dat is een sceenshot uit een filmpjequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:23 schreef Grijzemassa het volgende:
Heeft iemand een idee hoe het kan dat er zoveel verschil in kwaliteit van de de 2 foto's zit; de foto van Lisanne op de mirador is helder en duidelijk (volgens mr. Ping 100% zeker niet bewerkt) en de foto van Kris bij het watertervalletje is erg onduidelijk. Dat wordt toegeschreven aan het feit dat de camera waterschade heeft opgelopen. Maar hoe zit dat met de foto van Lisanne dan, het gaat toch om 1 en de zelfde camera? En ik neem aan dat het NFI de nodige moeite heeft gedaan om ook de foto van Kris zo duidelijk mogelijk te voorschijn te krijgen.
Oke dat verklaard het wel ja. Als beide foto's dezelfde kwaliteit hebben als die van Lisanne, ben ik verbaasd daarover gezien de tijd dat de camera in de tas in de rivier heeft doorgebracht.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat is een sceenshot uit een filmpje
de vader van Kris laat die foto even zien
links op de foto zie ik een soort boomhutje ?
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:03 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik ben laatst gaan zeilen
Soortgelijke rugzak meegenomen
2 oude gsm's erin een oud cameraatje
een flesje 2 brillen en 2 oude bh's
zonk als een baksteen na ongeveer 20 meter
daarna heb ik tijdens het Kite surfen op Zee
met windkracht 6 a 7
de tas weer meegenomen
in de stroming gegooid richting strand
de tas werd een stukje meegevoerd door de wind en sterke stroming
maar na een meter of 60 zonk hij toch ook
welke proef heb je zelf gedaan op je zolderkamertje ??quote:
maar dat tijdsbestek in dan ook onbekend. Zijn ze onverwachts overspoeld door het water? Is de rugzak toen door de golf mee de stroming in gegaan? En hoeveel meter in hoeveel uur / dagen? Meteen bij de eerste bocht eruit gezwiept? Of eerst nog blijven haken in een struik en pas zichtbaar geworden toen het water zakte? Of 10km afgelegd in 1 dag of meerdere dagen?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:33 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Oke dat verklaard het wel ja. Als beide foto's dezelfde kwaliteit hebben als die van Lisanne, ben ik verbaasd daarover gezien de tijd dat de camera in de tas in de rivier heeft doorgebracht.
Dat doet hij niet, hij baseert zich op feiten, jij vult de gaten in met je fantasie, en erger nog: wijs ook al een dader aan terwijl je niet eens kan aantonen dat er sprake is van een misdrijfquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 02:31 schreef jackie12 het volgende:
Mata zie je nou wat je doet en waarom veel mensen zich uiteindelijk ergeren aan je?
Je probeert anderen jouw denkwijze op te leggen. Moet je niet doen. Ik prik daar doorheen en waardeer je om je intelligente dingen die je postte.
mensen kunnen en mogen van mening verschillen
Ik vind bv dat die Isis klootzakken uit Nederland die meevechten in het Midden- Oosten direct hun paspoort moet inleveren. Mijn vriendin denkt daar anders over wat ik TOTAAL niet begrijp.
begrijp je?
Ik heb je destijds een heel rijtje gegeven, maar het is natuurlijk niet 'eerlijk' om er bij te zeggen dat het aanwijzingen moeten zijn die niet op iets anders kunnen duiden. Dan zijn het namelijk amper aanwijzingen meer he, dan gaat het richting bewijzen. En dat kan nietquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Welke aanwijzingen heb je dan voor verdwalen? Ik heb dat vaker en aan meerdere users gevraagd maar ik kreeg nooit (sluitend) antwoord. Gewoon aanwijzingen die niet op iets anders kunnen duiden.
Toen de tas pas gevonden was zei Pitti dat de tas duidelijk langere tijd in de rivier gelegen had en sleepsporen vertoonde. Zijn idd wat onduidelijkheden over de conditie van de tas en wat er mee gebeurd is, vandaar ook mijn opmerking over de foto's en de verbazend goede kwaliteit van de foto van Lisanne iigquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
maar dat tijdsbestek in dan ook onbekend. Zijn ze onverwachts overspoeld door het water? Is de rugzak toen door de golf mee de stroming in gegaan? En hoeveel meter in hoeveel uur / dagen? Meteen bij de eerste bocht eruit gezwiept? Of eerst nog blijven haken in een struik en pas zichtbaar geworden toen het water zakte? Of 10km afgelegd in 1 dag of meerdere dagen?
De rugzak is gevonden op een plek waar het misschien door een derde achtergelaten is. Of pas later zichtbaar werd. Of toch meteen zichtbaar maar onopgemerkt of wel opgemerkt maar laten staan.
nou ja eindeloos...
Schei toch uit, ook mata geeft zelf toe dat hij in zijn ogen waarschijnlijkheden als feiten presenteert omdat het zo goed in zijn verhaal past.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:45 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Dat doet hij niet, hij baseert zich op feiten, jij vult de gaten in met je fantasie, en erger nog: wijs ook al een dader aan terwijl je niet eens kan aantonen dat er sprake is van een misdrijf
Ik zie foto's van koeien, honden en helicopters, iets blauws.. en plaatjes van backpackers. Geen idee welk plaatje of iets dan de rugzak moet voorstellen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:17 schreef StaceySinger het volgende:
op deze foto kan je zien waar de rugzak gevonden is
[ afbeelding ]
Mwah. Het scenario van Mata zelf vergeten? Ook ingevuld met fantasie en geschreven op een zeer gedramatiseerde (quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:45 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Dat doet hij niet, hij baseert zich op feiten, jij vult de gaten in met je fantasie, en erger nog: wijs ook al een dader aan terwijl je niet eens kan aantonen dat er sprake is van een misdrijf
Een goedgevulde rugzak zinkt inderdaad. Bij een zo goed als lege rugzak is de mate van waterdichtheid/afstotendheid bepalend.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:47 schreef StaceySinger het volgende:
er zijn zelfs rugtassen met airbag ,omdat ze niet drijven
[ afbeelding ]
Nee, dat gaan we niet doen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:07 schreef Greys het volgende:
Oh we gaan weer op elkaar kotsen.
Joepie
Fijne dag, haters.
Ok bro!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 03:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik respecteer het vastbijten in de zaak wat je al vanaf het begin na de vondsten doet en je eerdere houding was open en onderzoekend.
Sinds je bent begonnen over Feliciano (al dan niet geinspireerd door je meisje), is dat helemaal omgeslagen.
Nu houd je vast aan een misdrijf en probeert daar krampachtig de feiten in te passen. Dat is een enorm verschil met je eerdere houding en de reden dat men (lang niet alleen ik) zo fel op je reageren.
Ik heb een misdrijf nooit uitgesloten en wij simpele zielen zijn niet in de positie om dat te doen.
Maar ga dan uit van de datapunten, van de feiten. En op basis daarvan een scenario bouwen maakt sense. Dat is dus 180 graden anders van hoe je je nu opstelt.
Er is niet "net zoveel aanwijzing voor een misdrijf als verdwalen", er zijn veel meer aanwijzingen voor verdwalen en op 1 verdachte aanwijzing (Plinio die de enige is die de meiden die dag na 10:30 gezien heeft, althans dat wij weten(!)) na geen voor een misdrijf.
Voor dood door schuld zijn wel legio aanwijzingen. Niet gek dat de familie nu dus vooral dat punt najaagt door een advocaat in de arm te nemen.
Als ik je niet serieus zou (willen) nemen, zou ik echt niet zo op je reageren, bro.
Rechtsbovenin staat > backpackquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zie foto's van koeien, honden en helicopters, iets blauws.. en plaatjes van backpackers. Geen idee welk plaatje of iets dan de rugzak moet voorstellen.
Kan er inderdaad op wijzenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:10 schreef jackie12 het volgende:
Zo maar 3 dingen die kunnen wijzen op een misdrijf
svp geen dingen verdraaienquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:59 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Schei toch uit, ook mata geeft zelf toe dat hij in zijn ogen waarschijnlijkheden als feiten presenteert omdat het zo goed in zijn verhaal past.
Klopt. Maar zie mijn scenario waar ik op al jouw dingen een antwoord geef dat het ook weer kan wijzen op een misdrijfquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan er inderdaad op wijzen
Maar:
- de noodoproepen op meerdere dagen
- het fotografeer/geflits in het donker, richting boven
- het gegeven dat ze hun spullen nog hadden
- het gegeven dat het broekje dichtgeknoopt gevonden is, een verkrachter zou die moeite niet nemen denk ik om hem nog even dicht te knopen...
(Even snel). Zomaar 4 dingen die net zo hard kunnen (!) wijzen op verdwalen.
noem eens 1 feit (Dat het om een misdrijf gaat ) ? 1 maarquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:10 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ok bro!
Ik zal proberen een aantal dingen dan op te noemen die in mijn ogen (ik herhaal in mijn ogen) meer wijzen op een mogelijk misdrijf dan op verdwalen
- Ik blijf het vreemd vinden dat niemand ze heeft zien lopen vanaf hun hostel tot boven op de Mirador.
Ik vind het er dus veel meer de schijn van hebben dat ze met iemand zijn meegereden dan dat ze lopend zijn gegaan. 3 uur niet opgemerkt worden kan ik moeilijk geloven. Wat mensen denk ik vergeten is dat Lisanne 1.84 m ! was Das zelfs voor Nederlandse begrippen heel erg lang laat staan in Panama. Zulke lange meiden vallen op. En hoeveel taxi's en bussen rijden er? Niet zo heel veel denk ik. Die zullen toch wel allemaal gevraagd zijn of ze de 2 meiden hebben vervoerd?
Verder noemde je de naam van gids Plinio. Hij is lang niet zeker van zijn zaak of hij ze gezien heeft want volgens hem lijken alle "gringa"s"op elkaar. Bovendien als hij ze is tegengekomen dan was hij daar op dat Pianista waarschijnlijk met andere toeristen. Kan me niet voorstellen dat je als gids voor de fun in je eentje het pad gaat bewandelen die je normaal voor je werk doet.En als hij met andere toeristen was zouden die denk ik ook al lang gevraagd zijn of zij de meiden herkennen. Maar daar is iig niks over bekend.
Totdat er iemand komt die zeker weet ze gezien te hebben in de 3 uur wandeling vanaf hun hostel tot de Mirador trek ik mijn conclusie dat ze met iemand zijn meegereden en is daardoor de kans dat ze de Pianista gedaan hebben met iemand of anderen ook een stuk groter dan dat ze wel zouden zijn gezien. En daardoor is de kans ook weer groter dat er een misdrijf heeft plaats gevonden als zij samen met iemand of anderen waren
- de 911 die gebeld is tussen 15 en 16
Dit kan idd net zo goed zijn omdat ze verdwaald waren.
Maar ook zeker net zo goed omdat er een misdrijf plaatsvond of dreigde te gebeuren.
-De telefoons
Hier weten wij nog eigenlijk niks over.Maar er zijn al berichten geweest in de media dat het lijkt dat iemand met de telefoons heeft lopen te knoeien en nogmaals Hans Kremers zegt zelf dat het gebruik van de telefoons "dermate vreemd" is dat ze denken dat er mogelijk een misdrijf heeft plaats gevonden
Zo maar 3 dingen die kunnen wijzen op een misdrijf
-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |