abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:56:27 #1
431881 BredeBrenda
Net zo breed als mijn broeder
pi_150976863
Tijd voor Luchtverkeersleider #12!

:)
pi_150976924
Even linkje naar het vorige topic: WGR / Luchtverkeersleider #11
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 11:00:30 #3
257132 crew  Awsom
pi_150976951
@igotaquestion;

Heb je je al aangemeld voor de selectie? Wanneer heb je de eerste ronde?
pi_150976990
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:00 schreef Awsom het volgende:
@igotaquestion;

Heb je je al aangemeld voor de selectie? Wanneer heb je de eerste ronde?
Nee nog niet gedaan, wilde graag eerst wat meer weten aangezien de voorlichtingsdagen vol waren.
Maar als je je aanmeld hoe lang duurt het dan voor je aanvraag word goedgekeurd en je word uitgenodigd voor de eerste ronde?
Ik las ergens maximaal twee weken?
pi_150977497
Maak er 2 maanden van op dit moment, las in het vorige topic iemand die pas eind mei zijn eerste ronde heeft en zich 2 weken geleden aangemeld heeft ongeveer.

Als je de site en dit forum doorneemt dan voegt de voorlichtingsdag niet veel meer toe. Je krijgt alleen nog een kijkje op de zaal!
pi_150978051
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:17 schreef DeMuur het volgende:
Maak er 2 maanden van op dit moment, las in het vorige topic iemand die pas eind mei zijn eerste ronde heeft en zich 2 weken geleden aangemeld heeft ongeveer.

Als je de site en dit forum doorneemt dan voegt de voorlichtingsdag niet veel meer toe. Je krijgt alleen nog een kijkje op de zaal!
Hmm het is lastig.. ondanks mijn erg hoge cijfers vind ik mezelf niet bijster slim en met zoveel aanmeldingen zullen er wel echt van die natuur talenten tussen zitten vooral als het net als bij de fighterpilottests alleen maar gaat om truukjes.
De kwalificatie tests voor gevechtspiloot sloegen nergens op, zelfs de instructeur zei: 'dat het gewoon trainbaar is en diegene die voor alles een 1 uit 10 halen het volgende jaar makkelijk allemaal 9's halen.'

Ik wil absoluut niet zeggen dat dit ook het geval met deze tests is, ook omdat ik er absoluut niet over kan oordelen. Ik weet er weinig van af en vooral de beschrijving van die hogere fases klonk inderdaad alsof het om iets ging dat je echt nodig zou hebben. Een bepaald talent wat gewoon logischer wijs noodzakelijk is om luchtverkeersleider te worden.
Ik heb alleen wel mijn twijfels over de capaciteitentest, ik hoorde dat het te vergelijken is met een IQ test. Ik vind IQ testen echt nutteloos, dat zijn echt gewoon moment opnames.
Ik heb verscheidene gedaan bij officiele instanties en wat ik zeg ik vind mezelf helemaal niet intelligent maar haalde toch hoog erop. En zelfs al zou de score verdient zijn vind ik die testjes weinig met intelligentie te maken hebben.
pi_150978296
Het is ook een eerste scheiding van kaf en koren om het hard te stellen. Als jij ze zo makkelijk haalt dan zal je toch wel een redelijk niveau hebben ;) Vraag je in eerste instantie af of de functie je leuk lijkt en of je er vol voor wil gaan. Als dit al niet het geval is, zou ik ook de selectie niet gaan doen.
pi_150978652
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:41 schreef DeMuur het volgende:
Het is ook een eerste scheiding van kaf en koren om het hard te stellen. Als jij ze zo makkelijk haalt dan zal je toch wel een redelijk niveau hebben ;) Vraag je in eerste instantie af of de functie je leuk lijkt en of je er vol voor wil gaan. Als dit al niet het geval is, zou ik ook de selectie niet gaan doen.
Ja maar dat is het hem juist, het lijkt mij dat iedereen een redelijk niveau heeft? Je moet vwo hebben met goed cijfer voor wiskunde (de andere voorwaarde voor als je geen vwo hebt is ook voor mijn met redelijk niveau).

Die capaciteitentest gaat dat op tijd? Is er een timer die loopt?
Pfff best lastig vragen te stellen, omdat je begrijpt dat mensen zo min mogelijk willen vertellen over de testen omdat anderen er toch hun voordeel mee kunnen doen en het is toch je concurrentie.

Van mij mocht iedereen weten wat precies de testen waren van gevechtspiloot, maar kon die andere groep ook wel begrijpen. Zodra je weet hoe de tests eruit zien, is het zo makkelijk je voor te bereiden en te zorgen dat je super goed scoort
pi_150979563
De hele FEAST is wel op tijd ja. Maar serieus, als je een paar iq testjes hebt gedaan ben je geoefend genoeg, lees tijdens de test de instructies goed en doe alles vervolgens gewoon zo goed en snel mogelijk..

Ook wordt iedereen die de selectie doet gevraagd niets te vertellen over de verschillende fases, omdat anders het hele doel van de selectie in gevaar komt. Ze willen puur het talent testen, en niet mensen de kans geven zich voor te bereiden als dat niet de bedoeling is (bij de grading krijg je die tijd dus wel).

Ik zou zeggen, schrijf je in en doe het. Niet geschoten is altijd mis.
pi_150979808
Ik zou zeggen, lees dit is door: https://www.luchtverkeers(...)-versie-feb-2015.pdf

En ja, misschien kan je op sommige testen beter scoren als je al weet wat het is, maar daarmee houd je niet alleen hun voor de gek, maar ook jezelf. Je komt jezelf dan vanzelf wel weer tegen, als hun het al niet doorhadden.
pi_150993000
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:02 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Nee nog niet gedaan, wilde graag eerst wat meer weten aangezien de voorlichtingsdagen vol waren.
Maar als je je aanmeld hoe lang duurt het dan voor je aanvraag word goedgekeurd en je word uitgenodigd voor de eerste ronde?
Ik las ergens maximaal twee weken?
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:17 schreef DeMuur het volgende:
Maak er 2 maanden van op dit moment, las in het vorige topic iemand die pas eind mei zijn eerste ronde heeft en zich 2 weken geleden aangemeld heeft ongeveer.

Als je de site en dit forum doorneemt dan voegt de voorlichtingsdag niet veel meer toe. Je krijgt alleen nog een kijkje op de zaal!
Ik zal me inderdaad maar snel inschrijven als je dit jaar nog zou willen starten. Ik kreeg 2 dagen na mijn sollicitatie goedkeuring. Dat was begin maart en ik heb de eerste ronde 20 mei(Laatste datum van Batch 7 van de 9).
pi_150994235
Is het trouwens zo dat je met een oogafwijking van -6 of slechter sowieso word afgewezen? Van de pilotenopleiding bij de luchtmacht weet ik dat er uitzonderingen zijn, is dat bij de opleiding tot luchtverkeersleider ook zo?
pi_150994626
Nee, daar is geen uitzondering voor.
pi_150997154
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:33 schreef Timothy1987 het volgende:
Nee, daar is geen uitzondering voor.
pi_151069615
Helaas, wat is daar eigenlijk de reden voor? Met lenzen/bril op de goede sterkte zie je nog steeds goed, en met laseren van je ogen/lens implantaten zou het helemaal niet meer uit moeten maken lijkt me?
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 20:34:09 #16
257132 crew  Awsom
pi_151069888
Iets met wettelijke eisen
pi_151071522
Voor de precieze redenen kan je beter even contact opnemen met recruitment!

Tel: 020-4063639 of
Email: recruitment@lvnl.nl

Denk alleen dat het inderdaad simpelweg regeltjes zijn waar aan voldaan moet worden. En wellicht is de kans dat je over 20 jaar niet meer betrouwbaar kan kijken wel groot?
pi_151071591
Ik hoorde laatst wel een mooie theorie: als je bril van je hoofd af valt en je collega er direct op stapt, moet je natuurlijk nog wel iets kunnen onderscheiden.
pi_151072648
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:15 schreef DeMuur het volgende:
Voor de precieze redenen kan je beter even contact opnemen met recruitment!

Tel: 020-4063639 of
Email: recruitment@lvnl.nl

Denk alleen dat het inderdaad simpelweg regeltjes zijn waar aan voldaan moet worden. En wellicht is de kans dat je over 20 jaar niet meer betrouwbaar kan kijken wel groot?
Das wel een goeie, meteen even doen!

Ik kan me voorstellen dat het gewoon regeltjes zijn ja, maar ik dacht dat een van jullie misschien de exacte reden wist. In ieder geval bedankt voor de informatie.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 21:43:17 #20
257132 crew  Awsom
pi_151072768
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:17 schreef Viezze het volgende:
Ik hoorde laatst wel een mooie theorie: als je bril van je hoofd af valt en je collega er direct op stapt, moet je natuurlijk nog wel iets kunnen onderscheiden.
met -5 ga je echt niks zien op die radarschermen, laat staan in de toren ... je gaat geen vliegtuig meer onderscheiden :P
pi_151073189
Ja weet dat het niet zo is, maar vond het wel een geinige theorie :+
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:59:15 #22
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_151079966
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:17 schreef Viezze het volgende:
Ik hoorde laatst wel een mooie theorie: als je bril van je hoofd af valt en je collega er direct op stapt, moet je natuurlijk nog wel iets kunnen onderscheiden.
Daarom moet je altijd een reservebril bij je hebben. Dus die vlieger gaat niet op.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:40 schreef Gilan het volgende:

[..]

Das wel een goeie, meteen even doen!

Ik kan me voorstellen dat het gewoon regeltjes zijn ja, maar ik dacht dat een van jullie misschien de exacte reden wist. In ieder geval bedankt voor de informatie.
Bijlage 2 wetten.nl Hier bij punt 13 staan de eisen voor de ogen. Zoals gezegd, dus wettelijk geregeld.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_151295723
Zo, net feedback gesprek gehad. Zoals ik al verwachtte was de 2de test van de grading niet voldoende, raakte het overzicht kwijt en werd daardoor ook zeer kritisch op mijzelf en enigszins gefrustreerd dat het niet wilde lukken. Verder de voorgaande testen wel bovengemiddeld gescoord, voor de insiders 7 op feast, dart en multi pass. Ook in de uitkomsten van het assessment kan ik mij goed vinden. Al met al kan ik dus stellen dat ze een goed beeld van me hebben gekregen. Succes allen! :)
pi_151296060
Mooi dat je je goed kunt vinden in de feedback. De multipass test is toch niet een onderdeel wat meetelt tijdens de selectie?
pi_151296112
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:13 schreef barsema7 het volgende:
Mooi dat je je goed kunt vinden in de feedback. De multipass test is toch niet een onderdeel wat meetelt tijdens de selectie?
Dat had ik ook begrepen, anders had ik hem beter niet kunnen maken. :')
pi_151296339
Is dat een nieuwe test? Nog nooit van gehoord.
pi_151296386
Ja, er liep een stagiar rond die onderzoek deed naar de mogelijkheid die test (wordt nu al gebruikt door eurocontrol) ook voor de selectie van lvnl te gebruiken.

Er wordt nu over ons overlegd :') #spannend
pi_151296536
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:15 schreef DeMuur het volgende:

[..]

Dat had ik ook begrepen, anders had ik hem beter niet kunnen maken. :')
Liep ie zo slecht bij jou dan?

Telt inderdaad niet mee voor je selectie maar was als onderdeel van het onderzoek inderdaad. Ik dacht vermeld hem erbij voor diegene die interesse hebben ;)

Lekker billen knijpen voor jullie nu dan!
pi_151296745
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:28 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Liep ie zo slecht bij jou dan?

Ja ik was toen al meer bezig met het interview dat ik er direct achteraan zou hebben dan met die test zelf & ik was half ziek. Had uiteindelijk nog wel 6 en gehaald alleen omdat ik voor de audiotaak geen concentratie meer over had kwam het gem. Op een 5 uit.
pi_151298995
Ik ben onder voorwaarde van de medische keuring geplaatst voor de klas van 24 augustus!!
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 17:04:15 #31
257132 crew  Awsom
pi_151299211
Gefeliciteerd! Zeiden ze verder nog iets over hoeveel mensen er al geplaatst zijn of hoeveel er op de shortlist :'( staan?
pi_151299537
Bedankt!! Nee daar hebben ze niets over gezegd.. Je zou ze erover kunnen bellen. Ze vertelde alleen over de vervolgprocedure als medische- en AIVD keuring etc.
pi_151300601
Voor mij is t helaas afgelopen, ook geen shortlist :(
Ben wel benieuwd naar t feedbackgesprek, maar baal vooral enorm nu.

Jij gefeliciteerd Barsema!
pi_151300754
Ben net uitgenodigt voor 2e dag van de selecties bij Belgocontrol, volgens de uitnodiging bestaat deze dag uit DART & Multipass.... what the fuck is Multipass :P
pi_151301409
@demuur
dat is echt klote demuur. Wel echt goed van je dat je iemand anders kan feliciteren en dat je het 'durft' te melden.

Ik dacht echt dat jij er door zou komen, had zo'n gevoel dat je het echt goed deed uit de berichten enzo.
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 18:44:32 #36
257132 crew  Awsom
pi_151302294
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 18:02 schreef Cwain het volgende:
Ben net uitgenodigt voor 2e dag van de selecties bij Belgocontrol, volgens de uitnodiging bestaat deze dag uit DART & Multipass.... what the fuck is Multipass :P
Multipass is ook een soort DART. Hele leuke test om te doen (vind ik zelf) .. veel info ga je er nog niet over vinden. :P
pi_151303210
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:57 schreef DeMuur het volgende:
Voor mij is t helaas afgelopen, ook geen shortlist :(
Ben wel benieuwd naar t feedbackgesprek, maar baal vooral enorm nu.

Jij gefeliciteerd Barsema!
Ah jammer Muur.. Ben benieuwd naar je feedback. Had gehoopt dat nog iemand op dit forum het kon vieren vandaag. Succes met je studie/werk!
pi_151316086
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 18:44 schreef Awsom het volgende:

[..]

Multipass is ook een soort DART. Hele leuke test om te doen (vind ik zelf) .. veel info ga je er nog niet over vinden. :P
Dit is al genoeg info :) weet gewoon ongeveer wel graag wat het is, specifieke informatie zal ik wel terplekke krijge. Maar zo completely in the darkness zitte is maar niks
pi_151321143
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:57 schreef barsema7 het volgende:
Ik ben onder voorwaarde van de medische keuring geplaatst voor de klas van 24 augustus!!
Gefeliciteerd gast! Veel plezier/succes.

quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:57 schreef DeMuur het volgende:
Voor mij is t helaas afgelopen, ook geen shortlist :(
Ben wel benieuwd naar t feedbackgesprek, maar baal vooral enorm nu.
Ahh zuur, jammer man! Hopelijk kan je je vinden in de beargumentatie die ze ervoor hebben maar kan me voorstellen dat je nu even flink baalt. Heb je een plan B?
pi_151322142
Ik ben ook geplaatst barsema! Zijn we iig al met zijn 2en! :)
pi_151323701
Mijn selectie was van korte duur. Vanochtend afgekeurd bij de oogtest ;(.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_151323890
Ik hoop dat ik me er ook in kan vinden, maar vooral dat ik er wat van kan leren.

Het lijkt mij een fantastisch beroep en wil de kans krijgen om het ook uit te oefenen :) Dus ik geef nog niet op. Intussen inderdaad verder met plan B, dat wordt een master waarschijnlijk.

Jullie succes tijdens de opleiding!
  Moderator vrijdag 3 april 2015 @ 12:43:54 #43
257132 crew  Awsom
pi_151325288
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:48 schreef yosander het volgende:
Mijn selectie was van korte duur. Vanochtend afgekeurd bij de oogtest ;(.
Waarop ben je afgekeurd dan? Je oogsterkte?
pi_151325983
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 april 2015 12:43 schreef Awsom het volgende:

[..]

Waarop ben je afgekeurd dan? Je oogsterkte?
Heb/had een lui oog (draag geen bril of contactlenzen). Zicht met beide ogen was prima, maar met mijn luie oog zag ik te weinig diepte en had ik te weinig scherpte (het laatste rijtje lukte niet ;(). Gelukkig kom ik er nu achter en niet pas bij de medische keuring :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_151329567
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 10:04 schreef Boarderzip het volgende:
Gefeliciteerd gast! Veel plezier/succes.
Thanks!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 10:53 schreef Utreggismestadsie het volgende:
Ik ben ook geplaatst barsema! Zijn we iig al met zijn 2en!
Hee man, gefeliciteerd!! Begin jij ook 24 augustus?
pi_151506906
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:57 schreef DeMuur het volgende:
Voor mij is t helaas afgelopen, ook geen shortlist :(
Ben wel benieuwd naar t feedbackgesprek, maar baal vooral enorm nu.

Jij gefeliciteerd Barsema!
Heb je ondertussen je feedbackgesprek al gehad?
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 11:05:05 #47
257132 crew  Awsom
pi_151509218
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:35 schreef Capacitor het volgende:

[..]

Heb je ondertussen je feedbackgesprek al gehad?
Doe jij ook selectie of ga je dat nog doen?
pi_151524002
@awsom bang voor meer competitie haha :p?
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 20:17:59 #49
257132 crew  Awsom
pi_151526287
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 19:24 schreef IgotAquestion het volgende:
@awsom bang voor meer competitie haha :p?
Bang niet, maar ik kan ook niet zeggen dat ik er blij van word :+
pi_151552506
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:35 schreef Capacitor het volgende:

[..]

Heb je ondertussen je feedbackgesprek al gehad?
Komende dinsdag!
pi_151652487
hmmmm lijkt erop dat de hele feast test uitgelegd staat op wikipedia

Kan me niet herinneren dat, dat zo was toen ik keek. Of wel? Besteedde er toen niet veel aandacht aan maar geloof ik stond er alleen maar kort uitgelegd wat de test ongeveer was, testte en inhield. Nu staan eigenlijk alle opdrachten uitgelegd
pi_151669653
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:21 schreef IgotAquestion het volgende:
hmmmm lijkt erop dat de hele feast test uitgelegd staat op wikipedia

Kan me niet herinneren dat, dat zo was toen ik keek. Of wel? Besteedde er toen niet veel aandacht aan maar geloof ik stond er alleen maar kort uitgelegd wat de test ongeveer was, testte en inhield. Nu staan eigenlijk alle opdrachten uitgelegd
inderdaad net even gechecked, en staat veel meer op uitgelegd nu...
pi_151670097
Is al heel lang zo.
pi_151681757
Nou, zojuist feedback gehad.

Op alle onderdelen FEAST bovenkant gemiddeld gescoord (dus 6 op schaal van 9) behalve een 7 bij de kubussen en een 8 bij het balletje dat zo beweegt.

DART weer alles bovenkant gemiddeld, maar geen stijgende lijn zichtbaar tussen de rondes in.

Assessment ging erg goed, geen speciale opmerkingen.

Grading eerste ronde redelijk verprutst met een score van 51,5. Vervolgens scheen ik enigszins laconiek te hebben gereageerd op de feedback, maar ik denk dat dat verkeerd is geïnterpreteerd.
In ieder geval de tweede ronde een score van 78 gehaald waardoor het gemiddelde op een 69 uitkwam ongeveer.

Uiteindelijk niet geworden door het totaalpakket, ze hadden twijfels over dingen als initiatief nemen, zelfreflectie en planmatigheid en structuur daarin.

Over het algemeen heel positief, wat het eigenlijk alleen maar lastiger maakt :') Ook erachter gekomen dat de selectie nogmaals doen niet mogelijk is bij LVNL zodra je de grading hebt gedaan, dus ook wanneer je deze haalt dan is het de enige poging die je krijgt. :(
pi_151681861
Hmm, balen man! Klinkt inderdaad toch allemaal vrij positief, wel apart dat die twijfel punten dan niet in het assessment naar voren zijn gekomen gezien daar geen speciale opmerkingen waren.
pi_151681957
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:38 schreef Boarderzip het volgende:
Hmm, balen man! Klinkt inderdaad toch allemaal vrij positief, wel apart dat die twijfel punten dan niet in het assessment naar voren zijn gekomen gezien daar geen speciale opmerkingen waren.
Ja het enige dat hij daar kort bij zei is dat ik daar inhoudelijk op een moment een beetje slordig overkwam. Maar ik denk dat ik nog wel weet waar dat over ging (ik dacht dat een noordelijke wind naar het noorden blaast, ipv dat hij vanuit het noorden komt). En ik vind dat dat niet per se slordig is, maar meer een gebrek aan kennis die niet iedereen heeft blijkbaar. :')
pi_151682210
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:41 schreef DeMuur het volgende:

[..]

Ja het enige dat hij daar kort bij zei is dat ik daar inhoudelijk op een moment een beetje slordig overkwam. Maar ik denk dat ik nog wel weet waar dat over ging (ik dacht dat een noordelijke wind naar het noorden blaast, ipv dat hij vanuit het noorden komt). En ik vind dat dat niet per se slordig is, maar meer een gebrek aan kennis die niet iedereen heeft blijkbaar. :')
Oké, enige advies dat ik je mee kan geven is proberen om er niet te lang mee bezig te blijven maar lering te trekken uit je opgedane ervaring tijdens de hele procedure en verder te gaan.
pi_151685926
Precies wat ik doe :) Wie weet na mijn master nog een poging militaire luchtverkeersleiding doen, maar dat zien we dan wel weer.
pi_151691104
Veel positieve resultaten zoals de stijgende lijn tijdens de grading! Helaas is dit blijkbaar niet voldoende geweest ):
Veel succes met je master!!
pi_151694453
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:34 schreef DeMuur het volgende:
Nou, zojuist feedback gehad.

Op alle onderdelen FEAST bovenkant gemiddeld gescoord (dus 6 op schaal van 9) behalve een 7 bij de kubussen en een 8 bij het balletje dat zo beweegt.

DART weer alles bovenkant gemiddeld, maar geen stijgende lijn zichtbaar tussen de rondes in.

Assessment ging erg goed, geen speciale opmerkingen.

Grading eerste ronde redelijk verprutst met een score van 51,5. Vervolgens scheen ik enigszins laconiek te hebben gereageerd op de feedback, maar ik denk dat dat verkeerd is geïnterpreteerd.
In ieder geval de tweede ronde een score van 78 gehaald waardoor het gemiddelde op een 69 uitkwam ongeveer.

Uiteindelijk niet geworden door het totaalpakket, ze hadden twijfels over dingen als initiatief nemen, zelfreflectie en planmatigheid en structuur daarin.

Over het algemeen heel positief, wat het eigenlijk alleen maar lastiger maakt :') Ook erachter gekomen dat de selectie nogmaals doen niet mogelijk is bij LVNL zodra je de grading hebt gedaan, dus ook wanneer je deze haalt dan is het de enige poging die je krijgt. :(
Dit klopt niet helemaal. Als je na het interview afvalt dan mag je (mits de selectiecommisie vind dat je in aanmerking komt voor herkansing) herkansen na een jaar. Dit besluit wordt wel pas genomen als je je opnieuw aanmeldt, en dat is dus over minimaal een jaar. Niet om je valse hoop te geven ofzo maar denk dat je redelijke kans maakt, de eigenschappen die je noemt zijn dingen die je kan leren en wie weet beschik je daar over een jaar wel over.

Zelf weet ik uit ervaring dat het zwaar kut is als je afvalt. Goed van je dat je wel nog met iets anders bezig bent. Daardoor wordt het vanzelf minder zuur.
pi_151696060
Ja goed, dat dacht ik ook gelezen te hebben. Volgens mij staat het inderdaad op de site. Maar de persoon die mij feedback gaf was er in ieder geval van overtuigd dat ik het niet nog een keer kon proberen.

Ik probeer het nog wel een keer over een jaar, ik had namelijk ook het idee dat deze eigenschappen aanleerbaar zijn en ik daar graag aan wil werken nocht dat mijn kans vergroten.

In ieder geval nu maar t hoofd richten op wat er nu toe doet.

Barsema, laat jij je scores nog weten als je die te horen heb gekregen? Ik wil het verschil wel is zien tussen ons :)
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 23:10:12 #62
257132 crew  Awsom
pi_151696829
Het is volgens mij zo dat als je direct na de grading afvalt, je geen herkansing krijgt. Val je echter af na het interview, mag je het na een jaar weer proberen, mits de selectie commissie dit goedkeurt.

Wel klote man, je scores zien er prima uit .. :'(
pi_151700527
ja precies, dat zei ik hem ook. Maar ondanks dat was ie ervan overtuigd dat het niet kon, hij kan het natuurlijk ook een keer fout hebben :+
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 11:28:15 #64
257132 crew  Awsom
pi_151704928
Hij heeft het fout :+

https://www.luchtverkeers(...)-versie-feb-2015.pdf

quote:
Per 1 oktober 2012 is de selectie veranderd en daarmee de regels voor het
herkansen.


b) Je bent afgevallen na het assessment of interview, maar de selectiecommissie besluit
op basis van het behaalde resultaat dat je voor herkansing in aanmerking komt. Dit
besluit wordt pas genomen op het moment dat je je opnieuw aanmeldt. In dit geval geldt
dat er minimaal 1 jaar zit tussen de datum van de laatst gevolgde ronde en de datum
waarop je je opnieuw aanmeldt.

Ondertussen op de shortlist:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151707142
quote:
Hmmm ik zou niet zeggen dat hij het meteen fout heeft, want het kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden. Zo kan je het lezen als: je valt af direct na interview, dus je interview was niet goed genoeg. Terwijl demuur afviel helemaal op het eind na alles, dus combinatie van alle dingen.
Ook het feit dat er staat dat het besluit pas genomen wordt nadat je je opnieuw aanmeldt, is ook gewoon zodat mensen niet meteen een nieuwe aanvraag doen. Ze willen natuurlijk geen tijd verdoen aan mensen die nu vragen of ze volgend jaar opnieuw mogen doen terwijl ze waarschijnlijk volgend jaar nog geen eens meer willen. Ze zullen heus wel weten of ze iemand nog een kans gaan geven alleen dat is dan meer officieus. Lijkt me dat de man van de feedback echt wel weet waar die het overheeft en alles zorgvuldig in beschouwing neemt en wellicht zal die gewoon denken dat er geen kans is dat ze je volgend jaar opnieuw in aanmerking laten komen.

Maar je kan het idd altijd proberen
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 12:59:34 #66
257132 crew  Awsom
pi_151707307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:53 schreef IgotAquestion het volgende:
Hmmm ik zou niet zeggen dat hij het meteen fout heeft, want het kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden. Zo kan je het lezen als: je valt af direct na interview, dus je interview was niet goed genoeg. Terwijl demuur afviel helemaal op het eind na alles, dus combinatie van alle dingen.
Het 'direct afvallen na het interview' is hetzelfde als wat de muur heeft gedaan. Het interview is namelijk de laatste selectie ronde.

Je interview is niet een op zichzelf staande selectieronde. Er is daar geen minimumscore die je moet halen. Na het interview worden al je resultaten naast elkaar gelegd en dan wordt er een besluit genomen. Val je dan af, dan ben je dus afgevallen ná het interview.
pi_151719682
quote:
99s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:59 schreef Awsom het volgende:

[..]

Het 'direct afvallen na het interview' is hetzelfde als wat de muur heeft gedaan. Het interview is namelijk de laatste selectie ronde.

Je interview is niet een op zichzelf staande selectieronde. Er is daar geen minimumscore die je moet halen. Na het interview worden al je resultaten naast elkaar gelegd en dan wordt er een besluit genomen. Val je dan af, dan ben je dus afgevallen ná het interview.
Kan natuurlijk ook zijn dat als je interview verkloot, dus dat ze echt denken wtf. Dat ze je dan al meteen laten zakken. Dat krijg je pas tijdens feedback te horen maar er kan wel degelijk verschil zijn tussen afvallen om totaal plaatje of afvallen omdat je tijdens interview zulke rare antwoorden gaf dat we niet naar totaal plaatje hoefte te kijken
pi_151785838
Ik heb ook eindelijk reactie gekregen... 3 juni eerste selectie dag. Heel leuk allemaal maar daar ga ik natuurlijk niet vol op vertrouwen. Dus ga nu gewoon bezig met andere studie en dan nog maar even kijken.. misschien moet ik de selectie dan maar afzeggen.

Heel jammer dat het allemaal zo lang moet duren! Als ik gewoon nu selectie had kunnen doen was het sowieso mn eerste keuze geweest! Maar durf er ook niet vanuit te gaan dat dit m wordt en dat ik dan uiteindelijk niets heb..
  vrijdag 17 april 2015 @ 21:55:48 #69
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_151787439
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:22 schreef Kleinester het volgende:
Ik heb ook eindelijk reactie gekregen... 3 juni eerste selectie dag. Heel leuk allemaal maar daar ga ik natuurlijk niet vol op vertrouwen. Dus ga nu gewoon bezig met andere studie en dan nog maar even kijken.. misschien moet ik de selectie dan maar afzeggen.

Heel jammer dat het allemaal zo lang moet duren! Als ik gewoon nu selectie had kunnen doen was het sowieso mn eerste keuze geweest! Maar durf er ook niet vanuit te gaan dat dit m wordt en dat ik dan uiteindelijk niets heb..
Je kunt het toch ook gewoon combineren. Inschrijven voor een studie en enkele dagen selectie doen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_151790917
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:22 schreef Kleinester het volgende:
Ik heb ook eindelijk reactie gekregen... 3 juni eerste selectie dag. Heel leuk allemaal maar daar ga ik natuurlijk niet vol op vertrouwen. Dus ga nu gewoon bezig met andere studie en dan nog maar even kijken.. misschien moet ik de selectie dan maar afzeggen.

Heel jammer dat het allemaal zo lang moet duren! Als ik gewoon nu selectie had kunnen doen was het sowieso mn eerste keuze geweest! Maar durf er ook niet vanuit te gaan dat dit m wordt en dat ik dan uiteindelijk niets heb..
was je al bezig met andere studie of kom je net van vwo en moet je nog studie kiezen dan?
pi_151790940
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:55 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Je kunt het toch ook gewoon combineren. Inschrijven voor een studie en enkele dagen selectie doen.
Bij meeste goede studies, heb je die tijd gewoon niet of je moet een simpele studie kiezen waar je elke periode maar twee vakken ofzo volgt xd maar vind dat nou niet bepaald een studie te noemen.
  Moderator vrijdag 17 april 2015 @ 23:32:37 #72
257132 crew  Awsom
pi_151791046
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 23:29 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Bij meeste goede studies, heb je die tijd gewoon niet of je moet een simpele studie kiezen waar je elke periode maar twee vakken ofzo volgt xd maar vind dat nou niet bepaald een studie te noemen.
We kunnen niet allemaal zo'n moeilijke studie als jij doen hé :') !
pi_151791170
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 april 2015 23:32 schreef Awsom het volgende:

[..]

We kunnen niet allemaal zo'n moeilijke studie als jij doen hé :') !
Lijkt me meer dan normaal, bij alle studies die ik bekeek zijn het minstens 3 vakken. Meestal 4 plus een project

en lijkt me dat als je Luchtverkeersleider wil worden je ambitie moet hebben, want dat is ook een pittige studie. Dus hoezo kan je dan niet allemaal een moeilijke studie doen? dan moet je je ook niet aanmelden voor luchtverkeersleider lijkt mij?
pi_151791185
@sandyman rond wanneer had je je dan aangemeld voor de selectie?
  Moderator vrijdag 17 april 2015 @ 23:44:35 #75
257132 crew  Awsom
pi_151791393
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 23:37 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Lijkt me meer dan normaal, bij alle studies die ik bekeek zijn het minstens 3 vakken. Meestal 4 plus een project
Als je al geen paar dagen college kunt missen voor wat selectie testen ..

quote:
en lijkt me dat als je Luchtverkeersleider wil worden je ambitie moet hebben, want dat is ook een pittige studie. Dus hoezo kan je dan niet allemaal een moeilijke studie doen? dan moet je je ook niet aanmelden voor luchtverkeersleider lijkt mij?
Want je kan alleen luchtverkeersleider worden als je een moeilijke studie doet? Je hebt maar vwo nodig hé..
pi_151791601
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 april 2015 23:44 schreef Awsom het volgende:

[..]

Als je al geen paar dagen college kunt missen voor wat selectie testen ..

[..]

Want je kan alleen luchtverkeersleider worden als je een moeilijke studie doet? Je hebt maar vwo nodig hé..
Bij veel studies kan dat idd niet, want of er is aanwezigheidsverplichting of het is zo lastig dat als je college mist je gewoon echt de lul bent. Weet nog dat bij mijn studie er een paar waren die 3 dagen later met studie begonnen vanwege luchtmacht selectie en die hebben zich na twee weken uitgeschreven, ze snapten er niks van en liepen te ver achter en we waren nog maar net begonnen

Luchtverkeersleider is een pittige studie dat geven ze zelf ook aan en daarom wordt ook niet iedereen het met vwo ;) Veel vallen tijdens studie zelfs al af hoorde ik.
Het is gewoon iets wat je niet moet onderschatten en wat ook veel verantwoordelijkheid eist.
Dus ja ik denk dat de meeste die dit willen doen, anders ook gewoon een moeilijke studie zouden doen omdat dat mensen met ambitie zijn en veel verantwoordelijkheid. Die niet denken ach studeren is lekker zuipen en 2 dagen in de week colleges en vaak ze nog skippen ook.
  Moderator vrijdag 17 april 2015 @ 23:57:37 #77
257132 crew  Awsom
pi_151791776
Ik raak steeds meer benieuwd naar wat voor extreem moeilijke studie jij doet.
pi_151791827
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 april 2015 23:57 schreef Awsom het volgende:
Ik raak steeds meer benieuwd naar wat voor extreem moeilijke studie jij doet.
hoezo extreem moeilijk?

Ik denk dat veel studies minstens 3 vakken hebben met een project en aanwezigheidsverplichting. Lijkt me normaal?
pi_151791841
Of een HBO propedeuse. Je kan tijdens je studie makkelijk een paar dagen college missen, zonder een enkel probleem.
  Moderator zaterdag 18 april 2015 @ 00:00:59 #80
257132 crew  Awsom
pi_151791869
Inderdaad. Ben genoeg hbo-ers tegen gekomen tijdens de selectie.
pi_151791911
Ik denk dat je luchtverkeersleider opleiding niet moet onderschatten. Het is niks voor niks zo'n zware selectie.
pi_151792043
Ja maar hoeveel van de hbo-ers worden aangenomen?
Niet dat je studie alles over je zegt daarom krijgen ze ook een kans, maar er zijn niks voor niks ook cognitieve testen in de selectie.

En wat ik hoorde is dat de studie echt heel veel overeenkomt met een goede studie, volle dagen en veel informatie/colleges en ook praktische dingen.

weet eigenlijk iemand of de studie geaccrediteerd is als een universitaire opleiding?
  Moderator zaterdag 18 april 2015 @ 00:06:53 #83
257132 crew  Awsom
pi_151792055
Je kunt het of je kunt het niet. Ik zou haast zeggen dat het een trucje is.
pi_151792100
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:06 schreef Awsom het volgende:
Je kunt het of je kunt het niet. Ik zou haast zeggen dat het een trucje is.
wow dat vind ik echt minachtend, sorry maar kom op.
Het is een pittige studie en baan. Uitdagend en belangrijk. Je hebt ook zoveel verantwoordelijkheid... je kan het niet een truukje noemen als de verantwoordelijkheid hebt over mensenlevens
  Moderator zaterdag 18 april 2015 @ 00:08:47 #85
257132 crew  Awsom
pi_151792108
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:06 schreef IgotAquestion het volgende:
weet eigenlijk iemand of de studie geaccrediteerd is als een universitaire opleiding?
Het wordt nog eerder als BBL opleiding geaccrediteerd dan als een universitaire opleiding.
pi_151792153
Ik heb mijn bachelor op universitair niveau en ben niet aangenomen. Barsema7 is volgens mij 2de jaars HBO en is wel geplaatst.

Het ligt dus niet aan je opleidigsniveau maar aan je persoonlijkheid, motivatie en simpelweg de uitslagen van de testen (en die testen niet hoe slim je bent, maar hoe geschikt je bent voor dit werk).
  Moderator zaterdag 18 april 2015 @ 00:10:18 #87
257132 crew  Awsom
pi_151792154
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:08 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

wow dat vind ik echt minachtend, sorry maar kom op.
Het is een pittige studie en baan. Uitdagend en belangrijk. Je hebt ook zoveel verantwoordelijkheid... je kan het niet een truukje noemen als de verantwoordelijkheid hebt over mensenlevens
Laat ik het anders stellen;

Je hebt er aanleg voor of je hebt het niet.

Aanleg voor de truc. :P
pi_151792203
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:10 schreef DeMuur het volgende:
Ik heb mijn bachelor op universitair niveau en ben niet aangenomen. Barsema7 is volgens mij 2de jaars HBO en is wel geplaatst.

Het ligt dus niet aan je opleidigsniveau maar aan je persoonlijkheid, motivatie en simpelweg de uitslagen van de testen (en die testen niet hoe slim je bent, maar hoe geschikt je bent voor dit werk).
Mee eens, ik wilde alleen zeggen dat de opleiding absoluut niet makkelijk is en het daarom lijkt mij te vergelijken is met een zware universitaire studie. Ook al alleen als je kijkt naar percentage afvallers van de studie, die komen overeen met goede universitaire studies
pi_151792291
Ja, maar dat heeft dus weinig te maken met de slimheid van iemand en of hij er toe in staat is een universitaire studie af te ronden of niet.

Ik ben het eens met awesome dat je er aanleg voor nodig hebt. Het feit dat er zoveel mensen afvallen komt niet omdat ze dom zijn of te weinig inzet hebben, maar omdat ze te weinig aanleg hebben om dit werk uit te voeren.
pi_151792487
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 23:59 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

hoezo extreem moeilijk?

Ik denk dat veel studies minstens 3 vakken hebben met een project en aanwezigheidsverplichting. Lijkt me normaal?
Een aanwezigheidsverplichting? Seriously :') Lijkt me dat op HBO/WO niveau dit toch gewoon eigen verantwoordelijkheid is.

Je hebt ook een zeer specifieke skillset nodig om luchtverkeersleider te kunnen worden waar simpelweg niet veel mensen over beschikken wat mijns inziens niet te koppelen is aan intelligentie.
pi_151792577
Slimheid is niet alles, ook mensen die qua intelligentie veel slimmer zijn halen het soms niet. Maar zonder enige slimheid kan je een universitaire opleiding niet aan.

De testen lijken wellicht erop dat het een truukje is wat je beheerst of dat je geluk hebt. But there is reason behind the madness. Ik denk dat het wel veel meer is dan een truukje, maar inderdaad je hebt aanleg nodig. Er zijn mensen die zich heel goed kunnen focussen op één ding (en brilliante dingen kunnen laten zien met bijvoorbeeld oplossen van complexe wiskunde problemen) en er zijn andere die een heel goed ontwikkeld brein hebben voor multitasken. Dat vind ik geen truuk maar een vorm van intelligentie.

Het is gewoon makkelijk om zuur te doen en het af te wijzen en te zeggen ja het lag niet aan mij. Was gewoon een truukje. Dat is een veelvoorkomend beschermingsmechanisme. (als je aan gamen doet en je verliest dan noem je de ander ook een cheeser, noob of hacker)
pi_151792645
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:21 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Een aanwezigheidsverplichting? Seriously :') Lijkt me dat op HBO/WO niveau dit toch gewoon eigen verantwoordelijkheid is
Op mijn uni, heeft geloof ik elke studie tenminste een paar vakken met aanwezigheidsverplichtingen. De projecten helemaal. Maar geeft toe soms zijn het van die vakken waar je anders niet naar toe zou gaan. Omdat ze of makkelijk zijn of nutteloos hahahahahaha
Dus soms is het een mechanisme om te zorgen dat mensen het vak serieus nemen
pi_151792706
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:24 schreef IgotAquestion het volgende:
Slimheid is niet alles, ook mensen die qua intelligentie veel slimmer zijn halen het soms niet. Maar zonder enige slimheid kan je een universitaire opleiding niet aan.

De testen lijken wellicht erop dat het een truukje is wat je beheerst of dat je geluk hebt. But there is reason behind the madness. Ik denk dat het wel veel meer is dan een truukje, maar inderdaad je hebt aanleg nodig. Er zijn mensen die zich heel goed kunnen focussen op één ding (en brilliante dingen kunnen laten zien met bijvoorbeeld oplossen van complexe wiskunde problemen) en er zijn andere die een heel goed ontwikkeld brein hebben voor multitasken. Dat vind ik geen truuk maar een vorm van intelligentie.

Het is gewoon makkelijk om zuur te doen en het af te wijzen en te zeggen ja het lag niet aan mij. Was gewoon een truukje. Dat is een veelvoorkomend beschermingsmechanisme. (als je aan gamen doet en je verliest dan noem je de ander ook een cheeser, noob of hacker)
Impliceer je hiermee dat mensen dan dus beter hun best hadden moeten doen of hadden kunnen leren? Het ligt toch ook niet aan iemand zelf of je aanleg hebt voor bepaalde dingen, daar word je mee geboren. Overigens denk ik wel dat je die talenten verder kunt ontwikkelen.
pi_151792797
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:28 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Impliceer je hiermee dat mensen dan dus beter hun best hadden moeten doen of hadden kunnen leren? Het ligt toch ook niet aan iemand zelf of je aanleg hebt voor bepaalde dingen, daar word je mee geboren. Overigens denk ik wel dat je die talenten verder kunt ontwikkelen.
huh nee juist helemaal niet zelfs? Dat implicieer ik juist niet
Ik vind juist dat je dat implicieert als je zegt dat het truukje is, dan haal je diegene die het wel zijn geworden mee naar beneden.
Daarom zeg ik toch dat het een soort van intelligentie is, dat multitasken en de andere skill set. En ja intelligentie en skill kan je trainen en ontwikkelen maar mensen met aanleg hebben dan gewoon een stapje voor.
pi_151792829
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:26 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Op mijn uni, heeft geloof ik elke studie tenminste een paar vakken met aanwezigheidsverplichtingen. De projecten helemaal. Maar geeft toe soms zijn het van die vakken waar je anders niet naar toe zou gaan. Omdat ze of makkelijk zijn of nutteloos hahahahahaha
Dus soms is het een mechanisme om te zorgen dat mensen het vak serieus nemen
En mensen met een dubbel studie dan?

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:32 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

huh nee juist helemaal niet zelfs? Dat implicieer ik juist niet
Ik vind juist dat je dat implicieert als je zegt dat het truukje is, dan haal je diegene die het wel zijn geworden mee naar beneden.
Daarom zeg ik toch dat het een soort van intelligentie is, dat multitasken en de andere skill set. En ja intelligentie en skill kan je trainen en ontwikkelen maar mensen met aanleg hebben dan gewoon een stapje voor.
Waarom haal je dan iemand naar beneden? Als jij heel toevallig het gouden ei hebt gekregen bij je geboorte is dat toch juist geweldig? Ja je zal er dan alsnog hard voor moeten werken maar je hebt wel het geluk dat je het trucje mee hebt gekregen.
  Moderator zaterdag 18 april 2015 @ 00:35:37 #96
257132 crew  Awsom
pi_151792891
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:32 schreef IgotAquestion het volgende:
intelligentie en skill kan je trainen en ontwikkelen maar mensen met aanleg hebben dan gewoon een stapje voor.
Hier sla je de spijker (bijna :P ) op zijn kop.

In dit geval uit zich dat door middel van mensen met aanleg die door de selectie procedure komen en tijdens de opleiding deze specifieke talenten verder ontwikkelen tot een bijzonder hoog niveau.
pi_151792986
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:33 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

En mensen met een dubbel studie dan?
Dat is bij sommige studies gewoon niet te combineren. Je hebt studies die worden aangeboden als dubbele studie maar dan is het al vanuit de universiteit. Dan zijn er momenten idd dat je moet kiezen ga ik dit vak volgen of dat vak als het overlapt maar soms heb je die keus gewoon niet, omdat het dan gaat om verplichte vakken. Daarom zijn dat soort dubbele studies al aangeboden door uni omdat anders gewoon niet mogelijk is, dan word er geen rekening gehouden en zak je gewoon voor een vak omdat je niet aanwezig was.
Er was een medestudent bij mij die moest naar ziekenhuis en miste twee sessies van een vak waarvan je er maar één mag missen en ze mocht daardoor het vak niet meer volgen. Geen uitzondering terwijl ze zelfs het vak op ander moment in de week had ingehaald (er waren meerdere klassen van dat vak en ze skipte toen vak waar geen aanwezigheidsplicht voor gold om zo de sessies te kunnen inhalen), maar de studie zegt dan gewoon keihard: Nee dat telt niet, je had er op het moment moeten zijn dat het in je rooster stond.

Er werd tijdens eerste jaar ook gezegd, als je een a twee weken erge griep hebt of ziek bent, dan ben je echt zwaar de lul.
pi_151793123
Mijn studie kan je ook niet combineren met een andere studie. Onmogelijk.
Niet dat ik dat denk omdat ik het niet zou kunnen, want er zijn genoeg die veel slimmer zijn dan ik. Maar ik kan me het gewoon niet voorstellen, je zou iedergeval geen college kunne volgen van die andere studie, dus zou eentje moeten zijn op een uni waarbij geen aanwezigheidsverplichting geld.

Ik hoorde ook van een teaching assistant dat er iemand was die met allemaal 9-ens en 10-en zijn master had gehaald en dat die heel arrogant was maar ook fucking slim en zelfs die moest er hard voor werken.
  zaterdag 18 april 2015 @ 00:56:04 #99
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_151793301
Maar het ging toch over enkele dagen van de selectie die je nodig hebt om daar doorheen te komen. Dat is echt wel te plannen met elke studie die je in Nederland kunt volgen. Dus om te zeggen dat je geen selectie gaat doen omdat je al een studie doet is karig. Je kunt zelf ook nog wat invloed uitoefenen op welke dagen je selectie doet, dus niet te krampachtig, gewoon aan de selectie beginnen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_151795275
En je voortgang posten!
  zaterdag 18 april 2015 @ 11:32:51 #101
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_151796989
Snap het vergelijk met een WO-studie niet zo, zijn totaal verschillend: Praktisch vs. Theoretisch, Specialistisch vs Generalistisch. Je hoeft absoluut geen academisch brein te hebben om VKL te worden, maar aan de andere kant halen heel veel academisch gekwalificeerden het juist ook weer niet.
pi_151797025
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:32 schreef Surferboy het volgende:
Snap het vergelijk met een WO-studie niet zo, zijn totaal verschillend: Theoretisch vs. Praktisch, Specialistisch vs Generalistisch. Je hoeft absoluut geen academisch brein te hebben om VKL te worden, maar aan de andere kant halen heel veel academisch gekwalificeerden het juist ook weer niet.
Geloof ik leef jij dan nog in het begin van de vorige eeuw :p Dat wat jij zegt over universitaire studies gaat allang niet meer op. Kijk alleen al naar de duale studies die je kan doen en het feit dat alle engineering studies heel erg praktijk gericht zijn. Verder heb je heel veel specialistische studies in het WO.
  zaterdag 18 april 2015 @ 11:45:21 #103
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_151797170
Ik denk dat ik prima in deze eeuw leef, heb zelf een tijd een engineering-studie gedaan voordat ik begon bij LVNL. Dus ik heb een redelijk idee waar ik het over heb. Het verschil zit hem niet in hoe ik WO-studies inschat, maar in hoe de meeste mensen de opleiding tot VKL inschatten.
pi_151797171
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:35 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Geloof ik leef jij dan nog in het begin van de vorige eeuw :p Dat wat jij zegt over universitaire studies gaat allang niet meer op. Kijk alleen al naar de duale studies die je kan doen en het feit dat alle engineering studies heel erg praktijk gericht zijn. Verder heb je heel veel specialistische studies in het WO.
Als je die wo studies vergelijkt met de opleiding tot lvl zijn ze alsnog generalistisch.
Daarbij is Surferboy hier al jaren luchtverkeersleider, dus als iemand weet hoe het is om de opleiding en het werk te doen.. ;)
  zaterdag 18 april 2015 @ 20:40:58 #105
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_151808395
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:08 schreef Awsom het volgende:

[..]

Het wordt nog eerder als BBL opleiding geaccrediteerd dan als een universitaire opleiding.
Nou nou, ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Ik ben zelf (gelukkig) niet werkzaam bij een accreditatie-instelling zoals jij. Dus ik moet het puur met mijn eigen observaties doen.

In mijn klas zat vanalles qua achtergronden, MBO/Havo/Vwo/HBO/WO-masters. Qua theorie was het aanpoten voor degenen met wat minder affiniteit met techniek en luchtvaart,maar voor iedereen die een HBO-studie kan doen is zeker goed te doen mits je gemotiveerd bent.

Degene met MBO had er meer moeite mee.

De praktische testen daarentegen liep iedereen op 2 na tegen hun mentale plafond aan. De 2 de het wel hebben gehaald waren niet de hoogst of laagst opgeleiden van de groep.

Zoals een kandidaat met 2 masters én een commercieel vliegbrevet het stelde: Dit is voor het eerst dat ik iets niet onder de knie krijg.

Vandaar mijn opmerking, deze opleiding valt niet te vergelijken met normale HBO/WO studies.
  Moderator zaterdag 18 april 2015 @ 20:50:56 #106
257132 crew  Awsom
pi_151808672
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:40 schreef Surferboy het volgende:
Nou nou, ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Ik ben zelf (gelukkig) niet werkzaam bij een accreditatie-instelling zoals jij. Dus ik moet het puur met mijn eigen observaties doen.
Ik bedoel het niet negatief. :P Ik probeer alleen te zeggen dat het (m.i.) geen wetenschappelijke opleiding is maar een 99% beroepsgerichte opleiding.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:40 schreef Surferboy het volgende:
De praktische testen daarentegen liep iedereen op 2 na tegen hun mentale plafond aan. De 2 de het wel hebben gehaald waren niet de hoogst of laagst opgeleiden van de groep.
Dit zie ik ook als de grootste valkuil. Ik ben echt heel benieuwd of ik de druk/stress (?) aan kan tijdens de opleiding.
pi_151812476
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:55 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Je kunt het toch ook gewoon combineren. Inschrijven voor een studie en enkele dagen selectie doen.
Zou ik kunnen doen ja. Maar wat nou als ik wel door de selectie heen zou komen in het beste geval. Dan moet ik die andere studie weer stoppen. En aangezien mn tweede keus een duaal traject is, gaat dat niet zo makkelijk helaas...

Dat is eigenlijk het hele probleem. Ik zou veel liever luchtverkeersleider doen. Maar ik moet ook zekerheid hebben dat ik een studie heb volgend jaar. Dus wil ik me vast aanmelden voor iets anders. Alleen kan ik, doordat die andere studie vast zit aan een baan , niet zo makkelijk daar weer mee stoppen :)

Maar goed ik ga wel naar de selectie denk ik en dan maar even afwachten hoe het allemaal loopt!

[ Bericht 25% gewijzigd door Kleinester op 18-04-2015 23:00:26 ]
pi_151813921
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:40 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Nou nou, ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Ik ben zelf (gelukkig) niet werkzaam bij een accreditatie-instelling zoals jij. Dus ik moet het puur met mijn eigen observaties doen.

In mijn klas zat vanalles qua achtergronden, MBO/Havo/Vwo/HBO/WO-masters. Qua theorie was het aanpoten voor degenen met wat minder affiniteit met techniek en luchtvaart,maar voor iedereen die een HBO-studie kan doen is zeker goed te doen mits je gemotiveerd bent.

Degene met MBO had er meer moeite mee.

De praktische testen daarentegen liep iedereen op 2 na tegen hun mentale plafond aan. De 2 de het wel hebben gehaald waren niet de hoogst of laagst opgeleiden van de groep.

Zoals een kandidaat met 2 masters én een commercieel vliegbrevet het stelde: Dit is voor het eerst dat ik iets niet onder de knie krijg.

Vandaar mijn opmerking, deze opleiding valt niet te vergelijken met normale HBO/WO studies.
dus jij hebt zelf de luchtverkeersopleiding niet gehaald?
omdat demuur zei dat je al jaren luchtverkeersleider bent
  zaterdag 18 april 2015 @ 23:46:31 #109
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_151814181
Ik weet niet waar je dat uit mijn bericht leest, DeMuur heeft inderdaad gelijk ben een jaar of 5 volledig bevoegd als VKL.
pi_151814731
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:46 schreef Surferboy het volgende:
Ik weet niet waar je dat uit mijn bericht leest, DeMuur heeft inderdaad gelijk ben een jaar of 5 volledig bevoegd als VKL.
door dit:
'De praktische testen daarentegen liep iedereen op 2 na tegen hun mentale plafond aan. De 2 de het wel hebben gehaald waren niet de hoogst of laagst opgeleiden van de groep.'

en ook dat je zei dat mensen met mbo achtergrond met je in de klas zaten terwijl ik dacht dat alleen hbo propedeuse en hoger mee mochten doen
  zondag 19 april 2015 @ 00:36:23 #111
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_151815411
Met MBO mocht je het ook proberen mits je een losse capaciteiten test deed voor de selectie. Weet eerlijk gezegd niet hoe dat nu precies zit.

Van de 2 die het gehaald hebben was ik er 1.
pi_151815493
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 00:36 schreef Surferboy het volgende:
Met MBO mocht je het ook proberen mits je een losse capaciteiten test deed voor de selectie. Weet eerlijk gezegd niet hoe dat nu precies zit.

Van de 2 die het gehaald hebben was ik er 1.
hoe zit dat dan?
word je meteen uit de opleiding gegooid als je een test niet haalt of is er ruimte voor herkansingen en verbeteringen?
pi_151818174
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:50 schreef Kleinester het volgende:

[..]

Zou ik kunnen doen ja. Maar wat nou als ik wel door de selectie heen zou komen in het beste geval. Dan moet ik die andere studie weer stoppen. En aangezien mn tweede keus een duaal traject is, gaat dat niet zo makkelijk helaas...

Dat is eigenlijk het hele probleem. Ik zou veel liever luchtverkeersleider doen. Maar ik moet ook zekerheid hebben dat ik een studie heb volgend jaar. Dus wil ik me vast aanmelden voor iets anders. Alleen kan ik, doordat die andere studie vast zit aan een baan , niet zo makkelijk daar weer mee stoppen :)

Maar goed ik ga wel naar de selectie denk ik en dan maar even afwachten hoe het allemaal loopt!
Dan ben je eigenlijk net te laat met aanmelden. Mijn tweede keus is namelijk ook een duaal traject en ik had me in december aangemeld voor luchtverkeersleider. Helaas half maart uitgevallen bij de selecties dus nu nog tijd genoeg om zaken voor het duale traject te regelen. Wat doe jij duaal? Mag DM/PM
pi_151833780
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 08:53 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Dan ben je eigenlijk net te laat met aanmelden. Mijn tweede keus is namelijk ook een duaal traject en ik had me in december aangemeld voor luchtverkeersleider. Helaas half maart uitgevallen bij de selecties dus nu nog tijd genoeg om zaken voor het duale traject te regelen. Wat doe jij duaal? Mag DM/PM
Tja dat is slim ja! Ik zat alleen tot maart in het buitenland voor reizen dus dat ging helaas ook niet haha. Maar goed het komt wel goed!
pi_151897729
Wat mij opviel op eerdere luchtverkeersleider forums op FOK was dat iedereen zo negatief deed over de studie. Dat er grote kans is dat je afvalt en maar weinige het redden. Dat je plan B moet hebben of al diploma moet hebben zodat als je in laatste jaar afvalt je niet met lege handen zit.

Maar las net dat zelfs al val je af je baan aangeboden krijgt, Meer dan 90% krijgt gewoon een baan die de opleiding doet, het enige verschil is dat je geen full ATC bent. Dus niet alles mag doen en overal geplaatst kan worden. Maar je bent nog steeds een ATC.
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 19:49:13 #116
257132 crew  Awsom
pi_151901985
Hoe weet je dat 90% gewoon een baan daar krijgt dan?
pi_151902615
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 19:49 schreef Awsom het volgende:
Hoe weet je dat 90% gewoon een baan daar krijgt dan?
Dat staat op hun site en het is 95% blijkbaar haha
  dinsdag 21 april 2015 @ 20:21:05 #118
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_151903024
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:08 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Dat staat op hun site en het is 95% blijkbaar haha
Linkje?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_151903058
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:21 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Linkje?
nee geheim
  dinsdag 21 april 2015 @ 20:23:03 #120
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_151903099
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:22 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

nee geheim
Ok, nuttige info op deze manier :O
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_151903134
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:23 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ok, nuttige info op deze manier :O
moest toch even zoeken naar link
rustig rustig

Waarom kiezen voor luchtverkeersleiding

Je hoort vaak dat het heel erg zwaar zou zijn om luchtverkeersleider te worden. De verkeersleiders die hier werken, kunnen het werk zeer goed aan en ervaren deze druk niet op de manier waarop er soms over gesproken wordt.

Er is vooral veel verwarring rondom de selectie. Om de juiste kandidaten te selecteren is deze erg uitvoerig en er vallen inderdaad behoorlijk wat kandidaten af tijdens de selectierondes.
Ook tijdens de opleiding vallen nog wel eens kandidaten af. Deze kandidaten blijven echter in 95% van de gevallen wel werkzaam bij LVNL. Meestal in de functie tot waar ze in de opleiding zijn gekomen, bijvoorbeeld Start-Up Controller, Ground Controller of FIC verkeersleider. Het afvallen klinkt dus erger dan het is, je haalt uiteindelijk niet alle ratings om all-round luchtverkeersleider op alle posities te worden, maar je hebt wel een baan gevonden die bij je past!
Tijdens het opleidingstraject wordt er alles aan gedaan om de leerlingen te coachen en te begeleiden zodat ze het beste uit zichzelf kunnen halen. Dit is voor iedere leerling anders, daarom is veel van de coaching individueel. Het is ons er alles aan gelegen om iedereen succesvol door de opleiding te laten komen.

dit is de info
pi_151904843
pfoe pfoe slecht hoor... zulke informatie over het hoofd zien en dan wel luchtverkeersleider willen worden :p haha
  dinsdag 21 april 2015 @ 21:10:58 #124
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_151905203
Ik zou er niet teveel op rekenen...
pi_151905254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:10 schreef Surferboy het volgende:
Ik zou er niet teveel op rekenen...
waarop niet?
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 21:18:46 #126
257132 crew  Awsom
pi_151905651
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:11 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

waarop niet?
op je 95%
pi_151905805
Ja wilde dat even van hem horen.
Want is wel heel maf dat hij dat zegt.

Ze gaan niet zomaar dat getal verzinnen en op de website zetten. 95% dat is geen kleine kans, dat krijg je niet door voor maar paar mensen een oplossing te vinden.
Beetje erg maf omdat te zeggen over je eigen werkgever...
oftewel betwijfel het of het wel echt zijn werkgever is
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 21:34:21 #128
257132 crew  Awsom
pi_151906608
Ik betwijfel langzamerhand of jij wel zo'n moeilijke studie doet.
pi_151906651
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:34 schreef Awsom het volgende:
Ik betwijfel langzamerhand of jij wel zo'n moeilijke studie doet.
Hoezo haha?
Van mij mag je daaraan twijfelen :p je had alleen kunnen weten, heb genoeg tips achter gelaten.
pi_151906833
het is niet zeker dat die dat bedoelde, dus ik ga niet oordelen.

Maar als die dat bedoelde dan is dat wel zeer curieus. Je kan niet je werkgever zo in diskrediet brengen, hij zegt bijna letterlijk dat wat door lvlnl beweerd wordt niet klopt.
Er is geen reden voor mij om aan de site te twijfelen of de verstrekte informatie
pi_151909457
Ik denk dat hij eerder bedoelt dat je je niet teveel moet blindstaren op het getal 95. Snap dat LVNL het percentage gebruikt ipv aantallen, dat staat namelijk een stuk beter.

Zoals in de tekst staat is het mogelijk dat je kan blijven als je tot een bepaalt stadium in de opleiding bent gekomen, bijvoorbeeld Ground Controller. Degene die bij de AAPRO afvallen, of bij Initial training, komen dus niet in aanmerking voor een baan. En laten in die stadia nou net de meeste mensen afvallen.

Stel dat er 20 mensen aan de AAPRO beginnen. Hiervan blijven er 10 over die de initial training ingaan. Hiervan blijven er 7 over. Van die 7 halen 5 de complete opleiding. Blijven er 2 afvallers over, die eventueel kunnen blijven.

Er beginnen 2 batches per jaar. Blijven we bij het rekenvoorbeeld, dan zijn er aan het einde 4 mensen die eventueel kunnen blijven. Smeer je dat uit over 10 jaar, dan kom je op 40. 95% daarvan heeft uiteindelijk een baan bij de LVNL, dat zijn dus maar 38 mensen in 10 jaar tijd.

Denk dus niet vooraf van, ik heb de selecties doorlopen, ik heb een zeer grote kans op een baan.
pi_151909908
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 22:35 schreef Timothy1987 het volgende:
Ik denk dat hij eerder bedoelt dat je je niet teveel moet blindstaren op het getal 95. Snap dat LVNL het percentage gebruikt ipv aantallen, dat staat namelijk een stuk beter.

Zoals in de tekst staat is het mogelijk dat je kan blijven als je tot een bepaalt stadium in de opleiding bent gekomen, bijvoorbeeld Ground Controller. Degene die bij de AAPRO afvallen, of bij Initial training, komen dus niet in aanmerking voor een baan. En laten in die stadia nou net de meeste mensen afvallen.

Stel dat er 20 mensen aan de AAPRO beginnen. Hiervan blijven er 10 over die de initial training ingaan. Hiervan blijven er 7 over. Van die 7 halen 5 de complete opleiding. Blijven er 2 afvallers over, die eventueel kunnen blijven.

Er beginnen 2 batches per jaar. Blijven we bij het rekenvoorbeeld, dan zijn er aan het einde 4 mensen die eventueel kunnen blijven. Smeer je dat uit over 10 jaar, dan kom je op 40. 95% daarvan heeft uiteindelijk een baan bij de LVNL, dat zijn dus maar 38 mensen in 10 jaar tijd.

Denk dus niet vooraf van, ik heb de selecties doorlopen, ik heb een zeer grote kans op een baan.
Dat is niet 95% procent. Dat is 95 procent van een bepaald deel van de studie. Zij het over de gehele studie.
Maar zelfs al was het alleen over een bepaald deel dan nog kan je zeggen ik heb grote kans op baan. Als je de aapro overleeft dan heb je dus altijd een baan. Dan maakt het aantal niet uit, of het nou 20 of 38 zijn in die 10 jaar want daar hoor jij dan bij.
pi_151910219
@timothy

hoe meer ik je tekst lees hoe minder zinnig het lijkt. Niet lullig bedoelt.

Jou reken voorbeeld gaat over een stel mensen die op eind afvallen en daarvan worden 95% aangenomen. Wat niet overeenkomt met de link die ik stuurde. Die heeft het over dat iedereen die door de selectie komt en aan de opleiding begint. Goed word begeleid en dat er idd mensen afvallen tijdens het gehele traject maar die uiteindelijk toch grote kans op baan hebben. 95% van deze afvallers krijgt een baan binnen LVNL.

deze zin is ook raar:
'Ik denk dat hij eerder bedoelt dat je je niet teveel moet blindstaren op het getal 95. Snap dat LVNL het percentage gebruikt ipv aantallen, dat staat namelijk een stuk beter. '

Een percentage is veel belangrijker. Aantallen zeggen niks zonder context.
Als ze zouden zeggen 38 mensen krijgen in 10 jaar tijd alsnog een baan ook al hebben ze de opleiding niet afgerond, zegt juist niks. En zorgt dat je er blind op staart. Dan denk je fuck zo weinig terwijl bijvoorbeeld als je wist dat dat alle mensen zijn die afvallen in die 10 jaar, je denkt wauw dat is goed
  dinsdag 21 april 2015 @ 23:06:26 #134
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_151910612
Misschien moet je eens een email naar recruitment sturen met al je aannames en vragen, misschien dat zij een helder licht kunnen schijnen over deze materie.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_151910713
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:06 schreef Sandyman het volgende:
Misschien moet je eens een email naar recruitment sturen met al je aannames en vragen, misschien dat zij een helder licht kunnen schijnen over deze materie.
Voor mij klinkt het gedeelte wat ik stuurde anders zeer duidelijk.
  dinsdag 21 april 2015 @ 23:10:45 #136
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_151910728
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:10 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Voor mij klinkt het gedeelte wat ik stuurde anders zeer duidelijk.
Ok, dan moet je daar vanuit gaan.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_151910773
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:10 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ok, dan moet je daar vanuit gaan.
voor jou niet dan?
  dinsdag 21 april 2015 @ 23:13:25 #138
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_151910798
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:12 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

voor jou niet dan?
Ik ga meer uit vd kennis van surferboy, maar dat ben ik he.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_151910916
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:13 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ik ga meer uit vd kennis van surferboy, maar dat ben ik he.
Sorry maar jij wil meedoen aan de selectie? En vertrouwt meer degene die zonder bewijs beweert er te werken boven diegene die daadwerkelijk jou gaan testen....
Zou ik als ik jou was wel even melden als ik jou was, dat je ze als werkgever niet volledig vertrouwt en denkt dat ze onzin vermelden op hun site. :')
  dinsdag 21 april 2015 @ 23:20:12 #140
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_151910997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:17 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Sorry maar jij wil meedoen aan de selectie? En vertrouwt meer degene die zonder bewijs beweert er te werken boven diegene die daadwerkelijk jou gaan testen....
Zou ik als ik jou was wel even melden als ik jou was, dat je ze als werkgever niet volledig vertrouwt en denkt dat ze onzin vermelden op hun site. :')
Ik wens je heel veel succes met je studie in ieder geval.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_151911019
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:20 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ik wens je heel veel succes met je studie in ieder geval.
niet met de selectie als ik dat ga doen :'( ?
pi_151912490
Wat is nou geruststellender om te lezen, 95% heeft alsnog een baan, of, nog geen 4 afvallers per jaar houden er een baan aan over?

In het stuk staat idd niks over een bepaald gedeelte van de opleiding waarin je afvalt, maar ze hebben het wel over waar je evt komt te werken nl. de positie tot waar je de opleiding wel gehaald hebt, zoals FIC controller, Ground controller enz.

Als je tijdens initial training afvalt, ben je dus niet goed genoeg bevonden om überhaupt te beginnen aan de opleiding van 1 van die posities.

In deze context is mijn verhaal niet zo onzinnig toch?
  woensdag 22 april 2015 @ 00:38:06 #143
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_151912550
Sandyman hoeft de selectie niet meer te doen...misschien helpt dat om het perspectief een beetje scherp te krijgen..
pi_151912654
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 00:31 schreef Timothy1987 het volgende:
Wat is nou geruststellender om te lezen, 95% heeft alsnog een baan, of, nog geen 4 afvallers per jaar houden er een baan aan over?

In het stuk staat idd niks over een bepaald gedeelte van de opleiding waarin je afvalt, maar ze hebben het wel over waar je evt komt te werken nl. de positie tot waar je de opleiding wel gehaald hebt, zoals FIC controller, Ground controller enz.

Als je tijdens initial training afvalt, ben je dus niet goed genoeg bevonden om überhaupt te beginnen aan de opleiding van 1 van die posities.

In deze context is mijn verhaal niet zo onzinnig toch?
Het gaat over de hele studie, tenminste zoals het er zo staat lijkt me dat een redelijke aanname.
En als je in eerste initial training afvalt dan kon je geloof ik na jaar weer proberen. Maar er zal vast wel iets zijn, want daar vallen veel mensen af dus als die geen hulp zouden krijgen dan kom je nooit op 95%.

95% geeft meer context dan een aantal. Waar jij op doelt is de ambiguiteit van percentages maar daar is hier geen spraken van. Ik dacht dat het wellicht dat het aan mij lag, dat ik je gewoon niet begreep maar het heb ook aan andere voorgelegd en wat je zegt over die percentages slaat kant noch wal. Nogmaals ik wil je niet beledigen, maar ik vind gewoon heel erg maf. En heb eerst de fout bij mezelf gezocht maar nu lijkt die toch bij jou (gebrek aan) begrip te liggen.
pi_151912666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 00:38 schreef Surferboy het volgende:
Sandyman hoeft de selectie niet meer te doen...misschien helpt dat om het perspectief een beetje scherp te krijgen..
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 00:38 schreef Surferboy het volgende:
Sandyman hoeft de selectie niet meer te doen...misschien helpt dat om het perspectief een beetje scherp te krijgen..
zou je kunnen verduidelijken hoe dat mijn perspectief zou moeten veranderen?
zeker ook zeer toevallig al jaren luchtverkeersleider

[ Bericht 2% gewijzigd door IgotAquestion op 22-04-2015 00:56:32 ]
  woensdag 22 april 2015 @ 01:01:55 #146
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_151912771
Kijk, je komt er wel!
pi_151912829
Volgens mij volg jij geen moeilijke studie maar een studie moeilijk doen. Je denkt er teveel over na. Het zijn natuurlijk ook marketingpraatjes om mensen te lokken, en dan klinkt 95% gewoon een stuk beter.

Als je bij initial training afvalt kan je het niet nog een keer proberen. Voor de duidelijkheid, initial training volgt na de AAPRO, denk dat je in de war bent met de initiële selectie rondes.

Zie dat je inmiddels de hint van surferboy gesnapt hebt. Of geloof je dat ook niet?
pi_151912926


[ Bericht 100% gewijzigd door IgotAquestion op 22-04-2015 01:50:20 ]
pi_151912991
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 01:06 schreef Timothy1987 het volgende:
Volgens mij volg jij geen moeilijke studie maar een studie moeilijk doen. Je denkt er teveel over na. Het zijn natuurlijk ook marketingpraatjes om mensen te lokken, en dan klinkt 95% gewoon een stuk beter.

Als je bij initial training afvalt kan je het niet nog een keer proberen. Voor de duidelijkheid, initial training volgt na de AAPRO, denk dat je in de war bent met de initiële selectie rondes.

Zie dat je inmiddels de hint van surferboy gesnapt hebt. Of geloof je dat ook niet?
waarom zou ik random people op hun woord moeten geloven, dat zou erg vreemd zijn.
Ik denk niet dat LVNL mensen hoeft te lokken, ze hebben al keus genoeg. Marketingtruukjes zijn als er sprake van ambiguïteit is.

en zou ik mogen vragen waar je dat heb gevonden over welke fases van de opleiding je mag herkansen?
pi_151913088
Nou helaas heeft LVNL geen keus genoeg. Er blijven na de keuringen te weinig mensen over om de opleidingscapaciteit te benutten. Dus extra aanwas kunnen ze wel degelijk gebruiken.

Je hoeft niet iedereen op z'n woord te geloven maar je hoeft ook niet aan iedereen te twijfelen.

Je kan geen enkel deel van de opleiding herkansen, alleen bepaalde selectie rondes.
pi_151913123
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 01:30 schreef Timothy1987 het volgende:
Nou helaas heeft LVNL geen keus genoeg. Er blijven na de keuringen te weinig mensen over om de opleidingscapaciteit te benutten. Dus extra aanwas kunnen ze wel degelijk gebruiken.

Je hoeft niet iedereen op z'n woord te geloven maar je hoeft ook niet aan iedereen te twijfelen.

Je kan geen enkel deel van de opleiding herkansen, alleen bepaalde selectie rondes.
Hmm als jij het zegt, er staat alleen dat de AAPRO niet te herkansen is. Mag ik vragen hoe jij dit weet?

Ik twijfelde ook niet tot ze hun eigen werkgever in diskrediet brachten. Ik hoor van velen dat LVNL een erg goede werkgever is en ik zie hun echt niet liegen over dit. Ik las zelfs dat mensen die zakte voor AAPRO een baan kregen bij lvnl. Dus zeggen dat je op zo'n overduidelijke statistiek niet moet rekenen klinkt een beetje raar.
Maar inderdaad ik hoef niet meteen zo hard te reageren, dus excuses daarvoor
pi_151913150
Ook aan surferboy en sandyman excuses voor mijn gedrag. Ik ging er te sterk op in, of ik het nou geloof of niet, hoef ik nog steeds niet zo te reageren.
pi_151913473
Geloof het of niet maar ik werk ook bij LVNL :) (vrij kort nog maargoed)

De informatie op de website heeft ook voornamelijk betrekking tot de selectie. Het vervolg staat er alleen in grote lijnen.
Je zal tijdens de opleiding vast wel dingen kunnen herkansen, maar op het moment dat LVNL besluit om de opleiding te beëindigen, is het ook echt klaar.

Er zijn idd mensen die na het zakken op de AAPRO een baan bij LVNL hebben gekregen, maar dat is uitzonderlijk. Dit heeft ook te maken met het type persoon en vooropleiding, en ook de behoefte van LVNL.
pi_151913517
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 02:12 schreef Timothy1987 het volgende:
Geloof het of niet maar ik werk ook bij LVNL :) (vrij kort nog maargoed)

De informatie op de website heeft ook voornamelijk betrekking tot de selectie. Het vervolg staat er alleen in grote lijnen.
Je zal tijdens de opleiding vast wel dingen kunnen herkansen, maar op het moment dat LVNL besluit om de opleiding te beëindigen, is het ook echt klaar.

Er zijn idd mensen die na het zakken op de AAPRO een baan bij LVNL hebben gekregen, maar dat is uitzonderlijk. Dit heeft ook te maken met het type persoon en vooropleiding, en ook de behoefte van LVNL.
werk je als ATC?
pi_151914210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 02:28 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

werk je als ATC?
Spit de eerdere delen eens door, daar zal je erg veel informatie uit halen. Daarin valt volgens mij ook te lezen dat hij op dit moment in de opleiding zit.

Edit: nog makkelijker, klik even op zijn profiel en dan zal je zien dat hij op dit moment ATC ground controller is.
pi_151921034
Ah dat was ik vergeten aan te passen. Ik ben nu idd in opleiding bij LVNL. Hiervoor was ik Ground controller bij de luchtmacht op vliegbasis Eindhoven.
  woensdag 22 april 2015 @ 19:42:37 #157
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_151934908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 01:33 schreef IgotAquestion het volgende:
Ik twijfelde ook niet tot ze hun eigen werkgever in diskrediet brachten.
Dan ben je wel een hele selectieve lezer, een kleine nuance aanbrengen in een stuk tekst op de website betekent nog niet dat je een bedrijf in diskrediet brengt.
quote:
Ik las zelfs dat mensen die zakte voor AAPRO een baan kregen bij lvnl.
Er zullen zeker mensen zijn waarbij dat gebeurt is, maar als je de AAPRO gedaan hebt, heb je nog geen enkele rating waarmee je operationeel kunt werken, dus het kan dat er mensen zijn die nog werken binnen LVNL maar niet operationeel.
quote:
Dus zeggen dat je op zo'n overduidelijke statistiek niet moet rekenen klinkt een beetje raar.
Op de site staat dat in veel gevallen je kunt blijven als je ergens iets niet haalt, maar voor die positie al wel een brevet hebt gehaald. Maar er vallen dus ook mensen af voordat je uberhaupt een brevet hebt en dan kun je in sommige gevallen aan de slag in een kantoorfunctie, maar dat is meer een uitzondering.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_152207748
En nog mensen in de selectieprocedures met updates? :) is interessant om te volgen
pi_152331843
Hallo,

ik doe deze aankomende weken examen.

weet iemand of je dan nog mee kan voor de selectie voor a.s September als ik na ontvangst van mijn voorlopige cijferlijst direct solliciteer?
pi_152333135
De laatste selecties voor de klas van september starten in juni, dus zolang die nog niet vol zijn doe je mee voor september.
pi_152353803
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 14:56 schreef examensleren het volgende:
Hallo,

ik doe deze aankomende weken examen.

weet iemand of je dan nog mee kan voor de selectie voor a.s September als ik na ontvangst van mijn voorlopige cijferlijst direct solliciteer?
Reken daar maar niet op. Iemand die zich in begin maart had aangemeld kon pas in juni beginnen en dat is de laatste batch.

Dus je kan bijna met zekerheid zeggen dat het allemaal al vol is. Het is namelijk erg populair. Net als klm opleiding, mensen zien dollartekens.
pi_152432366
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:52 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Reken daar maar niet op. Iemand die zich in begin maart had aangemeld kon pas in juni beginnen en dat is de laatste batch.

Dus je kan bijna met zekerheid zeggen dat het allemaal al vol is. Het is namelijk erg populair. Net als klm opleiding, mensen zien dollartekens.
Ik denk dat dat ook het gevaar is. Mensen zien alleen het geld, maar of ze ook een andere goede motivatie hebben om luchtverkeersleiding te willen gaan doen is nog maar de vraag. Volgens mij letten ze daar tijdens de selectie ook wel op.
Mijn vriend heeft zich aangemeld, hij mag in juli beginnen met de selectie. Heeft al een pilotenopleiding achter de rug, maar als onervaren piloot kan je amper een baan vinden helaas :P
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_152432403
Heeft iemand inzicht in hoeveel zich er ongeveer aanmelden en hoeveel mensen de opleiding daadwerkelijk mogen doen? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_152434861
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 16:11 schreef ntm het volgende:
Heeft iemand inzicht in hoeveel zich er ongeveer aanmelden en hoeveel mensen de opleiding daadwerkelijk mogen doen? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Als het goed is elk jaar duizenden. Er melden zich 2000 tot 3000 mensen aan en daarvan worden er elk jaar ongeveer 50 toe gelaten zo ver ik begreep. 25 per klas en 2 klassen per jaar
pi_152435003
Ik ben even kwijt waar het precies stond, maar de selectie is echt streng.
Psychologen die je selecteren voor onder andere de KLS, zeiden dat de kans groter is dat je een baan als piloot vind, zelfs nu. Die zijn gespecialiseerd in de luchtvaart dus zullen het wel weten.

Maar even vraagje hij heeft dus enorme schuld? Is het dan wel verstandig om een baan als luchtverkeersleider te proberen?
Zelfs al haal je de selectie dan nog kan je tijdens de opleiding er ieder moment uitvallen. Ik hoorde dat 40-60% afvalt na de AAPRO en dat is de eerste drie maanden als ik me niet vergis. Dus dan heb je alsnog niks, behalve dan 3 maanden salaris haha.

Want een paar die hier zelf al ATC zijn hebben mij er ook van overtuigd dat het echt niet makkelijk is en velen gewoon de laan uit worden gestuurd. Van een van hen bestond de klas op eind nog maar uit twee mensen
pi_152435404
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 17:50 schreef IgotAquestion het volgende:
Ik ben even kwijt waar het precies stond, maar de selectie is echt streng.
Psychologen die je selecteren voor onder andere de KLS, zeiden dat de kans groter is dat je een baan als piloot vind, zelfs nu. Die zijn gespecialiseerd in de luchtvaart dus zullen het wel weten.

Maar even vraagje hij heeft dus enorme schuld? Is het dan wel verstandig om een baan als luchtverkeersleider te proberen?
Zelfs al haal je de selectie dan nog kan je tijdens de opleiding er ieder moment uitvallen. Ik hoorde dat 40-60% afvalt na de AAPRO en dat is de eerste drie maanden als ik me niet vergis. Dus dan heb je alsnog niks, behalve dan 3 maanden salaris haha.

Want een paar die hier zelf al ATC zijn hebben mij er ook van overtuigd dat het echt niet makkelijk is en velen gewoon de laan uit worden gestuurd. Van een van hen bestond de klas op eind nog maar uit twee mensen
Oei dat is niet mis. Nou de kans om een pilotenjob te vinden is denk ik eigenlijk nog kleiner. Het probleem is dat hij onervaren is en 99% van alle vacatures minimaal 1000 vlieguren vragen, tsja zo kom je nergens. Heeft het ook bij kleine maatschappijen geprobeerd maar het is gewoon echt niet te doen.
Het is niet een onverstandige beslissing denk ik, beter dan werkloos thuis zitten of een tijdelijke baan hebben waar je verder niet heel ver mee komt. En het betaalt goed, dus de lening kan dan makkelijker worden afgelost.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_152436596
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:06 schreef ntm het volgende:

[..]

Het is niet een onverstandige beslissing denk ik, beter dan werkloos thuis zitten of een tijdelijke baan hebben waar je verder niet heel ver mee komt. En het betaalt goed, dus de lening kan dan makkelijker worden afgelost.
Je krijgt pas zo goed betaalt als je de gehele opleiding afrond. Want echt een super kleine kans is en tijdens opleiding krijg je ongeveer 2100 per maand bruto dus dat is ook niet echt goed betaalt hoor.
Wat ik al zei, er zitten hier een paar die nu ATC zijn en die zeggen zelf ook dat heel veel tijdens opleiding afvallen, dus dan als je afvalt is het eigenlijk alsof je gewoon een baantje hebt gehad. Het is echt zuur maar sommige zijn in het laatste jaar afgevallen las ik en die hebben gewoon inderdaad maandelijks een loontje gehad (want je bij veel banen kan krijgen als je fulltime werkt) en daarna heb je geen diploma ervan en kan je er niks mee.
Dus weet niet waar jij las dat het goed betaalde, want dat is alleen als je de hele opleiding haalt.
Zover ik even snel heb gecheckt verdien je tijdens opleiding 1100 netto per maand dus dat is zelfs onder het minimum voor full time banen (dat ligt op 1500).

Maar als hij het wil proberen dan moet die dat doen, maar hij moet wel goed nadenken of dit is wat die wilt. Want je valt echt snel door de mand als het niet iets is wat je echt graag wilde doen. Is het niet nu dan tijdens de opleiding. Daarom zeggen ze ook dat je echt zo eerlijk mogelijk moet zijn over hoe en waarom want het is gewoon erg lullig als je straks tijdens opleiding afvalt en niks overhebt. Al is het bij je vriend minder lullig omdat zoals ik het hoor hij geen studie anders wil beginnen (want dan moet je bijvoorbeeld heel jaar wachten tot nieuwe studiejaar begint omdat je bijvoorbeeld tijdens AAPRO bent afgevallen)
pi_152436618
Btw wil niet lullig overkomen, maar als ik een ding hier heb geleerd is dat je het verhaal eerlijk moet brengen.
pi_152437113
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:53 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Je krijgt pas zo goed betaalt als je de gehele opleiding afrond. Want echt een super kleine kans is en tijdens opleiding krijg je ongeveer 2100 per maand bruto dus dat is ook niet echt goed betaalt hoor.
Wat ik al zei, er zitten hier een paar die nu ATC zijn en die zeggen zelf ook dat heel veel tijdens opleiding afvallen, dus dan als je afvalt is het eigenlijk alsof je gewoon een baantje hebt gehad. Het is echt zuur maar sommige zijn in het laatste jaar afgevallen las ik en die hebben gewoon inderdaad maandelijks een loontje gehad (want je bij veel banen kan krijgen als je fulltime werkt) en daarna heb je geen diploma ervan en kan je er niks mee.
Dus weet niet waar jij las dat het goed betaalde, want dat is alleen als je de hele opleiding haalt.
Zover ik even snel heb gecheckt verdien je tijdens opleiding 1100 netto per maand dus dat is zelfs onder het minimum voor full time banen (dat ligt op 1500).

Maar als hij het wil proberen dan moet die dat doen, maar hij moet wel goed nadenken of dit is wat die wilt. Want je valt echt snel door de mand als het niet iets is wat je echt graag wilde doen. Is het niet nu dan tijdens de opleiding. Daarom zeggen ze ook dat je echt zo eerlijk mogelijk moet zijn over hoe en waarom want het is gewoon erg lullig als je straks tijdens opleiding afvalt en niks overhebt. Al is het bij je vriend minder lullig omdat zoals ik het hoor hij geen studie anders wil beginnen (want dan moet je bijvoorbeeld heel jaar wachten tot nieuwe studiejaar begint omdat je bijvoorbeeld tijdens AAPRO bent afgevallen)
Dat laatste is waar, mijn vriend heeft verder geen goede alternatieve opties. Hij kan het proberen in ieder geval. Het is in het begin niet veel wat je betaalt krijgt nee, maar een andere studie doen kost ook alleen maar geld. En sowieso is het niet slim om in deze tijd nog een pilotenopleiding te beginnen, als je ziet hoeveel er nu werkloos thuis zitten :{
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  Moderator zaterdag 9 mei 2015 @ 19:18:27 #170
257132 crew  Awsom
pi_152437208
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:53 schreef IgotAquestion het volgende:
tijdens opleiding krijg je ongeveer 2100 per maand bruto dus dat is ook niet echt goed betaalt hoor.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:53 schreef IgotAquestion het volgende:

Zover ik even snel heb gecheckt verdien je tijdens opleiding 1100 netto per maand dus dat is zelfs onder het minimum voor full time banen (dat ligt op 1500).

Wat is het nou? 2100 bruto per maand is iets van 1600/1700 netto, in ieder geval geen 1100. :P

Daarnaast is het volgens mij zo dat je salaris toeneemt tijdens je opleiding naarmate je je kwalificaties haalt (voor groundcontroller etc. )..
pi_152438996
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:18 schreef Awsom het volgende:

[..]

[..]

Wat is het nou? 2100 bruto per maand is iets van 1600/1700 netto, in ieder geval geen 1100. :P

Daarnaast is het volgens mij zo dat je salaris toeneemt tijdens je opleiding naarmate je je kwalificaties haalt (voor groundcontroller etc. )..
Ow ik had het even opgezocht en ingevuld op zo'n site en die gaf 1100 aan haha

Ja maar dat is maar kleine bonus en die kwalificaties zijn pas op het eind, wanneer meeste al afgevallen zijn. Eerste twee jaar zit je iedegeval vast op dat salaris.
Dat wordt door LVNL zelf ook gezegd op de officiele site.

[ Bericht 3% gewijzigd door IgotAquestion op 09-05-2015 20:31:41 ]
pi_152439201
Beetje stom inderdaad, ik had per ongeluk jaarsalaris ipv maandelijks salaris ingevoerd. Dus 1600 per maand, dat is alsnog maar net boven minimum en dus daar kom je vaak maar net van rond en dus niet iets waarmee je andere dingen kan afbetalen.

@ntm
hangt dat ook niet een beetje af waar je het hebt gedaan?
Zo hoorde ik dat de KLM zijn wachtlijst van eigen opleiding sterk aan dalen is.

Ook zegt de klm:
In 2014 zijn er 192 mensen die de opleiding aan de KLM Flight Academy hebben gedaan, gestart bij de KLM. Inmiddels staat de teller voor 2015 op 32. Dit houdt in dat er momenteel nog 150 mensen zijn die wachten op een eventuele indiensttreding bij de KLM. Ongeveer driekwart daarvan heeft al een vliegende baan bij maatschappijen als Transavia, Arke en Jetairfly. Verwachting is dat de KLM de komende jaren 80 tot 100 man per jaar in totaal nodig heeft, wij stellen onze intake hier op af.
pi_152439394
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:28 schreef IgotAquestion het volgende:
Beetje stom inderdaad, ik had per ongeluk jaarsalaris ipv maandelijks salaris ingevoerd. Dus 1600 per maand, dat is alsnog maar net boven minimum en dus daar kom je vaak maar net van rond en dus niet iets waarmee je andere dingen kan afbetalen.

@ntm
hangt dat ook niet een beetje af waar je het hebt gedaan?
Zo hoorde ik dat de KLM zijn wachtlijst van eigen opleiding sterk aan dalen is.

Ook zegt de klm:
In 2014 zijn er 192 mensen die de opleiding aan de KLM Flight Academy hebben gedaan, gestart bij de KLM. Inmiddels staat de teller voor 2015 op 32. Dit houdt in dat er momenteel nog 150 mensen zijn die wachten op een eventuele indiensttreding bij de KLM. Ongeveer driekwart daarvan heeft al een vliegende baan bij maatschappijen als Transavia, Arke en Jetairfly. Verwachting is dat de KLM de komende jaren 80 tot 100 man per jaar in totaal nodig heeft, wij stellen onze intake hier op af.
Ja dat hoorde ik ook, KLM heb je nog redelijk goede kans om ergens terecht te komen. Mijn vriend zat bij CAE Oxford. Hij krijgt regelmatig van de school vacatures getipt, maar tot nu toe heeft dat niks uitgehaald.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_152440014
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:28 schreef IgotAquestion het volgende:
Beetje stom inderdaad, ik had per ongeluk jaarsalaris ipv maandelijks salaris ingevoerd. Dus 1600 per maand, dat is alsnog maar net boven minimum en dus daar kom je vaak maar net van rond en dus niet iets waarmee je andere dingen kan afbetalen.

@ntm
hangt dat ook niet een beetje af waar je het hebt gedaan?
Zo hoorde ik dat de KLM zijn wachtlijst van eigen opleiding sterk aan dalen is.

Ook zegt de klm:
In 2014 zijn er 192 mensen die de opleiding aan de KLM Flight Academy hebben gedaan, gestart bij de KLM. Inmiddels staat de teller voor 2015 op 32. Dit houdt in dat er momenteel nog 150 mensen zijn die wachten op een eventuele indiensttreding bij de KLM. Ongeveer driekwart daarvan heeft al een vliegende baan bij maatschappijen als Transavia, Arke en Jetairfly. Verwachting is dat de KLM de komende jaren 80 tot 100 man per jaar in totaal nodig heeft, wij stellen onze intake hier op af.
Kijk uit dat je niet twee dingen verward! KLM en KLS zijn twee verschillende dingen, ja de KLS is de preferred supplier van de KLM maar een opleiding bij de KLS volgen is geen garantie voor succes!

Natuurlijk is de KLS er ook bij gebaat om de toekomstperspectieven zo rooskleurig mogelijk af te schilderen. Het is een particuliere instantie die er immers bij gebaat is om zo veel mogelijk mensen op te leiden. Meer leerlingen = meer moneys.

En lees ook eens de berichten in de media over het weer waar de KLM zich in begeefd (en dan bedoel ik niet dat boven de wolken). Al met al denk ik dat aankomende piloten het de komende tijd nog erg zwaar gaan krijgen en de arbeidsvoorwaarden zwaar onder druk komen te staan.

Voor mij ook de reden om helaas af te zien van het starten van een particuliere piloten opleiding.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:34 schreef ntm het volgende:

[..]

Ja dat hoorde ik ook, KLM heb je nog redelijk goede kans om ergens terecht te komen. Mijn vriend zat bij CAE Oxford. Hij krijgt regelmatig van de school vacatures getipt, maar tot nu toe heeft dat niks uitgehaald.
NLS dus, moeilijker inderdaad. Vriend van mij heeft er ook gezeten en is met geluk bij Ryanair terecht gekomen. Aan de andere kant zitte er nu ook jongens uit zijn klas in de schuldsanering.
pi_152440569
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:53 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Kijk uit dat je niet twee dingen verward! KLM en KLS zijn twee verschillende dingen, ja de KLS is de preferred supplier van de KLM maar een opleiding bij de KLS volgen is geen garantie voor succes!

Natuurlijk is de KLS er ook bij gebaat om de toekomstperspectieven zo rooskleurig mogelijk af te schilderen. Het is een particuliere instantie die er immers bij gebaat is om zo veel mogelijk mensen op te leiden. Meer leerlingen = meer moneys.

En lees ook eens de berichten in de media over het weer waar de KLM zich in begeefd (en dan bedoel ik niet dat boven de wolken). Al met al denk ik dat aankomende piloten het de komende tijd nog erg zwaar gaan krijgen en de arbeidsvoorwaarden zwaar onder druk komen te staan.

Voor mij ook de reden om helaas af te zien van het starten van een particuliere piloten opleiding.

[..]

NLS dus, moeilijker inderdaad. Vriend van mij heeft er ook gezeten en is met geluk bij Ryanair terecht gekomen. Aan de andere kant zitte er nu ook jongens uit zijn klas in de schuldsanering.
Arbeidsvoorwaarden worden er niet beter op. Net als Ryanair bijvoorbeeld, mijn vriend had ook klasgenoten die daarvoor werden aangenomen. Moest je 30.000 erbij lenen voor de typerating en op oproepbasis o.i.d. dus ook niet zeker voor bepaalde tijd. Het is wel een kans maar niet ideaal. Slim van je dat je niet bent begonnen aan de opleiding, het is sowieso geen slimme keuze nu.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_152440770
Minimumloon is 1500 bruto voor 40 urige werkweek. Dan zit je met 1600 netto voor een 36 urige week zo slecht nog niet hoor ;)
pi_152440805
@boarderzip

Ik heb het nooit gehad over dat er een garantie is. En KLS maakt deel uit van KLM.
Maar ze zijn nu ook verplicht om eerlijk te zijn, want het is voor hun belangrijk dat ze met niet te veel werkelozen zitten. Slechte publiciteit en ook negatief ten opzichte van andere opleiders en luchtvaart maatschappijen.

Als alleen voor money ging dan hadden ze natuurlijk iedereen toegelaten tot opleiding, tuurlijk ze verdienen er geld mee dus ze willen er zoveel mogelijk toe laten maar ze houden wel rekening met de toestand van markt en ze zijn niks voor niks de strengste qua selectie.

Ook bij onafhankelijke onderzoeken is gebleken dat de wachtlijst aan dalen is bij KLS en dat ik weet dat boeing en airbus zelf verwachten dat er komende 20 jaar een hoop nieuwe toestellen bij komen. Weet niet precies hoeveel, maar dat vertelde airbus zelf toen ze op bezoek kwamen en hun orders tot 2030 lieten zien
pi_152441030
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:16 schreef Timothy1987 het volgende:
Minimumloon is 1500 bruto voor 40 urige werkweek. Dan zit je met 1600 netto voor een 36 urige week zo slecht nog niet hoor ;)
Dat is nog steeds 1300 netto, dat scheelt niet veel met 1600. Het is niet een salaris waarmee je goed schulden mee kan aflossen. En vergeet niet dat de kans groot is dat je afvalt tijdens opleiding, terwijl je bij andere banen vaak lang in dienst bent en door kan groeien en de werkervaring kan gebruiken voor andere banen.
Als je tijdens opleiding afvalt word dat niet als werkervaring gezien op je cv en het is natuurlijk een zeer beperkte niche dus niet echt aantrekkelijk op je cv. En als je afvalt is er ook geen doorgroei kans, dus je hebt bij wijze van een periode stilgestaan in je ontwikkeling en alleen een zakcentje aan overgehouden.

Want laten we wel eerlijk blijven, meer dan 90% valt af tijdens selectie en van de circa 56 mensen die uiteindelijk worden toegelaten tot opleiding halen maar 1 a 2 de eindstreep. Niet iedereen heeft dat 'geluk'.

Maar dit is eigenlijk alleen maar nitpicken waar het om gaat is dat het niet de ideale secondplan is en schulden afbetaalplan.
pi_152441211
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:24 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Dat is nog steeds 1300 netto, dat scheelt niet veel met 1600. Het is niet een salaris waarmee je goed schulden mee kan aflossen. En vergeet niet dat de kans groot is dat je afvalt tijdens opleiding, terwijl je bij andere banen vaak lang in dienst bent en door kan groeien en de werkervaring kan gebruiken voor andere banen.
Als je tijdens opleiding afvalt word dat niet als werkervaring gezien op je cv en het is natuurlijk een zeer beperkte niche dus niet echt aantrekkelijk op je cv. En als je afvalt is er ook geen doorgroei kans, dus je hebt bij wijze van een periode stilgestaan in je ontwikkeling en alleen een zakcentje aan overgehouden.

Want laten we wel eerlijk blijven, meer dan 90% valt af tijdens selectie en van de circa 56 mensen die uiteindelijk worden toegelaten tot opleiding halen maar 1 a 2 de eindstreep. Niet iedereen heeft dat 'geluk'.

Maar dit is eigenlijk alleen maar nitpicken waar het om gaat is dat het niet de ideale secondplan is en schulden afbetaalplan.
Niet ideaal nee maar goede alternatieven zijn er ook niet, een andere tijdelijke baan kan je misschien wel vinden maar daarmee kan ook niet gelijk veel schuld worden afgelost.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  Moderator zaterdag 9 mei 2015 @ 21:38:22 #180
257132 crew  Awsom
pi_152441490
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:24 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

.
Heb jij je eigenlijk al aangemeld voor de selectie procedure of ben je dat nog van plan te gaan doen :) ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Awsom op 09-05-2015 21:50:06 ]
pi_152442220
@awsom haar vriend had zich aangemeld, daar ging het over en die mag in juli komen zei ze
pi_152442329
Ja ik weet ook niet echt een goede tweede optie voor piloten, ik weet alleen dat vriend van me uiteindelijk bij turkish of morrocan airways, een van twee een baan heeft gekregen en eentje is in dienst gegaan als steward bij klm en zo genetwerkt en zit nu daar als piloot

en bijv bij luchtmacht als straaljager, helicopter of gewone militaire vliegtuigen zal die ook wel hebben geprobeerd of niet?
  Moderator zaterdag 9 mei 2015 @ 22:03:15 #183
257132 crew  Awsom
pi_152442528
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:54 schreef IgotAquestion het volgende:
@awsom haar vriend had zich aangemeld, daar ging het over en die mag in juli komen zei ze
Ja dat weet ik maar dat vroeg ik niet. :P
pi_152443188
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:56 schreef IgotAquestion het volgende:
Ja ik weet ook niet echt een goede tweede optie voor piloten, ik weet alleen dat vriend van me uiteindelijk bij turkish of morrocan airways, een van twee een baan heeft gekregen en eentje is in dienst gegaan als steward bij klm en zo genetwerkt en zit nu daar als piloot

en bijv bij luchtmacht als straaljager, helicopter of gewone militaire vliegtuigen zal die ook wel hebben geprobeerd of niet?
Mijn vriend zegt dat netwerken niet heel erg helpt ofzo? Hij had een klasgenoot die Camiel Eurlings persoonlijk kende, de baas van KLM toen nog. Die kon niks voor hem betekenen. Netwerken werkt meestal in elke branche geloof ik dus zou het wel raar vinden als het in de luchtvaartsector niet zou lukken. Luchtmacht gaat m'n vriend proberen als hij de selectie van luchtverkeersleiding niet doorstaat.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_152445390
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:03 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ja dat weet ik maar dat vroeg ik niet. :P
Hahah touché. Voor jou word nu ook spannend, niet lang meer voordat je wachttijd is afgelopen.
Ik vraag me echt af of het voordeel is als je aan begin van het jaar de selectie doet. Nu kan best zijn dat je selectie doet en er maar nog 1 plek te verdelen is omdat aan begin van het jaar er een paar hele goede tussen zaten
pi_152446247
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 23:17 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Hahah touché. Voor jou word nu ook spannend, niet lang meer voordat je wachttijd is afgelopen.
Ik vraag me echt af of het voordeel is als je aan begin van het jaar de selectie doet. Nu kan best zijn dat je selectie doet en er maar nog 1 plek te verdelen is omdat aan begin van het jaar er een paar hele goede tussen zaten
But still, no answer.......
pi_152451421
Ach, mocht ie het tot de psychologische keuring schoppen, dan denk ik niet dat ze op zo'n iemand zitten te wachten.
  zondag 10 mei 2015 @ 09:08:15 #188
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_152452048
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:22 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Ow ik had het even opgezocht en ingevuld op zo'n site en die gaf 1100 aan haha

Ja maar dat is maar kleine bonus en die kwalificaties zijn pas op het eind, wanneer meeste al afgevallen zijn. Eerste twee jaar zit je iedegeval vast op dat salaris.
Dat wordt door LVNL zelf ook gezegd op de officiele site.
Ben benieuwd waar je dat nou weer vandaan tovert, want het klopt niet. Wat Awsom zegt is inderdaad correct, je salaris gaat bij elke tussenstap omhoog.
pi_152460170
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 09:08 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Ben benieuwd waar je dat nou weer vandaan tovert, want het klopt niet. Wat Awsom zegt is inderdaad correct, je salaris gaat bij elke tussenstap omhoog.
lees officiele site van LVNL daar staat dat het sinds 2013 zo geld
  zondag 10 mei 2015 @ 15:40:36 #190
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_152460416
Omdat ik niet zo'n behoefte heb om mijn loonstrookjes met je te delen, hier de omschrijving van de luchtverkeersleider.nl site:

quote:
Wat kost de opleiding?

Niets. De opleiding wordt voor je betaald. Ook al het benodigde studiemateriaal bekostigt LVNL. Sterker nog, LVNL betaalt je vanaf dag 1 van de opleiding een goed salaris! Bij aanvang ontvang je ¤ 26.500,- bruto per jaar. Tijdens je opleiding neemt dat geleidelijk toe tot het startsalaris. Het startsalaris van een bevoegd luchtverkeersleider is ongeveer ¤ 75.000,- bruto per jaar.
Duidelijker kan ik het niet voor je maken.
pi_152463091
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:40 schreef Surferboy het volgende:
Omdat ik niet zo'n behoefte heb om mijn loonstrookjes met je te delen, hier de omschrijving van de luchtverkeersleider.nl site:

[..]

Duidelijker kan ik het niet voor je maken.
Ik zei de officiele site, niet de site voor de opleiding.
Daar staat dat sinds 2013 veranderd is. Dus als je dan even goed redeneert klopt het nog steeds. Je kan geleidelijk meer verdienen na bepaalde stappen alleen die stappen zijn meer wijdverbreid.
  Moderator zondag 10 mei 2015 @ 17:16:39 #192
257132 crew  Awsom
pi_152463587
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:02 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Ik zei de officiele site, niet de site voor de opleiding.
Daar staat dat sinds 2013 veranderd is. Dus als je dan even goed redeneert klopt het nog steeds. Je kan geleidelijk meer verdienen na bepaalde stappen alleen die stappen zijn meer wijdverbreid.
Waar staat dat dan precies? Ik ben er wel benieuwd naar. De website (luchtverkeersleider.nl) is dit jaar nog vernieuwd.
pi_152463697
quote:
99s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:16 schreef Awsom het volgende:

[..]

Waar staat dat dan precies? Ik ben er wel benieuwd naar. De website (luchtverkeersleider.nl) is dit jaar nog vernieuwd.
je moet naar www.lvnl.nl gaan
  Moderator zondag 10 mei 2015 @ 17:21:14 #194
257132 crew  Awsom
pi_152463722
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:20 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

je moet naar www.lvnl.nl gaan
Ja, maar daar kan ik het niet vinden. Heb je een iets specifiekere link?
pi_152463787
quote:
99s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:21 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ja, maar daar kan ik het niet vinden. Heb je een iets specifiekere link?
-.- je weet toch wel hoe je met een site moet omgaan. Ik vind deze site zelfs iets makkelijker om mee om te gaan. Maar boeiend hoeveel je verdient, het gaat om de job zelf. Mij zou het niet boeien hoeveel ik nou tijdens opleiding verdien
  Moderator zondag 10 mei 2015 @ 17:26:28 #196
257132 crew  Awsom
pi_152463849
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:23 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

-.- je weet toch wel hoe je met een site moet omgaan. Ik vind deze site zelfs iets makkelijker om mee om te gaan. Maar boeiend hoeveel je verdient, het gaat om de job zelf. Mij zou het niet boeien hoeveel ik nou tijdens opleiding verdien
Blijkbaar weet ik het niet want ik kan nergens iets vinden over dat een verandering in/sinds 2013 met betrekking tot het salaris van een luchtverkeersleider in opleiding.

Kun je me vertellen op welke pagina je dat hebt gevonden?
pi_152463922
Er staan ook geen getallen bij, er staat alleen dezelfde arbeidsevoorwaarde als bij de site die jij gaf alleen dat de geleidelijkheid is veranderd, dat de punten waarop gebeurd ander is. Dus dan is die van luchtverkeersleiding.nl nog steeds goed maar die geeft die punten niet aan.
Dus dan is het nog steeds hetzelfde als voor 2012 en gebeurt het nog steeds geleidelijk alleen andere meetpunten. Big deal who cares, ga me nu niet vertellen dat jij ook zo eentje bent die door het geld is aangetrokken
  Moderator zondag 10 mei 2015 @ 17:35:06 #198
257132 crew  Awsom
pi_152464033
Maar waar staat dat nou dan?
  zondag 10 mei 2015 @ 17:54:48 #199
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_152464534
Je maakt er een leuk verhaaltje van, maar het heeft weinig relatie met de werkelijkheid.

Ik zou je willen adviseren om andere geïnteresseerden hier geen advies te geven op basis van jouw zelf gecreëerde werkelijkheid.

Je stijgt in de eerste paar jaar behoorlijk hard in salaris. Na minder dan een half jaar ga je al omhoog.

De bedragen die je noemt komen mij niet bekend voor, de initiële ¤1600 netto die Tim noemt daarentegen wel.

Nogmaals de tip, lees de voorgaande delen van dit topic eens door. En probeer vooral niet alles in zwart/wit te zien, dat is een lelijke valkuil. (Ook in de opleiding)
pi_152465445
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:54 schreef Surferboy het volgende:
Je maakt er een leuk verhaaltje van, maar het heeft weinig relatie met de werkelijkheid.

Ik zou je willen adviseren om andere geïnteresseerden hier geen advies te geven op basis van jouw zelf gecreëerde werkelijkheid.

Je stijgt in de eerste paar jaar behoorlijk hard in salaris. Na minder dan een half jaar ga je al omhoog.

De bedragen die je noemt komen mij niet bekend voor, de initiële ¤1600 netto die Tim noemt daarentegen wel.

Nogmaals de tip, lees de voorgaande delen van dit topic eens door. En probeer vooral niet alles in zwart/wit te zien, dat is een lelijke valkuil. (Ook in de opleiding)
Ja een zelf geclaimde luchtverkeersleider weet het inderdaad veel en veel beter dan de informatie op de website en ook de antwoorden die je krijgt als je belt. Jahoor gast.
Het enige wat ik vertel is wat letterlijk de website staat. Zoals die 95% toen, maar nee joh die informatie is vast en zeker allemaal fout.
Ik heb het zelfs nog nagevraagd.


PS als je had opgelet dan blijkt dat 2100 bruto hetzelfde is als 1600 netto. :{

[ Bericht 6% gewijzigd door IgotAquestion op 10-05-2015 18:45:43 ]
pi_152465553
Het lijkt mij meer dan logisch meer te vertrouwen op iemand die verifieerbare informatie post bijvoorbeeld toen met die 95% dan iemand die claimt op een forum dat hij een luchtverkeersleider is of nog in opleiding is. Iets wat je (bijna) niet kan verifiëren. Dat is absoluut niet beledigend bedoeld, maar gewoon 'common sense'.

Ik weet niet hoe dat bij de opleiding to ATC is, maar bij ons leer je dat je altijd common sense moet gebruiken. Is je berekening goed maar je antwoord fout (door bijv tikfout of verkeerd geplaatste komma) dan is alles fout als je antwoord nergens op slaat en je dat niet opgevallen is.
Een liftcoefficient van 100 wordt direct fout gerekend, als je begrijp wat ik bedoel
  Moderator zondag 10 mei 2015 @ 18:58:41 #202
257132 crew  Awsom
pi_152465877
quote:
99s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:35 schreef Awsom het volgende:
Maar waar staat dat nou dan?
:P
  zondag 10 mei 2015 @ 20:02:38 #203
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_152467703
Zoals ook eerder gezegd, dan geloof je het niet.

Voor wat betreft je postings:

Je zegt eerst ¤1100 netto,daarna claim je dat je 2 jaar lang op ¤2100 bruto blijft. Verder claim je dat je een kleine bonus krijgt voor elke stap die je maakt.

Al het bovenstaande is niet juist. Mijn salaris is in de eerste 2 jaar van de opleiding grofweg verdubbeld, met ca. elk half jaar een stap in salaris.

Verder krijg je geen bonus, want LVNL is geen bedrijf met winstbejag. Alle salarisstappen zijn gewoon netjes beschreven in onze arbeidsovereenkomst.

Rest me nog dit: Veel plezier met de selectie, laat vooral hier even weten hoe het gaat...

[ Bericht 0% gewijzigd door Surferboy op 10-05-2015 20:33:54 ]
pi_152468388
Forumvervuiling dit, veel gepraat met weinig inhoud.
pi_152471132
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 20:02 schreef Surferboy het volgende:
Zoals ook eerder gezegd, dan geloof je het niet.

Voor wat betreft je postings:

Je zegt eerst ¤1100 netto,daarna claim je dat je 2 jaar lang op ¤2100 bruto blijft. Verder claim je dat je een kleine bonus krijgt voor elke stap die je maakt.

Al het bovenstaande is niet juist. Mijn salaris is in de eerste 2 jaar van de opleiding grofweg verdubbeld, met ca. elk half jaar een stap in salaris.

Verder krijg je geen bonus, want LVNL is geen bedrijf met winstbejag. Alle salarisstappen zijn gewoon netjes beschreven in onze arbeidsovereenkomst.

Rest me nog dit: Veel plezier met de selectie, laat vooral hier even weten hoe het gaat...
ik bedoelde met bonus een stijging in je inkomen. En dat met 1100 had ik gezegd dat het fout was, leren lezen. Jij kan nooit ATC zijn als je zo slecht bent in het oppikken van informatie, ik had namelijk meteen gezegd dat ik daarin inderdaad fout zat. Dat ik per ongeluk jaarlijk ipv maandelijks had aangeklikt bij het omrekenen.
Ik ga eerst me studie afronden voor ik het wellicht probeer ;)
Liefst zou ik willen zeggen dat ik het ga doen, want ook al kan ik veel meer verdienen met deze studie zou ik toch graag een luchtverkeersleider willen zijn. Maar ja ik ga niks beweren want straks kies ik over paar maanden toch voor het geld en word ik dus geen luchtverkeersleider, maar laten we hopen dat ik zo niet in mekaar zit

[ Bericht 9% gewijzigd door IgotAquestion op 10-05-2015 21:37:42 ]
  zondag 10 mei 2015 @ 21:39:37 #206
431881 BredeBrenda
Net zo breed als mijn broeder
pi_152471444
Het gaat wel lekker hier zeg. _O-

Wat voor studie doe je IgotAquestion, als ik vragen mag?
pi_152475494
Dat mag je wel vragen, maar antwoord krijg je niet.
:') x1000
pi_152477560
Kan IgotAquestion een IP ban krijgen? Erg irritant ventje.
pi_152479434
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 00:03 schreef Utreggismestadsie het volgende:
Kan IgotAquestion een IP ban krijgen? Erg irritant ventje.
awhhh niet zo gemeen doen =(((((
ik heb jou niks misdaan haha :p

Sorry dat ik tegen de gevestigde orde van dit forum ga, maar ik quote alleen maar wat op de website staat. Zoals die 95% en als dan op lullig manier word geantwoord of iedergeval niet word onderbouwd (zoals die zin 'daar zal ik niet op rekenen') dan ga ik er inderdaad tegen in.

[ Bericht 14% gewijzigd door IgotAquestion op 11-05-2015 02:09:52 ]
pi_152481030
Wat een aantal mensen ook stoort Is denk ik dat iemand als Surferboy al een flinke tijd op fok actief Is en ookal een lange tijd dingen in die forum post/vragen beantwoord van andere mensen. Dat je dan daar heel duidelijk over zegt dat hij geen lvl is, is dan niet zo aardig.

Daarnaast twijfel je aan heel veel dingen die door de mensen hier gezegd worden.
  maandag 11 mei 2015 @ 09:53:51 #211
431881 BredeBrenda
Net zo breed als mijn broeder
pi_152482396
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 22:59 schreef DeMuur het volgende:
Dat mag je wel vragen, maar antwoord krijg je niet.
:') x1000
Ik heb even teruggelezen en zijn andere topic gelezen en ik zie het ja :')

Het schijnt wel een moeilijke studie te zijn. Maar dat kan iedereen natuurlijk zeggen. :Y Ook zo moeilijk verifieerbaar.

[ Bericht 22% gewijzigd door BredeBrenda op 11-05-2015 10:25:11 ]
pi_152487682
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 08:21 schreef Jaarsma93 het volgende:
Wat een aantal mensen ook stoort Is denk ik dat iemand als Surferboy al een flinke tijd op fok actief Is en ookal een lange tijd dingen in die forum post/vragen beantwoord van andere mensen. Dat je dan daar heel duidelijk over zegt dat hij geen lvl is, is dan niet zo aardig.

Daarnaast twijfel je aan heel veel dingen die door de mensen hier gezegd worden.
Ik denk niet dat ik aan andere getwijfeld heb, enige wat ik heb gezegd is dat ik inderdaad niet denk dat hij een ATC is. Verder kwam ik inderdaad er te sterk in en heb ik me excuses daarvoor aangeboden.
Maar dat komt ook een beetje door zijn attitude, hoe die zonder enig argument en met een tikkeltje arrogantie reageerde op iets wat letterlijk op de site van lvnl stond. Het is verboden in Nederland om percentages te misbruiken die ter voorlichting bedoelt zijn.
Als hij er commentaar op had, dan had die op zijn minst het netjes met argumenten kunnen doen of er nuance in kunnen brengen.
pi_152487694
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 09:53 schreef BredeBrenda het volgende:

[..]

Ik heb even teruggelezen en zijn andere topic gelezen en ik zie het ja :')

Het schijnt wel een moeilijke studie te zijn. Maar dat kan iedereen natuurlijk zeggen. :Y Ook zo moeilijk verifieerbaar.

Ik heb echt al iets van 12 hints gegeven over wat ik studeerde -.-
Maar zelfs al zeg ik het dan nog is het inderdaad moeilijk verifieerbaar
pi_152493009
Je kan beter gewoon stoppen met praten, tenzij je fijn mee kan praten over de selectie, opleiding of er nog boeiende vragen over hebt. Op deze manier ben je gewoon irritant, still don't get it?
pi_152493378
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:24 schreef DeMuur het volgende:
Je kan beter gewoon stoppen met praten, tenzij je fijn mee kan praten over de selectie, opleiding of er nog boeiende vragen over hebt. Op deze manier ben je gewoon irritant, still don't get it?
Uhm ik was juist hele tijd bezig iemand te helpen met vragen. Heb al paar keer inhoudelijk gereageerd op mensen en ik quote alleen de antwoorden die ik heb gekregen van de helpdesk van lvnl en van de site zelf. Oftewel feiten, anders dan sommige hier baseer ik mij op feiten die geleverd worden door lvnl zelf en niet door self claiming atc's. You get it now?
pi_152497008
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:33 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Uhm ik was juist hele tijd bezig iemand te helpen met vragen. Heb al paar keer inhoudelijk gereageerd op mensen en ik quote alleen de antwoorden die ik heb gekregen van de helpdesk van lvnl en van de site zelf. Oftewel feiten, anders dan sommige hier baseer ik mij op feiten die geleverd worden door lvnl zelf en niet door self claiming atc's. You get it now?
Volgens mij heb je het gewoon echt niet door... De dingen die door andere mensen in dit topic gezegd worden zijn in principe hun eigen ervaringen. Dit topic is er ook om ervaringen/vragen te delen/stellen. Als mensen op zoek zijn naar statistieken of feiten dan kunnen ze zelf ook de website van lvnl.nl / de helpdesk vinden.

De reacties die jij ongegrond vindt zijn ervaringen van andere mensen hier. Die mensen die de ervaringen delen bereiken er helemaal NIKS mee door te liegen en de boel bij elkaar te verzinnen. Oh en als je daadwerkelijk ook oudere topics gelezen had dan zie je ook de gedeeltes waar "de self aclaiming atc's" over de selectie praten -> ze hebben toen de selectie met succes doorlopen. Daarnaast sluit ik me aan bij DeMuur met dat je beter kan ophouden.
pi_152498746
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 18:27 schreef Jaarsma93 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het gewoon echt niet door... De dingen die door andere mensen in dit topic gezegd worden zijn in principe hun eigen ervaringen. Dit topic is er ook om ervaringen/vragen te delen/stellen. Als mensen op zoek zijn naar statistieken of feiten dan kunnen ze zelf ook de website van lvnl.nl / de helpdesk vinden.

De reacties die jij ongegrond vindt zijn ervaringen van andere mensen hier. Die mensen die de ervaringen delen bereiken er helemaal NIKS mee door te liegen en de boel bij elkaar te verzinnen. Oh en als je daadwerkelijk ook oudere topics gelezen had dan zie je ook de gedeeltes waar "de self aclaiming atc's" over de selectie praten -> ze hebben toen de selectie met succes doorlopen. Daarnaast sluit ik me aan bij DeMuur met dat je beter kan ophouden.
Ga nou niet ongefundeerde kritiek uitten. Je haalt iets totaal uit context. Er werd een vraag gesteld die niks met ervaringen te maken had zoals de percentages en aantallen die aan selectie meededen en het haalden. Dan heb je geen zak aan individuele ervaringen. Maar juist heel veel aan de informatie die je krijgt door vragen te stellen aan hun via telefoon en door hun website te bezoeken.
Er werd geen vraag gesteld over wat ze precies inhouden die selectie onderdelen. Als dat werd gedaan had ik er niks over gezegd, capiche?

En zelfs op wikipedia staat meer dan hier. Hier wil niemand wat zeggen, vaak omdat ze het anderen niet gunnen en dan doen ze het onder het mom ja we moeten het geheim houden. Alsof geheimhoudingsplicht echt iets is waar de meeste mensen iets van aantrekken (tenzij je bij mivd of aivd werkt natuurlijk).
Dus ja tuurlijk is het handig om te horen hoe het was en iedereen die dat wil weten mag dat ook gerust vragen. Ik zal dan ook mijn mond houden wat ik kan daar niet over mee praten. Maar als er dingen gevraagd worden die ik met feiten kan onderbouwen dan doe ik dat. En persoonlijk vind ik dat je er niet echt wat aan hebt, aan ervaringen van mensen zonder informatie wat het nou echt allemaal in hield. Als die zegt ja het was goed te doen, dan zegt dat absoluut helemaal niks. Voor duizende anderen kan het juist super zwaar zijn. Maar wat ik zeg als mensen dat willen weten ga ik ook niet zeggen van ja hou je mond met je ervaringen.

Tuurlijk bereiken mensen dingen met liegen... dan ben je wel heel naief als je niet weet dat op het internet er een heel fenomeen is van trollen en liegen.
Of het zijn mensen die het leuk vinden anderen op verkeerd spoor te vinden of die kicken op de aandacht of gewoon mensen die het niet gehaald hebben en het dan niet durven mee te delen omdat ze al zo 'invested' zijn in het forum en dus maar zeggen dat ze door waren.
En ik geloof best wel dat er mensen zijn die het anderen niet gunnen en dus verkeerde informatie gaan meededelen.

En voor je weer conclusies gaat trekken, zoals je ronduit foute conclusie aan het begin, zeg ik hier niet mee dat degene die hier beweren ATC te zijn ook daadwerkelijk zo zijn. Ze kunnen best ATC'ers zijn. Who knows. Maar ik blijf sceptisch.

Ik probeerde alleen te helpen en als er dan op zo'n rare manier gereageerd word dan vind ik dat curieus. Dan spreek ik diegene erop aan en ja ik ging te ver maar nogmaals dat gaf ik ook toe en bood ik me excuses vooraan. Ik had niet zo fel moeten doen en niet op de man moeten spelen.
En ik snap ook wel dat jullie hecht groepje zijn geworden dus subjectief zijn en mij irritant vinden omdat ik iemand aanval die jullie beter kennen. Dat is menselijk.
  maandag 11 mei 2015 @ 19:42:50 #218
431881 BredeBrenda
Net zo breed als mijn broeder
pi_152499727
Nu kun je je wel heel aangevallen gaan voelen, maar je hebt het zo te zien te danken aan de attitude waarmee je hier op fok komt. (als ik je eerste topic even snel doorlees)

Daarnaast ben je zelf ook vrij naïef, door te geloven dat alles wat organisaties op hun websites hebben staan de waarheid is. Dat is niet zo! Welkom in de echte wereld! :)

Verder kun je wel steeds claimen dat je 'sceptisch' bent tegenover andere fokkers die beweren LVL te zijn, en informatie die zij hier posten betwijfelen, maar wat is daar anders aan dan de informatie die jij zogenaamd direct via LVNL hebt verkregen? Hoe kunnen wij bepalen of jij niet gewoon uit je nek zit te lullen?
  Moderator maandag 11 mei 2015 @ 19:48:34 #219
257132 crew  Awsom
pi_152499991
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Awsom op 11-05-2015 19:50:38 ]
pi_152501169
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 19:42 schreef BredeBrenda het volgende:
Nu kun je je wel heel aangevallen gaan voelen, maar je hebt het zo te zien te danken aan de attitude waarmee je hier op fok komt. (als ik je eerste topic even snel doorlees)

Daarnaast ben je zelf ook vrij naïef, door te geloven dat alles wat organisaties op hun websites hebben staan de waarheid is. Dat is niet zo! Welkom in de echte wereld! :)

Verder kun je wel steeds claimen dat je 'sceptisch' bent tegenover andere fokkers die beweren LVL te zijn, en informatie die zij hier posten betwijfelen, maar wat is daar anders aan dan de informatie die jij zogenaamd direct via LVNL hebt verkregen? Hoe kunnen wij bepalen of jij niet gewoon uit je nek zit te lullen?
Ik denk dat ik juist aardig zat te relativeren en beargumenteren en sloot zelfs af met dat ik het begreep. Dus erg aangevallen voelde ik me niet.

Natuurlijk is niet alle informatie waar, dat heb ik ook nooit beweerd. Pfff word best vermoeiend als mensen dingen uit hun context gaan zien. Nogmaals: ik heb nergens beweerd dat de website 100% waarheidsgetrouw is, maar elk weldenkend mens kan inzien dat je een officiele website meer kan geloven dan willekeurige mensen op een forum die onverifieerbare dingen beweren.
Zelfs op middelbare school niveau leer je bronnen te rangschikken en te beoordelen. Ik denk dat ik zeer maar dan ook zeer logische denkwijze hanteerde.
Ik probeer dit zo beschaafd mogelijk te zeggen ondanks de toon die je in die alinea hanteerde op het eind. ;)
Ook kan je er vanuit gaan dat de site van de opleiding zeer nauwkeurig is, zo is het een site bedoelt niet alleen om mensen te trekken maar ook al vooraf te informeren en zelfs te selecteren. Ze zijn er niet bijgebaat mensen te trekken die foutief geinformeerd zijn en verkeerde verwachtingen hebben. Vooral omdat het al zo populair is en er al veel tijdens de opleiding en selectie afvallen wil je dit niet vergroten door foutieve informatie. Ten tweede is het bij wet verboden zulke sterke percentages te hanteren om mensen te misleiden of verkeerd te informeren.

Wauw :{ serieus........ nu word je ook wel echt vermoeiend, je haalt niet alleen dingen uit hun context. Dingen waarin ik de context duidelijk heb aangegeven maar je blert dingen zonder jezelf te informeren. Als je terug zou lezen dan zou je zien dat ik bij die 95% en andere gegevens een bron erbij vermelde en de andere dingen kan je direct terug vinden op de website.
Verifieerbaar houdt namelijk in dat je kan checken of ik uit me nek zit te lullen. Ten eerste heb ik bij bepaalde dingen de bron vermeld. Ten tweede kan je veel dingen nagaan op de site zelf
Ten derde heb ik vermeld dat ik telefonisch contact heb gehad, dus enige wat je moet doen is zelf de telefoon oppakken en navragen. Simpel he? :Y
  Moderator maandag 11 mei 2015 @ 20:25:37 #221
257132 crew  Awsom
pi_152501306
quote:
99s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:35 schreef Awsom het volgende:
Maar waar staat dat nou dan?
Over dat verifieerbaar, ik wacht nog op een linkje :P
pi_152505790
Waar haalt hij de tijd vandaan om zulke lappen tekst te typen. :')
pi_152506430
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 21:55 schreef DeMuur het volgende:
Waar haalt hij de tijd vandaan om zulke lappen tekst te typen. :')
ow daar vind ik altijd tijd voor :p ik vind redenatie en beargumentatie één van de grootste goeden.
En gaat nu zo vanzelf en zo snel ;p
pi_152509687
quote:
Wauw :{ serieus........ nu word je ook wel echt vermoeiend
Er is er hier maar 1 vermoeiend hoor.

quote:
Ten derde heb ik vermeld dat ik telefonisch contact heb gehad, dus enige wat je moet doen is zelf de telefoon oppakken en navragen. Simpel he?
Had je dat niet gelijk kunnen doen toen je zelf vragen had? Had een hoop gedoe gescheeld hier.
Als je toch alleen maar 100% verifieerbare informatie wilt geloven, wat doe je dan überhaupt op een forum?
pi_152534476
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 23:25 schreef Timothy1987 het volgende:

[..]

Er is er hier maar 1 vermoeiend hoor.

[..]

Had je dat niet gelijk kunnen doen toen je zelf vragen had? Had een hoop gedoe gescheeld hier.
Als je toch alleen maar 100% verifieerbare informatie wilt geloven, wat doe je dan überhaupt op een forum?
Dat is zeer subjectief haha :p

Omdat er misschien dingen waren die ze niet hadden kunnen vertellen en ik hier te weten had kunnen komen. Dingen die je niet op andere manier kan verkrijgen. Zoals er veel sites zijn over de precieze inhoud van de klm testen.
pi_152567186
Hey net nieuw hier. Ik heb al eerdere series van deze topic gelezen, nu krijg ik in sommige gevallen best het gevoel dat het oneerlijk is gegaan. Of dat sommige afwijzingen lastig te accepteren zijn, niet alleen voor die persoon maar ook voor de lezer van het verhaal. Ik bedoel dat ik twijfel of ik me wil aanmelden als er zo met je kan worden omgegaan en je op zo'n lullige manier kan afgewezen worden. Van mensen die niet de volledige vragenlijst kregen bij de individuele opdrachten tot mensen die alles goed deden maar niet genoeg progressie toonden. Dat dus iemand met 60-70 voor grading door kan gaan en iemand van 80-80 afgewezen word omdat die geen progressie toonde. En natuurlijk het verhaal van ''demuur''. Ik snap dat je afgewezen kunt worden en dat moet je ook gewoon kunnen accepteren. Alleen de manier waarop en sommige redenen klinken soms echt lullig.

Zou iemand hier zijn mening kunnen geven erover of het wellicht nuanceren. Bij voorbaat dank.
pi_152567217
oeps sorry foutje, allemaal nog wennen. Dit tweede bericht wilde ik niet verzenden
  woensdag 13 mei 2015 @ 19:08:48 #228
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_152567948
Geen enkele selectie is perfect, soms valt iemand af, die het prima zou kunnen en soms mag iemand door die niet geschikt is (hier komen ze vroeg of laat vaak wel achter), echter is het wel zo dat bij de meeste kandidaten de uitslag gewoon terecht is.
.
pi_152568870
Ik denk dat het vooral is dat het moeilijk te accepteren is. Bij eerste ronde had ik nog erg het gevoel van nou we kijken wel, maar als je dan toch een aantal keren door gaat dan begin je er steeds meer in te geloven dat het toch wel eens realiteit kan worden. Op het moment dat je dan toch afgewezen wordt is dat denk ik veel lastiger te accepteren.

En er worden ook ontzettend hoge eisen gesteld ;)
pi_152571857
Duidelijk. Ligt waarschijnlijk ook aan mijzelf, dat ik gewoon schrok van die berichten en dan denk je gewoon echt van wat moet je nou doen. Je weet dat je niet moet acteren en jezelf moet zijn, maar als je dan even in dat jezelf zijn, niet laat zien dat je bijvoorbeeld een leider bent dan is dat al genoeg om afgewezen te worden. Het leek wel alsof je om minuscule dingen afgewezen word, terwijl je dat misschien wel hebt. Bijvoorbeeld zo'n jongen die hier vertelde dat die te horen kreeg dat die positief bescheiden was,verantwoordelijkheid toonde, zich goed verwoorde en anderen liet uitspreken enz. Geen vuiltje aan de lucht en dan toch zeggen ja maar je was niet een leider genoeg, je nam niet steeds de leiding. Terwijl die ook aangaf van ja maar ik vond dat ik anderen ook moest laten uitspreken en moet ik dan aan het woord zijn alleen maar om aan het woord te zijn. Hij vond het op dat moment beter anderen te laten spreken omdat hij vond dat hij niet genoeg van het onderwerp afwist. De man die hem deze feedback gaf na de afwijzing was het daar mee eens.
Ik vind dat maar maf, klonk heel logisch wat hij hier aangaf en een leider moet ook de momenten weten waarop die leider moet zijn. Een generaal in het leger gaat ook niet tijdens verstoppertje de leiding spelen. zeer slecht voorbeeld

Maar als jullie zeggen dat het eerlijk verloopt en het altijd te rijmen valt dan zal het wel zo zijn.
Ik merkte alleen bij de selectie van de KLS dat dit niet zo was. Ik ben wel door naar de volgende ronde maar vond het echt nergens op slaan. De onderdelen die ik echt verkloot had, had ik toch beter dan gemiddeld gedaan en ik studeer zelf een technische studie aan de universiteit en toch had ik juist die technische kennis onderdeel slecht gemaakt. Dat vind ik dus niet te rijmen, ik vond de testen al echt nergens maar dan ook nergens op slaan en dan blijkt dat gewoon ook uit de uitslag.
Al die testen en momentopnames voelen gewoon zo geforceerd, als je op dat moment niet liet zien wat ze wilden zien betekent niet dat je die eigenschappen niet hebt. Net als gister dat bericht op het journaal dat mensen die qua cijfers vwo zouden kunnen doen maar vanwege cito dan toch vmbo advies krijgen. Dan oefenen ze met hun moeder 3 maandjes een paar cito opgaves en de manier waarop cito toetst en opeens gaan ze van een score van 0.9 naar 2.8 (van vmbo naar havo/vwo).

Samengevat ik heb gewoon best te doen met die mensen waarvan het een droom is en waarvan ze het wel aan zouden kunnen en ze wel die eigenschappen hebben. Maar die dan toch niet die kans krijgen.
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:51:17 #231
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_152574966
Je kan vaak wel een tweede kans krijgen. Daarnaast vind ik 'jezelf zijn' een slecht advies, er is heel veel waar je op kunt voorbereiden en soms moet je ook echt niet alles laten zien of horen.
.
pi_152580116
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:51 schreef JamesBontkraag het volgende:
Je kan vaak wel een tweede kans krijgen. Daarnaast vind ik 'jezelf zijn' een slecht advies, er is heel veel waar je op kunt voorbereiden en soms moet je ook echt niet alles laten zien of horen.
Hier raad geloof ik iedereen aan, vooral die de testen hebben gedaan/gehaald om jezelf te zijn en dat word ook aangeraden op de site.
Je valt zo door de mand als je niet jezelf bent. Ik denk dat je dan makkelijk verstrikt raakt in je leugens of toneelstukje. Denk ook dat ze getraind zijn om geforceerde dingen op te merken.

Iemand die ik ken die bij de inlichtingendienst heett gewerkt vroeg ik om advies voor KLS en die zei juist dat je jezelf moest zijn, dat hij vaak genoeg die testen heeft moeten afleggen en anderen heeft moeten testen. Ze testen nooit waarvoor ze bedoelt zijn, die psychologische testen dan. Bij perfecte of haast perfecte scores val je door de mand.
Dat is tenminste zo bij defensie weet niet hoe dat zit bij luchtverkeersleider

[ Bericht 2% gewijzigd door Agar.io op 14-05-2015 12:10:30 ]
pi_152610857
Ik vind het gewoon echt lastig. Ik denk echt dat ik het kan worden, dat ik de capaciteiten en persoonlijkheid ervoor heb. Dus zou het gewoon erg rot vinden als ik ze niet kan overtuigen of dat ze een verkeerd beeld van mij krijgen. Bijvoorbeeld opeens een gebrek aan verantwoording of leiding.
Lijkt mij geweldig om deel uit te maken van het team van LVNL
pi_152613484
Heb enkele dagen geleden het onderzoek gehad. Daarna niks meer gehoord, geen belletje of iets. Iemand enig idee wat de vervolg procedure is?

Barsema heb jij het onderzoek al gehad?
pi_152613559
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 08:28 schreef Utreggismestadsie het volgende:
Barsema heb jij het onderzoek al gehad?
Ja, dat is een week geleden gebeurd! Als het goed is krijgen we nog een aanstellingsgesprek, maar ik zou niet weten hoeveel tijd er tussen zit.
pi_152613798
Ah oke! Dan wacht ik geduldig af.
  Moderator vrijdag 15 mei 2015 @ 10:26:00 #237
257132 crew  Awsom
pi_152615157
Jullie zijn allebei medisch goedgekeurd? Of hoor je die uitslag ook niet direct?
pi_152615872
Nog billen knijpen voor de VGB?
pi_152616299
De uitslag hoor je direct na de medische keuring, ik ben goedgekeurd ja! Over het veiligheidsonderzoek heb ik nog niets gehoord, hopelijk is geen bericht goed bericht ;)
pi_152627354
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 11:13 schreef barsema7 het volgende:
De uitslag hoor je direct na de medische keuring, ik ben goedgekeurd ja! Over het veiligheidsonderzoek heb ik nog niets gehoord, hopelijk is geen bericht goed bericht ;)
Ja dat is zo, als de AIVD namelijk het voornemen heeft om je geen vgb te verstrekken krijg je hier zelf eerst bericht over zodat je nog de kans hebt om bezwaar aan te tekenen.
pi_152799331
kan je er eigenlijk achterkomen hoeveel plaatsen er nog over zijn voor de twee klassen volgend jaar?
pi_152803849
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 19:58 schreef Agar.io het volgende:
kan je er eigenlijk achterkomen hoeveel plaatsen er nog over zijn voor de twee klassen volgend jaar?
Momenteel is er één selectie bezig, die voor de klas van augustus. Volgens mij kun je niet ergens zien hoeveel plekken er momenteel al zijn bezet. Wellicht kun je daar meer over te weten komen wanneer je met de recruitmentafdeling van LVNL belt.
pi_152806998
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 21:56 schreef barsema7 het volgende:

[..]

Momenteel is er één selectie bezig, die voor de klas van augustus. Volgens mij kun je niet ergens zien hoeveel plekken er momenteel al zijn bezet. Wellicht kun je daar meer over te weten komen wanneer je met de recruitmentafdeling van LVNL belt.
Maar stel die is al vol? Word je dan niet direct geplaatst in die andere klas als je goed genoeg bent?
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 23:15:44 #244
257132 crew  Awsom
pi_152807212
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:09 schreef Agar.io het volgende:

[..]

Maar stel die is al vol? Word je dan niet direct geplaatst in die andere klas als je goed genoeg bent?
Je kunt ook op de shortlist komen.
pi_153124765
Pfoej wel jammer dat wanneer je alles heb gehaald, alle selectierondes, je het volgend jaar niet mag overdoen als je op totaalpakket zakt. Zoals bijv Demuur.
Na het assesment is er niks meer herkansbaar :s
  Moderator zondag 31 mei 2015 @ 13:49:02 #246
257132 crew  Awsom
pi_153125052
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:38 schreef Agar.io het volgende:
Pfoej wel jammer dat wanneer je alles heb gehaald, alle selectierondes, je het volgend jaar niet mag overdoen als je op totaalpakket zakt. Zoals bijv Demuur.
Na het assesment is er niks meer herkansbaar :s
Ook dan ligt het er nog aan na welke fase je afvalt.

Zie deze post en de discussie die er op volgt. :P
pi_153126118
quote:
99s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:49 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ook dan ligt het er nog aan na welke fase je afvalt.

Zie deze post en de discussie die er op volgt. :P
Ik ben naar de open dag geweest en die zeiden dat het in geen enkel geval mogelijk was.
De persoon die over de selectie ging zei dat op die vraag van iemand anders.
Na assesment is herkansing niet meer mogelijk zei ze.
  Moderator zondag 31 mei 2015 @ 16:40:51 #248
257132 crew  Awsom
pi_153130165
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:26 schreef Agar.io het volgende:

[..]

Ik ben naar de open dag geweest en die zeiden dat het in geen enkel geval mogelijk was.
De persoon die over de selectie ging zei dat op die vraag van iemand anders.
Na assesment is herkansing niet meer mogelijk zei ze.
Ja en daar zijn de meningen hier dus over verdeeld. :P
Op hun website beweren ze namelijk dat het onder bepaalde voorwaarden wél mogelijk is.
pi_153131323
En dat daar over besloten wordt nadat je jezelf na minimaal één jaar na afvallen weer aanmeld.
pi_153131542
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:07 schreef DeMuur het volgende:
En dat daar over besloten wordt nadat je jezelf na minimaal één jaar na afvallen weer aanmeld.
Die vraag werd gesteld. De vrouw die specifiek gaat over de selectie was aanwezig en die vertelde dat het uitgesloten is. Dat zodra je door alle selectierondes bent en daarna op het totaalpakket bent afgewezen, het niet meer mogelijk is.

Iemand naast mij zei toen nog zo dat is zuur en streng. En toen reageerde zij dat de laatste keuring waarbij naar alles word gekeken zeer zorgvuldig word gedaan. Dat als ze het gevoel hebben dat je bepaalde onderdelen beter kan doen dat je dan op de shortlist komt, dat daar eigenlijk ook een beetje die shortlist voor is. En dat dus als alles van je bekeken wordt en je dan word afgewezen, je als persoon niet geschikt bent. Dat heeft dan verder niks meer te maken met bepaalde scores beter doen of bepaalde trekjes wegwerken of verbeteren.
pi_153131727
Na het assessment is herkansing dus jammer genoeg niet mogelijk.Er werd meerdere malen verzekerd dat voor het totaalpakket die niet geld.
Dus wellicht geld die uitzondering dan voor individuele rondes na het assessment, dat wellicht als je zakt op het intervieuw alleen of tijdens grading (want normaal gesproken mag je grading niet herkansen). Maar het totaalpakket is sowieso niet mogelijk ;(
pi_153131743


[ Bericht 100% gewijzigd door Agar.io op 31-05-2015 17:18:18 ]
pi_153137111
Ach, wellicht bij defensie solliciteren dan. Als je daar vervolgens wel aangenomen wordt kan je na een paar jaar werkervaring alsnog bij lvnl instromen denk ik.
pi_153141246
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:06 schreef DeMuur het volgende:
Ach, wellicht bij defensie solliciteren dan. Als je daar vervolgens wel aangenomen wordt kan je na een paar jaar werkervaring alsnog bij lvnl instromen denk ik.
Daar moet je toch een officiersopleiding plus de verkeersopleiding doen? Dus dan ben je wel echt langer bezig en dan ook nog eens minimaal 5 a 10 jaar werken bij defensie anders krijg je megaboete?

Of heb ik het mis? Bij LVNL is het wel dat je als je binnen 5 jaar weggaat je megaboete krijgt.

Wat ik wel raar vond is dat zowel op de site als tijdens de voorlichting er zoveel werd verdraaid en verzwegen dat het bijna liegen is. Alles werd super mooi gemaakt en alleen individueel met vragen werd echt de harde waarheid gezegd over bijv aapro. Iemand vroeg het klassikaal en toen werd gezegd hangt per klas af, maar toen het individueel werd gevraagd toen was opeens wel keihard 40-60%. Ook was er een meid die was echt vervelend en raar, toen zag je de mensen denken die willen we niet dus tegen haar werd wel helemaal gezegd van ja beter kan je dit dan niet doen in jou situatie want er is erg weinig zekerheid, zelfs tijdens de opleiding.
pi_153146900
40-60% is een gemiddelde, en het scheelt wel degelijk per klas. Bij mijn klas viel 50% af, de klas na mij maar 30%.

Bij defensie moet je idd ook gewoon je contract uitdienen.

En van defensie naar LVNL zou ik geen doorstromen noemen, je moet gewoon eerst nog door de AAPRO heen.
pi_153164733
Ik hoop gewoon echt dat ze mijn persoonlijkheid goed vinden. Ik heb zelf echt het gevoel dat ik het aan kan en ook de kwaliteiten ervoor bezit en wil me ook heel graag bewijzen en ervoor inzetten.

pfoe zal klote zijn als ze mij verkeerd inschatten of wellicht natuurlijk ik mezelf verkeerd.
pi_153164965
Ja dat is lastig, heel veel mensen die hebben het gevoel dat ze t aan kunnen en zich er maximaal voor willen inzetten (waaronder ikzelf haha ;) ). Toch halen veel van die mensen het niet, geef alles en probeer jezelf niet al als lvl te wanen als je 2 rondes door komt. Dat is alles wat je kan doen.
pi_153165317
Ik denk dat de kans groter is dat jij jezelf verkeerd inschat dan dat hun dat doen. Of je het in je hebt kan je nu toch nog niet weten, de keuringen e.d. zijn er niet voor niets.
pi_153168813
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:48 schreef Timothy1987 het volgende:
Ik denk dat de kans groter is dat jij jezelf verkeerd inschat dan dat hun dat doen. Of je het in je hebt kan je nu toch nog niet weten, de keuringen e.d. zijn er niet voor niets.
Dat is natuurlijk makkelijk zeggen als jezelf door bent of atc-er bent.
ik heb bij de klm de testen meegemaakt en kreeg voor technische kennis een slechte score terwijl ik een technische studie aan universiteit doe en goede cijfers haal, dus selecties en testen zijn meer geluk en vorm van de dag. Zo ook bij IQ testen word bij mij steeds hoogbegaafd gezegd maar dat vind ik zel wel reuze meevallen.
pi_153169779
Ga en doe je best, nee heb je en je bent altijd een ervaring rijker ^O^
pi_153172678
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:23 schreef Boarderzip het volgende:
Ga en doe je best, nee heb je en je bent altijd een ervaring rijker ^O^
dankjewel
Ik zal me best doen :D
  Moderator maandag 1 juni 2015 @ 22:37:25 #262
257132 crew  Awsom
pi_153172856
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:23 schreef Boarderzip het volgende:
je bent altijd een ervaring rijker
Inderdaad. Een zwaardere selectie dan deze ga je niet snel tegenkomen. :P
pi_153173236
quote:
99s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:37 schreef Awsom het volgende:

[..]

Inderdaad. Een zwaardere selectie dan deze ga je niet snel tegenkomen. :P
Oneerlijker dan de klm kan gelukkig bijna niet.
Die tweede ronde was nog maffer dan de eerste. Ze zochten gewoon naar reden, terwijl toevallig een leuk meisje waarmee de psychologen hele tijd lachte wel door was.
En dan wel zeggen dat tijdens groepsopdracht zeggen dat ik het meeste leiderschap toonde en die andere makke schapen in vergelijking waren en dat de andere niet alle puzzels konden oplossen en ik wel -.-
pi_153174233
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:04 schreef Agar.io het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk makkelijk zeggen als jezelf door bent of atc-er bent.
ik heb bij de klm de testen meegemaakt en kreeg voor technische kennis een slechte score terwijl ik een technische studie aan universiteit doe en goede cijfers haal, dus selecties en testen zijn meer geluk en vorm van de dag. Zo ook bij IQ testen word bij mij steeds hoogbegaafd gezegd maar dat vind ik zel wel reuze meevallen.
Technische kennis is natuurlijk heel breed. Zo zijn er bij wijze van spreken mensen die cum laude Technische Natuurkunde kunnen afronden maar geen band kunnen plakken, om maar eens wat te noemen.

En de testen zijn inderdaad een momentopname, maar geven aan de andere kant wel een redelijk beeld. Zo heb ik laatst voor verschillende bedrijven twee keer dezelfde test gemaakt. Eerste test: 7.0 (maximaal), tweede test, exact hetzelfde, 6.5 :') . Maar over het algemeen genomen een hoge score, en dat proberen ze natuurlijk te testen.

Persoonlijkheidstesten heb ik dan persoonlijk wel weer een broertje dood aan.
pi_153174459
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:15 schreef Viezze het volgende:

[..]

Technische kennis is natuurlijk heel breed. Zo zijn er bij wijze van spreken mensen die cum laude Technische Natuurkunde kunnen afronden maar geen band kunnen plakken, om maar eens wat te noemen.

En de testen zijn inderdaad een momentopname, maar geven aan de andere kant wel een redelijk beeld. Zo heb ik laatst voor verschillende bedrijven twee keer dezelfde test gemaakt. Eerste test: 7.0 (maximaal), tweede test, exact hetzelfde, 6.5 :') . Maar over het algemeen genomen een hoge score, en dat proberen ze natuurlijk te testen.

Persoonlijkheidstesten heb ik dan persoonlijk wel weer een broertje dood aan.
Ik bedoelde ook meer persoonlijkheidstesten.
pi_153174661
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:21 schreef Agar.io het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook meer persoonlijkheidstesten.
Maar zelfs IQ testen en alles zijn gewoon momentopnames zoals je zei en heel erg beperkt.
Het is makkelijk in jezelf te gaan geloven door die testen en ze geweldig te vinden.
Andersom natuurlijk ook als je het niet haalt.

Maar over al die IQ testen en alles kan ik eerlijk zeggen dat het onzin is. Ik scoor vaak erg hoog, alles behalve technische kennis was hoog en normale iq testen ook en de puzzels in tweede ronde ook en toch vind ik het allemaal nergens op slaan. Te beperkt en ik kan zien hoe het vertekend beeld kan geven.

Over die technische kennis, wil ik even zeggen dat het wel over natuurkunde ging, of een poging daartoe. Geen bandenplakken maar bijvoorbeeld hele simpele vragen van natuurkunde waarin gewoon gemene dingen zaten verstopt. Ook achterlijke vragen zoals westenwind betekent dat naar of van het westen
pi_153174967
Btw sorry voor de berichten achter elkaar elke keer. Ik zal proberen voortaan ze in 1 bericht te plaatsen, maar elke keer klik ik op quote ipv edit als ik iets erbij wil schrijven.
Mijn excuses daarvoor, ik snap dat het heel irritant kan overkomen
pi_153178586
quote:
99s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:37 schreef Awsom het volgende:

[..]

Inderdaad. Een zwaardere selectie dan deze ga je niet snel tegenkomen. :P
Nee klopt, heb laatst een capaciteitentest gedaan voor een ander bedrijf, voelde echt aan als basisschool niveau vergeleken met die van LVNL :D
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:31:05 #269
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_153180452
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:49 schreef Agar.io het volgende:

[..]

Oneerlijker dan de klm kan gelukkig bijna niet.
Die tweede ronde was nog maffer dan de eerste. Ze zochten gewoon naar reden, terwijl toevallig een leuk meisje waarmee de psychologen hele tijd lachte wel door was.
En dan wel zeggen dat tijdens groepsopdracht zeggen dat ik het meeste leiderschap toonde en die andere makke schapen in vergelijking waren en dat de andere niet alle puzzels konden oplossen en ik wel -.-
Ooit in je opgekomen dat je misschien niet in het KLM profiel past? Ipv redenen te zoeken waarom jij denkt dat anderen wel door waren (een lieve lach) en jij niet?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_153180729
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:54 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Nee klopt, heb laatst een capaciteitentest gedaan voor een ander bedrijf, voelde echt aan als basisschool niveau vergeleken met die van LVNL :D
Ik heb de laatste tijd een drietal capaciteitentesten gemaakt. Hoewel sommige relatief pittig waren, zijn ze inderdaad echt peanuts als ik terugdenk aan LVNL :+ Vooral die "reactietest" was erg leuk, waar je drie seconden had om te antwoorden :P
pi_153184675
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:31 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ooit in je opgekomen dat je misschien niet in het KLM profiel past? Ipv redenen te zoeken waarom jij denkt dat anderen wel door waren (een lieve lach) en jij niet?
Ik ben zelf erg kritisch en weet of ik ergens geschikt of niet voor geschikt voor ben. En luister naar argumenten die steekhouden. Maar dit was echt zo vaag. Alle scores waren hoger dan die had meegemaakt. Ik had meeste leiding van de groep en was enige die de puzzels wist op te lossen enzovoorts.
Er was maar een negatieve ding die ze zeiden, die echt totaal niet overeen komt met mijn karakter.

Er was maar één iemand door en dat was dat meisje. Ik had juist verwacht dat ze als eerste zou afvallen. In groepsopdracht was ze de op een na slechtste en de puzzels wist ze niet op te lossen zei ze.
Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ze door is, want voor haar was het echt een droom. En ik vind dat je de kans moet krijgen je dromen na te jagen. Ik zelf had niet echt zin om zoveel te investeren voor een maatschappij die niks voor je terug doet, maar liet dit niet merken en dus op basis van het profiel vind ik het wel erg curieus.

Het is natuurlijk heel lastig want je wil niet zuur en bitter klinken. Dat wil ik ook absoluut niet, want ik heb er vrede mee dat ik niet door ben (vooral ook omdat als ik het zelf op eind zou willen afzeggen ik een best groot bedrag zou moeten betalen). Het is gewoon de manier waarop en de redenen waar ik het niet mee eens ben. Ik denk dat ik hier best objectief in ben.
Het meisje was zestien, zeer verwend, gebracht door haar vader en der vader verbleef zelfs ruim 6 uur in de auto op haar te wachten. Dat noem ik nou niet echt een volwassen en zelfstandig type, dus op basis van haar karakter mis ik juist een hoop eigenschappen die klm wilde zien volgens hun site.
Maar nogmaals het is haar droom, dus vind wel goed dat ze de kans krijgt. En laten we eerlijk zijn meeste van die eisen waren beetje bullshit :p Veel banen willen zich beter voordoen dan ze zijn en allemaal eisen stellen die niet nodig zijn. Zoals leiderschap of 'bent precies' voor piloot.
Dus ook al voldeed ze niet aan de eisen en profielschets zal ze vast een goede piloot worden.

[ Bericht 45% gewijzigd door Agar.io op 02-06-2015 13:26:19 ]
pi_153326048
Ik heb het verslag binnen met alle testresultaten en er staat letterlijk dat ik erg sterke eigenschappen had en me testresultaten zeer goed waren maar dat ik ben afgewezen omdat ik in het gesprek aangaf dat ik faalangst heb gehad. Dat ze daardoor twijfelden aan mijn stabiliteit
  Moderator zondag 7 juni 2015 @ 14:57:30 #273
257132 crew  Awsom
pi_153326557
Vind je het heel gek dat ze je niet doorlaten als je last hebt van faalangst?

Ik kan wel begrijpen dat ze dat risico niet willen nemen ..
pi_153326967
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 14:57 schreef Awsom het volgende:
Vind je het heel gek dat ze je niet doorlaten als je last hebt van faalangst?

Ik kan wel begrijpen dat ze dat risico niet willen nemen ..
Ik vind het inderdaad erg raar, ik wil gewoon niet falen en haal daar het beste uit.
Ten eerste heb ik er hard aangewerkt en heb ik gezorgd dat ik alleen het positieve eraan over houdt
ten tweede is het juist van zichzelf al een positieve eigenschap. Tuurlijk kan het overslaan in negativiteit maar dat kan alles. Faalangst kan bij sommige leiden tot verlammende angst, perfectionisme tot iets niet durven af te maken omdat het nooit perfect kan zijn en uitdaging willen kan betekenen dat alles wat regelmaat kent een sleur voor je is en je daardoor meer fouten maakt.

Je kan van elke positieve eigenschap een negatieve maken. Maar in mijn geval, vooral na het werk dat ik erin gestopt heb. Is het vooral positief, ik hou niet van fouten maken en zal dan ook altijd mijn best doen. Zorg dat ik de theorie altijd zo goed mogelijk beheers en zorg dat ik altijd tot de beste behoor. Ik zou liever iemand hebben die altijd voor de 10 gaat dan iemand die een zesje voldoende vind. Lekker is dat als je de theorie maar voldoende steeds beheerst.
Ik zou niet graag een dokter willen die de stof tijdens zijn studie niet tot in de puntjes heeft proberen te beheersen of een ingenieur die maar net voor statica is geslaagd... kan nooit een veilig gebouw zijn dan.

Iemand die niet wil falen heeft ook nog een extra motivatie om het vliegtuig te redden in een noodsituatie. :p

Ik zelf vind het heel gek ja dat als alles positief is beoordeeld, ze je daarop afwijzen. Ik ben juist eerlijk geweest en heb er hard aangewerkt. Ook is het gewoon kort door de bocht en getuigd het van bekrompenheid in mijn optiek.
pi_153327403
Maarja what's done is done. Ik ben het er niet mee eens, maar je kan er weinig aan doen. Op basis van hun eigen eisenlijst en competenties is het oneerlijk, maar ik vind het wel eerlijk dat degene die het, het meest wilde juist door is.

On Topic: zijn er eigenlijk mensen hier of voorbeelden bekend dat wanneer je op shortlist komt je daarna alsnog in de opleiding komt?

en uhm geloof ik was het surfboy of sandyman, weet niet meer precies. Ik was zelf namelijk toen nog niet aangemeld bij deze site, maar heb even veel proberen terug te lezen. Iedergeval één van hen zei dat van zijn klas hij en iemand anders het hadden gehaald. Wat is het laatste moment in de opleiding ongeveer dan waar mensen nog bij afvielen dan?
pi_153328376
Je kan tijdens de gehele opleiding afvallen. (Kans wordt wel steeds kleiner natuurlijk)
pi_153330075
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 16:15 schreef Timothy1987 het volgende:
Je kan tijdens de gehele opleiding afvallen. (Kans wordt wel steeds kleiner natuurlijk)
dankje.

Ik las ergens dat als je afvalt, je bijvoorbeeld assistant ATC wordt, weet jij of je na een bepaald aantal jaar verder mag met de opleiding om volledig ATC te worden of blijf je dan op die baan steken?
Lijkt mij namelijk dat gedurende het werk je ervaring opdoet en je ontwikkelt dus dat je dan wel de benodigde skills hebt om de opleiding af te maken
pi_153332447
Een vraag aan timothy nog; als je na het interview bij lvnl bent afgewezen, doen ze hier dan moeilijk over wanneer je voor officier lvl solliciteert bij defensie?

En wat zei je daar verder over, moet je alsnog de gehele opleiding doorlopen mocht je na een aantal jaar werkervaring alsnog bij lvnl in willen stromen?
pi_153338229
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 17:33 schreef Agar.io het volgende:

[..]

dankje.

Ik las ergens dat als je afvalt, je bijvoorbeeld assistant ATC wordt, weet jij of je na een bepaald aantal jaar verder mag met de opleiding om volledig ATC te worden of blijf je dan op die baan steken?
Lijkt mij namelijk dat gedurende het werk je ervaring opdoet en je ontwikkelt dus dat je dan wel de benodigde skills hebt om de opleiding af te maken
De kans bestaat inderdaad dat je aan kan blijven als bijv Ground controller, dit hangt echter wel af van de behoefte van LVNL.

Voor zover ik weet is dat dan wel het eindstation. Je kan niet na een tijdje de opleiding hervatten ofzo.
pi_153338403
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:20 schreef DeMuur het volgende:
Een vraag aan timothy nog; als je na het interview bij lvnl bent afgewezen, doen ze hier dan moeilijk over wanneer je voor officier lvl solliciteert bij defensie?

En wat zei je daar verder over, moet je alsnog de gehele opleiding doorlopen mocht je na een aantal jaar werkervaring alsnog bij lvnl in willen stromen?
Tja, das een goeie. Dat durf ik niet te zeggen. Weet namelijk niet of het psychologisch onderzoek bij de luchtmacht anders is qua opzet, of dat het net als de andere selectieproces hetzelfde is als bij LVNL.

Als je overstapt van de luchtmacht naar LVNL moet je ook gewoon de AAPRO doen. Voor zover ik weet is het wel mogelijk dat je voor bepaalde theorie lessen vrijstelling kan krijgen. Echter is dat slechts een klein gedeelte van de opleiding. Simulatortraining en praktijkopleiding zal je toch volledig moeten doorlopen.
pi_153340802
Ik neem aan dat de kans van succesvol doorlopen van de opleiding wel een stuk groter is wanneer je al werkervaring als luchtverkeersleider hebt :+
pi_153349831
Dat denk ik ook ja.
pi_153835669
Tips voor de assessment? :D
  Moderator donderdag 25 juni 2015 @ 18:36:23 #284
257132 crew  Awsom
pi_153835871
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:20:56 #285
445928 Schietlap
Weet het niet meer
pi_153858352
Ik zal me ook maar even melden hier. Ik heb de selectie succesvol doorlopen en ben geplaatst voor de klas van augustus :D Medische keuring was ook goed, maar ik heb nog geen bericht van LVNL gehad voor het aanstellingsgesprek, omdat ze nog geen officieel resultaat hebben ontvangen. Vandaag contact gehad met het CML en daar gaven ze aan dat mijn dossier nog bij de militaire luchtvaart autoriteit ligt. Het medisch onderzoek heb ik inmiddels ruim twee weken geleden gehad.

Duurde het bij andere mensen ook zo lang voordat die uitslag bij LVNL binnen was?
pi_153860030
Ah goed om te horen schietlap!

Ik heb deze week mijn aanstellingsgesprek gehad. Duurde bij mij ook allemaal vrij lang.

Nu nog lang wachten tot 24 augustus. Ben benieuwd naar de APRO. Iemand nog tips?
  vrijdag 26 juni 2015 @ 17:03:45 #287
445928 Schietlap
Weet het niet meer
pi_153861006
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 16:30 schreef Utreggismestadsie het volgende:
Ah goed om te horen schietlap!

Ik heb deze week mijn aanstellingsgesprek gehad. Duurde bij mij ook allemaal vrij lang.

Nu nog lang wachten tot 24 augustus. Ben benieuwd naar de APRO. Iemand nog tips?
Dan worden we dus klasgenoten ;)
Wat behandelen ze allemaal in dat aanstellingsgesprek?
pi_153863547
Bij het aanstellingsgesprek worden je testresultaten doorgenomen, en wat personeelszaken.
pi_153889581
Ik werd anderhalve week geleden gebeld om een afspraak te maken voor het aanstellingsgesprek. Ik heb 7 mei de medische keuring gehad, dus er zat bijna anderhalve maand tussen. Afgelopen week kon ik helaas geen afspraak maken, ze bellen binnenkort voor een nieuwe!
pi_153890317
Toe maar, zo te zien toch wel wat mensen die de selectie goed hebben doorlopen.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_153890606
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 17:33 schreef Agar.io het volgende:

[..]


Ik snap sinds afgelopen week jouw naam pas, is best een grappig spel voor tijdens het soggen :+
  Moderator zaterdag 27 juni 2015 @ 22:30:51 #292
257132 crew  Awsom
pi_153891075
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 22:10 schreef DeMuur het volgende:

[..]

Ik snap sinds afgelopen week jouw naam pas, is best een grappig spel voor tijdens het soggen :+
_O-
pi_155153147
Tijdje dit topic/deze topics aan het volgen en nu ook maar een account aangemaakt. Meteen een vraagje:

Hoe lang duurde het bij iedereen voordat ze bericht kregen na de goedkeuring van diploma's (dus bij de sollicitatie)? Ik zou binnen 3 weken antwoord krijgen, nu is er pas 2,5 week voorbij dus ik ben misschien ook een beetje ongeduldig, maar ik meen te hebben gelezen hier dat de meeste binnen een paar dagen opgebeld werden.
pi_155163364
Bij mij duurde het een +-maand
pi_155167847
Bij mij 2 weken denk ik.

Hebben de geselecteerden er zin in? Wanneer begint de klas van augustus precies, anderhalve week?
  donderdag 13 augustus 2015 @ 11:14:20 #296
445928 Schietlap
Weet het niet meer
pi_155173908
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 01:24 schreef DeMuur het volgende:
Bij mij 2 weken denk ik.

Hebben de geselecteerden er zin in? Wanneer begint de klas van augustus precies, anderhalve week?
Over anderhalve week inderdaad, 24 augustus. Ik heb er wel zin in :)
pi_155178197
Ik had gewoon niet genoeg geduld, ik ben vandaag gebeld. Helaas niks aan gehad, want het geluid op mijn mobiel moest vandaag gerepareerd worden. Hopelijk bellen ze morgen weer, kreeg net de voicemail.
pi_155461554
Voor de nieuwe, veel succes morgen!
pi_155494918
Iedereen veel succes!
pi_155531678
Anderen hier die morgen de eerste selectieronde hebben?
pi_155540765
"Off-topic" sinds dit mijn eerste ervaring met fok is, en er boven het invoerveld voor mijn betoog staat "Dit topic sluit automatisch over 1 post." , zal ik hierna op "nieuw topic" klikken met Luchtverkeersleider#13.

Nou ik ben voornemens om te solliciteren, heb in 2012 al eens de introductie meegemaakt en vindt de atmosfeer en charme van het vak enorm aanspreken. Zelf krijg ik vaker de opmerking dat ik wordt ervaren als 'hoogbegaafd', echter vindt ik mezelf soms autistisch en wordt ik langzamerhand wat ouder (bijna 25).

Echter, gezien de zeer bruikbare en interessante berichten die ik hier heb gelezen, is het intelligentieniveau blijkbaar niet persé beslissend.

Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat je voor bepaalde zaken sterke aanleg moet hebben, onder andere;
• geen faalangst, of enige andere psychologische stoornis
• goede cognitieve vaardigheden en een goed stel hersenen (biologisch voldoende hersencapaciteit)
• goede mentale gesteldheid op de dag van examens en voldoende rust
• (persoonlijk advies aan mezelf); veel sporten en lichamelijk in top-conditie zijn

Met een snelle zelfbeoordeling ondervind ik dat het best wel mogelijk kan zijn dat ik aan bovenstaande (en de lijst zal vast incompleet zijn) zou kunnen voldoen, vandaar, "never try, never know".

Ik ga de bestanden voor sollicitatie gewoon opsturen en laat jullie weten hoe het gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')