abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151069987
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)







Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit locking system

Eerste Berichtgeving:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 26-03-15:

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:

Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_151070004
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:33 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja gewoon weer een gordijntje net zoals voor 911
Als iemand zich meester probeert te maken van de cockpit... zullen wel meerdere mensen initiatief nemen dit tegen te gaan... of politie op het vliegtuig :D
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:36:19 #3
340341 Blester
Membre très utile
pi_151070018
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Waarom halen we die cockpitdeur er niet gewoon uit?
Kapingen?
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:36:49 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151070040
Dank je, kutmobiele layout heeft geen open nieuw deel knop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151070049
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:36 schreef Blester het volgende:

[..]

Kapingen?
hebben we ons niet gek laten maken na 9/11?
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 20:37:30 #6
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_151070073
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Dank je, kutmobiele layout heeft geen open nieuw deel knop
Heeft het wel, maar dan gaat alsnog de OP niet mee :+
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_151070090
November 2013: Mozambique Airlines, Namibië

33 mensen stierven toen vlucht TM470 neerstortte in een afgelegen gebied in Namibië. Het toestel was op weg van Maputo in Mozambique naar Luanda in Angola. De copiloot verliet de cockpit om naar het toilet te gaan, en werd daarna niet meer binnengelaten. De automatische piloot werd aangepast naar een dalende koers. Er kwam geen noodoproep, en vlak voor de crash probeerde iemand de deur in te beuken. Bijna exact hetzelfde scenario als bij de crash in de Franse Alpen.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_151070092
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

hebben we ons niet gek laten maken na 9/11?
Laten we ons nu niet gek maken?
pi_151070107
Wat is dat toch met Andreas'en ? eerst Breivik en nu dit ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151070108
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Laten we ons nu niet gek maken?
:D
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_151070109
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:33 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja gewoon weer een gordijntje net zoals voor 911
Inc'allah zuster :9~

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:34 schreef TLC het volgende:

[..]

of in de toekomst vliegtuigen zonder piloten aan boord, dat ze vanaf de grond bestuurd worden
Puik plan, wat zou daar tcoh mis mee kunnen gaan? :D _O-
Je suis Charlie Sheen
pi_151070158
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Laten we ons nu niet gek maken?
dat is hetzelfde, dit tragische moment is namelijk ook na 9/11
pi_151070160
In 1999 is toch ook vlucht van la naar egypte neergestort omdat piloot vliegtuig liet crashen?
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:39:39 #14
340341 Blester
Membre très utile
pi_151070185
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

hebben we ons niet gek laten maken na 9/11?
Ik verwijs je graag naar ISIS. Juist in deze tijd wil jij dat soort veiligheidsmaatregelen maar af gaan schaffen? Dan zullen er voortaan wekelijks vliegtuigen uit de lucht gaan vallen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151070223
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:39 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik verwijs je graag naar ISIS. Juist in deze tijd wil jij dat soort veiligheidsmaatregelen maar af gaan schaffen? Dan zullen er voortaan wekelijks vliegtuigen uit de lucht gaan vallen.
veiligheid kun je ook toepassen voordat passagiers het vliegtuig instappen.
pi_151070248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

dat is hetzelfde, dit tragische moment is namelijk ook na 9/11
De veiligheidsmaatregelen hebben er nu misschien voor gezorgd dat de piloot niet in de cockpit kon komen, maar ik denk dat de beveiliging met die deur meer goed dan kwaad doet. Teruggaan naar een gordijntje of een slappe deur lijkt me niet de oplossing. Daarnaast kun je nooit iets 100% uitsluiten.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:41:45 #17
340341 Blester
Membre très utile
pi_151070267
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:40 schreef MakkieR het volgende:

[..]

veiligheid kun je ook toepassen voordat passagiers het vliegtuig instappen.
Ja, want iemand, of stel een groep van 2 of 3 man, kan zonder wapens geen cockpit binnendringen en de piloten aanvallen?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151070283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:38 schreef TLC het volgende:
Wat is dat toch met Andreas'en ? eerst Breivik en nu dit ;(
Die heette anders. Letterlijk Anders.
pi_151070317
Iemand al vragen gesteld over de sollicitatie selectie of screening van piloten bij lufthansa/germanwings
pi_151070318
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De veiligheidsmaatregelen hebben er nu misschien voor gezorgd dat de piloot niet in de cockpit kon komen, maar ik denk dat de beveiliging met die deur meer goed dan kwaad doet. Teruggaan naar een gordijntje of een slappe deur lijkt me niet de oplossing. Daarnaast kun je nooit iets 100% uitsluiten.
dat probeer ik uit te leggen dat je dit nooit kunt voorkomen dus waarom niet gewoon die deur eruit en ons niet laten terroriseren door o.a 9/11
pi_151070343
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

Die heette anders. Letterlijk Anders.
Je hebt gelijk, ik word ook n dagje ouder.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151070356
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:41 schreef Blester het volgende:

[..]

Ja, want iemand, of stel een groep van 2 of 3 man, kan zonder wapens geen cockpit binnendringen en de piloten aanvallen?
Die paar 100 man hebben ze geen last van idd. Hoewel een open cockpit dan wel een belachelijk idee is natuurlijk _O-
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:44:16 #23
340341 Blester
Membre très utile
pi_151070360
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:43 schreef utrecht1970 het volgende:
Iemand al vragen gesteld over de sollicitatie selectie of screening van piloten bij lufthansa/germanwings
Lufthansa hat es nicht gewusst
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:45:19 #24
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151070391
Als we dan toch terug gaan naar het gordijntje, kunnen we dan ook de asbakken terug plaatsen aub.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:45:21 #25
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151070393
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:43 schreef utrecht1970 het volgende:
Iemand al vragen gesteld over de sollicitatie selectie of screening van piloten bij lufthansa/germanwings
Het schijnt dat zo'n 40-45% door de screening heen komt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:45:25 #26
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151070395
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:37 schreef banaantjeEE het volgende:
November 2013: Mozambique Airlines, Namibië

33 mensen stierven toen vlucht TM470 neerstortte in een afgelegen gebied in Namibië. Het toestel was op weg van Maputo in Mozambique naar Luanda in Angola. De copiloot verliet de cockpit om naar het toilet te gaan, en werd daarna niet meer binnengelaten. De automatische piloot werd aangepast naar een dalende koers. Er kwam geen noodoproep, en vlak voor de crash probeerde iemand de deur in te beuken. Bijna exact hetzelfde scenario als bij de crash in de Franse Alpen.
quote:
On 21 December 2013, the Mozambican Civil Aviation Institute (Instituto Moçambicano de Aviação Civil, IACM) head João Abreu presented the preliminary investigation report, according to which Captain Herminio dos Santos Fernandes had a "clear intention" to crash the jet and manually changed its autopilot settings.[14] The plane's intended altitude was reportedly changed three times from 38,000 feet (11,582 m) to 592 feet (180 m), the latter being below ground level, and the speed was manually adjusted as well.[15] The cockpit voice recorder captured several alarms going off during the descent, as well as repeated loud bangs on the door from the co-pilot, who was locked out of the cockpit until shortly before the crash.
https://en.wikipedia.org/wiki/LAM_Mozambique_Airlines_Flight_470
are we infinite or am I alone
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:45:29 #27
340341 Blester
Membre très utile
pi_151070398
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:44 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Die paar 100 man hebben ze geen last van idd. Hoewel een open cockpit dan wel een belachelijk idee is natuurlijk _O-
Tja, met 2 in elkaar geslagen piloten lijkt het me toch vrij lastig om dat vliegtuig in de lucht te houden.

Krijg je wel mooie taferelen denk ik.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151070405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:43 schreef MakkieR het volgende:

[..]

dat probeer ik uit te leggen dat je dit nooit kunt voorkomen dus waarom niet gewoon die deur eruit en ons niet laten terroriseren door o.a 9/11
Omdat de deur meer goed dan kwaad brengt? Als er een keer wat fout gaat met de automatische piloot, dan sloop je die toch ook niet uit alle vliegtuigen?
pi_151070494
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Omdat de deur meer goed dan kwaad brengt? Als er een keer wat fout gaat met de automatische piloot, dan sloop je die toch ook niet uit alle vliegtuigen?
hoe kun je dan bewijzen hoeveel goeds deze deur nu eigenlijk heeft voortgebracht, heeft het daadwerkelijk terroristen tegen gehouden?
pi_151070526
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:48 schreef MakkieR het volgende:

[..]

hoe kun je dan bewijzen hoeveel goeds deze deur nu eigenlijk heeft voortgebracht, heeft het daadwerkelijk terroristen tegen gehouden?
En hoeveel vliegtuigen zijn er minder neergestort door de automatische piloot?
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:49:21 #31
340341 Blester
Membre très utile
pi_151070537
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:48 schreef MakkieR het volgende:

[..]

hoe kun je dan bewijzen hoeveel goeds deze deur nu eigenlijk heeft voortgebracht, heeft het daadwerkelijk terroristen tegen gehouden?
:')

Ik heb het even voor je nagevraagd, er zijn 1337 terroristen tegengehouden door de deur.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151070602
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:49 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

En hoeveel vliegtuigen zijn er minder neergestort door de automatische piloot?
ik heb het helemaal niet over de automatische piloot, maar over die deur. het had maar een incident nodig namelijk 9/11 voor de bepantserde deur er kwam. althans dat is wat ik ervan begrepen heb.
pi_151070607
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:48 schreef MakkieR het volgende:

[..]

hoe kun je dan bewijzen hoeveel goeds deze deur nu eigenlijk heeft voortgebracht, heeft het daadwerkelijk terroristen tegen gehouden?
Zonder deze deur zijn er op 9/11 4 vliegtuigen neergehaald, nu er door 1 gekke copiloot een vliegtuig is neergehaald dankzij deze deur zie ik nou niet echt als reden om de veiligheidsmaatregelen er dan maar weer uit te slopen en ik durf te wedden dat de vliegmaatschappijen er hetzelfde over denken.
pi_151070651
Maar dat is het hele eieren eten. Als je dalijk een tweede man in de cockpit laat bij het plassen, dan brengt hij de overgebleven piloot om en laat het vliegtuig crashen.
Dan staat iedereen weer te roepen dat het belachelijk is dat je iemand alleen met een piloot in de cockpit laat.
pi_151070699
Ik vind dat alle piloten een zwarte band moeten hebben. Dan is het bij een eventuele vechtpartij 50/50.
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2015 @ 20:53:16 #36
842 Zorro
Z
pi_151070712
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:49 schreef Blester het volgende:

[..]

:')

Ik heb het even voor je nagevraagd, er zijn 1337 terroristen tegengehouden door de deur.
Jammer dat het er geen 450 zijn. Dat zou pas echt fantastisch zijn.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_151070719
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zonder deze deur zijn er op 9/11 4 vliegtuigen neergehaald, nu er door 1 gekke copiloot een vliegtuig is neergehaald dankzij deze deur zie ik nou niet echt als reden om de veiligheidsmaatregelen er dan maar weer uit te slopen en ik durf te wedden dat de vliegmaatschappijen er hetzelfde over denken.
dat is geen bewijs, die terroristen hadden hun plan aangepast als men wist dat de deur is bepantserd
pi_151070726
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:53 schreef LouisLitt het volgende:
Ik vind dat alle piloten een zwarte band moeten hebben. Dan is het bij een eventuele vechtpartij 50/50.
Of zwarte band verbieden, blijft het 50/50 :D
pi_151070787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:49 schreef Blester het volgende:

[..]

:')

Ik heb het even voor je nagevraagd, er zijn 1337 terroristen tegengehouden door de deur.
Mijn bronnen spreken van meer dan 9000.. :o
Je suis Charlie Sheen
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:55:37 #40
340341 Blester
Membre très utile
pi_151070811
wearesiam twitterde op donderdag 26-03-2015 om 14:22:05 #GermanWingsCrash pilot 28! could be legacy of Bin Laden after 911? or #ISIS, I read they might target a "soft target" like a budget airline reageer retweet
oOMaeganOo twitterde op donderdag 26-03-2015 om 15:51:00 Can we nuke the places heavily filled with Isis now ? I'm sure that pilot was Isis .so sad #germanplanecrash reageer retweet
LouieBankz twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:45:25 I just hope that pilot wasn't recruited by ISIS.What drives a 28yr old man to crash a plane wt 149 people into the mountains?Still shocked reageer retweet
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151070826
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Of zwarte band verbieden, blijft het 50/50 :D
Kan inderdaad ook. 8-)
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:00:39 #42
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151071022
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:51 schreef NewHorizon het volgende:
Maar dat is het hele eieren eten. Als je dalijk een tweede man in de cockpit laat bij het plassen, dan brengt hij de overgebleven piloot om en laat het vliegtuig crashen.
Dan staat iedereen weer te roepen dat het belachelijk is dat je iemand alleen met een piloot in de cockpit laat.
Is de regel in de VS
quote:
The FAA, the US aviation authority, has released a Q&A about cockpit safety and pilot health screening for US airliners, excerpted below.

“What are US rules that apply when pilots leave the cockpit? US airlines have to develop procedures that the FAA approves. Those procedures include a requirement that, when one of the pilots exits the cockpit for any reason, another qualified crew member must lock the door and remain on the flight deck until the pilot returns to his or her station.
A qualified crew member could be a flight attendant or a relief pilot serving as part of the crew.”
http://www.theguardian.co(...)-live-updates-4u9525
are we infinite or am I alone
pi_151071264
quote:
Ja, dat weet ik. Niet alleen daar overigens. Ik bedoel alleen maar dat elke maatregel weer zijn eigen nadelen heeft waar je, als het fout gaat, weer over kunt klagen.
pi_151071304
Die kerel kan ook gewoon een tumor in z'n kop hebben gehad. Niet alles hoeft te maken hebben met psychologische testen.

Oplossing:
Alleen nog mannelijke piloten en een urinoir ophangen in de cockpit. Oja, schijten mag niet meer in de lucht. Oh, plaszakken zoals in een sprinter werd geopperd kan ook.
Eerst denken, dan typen
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:10:06 #45
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151071334
Wel opvallend dat de Franse overheid er zo zeker van is dat het doelbewust is gedaan.

Airbus is een Frans bedrijf, misschien even in het achterhoofd houden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:16:54 #46
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151071561
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:10 schreef BarryOSeven het volgende:
Wel opvallend dat de Franse overheid er zo zeker van is dat het doelbewust is gedaan.

Airbus is een Frans bedrijf, misschien even in het achterhoofd houden.
Waarschijnlijk de reden waarom het zo snel bekend gemaakt werd.
are we infinite or am I alone
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:20:01 #47
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151071683
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:10 schreef BarryOSeven het volgende:
Wel opvallend dat de Franse overheid er zo zeker van is dat het doelbewust is gedaan.

Airbus is een Frans bedrijf, misschien even in het achterhoofd houden.
Normaal begint de BNW verspreiding naar NWS pas diep in de nacht.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:22:33 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151071812
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:10 schreef BarryOSeven het volgende:
Wel opvallend dat de Franse overheid er zo zeker van is dat het doelbewust is gedaan.

Airbus is een Frans bedrijf, misschien even in het achterhoofd houden.
De acties die nodig waren om die piloot buiten te sluiten en het vliegtuig tegen die berg aan te laten vliegen moesten dan ook doelbewust ondernomen worden.
pi_151071884
Wat is eigenlijk de definitie van terrorisme?
Vind dit toch wel in de buurt komen...het zaait angst.
Make my day!
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:24:35 #50
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151071905
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De acties die nodig waren om die piloot buiten te sluiten en het vliegtuig tegen die berg aan te laten vliegen moesten dan ook doelbewust ondernomen worden.
Nou weet ik niet hoe mechanisch een automatische piloot nog is, maar is het misschien denkbaar dat de co-piloot in slaap was gevallen terwijl de automatische piloot een softwarefout tegenkwam en de hoogteteller resette naar nul oid.

Verschillende scenario's denkbaar anders dan een doelbewuste actie. Vandaar dat ik het wat opvallend vind.
pi_151071943
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:51 schreef NewHorizon het volgende:
Maar dat is het hele eieren eten. Als je dalijk een tweede man in de cockpit laat bij het plassen, dan brengt hij de overgebleven piloot om en laat het vliegtuig crashen.
Dan staat iedereen weer te roepen dat het belachelijk is dat je iemand alleen met een piloot in de cockpit laat.
De oplossing die hier nog niet genoemd is:


De pisfles..
pi_151071950
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:24 schreef agter het volgende:
Wat is eigenlijk de definitie van terrorisme?
Vind dit toch wel in de buurt komen...het zaait angst.
quote:
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:26:16 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151071984
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:24 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou weet ik niet hoe mechanisch een automatische piloot nog is, maar is het misschien denkbaar dat de co-piloot in slaap was gevallen terwijl de automatische piloot een softwarefout tegenkwam en de hoogteteller resette naar nul oid.

Verschillende scenario's denkbaar anders dan een doelbewuste actie. Vandaar dat ik het wat opvallend vind.
En hoe blokkeerde de in slaap gevallen copiloot dan de deur voor zijn collega?
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:27:10 #54
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151072029
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:24 schreef agter het volgende:
Wat is eigenlijk de definitie van terrorisme?
Vind dit toch wel in de buurt komen...het zaait angst.
Het moet vanuit een bepaald gedachtegoed komen dat je met je acties iets wilt bereiken, politiek, religieus, whatever. Zolang er geen briefje met een verklaring komt met waarom of wat dan ook, is dit geen terrorisme.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:27:21 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151072040
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:24 schreef agter het volgende:
Wat is eigenlijk de definitie van terrorisme?
Vind dit toch wel in de buurt komen...het zaait angst.
Terrorisme is voor politieke en/of religieuze doeleinden.

Dit is gewoon shit happens.
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:28:15 #56
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151072086
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:25 schreef quirina het volgende:

[..]

De oplossing die hier nog niet genoemd is:

De pisfles..

Ideaal, ook voor fokkers op zolderkamers. O-)
are we infinite or am I alone
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:29:19 #57
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151072143
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En hoe blokkeerde de in slaap gevallen copiloot dan de deur voor zijn collega?
Ja op zich kan dat niet nee.
pi_151072252
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:24 schreef agter het volgende:
Wat is eigenlijk de definitie van terrorisme?
Vind dit toch wel in de buurt komen...het zaait angst.
Waren behoorlijk wat moslims totaal over hun mik gegaan, omdat de media de euvele moed hadden om deze piloot niet weg te zetten als zelfmoordterrorist. :').
I´m back.
pi_151072282
Een verwarde man toch
pi_151072293
Domme vraag; als je zoveel mensen pijn wil doen, waarom land je dan niet met je Airbus in Marseille centrum? Is toch vreemd...
U MAD?
pi_151072306
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ideaal, ook voor fokkers op zolderkamers. O-)
Pis jerrycans alleen voor lange vluchten he?
pi_151072353
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:32 schreef de_boswachter het volgende:
Domme vraag; als je zoveel mensen pijn wil doen, waarom land je dan niet met je Airbus in Marseille centrum? Is toch vreemd...
Dat snap ik inderdaad ook niet precies, maar ik hoorde ergens wel dat er een straaljager naartoe was gestuurd.
pi_151072414
Misschien had ie ook wel een hekel aan de geitenhoeders op de Alp .
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:35:27 #64
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_151072422
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waren behoorlijk wat moslims totaal over hun mik gegaan, omdat de media de euvele moed hadden om deze piloot niet weg te zetten als zelfmoordterrorist. :').
kan best een zelfmoordterrorist zijn
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:35:44 #65
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151072433
quote:
1s.gif Op
donderdag 26 maart 2015 21:35 schreef quirina het volgende:

Misschien had ie ook wel een hekel aan de geitenhoeders op de Alp .
Die zijn inderdaad een flinke bron van ergernis.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:36:28 #66
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_151072468
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:24 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou weet ik niet hoe mechanisch een automatische piloot nog is, maar is het misschien denkbaar dat de co-piloot in slaap was gevallen terwijl de automatische piloot een softwarefout tegenkwam en de hoogteteller resette naar nul oid.

