Als het OM dan eindelijk een keer die gegevens opstuurt, zeggen ze in Panama: Dát is snel.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:10 schreef Marrije het volgende:
Ik vind het aannemelikker dat het OM een reden heeft om eea nog niet te delen dan dat het ergens op een stapel ligt en betreffende medewerker dat na zn vakantie eens gaat bekijken. Al zal dat laatste misschien gebruikt worden om het OM in panama niet op de achterste benen te laten staan.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:12 schreef Marrije het volgende:
Even hoodletters van OM gemaakt ivm google translate voor de panamese meelezer.
Ik weet niet wie mr Ping is, maar mr BertV zegt nog steeds dat het een samenstelling is van foto's van die gids en een andere foto van Lisanne door haar broer. Wellicht door frustratie dat er geen foto's naar buiten gebracht mochten worden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:23 schreef Grijzemassa het volgende:
Heeft iemand een idee hoe het kan dat er zoveel verschil in kwaliteit van de de 2 foto's zit; de foto van Lisanne op de mirador is helder en duidelijk (volgens mr. Ping 100% zeker niet bewerkt) en de foto van Kris bij het watertervalletje is erg onduidelijk.
Ja gaat mij nu meer om de kwaliteit van de foto's gezien dat de camera waterschade had. Dat andere is al lang genoeg besproken wat mij betreft tenminstequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:43 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik weet niet wie mr Ping is, maar mr BertV zegt nog steeds dat het een samenstelling is van foto's van die gids en een andere foto van Lisanne door haar broer. Wellicht door frustratie dat er geen foto's naar buiten gebracht mochten worden.
Ja toen het nog op NWS stond, dat was half niet zo erg dan de quatsch hierquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mwah. Het scenario van Mata zelf vergeten? Ook ingevuld met fantasie en geschreven op een zeer gedramatiseerde () wijze.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:46 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja gaat mij nu meer om de kwaliteit van de foto's gezien dat de camera waterschade had. (Moet je er idd wel van uitgaan dat de foto echt is wat ik ook nog steeds betwijfel hoor) Dat andere is al lang genoeg besproken wat mij betreft tenminsteVraag me af of de rugtas zolang in het water heeft gelegen als wordt beweerd.
Geen idee. Kan allerlei oorzaken hebben, vooral de lichtinval en mate. Foto Lisanne is gemaakt in het volle zonlicht. Foto Kris is gemaakt in de jungle, ws onder bomen en dus met veel minder licht.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:46 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja gaat mij nu meer om de kwaliteit van de foto's gezien dat de camera waterschade had. Dat andere is al lang genoeg besproken wat mij betreft tenminsteVraag me af of de rugtas zolang in het water heeft gelegen als wordt beweerd.
Het verschil in die beide foto's is al uitgelegd, die van Kris is een screenshot. Dan zou j er van uit kunnen gaan dat die in het echt net zo goed van kwaliteit is als die van Lisanne. Zou de rest van de foto's dan ook zo'n goede kwaliteit hebben, afgezien van dat ze in het donker zijn genomenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Geen idee. Kan allerlei oorzaken hebben, vooral de lichtinval en mate. Foto Lisanne is gemaakt in het volle zonlicht. Foto Kris is gemaakt in de jungle, ws onder bomen en dus met veel minder licht.
Ja, ik denk zelf dat de rugzak wel daar is aangespoeld en ook in het water heeft gelegen. Het zou mij echter niet verbazen als hij veel eerder is gevonden dan wordt beweerd.
Zover ik me kan herinneren is het verhaal dat een indiaan (m/v of beiden; bronnen wisselen daarin) hem vond en meenam naar huis. Toen zij hoorden van de vermissing van twee jonge vrouwen hebben ze hem naar Boquete gebracht. Enige schaamte voor het mee naar huis nemen en thuis houden lijkt mij menselijk (zou ik tenminste hebben) en ik zou het dan ook niet erg vreemd vinden als ze wat gesjoemeld hebben met de exacte dag waarop ze hem hebben gevonden.
