abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152567186
Hey net nieuw hier. Ik heb al eerdere series van deze topic gelezen, nu krijg ik in sommige gevallen best het gevoel dat het oneerlijk is gegaan. Of dat sommige afwijzingen lastig te accepteren zijn, niet alleen voor die persoon maar ook voor de lezer van het verhaal. Ik bedoel dat ik twijfel of ik me wil aanmelden als er zo met je kan worden omgegaan en je op zo'n lullige manier kan afgewezen worden. Van mensen die niet de volledige vragenlijst kregen bij de individuele opdrachten tot mensen die alles goed deden maar niet genoeg progressie toonden. Dat dus iemand met 60-70 voor grading door kan gaan en iemand van 80-80 afgewezen word omdat die geen progressie toonde. En natuurlijk het verhaal van ''demuur''. Ik snap dat je afgewezen kunt worden en dat moet je ook gewoon kunnen accepteren. Alleen de manier waarop en sommige redenen klinken soms echt lullig.

Zou iemand hier zijn mening kunnen geven erover of het wellicht nuanceren. Bij voorbaat dank.
pi_152567217
oeps sorry foutje, allemaal nog wennen. Dit tweede bericht wilde ik niet verzenden
  woensdag 13 mei 2015 @ 19:08:48 #228
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_152567948
Geen enkele selectie is perfect, soms valt iemand af, die het prima zou kunnen en soms mag iemand door die niet geschikt is (hier komen ze vroeg of laat vaak wel achter), echter is het wel zo dat bij de meeste kandidaten de uitslag gewoon terecht is.
.
pi_152568870
Ik denk dat het vooral is dat het moeilijk te accepteren is. Bij eerste ronde had ik nog erg het gevoel van nou we kijken wel, maar als je dan toch een aantal keren door gaat dan begin je er steeds meer in te geloven dat het toch wel eens realiteit kan worden. Op het moment dat je dan toch afgewezen wordt is dat denk ik veel lastiger te accepteren.

En er worden ook ontzettend hoge eisen gesteld ;)
pi_152571857
Duidelijk. Ligt waarschijnlijk ook aan mijzelf, dat ik gewoon schrok van die berichten en dan denk je gewoon echt van wat moet je nou doen. Je weet dat je niet moet acteren en jezelf moet zijn, maar als je dan even in dat jezelf zijn, niet laat zien dat je bijvoorbeeld een leider bent dan is dat al genoeg om afgewezen te worden. Het leek wel alsof je om minuscule dingen afgewezen word, terwijl je dat misschien wel hebt. Bijvoorbeeld zo'n jongen die hier vertelde dat die te horen kreeg dat die positief bescheiden was,verantwoordelijkheid toonde, zich goed verwoorde en anderen liet uitspreken enz. Geen vuiltje aan de lucht en dan toch zeggen ja maar je was niet een leider genoeg, je nam niet steeds de leiding. Terwijl die ook aangaf van ja maar ik vond dat ik anderen ook moest laten uitspreken en moet ik dan aan het woord zijn alleen maar om aan het woord te zijn. Hij vond het op dat moment beter anderen te laten spreken omdat hij vond dat hij niet genoeg van het onderwerp afwist. De man die hem deze feedback gaf na de afwijzing was het daar mee eens.
Ik vind dat maar maf, klonk heel logisch wat hij hier aangaf en een leider moet ook de momenten weten waarop die leider moet zijn. Een generaal in het leger gaat ook niet tijdens verstoppertje de leiding spelen. zeer slecht voorbeeld

Maar als jullie zeggen dat het eerlijk verloopt en het altijd te rijmen valt dan zal het wel zo zijn.
Ik merkte alleen bij de selectie van de KLS dat dit niet zo was. Ik ben wel door naar de volgende ronde maar vond het echt nergens op slaan. De onderdelen die ik echt verkloot had, had ik toch beter dan gemiddeld gedaan en ik studeer zelf een technische studie aan de universiteit en toch had ik juist die technische kennis onderdeel slecht gemaakt. Dat vind ik dus niet te rijmen, ik vond de testen al echt nergens maar dan ook nergens op slaan en dan blijkt dat gewoon ook uit de uitslag.
Al die testen en momentopnames voelen gewoon zo geforceerd, als je op dat moment niet liet zien wat ze wilden zien betekent niet dat je die eigenschappen niet hebt. Net als gister dat bericht op het journaal dat mensen die qua cijfers vwo zouden kunnen doen maar vanwege cito dan toch vmbo advies krijgen. Dan oefenen ze met hun moeder 3 maandjes een paar cito opgaves en de manier waarop cito toetst en opeens gaan ze van een score van 0.9 naar 2.8 (van vmbo naar havo/vwo).

Samengevat ik heb gewoon best te doen met die mensen waarvan het een droom is en waarvan ze het wel aan zouden kunnen en ze wel die eigenschappen hebben. Maar die dan toch niet die kans krijgen.
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:51:17 #231
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_152574966
Je kan vaak wel een tweede kans krijgen. Daarnaast vind ik 'jezelf zijn' een slecht advies, er is heel veel waar je op kunt voorbereiden en soms moet je ook echt niet alles laten zien of horen.
.
pi_152580116
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:51 schreef JamesBontkraag het volgende:
Je kan vaak wel een tweede kans krijgen. Daarnaast vind ik 'jezelf zijn' een slecht advies, er is heel veel waar je op kunt voorbereiden en soms moet je ook echt niet alles laten zien of horen.
Hier raad geloof ik iedereen aan, vooral die de testen hebben gedaan/gehaald om jezelf te zijn en dat word ook aangeraden op de site.
Je valt zo door de mand als je niet jezelf bent. Ik denk dat je dan makkelijk verstrikt raakt in je leugens of toneelstukje. Denk ook dat ze getraind zijn om geforceerde dingen op te merken.

Iemand die ik ken die bij de inlichtingendienst heett gewerkt vroeg ik om advies voor KLS en die zei juist dat je jezelf moest zijn, dat hij vaak genoeg die testen heeft moeten afleggen en anderen heeft moeten testen. Ze testen nooit waarvoor ze bedoelt zijn, die psychologische testen dan. Bij perfecte of haast perfecte scores val je door de mand.
Dat is tenminste zo bij defensie weet niet hoe dat zit bij luchtverkeersleider

[ Bericht 2% gewijzigd door Agar.io op 14-05-2015 12:10:30 ]
pi_152610857
Ik vind het gewoon echt lastig. Ik denk echt dat ik het kan worden, dat ik de capaciteiten en persoonlijkheid ervoor heb. Dus zou het gewoon erg rot vinden als ik ze niet kan overtuigen of dat ze een verkeerd beeld van mij krijgen. Bijvoorbeeld opeens een gebrek aan verantwoording of leiding.
Lijkt mij geweldig om deel uit te maken van het team van LVNL
pi_152613484
Heb enkele dagen geleden het onderzoek gehad. Daarna niks meer gehoord, geen belletje of iets. Iemand enig idee wat de vervolg procedure is?

Barsema heb jij het onderzoek al gehad?
pi_152613559
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 08:28 schreef Utreggismestadsie het volgende:
Barsema heb jij het onderzoek al gehad?
Ja, dat is een week geleden gebeurd! Als het goed is krijgen we nog een aanstellingsgesprek, maar ik zou niet weten hoeveel tijd er tussen zit.
pi_152613798
Ah oke! Dan wacht ik geduldig af.
pi_152615157
Jullie zijn allebei medisch goedgekeurd? Of hoor je die uitslag ook niet direct?
pi_152615872
Nog billen knijpen voor de VGB?
pi_152616299
De uitslag hoor je direct na de medische keuring, ik ben goedgekeurd ja! Over het veiligheidsonderzoek heb ik nog niets gehoord, hopelijk is geen bericht goed bericht ;)
pi_152627354
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 11:13 schreef barsema7 het volgende:
De uitslag hoor je direct na de medische keuring, ik ben goedgekeurd ja! Over het veiligheidsonderzoek heb ik nog niets gehoord, hopelijk is geen bericht goed bericht ;)
Ja dat is zo, als de AIVD namelijk het voornemen heeft om je geen vgb te verstrekken krijg je hier zelf eerst bericht over zodat je nog de kans hebt om bezwaar aan te tekenen.
pi_152799331
kan je er eigenlijk achterkomen hoeveel plaatsen er nog over zijn voor de twee klassen volgend jaar?
pi_152803849
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 19:58 schreef Agar.io het volgende:
kan je er eigenlijk achterkomen hoeveel plaatsen er nog over zijn voor de twee klassen volgend jaar?
Momenteel is er één selectie bezig, die voor de klas van augustus. Volgens mij kun je niet ergens zien hoeveel plekken er momenteel al zijn bezet. Wellicht kun je daar meer over te weten komen wanneer je met de recruitmentafdeling van LVNL belt.
pi_152806998
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 21:56 schreef barsema7 het volgende:

