Verzonden op de Mirador zou hebben betekend dat men wist dat ze op die tijd op die herkenbare plek waren. Niet dus.quote:Op maandag 6 april 2015 12:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zonder internet/netwerk?
Of was dat er nog wel op de Mirador?
Ja, de foto op de Mirador. Dat zou best wel het laatste kunnen zijn wat ze door hebben gestuurd.quote:Op maandag 6 april 2015 12:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zonder internet/netwerk?
Je doelt op de foto van Kris genomen op de Mirador waar ze nog bereik hadden, en de ouders na aanleiding van deze foto wisten hoe laat ze op de Mirador stonden?quote:Op maandag 6 april 2015 12:38 schreef RapaNui het volgende:
[..]
[..]
Ja, idd. Grote kans dat die foto bijvoorbeeld naar haar vriend werd gestuurd.
Welke dan?quote:Op maandag 6 april 2015 12:43 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Verzonden op de Mirador zou hebben betekend dat men wist dat ze op die tijd op die herkenbare plek waren. Niet dus.
Op de Mirador sta je in het bereik van meerdere zendmasten.quote:Op maandag 6 april 2015 12:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zonder internet/netwerk?
Volgens mij zijn er best veel manieren op WiFi beschikbaar te stellen aan anderen.quote:Op maandag 6 april 2015 12:40 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
6.44 en 10. 45 is precies 4 uur. Zou je de WIFI daar per uur kunnen huren en zouden de verschillende studenten dan ook het gebruik van elkaar overnemen? Dan is de tijd van 10.45 niet per se relevant voor het dagschema van K&L. WIFI stopt niet vanzelf. Daar moet je wat voor doen (afsluiten). Zouden K&L dan de eerste gebruikers zijn (lekker vroeg). Dan hadden ze nog een lange ochtend voor zich tot ca 11.00 de wandeling begon.
Volgens de overlevering moesten ze ook nog heel wat doen in de tussentijd. Het ochtendschema is ook van belang voor de veelgestelde vraag hoe ze naar het pianistapad (kunnen) zijn gegaan. Bus, taxi, lift, 4WD, te voet? Heeft de bus daar een regelmatige dienstregeling? Ik heb wel gelezen over een halfuursdienst.
De zoekteams zijn waarschijnlijk gebrieft. Daar hoort dan ook een relevante foto bij, om te weten waarnaar ze moeten zoeken en vondsten te kunnen inschatten. De zoektocht begon na de vondst van de rugzak en toen waren alle foto's al bekend. (al dan niet gejat van de SD-kaart)quote:Op maandag 6 april 2015 12:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik blijf bij mijn eerdere hypothese dat de iPhone-foto van Kris toen al bekend was.
Ja, precies. Volgens mij heeft de familie ook wel 'ns gezegd dat ze van die wandeling niks vernomen hadden. Daarom begreep ik ook niet wanneer die foto dan verstuurd zou moeten zijn.quote:Op maandag 6 april 2015 12:43 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Verzonden op de Mirador zou hebben betekend dat men wist dat ze op die tijd op die herkenbare plek waren. Niet dus.
. . . en hebben ze dus niet verzonden. Zo ja dan hadden experts de plek kunnen herkennen, de tijd geweten en beter kunnen zoeken.quote:Op maandag 6 april 2015 12:46 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Op de Mirador sta je in het bereik van meerdere zendmasten.
Wat mij nog altijd bij is gebleven, is dat de ouders van Kris zeiden dat haar vriend om 2 u lokale tijd (op 1 april) een laatste sms/bericht had gestuurd naar haar vriend. Twee u lokale tijd kan misschien iets ruimer worden genomen: 1 uur lokale tijd.quote:Op maandag 6 april 2015 12:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, precies. Volgens mij heeft de familie ook wel 'ns gezegd dat ze van die wandeling niks vernomen hadden. Daarom begreep ik ook niet wanneer die foto dan verstuurd zou moeten zijn.
De familie ontving op 1 april 14:00 lokale tijd het laatste WhatsAppje. K & L waren toen al voorbij de Mirador.quote:Op maandag 6 april 2015 12:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, precies. Volgens mij heeft de familie ook wel 'ns gezegd dat ze van die wandeling niks vernomen hadden. Daarom begreep ik ook niet wanneer die foto dan verstuurd zou moeten zijn.
Ze hadden tot 45 minuten na de Mirador bereik, zie video AFKquote:Op maandag 6 april 2015 12:52 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De familie ontving op 1 april 14:00 lokale tijd het laatste WhatsAppje. K & L waren toen al voorbij de Mirador.
Denk je?quote:Op maandag 6 april 2015 12:47 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De zoekteams zijn waarschijnlijk gebrieft. Daar hoort dan ook een relevante foto bij, om te weten waarnaar ze moeten zoeken en vondsten te kunnen inschatten. De zoektocht begon na de vondst van de rugzak en toen waren alle foto's al bekend. (al dan niet gejat van de SD-kaart)
Oh, dohh! Ik heb niks gezegd.quote:Op maandag 6 april 2015 12:52 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De familie ontving op 1 april 14:00 lokale tijd het laatste WhatsAppje. K & L waren toen al voorbij de Mirador.
Edit: RapaNui was me voor.
In mijn herinnering was dat de foto van Lisanne en was dat enige tijd nadat de rugzak was gevonden. Die foto is met het fototoestel gemaakt. Die van Kris op dezelfde plek komt van de iPhone. Vergelijk mijn eerdere collage.quote:Op maandag 6 april 2015 12:49 schreef Physsic het volgende:
Ik meen me te herinneren dat iemand hier die foto al vrij vroeg ontdekte als coverfoto op haar broers Bookface.
Iemand een idee wanneer dat was?
Ik zit echt zwaar te zeveren. Ik haal alles door de war.quote:Op maandag 6 april 2015 12:55 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
In mijn herinnering was dat de foto van Lisanne en was dat enige tijd nadat de rugzak was gevonden. Die foto is met het fototoestel gemaakt. Die van Kris op dezelfde plek komt van de iPhone. Vergelijk mijn eerdere collage.
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=37
Die Palacio is geen lid van het officiële zoekteam, dus een briefing is er niet geweest voor hem. Misschien door F, die had ze in de kleren gezien. Uit de media hadden ze daar toch net zoveel als wij hier op dat moment?quote:Op maandag 6 april 2015 12:11 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Opmerkelijk is: hoe wist Palacio dat die broek van Kris was en niet van Lisanne?
quote:Op zondag 21 september 2014 14:58 schreef Domnivoor het volgende:
We hebben een aantal foto's van de Canon die vrijwel zeker in Panama van de camera zijn geplukt en gelekt naar de media. We hebben ook een iPhone-foto van Kris. Deze is door iemand anders naar buiten gebracht dan de camerafoto's. En hij dook op voordat er een NFI-rapport werd opgestuurd. Dus hoe komen ze eraan?
Een paar mogelijkheden. De foto is:
1) vanaf de Mirador naar S. (de vriend van Kris) gestuurd en door S. doorgestuurd naar het vrijwillige zoekteam, en vervolgens naar de media gelekt.
2) vanaf de Mirador naar S. gestuurd en door S. doorgestuurd naar de Panamese autoriteiten, en vervolgens naar de media gelekt.
3) vanaf de Mirador naar S. gestuurd en weken later aangekomen, en vervolgens naar de media gelekt.
4) na de vondst van de rugzak door Panamese onderzoekers van de iPhone gehaald en vervolgens naar de media gelekt.
5) door het NFI/OM naar de media gelekt.
6) door NFI/OM naar de familie gestuurd, en door de advocaat naar de media gelekt.
7) iets anders.
Ik ga voor optie 1 als meest aannemelijke verklaring.
quote:Op maandag 6 april 2015 13:12 schreef Domnivoor het volgende:
Nog even mijn post daarover teruggezocht:
[..]
7: gelekt na briefing?quote:Op maandag 6 april 2015 13:12 schreef Domnivoor het volgende:
Nog even mijn post daarover teruggezocht:
[..]
Wanneer?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |