresse zijn ja. Maar het is volgens mij de eerste keer dat hij het je letterlijk vraagt? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:38:28 #13
163650 Greys
pi_143601597
Overigens Mata, ik ben het niet helemaal met je eens betreffende het stukje dat een eventuele verkrachting door één persoon niet logisch zou zijn omdat het gezonde lange meiden waren. Als het onder bedreiging van een wapen (wat voor wapen ook) is, begin je alsnog weinig met 2 meiden denk ik. (En al helemaal als de aanvaller er eerst eentje of meer bewusteloos slaat, bv...)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143601682
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:56 schreef El_Matador het volgende:
Goed, ik heb dezelfde tactiek gevolgd als jackie en Miss Escobar es aan de tand gevoeld wat zij nou van de zaak vindt. Vanaf het begin wist ze dat ik er zo mee bezig was en vroeg me telkens of er nog nieuws was (met name in "het gat" tussen begin april en 11 juni -de vondst van de rugzak-).

Ik heb haar op een open manier gevraagd:
- zou Feliciano de dader van een misdrijf kunnen zijn?
- wat zou jij doen als je met een vriendin verdwaald was?

Misdrijf:
• ze stelt dat een misdrijf zeer onwaarschijnlijk is, en met name door een ervaren gids in het gebied. De meest ervaren persoon kent die selva ("jungle") op zijn duimpje en zou twee lichamen makkelijk begraven hebben buiten het pad/de rivier, ergens midden in de wildernis waar ze nooit ofte nimmer gevonden zouden worden
• bekend met de Latijns-Amerikaanse cultuur vindt ze het ook heel vreemd dat het geld nog in de rugzak zat, naast alle andere waardevolle spullen
• ook acht ze het vreemd dat uitgerekend een gids, die van het toerisme leeft, zich zo'n risico op ontdekking op zijn hals zou halen
• ze sluit uit dat een misdadiger de meiden hun telefoons niet zou afpakken

Verdwaling:
• net zo onervaren als Kris en Lisanne zou ze in het geval van samen zijn inderdaad de eerste nacht op/rond het pad doorbrengen door een campuche (een soort geimproviseerd schuilplaatsje) te maken en de volgende dag teruglopen over hetzelfde pad
• net zo onbekend met de natuurlijke mogelijkheden van orientatie (zon, sterren) zou zij ook niet weten waar het noorden (en dus de andere windrichtingen) was
wat ze wel heel duidelijk zei is dat ze wel zou weten dat als ze de vorige dag de bergkam is overgestoken om aan de noordkant van de waterscheiding te komen, dat ze dan terug bergop zou moeten en niet verder bergaf naar een onbekende rivier
• zij zou niet denken dat je "ook via de noordkant wel terug kan lopen naar Boquete" en zeker niet "es gaan zoeken naar een dorpje dat mogelijk daar zou moeten liggen"
• ze zou als ze verdwaald was, het pad markeren "als Hans en Grietje" om zo de weg terug te kunnen vinden
• als eerste zei ze: "Ik zou altijd samenblijven met mijn vriendin"


Dat laatste is inderdaad het meest logische. Je zou niet expres van elkaar weggaan, zeker niet die eerste avond/nacht. En juist daarom denk ik dat dat wel gebeurd is. En dat verklaart voor mij de verdwaling. Het is niet "we gaan samen verdwalen", maar "we zijn elkaar kwijt en kunnen elkaar niet terugvinden" waardoor de stress (langdurige panische situatie, [iets wat ik altijd zo genoemd heb, omdat Ouder1 gelijk heeft dat "paniek" een kortdurende toestand is]) exponentieel toeneemt en de keuzes alleen maar onlogischer worden.

Voor een misdrijf bestaan gewoon geen aanwijzingen en het punt is; er zijn wel heel veel aanwijzingen tegen een misdrijf (bezit van de telefoons, langdurige oproepen (of in ieder geval pogingen daartoe), de vondsten van de resten (en dus niet diep in de wildernis begraven). Voor een misdrijf is wel een motief, namelijk verkrachting. Maar, zonder aanwijzingen is dat motief natuurlijk niet na te gaan. En dat is precies wat de misdrijfscenario-aanhangers hier wel doen. Ze gaan uit van een misdrijf en passen daarna de feiten en aanwijzingen erin. Dat is geen zuivere "onderzoeksmethode".
Juist omdat het niet logisch is denk je dat het wel gebeurd is??

Samen verdwalen of alleen (en aan de 'gevolgen daarvan' overlijden) maakt grof gezegd niet eens zo heel veel uit. Wat je vooral zeker wilt weten als ouder (lijkt mij) is of er wel of niet een derde in 't spel was, als (indirecte) dader, die meer weet en mogelijk nog vrij rondloopt. Maar dat is volgens mij pas helemaal uit te sluiten met een waterdicht 'verdwalingsbewijs'. Denk niet dat dat er nog gaat komen (tenzij nog iets op de mobieltjes gevonden is/wordt), dus ik vrees dat de onzekerheid blijft.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_143601754
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Valt me zwaar van je tegen. Ik denk dat je het niet eens geprobeerd hebt. Eerste resultaat google:
http://www.altoalcrimen.org/?p=1

[..]

[..]

Zo laatste keer. Ik ben geen secretaresse. En dan ook nog voor iemand die zegt het vervelend te vinden dat oude onderwerpen terug komen.
Ik heb gezocht in het Spaans, om de dichtstmogelijke bron te vinden.

Deze link staat al in de OP, en heb die van Rubella er ook bij gezet.

Ok, in 2012, rond kerst zijn er 2 gewapende berovingen geweest en zijn beide paren het land al uitgegaan voordat de zaak voorkwam. In Panama schijnt het dus nodig te zijn dat de slachtoffers in het land blijven?

Deze berovingen vonden vermoedelijk plaats door dezelfde daders ("positively identified").

Wat bedoel je hier precies mee te zeggen? Dat er op de Pianista geroofd wordt en dat dat gebeurt met vuurwapens? Ok, dat kan ik me goed voorstellen, zeker als de Lonely Planet dat zegt.

Nu terug naar Kris en Lisanne. Hoe groot acht jij de kans precies dat als die 2 meiden bedreigd zouden worden met een vuurwapen, dat ze dan hun spullen niet afgeven? En hoe groot acht jij de kans dat rovers dat zomaar accepteren en wegrennen? Als ze een pistool hebben, dan zijn zij toch de baas?

Ik snap niet wat deze feiten te maken hebben met Kris en Lisanne, want uit alle gegevens (de rugzak met alle waardevolle spullen inclusief makkelijk te jatten geld erin) blijkt dat het zeer onwaarschijnlijk is dat zij juist dit is overkomen waar jij naar linkt?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143601884
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:40 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Juist omdat het niet logisch is denk je dat het wel gebeurd is??
Exact. Want als ze samen waren geweest, hadden ze in de eerste scherpe dagen (dus voordat ze aan hallucinaties enzo gingen lijden) makkelijk het pad terug kunnen vinden. In het begin van de trail achter de Mirador is het zoals de ouders ook zeggen bijna onmogelijk te verdwalen. Dus als je samen bent (wat de meest logische keuze is; je gaat elkaar niet verlaten in die noodsituatie), dan kan je dat doen.

Juist het feit dat ze dat niet gedaan hebben, is voor mij een aanwijzing dat ze naast de weg terug vooral elkaar zijn kwijtgeraakt.

quote:
Samen verdwalen of alleen (en aan de 'gevolgen daarvan' overlijden) maakt grof gezegd niet eens zo heel veel uit.
Dat zeg je nu zo stellig, maar waarom "maakt dat grof gezegd" niet "eens zo heel veel" uit"? Wat voor argumenten heb je daarvoor?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143601953
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:42 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb gezocht in het Spaans, om de dichtstmogelijke bron te vinden.
Ik zei toch; in het Engels. Omdat ik wist dat de bron in het Engels was. Van mensen die daar wonen; dichtbij dus. Niet raar dat je het niet kunt vinden als je de aanwijzingen niet volgt. Dûh.
pi_143601967
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:38 schreef Greys het volgende:
Overigens Mata, ik ben het niet helemaal met je eens betreffende het stukje dat een eventuele verkrachting door één persoon niet logisch zou zijn omdat het gezonde lange meiden waren. Als het onder bedreiging van een wapen (wat voor wapen ook) is, begin je alsnog weinig met 2 meiden denk ik. (En al helemaal als de aanvaller er eerst eentje of meer bewusteloos slaat, bv...)
Dat is een goed punt inderdaad. Maar in dat geval, hoe groot acht jij de kans dat als je toch al iemand bewusteloos hebt geslagen, je de ander verkracht en dan niet makkelijk de rugzak weggrist?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143601986
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb gezocht in het Spaans, om de dichtstmogelijke bron te vinden.

Deze link staat al in de OP, en heb die van Rubella er ook bij gezet.

Ok, in 2012, rond kerst zijn er 2 gewapende berovingen geweest en zijn beide paren het land al uitgegaan voordat de zaak voorkwam. In Panama schijnt het dus nodig te zijn dat de slachtoffers in het land blijven?

Deze berovingen vonden vermoedelijk plaats door dezelfde daders ("positively identified").

Wat bedoel je hier precies mee te zeggen? Dat er op de Pianista geroofd wordt en dat dat gebeurt met vuurwapens? Ok, dat kan ik me goed voorstellen, zeker als de Lonely Planet dat zegt.

Nu terug naar Kris en Lisanne. Hoe groot acht jij de kans precies dat als die 2 meiden bedreigd zouden worden met een vuurwapen, dat ze dan hun spullen niet afgeven? En hoe groot acht jij de kans dat rovers dat zomaar accepteren en wegrennen? Als ze een pistool hebben, dan zijn zij toch de baas?

Ik snap niet wat deze feiten te maken hebben met Kris en Lisanne, want uit alle gegevens (de rugzak met alle waardevolle spullen inclusief makkelijk te jatten geld erin) blijkt dat het zeer onwaarschijnlijk is dat zij juist dit is overkomen waar jij naar linkt?
Ik neig ook naar een verdwaalscenario zonder misdrijf. De waardevolle spullen in de rugzak (een Iphone is zelfs in Nederland nog erg geliefd bij dieven) en de afstand die ze hebben afgelegd. Zie het Google kaartje hieronder maar:
https://www.google.nl/maps/@9.0151531,-82.389449,10z
pi_143601996
Getuigenlijstje:



Ingrid Lommers, eigenaresse van de taalschool waar de meiden studeerden


• gids uit Boquete Feliciano Gonzalez:
- Kris en Lisanne hadden met HEM de afspraak zaterdag 5 april de tocht naar de Volcán Barú (NIET; El Pianista!) te gaan lopen - boekingen, feesten en partijen
- Maakte deel uit van eerdere zoekteams en van het team van 6 man dat de schoenen en resten vond (niet de rugzak)



ochtend - 1 - Sigrid, Duitse die in Boquete werkt

~13:30 - Leonardo Mastinu, taxichauffeur die de meiden meenam van Boquete naar het begin van El Pianista (maar daar namen ze de Alto Lino trail)


~14:00-14:15 - 2 - Giovani, getuige (Casa Pedro)


~14:30-15:00 - 3 - Frank Abdiel Rosas - zag de meiden voorbij komen (~14:30-15:00) en het viel hem op dat 1 van de meiden er ziek uitzag. Kris droeg een zwarte lycra. Frank denkt, maar weet het niet zeker, dat ze een taxi hebben genomen terug naar Boquete.


tijd onbekend - 4 - Martina - vrouw die bloemen aan het planten was en Kris en Lisanne groette (zij groetten haar), de meiden waren alleen. Vrouw zag geen auto passeren.


~16:15 - 5 - Oliva de Kam - vrouw die de 2 meiden zag en hen had willen waarschuwen (maar dat niet deed omdat ze dacht dat de meiden geen Spaans spraken en zij geen Engels) niet meer de berg op te gaan; te laat en het werd vroeg donker, 's middags begon het weer te betrekken. Een van de meiden droeg een korte broek en de meiden waren duidelijk niet uitgerust om op pad te gaan.


tijd onbekend - 6 - Lorenzo Gonzalez - lokale gids die ze op de El Pianista zou hebben gezien - dezelfde getuige als uit de TVN2-video- niet erg betrouwbare waarneming omdat hij ze niet goed zag


• zoekteam van 5 man naast Feliciano
- vonden de schoenen en menselijke resten

• inheems echtpaar (geen foto) die de rugzak vonden toen ze rijst (!) wilden planten

[ Bericht 46% gewijzigd door El_Matador op 20-08-2014 06:10:08 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143602043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:48 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ik neig ook naar een verdwaalscenario zonder misdrijf. De waardevolle spullen in de rugzak (een Iphone is zelfs in Nederland nog erg geliefd bij dieven) en de afstand die ze hebben afgelegd. Zie het Google kaartje hieronder maar:
https://www.google.nl/maps/@9.0151531,-82.389449,10z
Die berovingen op de Pianista trail gingen alleen om contant geld. Niet om de telefoons...
pi_143602102
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die berovingen op de Pianista trail gingen alleen om contant geld. Niet om de telefoons...
Maar ze hadden ook nog het contante geld bij zich / in de rugzak.
pi_143602106
Mata jij stelt dat het niet logisch is dat de meiden vrijwillig uit elkaar gegaan zijn. Dat zou bijna iedereen zeggen als je ze de vraag stelt op een moment dat iemand volledig helder denkt vanuit een veilige situatie, op het moment van de vraagstelling dus.
Ik acht het niet onmogelijk dat ze op een later moment, na een paar dagen bv., door wanhoop, stress, ontbering niet helder meer kunnen denken, andere beslissingen genomen hebben dan wat logisch wordt geacht. Er zouden conflicten kunnen zijn ontstaan, verwijten over en weer, meningsverschillen over wat te doen. En zelfs ruzie om het kleine beetje voedsel wat ze eventueel nog konden vinden. Overlevingsdrang doet rare dingen met mensen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:52:02 #24
163650 Greys
pi_143602155
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is een goed punt inderdaad. Maar in dat geval, hoe groot acht jij de kans dat als je toch al iemand bewusteloos hebt geslagen, je de ander verkracht en dan niet makkelijk de rugzak weggrist?
Niet groot, daarover zijn we het eens.
Ik geloof sowieso niet zo in verkrachtingen in dit verhaal.
(Nul stelligheid verder, gewoon mijn eigen gevoel).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143602429
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:50 schreef Grijzemassa het volgende:
Mata jij stelt dat het niet logisch is dat de meiden vrijwillig uit elkaar gegaan zijn. Dat zou bijna iedereen zeggen als je ze de vraag stelt op een moment dat iemand volledig helder denkt vanuit een veilige situatie, op het moment van de vraagstelling dus.
Ik acht het niet onmogelijk dat ze op een later moment, na een paar dagen bv., door wanhoop, stress, ontbering niet helder meer kunnen denken, andere beslissingen genomen hebben dan wat logisch wordt geacht. Er zouden conflicten kunnen zijn ontstaan, verwijten over en weer, meningsverschillen over wat te doen. En zelfs ruzie om het kleine beetje voedsel wat ze eventueel nog konden vinden. Overlevingsdrang doet rare dingen met mensen.
Dit is een idee dat ik al de hele tijd in mijn hoofd heb gehouden. Iedereen zoekt de oorzaken buiten L&K om, maar ik denk dat wij ook rekening moeten houden met de mogelijkheid dat er onenigheid is ontstaan tussen L&K.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')