Ja toen het nog op NWS stond, dat was half niet zo erg dan de quatsch hierquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mwah. Het scenario van Mata zelf vergeten? Ook ingevuld met fantasie en geschreven op een zeer gedramatiseerde () wijze.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:46 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja gaat mij nu meer om de kwaliteit van de foto's gezien dat de camera waterschade had. (Moet je er idd wel van uitgaan dat de foto echt is wat ik ook nog steeds betwijfel hoor) Dat andere is al lang genoeg besproken wat mij betreft tenminsteVraag me af of de rugtas zolang in het water heeft gelegen als wordt beweerd.
Geen idee. Kan allerlei oorzaken hebben, vooral de lichtinval en mate. Foto Lisanne is gemaakt in het volle zonlicht. Foto Kris is gemaakt in de jungle, ws onder bomen en dus met veel minder licht.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:46 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja gaat mij nu meer om de kwaliteit van de foto's gezien dat de camera waterschade had. Dat andere is al lang genoeg besproken wat mij betreft tenminsteVraag me af of de rugtas zolang in het water heeft gelegen als wordt beweerd.
Het verschil in die beide foto's is al uitgelegd, die van Kris is een screenshot. Dan zou j er van uit kunnen gaan dat die in het echt net zo goed van kwaliteit is als die van Lisanne. Zou de rest van de foto's dan ook zo'n goede kwaliteit hebben, afgezien van dat ze in het donker zijn genomenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Geen idee. Kan allerlei oorzaken hebben, vooral de lichtinval en mate. Foto Lisanne is gemaakt in het volle zonlicht. Foto Kris is gemaakt in de jungle, ws onder bomen en dus met veel minder licht.
Ja, ik denk zelf dat de rugzak wel daar is aangespoeld en ook in het water heeft gelegen. Het zou mij echter niet verbazen als hij veel eerder is gevonden dan wordt beweerd.
Zover ik me kan herinneren is het verhaal dat een indiaan (m/v of beiden; bronnen wisselen daarin) hem vond en meenam naar huis. Toen zij hoorden van de vermissing van twee jonge vrouwen hebben ze hem naar Boquete gebracht. Enige schaamte voor het mee naar huis nemen en thuis houden lijkt mij menselijk (zou ik tenminste hebben) en ik zou het dan ook niet erg vreemd vinden als ze wat gesjoemeld hebben met de exacte dag waarop ze hem hebben gevonden.
Als ik die uitleg van de onderzoekers bekijk dan zou ik niet weten waarom niet. Het is een precies werkje om die data uit de telefoon te halen als het geheugen last heeft van oxidatie, maar het kan dus wel en hoeft dan geen invloed te hebben op de kwaliteit van die data.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het verschil in die beide foto's is al uitgelegd, die van Kris is een screenshot. Dan zou j er van uit kunnen gaan dat die in het echt net zo goed van kwaliteit is als die van Lisanne. Zou de rest van de foto's dan ook zo'n goede kwaliteit hebben, afgezien van dat ze in het donker zijn genomen
oke dat wist ik nietquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als ik die uitleg van de onderzoekers bekijk dan zou ik niet weten waarom niet. Het is een precies werkje om die data uit de telefoon te halen als het geheugen last heeft van oxidatie, maar het kan dus wel en hoeft dan geen invloed te hebben op de kwaliteit van die data.
ja oke, ik wist alleen niet dat je van een camera die lange tijd in het water heeft gelegen toch nagenoegquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:16 schreef BertV het volgende:
Het is een screenshot van een video-opname van een print van een foto... dus het enorme verschil in kwaliteit verbaasde mij ook niet.
yup, ze halen de geheugenchips eruit om ze zo uit te lezen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:20 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
ja oke, ik wist alleen niet dat je van een camera die lange tijd in het water heeft gelegen toch nagenoeg
perfecte foto's kan halen
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:24 schreef BertV het volgende:
[..]
yup, ze halen de geheugenchips eruit om ze zo uit te lezen.
Die chips zelf zijn waterdicht, hooguit dat de "pootjes" ook nog eens verroest zijn.
Blijft knap werk natuurlijk. Je hebt grote kans dat je na bovenstaande handeling 100% kan terughalen.
Welke kant wil je op ?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:39 schreef StayingFan het volgende:
Belevenis met Feliciano en zijn zoon Henry
Misschien valt hier wat interessants uit te halen? Bijvoorbeeld dat Feliciano lacht om een toerist die bibberend over één van de hangbruggen gaat en daarna vertelt dat onlangs iemand is omgekomen bij die brug.
In dat verhaal worden de winkels toch óók gewoon genoemd?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:29 schreef StayingFan het volgende:
Krantenartikel over Feliciano
Wat mij opvalt is dat hij een voorbeeld noemt m.b.t. een advocaat. Vreemd voorbeeld. Ik zou als gids eerder de toename van winkeltjes of hotels noemen.
Zo, da's wel een HEEL vrije interpretatie van de gebrekkige vertalingquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:39 schreef StayingFan het volgende:
Misschien valt hier wat interessants uit te halen? Bijvoorbeeld dat Feliciano lacht om een toerist die bibberend over één van de hangbruggen gaat en daarna vertelt dat onlangs iemand is omgekomen bij die brug.
Meisje heeft misschien als een wicht lopen krijsen en gillen (als ze écht doodsbang was had ze het daarna vast niet nog twee keer gedaan maar omgekeerd...) en Feliciano heeft haar gewoon vriendschappelijk daarom uitgelachen. Als een van mijn vriendinnen bang is voor een muis en daarom gilt, lach ik haar ook rustig uren later nog uitquote:We staken de drie rivieren in de volgende kabel dood-bruggen. Ik schoof over, bang elke keer. Op de eerste dood-brug was ik zo bang dat mijn benen schudden maakte de kabels wiebelen. Feliciano lachten me urenlang - en vermeldde niet tot later dat een lokale onlangs was overleden aan een kruising.
Als je goed leest zie je dat 'daarna' uren later is:quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:39 schreef StayingFan het volgende:
Leuk verslagje trouwens. Ik zie die wandeltocht ook wel zitten.quote:Feliciano made fun of me for hours — and didn’t mention until later that a local had recently died on a crossing
Dat viel mij ook op. Geen notais oid, maar uitgerekend een advocaat.quote:Wat mij opvalt is dat hij een voorbeeld noemt m.b.t. een advocaat. Vreemd voorbeeld. Ik zou als gids eerder de toename van winkeltjes of hotels noemen.
wat is een notais ?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op. Geen notais oid, maar uitgerekend een advocaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |