banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:35 |
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diverse links: Vlucht afspelen op Flighttracker24 Airbus a320 cockpit locking system Eerste Berichtgeving: -NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn. Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien. Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille. Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren. Update 26-03-15: -NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder. -Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren). -NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille. -New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten. -Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden. -Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven. -BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit. Update 25-03-15: -Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen. Update 24-03-15: -Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf. YouTubes: | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:36 |
Als iemand zich meester probeert te maken van de cockpit... zullen wel meerdere mensen initiatief nemen dit tegen te gaan... of politie op het vliegtuig ![]() | |
Blester | donderdag 26 maart 2015 @ 20:36 |
Kapingen? | |
Pietverdriet | donderdag 26 maart 2015 @ 20:36 |
Dank je, kutmobiele layout heeft geen open nieuw deel knop | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:36 |
hebben we ons niet gek laten maken na 9/11? | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 20:37 |
Heeft het wel, maar dan gaat alsnog de OP niet mee ![]() | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:37 |
November 2013: Mozambique Airlines, Namibië 33 mensen stierven toen vlucht TM470 neerstortte in een afgelegen gebied in Namibië. Het toestel was op weg van Maputo in Mozambique naar Luanda in Angola. De copiloot verliet de cockpit om naar het toilet te gaan, en werd daarna niet meer binnengelaten. De automatische piloot werd aangepast naar een dalende koers. Er kwam geen noodoproep, en vlak voor de crash probeerde iemand de deur in te beuken. Bijna exact hetzelfde scenario als bij de crash in de Franse Alpen. | |
MrBadGuy | donderdag 26 maart 2015 @ 20:37 |
Laten we ons nu niet gek maken? | |
TLC | donderdag 26 maart 2015 @ 20:38 |
Wat is dat toch met Andreas'en ? eerst Breivik en nu dit ![]() | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:38 |
![]() | |
NotYou | donderdag 26 maart 2015 @ 20:38 |
Inc'allah zuster ![]() Puik plan, wat zou daar tcoh mis mee kunnen gaan? ![]() ![]() | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:39 |
dat is hetzelfde, dit tragische moment is namelijk ook na 9/11 | |
utrecht1970 | donderdag 26 maart 2015 @ 20:39 |
In 1999 is toch ook vlucht van la naar egypte neergestort omdat piloot vliegtuig liet crashen? | |
Blester | donderdag 26 maart 2015 @ 20:39 |
Ik verwijs je graag naar ISIS. Juist in deze tijd wil jij dat soort veiligheidsmaatregelen maar af gaan schaffen? Dan zullen er voortaan wekelijks vliegtuigen uit de lucht gaan vallen. | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:40 |
veiligheid kun je ook toepassen voordat passagiers het vliegtuig instappen. | |
MrBadGuy | donderdag 26 maart 2015 @ 20:41 |
De veiligheidsmaatregelen hebben er nu misschien voor gezorgd dat de piloot niet in de cockpit kon komen, maar ik denk dat de beveiliging met die deur meer goed dan kwaad doet. Teruggaan naar een gordijntje of een slappe deur lijkt me niet de oplossing. Daarnaast kun je nooit iets 100% uitsluiten. | |
Blester | donderdag 26 maart 2015 @ 20:41 |
Ja, want iemand, of stel een groep van 2 of 3 man, kan zonder wapens geen cockpit binnendringen en de piloten aanvallen? | |
alpeko | donderdag 26 maart 2015 @ 20:42 |
Die heette anders. Letterlijk Anders. | |
utrecht1970 | donderdag 26 maart 2015 @ 20:43 |
Iemand al vragen gesteld over de sollicitatie selectie of screening van piloten bij lufthansa/germanwings | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:43 |
dat probeer ik uit te leggen dat je dit nooit kunt voorkomen dus waarom niet gewoon die deur eruit en ons niet laten terroriseren door o.a 9/11 | |
TLC | donderdag 26 maart 2015 @ 20:43 |
Je hebt gelijk, ik word ook n dagje ouder. | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 20:44 |
Die paar 100 man hebben ze geen last van idd. Hoewel een open cockpit dan wel een belachelijk idee is natuurlijk ![]() | |
Blester | donderdag 26 maart 2015 @ 20:44 |
Lufthansa hat es nicht gewusst | |
BarryOSeven | donderdag 26 maart 2015 @ 20:45 |
Als we dan toch terug gaan naar het gordijntje, kunnen we dan ook de asbakken terug plaatsen aub. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 20:45 |
Het schijnt dat zo'n 40-45% door de screening heen komt. | |
crystal_meth | donderdag 26 maart 2015 @ 20:45 |
https://en.wikipedia.org/wiki/LAM_Mozambique_Airlines_Flight_470 | |
Blester | donderdag 26 maart 2015 @ 20:45 |
Tja, met 2 in elkaar geslagen piloten lijkt het me toch vrij lastig om dat vliegtuig in de lucht te houden. Krijg je wel mooie taferelen denk ik. | |
MrBadGuy | donderdag 26 maart 2015 @ 20:45 |
Omdat de deur meer goed dan kwaad brengt? Als er een keer wat fout gaat met de automatische piloot, dan sloop je die toch ook niet uit alle vliegtuigen? | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:48 |
hoe kun je dan bewijzen hoeveel goeds deze deur nu eigenlijk heeft voortgebracht, heeft het daadwerkelijk terroristen tegen gehouden? | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 20:49 |
En hoeveel vliegtuigen zijn er minder neergestort door de automatische piloot? | |
Blester | donderdag 26 maart 2015 @ 20:49 |
![]() Ik heb het even voor je nagevraagd, er zijn 1337 terroristen tegengehouden door de deur. | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:50 |
ik heb het helemaal niet over de automatische piloot, maar over die deur. het had maar een incident nodig namelijk 9/11 voor de bepantserde deur er kwam. althans dat is wat ik ervan begrepen heb. | |
MrBadGuy | donderdag 26 maart 2015 @ 20:51 |
Zonder deze deur zijn er op 9/11 4 vliegtuigen neergehaald, nu er door 1 gekke copiloot een vliegtuig is neergehaald dankzij deze deur zie ik nou niet echt als reden om de veiligheidsmaatregelen er dan maar weer uit te slopen en ik durf te wedden dat de vliegmaatschappijen er hetzelfde over denken. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 20:51 |
Maar dat is het hele eieren eten. Als je dalijk een tweede man in de cockpit laat bij het plassen, dan brengt hij de overgebleven piloot om en laat het vliegtuig crashen. Dan staat iedereen weer te roepen dat het belachelijk is dat je iemand alleen met een piloot in de cockpit laat. | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 20:53 |
Ik vind dat alle piloten een zwarte band moeten hebben. Dan is het bij een eventuele vechtpartij 50/50. | |
Zorro | donderdag 26 maart 2015 @ 20:53 |
Jammer dat het er geen 450 zijn. Dat zou pas echt fantastisch zijn. | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:53 |
dat is geen bewijs, die terroristen hadden hun plan aangepast als men wist dat de deur is bepantserd | |
MrBadGuy | donderdag 26 maart 2015 @ 20:53 |
Of zwarte band verbieden, blijft het 50/50 ![]() | |
NotYou | donderdag 26 maart 2015 @ 20:55 |
Mijn bronnen spreken van meer dan 9000.. ![]() | |
Blester | donderdag 26 maart 2015 @ 20:55 |
| |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 20:56 |
Kan inderdaad ook. ![]() | |
crystal_meth | donderdag 26 maart 2015 @ 21:00 |
Is de regel in de VS http://www.theguardian.co(...)-live-updates-4u9525 | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 21:08 |
Ja, dat weet ik. Niet alleen daar overigens. Ik bedoel alleen maar dat elke maatregel weer zijn eigen nadelen heeft waar je, als het fout gaat, weer over kunt klagen. | |
Piger | donderdag 26 maart 2015 @ 21:09 |
Die kerel kan ook gewoon een tumor in z'n kop hebben gehad. Niet alles hoeft te maken hebben met psychologische testen. Oplossing: Alleen nog mannelijke piloten en een urinoir ophangen in de cockpit. Oja, schijten mag niet meer in de lucht. Oh, plaszakken zoals in een sprinter werd geopperd kan ook. | |
BarryOSeven | donderdag 26 maart 2015 @ 21:10 |
Wel opvallend dat de Franse overheid er zo zeker van is dat het doelbewust is gedaan. Airbus is een Frans bedrijf, misschien even in het achterhoofd houden. | |
crystal_meth | donderdag 26 maart 2015 @ 21:16 |
Waarschijnlijk de reden waarom het zo snel bekend gemaakt werd. | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 21:20 |
Normaal begint de BNW verspreiding naar NWS pas diep in de nacht. | |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 21:22 |
De acties die nodig waren om die piloot buiten te sluiten en het vliegtuig tegen die berg aan te laten vliegen moesten dan ook doelbewust ondernomen worden. | |
agter | donderdag 26 maart 2015 @ 21:24 |
Wat is eigenlijk de definitie van terrorisme? Vind dit toch wel in de buurt komen...het zaait angst. | |
BarryOSeven | donderdag 26 maart 2015 @ 21:24 |
Nou weet ik niet hoe mechanisch een automatische piloot nog is, maar is het misschien denkbaar dat de co-piloot in slaap was gevallen terwijl de automatische piloot een softwarefout tegenkwam en de hoogteteller resette naar nul oid. Verschillende scenario's denkbaar anders dan een doelbewuste actie. Vandaar dat ik het wat opvallend vind. | |
quirina | donderdag 26 maart 2015 @ 21:25 |
De oplossing die hier nog niet genoemd is: De pisfles.. | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 21:25 |
| |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 21:26 |
En hoe blokkeerde de in slaap gevallen copiloot dan de deur voor zijn collega? | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 21:27 |
Het moet vanuit een bepaald gedachtegoed komen dat je met je acties iets wilt bereiken, politiek, religieus, whatever. Zolang er geen briefje met een verklaring komt met waarom of wat dan ook, is dit geen terrorisme. | |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 21:27 |
Terrorisme is voor politieke en/of religieuze doeleinden. Dit is gewoon shit happens. | |
crystal_meth | donderdag 26 maart 2015 @ 21:28 |
![]() Ideaal, ook voor fokkers op zolderkamers. ![]() | |
BarryOSeven | donderdag 26 maart 2015 @ 21:29 |
Ja op zich kan dat niet nee. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 21:31 |
Waren behoorlijk wat moslims totaal over hun mik gegaan, omdat de media de euvele moed hadden om deze piloot niet weg te zetten als zelfmoordterrorist. ![]() | |
Inspireme | donderdag 26 maart 2015 @ 21:32 |
Een verwarde man toch | |
de_boswachter | donderdag 26 maart 2015 @ 21:32 |
Domme vraag; als je zoveel mensen pijn wil doen, waarom land je dan niet met je Airbus in Marseille centrum? Is toch vreemd... | |
quirina | donderdag 26 maart 2015 @ 21:33 |
Pis jerrycans alleen voor lange vluchten he? | |
eenjongen... | donderdag 26 maart 2015 @ 21:33 |
Dat snap ik inderdaad ook niet precies, maar ik hoorde ergens wel dat er een straaljager naartoe was gestuurd. | |
quirina | donderdag 26 maart 2015 @ 21:35 |
Misschien had ie ook wel een hekel aan de geitenhoeders op de Alp . | |
IsaacCuenca | donderdag 26 maart 2015 @ 21:35 |
kan best een zelfmoordterrorist zijn | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 21:35 |
Die zijn inderdaad een flinke bron van ergernis. | |
Perrin | donderdag 26 maart 2015 @ 21:36 |
Bij die scenario's moeten er allerlei onwaarschijnlijke dingen tegelijkertijd mis gaan. En ze verklaren nog niet waarom de piloot de deur niet kon overriden. En niemand zegt dat dit al een bewezen scenario is. Helaas op dit moment wel zeer plausibel. | |
HaverMoutKoekje | donderdag 26 maart 2015 @ 21:37 |
NS heeft ook nog poepzakjes beschikbaar | |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 21:38 |
Dan had ie nog wel even Allah Akbar!!! geroepen die laatste minuten. | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 21:38 |
Omdat hij geen terrorist is maar een ander soort gekkie.. Denk dat niemand ooit 100% kan begrijpen wat er in het hoofd van die vent is omgegaan en degenen die het wel begrijpen geef ik aan bij GGZ en de AIVD | |
Pino112 | donderdag 26 maart 2015 @ 21:38 |
In de berg vliegen is vrijwel 100% kans op totale vernietiging, zoals nu. In een stad minder. | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 21:39 |
Piloot verlaat de cabine om te gaan pipi machen, co-piloot blokkeert de deur vanuit de cockpit, zet handmatig de autopiloot van 38.000 op 100 voet, reageert niet op de radio, het gebonk op de deur en het gegil van de passagiers. Veel duidelijker kan volgens mij niet. | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 21:40 |
En het feit dat zodra een vliegtuig rare dingen gaat doen men tegenwoordig een straaljager op pad stuurt om de boel te checken. | |
Perrin | donderdag 26 maart 2015 @ 21:40 |
Hij had nog ff een berichtje kunnen inspreken. | |
de_boswachter | donderdag 26 maart 2015 @ 21:41 |
![]() 'Totale vernietiging'. Bestuurde de reïncarnatie van Hitler dat vliegtuig? | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 21:41 |
Misschien is hij wel geïnspireerd door de MH370.. Daar is ook geen afscheidsboodschap achter gelaten. | |
agter | donderdag 26 maart 2015 @ 21:43 |
We weten niet wat hij gezegd heeft. Het is enkel niet medegedeeld. | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 21:44 |
Hij heeft niks gezegd.. op het einde hoorde je alleen ademen. Waarom zouden ze hierover iets verzwijgen? | |
waht | donderdag 26 maart 2015 @ 21:44 |
Het klinkt duidelijk inderdaad, maar vooralsnog geen sluitend bewijs. En indien de co-piloot helemaal niets van z'n beslissing ergens laat duiden zullen we het niet volledig zeker weten. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 21:46 |
Dus als ze een briefje vinden is het pas sluitend? | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 21:50 |
Bij de andere gevallen waarbij de piloot doelbewust zijn vliegtuig liet crashen was er ook nooit sluitend bewijs.. in geen van de gevallen werd een afscheidsbrief o.i.d. achter gelaten geloof ik.. Sluitend bewijs is mijns inziens ook niet nodig | |
agter | donderdag 26 maart 2015 @ 21:50 |
Heb jij de band gehoord? Ik niet. Waarom staat ie niet online? We weten gewoon niet of ie wat gezegd heeft. Er zijn totaal geen mededelingen over gedaan. | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 21:51 |
Als ze al een briefje vinden, beginnen er vast mensen zich af te vragen of het wel zijn handschrift is.... Het lijkt wel of mensen tegenwoordig overal wat achter willen zoeken, en niet meer de simpelste verklaring willen geloven. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 21:51 |
Met de feiten die er nu liggen zie ik ook geen ander scenario dan opzet. Helaas. | |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 21:51 |
Omdat dat wellicht niet prettig is voor de nabestaanden? | |
Bayswater | donderdag 26 maart 2015 @ 21:53 |
Schijnt ook veel gegil op te staan. Mensen waren dus op de hoogte van de situatie. | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 21:54 |
Het is bewijsmateriaal in een strafrechtelijk onderzoek | |
Alentejana | donderdag 26 maart 2015 @ 21:55 |
Ik las net dat er ook nog vijf honden en hun begeleider aan boord waren, op weg naar adoptieadressen in DuitslandIn de laatste seconde was er gegil. Toen wist men wel hoe laat het was, ja | |
agter | donderdag 26 maart 2015 @ 21:55 |
Voor Mh17 staat het transcript online. Maar mss moet dat hier nog komen? | |
W.H.I.S.T.L.E | donderdag 26 maart 2015 @ 21:56 |
In een of andere tv serie zag ik een geniale gek met geavanceerde technologie ervaring, een vliegtuig vanuit de grond overnemen met een controller en allerlei geavanceerde apparatuur , om het vervolgens te laten neerstorten. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 21:58 |
Het is nu geen regulier onderzoek meer, maar een strafrechtelijk onderzoek. Dan is het maar de vraag of het volledig openbaar wordt. Met reguliere veiligheidsonderzoeken krijg je altijd enorm dik uitgewerkte rapporten die justitie ook niet mag gebruiken. Neus eens rond op www.onderzoeksraad.nl, daar vind je oa Turkish Airlines terug. | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 21:58 |
Nee laagte.... hihihi ![]() Excuses, heel matig | |
Drebbelman | donderdag 26 maart 2015 @ 21:58 |
in een A320 kan volgens mij iedereen het wel zien als er iemand de cockpitdeur staat in te trappen. Als die persoon ook nog eens de piloot is lijkt me dat geen goed teken. Ik denk dat ze wel eerder dan die laatste seconde door hebben gehad dat er iets niet in de haak was. | |
Childofthe90s | donderdag 26 maart 2015 @ 21:59 |
Ik neem ook aan dat er passagiers zijn geweest die hebben geholpen bij het forceren van de deur. Dat laat je niet een paar stewardessen doen lijkt me. | |
agter | donderdag 26 maart 2015 @ 21:59 |
Ah, okay. Dus we krijgen de tape of de transcriptie dus wsl nooit te zien. Jammer. | |
Childofthe90s | donderdag 26 maart 2015 @ 22:01 |
Zoals de procureur het uitlegde is op de tape vooral iemands ademhaling te horen. Niet veel bijzonders dus qua transcript. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 22:01 |
Weet ik niet, ook grote kans dat de BEA parallel hun eigen onderzoek uit blijft voeren ![]() | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:02 |
Die deur schijnt zelfs bestand tegen een granaat te zijn, dus ik neem aan dat de piloot wist dat proberen in te trappen weinig zin had. Daar veroorzaak je alleen maar paniek mee denk ik. | |
Montagui | donderdag 26 maart 2015 @ 22:02 |
http://aviation-business-(...)heinland-Pfalz-.html Tjonge, blijft wel raar wat die co piloot bezielde als hij door FAA geaccepteerd was. | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:05 |
Met antidepressiva durf je alles. | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:07 |
Wat denken jullie m.b.t. mogelijke motieven van die piloot? Zit ook nog te denken aan liefdesverdriet.. mensen kunnen dan gekke dingen doen. Er was ook een tijdje terug nog een crash waarbij ze vermoeden dat dit de reden was voor de piloot om er een eind aan te maken | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 22:07 |
Daar is in de persconferentie van 12.30 van gezegd dat de copiloot niets meer heeft gezegd. | |
Whipper | donderdag 26 maart 2015 @ 22:08 |
Zeker niet ergens wat duidelijkere foto's van de crash? Op vage beelden is wel te zien dat hij in miljoenen stukjes is, maar ben benieuwd of er al een heldere verzameling foto's is. Afgelopen nacht pas die van MH17 gezien. Heftig, aangrijpend, intrigerend. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:15 |
Ik geloof ook niet dat ze het pas op het laatst doorhadden. Vraag me dan ook af waarom dit gezegd is. Beetje verdacht eigenlijk wel. Volgens mij valt het wel op als de buitengesloten gezagvoerder de cockpitdeur eruit probeert te trappen. ![]() | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 22:17 |
Volgens mij heeft een granaat ook niet veel impact, het zijn vooral de metalen deeltjes die de schade veroorzaken. Met granaten zijn wel eens plofkraken (die term klopt dan meteen niet meer) gepleegd op pinautomaten, weinig succesvol want ze veroorzaken niet zo heel veel materiele schade maar zijn gemaakt om mensen aan stukken te scheuren met vliegende repen metaal. | |
Arcee | donderdag 26 maart 2015 @ 22:17 |
Jawel, hij heeft niks gezegd. Triest dat om een nieuwe 911 te voorkomen dit nu tot deze tragedie heeft geleid. Hoewel de regel zoals in de USA van altijd meer dan 1 persoon in de cockpit al zou helpen, zou je zeggen. | |
agter | donderdag 26 maart 2015 @ 22:17 |
Gordijntje dicht... | |
Whipper | donderdag 26 maart 2015 @ 22:19 |
Weet niet exact hoe je dit bedoelt, maar stel dat hij inderdaad bekend was met depressies en gestart is met een bepaald antidepressiva, kan dit de kans op suicidaliteit wel verhogen. na de start van een AD zelfs vrij plotseling. Ik werk in de psychiatrie en het komt helaas af en toe voor dat een depressief persoon acuut suicidale gedachtes krijgt na start met een van de middelen die daarom bekend staan. Google maar eens op het verband tussen antidepressiva en suicidaliteit. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:20 |
Ja en heeeel zachtjes kloppen. En dan fluisteren door het sleutelgat psstt mag ik er alsjeblieft weer in? | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:21 |
En wat is het verband tussen antidepressiva en massamoord? | |
Janneke141 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:23 |
Uit PR-overwegingen buitelen de luchtvaartmaatschappijen al over elkaar heen om die regel nu in te gaan voeren: Strengere cockpitregels bij vliegmaatschappijen | |
CherryOnTop | donderdag 26 maart 2015 @ 22:23 |
Dat hoor je met al het geluid en gepraat dan hoogstens in het business class deel (dat iemand de deur probeert in te trappen e.d.). | |
Whipper | donderdag 26 maart 2015 @ 22:24 |
Kun je ook verschillende theorieen op loslaten. Er zijn mensen die zich van alle gevoel hebben afgesloten en het niet uitmaakt welke schade ze aanrichten. Kan ook zijn dat hij zijn levenlang het gevoel heeft gehad overal in te falen en nooit gehoord te zijn. Ook is dit een brute wijze, iedereen heeft het wel over hem. | |
Swetsenegger | donderdag 26 maart 2015 @ 22:25 |
De ultieme egotrip ja... als je tenminste niet dood zou zijn. | |
Whipper | donderdag 26 maart 2015 @ 22:26 |
Die egotrip heeft hij in die 8 minuten descent misschien wel gehad, als dat de reden van suicide is. | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 22:27 |
Nou het is nu wel voor de 3e keer in 3 jaar gebeurd dat een zelfmoordactie tot een crash leidt dus het is op het totaal aantal vluchten misschien miniscuul maar qua impact wel enorm, ik zou de regel minimaal twee man in de cockpit wel toejuichen | |
Whipper | donderdag 26 maart 2015 @ 22:29 |
Pure schijnveiligheid. Als de piloot zelfmoord wil plegen hoeft hij maar een copiloot - of stewardess- uit te schakelen. En dat lukt hem wel als hij echt wil. Een borderliner vragen haar scharen en messen in te leveren ter voorkoming van automutilatie is ook schijnveiligheid. | |
crystal_meth | donderdag 26 maart 2015 @ 22:30 |
Copycat suicide... https://en.wikipedia.org/wiki/Copycat_suicide | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 22:30 |
Het is wel een extra drempel | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 22:31 |
Nouja, je weet niet of iemand die zelfmoord pleegt en anderen daarin meeneemt ook echt fysiek en mentaal in staat is om mensen aan te vallen en te doden. Klinkt misschien een beetje dubbel omdat hij nu ook iedereen gedood heeft, maar nu is het indirect en merkt hij er zelf 'niks' van. | |
HaverMoutKoekje | donderdag 26 maart 2015 @ 22:31 |
Als een piloot zelfmoord wil plegen kan hij toch ook als gewone stervelingen zich van een flat gooien, voor een trein springen of zich ophangen? | |
waht | donderdag 26 maart 2015 @ 22:32 |
Voor de oplossingen is geen verder bewijs nodig nee, die spreken voor zich. Maar het is nu zeker nog te vroeg om alle andere scenario's af te wijzen. Als dat eenmaal is gedaan door de onderzoekers lijkt het zelfmoordscenario het meest waarschijnlijk, maar ligt het niet vast. | |
Janneke141 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:32 |
Maar nog steeds schijnveiligheid. Als je toch al van plan bent om zelfmoord te plegen met medeneming van tig passagiers dan is een stewardessje naast je echt geen drempel meer. | |
Arcee | donderdag 26 maart 2015 @ 22:34 |
Inderdaad, volgens 2 gepensioneerde piloten bij DWDD zou het geen enkel nut hebben. Snap ik niet. | |
Arcee | donderdag 26 maart 2015 @ 22:35 |
Maar hij kan dan nooit juist door het alleen zijn ineens een opwelling krijgen. | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 22:36 |
Benieuwd wat ze hebben gevonden | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 22:36 |
Zeiden ze ook waarom niet? | |
Collide | donderdag 26 maart 2015 @ 22:37 |
Zou de piloot die naar het toilet was ooit geweten hebben dat de co-piloot hem bewust niet binnen liet of kon het ook zo zijn dat de piloot dacht dat hij onwel was geworden oid? | |
Janneke141 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:37 |
Ik wel, want het is een veiligheidsmaatregel uit de categorie "we hebben twee terroristen opgepakt met bommen in hun schoenen dus vanaf nu moet iedereen op blote voeten het vliegtuig in". Want dan blaast niemand meer een vliegtuig op. Gelul dus. | |
Roel_Jewel | donderdag 26 maart 2015 @ 22:37 |
De maatregelen die nu ineens worden getroffen zijn ouur schijnveiligheid om de buitenwereld te laten zien dát er zogenaamd iets gebeurt. Hoe vaak is er op de duizenden en duizenden vluchten iets soortgelijks misgegaan? Juist, verwaarloosbaar weinig. | |
Roel_Jewel | donderdag 26 maart 2015 @ 22:38 |
Dat. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:39 |
Spannend. Banden met terroristen? | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 22:39 |
Dat is fundamenteel wat anders. Een bom kun je nog elders verstoppen als dat niet gecontroleerd wordt, maar een piloot kan met de genoemde maatregel helemaal niet meer in z'n eentje een actie ondernemen. De piloot heeft zelf ook geen wapens e.d. bij zich, dus die zou dan met fysiek geweld zijn copiloot om moeten leggen, en dan heeft die piloot heel wat meer mogelijkheden om hulp in te schakelen. De drempel om zoiets in je uppie te ondernemen is dan veel hoger, want de kans dat je uiteindelijk alsnog in de cel beland en je hele idee niet door gaat, is aanwezig. | |
Whipper | donderdag 26 maart 2015 @ 22:39 |
Als hij echt dood wilt op deze manier maakt een extra persoon ook niet uit. Dat was nu extra makkelijk voor hem, maar als ze nu alle regels aanpassen en een piloot wil in de toekomst op die manier sterven dan doet hij dat ook. Wij kunnen patiënten ook alles.afnemen. Alle messen, pillen, scherpe voorwerpen, veters. En dan hangen ze zich op aan de gordijnen. | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 22:39 |
Je schoenen worden standaard gescand tegenwoordig | |
Merkie | donderdag 26 maart 2015 @ 22:40 |
Afscheidsbrief? | |
crystal_meth | donderdag 26 maart 2015 @ 22:40 |
en hoeveel van die patienten vermoorden het personeel om aan pillen of een mes te raken? | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 22:41 |
Dit | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:41 |
Drugs? | |
__Saviour__ | donderdag 26 maart 2015 @ 22:41 |
De noodcode om de deur te openen werd actief geblokkeerd vanuit de cockpit, dus de piloot had het wel door | |
hhh38 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:41 |
Dit wordt onderschat denk ik, kan best een grote rol hebben gespeeld. Het idee dat niets hem nog tegen kon houden. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:42 |
2x zelfs | |
Janneke141 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:43 |
Gelukkig mis je het punt compleet. | |
Janneke141 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:44 |
Goed, ik denk even met je mee. Piloot wil een berg crashen, copiloot gaat schijten. Stewardess Hannie zit twee minuten naast hem, en Piloot zet een fikse daling in. Wat gaat Hannie doen? | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 22:44 |
Nee want we verschillen van mening over schijnveiligheid | |
Whipper | donderdag 26 maart 2015 @ 22:44 |
Een enkeling probeert het op zijn minst. fysiek geweld in de psychiatrie is niet zeldzaam. En als we het over suïcidale piloten hebben die hun gedachte ook uitvoeren dan hebben we het ook over een enkeling. Dat ga je nooit uitsluiten. Alleen maar schijnveiligheid zodat de mens zich veilig voelt en weer durft te vliegen. Totdat een piloot van Ryanair zich tegen de pyreneeën aandrukt nadat hij de stewardess knockie heeft geslagen. | |
Janneke141 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:45 |
Dan moet je dat zeggen, in plaats van verder te lullen over een niet bestaand voorbeeld over schoenen. | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 22:45 |
Ze gooit de deur open en maakt paniek | |
hhh38 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:46 |
Alle alarmbellen af laten gaan en zo goed en kwaad als het gaat de copiloot weer proberen binnen te laten? | |
Janneke141 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:46 |
Piloot doet de deur weer dicht en we zijn weer terug bij af. | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 22:46 |
Dan zou het gigantisch snel moeten gaan, anders kan stewardess Hannie om hulp brullen en dan komt de copiloot al snel half schijtend de wc uitgerend. Maar je vindt dat de kans op dergelijke ongevallen (om het zo maar even te noemen) exact even groot blijft als er gewoonweg altijd twee mensen in de cockpit zitten? | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 22:46 |
![]() | |
Pandaplint | donderdag 26 maart 2015 @ 22:46 |
Blijf het toch raar vinden dat het Franse OM deze "conclusie" nu al naar buiten brengt. Zou het wellicht te maken hebben met de grote Franse belangen bij Airbus? Zo snel mogelijk duidelijk maken dat het geen technisch mankement is? | |
Merkie | donderdag 26 maart 2015 @ 22:47 |
De aanwijzingen zijn zeer sterk. | |
Arcee | donderdag 26 maart 2015 @ 22:48 |
Ja, net zoals die hermetisch gesloten deur een veiligheidsmaatregel uit de categorie "een paar relifundi's met aardappelschilmesjes zijn de cockpit binnen gevallen, dus nu moet elke cockpit een bankkluis worden" was. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 22:48 |
Kom net het volgende tegen:![]() Bullshit? | |
Janneke141 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:48 |
Ja. Idioten kun je niet uitsluiten, en iemand die dit van plan is lukt het toch wel. Helpen geen 100 veiligheidsregels tegen. Anders trekt een suïcidale piloot wel de pen uit een handgranaat terwijl ze daar knus met z'n tweetjes zitten, of weet ik veel wat. Leuk om optie A, B en C uit te sluiten, maar dan gaat het wel op E, F of Q. | |
Againzender | donderdag 26 maart 2015 @ 22:48 |
Zou mij eerlijk gezegd niets verbazen. Duitsland heeft natuurlijk ook belang in Airbus. | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 22:48 |
Jij begint over bomschoenen, en dat je daarom niet iedereen met blote voeten moet gaan laten vliegen. In feite wordt nu bij iedereen het schoeisel gechecked, dus het resultaat is hetzelfde: de kans dat iemand iets in zijn schoenen heeft dat kan ontploffen is erg klein. Ik vind dat geen schijnveiligheid | |
waht | donderdag 26 maart 2015 @ 22:49 |
Alle risico's elimineren bestaat natuurlijk niet. Risico's mitigeren wel, en de 2-man regel in cockpits is ongeveer het maximaal haalbare voor de meeste vliegmaatschappijen. De 3-man regel zou het risico nog verder verminderen, maar zelfs dan is het niet onmogelijk dat één van de drie kwaadwillend is en de andere twee weet uit te schakelen. Oftewel, risico verlagen ja, risico elimineren nee. | |
hhh38 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:49 |
Daar gaat je denkwijze mis. Voor sommige mensen moet de drempel juist heel laag zijn, anders doen ze het niet. | |
waht | donderdag 26 maart 2015 @ 22:50 |
Bullshit ja. | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 22:50 |
Hm. Maar ik denk dat lang niet alle mensen die op zo'n manier zelfmoord plegen ertoe in staat zijn om een ander om te brengen met fysiek geweld. Op deze manier kun je nog zoiets hebben van "fuck it, niks boeit me meer, we gaan met z'n allen kapot", en gewoon afwachten tot je de berg raakt. Echt iemand overmeesteren, neerschieten, opblazen, weet ik wat is toch weer een stap verder. Maargoed, geen idee verder of dat klopt, die achtergrondkennis mis ik. ![]() | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 22:52 |
Dit dus, en da's ook de reden dat je zowat binnenstebuiten wordt gekeerd voordat je in een vliegtuig kan stappen tegenwoordig: verlagen | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 22:52 |
Hmm.. dit zou de bron zijn, maar die pagina is alweer weg. Dit heeft er gestaan, maar dan in het Duits:
| |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:52 |
Die twee gepensioneerde piloten zijn gewoon door de KLM gestuurd om een lulverhaal op te hangen omdat een extra piloot KLM geld kost. Zo simpel is het. De ICAO moet het gaan eisen. | |
waht | donderdag 26 maart 2015 @ 22:54 |
Is echt geen enkel bewijs voor. Gewoon weer een of andere internetidioot die wat leuks heeft verzonnen. | |
Janneke141 | donderdag 26 maart 2015 @ 22:54 |
Van stormfront.de? | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 22:55 |
![]() De Nederlandse Bild | |
Childofthe90s | donderdag 26 maart 2015 @ 22:56 |
Wellicht, maar zou je dan liever dood gaan zonder ook maar iets te hebben geprobeerd? | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 22:57 |
Mijn god, die quote ![]() | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 22:57 |
Ik vond dat nuchtere verhaal van ze anders helemaal prima, beter dan al die paniekzaaierij vanwege dit incidentje. | |
crystal_meth | donderdag 26 maart 2015 @ 22:58 |
http://www.ifalpa.org/dow(...)0of%20CVR%20data.pdf | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 23:00 |
Bij KLM vliegen op de lange afstanden al meer piloten dan wettelijk nodig is, dus van zuinigheid op dat beide kun je ze niet betichten ![]() Overigens gaan de andere airlines ook niet opeens extra piloten inzetten. | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 23:02 |
| |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 23:03 |
Dat heeft met in Nederland wettelijke rusttijden te maken. Ik vlieg zeer regelmatig intercontinentaal met de KLM op vluchten van 12 uur en een stewardess heeft me dat eens uitgelegd. Ze moeten ook horizontale rust hebben. Daar hebben ze crewbunks voor. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 23:04 |
Zullen de geluidsopnamen van de cockpit ooit vrijgegeven worden? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 23:04:43 ] | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 23:04 |
Ik weet hoe het werkt. Lief van de stewardess, maar geloof me, KLM zit ruim boven de wettelijke rusttijden. | |
Starm | donderdag 26 maart 2015 @ 23:04 |
AD ![]() | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 23:05 |
4 piloten Amsterdam - Manilla. Vind ik niet meer dan normaal. Waar het om gaat hier is dat er op de korte afstand een derde bijkomt. Ik ben het daar helemaal mee eens. | |
Merkie | donderdag 26 maart 2015 @ 23:07 |
Wat jij vindt is echt volkomen irrelevant. Het gaat erom wat vereist is. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 23:08 |
Die stretch vliegen we al een tijdje meer niet direct met dezelfde crew ![]() 4 man naar Taipei, verse 2 manscrew uit het hotel naar Manilla. | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 23:09 |
Het zullen bedrijfsregels als die rusttijden bovengemiddeld zijn. Wat jij trouwens vind interesseert me ook geen moer. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 23:09 |
Dat zeg ik ook niet. Ik vroeg of het bullshit was, want vond het maar een vage bron. De link staat er bij ![]() | |
Merkie | donderdag 26 maart 2015 @ 23:10 |
Hoezo, "ook"? Ik heb nergens gezegd dat jouw mening mij niet interesseert, alleen dat het niet relevant is in deze discussie. | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 23:10 |
Ja weet ik. Had iets met luchthavenbelasting of landingsrechten of hoe heet dat te maken. Vanaf Taipei naar Manilla betalen ze minder in Manilla. Maar wel 4 piloten dus naar Taipei. | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 23:12 |
Jouw toon beviel me niet, vandaar. | |
Eenskijken | donderdag 26 maart 2015 @ 23:12 |
ik heb inmiddels ook op meerdere, niet erg betrouwbare bronnnen echter, maar toch, gelezen dat deze guy inderdaad eerst christelijk was maar later was geconvert naar islam. En dat ie op zijn facebook ook een paar 'aparte' moslimvrienden had. | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 23:12 |
edit verkeerd topic | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 23:12 |
Ik reageerde op jouw opmerking over verkeerde zuinigheid en dat de KLM mensen zou planten om dat te bewerkstelligen. Dat is echt onzin kan ik je vertellen, want dan hadden ze wel op de wettelijke minima gezeten. Sowieso omdat het hele gesprek niet eens gaat over een extra piloot mee, maar een al aanwezige stewardess die erbij komt in de cockpit als iemand weg is ![]() | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 23:13 |
En het was geen afscheidsbriefje | |
Inspireme | donderdag 26 maart 2015 @ 23:14 |
Als je op die bronnen kijkt dan zie je dat het anti islam/links/buitenlanders sites zijn. Pure sensatie dus. | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 23:15 |
Wat wel dan? | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 23:15 |
Daar wou de politie niks over zeggen
| |
Merkie | donderdag 26 maart 2015 @ 23:17 |
Excuses. | |
__Saviour__ | donderdag 26 maart 2015 @ 23:17 |
Cnn heeft de animatie erbij ![]() | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 23:18 |
Hmmm, flightsim scenario's met de crashlocatie? Fotoalbums van vroegere wintersportvakanties op diezelfde lokatie? | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 23:19 |
De stagiair is weer aan het klussen geweest... | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 23:19 |
Toch wel weer inmiddels. ![]() Dit is in Mei 20:4015u45do 18:25KLM Rechtstreeks 20:40 Amsterdam - Schiphol (AMS) do 18:25 Manilla - Ninoy Aquino Intl Airport (MNL) KL0807 Boeing 777-300 | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 23:19 |
![]() | |
quirina | donderdag 26 maart 2015 @ 23:20 |
Tering... ![]() | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 23:20 |
Die vliegclub waar hij bij zat ging wel altijd op vakantie in die regio, volgens het RTL nieuws | |
Infection | donderdag 26 maart 2015 @ 23:20 |
Ik vroeg me al af wat er nou bedoeld werd met het kloppen op de deur. | |
Drebbelman | donderdag 26 maart 2015 @ 23:21 |
Het lijkt me sterk dat hij deze locatie gepland had. Hij was afhankelijk van het moment dat de piloot naar de wc zou gaan. | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 23:22 |
Het lijkt me ook geen bewijs | |
Onnoman | donderdag 26 maart 2015 @ 23:23 |
wat als niet de copiloot maar de piloot zelf het gedaan heeft. door de copiloot een slaappil te geven en bij het verlaten van de cockpit de beveiliging op de deur te zetten? | |
starla | donderdag 26 maart 2015 @ 23:24 |
Haha geniaal! Die gozer krijgt verbale klappen van Benno! | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 23:24 |
Als hij dan de code zou invoeren, had de deur opengegaan | |
Onnoman | donderdag 26 maart 2015 @ 23:24 |
tenzij je vanduit de binnenkant de beveiliging dus inschakelt zodat je de code niet kan invoeren en dan de deur achter je dichtgooit | |
francoisdublanc | donderdag 26 maart 2015 @ 23:24 |
Is het niet beter om eerst even de technische gegevens af te wachten? Dan kan je het toch pas met zekerheid zeggen? | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 23:28 |
Misschien heeft die co-piloot 'm wel gevraagd om iets te halen ofzo... | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 23:28 |
Ik vlieg deze stretches zelf, en geloof me, dit is met een tussenstop op Taipei waarbij een crewwissel plaatsvindt (en sommige passagiers afstappen). Waarschijnlijk wordt het als rechtstreeks geadverteerd omdat je onder hetzelfde vluchtnummer doorvliegt en dus geen overstapt hebt. Je zal ook een vlucht naar Taipei vinden met hetzelfde vluchtnummer en vertrektijd vanaf Amsterdam. | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 23:32 |
Je zult wel gelijk hebben. Het was vroeger de 803 of 4 en nu is het 807, maar in ieder geval, wel dus 4 man tot aan Taiwan. Rechtstreeks moeten jullie gewoon te veel betalen in Manilla denk ik. Ik weet dat de KLM heeft geklaagd bij MNL. Stond wat over in de krant daar. Eind 2012 was het nog de 804 nonstop in ieder geval. | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 23:33 |
NH, wat ik me vamiddag al afvroeg, en ik heb het vlgs mij niet voorbij zien komen nog in een van de topics vandaar, maar nadat bekend werd dat de piloot buiten de cockpit gehouden werd kwam ineens dat tabelletje naar buiten waaruit bleek dat op 09.30.53 alles nog normaal was (hoogte 38,000ft) en dat de hoogte op 09.30.55 de hoogte van de autopilot ineens naar 96ft (dacht ik) bijgesteld was. Ik ben even kwijt wie dat staatje naar buiten was, kan dat FR24 geweest zijn? ![]() Maar als dit ergens bekend is, dan hadden ze die gegevens toch ook vrij vlot al na de crash neem ik aan? Het lijkt me niet dat iemand pas op het idee kwam dat te checken toen bleek dat de gezagvoerder de cockpit niet meer in kon. Ik snap wel dat ze het niet meteen naar buiten gebracht hebben, maar je zou toch denken dat ze dus al heel vlot wisten dat de autopilot op een andere hoogte ingesteld is? | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 23:35 |
Jep ![]() | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 23:36 |
Er rammelt iets achterin, ga jij eens kijken ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 23:36 |
Nogal logisch dat hij niet binnen werd gelaten. Wie slaat er nou met de zijkant van een vlakke hand? | |
Trebo | donderdag 26 maart 2015 @ 23:37 |
De bel deed het niet. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 23:37 |
Klopt. Ik heb die data overigens nooit ergens anders bevestigd gezien. Ik neem aan dat dit soort informatie ook gelogd wordt door ATC zelf, dus zal vast worden meegenomen in het onderzoek. De dingen die nu naar buiten komen zijn gewoon erg incompleet omdat ze er zo snel mee willen zijn. | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 23:39 |
"Stewardess Ingrid heeft een verrassing voor je" ![]() | |
Forbry | donderdag 26 maart 2015 @ 23:39 |
![]() ![]() ![]() | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 23:41 |
teh fuck ![]() ![]() | |
Man-Bear-Pig | donderdag 26 maart 2015 @ 23:41 |
![]() | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 23:41 |
Maar zoals ik bij DWDD heb begrepen, van die gepensioneerde piloten, hebben ze alleen in het begin een psych onderzoek gehad en verder nooit meer. Het ljkt me toch logisch dat je mensen in dit soort beroepen met regelmaat even ziet cq test. Praatje maakt, iets. Treinmachinisten worden ( werden?) ook met regelmaat getest of ze nog wel ca[abel zijn en geestelijk stabiel. | |
Piger | donderdag 26 maart 2015 @ 23:43 |
Ja maar die kunnen dan ook een rood sein missen, waarna de trein tot stilstand kan komen. | |
Trebo | donderdag 26 maart 2015 @ 23:43 |
Verder zeiden ze ook dat de sociale controle onder piloten erg groot is. Bij zo'n testje kan je gewoon alles invullen wat je wil. | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 23:45 |
Geen idee eik, hoe vaak vlieg je met elkaar? Dagelijks, wekelijks, 1 keer per 2 maanden? | |
Fluffypinkcupcake | donderdag 26 maart 2015 @ 23:45 |
Een masker opzetten is zo gemakkelijk... | |
Trebo | donderdag 26 maart 2015 @ 23:46 |
Da's altijd nog vaker dan 1x per jaar een nietszeggend testje maken. | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 23:46 |
Ja, maar van het personeel wordt ook verwacht dat "vreemd" gedrag van collega's wordt gemeld, om die reden worden er jaarlijks al veel piloten op non-actief gesteld hoorde ik vanavond ergens, volgens mij ook in DWDD. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 23:48 |
Bij die GW operatie zul je vaak nieuwe mensen tegenkomen, maar doe je wel vaak meerdere stretches en meerdere dagen samen. Dan kun je wel een beetje hoogte krijgen van elkaar, maar het is nooit alleszeggend. Mensen kunnen dingen goed verbergen ![]() | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 23:48 |
Wat is dit nou weer? | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 23:49 |
![]() ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 23:49:20 ] | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 23:49 |
Ze zeiden ook dat men constant geobserveerd werd. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 23:50 |
? | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 23:50 |
Ik snap überhaupt al niet waarom je mensen zou willen meenemen in je zelfmoord, maar als je dat dan toch hebt vlieg je je vliegtuig toch in de Eiffeltoren ofzo, voor het spektakel? | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 23:51 |
Volgens mij wordt er niet gevlogen over Parijs. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 23:51 |
Was te ver. Tevens niet grappig. | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 23:53 |
Jawel hoor, heb er regelmatig over gevlogen, ook de Eiffeltoren kunnen zien vanuit het vliegtuig. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 23:53 |
Als je de kleine snippers ziet waar het in eindigt als je het zo doet, snap ik het wel. Je merkt er niks van, het doet geen pijn. Die passagiers zijn bijzaak. Andere mogelijkheid is dat de suicide bijzaak is en dat het hem ging om de massamoord. | |
Man-Bear-Pig | donderdag 26 maart 2015 @ 23:53 |
Ik snap überhaupt al niet waarom je een grap maakt voor andere users in je topic, maar als je dat dan toch doet, dan maak je toch een goede grap? | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 23:53 |
Ik roep yvonne hoor ![]() | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 23:54 |
Het is absoluut niet grappig bedoeld. Maar als je klaar met je leven bent kan je het toch ook zo doen dat ze je na een paar dagen vinden en dat je hooguit op pagina 3 van de krant komt? En die piloot vloog vast ook andere routes. | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 23:56 |
Als passagier hè. | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 23:59 |
Misschien dat het gewoon een opwelling was, dat 'ie zich al kut voelde, de copiloot weg was en hij toen dacht van hey ik maak er gewoon een einde aan. | |
Pandaplint | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:00 |
AUFMACHEN! AD:') | |
remlof | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:01 |
Mjah, dat zou kunnen inderdaad. | |
yvonne | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:03 |
Soort 9/11 | |
Jane | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:04 |
Ik snap die weerstand van de piloten tegen een 'altijd-2-in-de-cockpit'-beleid niet zo. Je wilt toch zelf ook geen slachtoffer worden van een plotseling doorgedraaide collega als je ff plassen bent? Ja, het is een incident, maar dat zijn alle vliegtuigongelukken tegenwoordig eigenlijk. Als blijkt dat technische mankementen bijgedragen hebben aan een ongeluk, dan worden vaak ook gelijk toestellen aangepast en/of procedures gewijzigd door de fabrikant. Alles om zoveel mogelijk risico's te vermijden, hoe klein het risico wellicht ook is. Waarom dan nu zo'n weerstand tegen invoering van deze procedure? Het maakt het risico op een crash niet 0, maar het maakt het wel weer even net iets kleiner. | |
yvonne | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:04 |
Er klinken toch ook steeds meer geluiden dat men nog helemaal niet zeker kan weten dat het zelfmoord was. | |
yvonne | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:05 |
Nou ja, hoe staat het met de veiligheid van de passagiers, dat hoort toch prio 1 te zijn. | |
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:09 |
Laat me raden.. op twitter zeker.. de vergaarbak van onzin | |
Jane | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:09 |
Lijkt me ook. Maar bij die piloten bij DWDD kreeg ik het gevoel dat ze zich vooral een beetje in hun trots gekrenkt zouden voelen als er iemand bij ze in de cockpit zou moeten komen zitten, omdat zij dat natuurlijk nóóit zouden doen. Maar jammer dan voor hun trots, denk ik dan. | |
crystal_meth | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:10 |
ego, hebben piloten nogal veel van.. | |
yvonne | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:12 |
Eum nee, op nieuwszenders. | |
remlof | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:12 |
Ja, dan krijg je die speculaties weer. Maar m'n punt was dat die man sowieso heeft gekozen voor een manier van zelfmoord waarmee ie vele anderen vermoordt en nog veel meer in rouw dompelt. Als je het toch op die manier wilt doen waarom kies je dan voor een onbewoonde Alpenvallei. Neem lekker teveel pillen van iets en ga in bed liggen zou ik zeggen. | |
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:13 |
Wat denken ze dan dat het was? | |
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:15 |
Meer een slag om de arm omdat het nu een hele snelle reactie is op de CVR terwijl het onderzoek nog eigenlijk moet beginnen. | |
Jane | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:17 |
Ik denk dat Airbus wel blij was met deze sneller reactie en dat zal ook best wel meegespeeld hebben bij de Fransen, denk ik. Zeker omdat er dus blijkbaar ook al crews waren die niet meer wilden vliegen. | |
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:18 |
Een artikel uit het AD van de Benno Baksteen van de psychologie.. Geen idee of er iets zinnigs in staat | |
yvonne | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:20 |
Mijn idee hoor ![]() | |
yvonne | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:20 |
Niks nog, niet dit en niet dat, eerst meer onderzoek. | |
crystal_meth | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:23 |
Was ook omdat ze moesten reageren op het gelekte gerucht in de NYT. | |
Drugshond | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:28 |
8 minuten versie. | |
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:31 |
En dat zou gebaseerd zijn op het feit dat Lubitz al die tijd rustig zou blijven ademen. IMO is het fysiek onmogelijk rustig te blijven ademen in de 8 minuten dat je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers) doelbewust tegen de bergen stort. | |
Trebo | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:33 |
Misschien vond hij op dat moment wel de ultieme rust. | |
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:33 |
Imo is dat fysiek onmogelijk. | |
niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:34 |
Hopelijk vinden ze morgen de gegevens-capsule van de 2e blackbox. | |
Drugshond | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:36 |
Zo maar een theorie hoor.... een gedegen vliegopleiding is peperduur en je moet per jaar zoveel vlieguren maken anders is je brevet niet meer geldig. Moet je weer een opfriscursus gaan betalen. Vele piloten bij prijsvechters zijn zogenaamde ZZP-ers dus niet vliegen of ziek zijn is geen salaris.Gemiddeld inkomen ligt rond de 40-55 K als ze geluk hebben. Veel piloten in Europa zitten in een soort van wurggreep. En het aanbod is groter dan de vraag. Zou graag de financiële situatie willen zien van deze Co-Piloot. Denk best dat e.e.a.te maken zou kunnen hebben om zijn werkgever eens goed in diskrediet te brengen,.En dat maakt deze aktie weer een plausibel vanuit zijn optiek. De ultieme wanhoopsdaad. | |
Nessie7 | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:39 |
Nou ja, wat zijn de argumenten dat het niet bewust heeft gedaan? Hij veranderde bewust de code toch zodat de andere piloot niet meer naar binnen kan en manipuleerde het vliegsysteem zo dat het ging afdalen in plaats van stijgen. Dan nog de schreeuwende piloot niet binnen laten... | |
Trebo | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:41 |
Tja.. ik weet het ook niet. | |
Drugshond | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:42 |
Je hebt maar 1 gegeven nodig. Stond die auto-pilot nu wel of niet aan. Daarmee kun je veel scenario's uitsluiten. | |
crystal_meth | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:43 |
Las ergens dat germanwings piloten hetzelfde statuut en voorwaarden hebben als bij Lufthansa zelf. En hij woonde bij z'n ouders. | |
Drugshond | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:44 |
De volgende keer maar een chemisch toilet (voor de veiligheid) in de cockpit plaatsen. Altijd dubbele bezetting. | |
Drugshond | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:47 |
Dat maakt hem significant labiel. | |
Inspireme | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:48 |
Tja hoe hard de mensheid het ook probeert met allerlei nieuwe maatregelen, 100% veiligheid is een illusie helaas. | |
crystal_meth | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:48 |
de onderbreking in z'n opleiding was ook tgv depressie wordt beweerd... | |
JaJammerJan | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:51 |
Die 'altijd 2 in de cockpit' regel slaat nergens op. Als jij als piloot kwaad in de zin hebt zijn er honderden manieren waarop je je vliegtuig naar de ondergang kan brengen, waarbij deze regel maar een van die honderden scenario's uitsluit. | |
Downwards | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:51 |
Moet je ook niet willen. De mens kan niet zonder wat spanning en de nodige sensatie op z'n tijd. | |
Drugshond | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:51 |
Tristan van der Vlis maar dan version 2.0. | |
Inspireme | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:53 |
Zolang het maar niet bij jou gebeurt, hè ![]() | |
remlof | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:53 |
Hij vloog niet voor Ryanair hè? | |
Drugshond | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:56 |
![]() | |
Jane | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:59 |
Hónderden manieren nog wel... zo zo.... | |
remlof | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:02 |
Nou ja, Ryanair heeft de beroerdste arbeidsvoorwaarden voor piloten in Europa, veel beroerder dan dochters van gevestigde luchtvaartmaatschappijen zoals Germanwings en Transavia zijn, | |
Holy_Goat | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:04 |
Serieus ![]() | |
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:12 |
hahaha ![]() | |
Drugshond | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:15 |
Het is maar een bus onderneming van A naar B. According to the International Air Transport Association (IATA), Ryanair carried 76 million passengers last year while Lufthansa - in second place - carried 50 million. (2013) | |
kurk_droog | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:18 |
Ik lees dit nu al meerdere keren hier maar wat the fuck is dit voor onzin man ![]() ![]() | |
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:20 |
Wel 'grappig' om oude draadjes van dit topic terug te lezen.. iemand vond het niet onmogelijk maar wel vergezocht dat een van de piloten even was gaan pissen en bij terugkomst de deur in het slot zat. Laat dat nou precies gebeurd zijn.. | |
Domnivoor | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:28 |
Is dit al gepost? Analyse van de transponderdata: http://forum.flightradar2(...)ome-more-dat?p=64616 | |
Jane | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:32 |
Was die column van die Nederlandse piloot van 2 maanden geleden hier al gepost? http://www.luchtvaartnieu(...)ij-even-de-deur-open NOS-artikel: http://nos.nl/op3/artikel(...)nwings-aankomen.html | |
Le_Professeur | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:35 |
Je kan met een goede vuistslag best iemand buiten westen slaan. Niet waarschijnlijk, maar iemand die moedwilllig een volgeladen vliegtuig de diepte in stuurt is daar gewoon toe in staat. | |
Le_Professeur | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:39 |
Wat boeit dat 2e nou weer lol. | |
niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:40 |
Ja, had deze al gezien ergens. Dat is het moment dat die hufter z'n hoogte-instelknop naar 100ft draait. 09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa 09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa 09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT: 96 ft QNH: 1006.0 hPa Exacte tijd staat ervoor, Mode Control Panel Flight Management Computer, Altitude, QNH is luchtdruk instelling dacht ik. | |
crystal_meth | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:44 |
Was als antwoord op een post die suggereerde dat hij misschien hoge schulden had (zoals een hypotheek) | |
Le_Professeur | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:45 |
Oh zo. | |
Drugshond | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:55 |
Lijkt me doelbewust..... 100 ft in de alpen succes. | |
Jane | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:55 |
Het is zinloos, maar onwillekeurig vraag ik me toch af hoeveel vluchten hij gemaakt heeft terwijl hij dit van plan was, maar de kans niet kreeg omdat z'n gezagvoerder niet naar de wc moest. Dat zullen de collega's met wie hij recent gevlogen heeft zich ook wel afvragen trouwens. Leuke gesprekjes bij de koffieautomaat bij GermanWings. "Ja, ik heb vorige week ook nog met hem gevlogen, maar gelukkig was ik op het vliegveld nog geweest" ![]() | |
Le_Professeur | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:59 |
Bizar, ja. | |
Drugshond | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:59 |
Drugshond | vrijdag 27 maart 2015 @ 02:00 |
Goeie.... je zit naast zo'n human time bomb. |