Als ik die uitleg van de onderzoekers bekijk dan zou ik niet weten waarom niet. Het is een precies werkje om die data uit de telefoon te halen als het geheugen last heeft van oxidatie, maar het kan dus wel en hoeft dan geen invloed te hebben op de kwaliteit van die data.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het verschil in die beide foto's is al uitgelegd, die van Kris is een screenshot. Dan zou j er van uit kunnen gaan dat die in het echt net zo goed van kwaliteit is als die van Lisanne. Zou de rest van de foto's dan ook zo'n goede kwaliteit hebben, afgezien van dat ze in het donker zijn genomen
oke dat wist ik nietquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als ik die uitleg van de onderzoekers bekijk dan zou ik niet weten waarom niet. Het is een precies werkje om die data uit de telefoon te halen als het geheugen last heeft van oxidatie, maar het kan dus wel en hoeft dan geen invloed te hebben op de kwaliteit van die data.
ja oke, ik wist alleen niet dat je van een camera die lange tijd in het water heeft gelegen toch nagenoegquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:16 schreef BertV het volgende:
Het is een screenshot van een video-opname van een print van een foto... dus het enorme verschil in kwaliteit verbaasde mij ook niet.
yup, ze halen de geheugenchips eruit om ze zo uit te lezen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:20 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
ja oke, ik wist alleen niet dat je van een camera die lange tijd in het water heeft gelegen toch nagenoeg
perfecte foto's kan halen
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:24 schreef BertV het volgende:
[..]
yup, ze halen de geheugenchips eruit om ze zo uit te lezen.
Die chips zelf zijn waterdicht, hooguit dat de "pootjes" ook nog eens verroest zijn.
Blijft knap werk natuurlijk. Je hebt grote kans dat je na bovenstaande handeling 100% kan terughalen.
Welke kant wil je op ?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:39 schreef StayingFan het volgende:
Belevenis met Feliciano en zijn zoon Henry
Misschien valt hier wat interessants uit te halen? Bijvoorbeeld dat Feliciano lacht om een toerist die bibberend over één van de hangbruggen gaat en daarna vertelt dat onlangs iemand is omgekomen bij die brug.
In dat verhaal worden de winkels toch óók gewoon genoemd?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:29 schreef StayingFan het volgende:
Krantenartikel over Feliciano
Wat mij opvalt is dat hij een voorbeeld noemt m.b.t. een advocaat. Vreemd voorbeeld. Ik zou als gids eerder de toename van winkeltjes of hotels noemen.
Zo, da's wel een HEEL vrije interpretatie van de gebrekkige vertalingquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:39 schreef StayingFan het volgende:
Misschien valt hier wat interessants uit te halen? Bijvoorbeeld dat Feliciano lacht om een toerist die bibberend over één van de hangbruggen gaat en daarna vertelt dat onlangs iemand is omgekomen bij die brug.
Meisje heeft misschien als een wicht lopen krijsen en gillen (als ze écht doodsbang was had ze het daarna vast niet nog twee keer gedaan maar omgekeerd...) en Feliciano heeft haar gewoon vriendschappelijk daarom uitgelachen. Als een van mijn vriendinnen bang is voor een muis en daarom gilt, lach ik haar ook rustig uren later nog uitquote:We staken de drie rivieren in de volgende kabel dood-bruggen. Ik schoof over, bang elke keer. Op de eerste dood-brug was ik zo bang dat mijn benen schudden maakte de kabels wiebelen. Feliciano lachten me urenlang - en vermeldde niet tot later dat een lokale onlangs was overleden aan een kruising.
Als je goed leest zie je dat 'daarna' uren later is:quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:39 schreef StayingFan het volgende:
Leuk verslagje trouwens. Ik zie die wandeltocht ook wel zitten.quote:Feliciano made fun of me for hours — and didn’t mention until later that a local had recently died on a crossing
Dat viel mij ook op. Geen notais oid, maar uitgerekend een advocaat.quote:Wat mij opvalt is dat hij een voorbeeld noemt m.b.t. een advocaat. Vreemd voorbeeld. Ik zou als gids eerder de toename van winkeltjes of hotels noemen.
wat is een notais ?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op. Geen notais oid, maar uitgerekend een advocaat.
Sinds 7 augustus.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:49 schreef anonymoussie het volgende:
Sinds wanneer is deze eigenlijk in BNW?