[..]

Momenteel is er één selectie bezig, die voor de klas van augustus. Volgens mij kun je niet ergens zien hoeveel plekken er momenteel al zijn bezet. Wellicht kun je daar meer over te weten komen wanneer je met de recruitmentafdeling van LVNL belt.
Maar stel die is al vol? Word je dan niet direct geplaatst in die andere klas als je goed genoeg bent?
pi_152807212
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:09 schreef Agar.io het volgende:

[..]

Maar stel die is al vol? Word je dan niet direct geplaatst in die andere klas als je goed genoeg bent?
Je kunt ook op de shortlist komen.
pi_153124765
Pfoej wel jammer dat wanneer je alles heb gehaald, alle selectierondes, je het volgend jaar niet mag overdoen als je op totaalpakket zakt. Zoals bijv Demuur.
Na het assesment is er niks meer herkansbaar :s
pi_153125052
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:38 schreef Agar.io het volgende:
Pfoej wel jammer dat wanneer je alles heb gehaald, alle selectierondes, je het volgend jaar niet mag overdoen als je op totaalpakket zakt. Zoals bijv Demuur.
Na het assesment is er niks meer herkansbaar :s
Ook dan ligt het er nog aan na welke fase je afvalt.

Zie deze post en de discussie die er op volgt. :P
pi_153126118
quote:
99s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:49 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ook dan ligt het er nog aan na welke fase je afvalt.

Zie deze post en de discussie die er op volgt. :P
Ik ben naar de open dag geweest en die zeiden dat het in geen enkel geval mogelijk was.
De persoon die over de selectie ging zei dat op die vraag van iemand anders.
Na assesment is herkansing niet meer mogelijk zei ze.
pi_153130165
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:26 schreef Agar.io het volgende:

[..]

Ik ben naar de open dag geweest en die zeiden dat het in geen enkel geval mogelijk was.
De persoon die over de selectie ging zei dat op die vraag van iemand anders.
Na assesment is herkansing niet meer mogelijk zei ze.
Ja en daar zijn de meningen hier dus over verdeeld. :P
Op hun website beweren ze namelijk dat het onder bepaalde voorwaarden wél mogelijk is.
pi_153131323
En dat daar over besloten wordt nadat je jezelf na minimaal één jaar na afvallen weer aanmeld.
pi_153131542
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:07 schreef DeMuur het volgende:
En dat daar over besloten wordt nadat je jezelf na minimaal één jaar na afvallen weer aanmeld.
Die vraag werd gesteld. De vrouw die specifiek gaat over de selectie was aanwezig en die vertelde dat het uitgesloten is. Dat zodra je door alle selectierondes bent en daarna op het totaalpakket bent afgewezen, het niet meer mogelijk is.

Iemand naast mij zei toen nog zo dat is zuur en streng. En toen reageerde zij dat de laatste keuring waarbij naar alles word gekeken zeer zorgvuldig word gedaan. Dat als ze het gevoel hebben dat je bepaalde onderdelen beter kan doen dat je dan op de shortlist komt, dat daar eigenlijk ook een beetje die shortlist voor is. En dat dus als alles van je bekeken wordt en je dan word afgewezen, je als persoon niet geschikt bent. Dat heeft dan verder niks meer te maken met bepaalde scores beter doen of bepaalde trekjes wegwerken of verbeteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')