Verschillende scenario's denkbaar anders dan een doelbewuste actie. Vandaar dat ik het wat opvallend vind.
Bij die scenario's moeten er allerlei onwaarschijnlijke dingen tegelijkertijd mis gaan. En ze verklaren nog niet waarom de piloot de deur niet kon overriden.

En niemand zegt dat dit al een bewezen scenario is. Helaas op dit moment wel zeer plausibel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_151072505
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ideaal, ook voor fokkers op zolderkamers. O-)
NS heeft ook nog poepzakjes beschikbaar
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:38:04 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151072541
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:35 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

kan best een zelfmoordterrorist zijn
Dan had ie nog wel even Allah Akbar!!! geroepen die laatste minuten.
pi_151072543
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:32 schreef de_boswachter het volgende:
Domme vraag; als je zoveel mensen pijn wil doen, waarom land je dan niet met je Airbus in Marseille centrum? Is toch vreemd...
Omdat hij geen terrorist is maar een ander soort gekkie.. Denk dat niemand ooit 100% kan begrijpen wat er in het hoofd van die vent is omgegaan en degenen die het wel begrijpen geef ik aan bij GGZ en de AIVD
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 26 maart 2015 @ 21:38:24 #70
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_151072557
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:32 schreef de_boswachter het volgende:
Domme vraag; als je zoveel mensen pijn wil doen, waarom land je dan niet met je Airbus in Marseille centrum? Is toch vreemd...
In de berg vliegen is vrijwel 100% kans op totale vernietiging, zoals nu. In een stad minder.
pi_151072598
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:24 schreef BarryOSeven het volgende:

Verschillende scenario's denkbaar anders dan een doelbewuste actie. Vandaar dat ik het wat opvallend vind.
Piloot verlaat de cabine om te gaan pipi machen, co-piloot blokkeert de deur vanuit de cockpit, zet handmatig de autopiloot van 38.000 op 100 voet, reageert niet op de radio, het gebonk op de deur en het gegil van de passagiers. Veel duidelijker kan volgens mij niet.
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:40:05 #72
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151072634
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:38 schreef Pino112 het volgende:

[..]

In de berg vliegen is vrijwel 100% kans op totale vernietiging, zoals nu. In een stad minder.
En het feit dat zodra een vliegtuig rare dingen gaat doen men tegenwoordig een straaljager op pad stuurt om de boel te checken.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:40:07 #73
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_151072638
Hij had nog ff een berichtje kunnen inspreken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_151072703
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:38 schreef Pino112 het volgende:

[..]

In de berg vliegen is vrijwel 100% kans op totale vernietiging, zoals nu. In een stad minder.
:')

'Totale vernietiging'.

Bestuurde de reïncarnatie van Hitler dat vliegtuig?
U MAD?
pi_151072714
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:40 schreef Perrin het volgende:
Hij had nog ff een berichtje kunnen inspreken.
Misschien is hij wel geïnspireerd door de MH370.. Daar is ook geen afscheidsboodschap achter gelaten.
pi_151072770
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan had ie nog wel even Allah Akbar!!! geroepen die laatste minuten.
We weten niet wat hij gezegd heeft.
Het is enkel niet medegedeeld.
Make my day!
pi_151072810
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:43 schreef agter het volgende:

[..]

We weten niet wat hij gezegd heeft.
Het is enkel niet medegedeeld.
Hij heeft niks gezegd.. op het einde hoorde je alleen ademen. Waarom zouden ze hierover iets verzwijgen?
pi_151072836
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:39 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Piloot verlaat de cabine om te gaan pipi machen, co-piloot blokkeert de deur vanuit de cockpit, zet handmatig de autopiloot van 38.000 op 100 voet, reageert niet op de radio, het gebonk op de deur en het gegil van de passagiers. Veel duidelijker kan volgens mij niet.
Het klinkt duidelijk inderdaad, maar vooralsnog geen sluitend bewijs. En indien de co-piloot helemaal niets van z'n beslissing ergens laat duiden zullen we het niet volledig zeker weten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151072887
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:44 schreef waht het volgende:

[..]

Het klinkt duidelijk inderdaad, maar vooralsnog geen sluitend bewijs. En indien de co-piloot helemaal niets van z'n beslissing ergens laat duiden zullen we het niet volledig zeker weten.
Dus als ze een briefje vinden is het pas sluitend?
pi_151073012
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:44 schreef waht het volgende:

[..]

Het klinkt duidelijk inderdaad, maar vooralsnog geen sluitend bewijs. En indien de co-piloot helemaal niets van z'n beslissing ergens laat duiden zullen we het niet volledig zeker weten.
Bij de andere gevallen waarbij de piloot doelbewust zijn vliegtuig liet crashen was er ook nooit sluitend bewijs.. in geen van de gevallen werd een afscheidsbrief o.i.d. achter gelaten geloof ik.. Sluitend bewijs is mijns inziens ook niet nodig
pi_151073026
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hij heeft niks gezegd.. op het einde hoorde je alleen ademen. Waarom zouden ze hierover iets verzwijgen?
Heb jij de band gehoord? Ik niet.
Waarom staat ie niet online?
We weten gewoon niet of ie wat gezegd heeft. Er zijn totaal geen mededelingen over gedaan.
Make my day!
pi_151073036
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:46 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dus als ze een briefje vinden is het pas sluitend?
Als ze al een briefje vinden, beginnen er vast mensen zich af te vragen of het wel zijn handschrift is....

Het lijkt wel of mensen tegenwoordig overal wat achter willen zoeken, en niet meer de simpelste verklaring willen geloven.
pi_151073058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Bij de andere gevallen waarbij de piloot doelbewust zijn vliegtuig liet crashen was er ook nooit sluitend bewijs.. in geen van de gevallen werd een afscheidsbrief o.i.d. achter gelaten geloof ik.. Sluitend bewijs is mijns inziens ook niet nodig
Met de feiten die er nu liggen zie ik ook geen ander scenario dan opzet. Helaas.
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:51:55 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151073063
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:50 schreef agter het volgende:

[..]

Heb jij de band gehoord? Ik niet.
Waarom staat ie niet online?
Omdat dat wellicht niet prettig is voor de nabestaanden?
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:53:56 #85
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_151073127
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:50 schreef agter het volgende:

[..]

Heb jij de band gehoord? Ik niet.
Waarom staat ie niet online?
We weten gewoon niet of ie wat gezegd heeft. Er zijn totaal geen mededelingen over gedaan.
Schijnt ook veel gegil op te staan. Mensen waren dus op de hoogte van de situatie.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_151073141
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:50 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom staat ie niet online?

Het is bewijsmateriaal in een strafrechtelijk onderzoek
pi_151073187
Ik las net dat er ook nog vijf honden en hun begeleider aan boord waren, op weg naar adoptieadressen in Duitsland

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:53 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Schijnt ook veel gegil op te staan. Mensen waren dus op de hoogte van de situatie.
In de laatste seconde was er gegil. Toen wist men wel hoe laat het was, ja
pi_151073204
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat dat wellicht niet prettig is voor de nabestaanden?
Voor Mh17 staat het transcript online.
Maar mss moet dat hier nog komen?
Make my day!
pi_151073211
In een of andere tv serie zag ik een geniale gek met geavanceerde technologie ervaring, een vliegtuig vanuit de grond overnemen met een controller en allerlei geavanceerde apparatuur , om het vervolgens te laten neerstorten.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_151073312
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:55 schreef agter het volgende:

[..]

Voor Mh17 staat het transcript online.
Maar mss moet dat nog komen?
Het is nu geen regulier onderzoek meer, maar een strafrechtelijk onderzoek. Dan is het maar de vraag of het volledig openbaar wordt.

Met reguliere veiligheidsonderzoeken krijg je altijd enorm dik uitgewerkte rapporten die justitie ook niet mag gebruiken. Neus eens rond op www.onderzoeksraad.nl, daar vind je oa Turkish Airlines terug.
pi_151073319
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:53 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Schijnt ook veel gegil op te staan. Mensen waren dus op de hoogte van de situatie.
Nee laagte.... hihihi :@

Excuses, heel matig
pi_151073326
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:55 schreef Alentejana het volgende:
Ik las net dat er ook nog vijf honden en hun begeleider aan boord waren, op weg naar adoptieadressen in Duitsland

[..]

In de laatste seconde was er gegil. Toen wist men wel hoe laat het was, ja
in een A320 kan volgens mij iedereen het wel zien als er iemand de cockpitdeur staat in te trappen. Als die persoon ook nog eens de piloot is lijkt me dat geen goed teken. Ik denk dat ze wel eerder dan die laatste seconde door hebben gehad dat er iets niet in de haak was.
In the coolest little capital of the world
pi_151073358
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:58 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

in een A320 kan volgens mij iedereen het wel zien als er iemand de cockpitdeur staat in te trappen. Als die persoon ook nog eens de piloot is lijkt me dat geen goed teken. Ik denk dat ze wel eerder dan die laatste seconde door hebben gehad dat er iets niet in de haak was.
Ik neem ook aan dat er passagiers zijn geweest die hebben geholpen bij het forceren van de deur. Dat laat je niet een paar stewardessen doen lijkt me.
pi_151073367
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:58 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het is nu geen regulier onderzoek meer, maar een strafrechtelijk onderzoek. Dan is het maar de vraag of het volledig openbaar wordt.

Met reguliere veiligheidsonderzoeken krijg je altijd enorm dik uitgewerkte rapporten die justitie ook niet mag gebruiken. Neus eens rond op www.onderzoeksraad.nl, daar vind je oa Turkish Airlines terug.
Ah, okay. Dus we krijgen de tape of de transcriptie dus wsl nooit te zien.
Jammer.
Make my day!
pi_151073427
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:59 schreef agter het volgende:

[..]

Ah, okay. Dus we krijgen de tape of de transcriptie dus wsl nooit te zien.
Jammer.
Zoals de procureur het uitlegde is op de tape vooral iemands ademhaling te horen. Niet veel bijzonders dus qua transcript.
pi_151073444
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:59 schreef agter het volgende:

[..]

Ah, okay. Dus we krijgen de tape of de transcriptie dus wsl nooit te zien.
Jammer.
Weet ik niet, ook grote kans dat de BEA parallel hun eigen onderzoek uit blijft voeren :) Daar komt dan een keurig uitgebreid rapport van uit. Justitie heeft dan zijn eigen onderzoek.
pi_151073498
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:59 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik neem ook aan dat er passagiers zijn geweest die hebben geholpen bij het forceren van de deur. Dat laat je niet een paar stewardessen doen lijkt me.
Die deur schijnt zelfs bestand tegen een granaat te zijn, dus ik neem aan dat de piloot wist dat proberen in te trappen weinig zin had. Daar veroorzaak je alleen maar paniek mee denk ik.
pi_151073509
http://aviation-business-(...)heinland-Pfalz-.html

Tjonge, blijft wel raar wat die co piloot bezielde als hij door FAA geaccepteerd was.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_151073686
Met antidepressiva durf je alles.
pi_151073773
Wat denken jullie m.b.t. mogelijke motieven van die piloot? Zit ook nog te denken aan liefdesverdriet.. mensen kunnen dan gekke dingen doen. Er was ook een tijdje terug nog een crash waarbij ze vermoeden dat dit de reden was voor de piloot om er een eind aan te maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')