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:56 schreef El_Matador het volgende:
ze stelt dat een misdrijf zeer onwaarschijnlijk is, en met name door een ervaren gids in het gebied. De meest ervaren persoon kent die selva ("jungle") op zijn duimpje en zou twee lichamen makkelijk begraven hebben buiten het pad/de rivier, ergens midden in de wildernis waar ze nooit ofte nimmer gevonden zouden worden
Wat ik niet begrijp is dat een misdaad blijkbaar een moord moet zijn. En dat het motief voor dat misdrijf dan een verkrachting is. Een verkrachting is namelijk op zichzelf al een misdrijf. Een aanranding is al een misdrijf. Het kan zelfs alleen een ernstige bedreiging zijn en dat is ook een misdrijf. Of een mishandeling, is ook een misdrijf.quote:Voor een misdrijf bestaan gewoon geen aanwijzingen en het punt is; er zijn wel heel veel aanwijzingen tegen een misdrijf (bezit van de telefoons, langdurige oproepen (of in ieder geval pogingen daartoe), de vondsten van de resten (en dus niet diep in de wildernis begraven). Voor een misdrijf is wel een motief, namelijk verkrachting. Maar, zonder aanwijzingen is dat motief natuurlijk niet na te gaan. En dat is precies wat de misdrijfscenario-aanhangers hier wel doen. Ze gaan uit van een misdrijf en passen daarna de feiten en aanwijzingen erin. Dat is geen zuivere "onderzoeksmethode.
Ik probeer een beeld te krijgen van de man Feliciano -edit, geen achternamen-. Ik kan bijv. aan deze reactie aflezen hoe Feliciano reageert. Het is volgens mij een vrolijke man, die kan lachen om iemands gestumper. Alhoewel hij ook weet dat het gevaarlijk kan zijn.quote:
Er zijn andere mogelijkheden voor een misdrijf dan moord, maar dan nog:quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Wat ik niet begrijp is dat een misdaad blijkbaar een moord moet zijn. En dat het motief voor dat misdrijf dan een verkrachting is. Een verkrachting is namelijk op zichzelf al een misdrijf. Een aanranding is al een misdrijf. Het kan zelfs alleen een ernstige bedreiging zijn en dat is ook een misdrijf. Of een mishandeling, is ook een misdrijf.
Als je dat moord nu eens weghaalt.. dan verandert het perspectief onmiddellijk. En hoef je je hoofd niet meer te breken over hoe een misdadiger zich van de lichamen ontdaan heeft. Wordt het ook logischer dat ze hun spullen nog hadden.
Ik heb geen zin om het terug te zoeken maar ik heb hier een aantal links gepost over misdaad in en rond Boquete.
- 2x : Toeristen echtpaar op de Pianista trail beroofd onder bedreiging van een vuurwapen. Daders bekend maar niet vervolgd omdat de toeristen in beide gevallen weer naar huis gingen voor het afronden van het proces. En dan laat Panama ze dus lopen.
- Meerdere malen buitenlandse pensionada's of hun huisoppassers in of rond hun huis vermoord
- Vrouw bij de Pianista trail aangevallen door Panamese jongeman die probeerde haar rugzak te stelen met geweld. Zij heeft hem met een paar welgemikte trappen in zijn kruis en hard gillen weten af te slaan. Dader niet vervolgd.
Misdaad bestaat dus gewoon in Boquete. En ook op, juist op, de Pianista trail en jegens buitenlanders. Daarom stond die waarschuwing ook bij de tekst over de Pianista trail op Lonely Planet. Echter niet in de tekst van de taalschool want zij vonden het onzin en veilig.
Ik sluit een misdrijf dus niet uit, kan één van de logische verklaringen zijn:
- Dat de meiden doorliepen na de Mirador omdat ze gezelschap hadden die de weg kent en als gids(en) kan dienen
- Dat de meiden 112/911 belden terwijl ze in een gebied zaten waar verdwalen zeer moeilijk is en ze blijkbaar niet fataal gewond waren of immobiel waren geraakt
- Dat de meiden niet terug gingen naar de Mirador (angst voor de misdadiger{s})
- Dat de meiden niet snel vooruit kwamen (trail is beloopbaar vanaf Boquet in 2,5 tot max 5 dagen en ze zijn niet gezien door indianen zover we weten)
- Dat ze na circa 11 dagen overleden (wondjes opgelopen die zijn ontstoken - bloedvergiftiging)
Wat zou er dan gebeurd kunnen zijn voor misdrijf?
- Poging tot beroving die in een handgemeen is afgeslagen
- Verkrachting
- Gewelddadige aanranding
Uiteraard kunnen er vele andere oorzaken zijn waarom ze niet terug gingen, waarom ze 112/911 belden. Maar als ze ernstig gewond waren of een fataal letsel hadden zoals een beet van een giftige slang, dan is het vreemd dat ze nog vooruit zijn gekomen. Terwijl als ze geen letsel hadden opgelopen (elkaar kwijt, verdwaald) dan is het vreemd dat ze lopend niemand hebben kunnen bereiken en het 'maar' 11 dagen volhielden.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kans dat de meiden precies die dag precies die groep rondtrekkende kutmarokkanen tegenkomt in precies het meest onherbergzame gebied vanuit Boquete gezien, is zo onnoemelijk klein...
De kans dat de meiden precies die dag precies die groep rondtrekkende kutmarokkanen tegenkomt in precies het meest onherbergzame gebied vanuit Boquete gezien, is zo onnoemelijk klein...quote:
Ik vind je nogal stellig. Ik heb je eerder gevraagd; Hoe vaak berooft een verkrachter zijn slachtoffer?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn andere mogelijkheden voor een misdrijf dan moord, maar dan nog:
- zouden de waardevolle spullen afgepakt zijn (op zijn minst de telefoons)
- zouden de meiden op welke manier dan ook teruggekund hebben naar de Mirador (criminelen blijven niet 10 dagen op de Mirador hangen)
Ja, er is criminaliteit in Boquete en rond de Pianista (berovingen).
Een beroving was het niet, want alle waardevolle spullen hadden de meiden nog. Een mislukte beroving? Dan hadden ze nog steeds teruggekund.
Een verkrachting? Ook dan; een verkrachter zal in ieder geval zorgen dat de sporen uitgewist worden door telefoons en paspoort mee te nemen en ergens te verstoppen/begraven/verbranden.
Een verkrachting van 2 sterke lange (!) meiden is bovendien onmogelijk voor 1 crimineel, dan moeten er meer zijn. De kans dat de meiden precies die dag precies die groep rondtrekkende kutmarokkanen tegenkomt in precies het meest onherbergzame gebied vanuit Boquete gezien, is zo onnoemelijk klein...
Dat er in Boquete criminaliteit plaatsvindt, wil niet zeggen dat dat in een onherbergzame wildernis ook plaatsvindt.
Tja.. Alleen deden die twee echtparen dat los van elkaar wel. Vreemd hé?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kans dat de meiden precies die dag precies die groep rondtrekkende kutmarokkanen tegenkomt in precies het meest onherbergzame gebied vanuit Boquete gezien, is zo onnoemelijk klein...
Ze wachten nog op stukken van de politie. De verslagen van de verhoren?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:57 schreef Domnivoor het volgende:
AMERSFOORT - Het OM verwacht dat het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) volgende week de resultaten van het onderzoek naar de spullen in de gevonden rugzak van Kris en Lisanne over zal dragen aan de autoriteiten in Panama.
Het NFI levert de resultaten aan bij het OM, die nog druk bezig is om alle gegevens bij elkaar te verzamelen. "We wachten nog op stukken van de politie. We verwachten volgens week alle acht deelrapporten over te dragen aan Panama", laat woordvoerder Mary Hallenbeek weten.
BEZOEK
In juli brachten de Panamese autoriteiten een bezoek aan Nederland. Hallenbeek: "Toen hebben we ook alle informatie die we al hadden met elkaar gedeeld."
Maandag deed de familie van Kris en Lisanne via een persbericht een dringende oproep aan het NFI om de gegevens zo snel mogelijk aan Panama te overhandigen. Volgens de familie zitten de autoriteiten in Panama met smart op de resultaten te wachten.
Kris en Lisanne verdwenen op 1 april in Panama. In juni werd een rugzak gevonden met daarin onder andere mobiele telefoons en een digitale camera. Later werden ook botresten van de twee vrouwen teruggevonden in de Panamese jungle.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)eek-naar-panama.html
Ze gaan er nog een weekje over nadenken
Moest het ff een paar keer lezen....quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iemand die in staat is tot verkrachten (verkrachten is geen beroep ofzo) is doorgaans niet iemand die zwemt in het geld. Die zou zeker de makkelijke 83/89 dollar meenemen en waarschijnlijk ook de goed doorverkoopbare telefoons, camera en eventueel het paspoort van Lisanne.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:56 schreef Ouder1 het volgende:
Hoe vaak berooft een verkrachter zijn slachtoffer?
Welke twee echtparen heb je het over?quote:Hoe klein is de kans dat die twee echtparen een stel rovers tegen kwamen midden in de wildernis? Toch deden ze dat.
Dat valt niet uit te sluiten en is een goede mogelijkheid, dat ze iemand zijn tegengekomen op/rond de Mirador.quote:Wie zegt dat zij ze tegenkwamen bij dat bergbeekje? Waarom niet op de Pianista trail? Dat zou verklaren waarom ze doorgelopen zijn; ze hadden iemand of iemanden bij zich die de weg kenden.
Waarom heb "ik een vreemd beeld bij een verkrachting"? Jij bent expert?quote:Je stuk over een verkrachting snijdt geen hout. Ik denk dat je een vreemd beeld hebt bij een verkrachting. Waarom zou een verkrachter paspoorten gaan begraven? Een verkrachting eindigt maar zelden met een moord. Dus; verkrachten en weglopen. Geen diefstal, geen moord.
En dat al die dagen lang? Het is een mogelijkheid, maar een mislukte beroving met een handgemeen zou dat niet eerder leiden tot beschadigingen van de waardevolle spullen?quote:En als het een mislukte beroving was met een handgemeen, kunnen de meiden net zo goed te bang zijn geweest om terug te lopen.
Het lijkt er op dat Mata bedoelt dat de kans dat je op een druk belopen pad in de jungle een crimineel, of een paar criminelen tegenkomt, zo klein is dat je dat eigenlijk kunt uitsluiten. Die twee echtparen waren dus aan het liegen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:59 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Moest het ff een paar keer lezen....
Waarom doel je specifiek op Marokkanen in dit verhaal....?
Swa, dat is toch een bekende meme op FOK!... Je snapt toch wel wat ik bedoelde?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:59 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Moest het ff een paar keer lezen....
Waarom doel je specifiek op Marokkanen in dit verhaal....?
Aanname, aanname, aanname. Niet ondersteund door cijfers bij verkrachtingen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
mand die in staat is tot verkrachten (verkrachten is geen beroep ofzo) is doorgaans niet iemand die zwemt in het geld. Die zou zeker de makkelijke 83/89 dollar meenemen en waarschijnlijk ook de goed doorverkoopbare telefoons, camera en eventueel het paspoort van Lisanne.
Lees maar terug. Het is zo vervelend om steeds weer dingen te moeten gaan uitleggen die al lang en breed besproken zijn. (niet letterlijk maar wel jouw woorden; Oeps I did it again)quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
Welke twee echtparen heb je het over?
Welke cijfers bij welke verkrachtingen in welke gebieden in welk land?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:05 schreef Ouder1 het volgende:
Niet ondersteund door cijfers bij verkrachtingen.
Welke echtparen? Heb je geen link ofzo? Wat bedoel je? Ik vraag gewoon iets, kan je het uitleggen toch? Doe ik ook als mensen niet snappen wat ik zeg.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lees maar terug. Het is zo vervelend om steeds weer dingen te moeten gaan uitleggen die al lang en breed besproken zijn.
De politie moet de verklaring van MeloD nog uittypen en daardoor ligt de hele zaak nu stilquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze wachten nog op stukken van de politie. De verslagen van de verhoren?
Welke sporen? Die meiden leven daarna toch nog? Waarom zou je slachtoffers van een verkrachting in leven laten maar paspoorten begraven?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
Waarom heb "ik een vreemd beeld bij een verkrachting"? Jij bent expert?Ik kan me zo voorstellen dat een verkrachter (of een groep, want een Panamees van gemiddeld 1,70 kan echt niet twee langere (1,76 en 1,84) meiden aan) in ieder geval ervoor zorgt dat de sporen uitgewist worden.
Ik zeg het er duidelijk bij als ik iets aanneem, dan wel blijkt het uit de context.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:08 schreef Ouder1 het volgende:
Een verkrachting wordt maar zelden gevolgd door een moord.
Even gewoon de stats erbij pakken:quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zeg het er duidelijk bij als ik iets aanneem, dan wel blijkt het uit de context.
Jij doet deze stellige uitspraak nu al een paar keer. Welke cijfers heb je? En zijn dat cijfers van Latijns-Amerika? Ben je uberhaupt bekend met Midden-Amerikaanse landen?
Kan, maar hoeft niet tot beschadiging te leiden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
En dat al die dagen lang? Het is een mogelijkheid, maar een mislukte beroving met een handgemeen zou dat niet eerder leiden tot beschadigingen van de waardevolle spullen?
5-7 dagen wordt op de website van de trail gezegd, heb ik al eerder gepost.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kan, maar hoeft niet tot beschadiging te leiden.
Dagenlang.. Mijn theorie (ja, in deze een theorie) is dat als je doorloopt en weet hoelang die trail is én dat er indianen langs die trail wonen.. Je op een gegeven moment weet dat doorlopen wel eens slimmer kan zijn dan terug.
2,5 dagen deed die man er over. 3-5 dagen staat er voor. Vanaf Boquete.
1 dag hebben ze er al opzitten.. 1 dag terug lopen (met angst voor de daders of iets anders; een stier bv) of 2 dagen doorlopen met de kans die indianen te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |