abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153131727
Na het assessment is herkansing dus jammer genoeg niet mogelijk.Er werd meerdere malen verzekerd dat voor het totaalpakket die niet geld.
Dus wellicht geld die uitzondering dan voor individuele rondes na het assessment, dat wellicht als je zakt op het intervieuw alleen of tijdens grading (want normaal gesproken mag je grading niet herkansen). Maar het totaalpakket is sowieso niet mogelijk ;(
pi_153131743

[ Bericht 100% gewijzigd door Agar.io op 31-05-2015 17:18:18 ]
pi_153137111
Ach, wellicht bij defensie solliciteren dan. Als je daar vervolgens wel aangenomen wordt kan je na een paar jaar werkervaring alsnog bij lvnl instromen denk ik.
pi_153141246
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:06 schreef DeMuur het volgende:
Ach, wellicht bij defensie solliciteren dan. Als je daar vervolgens wel aangenomen wordt kan je na een paar jaar werkervaring alsnog bij lvnl instromen denk ik.
Daar moet je toch een officiersopleiding plus de verkeersopleiding doen? Dus dan ben je wel echt langer bezig en dan ook nog eens minimaal 5 a 10 jaar werken bij defensie anders krijg je megaboete?

Of heb ik het mis? Bij LVNL is het wel dat je als je binnen 5 jaar weggaat je megaboete krijgt.

Wat ik wel raar vond is dat zowel op de site als tijdens de voorlichting er zoveel werd verdraaid en verzwegen dat het bijna liegen is. Alles werd super mooi gemaakt en alleen individueel met vragen werd echt de harde waarheid gezegd over bijv aapro. Iemand vroeg het klassikaal en toen werd gezegd hangt per klas af, maar toen het individueel werd gevraagd toen was opeens wel keihard 40-60%. Ook was er een meid die was echt vervelend en raar, toen zag je de mensen denken die willen we niet dus tegen haar werd wel helemaal gezegd van ja beter kan je dit dan niet doen in jou situatie want er is erg weinig zekerheid, zelfs tijdens de opleiding.
pi_153146900
40-60% is een gemiddelde, en het scheelt wel degelijk per klas. Bij mijn klas viel 50% af, de klas na mij maar 30%.

Bij defensie moet je idd ook gewoon je contract uitdienen.

En van defensie naar LVNL zou ik geen doorstromen noemen, je moet gewoon eerst nog door de AAPRO heen.
pi_153164733
Ik hoop gewoon echt dat ze mijn persoonlijkheid goed vinden. Ik heb zelf echt het gevoel dat ik het aan kan en ook de kwaliteiten ervoor bezit en wil me ook heel graag bewijzen en ervoor inzetten.

pfoe zal klote zijn als ze mij verkeerd inschatten of wellicht natuurlijk ik mezelf verkeerd.
pi_153164965
Ja dat is lastig, heel veel mensen die hebben het gevoel dat ze t aan kunnen en zich er maximaal voor willen inzetten (waaronder ikzelf haha ;) ). Toch halen veel van die mensen het niet, geef alles en probeer jezelf niet al als lvl te wanen als je 2 rondes door komt. Dat is alles wat je kan doen.
pi_153165317
Ik denk dat de kans groter is dat jij jezelf verkeerd inschat dan dat hun dat doen. Of je het in je hebt kan je nu toch nog niet weten, de keuringen e.d. zijn er niet voor niets.
pi_153168813
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:48 schreef Timothy1987 het volgende:
Ik denk dat de kans groter is dat jij jezelf verkeerd inschat dan dat hun dat doen. Of je het in je hebt kan je nu toch nog niet weten, de keuringen e.d. zijn er niet voor niets.
Dat is natuurlijk makkelijk zeggen als jezelf door bent of atc-er bent.
ik heb bij de klm de testen meegemaakt en kreeg voor technische kennis een slechte score terwijl ik een technische studie aan universiteit doe en goede cijfers haal, dus selecties en testen zijn meer geluk en vorm van de dag. Zo ook bij IQ testen word bij mij steeds hoogbegaafd gezegd maar dat vind ik zel wel reuze meevallen.
pi_153169779
Ga en doe je best, nee heb je en je bent altijd een ervaring rijker ^O^
pi_153172678
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:23 schreef Boarderzip het volgende:
Ga en doe je best, nee heb je en je bent altijd een ervaring rijker ^O^
dankjewel
Ik zal me best doen :D
pi_153172856
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:23 schreef Boarderzip het volgende:
je bent altijd een ervaring rijker
Inderdaad. Een zwaardere selectie dan deze ga je niet snel tegenkomen. :P
pi_153173236
quote:
99s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:37 schreef Awsom het volgende:

[..]

