Nee nog niet gedaan, wilde graag eerst wat meer weten aangezien de voorlichtingsdagen vol waren.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:00 schreef Awsom het volgende:
@igotaquestion;
Heb je je al aangemeld voor de selectie? Wanneer heb je de eerste ronde?
Hmm het is lastig.. ondanks mijn erg hoge cijfers vind ik mezelf niet bijster slim en met zoveel aanmeldingen zullen er wel echt van die natuur talenten tussen zitten vooral als het net als bij de fighterpilottests alleen maar gaat om truukjes.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:17 schreef DeMuur het volgende:
Maak er 2 maanden van op dit moment, las in het vorige topic iemand die pas eind mei zijn eerste ronde heeft en zich 2 weken geleden aangemeld heeft ongeveer.
Als je de site en dit forum doorneemt dan voegt de voorlichtingsdag niet veel meer toe. Je krijgt alleen nog een kijkje op de zaal!
Ja maar dat is het hem juist, het lijkt mij dat iedereen een redelijk niveau heeft? Je moet vwo hebben met goed cijfer voor wiskunde (de andere voorwaarde voor als je geen vwo hebt is ook voor mijn met redelijk niveau).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:41 schreef DeMuur het volgende:
Het is ook een eerste scheiding van kaf en koren om het hard te stellen. Als jij ze zo makkelijk haalt dan zal je toch wel een redelijk niveau hebben Vraag je in eerste instantie af of de functie je leuk lijkt en of je er vol voor wil gaan. Als dit al niet het geval is, zou ik ook de selectie niet gaan doen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:02 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Nee nog niet gedaan, wilde graag eerst wat meer weten aangezien de voorlichtingsdagen vol waren.
Maar als je je aanmeld hoe lang duurt het dan voor je aanvraag word goedgekeurd en je word uitgenodigd voor de eerste ronde?
Ik las ergens maximaal twee weken?
Ik zal me inderdaad maar snel inschrijven als je dit jaar nog zou willen starten. Ik kreeg 2 dagen na mijn sollicitatie goedkeuring. Dat was begin maart en ik heb de eerste ronde 20 mei(Laatste datum van Batch 7 van de 9).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:17 schreef DeMuur het volgende:
Maak er 2 maanden van op dit moment, las in het vorige topic iemand die pas eind mei zijn eerste ronde heeft en zich 2 weken geleden aangemeld heeft ongeveer.
Als je de site en dit forum doorneemt dan voegt de voorlichtingsdag niet veel meer toe. Je krijgt alleen nog een kijkje op de zaal!
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:33 schreef Timothy1987 het volgende:
Nee, daar is geen uitzondering voor.
Das wel een goeie, meteen even doen!quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:15 schreef DeMuur het volgende:
Voor de precieze redenen kan je beter even contact opnemen met recruitment!
Tel: 020-4063639 of
Email: recruitment@lvnl.nl
Denk alleen dat het inderdaad simpelweg regeltjes zijn waar aan voldaan moet worden. En wellicht is de kans dat je over 20 jaar niet meer betrouwbaar kan kijken wel groot?
met -5 ga je echt niks zien op die radarschermen, laat staan in de toren ... je gaat geen vliegtuig meer onderscheidenquote:Op donderdag 26 maart 2015 21:17 schreef Viezze het volgende:
Ik hoorde laatst wel een mooie theorie: als je bril van je hoofd af valt en je collega er direct op stapt, moet je natuurlijk nog wel iets kunnen onderscheiden.
Daarom moet je altijd een reservebril bij je hebben. Dus die vlieger gaat niet op.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:17 schreef Viezze het volgende:
Ik hoorde laatst wel een mooie theorie: als je bril van je hoofd af valt en je collega er direct op stapt, moet je natuurlijk nog wel iets kunnen onderscheiden.
Bijlage 2 wetten.nl Hier bij punt 13 staan de eisen voor de ogen. Zoals gezegd, dus wettelijk geregeld.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:40 schreef Gilan het volgende:
[..]
Das wel een goeie, meteen even doen!
Ik kan me voorstellen dat het gewoon regeltjes zijn ja, maar ik dacht dat een van jullie misschien de exacte reden wist. In ieder geval bedankt voor de informatie.
Dat had ik ook begrepen, anders had ik hem beter niet kunnen maken.quote:Op donderdag 2 april 2015 15:13 schreef barsema7 het volgende:
Mooi dat je je goed kunt vinden in de feedback. De multipass test is toch niet een onderdeel wat meetelt tijdens de selectie?
Liep ie zo slecht bij jou dan?quote:Op donderdag 2 april 2015 15:15 schreef DeMuur het volgende:
[..]
Dat had ik ook begrepen, anders had ik hem beter niet kunnen maken.
Ja ik was toen al meer bezig met het interview dat ik er direct achteraan zou hebben dan met die test zelf & ik was half ziek. Had uiteindelijk nog wel 6 en gehaald alleen omdat ik voor de audiotaak geen concentratie meer over had kwam het gem. Op een 5 uit.quote:
Multipass is ook een soort DART. Hele leuke test om te doen (vind ik zelf) .. veel info ga je er nog niet over vinden.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:02 schreef Cwain het volgende:
Ben net uitgenodigt voor 2e dag van de selecties bij Belgocontrol, volgens de uitnodiging bestaat deze dag uit DART & Multipass.... what the fuck is Multipass
Ah jammer Muur.. Ben benieuwd naar je feedback. Had gehoopt dat nog iemand op dit forum het kon vieren vandaag. Succes met je studie/werk!quote:Op donderdag 2 april 2015 17:57 schreef DeMuur het volgende:
Voor mij is t helaas afgelopen, ook geen shortlist
Ben wel benieuwd naar t feedbackgesprek, maar baal vooral enorm nu.
Jij gefeliciteerd Barsema!
Dit is al genoeg info weet gewoon ongeveer wel graag wat het is, specifieke informatie zal ik wel terplekke krijge. Maar zo completely in the darkness zitte is maar niksquote:Op donderdag 2 april 2015 18:44 schreef Awsom het volgende:
[..]
Multipass is ook een soort DART. Hele leuke test om te doen (vind ik zelf) .. veel info ga je er nog niet over vinden.
Gefeliciteerd gast! Veel plezier/succes.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:57 schreef barsema7 het volgende:
Ik ben onder voorwaarde van de medische keuring geplaatst voor de klas van 24 augustus!!
Ahh zuur, jammer man! Hopelijk kan je je vinden in de beargumentatie die ze ervoor hebben maar kan me voorstellen dat je nu even flink baalt. Heb je een plan B?quote:Op donderdag 2 april 2015 17:57 schreef DeMuur het volgende:
Voor mij is t helaas afgelopen, ook geen shortlist
Ben wel benieuwd naar t feedbackgesprek, maar baal vooral enorm nu.
Waarop ben je afgekeurd dan? Je oogsterkte?quote:Op vrijdag 3 april 2015 11:48 schreef yosander het volgende:
Mijn selectie was van korte duur. Vanochtend afgekeurd bij de oogtest .
Heb/had een lui oog (draag geen bril of contactlenzen). Zicht met beide ogen was prima, maar met mijn luie oog zag ik te weinig diepte en had ik te weinig scherpte (het laatste rijtje lukte niet ). Gelukkig kom ik er nu achter en niet pas bij de medische keuringquote:Op vrijdag 3 april 2015 12:43 schreef Awsom het volgende:
[..]
Waarop ben je afgekeurd dan? Je oogsterkte?
Thanks!!quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:04 schreef Boarderzip het volgende:
Gefeliciteerd gast! Veel plezier/succes.
Hee man, gefeliciteerd!! Begin jij ook 24 augustus?quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:53 schreef Utreggismestadsie het volgende:
Ik ben ook geplaatst barsema! Zijn we iig al met zijn 2en!
Heb je ondertussen je feedbackgesprek al gehad?quote:Op donderdag 2 april 2015 17:57 schreef DeMuur het volgende:
Voor mij is t helaas afgelopen, ook geen shortlist
Ben wel benieuwd naar t feedbackgesprek, maar baal vooral enorm nu.
Jij gefeliciteerd Barsema!
Doe jij ook selectie of ga je dat nog doen?quote:Op donderdag 9 april 2015 09:35 schreef Capacitor het volgende:
[..]
Heb je ondertussen je feedbackgesprek al gehad?
Bang niet, maar ik kan ook niet zeggen dat ik er blij van wordquote:Op donderdag 9 april 2015 19:24 schreef IgotAquestion het volgende:
@awsom bang voor meer competitie haha :p?
Komende dinsdag!quote:Op donderdag 9 april 2015 09:35 schreef Capacitor het volgende:
[..]
Heb je ondertussen je feedbackgesprek al gehad?
inderdaad net even gechecked, en staat veel meer op uitgelegd nu...quote:Op maandag 13 april 2015 18:21 schreef IgotAquestion het volgende:
hmmmm lijkt erop dat de hele feast test uitgelegd staat op wikipedia
Kan me niet herinneren dat, dat zo was toen ik keek. Of wel? Besteedde er toen niet veel aandacht aan maar geloof ik stond er alleen maar kort uitgelegd wat de test ongeveer was, testte en inhield. Nu staan eigenlijk alle opdrachten uitgelegd
Ja het enige dat hij daar kort bij zei is dat ik daar inhoudelijk op een moment een beetje slordig overkwam. Maar ik denk dat ik nog wel weet waar dat over ging (ik dacht dat een noordelijke wind naar het noorden blaast, ipv dat hij vanuit het noorden komt). En ik vind dat dat niet per se slordig is, maar meer een gebrek aan kennis die niet iedereen heeft blijkbaar.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:38 schreef Boarderzip het volgende:
Hmm, balen man! Klinkt inderdaad toch allemaal vrij positief, wel apart dat die twijfel punten dan niet in het assessment naar voren zijn gekomen gezien daar geen speciale opmerkingen waren.
Oké, enige advies dat ik je mee kan geven is proberen om er niet te lang mee bezig te blijven maar lering te trekken uit je opgedane ervaring tijdens de hele procedure en verder te gaan.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:41 schreef DeMuur het volgende:
[..]
Ja het enige dat hij daar kort bij zei is dat ik daar inhoudelijk op een moment een beetje slordig overkwam. Maar ik denk dat ik nog wel weet waar dat over ging (ik dacht dat een noordelijke wind naar het noorden blaast, ipv dat hij vanuit het noorden komt). En ik vind dat dat niet per se slordig is, maar meer een gebrek aan kennis die niet iedereen heeft blijkbaar.
Dit klopt niet helemaal. Als je na het interview afvalt dan mag je (mits de selectiecommisie vind dat je in aanmerking komt voor herkansing) herkansen na een jaar. Dit besluit wordt wel pas genomen als je je opnieuw aanmeldt, en dat is dus over minimaal een jaar. Niet om je valse hoop te geven ofzo maar denk dat je redelijke kans maakt, de eigenschappen die je noemt zijn dingen die je kan leren en wie weet beschik je daar over een jaar wel over.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:34 schreef DeMuur het volgende:
Nou, zojuist feedback gehad.
Op alle onderdelen FEAST bovenkant gemiddeld gescoord (dus 6 op schaal van 9) behalve een 7 bij de kubussen en een 8 bij het balletje dat zo beweegt.
DART weer alles bovenkant gemiddeld, maar geen stijgende lijn zichtbaar tussen de rondes in.
Assessment ging erg goed, geen speciale opmerkingen.
Grading eerste ronde redelijk verprutst met een score van 51,5. Vervolgens scheen ik enigszins laconiek te hebben gereageerd op de feedback, maar ik denk dat dat verkeerd is geïnterpreteerd.
In ieder geval de tweede ronde een score van 78 gehaald waardoor het gemiddelde op een 69 uitkwam ongeveer.
Uiteindelijk niet geworden door het totaalpakket, ze hadden twijfels over dingen als initiatief nemen, zelfreflectie en planmatigheid en structuur daarin.
Over het algemeen heel positief, wat het eigenlijk alleen maar lastiger maakt Ook erachter gekomen dat de selectie nogmaals doen niet mogelijk is bij LVNL zodra je de grading hebt gedaan, dus ook wanneer je deze haalt dan is het de enige poging die je krijgt.
Ondertussen op de shortlist:quote:Per 1 oktober 2012 is de selectie veranderd en daarmee de regels voor het
herkansen.
b) Je bent afgevallen na het assessment of interview, maar de selectiecommissie besluit
op basis van het behaalde resultaat dat je voor herkansing in aanmerking komt. Dit
besluit wordt pas genomen op het moment dat je je opnieuw aanmeldt. In dit geval geldt
dat er minimaal 1 jaar zit tussen de datum van de laatst gevolgde ronde en de datum
waarop je je opnieuw aanmeldt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmmm ik zou niet zeggen dat hij het meteen fout heeft, want het kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden. Zo kan je het lezen als: je valt af direct na interview, dus je interview was niet goed genoeg. Terwijl demuur afviel helemaal op het eind na alles, dus combinatie van alle dingen.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:28 schreef Awsom het volgende:
Hij heeft het fout
https://www.luchtverkeers(...)-versie-feb-2015.pdf
Het 'direct afvallen na het interview' is hetzelfde als wat de muur heeft gedaan. Het interview is namelijk de laatste selectie ronde.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:53 schreef IgotAquestion het volgende:
Hmmm ik zou niet zeggen dat hij het meteen fout heeft, want het kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden. Zo kan je het lezen als: je valt af direct na interview, dus je interview was niet goed genoeg. Terwijl demuur afviel helemaal op het eind na alles, dus combinatie van alle dingen.
Kan natuurlijk ook zijn dat als je interview verkloot, dus dat ze echt denken wtf. Dat ze je dan al meteen laten zakken. Dat krijg je pas tijdens feedback te horen maar er kan wel degelijk verschil zijn tussen afvallen om totaal plaatje of afvallen omdat je tijdens interview zulke rare antwoorden gaf dat we niet naar totaal plaatje hoefte te kijkenquote:Op woensdag 15 april 2015 12:59 schreef Awsom het volgende:
[..]
Het 'direct afvallen na het interview' is hetzelfde als wat de muur heeft gedaan. Het interview is namelijk de laatste selectie ronde.
Je interview is niet een op zichzelf staande selectieronde. Er is daar geen minimumscore die je moet halen. Na het interview worden al je resultaten naast elkaar gelegd en dan wordt er een besluit genomen. Val je dan af, dan ben je dus afgevallen ná het interview.
Je kunt het toch ook gewoon combineren. Inschrijven voor een studie en enkele dagen selectie doen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:22 schreef Kleinester het volgende:
Ik heb ook eindelijk reactie gekregen... 3 juni eerste selectie dag. Heel leuk allemaal maar daar ga ik natuurlijk niet vol op vertrouwen. Dus ga nu gewoon bezig met andere studie en dan nog maar even kijken.. misschien moet ik de selectie dan maar afzeggen.
Heel jammer dat het allemaal zo lang moet duren! Als ik gewoon nu selectie had kunnen doen was het sowieso mn eerste keuze geweest! Maar durf er ook niet vanuit te gaan dat dit m wordt en dat ik dan uiteindelijk niets heb..
was je al bezig met andere studie of kom je net van vwo en moet je nog studie kiezen dan?quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:22 schreef Kleinester het volgende:
Ik heb ook eindelijk reactie gekregen... 3 juni eerste selectie dag. Heel leuk allemaal maar daar ga ik natuurlijk niet vol op vertrouwen. Dus ga nu gewoon bezig met andere studie en dan nog maar even kijken.. misschien moet ik de selectie dan maar afzeggen.
Heel jammer dat het allemaal zo lang moet duren! Als ik gewoon nu selectie had kunnen doen was het sowieso mn eerste keuze geweest! Maar durf er ook niet vanuit te gaan dat dit m wordt en dat ik dan uiteindelijk niets heb..
Bij meeste goede studies, heb je die tijd gewoon niet of je moet een simpele studie kiezen waar je elke periode maar twee vakken ofzo volgt xd maar vind dat nou niet bepaald een studie te noemen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:55 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Je kunt het toch ook gewoon combineren. Inschrijven voor een studie en enkele dagen selectie doen.
We kunnen niet allemaal zo'n moeilijke studie als jij doen hé !quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:29 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Bij meeste goede studies, heb je die tijd gewoon niet of je moet een simpele studie kiezen waar je elke periode maar twee vakken ofzo volgt xd maar vind dat nou niet bepaald een studie te noemen.
Lijkt me meer dan normaal, bij alle studies die ik bekeek zijn het minstens 3 vakken. Meestal 4 plus een projectquote:Op vrijdag 17 april 2015 23:32 schreef Awsom het volgende:
[..]
We kunnen niet allemaal zo'n moeilijke studie als jij doen hé !
Als je al geen paar dagen college kunt missen voor wat selectie testen ..quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:37 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Lijkt me meer dan normaal, bij alle studies die ik bekeek zijn het minstens 3 vakken. Meestal 4 plus een project
Want je kan alleen luchtverkeersleider worden als je een moeilijke studie doet? Je hebt maar vwo nodig hé..quote:en lijkt me dat als je Luchtverkeersleider wil worden je ambitie moet hebben, want dat is ook een pittige studie. Dus hoezo kan je dan niet allemaal een moeilijke studie doen? dan moet je je ook niet aanmelden voor luchtverkeersleider lijkt mij?
Bij veel studies kan dat idd niet, want of er is aanwezigheidsverplichting of het is zo lastig dat als je college mist je gewoon echt de lul bent. Weet nog dat bij mijn studie er een paar waren die 3 dagen later met studie begonnen vanwege luchtmacht selectie en die hebben zich na twee weken uitgeschreven, ze snapten er niks van en liepen te ver achter en we waren nog maar net begonnenquote:Op vrijdag 17 april 2015 23:44 schreef Awsom het volgende:
[..]
Als je al geen paar dagen college kunt missen voor wat selectie testen ..
[..]
Want je kan alleen luchtverkeersleider worden als je een moeilijke studie doet? Je hebt maar vwo nodig hé..
hoezo extreem moeilijk?quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:57 schreef Awsom het volgende:
Ik raak steeds meer benieuwd naar wat voor extreem moeilijke studie jij doet.
wow dat vind ik echt minachtend, sorry maar kom op.quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:06 schreef Awsom het volgende:
Je kunt het of je kunt het niet. Ik zou haast zeggen dat het een trucje is.
Het wordt nog eerder als BBL opleiding geaccrediteerd dan als een universitaire opleiding.quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:06 schreef IgotAquestion het volgende:
weet eigenlijk iemand of de studie geaccrediteerd is als een universitaire opleiding?
Laat ik het anders stellen;quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:08 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
wow dat vind ik echt minachtend, sorry maar kom op.
Het is een pittige studie en baan. Uitdagend en belangrijk. Je hebt ook zoveel verantwoordelijkheid... je kan het niet een truukje noemen als de verantwoordelijkheid hebt over mensenlevens
Mee eens, ik wilde alleen zeggen dat de opleiding absoluut niet makkelijk is en het daarom lijkt mij te vergelijken is met een zware universitaire studie. Ook al alleen als je kijkt naar percentage afvallers van de studie, die komen overeen met goede universitaire studiesquote:Op zaterdag 18 april 2015 00:10 schreef DeMuur het volgende:
Ik heb mijn bachelor op universitair niveau en ben niet aangenomen. Barsema7 is volgens mij 2de jaars HBO en is wel geplaatst.
Het ligt dus niet aan je opleidigsniveau maar aan je persoonlijkheid, motivatie en simpelweg de uitslagen van de testen (en die testen niet hoe slim je bent, maar hoe geschikt je bent voor dit werk).
Een aanwezigheidsverplichting? Seriously Lijkt me dat op HBO/WO niveau dit toch gewoon eigen verantwoordelijkheid is.quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:59 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
hoezo extreem moeilijk?
Ik denk dat veel studies minstens 3 vakken hebben met een project en aanwezigheidsverplichting. Lijkt me normaal?
Op mijn uni, heeft geloof ik elke studie tenminste een paar vakken met aanwezigheidsverplichtingen. De projecten helemaal. Maar geeft toe soms zijn het van die vakken waar je anders niet naar toe zou gaan. Omdat ze of makkelijk zijn of nutteloos hahahahahahaquote:Op zaterdag 18 april 2015 00:21 schreef Boarderzip het volgende:
[..]
Een aanwezigheidsverplichting? Seriously Lijkt me dat op HBO/WO niveau dit toch gewoon eigen verantwoordelijkheid is
Impliceer je hiermee dat mensen dan dus beter hun best hadden moeten doen of hadden kunnen leren? Het ligt toch ook niet aan iemand zelf of je aanleg hebt voor bepaalde dingen, daar word je mee geboren. Overigens denk ik wel dat je die talenten verder kunt ontwikkelen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:24 schreef IgotAquestion het volgende:
Slimheid is niet alles, ook mensen die qua intelligentie veel slimmer zijn halen het soms niet. Maar zonder enige slimheid kan je een universitaire opleiding niet aan.
De testen lijken wellicht erop dat het een truukje is wat je beheerst of dat je geluk hebt. But there is reason behind the madness. Ik denk dat het wel veel meer is dan een truukje, maar inderdaad je hebt aanleg nodig. Er zijn mensen die zich heel goed kunnen focussen op één ding (en brilliante dingen kunnen laten zien met bijvoorbeeld oplossen van complexe wiskunde problemen) en er zijn andere die een heel goed ontwikkeld brein hebben voor multitasken. Dat vind ik geen truuk maar een vorm van intelligentie.
Het is gewoon makkelijk om zuur te doen en het af te wijzen en te zeggen ja het lag niet aan mij. Was gewoon een truukje. Dat is een veelvoorkomend beschermingsmechanisme. (als je aan gamen doet en je verliest dan noem je de ander ook een cheeser, noob of hacker)
huh nee juist helemaal niet zelfs? Dat implicieer ik juist nietquote:Op zaterdag 18 april 2015 00:28 schreef Boarderzip het volgende:
[..]
Impliceer je hiermee dat mensen dan dus beter hun best hadden moeten doen of hadden kunnen leren? Het ligt toch ook niet aan iemand zelf of je aanleg hebt voor bepaalde dingen, daar word je mee geboren. Overigens denk ik wel dat je die talenten verder kunt ontwikkelen.
En mensen met een dubbel studie dan?quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:26 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Op mijn uni, heeft geloof ik elke studie tenminste een paar vakken met aanwezigheidsverplichtingen. De projecten helemaal. Maar geeft toe soms zijn het van die vakken waar je anders niet naar toe zou gaan. Omdat ze of makkelijk zijn of nutteloos hahahahahaha
Dus soms is het een mechanisme om te zorgen dat mensen het vak serieus nemen
Waarom haal je dan iemand naar beneden? Als jij heel toevallig het gouden ei hebt gekregen bij je geboorte is dat toch juist geweldig? Ja je zal er dan alsnog hard voor moeten werken maar je hebt wel het geluk dat je het trucje mee hebt gekregen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:32 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
huh nee juist helemaal niet zelfs? Dat implicieer ik juist niet
Ik vind juist dat je dat implicieert als je zegt dat het truukje is, dan haal je diegene die het wel zijn geworden mee naar beneden.
Daarom zeg ik toch dat het een soort van intelligentie is, dat multitasken en de andere skill set. En ja intelligentie en skill kan je trainen en ontwikkelen maar mensen met aanleg hebben dan gewoon een stapje voor.
Hier sla je de spijker (bijna ) op zijn kop.quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:32 schreef IgotAquestion het volgende:
intelligentie en skill kan je trainen en ontwikkelen maar mensen met aanleg hebben dan gewoon een stapje voor.
Dat is bij sommige studies gewoon niet te combineren. Je hebt studies die worden aangeboden als dubbele studie maar dan is het al vanuit de universiteit. Dan zijn er momenten idd dat je moet kiezen ga ik dit vak volgen of dat vak als het overlapt maar soms heb je die keus gewoon niet, omdat het dan gaat om verplichte vakken. Daarom zijn dat soort dubbele studies al aangeboden door uni omdat anders gewoon niet mogelijk is, dan word er geen rekening gehouden en zak je gewoon voor een vak omdat je niet aanwezig was.quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:33 schreef Boarderzip het volgende:
[..]
En mensen met een dubbel studie dan?
Geloof ik leef jij dan nog in het begin van de vorige eeuw :p Dat wat jij zegt over universitaire studies gaat allang niet meer op. Kijk alleen al naar de duale studies die je kan doen en het feit dat alle engineering studies heel erg praktijk gericht zijn. Verder heb je heel veel specialistische studies in het WO.quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:32 schreef Surferboy het volgende:
Snap het vergelijk met een WO-studie niet zo, zijn totaal verschillend: Theoretisch vs. Praktisch, Specialistisch vs Generalistisch. Je hoeft absoluut geen academisch brein te hebben om VKL te worden, maar aan de andere kant halen heel veel academisch gekwalificeerden het juist ook weer niet.
Als je die wo studies vergelijkt met de opleiding tot lvl zijn ze alsnog generalistisch.quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:35 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Geloof ik leef jij dan nog in het begin van de vorige eeuw :p Dat wat jij zegt over universitaire studies gaat allang niet meer op. Kijk alleen al naar de duale studies die je kan doen en het feit dat alle engineering studies heel erg praktijk gericht zijn. Verder heb je heel veel specialistische studies in het WO.
Nou nou, ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Ik ben zelf (gelukkig) niet werkzaam bij een accreditatie-instelling zoals jij. Dus ik moet het puur met mijn eigen observaties doen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:08 schreef Awsom het volgende:
[..]
Het wordt nog eerder als BBL opleiding geaccrediteerd dan als een universitaire opleiding.
Ik bedoel het niet negatief. Ik probeer alleen te zeggen dat het (m.i.) geen wetenschappelijke opleiding is maar een 99% beroepsgerichte opleiding.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:40 schreef Surferboy het volgende:
Nou nou, ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Ik ben zelf (gelukkig) niet werkzaam bij een accreditatie-instelling zoals jij. Dus ik moet het puur met mijn eigen observaties doen.
Dit zie ik ook als de grootste valkuil. Ik ben echt heel benieuwd of ik de druk/stress (?) aan kan tijdens de opleiding.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:40 schreef Surferboy het volgende:
De praktische testen daarentegen liep iedereen op 2 na tegen hun mentale plafond aan. De 2 de het wel hebben gehaald waren niet de hoogst of laagst opgeleiden van de groep.
Zou ik kunnen doen ja. Maar wat nou als ik wel door de selectie heen zou komen in het beste geval. Dan moet ik die andere studie weer stoppen. En aangezien mn tweede keus een duaal traject is, gaat dat niet zo makkelijk helaas...quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:55 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Je kunt het toch ook gewoon combineren. Inschrijven voor een studie en enkele dagen selectie doen.
dus jij hebt zelf de luchtverkeersopleiding niet gehaald?quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:40 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Nou nou, ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Ik ben zelf (gelukkig) niet werkzaam bij een accreditatie-instelling zoals jij. Dus ik moet het puur met mijn eigen observaties doen.
In mijn klas zat vanalles qua achtergronden, MBO/Havo/Vwo/HBO/WO-masters. Qua theorie was het aanpoten voor degenen met wat minder affiniteit met techniek en luchtvaart,maar voor iedereen die een HBO-studie kan doen is zeker goed te doen mits je gemotiveerd bent.
Degene met MBO had er meer moeite mee.
De praktische testen daarentegen liep iedereen op 2 na tegen hun mentale plafond aan. De 2 de het wel hebben gehaald waren niet de hoogst of laagst opgeleiden van de groep.
Zoals een kandidaat met 2 masters én een commercieel vliegbrevet het stelde: Dit is voor het eerst dat ik iets niet onder de knie krijg.
Vandaar mijn opmerking, deze opleiding valt niet te vergelijken met normale HBO/WO studies.
door dit:quote:Op zaterdag 18 april 2015 23:46 schreef Surferboy het volgende:
Ik weet niet waar je dat uit mijn bericht leest, DeMuur heeft inderdaad gelijk ben een jaar of 5 volledig bevoegd als VKL.
hoe zit dat dan?quote:Op zondag 19 april 2015 00:36 schreef Surferboy het volgende:
Met MBO mocht je het ook proberen mits je een losse capaciteiten test deed voor de selectie. Weet eerlijk gezegd niet hoe dat nu precies zit.
Van de 2 die het gehaald hebben was ik er 1.
Dan ben je eigenlijk net te laat met aanmelden. Mijn tweede keus is namelijk ook een duaal traject en ik had me in december aangemeld voor luchtverkeersleider. Helaas half maart uitgevallen bij de selecties dus nu nog tijd genoeg om zaken voor het duale traject te regelen. Wat doe jij duaal? Mag DM/PMquote:Op zaterdag 18 april 2015 22:50 schreef Kleinester het volgende:
[..]
Zou ik kunnen doen ja. Maar wat nou als ik wel door de selectie heen zou komen in het beste geval. Dan moet ik die andere studie weer stoppen. En aangezien mn tweede keus een duaal traject is, gaat dat niet zo makkelijk helaas...
Dat is eigenlijk het hele probleem. Ik zou veel liever luchtverkeersleider doen. Maar ik moet ook zekerheid hebben dat ik een studie heb volgend jaar. Dus wil ik me vast aanmelden voor iets anders. Alleen kan ik, doordat die andere studie vast zit aan een baan , niet zo makkelijk daar weer mee stoppen
Maar goed ik ga wel naar de selectie denk ik en dan maar even afwachten hoe het allemaal loopt!
Tja dat is slim ja! Ik zat alleen tot maart in het buitenland voor reizen dus dat ging helaas ook niet haha. Maar goed het komt wel goed!quote:Op zondag 19 april 2015 08:53 schreef Boarderzip het volgende:
[..]
Dan ben je eigenlijk net te laat met aanmelden. Mijn tweede keus is namelijk ook een duaal traject en ik had me in december aangemeld voor luchtverkeersleider. Helaas half maart uitgevallen bij de selecties dus nu nog tijd genoeg om zaken voor het duale traject te regelen. Wat doe jij duaal? Mag DM/PM
Dat staat op hun site en het is 95% blijkbaar hahaquote:Op dinsdag 21 april 2015 19:49 schreef Awsom het volgende:
Hoe weet je dat 90% gewoon een baan daar krijgt dan?
Linkje?quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:08 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Dat staat op hun site en het is 95% blijkbaar haha
Ok, nuttige info op deze manierquote:
moest toch even zoeken naar linkquote:
Hoezo haha?quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:34 schreef Awsom het volgende:
Ik betwijfel langzamerhand of jij wel zo'n moeilijke studie doet.
Dat is niet 95% procent. Dat is 95 procent van een bepaald deel van de studie. Zij het over de gehele studie.quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:35 schreef Timothy1987 het volgende:
Ik denk dat hij eerder bedoelt dat je je niet teveel moet blindstaren op het getal 95. Snap dat LVNL het percentage gebruikt ipv aantallen, dat staat namelijk een stuk beter.
Zoals in de tekst staat is het mogelijk dat je kan blijven als je tot een bepaalt stadium in de opleiding bent gekomen, bijvoorbeeld Ground Controller. Degene die bij de AAPRO afvallen, of bij Initial training, komen dus niet in aanmerking voor een baan. En laten in die stadia nou net de meeste mensen afvallen.
Stel dat er 20 mensen aan de AAPRO beginnen. Hiervan blijven er 10 over die de initial training ingaan. Hiervan blijven er 7 over. Van die 7 halen 5 de complete opleiding. Blijven er 2 afvallers over, die eventueel kunnen blijven.
Er beginnen 2 batches per jaar. Blijven we bij het rekenvoorbeeld, dan zijn er aan het einde 4 mensen die eventueel kunnen blijven. Smeer je dat uit over 10 jaar, dan kom je op 40. 95% daarvan heeft uiteindelijk een baan bij de LVNL, dat zijn dus maar 38 mensen in 10 jaar tijd.
Denk dus niet vooraf van, ik heb de selecties doorlopen, ik heb een zeer grote kans op een baan.
Voor mij klinkt het gedeelte wat ik stuurde anders zeer duidelijk.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:06 schreef Sandyman het volgende:
Misschien moet je eens een email naar recruitment sturen met al je aannames en vragen, misschien dat zij een helder licht kunnen schijnen over deze materie.
Ok, dan moet je daar vanuit gaan.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:10 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Voor mij klinkt het gedeelte wat ik stuurde anders zeer duidelijk.
Ik ga meer uit vd kennis van surferboy, maar dat ben ik he.quote:
Sorry maar jij wil meedoen aan de selectie? En vertrouwt meer degene die zonder bewijs beweert er te werken boven diegene die daadwerkelijk jou gaan testen....quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:13 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ik ga meer uit vd kennis van surferboy, maar dat ben ik he.
Ik wens je heel veel succes met je studie in ieder geval.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:17 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Sorry maar jij wil meedoen aan de selectie? En vertrouwt meer degene die zonder bewijs beweert er te werken boven diegene die daadwerkelijk jou gaan testen....
Zou ik als ik jou was wel even melden als ik jou was, dat je ze als werkgever niet volledig vertrouwt en denkt dat ze onzin vermelden op hun site.
niet met de selectie als ik dat ga doen ?quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:20 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ik wens je heel veel succes met je studie in ieder geval.
Het gaat over de hele studie, tenminste zoals het er zo staat lijkt me dat een redelijke aanname.quote:Op woensdag 22 april 2015 00:31 schreef Timothy1987 het volgende:
Wat is nou geruststellender om te lezen, 95% heeft alsnog een baan, of, nog geen 4 afvallers per jaar houden er een baan aan over?
In het stuk staat idd niks over een bepaald gedeelte van de opleiding waarin je afvalt, maar ze hebben het wel over waar je evt komt te werken nl. de positie tot waar je de opleiding wel gehaald hebt, zoals FIC controller, Ground controller enz.
Als je tijdens initial training afvalt, ben je dus niet goed genoeg bevonden om überhaupt te beginnen aan de opleiding van 1 van die posities.
In deze context is mijn verhaal niet zo onzinnig toch?
quote:Op woensdag 22 april 2015 00:38 schreef Surferboy het volgende:
Sandyman hoeft de selectie niet meer te doen...misschien helpt dat om het perspectief een beetje scherp te krijgen..
zou je kunnen verduidelijken hoe dat mijn perspectief zou moeten veranderen?quote:Op woensdag 22 april 2015 00:38 schreef Surferboy het volgende:
Sandyman hoeft de selectie niet meer te doen...misschien helpt dat om het perspectief een beetje scherp te krijgen..
waarom zou ik random people op hun woord moeten geloven, dat zou erg vreemd zijn.quote:Op woensdag 22 april 2015 01:06 schreef Timothy1987 het volgende:
Volgens mij volg jij geen moeilijke studie maar een studie moeilijk doen. Je denkt er teveel over na. Het zijn natuurlijk ook marketingpraatjes om mensen te lokken, en dan klinkt 95% gewoon een stuk beter.
Als je bij initial training afvalt kan je het niet nog een keer proberen. Voor de duidelijkheid, initial training volgt na de AAPRO, denk dat je in de war bent met de initiële selectie rondes.
Zie dat je inmiddels de hint van surferboy gesnapt hebt. Of geloof je dat ook niet?
Hmm als jij het zegt, er staat alleen dat de AAPRO niet te herkansen is. Mag ik vragen hoe jij dit weet?quote:Op woensdag 22 april 2015 01:30 schreef Timothy1987 het volgende:
Nou helaas heeft LVNL geen keus genoeg. Er blijven na de keuringen te weinig mensen over om de opleidingscapaciteit te benutten. Dus extra aanwas kunnen ze wel degelijk gebruiken.
Je hoeft niet iedereen op z'n woord te geloven maar je hoeft ook niet aan iedereen te twijfelen.
Je kan geen enkel deel van de opleiding herkansen, alleen bepaalde selectie rondes.
werk je als ATC?quote:Op woensdag 22 april 2015 02:12 schreef Timothy1987 het volgende:
Geloof het of niet maar ik werk ook bij LVNL (vrij kort nog maargoed)
De informatie op de website heeft ook voornamelijk betrekking tot de selectie. Het vervolg staat er alleen in grote lijnen.
Je zal tijdens de opleiding vast wel dingen kunnen herkansen, maar op het moment dat LVNL besluit om de opleiding te beëindigen, is het ook echt klaar.
Er zijn idd mensen die na het zakken op de AAPRO een baan bij LVNL hebben gekregen, maar dat is uitzonderlijk. Dit heeft ook te maken met het type persoon en vooropleiding, en ook de behoefte van LVNL.
Spit de eerdere delen eens door, daar zal je erg veel informatie uit halen. Daarin valt volgens mij ook te lezen dat hij op dit moment in de opleiding zit.quote:
Dan ben je wel een hele selectieve lezer, een kleine nuance aanbrengen in een stuk tekst op de website betekent nog niet dat je een bedrijf in diskrediet brengt.quote:Op woensdag 22 april 2015 01:33 schreef IgotAquestion het volgende:
Ik twijfelde ook niet tot ze hun eigen werkgever in diskrediet brachten.
Er zullen zeker mensen zijn waarbij dat gebeurt is, maar als je de AAPRO gedaan hebt, heb je nog geen enkele rating waarmee je operationeel kunt werken, dus het kan dat er mensen zijn die nog werken binnen LVNL maar niet operationeel.quote:Ik las zelfs dat mensen die zakte voor AAPRO een baan kregen bij lvnl.
Op de site staat dat in veel gevallen je kunt blijven als je ergens iets niet haalt, maar voor die positie al wel een brevet hebt gehaald. Maar er vallen dus ook mensen af voordat je uberhaupt een brevet hebt en dan kun je in sommige gevallen aan de slag in een kantoorfunctie, maar dat is meer een uitzondering.quote:Dus zeggen dat je op zo'n overduidelijke statistiek niet moet rekenen klinkt een beetje raar.
Reken daar maar niet op. Iemand die zich in begin maart had aangemeld kon pas in juni beginnen en dat is de laatste batch.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:56 schreef examensleren het volgende:
Hallo,
ik doe deze aankomende weken examen.
weet iemand of je dan nog mee kan voor de selectie voor a.s September als ik na ontvangst van mijn voorlopige cijferlijst direct solliciteer?
Ik denk dat dat ook het gevaar is. Mensen zien alleen het geld, maar of ze ook een andere goede motivatie hebben om luchtverkeersleiding te willen gaan doen is nog maar de vraag. Volgens mij letten ze daar tijdens de selectie ook wel op.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:52 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Reken daar maar niet op. Iemand die zich in begin maart had aangemeld kon pas in juni beginnen en dat is de laatste batch.
Dus je kan bijna met zekerheid zeggen dat het allemaal al vol is. Het is namelijk erg populair. Net als klm opleiding, mensen zien dollartekens.
Als het goed is elk jaar duizenden. Er melden zich 2000 tot 3000 mensen aan en daarvan worden er elk jaar ongeveer 50 toe gelaten zo ver ik begreep. 25 per klas en 2 klassen per jaarquote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:11 schreef ntm het volgende:
Heeft iemand inzicht in hoeveel zich er ongeveer aanmelden en hoeveel mensen de opleiding daadwerkelijk mogen doen? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Oei dat is niet mis. Nou de kans om een pilotenjob te vinden is denk ik eigenlijk nog kleiner. Het probleem is dat hij onervaren is en 99% van alle vacatures minimaal 1000 vlieguren vragen, tsja zo kom je nergens. Heeft het ook bij kleine maatschappijen geprobeerd maar het is gewoon echt niet te doen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 17:50 schreef IgotAquestion het volgende:
Ik ben even kwijt waar het precies stond, maar de selectie is echt streng.
Psychologen die je selecteren voor onder andere de KLS, zeiden dat de kans groter is dat je een baan als piloot vind, zelfs nu. Die zijn gespecialiseerd in de luchtvaart dus zullen het wel weten.
Maar even vraagje hij heeft dus enorme schuld? Is het dan wel verstandig om een baan als luchtverkeersleider te proberen?
Zelfs al haal je de selectie dan nog kan je tijdens de opleiding er ieder moment uitvallen. Ik hoorde dat 40-60% afvalt na de AAPRO en dat is de eerste drie maanden als ik me niet vergis. Dus dan heb je alsnog niks, behalve dan 3 maanden salaris haha.
Want een paar die hier zelf al ATC zijn hebben mij er ook van overtuigd dat het echt niet makkelijk is en velen gewoon de laan uit worden gestuurd. Van een van hen bestond de klas op eind nog maar uit twee mensen
Je krijgt pas zo goed betaalt als je de gehele opleiding afrond. Want echt een super kleine kans is en tijdens opleiding krijg je ongeveer 2100 per maand bruto dus dat is ook niet echt goed betaalt hoor.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:06 schreef ntm het volgende:
[..]
Het is niet een onverstandige beslissing denk ik, beter dan werkloos thuis zitten of een tijdelijke baan hebben waar je verder niet heel ver mee komt. En het betaalt goed, dus de lening kan dan makkelijker worden afgelost.
Dat laatste is waar, mijn vriend heeft verder geen goede alternatieve opties. Hij kan het proberen in ieder geval. Het is in het begin niet veel wat je betaalt krijgt nee, maar een andere studie doen kost ook alleen maar geld. En sowieso is het niet slim om in deze tijd nog een pilotenopleiding te beginnen, als je ziet hoeveel er nu werkloos thuis zittenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:53 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Je krijgt pas zo goed betaalt als je de gehele opleiding afrond. Want echt een super kleine kans is en tijdens opleiding krijg je ongeveer 2100 per maand bruto dus dat is ook niet echt goed betaalt hoor.
Wat ik al zei, er zitten hier een paar die nu ATC zijn en die zeggen zelf ook dat heel veel tijdens opleiding afvallen, dus dan als je afvalt is het eigenlijk alsof je gewoon een baantje hebt gehad. Het is echt zuur maar sommige zijn in het laatste jaar afgevallen las ik en die hebben gewoon inderdaad maandelijks een loontje gehad (want je bij veel banen kan krijgen als je fulltime werkt) en daarna heb je geen diploma ervan en kan je er niks mee.
Dus weet niet waar jij las dat het goed betaalde, want dat is alleen als je de hele opleiding haalt.
Zover ik even snel heb gecheckt verdien je tijdens opleiding 1100 netto per maand dus dat is zelfs onder het minimum voor full time banen (dat ligt op 1500).
Maar als hij het wil proberen dan moet die dat doen, maar hij moet wel goed nadenken of dit is wat die wilt. Want je valt echt snel door de mand als het niet iets is wat je echt graag wilde doen. Is het niet nu dan tijdens de opleiding. Daarom zeggen ze ook dat je echt zo eerlijk mogelijk moet zijn over hoe en waarom want het is gewoon erg lullig als je straks tijdens opleiding afvalt en niks overhebt. Al is het bij je vriend minder lullig omdat zoals ik het hoor hij geen studie anders wil beginnen (want dan moet je bijvoorbeeld heel jaar wachten tot nieuwe studiejaar begint omdat je bijvoorbeeld tijdens AAPRO bent afgevallen)
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:53 schreef IgotAquestion het volgende:
tijdens opleiding krijg je ongeveer 2100 per maand bruto dus dat is ook niet echt goed betaalt hoor.
Wat is het nou? 2100 bruto per maand is iets van 1600/1700 netto, in ieder geval geen 1100.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:53 schreef IgotAquestion het volgende:
Zover ik even snel heb gecheckt verdien je tijdens opleiding 1100 netto per maand dus dat is zelfs onder het minimum voor full time banen (dat ligt op 1500).
Ow ik had het even opgezocht en ingevuld op zo'n site en die gaf 1100 aan hahaquote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:18 schreef Awsom het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nou? 2100 bruto per maand is iets van 1600/1700 netto, in ieder geval geen 1100.
Daarnaast is het volgens mij zo dat je salaris toeneemt tijdens je opleiding naarmate je je kwalificaties haalt (voor groundcontroller etc. )..
Ja dat hoorde ik ook, KLM heb je nog redelijk goede kans om ergens terecht te komen. Mijn vriend zat bij CAE Oxford. Hij krijgt regelmatig van de school vacatures getipt, maar tot nu toe heeft dat niks uitgehaald.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:28 schreef IgotAquestion het volgende:
Beetje stom inderdaad, ik had per ongeluk jaarsalaris ipv maandelijks salaris ingevoerd. Dus 1600 per maand, dat is alsnog maar net boven minimum en dus daar kom je vaak maar net van rond en dus niet iets waarmee je andere dingen kan afbetalen.
@ntm
hangt dat ook niet een beetje af waar je het hebt gedaan?
Zo hoorde ik dat de KLM zijn wachtlijst van eigen opleiding sterk aan dalen is.
Ook zegt de klm:
In 2014 zijn er 192 mensen die de opleiding aan de KLM Flight Academy hebben gedaan, gestart bij de KLM. Inmiddels staat de teller voor 2015 op 32. Dit houdt in dat er momenteel nog 150 mensen zijn die wachten op een eventuele indiensttreding bij de KLM. Ongeveer driekwart daarvan heeft al een vliegende baan bij maatschappijen als Transavia, Arke en Jetairfly. Verwachting is dat de KLM de komende jaren 80 tot 100 man per jaar in totaal nodig heeft, wij stellen onze intake hier op af.
Kijk uit dat je niet twee dingen verward! KLM en KLS zijn twee verschillende dingen, ja de KLS is de preferred supplier van de KLM maar een opleiding bij de KLS volgen is geen garantie voor succes!quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:28 schreef IgotAquestion het volgende:
Beetje stom inderdaad, ik had per ongeluk jaarsalaris ipv maandelijks salaris ingevoerd. Dus 1600 per maand, dat is alsnog maar net boven minimum en dus daar kom je vaak maar net van rond en dus niet iets waarmee je andere dingen kan afbetalen.
@ntm
hangt dat ook niet een beetje af waar je het hebt gedaan?
Zo hoorde ik dat de KLM zijn wachtlijst van eigen opleiding sterk aan dalen is.
Ook zegt de klm:
In 2014 zijn er 192 mensen die de opleiding aan de KLM Flight Academy hebben gedaan, gestart bij de KLM. Inmiddels staat de teller voor 2015 op 32. Dit houdt in dat er momenteel nog 150 mensen zijn die wachten op een eventuele indiensttreding bij de KLM. Ongeveer driekwart daarvan heeft al een vliegende baan bij maatschappijen als Transavia, Arke en Jetairfly. Verwachting is dat de KLM de komende jaren 80 tot 100 man per jaar in totaal nodig heeft, wij stellen onze intake hier op af.
NLS dus, moeilijker inderdaad. Vriend van mij heeft er ook gezeten en is met geluk bij Ryanair terecht gekomen. Aan de andere kant zitte er nu ook jongens uit zijn klas in de schuldsanering.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:34 schreef ntm het volgende:
[..]
Ja dat hoorde ik ook, KLM heb je nog redelijk goede kans om ergens terecht te komen. Mijn vriend zat bij CAE Oxford. Hij krijgt regelmatig van de school vacatures getipt, maar tot nu toe heeft dat niks uitgehaald.
Arbeidsvoorwaarden worden er niet beter op. Net als Ryanair bijvoorbeeld, mijn vriend had ook klasgenoten die daarvoor werden aangenomen. Moest je 30.000 erbij lenen voor de typerating en op oproepbasis o.i.d. dus ook niet zeker voor bepaalde tijd. Het is wel een kans maar niet ideaal. Slim van je dat je niet bent begonnen aan de opleiding, het is sowieso geen slimme keuze nu.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:53 schreef Boarderzip het volgende:
[..]
Kijk uit dat je niet twee dingen verward! KLM en KLS zijn twee verschillende dingen, ja de KLS is de preferred supplier van de KLM maar een opleiding bij de KLS volgen is geen garantie voor succes!
Natuurlijk is de KLS er ook bij gebaat om de toekomstperspectieven zo rooskleurig mogelijk af te schilderen. Het is een particuliere instantie die er immers bij gebaat is om zo veel mogelijk mensen op te leiden. Meer leerlingen = meer moneys.
En lees ook eens de berichten in de media over het weer waar de KLM zich in begeefd (en dan bedoel ik niet dat boven de wolken). Al met al denk ik dat aankomende piloten het de komende tijd nog erg zwaar gaan krijgen en de arbeidsvoorwaarden zwaar onder druk komen te staan.
Voor mij ook de reden om helaas af te zien van het starten van een particuliere piloten opleiding.
[..]
NLS dus, moeilijker inderdaad. Vriend van mij heeft er ook gezeten en is met geluk bij Ryanair terecht gekomen. Aan de andere kant zitte er nu ook jongens uit zijn klas in de schuldsanering.
Dat is nog steeds 1300 netto, dat scheelt niet veel met 1600. Het is niet een salaris waarmee je goed schulden mee kan aflossen. En vergeet niet dat de kans groot is dat je afvalt tijdens opleiding, terwijl je bij andere banen vaak lang in dienst bent en door kan groeien en de werkervaring kan gebruiken voor andere banen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:16 schreef Timothy1987 het volgende:
Minimumloon is 1500 bruto voor 40 urige werkweek. Dan zit je met 1600 netto voor een 36 urige week zo slecht nog niet hoor
Niet ideaal nee maar goede alternatieven zijn er ook niet, een andere tijdelijke baan kan je misschien wel vinden maar daarmee kan ook niet gelijk veel schuld worden afgelost.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:24 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Dat is nog steeds 1300 netto, dat scheelt niet veel met 1600. Het is niet een salaris waarmee je goed schulden mee kan aflossen. En vergeet niet dat de kans groot is dat je afvalt tijdens opleiding, terwijl je bij andere banen vaak lang in dienst bent en door kan groeien en de werkervaring kan gebruiken voor andere banen.
Als je tijdens opleiding afvalt word dat niet als werkervaring gezien op je cv en het is natuurlijk een zeer beperkte niche dus niet echt aantrekkelijk op je cv. En als je afvalt is er ook geen doorgroei kans, dus je hebt bij wijze van een periode stilgestaan in je ontwikkeling en alleen een zakcentje aan overgehouden.
Want laten we wel eerlijk blijven, meer dan 90% valt af tijdens selectie en van de circa 56 mensen die uiteindelijk worden toegelaten tot opleiding halen maar 1 a 2 de eindstreep. Niet iedereen heeft dat 'geluk'.
Maar dit is eigenlijk alleen maar nitpicken waar het om gaat is dat het niet de ideale secondplan is en schulden afbetaalplan.
Heb jij je eigenlijk al aangemeld voor de selectie procedure of ben je dat nog van plan te gaan doen ?quote:
Ja dat weet ik maar dat vroeg ik niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:54 schreef IgotAquestion het volgende:
@awsom haar vriend had zich aangemeld, daar ging het over en die mag in juli komen zei ze
Mijn vriend zegt dat netwerken niet heel erg helpt ofzo? Hij had een klasgenoot die Camiel Eurlings persoonlijk kende, de baas van KLM toen nog. Die kon niks voor hem betekenen. Netwerken werkt meestal in elke branche geloof ik dus zou het wel raar vinden als het in de luchtvaartsector niet zou lukken. Luchtmacht gaat m'n vriend proberen als hij de selectie van luchtverkeersleiding niet doorstaat.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:56 schreef IgotAquestion het volgende:
Ja ik weet ook niet echt een goede tweede optie voor piloten, ik weet alleen dat vriend van me uiteindelijk bij turkish of morrocan airways, een van twee een baan heeft gekregen en eentje is in dienst gegaan als steward bij klm en zo genetwerkt en zit nu daar als piloot
en bijv bij luchtmacht als straaljager, helicopter of gewone militaire vliegtuigen zal die ook wel hebben geprobeerd of niet?
Hahah touché. Voor jou word nu ook spannend, niet lang meer voordat je wachttijd is afgelopen.quote:
But still, no answer.......quote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:17 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Hahah touché. Voor jou word nu ook spannend, niet lang meer voordat je wachttijd is afgelopen.
Ik vraag me echt af of het voordeel is als je aan begin van het jaar de selectie doet. Nu kan best zijn dat je selectie doet en er maar nog 1 plek te verdelen is omdat aan begin van het jaar er een paar hele goede tussen zaten
Ben benieuwd waar je dat nou weer vandaan tovert, want het klopt niet. Wat Awsom zegt is inderdaad correct, je salaris gaat bij elke tussenstap omhoog.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:22 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Ow ik had het even opgezocht en ingevuld op zo'n site en die gaf 1100 aan haha
Ja maar dat is maar kleine bonus en die kwalificaties zijn pas op het eind, wanneer meeste al afgevallen zijn. Eerste twee jaar zit je iedegeval vast op dat salaris.
Dat wordt door LVNL zelf ook gezegd op de officiele site.
lees officiele site van LVNL daar staat dat het sinds 2013 zo geldquote:Op zondag 10 mei 2015 09:08 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar je dat nou weer vandaan tovert, want het klopt niet. Wat Awsom zegt is inderdaad correct, je salaris gaat bij elke tussenstap omhoog.
Duidelijker kan ik het niet voor je maken.quote:Wat kost de opleiding?
Niets. De opleiding wordt voor je betaald. Ook al het benodigde studiemateriaal bekostigt LVNL. Sterker nog, LVNL betaalt je vanaf dag 1 van de opleiding een goed salaris! Bij aanvang ontvang je ¤ 26.500,- bruto per jaar. Tijdens je opleiding neemt dat geleidelijk toe tot het startsalaris. Het startsalaris van een bevoegd luchtverkeersleider is ongeveer ¤ 75.000,- bruto per jaar.
Ik zei de officiele site, niet de site voor de opleiding.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:40 schreef Surferboy het volgende:
Omdat ik niet zo'n behoefte heb om mijn loonstrookjes met je te delen, hier de omschrijving van de luchtverkeersleider.nl site:
[..]
Duidelijker kan ik het niet voor je maken.
Waar staat dat dan precies? Ik ben er wel benieuwd naar. De website (luchtverkeersleider.nl) is dit jaar nog vernieuwd.quote:Op zondag 10 mei 2015 17:02 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Ik zei de officiele site, niet de site voor de opleiding.
Daar staat dat sinds 2013 veranderd is. Dus als je dan even goed redeneert klopt het nog steeds. Je kan geleidelijk meer verdienen na bepaalde stappen alleen die stappen zijn meer wijdverbreid.
je moet naar www.lvnl.nl gaanquote:Op zondag 10 mei 2015 17:16 schreef Awsom het volgende:
[..]
Waar staat dat dan precies? Ik ben er wel benieuwd naar. De website (luchtverkeersleider.nl) is dit jaar nog vernieuwd.
-.- je weet toch wel hoe je met een site moet omgaan. Ik vind deze site zelfs iets makkelijker om mee om te gaan. Maar boeiend hoeveel je verdient, het gaat om de job zelf. Mij zou het niet boeien hoeveel ik nou tijdens opleiding verdienquote:Op zondag 10 mei 2015 17:21 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ja, maar daar kan ik het niet vinden. Heb je een iets specifiekere link?
Blijkbaar weet ik het niet want ik kan nergens iets vinden over dat een verandering in/sinds 2013 met betrekking tot het salaris van een luchtverkeersleider in opleiding.quote:Op zondag 10 mei 2015 17:23 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
-.- je weet toch wel hoe je met een site moet omgaan. Ik vind deze site zelfs iets makkelijker om mee om te gaan. Maar boeiend hoeveel je verdient, het gaat om de job zelf. Mij zou het niet boeien hoeveel ik nou tijdens opleiding verdien
Ja een zelf geclaimde luchtverkeersleider weet het inderdaad veel en veel beter dan de informatie op de website en ook de antwoorden die je krijgt als je belt. Jahoor gast.quote:Op zondag 10 mei 2015 17:54 schreef Surferboy het volgende:
Je maakt er een leuk verhaaltje van, maar het heeft weinig relatie met de werkelijkheid.
Ik zou je willen adviseren om andere geïnteresseerden hier geen advies te geven op basis van jouw zelf gecreëerde werkelijkheid.
Je stijgt in de eerste paar jaar behoorlijk hard in salaris. Na minder dan een half jaar ga je al omhoog.
De bedragen die je noemt komen mij niet bekend voor, de initiële ¤1600 netto die Tim noemt daarentegen wel.
Nogmaals de tip, lees de voorgaande delen van dit topic eens door. En probeer vooral niet alles in zwart/wit te zien, dat is een lelijke valkuil. (Ook in de opleiding)
ik bedoelde met bonus een stijging in je inkomen. En dat met 1100 had ik gezegd dat het fout was, leren lezen. Jij kan nooit ATC zijn als je zo slecht bent in het oppikken van informatie, ik had namelijk meteen gezegd dat ik daarin inderdaad fout zat. Dat ik per ongeluk jaarlijk ipv maandelijks had aangeklikt bij het omrekenen.quote:Op zondag 10 mei 2015 20:02 schreef Surferboy het volgende:
Zoals ook eerder gezegd, dan geloof je het niet.
Voor wat betreft je postings:
Je zegt eerst ¤1100 netto,daarna claim je dat je 2 jaar lang op ¤2100 bruto blijft. Verder claim je dat je een kleine bonus krijgt voor elke stap die je maakt.
Al het bovenstaande is niet juist. Mijn salaris is in de eerste 2 jaar van de opleiding grofweg verdubbeld, met ca. elk half jaar een stap in salaris.
Verder krijg je geen bonus, want LVNL is geen bedrijf met winstbejag. Alle salarisstappen zijn gewoon netjes beschreven in onze arbeidsovereenkomst.
Rest me nog dit: Veel plezier met de selectie, laat vooral hier even weten hoe het gaat...
awhhh niet zo gemeen doen =(((((quote:Op maandag 11 mei 2015 00:03 schreef Utreggismestadsie het volgende:
Kan IgotAquestion een IP ban krijgen? Erg irritant ventje.
Ik heb even teruggelezen en zijn andere topic gelezen en ik zie het jaquote:Op zondag 10 mei 2015 22:59 schreef DeMuur het volgende:
Dat mag je wel vragen, maar antwoord krijg je niet.
x1000
Ik denk niet dat ik aan andere getwijfeld heb, enige wat ik heb gezegd is dat ik inderdaad niet denk dat hij een ATC is. Verder kwam ik inderdaad er te sterk in en heb ik me excuses daarvoor aangeboden.quote:Op maandag 11 mei 2015 08:21 schreef Jaarsma93 het volgende:
Wat een aantal mensen ook stoort Is denk ik dat iemand als Surferboy al een flinke tijd op fok actief Is en ookal een lange tijd dingen in die forum post/vragen beantwoord van andere mensen. Dat je dan daar heel duidelijk over zegt dat hij geen lvl is, is dan niet zo aardig.
Daarnaast twijfel je aan heel veel dingen die door de mensen hier gezegd worden.
Ik heb echt al iets van 12 hints gegeven over wat ik studeerde -.-quote:Op maandag 11 mei 2015 09:53 schreef BredeBrenda het volgende:
[..]
Ik heb even teruggelezen en zijn andere topic gelezen en ik zie het ja
Het schijnt wel een moeilijke studie te zijn. Maar dat kan iedereen natuurlijk zeggen. Ook zo moeilijk verifieerbaar.
Uhm ik was juist hele tijd bezig iemand te helpen met vragen. Heb al paar keer inhoudelijk gereageerd op mensen en ik quote alleen de antwoorden die ik heb gekregen van de helpdesk van lvnl en van de site zelf. Oftewel feiten, anders dan sommige hier baseer ik mij op feiten die geleverd worden door lvnl zelf en niet door self claiming atc's. You get it now?quote:Op maandag 11 mei 2015 16:24 schreef DeMuur het volgende:
Je kan beter gewoon stoppen met praten, tenzij je fijn mee kan praten over de selectie, opleiding of er nog boeiende vragen over hebt. Op deze manier ben je gewoon irritant, still don't get it?
Volgens mij heb je het gewoon echt niet door... De dingen die door andere mensen in dit topic gezegd worden zijn in principe hun eigen ervaringen. Dit topic is er ook om ervaringen/vragen te delen/stellen. Als mensen op zoek zijn naar statistieken of feiten dan kunnen ze zelf ook de website van lvnl.nl / de helpdesk vinden.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:33 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Uhm ik was juist hele tijd bezig iemand te helpen met vragen. Heb al paar keer inhoudelijk gereageerd op mensen en ik quote alleen de antwoorden die ik heb gekregen van de helpdesk van lvnl en van de site zelf. Oftewel feiten, anders dan sommige hier baseer ik mij op feiten die geleverd worden door lvnl zelf en niet door self claiming atc's. You get it now?
Ga nou niet ongefundeerde kritiek uitten. Je haalt iets totaal uit context. Er werd een vraag gesteld die niks met ervaringen te maken had zoals de percentages en aantallen die aan selectie meededen en het haalden. Dan heb je geen zak aan individuele ervaringen. Maar juist heel veel aan de informatie die je krijgt door vragen te stellen aan hun via telefoon en door hun website te bezoeken.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:27 schreef Jaarsma93 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het gewoon echt niet door... De dingen die door andere mensen in dit topic gezegd worden zijn in principe hun eigen ervaringen. Dit topic is er ook om ervaringen/vragen te delen/stellen. Als mensen op zoek zijn naar statistieken of feiten dan kunnen ze zelf ook de website van lvnl.nl / de helpdesk vinden.
De reacties die jij ongegrond vindt zijn ervaringen van andere mensen hier. Die mensen die de ervaringen delen bereiken er helemaal NIKS mee door te liegen en de boel bij elkaar te verzinnen. Oh en als je daadwerkelijk ook oudere topics gelezen had dan zie je ook de gedeeltes waar "de self aclaiming atc's" over de selectie praten -> ze hebben toen de selectie met succes doorlopen. Daarnaast sluit ik me aan bij DeMuur met dat je beter kan ophouden.
Ik denk dat ik juist aardig zat te relativeren en beargumenteren en sloot zelfs af met dat ik het begreep. Dus erg aangevallen voelde ik me niet.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:42 schreef BredeBrenda het volgende:
Nu kun je je wel heel aangevallen gaan voelen, maar je hebt het zo te zien te danken aan de attitude waarmee je hier op fok komt. (als ik je eerste topic even snel doorlees)
Daarnaast ben je zelf ook vrij naïef, door te geloven dat alles wat organisaties op hun websites hebben staan de waarheid is. Dat is niet zo! Welkom in de echte wereld!
Verder kun je wel steeds claimen dat je 'sceptisch' bent tegenover andere fokkers die beweren LVL te zijn, en informatie die zij hier posten betwijfelen, maar wat is daar anders aan dan de informatie die jij zogenaamd direct via LVNL hebt verkregen? Hoe kunnen wij bepalen of jij niet gewoon uit je nek zit te lullen?
ow daar vind ik altijd tijd voor :p ik vind redenatie en beargumentatie één van de grootste goeden.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:55 schreef DeMuur het volgende:
Waar haalt hij de tijd vandaan om zulke lappen tekst te typen.
Er is er hier maar 1 vermoeiend hoor.quote:Wauw serieus........ nu word je ook wel echt vermoeiend
Had je dat niet gelijk kunnen doen toen je zelf vragen had? Had een hoop gedoe gescheeld hier.quote:Ten derde heb ik vermeld dat ik telefonisch contact heb gehad, dus enige wat je moet doen is zelf de telefoon oppakken en navragen. Simpel he?
Dat is zeer subjectief haha :pquote:Op maandag 11 mei 2015 23:25 schreef Timothy1987 het volgende:
[..]
Er is er hier maar 1 vermoeiend hoor.
[..]
Had je dat niet gelijk kunnen doen toen je zelf vragen had? Had een hoop gedoe gescheeld hier.
Als je toch alleen maar 100% verifieerbare informatie wilt geloven, wat doe je dan überhaupt op een forum?
Hier raad geloof ik iedereen aan, vooral die de testen hebben gedaan/gehaald om jezelf te zijn en dat word ook aangeraden op de site.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:51 schreef JamesBontkraag het volgende:
Je kan vaak wel een tweede kans krijgen. Daarnaast vind ik 'jezelf zijn' een slecht advies, er is heel veel waar je op kunt voorbereiden en soms moet je ook echt niet alles laten zien of horen.
Ja, dat is een week geleden gebeurd! Als het goed is krijgen we nog een aanstellingsgesprek, maar ik zou niet weten hoeveel tijd er tussen zit.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 08:28 schreef Utreggismestadsie het volgende:
Barsema heb jij het onderzoek al gehad?
Ja dat is zo, als de AIVD namelijk het voornemen heeft om je geen vgb te verstrekken krijg je hier zelf eerst bericht over zodat je nog de kans hebt om bezwaar aan te tekenen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:13 schreef barsema7 het volgende:
De uitslag hoor je direct na de medische keuring, ik ben goedgekeurd ja! Over het veiligheidsonderzoek heb ik nog niets gehoord, hopelijk is geen bericht goed bericht
Momenteel is er één selectie bezig, die voor de klas van augustus. Volgens mij kun je niet ergens zien hoeveel plekken er momenteel al zijn bezet. Wellicht kun je daar meer over te weten komen wanneer je met de recruitmentafdeling van LVNL belt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 19:58 schreef Agar.io het volgende:
kan je er eigenlijk achterkomen hoeveel plaatsen er nog over zijn voor de twee klassen volgend jaar?
Maar stel die is al vol? Word je dan niet direct geplaatst in die andere klas als je goed genoeg bent?quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:56 schreef barsema7 het volgende:
[..]
Momenteel is er één selectie bezig, die voor de klas van augustus. Volgens mij kun je niet ergens zien hoeveel plekken er momenteel al zijn bezet. Wellicht kun je daar meer over te weten komen wanneer je met de recruitmentafdeling van LVNL belt.
Je kunt ook op de shortlist komen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 23:09 schreef Agar.io het volgende:
[..]
Maar stel die is al vol? Word je dan niet direct geplaatst in die andere klas als je goed genoeg bent?
Ook dan ligt het er nog aan na welke fase je afvalt.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:38 schreef Agar.io het volgende:
Pfoej wel jammer dat wanneer je alles heb gehaald, alle selectierondes, je het volgend jaar niet mag overdoen als je op totaalpakket zakt. Zoals bijv Demuur.
Na het assesment is er niks meer herkansbaar :s
Ik ben naar de open dag geweest en die zeiden dat het in geen enkel geval mogelijk was.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:49 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ook dan ligt het er nog aan na welke fase je afvalt.
Zie deze post en de discussie die er op volgt.
Ja en daar zijn de meningen hier dus over verdeeld.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:26 schreef Agar.io het volgende:
[..]
Ik ben naar de open dag geweest en die zeiden dat het in geen enkel geval mogelijk was.
De persoon die over de selectie ging zei dat op die vraag van iemand anders.
Na assesment is herkansing niet meer mogelijk zei ze.
Die vraag werd gesteld. De vrouw die specifiek gaat over de selectie was aanwezig en die vertelde dat het uitgesloten is. Dat zodra je door alle selectierondes bent en daarna op het totaalpakket bent afgewezen, het niet meer mogelijk is.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:07 schreef DeMuur het volgende:
En dat daar over besloten wordt nadat je jezelf na minimaal één jaar na afvallen weer aanmeld.
Daar moet je toch een officiersopleiding plus de verkeersopleiding doen? Dus dan ben je wel echt langer bezig en dan ook nog eens minimaal 5 a 10 jaar werken bij defensie anders krijg je megaboete?quote:Op zondag 31 mei 2015 20:06 schreef DeMuur het volgende:
Ach, wellicht bij defensie solliciteren dan. Als je daar vervolgens wel aangenomen wordt kan je na een paar jaar werkervaring alsnog bij lvnl instromen denk ik.
Dat is natuurlijk makkelijk zeggen als jezelf door bent of atc-er bent.quote:Op maandag 1 juni 2015 19:48 schreef Timothy1987 het volgende:
Ik denk dat de kans groter is dat jij jezelf verkeerd inschat dan dat hun dat doen. Of je het in je hebt kan je nu toch nog niet weten, de keuringen e.d. zijn er niet voor niets.
dankjewelquote:Op maandag 1 juni 2015 21:23 schreef Boarderzip het volgende:
Ga en doe je best, nee heb je en je bent altijd een ervaring rijker
Oneerlijker dan de klm kan gelukkig bijna niet.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:37 schreef Awsom het volgende:
[..]
Inderdaad. Een zwaardere selectie dan deze ga je niet snel tegenkomen.
Technische kennis is natuurlijk heel breed. Zo zijn er bij wijze van spreken mensen die cum laude Technische Natuurkunde kunnen afronden maar geen band kunnen plakken, om maar eens wat te noemen.quote:Op maandag 1 juni 2015 21:04 schreef Agar.io het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk makkelijk zeggen als jezelf door bent of atc-er bent.
ik heb bij de klm de testen meegemaakt en kreeg voor technische kennis een slechte score terwijl ik een technische studie aan universiteit doe en goede cijfers haal, dus selecties en testen zijn meer geluk en vorm van de dag. Zo ook bij IQ testen word bij mij steeds hoogbegaafd gezegd maar dat vind ik zel wel reuze meevallen.
Ik bedoelde ook meer persoonlijkheidstesten.quote:Op maandag 1 juni 2015 23:15 schreef Viezze het volgende:
[..]
Technische kennis is natuurlijk heel breed. Zo zijn er bij wijze van spreken mensen die cum laude Technische Natuurkunde kunnen afronden maar geen band kunnen plakken, om maar eens wat te noemen.
En de testen zijn inderdaad een momentopname, maar geven aan de andere kant wel een redelijk beeld. Zo heb ik laatst voor verschillende bedrijven twee keer dezelfde test gemaakt. Eerste test: 7.0 (maximaal), tweede test, exact hetzelfde, 6.5 . Maar over het algemeen genomen een hoge score, en dat proberen ze natuurlijk te testen.
Persoonlijkheidstesten heb ik dan persoonlijk wel weer een broertje dood aan.
Maar zelfs IQ testen en alles zijn gewoon momentopnames zoals je zei en heel erg beperkt.quote:Op maandag 1 juni 2015 23:21 schreef Agar.io het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook meer persoonlijkheidstesten.
Nee klopt, heb laatst een capaciteitentest gedaan voor een ander bedrijf, voelde echt aan als basisschool niveau vergeleken met die van LVNLquote:Op maandag 1 juni 2015 22:37 schreef Awsom het volgende:
[..]
Inderdaad. Een zwaardere selectie dan deze ga je niet snel tegenkomen.
Ooit in je opgekomen dat je misschien niet in het KLM profiel past? Ipv redenen te zoeken waarom jij denkt dat anderen wel door waren (een lieve lach) en jij niet?quote:Op maandag 1 juni 2015 22:49 schreef Agar.io het volgende:
[..]
Oneerlijker dan de klm kan gelukkig bijna niet.
Die tweede ronde was nog maffer dan de eerste. Ze zochten gewoon naar reden, terwijl toevallig een leuk meisje waarmee de psychologen hele tijd lachte wel door was.
En dan wel zeggen dat tijdens groepsopdracht zeggen dat ik het meeste leiderschap toonde en die andere makke schapen in vergelijking waren en dat de andere niet alle puzzels konden oplossen en ik wel -.-
Ik heb de laatste tijd een drietal capaciteitentesten gemaakt. Hoewel sommige relatief pittig waren, zijn ze inderdaad echt peanuts als ik terugdenk aan LVNL Vooral die "reactietest" was erg leuk, waar je drie seconden had om te antwoordenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:54 schreef Boarderzip het volgende:
[..]
Nee klopt, heb laatst een capaciteitentest gedaan voor een ander bedrijf, voelde echt aan als basisschool niveau vergeleken met die van LVNL
Ik ben zelf erg kritisch en weet of ik ergens geschikt of niet voor geschikt voor ben. En luister naar argumenten die steekhouden. Maar dit was echt zo vaag. Alle scores waren hoger dan die had meegemaakt. Ik had meeste leiding van de groep en was enige die de puzzels wist op te lossen enzovoorts.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:31 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ooit in je opgekomen dat je misschien niet in het KLM profiel past? Ipv redenen te zoeken waarom jij denkt dat anderen wel door waren (een lieve lach) en jij niet?
Ik vind het inderdaad erg raar, ik wil gewoon niet falen en haal daar het beste uit.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:57 schreef Awsom het volgende:
Vind je het heel gek dat ze je niet doorlaten als je last hebt van faalangst?
Ik kan wel begrijpen dat ze dat risico niet willen nemen ..
dankje.quote:Op zondag 7 juni 2015 16:15 schreef Timothy1987 het volgende:
Je kan tijdens de gehele opleiding afvallen. (Kans wordt wel steeds kleiner natuurlijk)
De kans bestaat inderdaad dat je aan kan blijven als bijv Ground controller, dit hangt echter wel af van de behoefte van LVNL.quote:Op zondag 7 juni 2015 17:33 schreef Agar.io het volgende:
[..]
dankje.
Ik las ergens dat als je afvalt, je bijvoorbeeld assistant ATC wordt, weet jij of je na een bepaald aantal jaar verder mag met de opleiding om volledig ATC te worden of blijf je dan op die baan steken?
Lijkt mij namelijk dat gedurende het werk je ervaring opdoet en je ontwikkelt dus dat je dan wel de benodigde skills hebt om de opleiding af te maken
Tja, das een goeie. Dat durf ik niet te zeggen. Weet namelijk niet of het psychologisch onderzoek bij de luchtmacht anders is qua opzet, of dat het net als de andere selectieproces hetzelfde is als bij LVNL.quote:Op zondag 7 juni 2015 19:20 schreef DeMuur het volgende:
Een vraag aan timothy nog; als je na het interview bij lvnl bent afgewezen, doen ze hier dan moeilijk over wanneer je voor officier lvl solliciteert bij defensie?
En wat zei je daar verder over, moet je alsnog de gehele opleiding doorlopen mocht je na een aantal jaar werkervaring alsnog bij lvnl in willen stromen?
Dan worden we dus klasgenotenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:30 schreef Utreggismestadsie het volgende:
Ah goed om te horen schietlap!
Ik heb deze week mijn aanstellingsgesprek gehad. Duurde bij mij ook allemaal vrij lang.
Nu nog lang wachten tot 24 augustus. Ben benieuwd naar de APRO. Iemand nog tips?
Ik snap sinds afgelopen week jouw naam pas, is best een grappig spel voor tijdens het soggenquote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 22:10 schreef DeMuur het volgende:
[..]
Ik snap sinds afgelopen week jouw naam pas, is best een grappig spel voor tijdens het soggen
Over anderhalve week inderdaad, 24 augustus. Ik heb er wel zin inquote:Op donderdag 13 augustus 2015 01:24 schreef DeMuur het volgende:
Bij mij 2 weken denk ik.
Hebben de geselecteerden er zin in? Wanneer begint de klas van augustus precies, anderhalve week?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |