Ik respecteer het vastbijten in de zaak wat je al vanaf het begin na de vondsten doet en je eerdere houding was open en onderzoekend.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 02:31 schreef jackie12 het volgende:
Mata zie je nou wat je doet en waarom veel mensen zich uiteindelijk ergeren aan je?
Je probeert anderen jouw denkwijze op te leggen. Moet je niet doen. Ik prik daar doorheen en waardeer je om je intelligente dingen die je postte.
mensen kunnen en mogen van mening verschillen
Ik vind bv dat die Isis klootzakken uit Nederland die meevechten in het Midden- Oosten direct hun paspoort moet inleveren. Mijn vriendin denkt daar anders over wat ik TOTAAL niet begrijp.
begrijp je?
Afgaande op de foto's (zie OP) in perfecte conditie.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 03:09 schreef mig72 het volgende:
Nog een vraagje: in welke conditie was de tas teruggevonden?
Ik heb het dus over de tas die in de jungle teruggevonden werd; niet in de kamer.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 03:25 schreef Za het volgende:
[..]
Afgaande op de foto's (zie OP) in perfecte conditie.
Ik ook, hier heb je hem:quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 03:29 schreef mig72 het volgende:
Ik heb het dus over de tas die in de jungle teruggevonden werd; niet in de kamer.
Bingo! Dank je wel. Mijn vermoedens zijn bevestijd.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 03:30 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ook, hier heb je hem:
https://www.nieuws.nl/media/u7pwhghvz63z5ttds9h8d39jy
Ik verneem graag je bevindingen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 03:56 schreef mig72 het volgende:
Ook deze twee bronnen die ik net heb gevonden bevestigen alleen maar mijn bevindingen:
http://www.welingelichtek(...)ngle-van-panama.html
http://www.lindanieuws.nl(...)oor-kris-en-lisanne/
Zie edit boven.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 03:58 schreef El_Matador het volgende:
Welke bevindingen en hoe worden die door Lindanieuws en die andere link 'bevestigd'?
Mijn vragen staan hier:quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 04:01 schreef mig72 het volgende:
Zie edit boven.
Lees ieder van die drie artikelen regel voor regel door, en stel vervolgens pertinente vragen en ik deel met jullie graag mijn bevindingen. Uitererst morgenavond.
Fijne nacht. Welterusten.
Maar dat is ook vreemd want het was extreem droog en bleef dat nog een paar dagen na hun vermissing..quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
die dag > avond >nacht dat ze verdwenen
Goede vragen. Vooral ook die van die beloning. Eerst een geld bedrag beloven en dan iets gaan bouwen? Raar.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:40 schreef MidnightB00m het volgende:
Ik heb momenteel een raar gevoel bij het laatste nieuws. Wordt er een spelletje gespeeld achter gesloten deuren ofzo?
Waarom werken de NFI en Panameze autoriteiten niet beter samen? Waarom zijn er beschuldigen gedaan als "bewijs neerleggen"? Waarom worden alle vondsten door locals gedaan? En toevallig als de ouders aanwezig zijn in omgeving Boquete? Waarom moeten de ouders van Kris/en of Lisanne veel belangrijke doorbraken via de media waarnemen? Waarom is het geldbedrag niet uitgekeerd, maar willen ze iets moois neerzetten en de plaatselijke bevolking helpen (past prima in de gedachtengang van Lisanne&Kris trouwens qua maatschappelijk werk)? Waarom moeten de ouders zwijgen over de resultaten (van NFI of Panameze autoriteiten?) en hoe kunnen Panameze autoriteiten communiceren fatsoenlijk verder te gaan
met een zoektocht, terwijl nu blijkt dat ze niet eens volledig zijn geïnformeerd? Wie heeft er baat bij dat het onderzoek naar de doodsoorzaak van Lisanne&Kris vertraging oploopt? Is er al meer bekend over de andere menselijke gevonden botten die laatst zijn gevonden en lagen die botten daar even lang daar als de heupbot van Kris? Zo ja; hoe zijn de mensen dan om het leven gekomen en levert dat ook weer inzicht in de mogelijke doodsoorzaak van Lisanne/en of Kris?
Welke aanwijzingen heb je dan voor verdwalen? Ik heb dat vaker en aan meerdere users gevraagd maar ik kreeg nooit (sluitend) antwoord. Gewoon aanwijzingen die niet op iets anders kunnen duiden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 03:11 schreef El_Matador het volgende:
Er is niet "net zoveel aanwijzing voor een misdrijf als verdwalen", er zijn veel meer aanwijzingen voor verdwalen en op 1 verdachte aanwijzing (Plinio die de enige is die de meiden die dag na 10:30 gezien heeft, althans dat wij weten(!)) na geen voor een misdrijf.
Volgens onderzoekers zaten er slijt/sleepsporen op de tas die overeenkwamen met het meegesleept worden in een rivier.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 03:29 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik heb het dus over de tas die in de jungle teruggevonden werd; niet in de kamer.
Drijft een rugzak dan ?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Volgens onderzoekers zaten er slijt/sleepsporen op de tas die overeenkwamen met het meegesleept worden in een rivier.
Een gids zal altijd zeggen dat je zonder hem zal verdwalen, hij is subjectiefquote:Op maandag 18 augustus 2014 23:22 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Jackie, welke gidsen zeggen dat je niet kan verdwalen?
Overigens ga ik er in mijn scenario niet vanuit dat ze verdwaald zijn, ik wil alleen aangeven dat het volgens de direct betrokken gidsen wel kan.
Jackie, geloof wat je wil, maar ga geen dingen aan mij toeschrijven die ik niet heb gezegd. Ik ben er tot nu toe nooit vanuit gegaan dat L & K zijn verdwaald, en heb dat gisteren nog herhaald. Verder heb ik een heel andere visie over wat er gebeurd kan zijn dan Mata.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:49 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Domnivoor heeft ook zijn/haar scenario gegeven. (bang om terug te keren/verdwaald en een hutje gebouwd om vervolgens daar 10 dagen vergeefs te wachten op hulp) en Mata die (op mijn reactie!) een scenario maakte dat ze elkaar waren kwijt geraakt.
Beiden geloof ik niet omdat ik niet geloof,nogmaals, dat je kunt verdwalen in dat stuk.
Afhankelijk van het soort rugzak en wat er in zit; ja. Dit leek een rugzak te zijn met een waterafstotend/waterdicht laagje zonder zware onderdelen als een metalen frame. De inhoud van de rugzak woog zo goed als niets, er zat zelfs een bijna leeg waterflesje in.quote:
Is dit niet nu net wat je anderen verwijt? De bekende feiten verdraaien zodat het jou past?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 04:13 schreef El_Matador het volgende:
Ok, de video nog es bekeken, inderdaad wordt gezegd dat ze om 14:00 plaatselijke tijd nog een berichtje naar huis gestuurd hebben.Dat is later in de EenVandaagvideo niet naar voren gekomen, dus neem aan dat het een kort berichtje vanaf de Mirador (~13:00) was en er een klein tijdsverschil tussen zat.
ik ben laatst gaan zeilenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Afhankelijk van het soort rugzak en wat er in zit; ja. Dit leek een rugzak te zijn met een waterafstotend/waterdicht laagje zonder zware onderdelen als een metalen frame. De inhoud van de rugzak woog zo goed als niets, er zat zelfs een bijna leeg waterflesje in.
Dus ja, we kunnen vrij veilig aannemen dat deze rugzak dreef.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:03 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik ben laatst gaan zeilen
Soortgelijke rugzak meegenomen
2 oude gsm's erin een oud cameraatje
een flesje 2 brillen en 2 oude bh's
zonk als een baksteen na ongeveer 20 meter
daarna heb ik tijdens het Kite surfen op Zee
met windkracht 6 a 7
de tas weer meegenomen
in de stroming gegooid richting strand
de tas werd een stukje meegevoerd door de wind en sterke stroming