Oneerlijker dan de klm kan gelukkig bijna niet.
Die tweede ronde was nog maffer dan de eerste. Ze zochten gewoon naar reden, terwijl toevallig een leuk meisje waarmee de psychologen hele tijd lachte wel door was.
En dan wel zeggen dat tijdens groepsopdracht zeggen dat ik het meeste leiderschap toonde en die andere makke schapen in vergelijking waren en dat de andere niet alle puzzels konden oplossen en ik wel -.-
pi_153174233
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:04 schreef Agar.io het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk makkelijk zeggen als jezelf door bent of atc-er bent.
ik heb bij de klm de testen meegemaakt en kreeg voor technische kennis een slechte score terwijl ik een technische studie aan universiteit doe en goede cijfers haal, dus selecties en testen zijn meer geluk en vorm van de dag. Zo ook bij IQ testen word bij mij steeds hoogbegaafd gezegd maar dat vind ik zel wel reuze meevallen.
Technische kennis is natuurlijk heel breed. Zo zijn er bij wijze van spreken mensen die cum laude Technische Natuurkunde kunnen afronden maar geen band kunnen plakken, om maar eens wat te noemen.

En de testen zijn inderdaad een momentopname, maar geven aan de andere kant wel een redelijk beeld. Zo heb ik laatst voor verschillende bedrijven twee keer dezelfde test gemaakt. Eerste test: 7.0 (maximaal), tweede test, exact hetzelfde, 6.5 :') . Maar over het algemeen genomen een hoge score, en dat proberen ze natuurlijk te testen.

Persoonlijkheidstesten heb ik dan persoonlijk wel weer een broertje dood aan.
pi_153174459
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:15 schreef Viezze het volgende:

[..]

Technische kennis is natuurlijk heel breed. Zo zijn er bij wijze van spreken mensen die cum laude Technische Natuurkunde kunnen afronden maar geen band kunnen plakken, om maar eens wat te noemen.

En de testen zijn inderdaad een momentopname, maar geven aan de andere kant wel een redelijk beeld. Zo heb ik laatst voor verschillende bedrijven twee keer dezelfde test gemaakt. Eerste test: 7.0 (maximaal), tweede test, exact hetzelfde, 6.5 :') . Maar over het algemeen genomen een hoge score, en dat proberen ze natuurlijk te testen.

Persoonlijkheidstesten heb ik dan persoonlijk wel weer een broertje dood aan.
Ik bedoelde ook meer persoonlijkheidstesten.
pi_153174661
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:21 schreef Agar.io het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook meer persoonlijkheidstesten.
Maar zelfs IQ testen en alles zijn gewoon momentopnames zoals je zei en heel erg beperkt.
Het is makkelijk in jezelf te gaan geloven door die testen en ze geweldig te vinden.
Andersom natuurlijk ook als je het niet haalt.

Maar over al die IQ testen en alles kan ik eerlijk zeggen dat het onzin is. Ik scoor vaak erg hoog, alles behalve technische kennis was hoog en normale iq testen ook en de puzzels in tweede ronde ook en toch vind ik het allemaal nergens op slaan. Te beperkt en ik kan zien hoe het vertekend beeld kan geven.

Over die technische kennis, wil ik even zeggen dat het wel over natuurkunde ging, of een poging daartoe. Geen bandenplakken maar bijvoorbeeld hele simpele vragen van natuurkunde waarin gewoon gemene dingen zaten verstopt. Ook achterlijke vragen zoals westenwind betekent dat naar of van het westen
pi_153174967
Btw sorry voor de berichten achter elkaar elke keer. Ik zal proberen voortaan ze in 1 bericht te plaatsen, maar elke keer klik ik op quote ipv edit als ik iets erbij wil schrijven.
Mijn excuses daarvoor, ik snap dat het heel irritant kan overkomen
pi_153178586
quote:
99s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:37 schreef Awsom het volgende:

[..]

Nee klopt, heb laatst een capaciteitentest gedaan voor een ander bedrijf, voelde echt aan als basisschool niveau vergeleken met die van LVNL :D
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:31:05 #269
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_153180452
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:49 schreef Agar.io het volgende:

[..]

Oneerlijker dan de klm kan gelukkig bijna niet.
Die tweede ronde was nog maffer dan de eerste. Ze zochten gewoon naar reden, terwijl toevallig een leuk meisje waarmee de psychologen hele tijd lachte wel door was.
En dan wel zeggen dat tijdens groepsopdracht zeggen dat ik het meeste leiderschap toonde en die andere makke schapen in vergelijking waren en dat de andere niet alle puzzels konden oplossen en ik wel -.-
Ooit in je opgekomen dat je misschien niet in het KLM profiel past? Ipv redenen te zoeken waarom jij denkt dat anderen wel door waren (een lieve lach) en jij niet?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_153180729
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:54 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Nee klopt, heb laatst een capaciteitentest gedaan voor een ander bedrijf, voelde echt aan als basisschool niveau vergeleken met die van LVNL :D
Ik heb de laatste tijd een drietal capaciteitentesten gemaakt. Hoewel sommige relatief pittig waren, zijn ze inderdaad echt peanuts als ik terugdenk aan LVNL :+ Vooral die "reactietest" was erg leuk, waar je drie seconden had om te antwoorden :P
pi_153184675
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:31 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ooit in je opgekomen dat je misschien niet in het KLM profiel past? Ipv redenen te zoeken waarom jij denkt dat anderen wel door waren (een lieve lach) en jij niet?
Ik ben zelf erg kritisch en weet of ik ergens geschikt of niet voor geschikt voor ben. En luister naar argumenten die steekhouden. Maar dit was echt zo vaag. Alle scores waren hoger dan die had meegemaakt. Ik had meeste leiding van de groep en was enige die de puzzels wist op te lossen enzovoorts.
Er was maar een negatieve ding die ze zeiden, die echt totaal niet overeen komt met mijn karakter.

Er was maar één iemand door en dat was dat meisje. Ik had juist verwacht dat ze als eerste zou afvallen. In groepsopdracht was ze de op een na slechtste en de puzzels wist ze niet op te lossen zei ze.
Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ze door is, want voor haar was het echt een droom. En ik vind dat je de kans moet krijgen je dromen na te jagen. Ik zelf had niet echt zin om zoveel te investeren voor een maatschappij die niks voor je terug doet, maar liet dit niet merken en dus op basis van het profiel vind ik het wel erg curieus.

Het is natuurlijk heel lastig want je wil niet zuur en bitter klinken. Dat wil ik ook absoluut niet, want ik heb er vrede mee dat ik niet door ben (vooral ook omdat als ik het zelf op eind zou willen afzeggen ik een best groot bedrag zou moeten betalen). Het is gewoon de manier waarop en de redenen waar ik het niet mee eens ben. Ik denk dat ik hier best objectief in ben.
Het meisje was zestien, zeer verwend, gebracht door haar vader en der vader verbleef zelfs ruim 6 uur in de auto op haar te wachten. Dat noem ik nou niet echt een volwassen en zelfstandig type, dus op basis van haar karakter mis ik juist een hoop eigenschappen die klm wilde zien volgens hun site.
Maar nogmaals het is haar droom, dus vind wel goed dat ze de kans krijgt. En laten we eerlijk zijn meeste van die eisen waren beetje bullshit :p Veel banen willen zich beter voordoen dan ze zijn en allemaal eisen stellen die niet nodig zijn. Zoals leiderschap of 'bent precies' voor piloot.
Dus ook al voldeed ze niet aan de eisen en profielschets zal ze vast een goede piloot worden.

[ Bericht 45% gewijzigd door Agar.io op 02-06-2015 13:26:19 ]
pi_153326048
Ik heb het verslag binnen met alle testresultaten en er staat letterlijk dat ik erg sterke eigenschappen had en me testresultaten zeer goed waren maar dat ik ben afgewezen omdat ik in het gesprek aangaf dat ik faalangst heb gehad. Dat ze daardoor twijfelden aan mijn stabiliteit
pi_153326557
Vind je het heel gek dat ze je niet doorlaten als je last hebt van faalangst?

Ik kan wel begrijpen dat ze dat risico niet willen nemen ..
pi_153326967
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 14:57 schreef Awsom het volgende:
Vind je het heel gek dat ze je niet doorlaten als je last hebt van faalangst?

Ik kan wel begrijpen dat ze dat risico niet willen nemen ..
Ik vind het inderdaad erg raar, ik wil gewoon niet falen en haal daar het beste uit.
Ten eerste heb ik er hard aangewerkt en heb ik gezorgd dat ik alleen het positieve eraan over houdt
ten tweede is het juist van zichzelf al een positieve eigenschap. Tuurlijk kan het overslaan in negativiteit maar dat kan alles. Faalangst kan bij sommige leiden tot verlammende angst, perfectionisme tot iets niet durven af te maken omdat het nooit perfect kan zijn en uitdaging willen kan betekenen dat alles wat regelmaat kent een sleur voor je is en je daardoor meer fouten maakt.

Je kan van elke positieve eigenschap een negatieve maken. Maar in mijn geval, vooral na het werk dat ik erin gestopt heb. Is het vooral positief, ik hou niet van fouten maken en zal dan ook altijd mijn best doen. Zorg dat ik de theorie altijd zo goed mogelijk beheers en zorg dat ik altijd tot de beste behoor. Ik zou liever iemand hebben die altijd voor de 10 gaat dan iemand die een zesje voldoende vind. Lekker is dat als je de theorie maar voldoende steeds beheerst.
Ik zou niet graag een dokter willen die de stof tijdens zijn studie niet tot in de puntjes heeft proberen te beheersen of een ingenieur die maar net voor statica is geslaagd... kan nooit een veilig gebouw zijn dan.

Iemand die niet wil falen heeft ook nog een extra motivatie om het vliegtuig te redden in een noodsituatie. :p

Ik zelf vind het heel gek ja dat als alles positief is beoordeeld, ze je daarop afwijzen. Ik ben juist eerlijk geweest en heb er hard aangewerkt. Ook is het gewoon kort door de bocht en getuigd het van bekrompenheid in mijn optiek.
pi_153327403
Maarja what's done is done. Ik ben het er niet mee eens, maar je kan er weinig aan doen. Op basis van hun eigen eisenlijst en competenties is het oneerlijk, maar ik vind het wel eerlijk dat degene die het, het meest wilde juist door is.

On Topic: zijn er eigenlijk mensen hier of voorbeelden bekend dat wanneer je op shortlist komt je daarna alsnog in de opleiding komt?

en uhm geloof ik was het surfboy of sandyman, weet niet meer precies. Ik was zelf namelijk toen nog niet aangemeld bij deze site, maar heb even veel proberen terug te lezen. Iedergeval één van hen zei dat van zijn klas hij en iemand anders het hadden gehaald. Wat is het laatste moment in de opleiding ongeveer dan waar mensen nog bij afvielen dan?
pi_153328376
Je kan tijdens de gehele opleiding afvallen. (Kans wordt wel steeds kleiner natuurlijk)
pi_153330075
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 16:15 schreef Timothy1987 het volgende:
Je kan tijdens de gehele opleiding afvallen. (Kans wordt wel steeds kleiner natuurlijk)
dankje.

Ik las ergens dat als je afvalt, je bijvoorbeeld assistant ATC wordt, weet jij of je na een bepaald aantal jaar verder mag met de opleiding om volledig ATC te worden of blijf je dan op die baan steken?
Lijkt mij namelijk dat gedurende het werk je ervaring opdoet en je ontwikkelt dus dat je dan wel de benodigde skills hebt om de opleiding af te maken
pi_153332447
Een vraag aan timothy nog; als je na het interview bij lvnl bent afgewezen, doen ze hier dan moeilijk over wanneer je voor officier lvl solliciteert bij defensie?

En wat zei je daar verder over, moet je alsnog de gehele opleiding doorlopen mocht je na een aantal jaar werkervaring alsnog bij lvnl in willen stromen?
pi_153338229
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 17:33 schreef Agar.io het volgende:

[..]

dankje.

Ik las ergens dat als je afvalt, je bijvoorbeeld assistant ATC wordt, weet jij of je na een bepaald aantal jaar verder mag met de opleiding om volledig ATC te worden of blijf je dan op die baan steken?
Lijkt mij namelijk dat gedurende het werk je ervaring opdoet en je ontwikkelt dus dat je dan wel de benodigde skills hebt om de opleiding af te maken
De kans bestaat inderdaad dat je aan kan blijven als bijv Ground controller, dit hangt echter wel af van de behoefte van LVNL.

Voor zover ik weet is dat dan wel het eindstation. Je kan niet na een tijdje de opleiding hervatten ofzo.
pi_153338403
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:20 schreef DeMuur het volgende:
Een vraag aan timothy nog; als je na het interview bij lvnl bent afgewezen, doen ze hier dan moeilijk over wanneer je voor officier lvl solliciteert bij defensie?

En wat zei je daar verder over, moet je alsnog de gehele opleiding doorlopen mocht je na een aantal jaar werkervaring alsnog bij lvnl in willen stromen?
Tja, das een goeie. Dat durf ik niet te zeggen. Weet namelijk niet of het psychologisch onderzoek bij de luchtmacht anders is qua opzet, of dat het net als de andere selectieproces hetzelfde is als bij LVNL.

Als je overstapt van de luchtmacht naar LVNL moet je ook gewoon de AAPRO doen. Voor zover ik weet is het wel mogelijk dat je voor bepaalde theorie lessen vrijstelling kan krijgen. Echter is dat slechts een klein gedeelte van de opleiding. Simulatortraining en praktijkopleiding zal je toch volledig moeten doorlopen.
pi_153340802
Ik neem aan dat de kans van succesvol doorlopen van de opleiding wel een stuk groter is wanneer je al werkervaring als luchtverkeersleider hebt :+
pi_153349831
Dat denk ik ook ja.
pi_153835669
Tips voor de assessment? :D
pi_153835871
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:20:56 #285
445928 Schietlap
Weet het niet meer
pi_153858352
Ik zal me ook maar even melden hier. Ik heb de selectie succesvol doorlopen en ben geplaatst voor de klas van augustus :D Medische keuring was ook goed, maar ik heb nog geen bericht van LVNL gehad voor het aanstellingsgesprek, omdat ze nog geen officieel resultaat hebben ontvangen. Vandaag contact gehad met het CML en daar gaven ze aan dat mijn dossier nog bij de militaire luchtvaart autoriteit ligt. Het medisch onderzoek heb ik inmiddels ruim twee weken geleden gehad.

Duurde het bij andere mensen ook zo lang voordat die uitslag bij LVNL binnen was?
pi_153860030
Ah goed om te horen schietlap!

Ik heb deze week mijn aanstellingsgesprek gehad. Duurde bij mij ook allemaal vrij lang.

Nu nog lang wachten tot 24 augustus. Ben benieuwd naar de APRO. Iemand nog tips?
  vrijdag 26 juni 2015 @ 17:03:45 #287
445928 Schietlap
Weet het niet meer
pi_153861006
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 16:30 schreef Utreggismestadsie het volgende:
Ah goed om te horen schietlap!

Ik heb deze week mijn aanstellingsgesprek gehad. Duurde bij mij ook allemaal vrij lang.

Nu nog lang wachten tot 24 augustus. Ben benieuwd naar de APRO. Iemand nog tips?
Dan worden we dus klasgenoten ;)
Wat behandelen ze allemaal in dat aanstellingsgesprek?
pi_153863547
Bij het aanstellingsgesprek worden je testresultaten doorgenomen, en wat personeelszaken.
pi_153889581
Ik werd anderhalve week geleden gebeld om een afspraak te maken voor het aanstellingsgesprek. Ik heb 7 mei de medische keuring gehad, dus er zat bijna anderhalve maand tussen. Afgelopen week kon ik helaas geen afspraak maken, ze bellen binnenkort voor een nieuwe!
pi_153890317
Toe maar, zo te zien toch wel wat mensen die de selectie goed hebben doorlopen.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_153890606
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 17:33 schreef Agar.io het volgende:

[..]

Ik snap sinds afgelopen week jouw naam pas, is best een grappig spel voor tijdens het soggen :+
pi_153891075
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 22:10 schreef DeMuur het volgende:

[..]

Ik snap sinds afgelopen week jouw naam pas, is best een grappig spel voor tijdens het soggen :+
_O-
pi_155153147
Tijdje dit topic/deze topics aan het volgen en nu ook maar een account aangemaakt. Meteen een vraagje:

Hoe lang duurde het bij iedereen voordat ze bericht kregen na de goedkeuring van diploma's (dus bij de sollicitatie)? Ik zou binnen 3 weken antwoord krijgen, nu is er pas 2,5 week voorbij dus ik ben misschien ook een beetje ongeduldig, maar ik meen te hebben gelezen hier dat de meeste binnen een paar dagen opgebeld werden.
pi_155163364
Bij mij duurde het een +-maand
pi_155167847
Bij mij 2 weken denk ik.

Hebben de geselecteerden er zin in? Wanneer begint de klas van augustus precies, anderhalve week?
  donderdag 13 augustus 2015 @ 11:14:20 #296
445928 Schietlap
Weet het niet meer
pi_155173908
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 01:24 schreef DeMuur het volgende:
Bij mij 2 weken denk ik.

Hebben de geselecteerden er zin in? Wanneer begint de klas van augustus precies, anderhalve week?
Over anderhalve week inderdaad, 24 augustus. Ik heb er wel zin in :)
pi_155178197
Ik had gewoon niet genoeg geduld, ik ben vandaag gebeld. Helaas niks aan gehad, want het geluid op mijn mobiel moest vandaag gerepareerd worden. Hopelijk bellen ze morgen weer, kreeg net de voicemail.
pi_155461554
Voor de nieuwe, veel succes morgen!
pi_155494918
Iedereen veel succes!
pi_155531678
Anderen hier die morgen de eerste selectieronde hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')