Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 00:31 |
Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Heule handige Traffic Management Guide: http://www.reddit.com/r/C(...)ion_gaming_the_game/ Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meerder klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg Zonebare wandelpaden Commercial demand fix Elevated train tracks Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen Traffic Query tool Geen verdwijnende auto's Proper hardness (Niet te combineren met despawn) First person camera Dynamic resolution Automatic bulldoze 25 tile unlock mod Mods en toch achievements Tree Brush Mod Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) Wat doe je hier nog? Ga spelen. | |
Trebo | zaterdag 21 maart 2015 @ 00:54 |
Ik vind die workshop ideaal. Je hoeft niks te downloaden, gewoon abonneren en klaar. Dat het 1 grote onoverzichtelijke bende is, ben ik wel mee eens. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 21 maart 2015 @ 01:12 |
Het abonneren zorgt toch juist voor de download? | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 01:12 |
Alles valt of staat bij de implementatie, als een game steam support heeft is dat gewoon the way to go imho.. als ik kijk naar de nexus zie ik al een aantal zaken waarvan ik denk dat een normale gebruiker bij zou afhaken: 1) registratie op de site om bestanden >2mb te downloaden 1a) "premium" en slow servers fileplanet all over again 2) optionele download manager (NOG een programma erbij dat op de achtergrond mee pruttelt) 2a) mods worden niet up-to-date gehouden als ze zijn bijgewerkt 3) handmatige download = zelf klooien met juist uitpakken en plaatsen van de mod files, met alle mogelijke bende van dien (dependency hell van SC4 bekend mee?) 4) geen check op compatibility met je game versie Sure, de dependecy hell zit nu ook nog in steam, maar dat willen ze gaan fixen.. De andere punten zijn niet van toepassing bij steam. Er zijn imho genoeg filter mogelijkheden (soort mod/asset + eventueel een niveau) De collecties zitten, vanuit een ontwikkelaars oogpunt 100% logisch in elkaar: De assets zelf zijn unieke entiteiten, een collectie bestaat uit een verzameling van entiteiten die als unieke entiteiten worden geinstalleerd Om even een analogie te trekken: een lamp is een entiteit die opzichzelf staat, een kroonluchter is een verzameling van entiteiten die tegelijk werken, maar ook los gebruikt kunnen worden.. betere analogie kan ik nu even niet bedenken, maar dit leek wel aardig, ik hoop iig dat het duidelijk is | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 01:13 |
niet alleen de download, steam houdt hem ook nog eens up-to-date voor je | |
Trebo | zaterdag 21 maart 2015 @ 01:13 |
Ik vergelijk het dan ook met Simcity4 en Simtropolis en het naar de plugin map kopiëren. | |
Jump | zaterdag 21 maart 2015 @ 01:18 |
Nadeel van veel metro/buslijnen: probeer maar eens de juiste lijn te bewerken! Je zou ook de metro en buslijnen apart moeten kunnen bekijken. Als je metrolijnen ongeveer de banen erboven volgen is het moeilijk te oriënteren. Buslijnen aanmaken gaat ook niet zo vlot, de gebouwen zijn te wit op die view. 14% gebruikt het openbaar vervoer. Opmerkelijk veel files minder sinds ik het aangelegd heb. Kost je dan wel wat ook. Kunnen ze nog verder staan? | |
RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 02:53 |
Ik denk dat ze het beheer van OV gemakkelijker zullen maken in de loop van de tijd, wat meer Cities in Motion elementen kan geen kwaad en kan het spel goed gebruiken. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 02:56 |
http://steamcommunity.com(...)11095553&searchtext= KOEKOEK TERRATATATAFORMING kost wel geld ingame | |
RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 03:01 |
Erg gaaf. Maar ik wacht het nog even af, ik ben toch nog aan het sloeberen. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 03:01 |
Ga m'n oude stad weer laden, heb toch miljoenen en veel te slopen | |
RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 03:03 |
Hmmm, dat is inderdaad een idee. Maar nee, ik ga nog even verder met m'n nieuwe dorp. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 03:11 |
Errm. Het is buggy als de pest en 1 bergje kostte me bijna 2 miljoen, waarna hij zomaar verdween. Er was dus niks veranderd, maar wel al het geld weg | |
Trebo | zaterdag 21 maart 2015 @ 03:16 |
Da's wel erg gaar zeg | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 03:17 |
Ook snapte ik geen reet van de icons en de controls, nu even spieken in de map editor | |
RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 03:20 |
Jep, ik wacht het nog wel even af, laat anderen maar testen. | |
G3F | zaterdag 21 maart 2015 @ 03:40 |
Ben benieuwd! Mijn huidige stad: Overview Drukste knooppunt / Achterlijke haven Ik snap alleen niet waarom alles via deze haven moet, heb ook nog een andere met een gunstigere toestroom + 2 goederen stations die amper gebruikt worden (een zit praktisch naast de haven) | |
G3F | zaterdag 21 maart 2015 @ 03:51 |
Ik ben trouwens op sommige plekken onramps aan het gebruiken als rondwegen, gezien sommige voertuigen hier de voorkeur aan lijken te geven tov de kortste route over "gewone" wegen is dit een goede manier om je verkeer uit te dunnen in bijv woonwijken. [ Bericht 3% gewijzigd door G3F op 21-03-2015 04:10:36 ] | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 04:03 |
Het is even uitvogelen hoe het werkt. Maar dan heb je ook wat. Maw, het valt behoorlijk tegen. De ene keer werkt een kuil maken wel, een andere keer staat er ineens een berg waar je een kanaal verwacht. Het graven gaat zóóó traag, ik had wel 5 van die gezichtjes kunnen tekenen, zónder tree brush. Graven is goedkoop, pas als je bergen gaat maken vliegen de miljoenen erdoor, zonder dat ie aangeeft hoeveel je berg gaat kosten. Laat de muis los en zie hoe je geld verdampt. Ctrl + Z is ongedaan maken, wel handig. + Het werkt - Het werkt kut. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 04:07 |
Wonderbaarlijk genoeg is m'n eerste stad weer helemaal opgebloeid en komt er nu 60,000 per week binnen En bevolking is gegroeid met 17.000 terwijl ik met die kutsmilie bezig was. wtf | |
G3F | zaterdag 21 maart 2015 @ 04:15 |
Je bent er ook flink wat ingame jaren mee bezig geweest... en eerlijk, wie wil er nou niet in een stad wonen met een reuze smiley als landmark | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 04:19 |
Meh, het is best een kutstad nu ik het zo weer terug zie. Maar toch loopt het allemaal weer soepel na die patch Ga 'm misbruiken voor achievements denk ik Wil altijd wel in een stad wonen met een grote smilie | |
G3F | zaterdag 21 maart 2015 @ 04:30 |
Jaa de patch heeft veel goed gedaan! Ook een paar goede functies toegevoegd | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 04:40 |
Hoop echt dat ze wat met terraforming gaan doen. Had in een interview gelezen dat ze er zelf nog niet helemaal over uit waren of het ging werken. En nu er is er een mod voor! Dus HUP CO, aan 't werk | |
G3F | zaterdag 21 maart 2015 @ 04:56 |
Jaa zeker, alleen laat de mod wel zien dat t toch nog niet helemaal werkt | |
Trebo | zaterdag 21 maart 2015 @ 05:04 |
Toch vreemd dat Will Wright het 13(!) jaar geleden met SC4 wel voor elkaar kreeg om je dit tot in de perfectie te kunnen laten uitvoeren. Maar ik heb dan ook 0,0 verstand van devven. | |
SuperHarregarre | zaterdag 21 maart 2015 @ 05:14 |
Dat was dan ook iets makkelijker qua topografie maar ik denk dat nog wel gaat lukken. Het is nu even uitvogelen hoe en wat. | |
Drebbelman | zaterdag 21 maart 2015 @ 05:31 |
Ik bedacht me dat het eigenlijk wel vreemd is dat er geen high density office zone is. Mijn kantoorgebouwen worden niet echt hoog, maar heb wel een twintig verdiepingen tellende hamburgertent in mijn centrum. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 21 maart 2015 @ 05:32 |
Kun je toch per zone instellen of niet? | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 05:40 |
Welk level zijn je offices? http://steamcommunity.com(...)11164732&searchtext= Extended Public Transport UI | |
Drebbelman | zaterdag 21 maart 2015 @ 05:44 |
Op vier blijven ze een beetje hangen met de reden 'nog enough services' | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 05:45 |
Eh? Ze gaan maar tot 3 ? | |
Drebbelman | zaterdag 21 maart 2015 @ 05:48 |
ohja.. had het niet gecheckt.. dan blijven ze hangen op 2 ze halen in elk geval het hoogste lvl niet.. misschien moet ik dan maar eens gaan overdrijven met het aantal parken. iemand heeft btw een stad gemaakt met alleen maar 1x1 plots. lijkt al meer europa zo | |
Trebo | zaterdag 21 maart 2015 @ 05:49 |
WTF? Ik wil gaan spelen.. moet ik het spel weer opnieuw downloaden? Het is gewoon helemaal van mijn laptop af.. koekoek | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 05:49 |
Het kan wel eens helpen een school bij Offices te plaatsen Dat is weer een ideetje voor m'n dorpjes! Ziet er tof uit | |
SuperHarregarre | zaterdag 21 maart 2015 @ 07:04 |
Ah, interessante techniek heeft hij gebruikt. Steeds 1x1 met een gat ertussen en als er een gegroeid is opvullen. Alleen is de invulling dan nog steeds niet echt realistisch omdat de huizen verkeerd staan. In plaats van een rijtjeshuis zijn het nu allemaal losse rijtjeshuizen. Dat is het enige jammere van Skylines. Europese steden werken gewoon niet. | |
Danny | zaterdag 21 maart 2015 @ 07:15 |
De workshop is baas. Als alternatieve sites beter werken dan heeft dat twee redenen. 2: De integratie met steam is gebrekkig vanuit de game zelf. maar 1: piracy. | |
SuperHarregarre | zaterdag 21 maart 2015 @ 07:18 |
Als het goed wordt uigevoerd is de workshop geweldig. Hier is dat het geval, alleen hadden ze die categorieën echt goed moeten hebben bij de launch. Nu zit er zoveel in de verkeerde categorie... Overigens, aan het verkennen voor volgende project. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 09:05 |
Jij bent een held. | |
Jorwol | zaterdag 21 maart 2015 @ 09:11 |
| |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 09:54 |
Ik begin nu wel echt te balen dat ik geen assets als buildings kan gebruiken. Als ik over m'n stad heen ga (nee, niet zo, scrollen), mis ik echt nu 'oooh wat schattig, een aldi' momentjes. Ofzo. Meh. Ik wil 'n fix . [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2015 09:54:51 ] | |
Grifte | zaterdag 21 maart 2015 @ 09:59 |
Succes, dat zou wel erg vet zijn. | |
Scorpie | zaterdag 21 maart 2015 @ 10:04 |
Zeker zo'n Russische vpn dinges gekocht voor weinig, dan krijg je dat. | |
Danny | zaterdag 21 maart 2015 @ 10:05 |
waarom kun je die niet gebruiken dan? | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 10:10 |
Worden niet geladen, schijnt bug te zijn. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 10:14 |
Ben nu windows aan het downloaden en straks installeren, kijken of het daar beter gaat met assets. | |
BarryOSeven | zaterdag 21 maart 2015 @ 10:25 |
Zo weekend! Tijd om eens een mod te gaan maken. Aangezien je simpel moet beginnen heb ik een lijp WoW character uitgezocht (vooral omdat daar een 3d model van beschikbaar is) http://db.vanillagaming.org/?npc=4543#modelviewer Iemand een idee waar de documentatie staat over hoe een mod gemaakt moet worden? Vanavond moet Thalmos door mijn stad zijn DOOM verspreiden. | |
G3F | zaterdag 21 maart 2015 @ 10:25 |
Ik heb tzelfde op Mac. Intersections werken, maar gebouwen e.d. Hoo maar... | |
Der_Kannibale | zaterdag 21 maart 2015 @ 10:25 |
Dit is mijn grootste stad tot nu toe. Loopt nog niet helemaal lekker wel 75K inwoners. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 10:42 |
Idd. irritant he Maar goed, CO gaat het fixen, maar de vraag is wanneer.. | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:00 |
volgens mij kan je cims niet modden | |
SeculasStatius | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:00 |
Gister maar even de moeite genomen om alle goeie SimCity 3000 en SimCity 4 soundtracks te downloaden, zodat ik tenminste met de juiste muziek weer lekker steden kan gaan bouwen. Muziek van C:S is ook best ok, maar haalt het niet bij de tracks van SC. Wel 'jammer' dat de mods zo ontzettend snel gaan op dit moment, ik heb steeds het gevoel dat ik iets mis | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:04 |
niet toevallig een russische/VPN key gekocht? bug in steam wellicht? | |
SeculasStatius | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:12 |
Ook een hele grappige gedachte: ze hebben de 500.000 sales al gehaald. Steam houd rond de 30%, en rekent maandelijks af. Zeg: 500.000 x 20 EU. Bij CO zitten ze deze dagen te F5'en op hun telebankieren website, wachtend op de initiële betaling van hun eerste miljoenen Ze gegunt. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:15 |
Paradox is uitgever, dus zal ook wel wat krijgen denk ik? Of werkt dat anders? | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:19 |
Zou ik het hiermee vloeiend kunnen spelen? -Processor - AMD Trinity A4-5300 2 x 3.4Ghz (3.7Ghz in Turbo stand) -Moederbord - MSI FM2 A55M-E33 (ondersteunt tot 16GB werkgeheugen ) videokaarten) -Videokaart - ATI RADEON HD 7480D 1024mb DirectX 11 HDMI -Hardeschijf - WESTERN DIGITAL 1TB SATA III 7200RPM -Geheugen - KINGSTON 4GB DDR3 1600MHZ -->levenslange Garantie -Geluid - 5.1 HIGH DEFINITION Level Audio -USB 2.0 aansluitingen - 4x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0 aan de voorkant | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:21 |
www.canyourunit.com | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:22 |
Ik heb dat ding nog niet. | |
SeculasStatius | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:23 |
Tuurlijk Maar voor een dev team van ongeveer 10 man is dit een verpletterend succes En het lijkt zo simpel dat je je echt afvraagt waarom ze dit bij EA met SC 2013, met hun 100en devs niet doorhadden | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:25 |
Oh zeker een succes . En het is ze idd gegund . | |
Sejt | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:43 |
Het verkeer stopt daadwerkelijk als een weg onder water staat. Prachtig - dat was post release tijdens de streams niet zo. | |
BarryOSeven | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:46 |
Zo als het goed is eerste test mod af. Werkt dit bij iemand? http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411307025 Nu kijken of ik een RSS feed kan feeden aan Chirper | |
Danny | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:48 |
er was toch al een chirp killer? http://steamcommunity.com(...)tsearch§ion=home | |
BarryOSeven | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:49 |
Oh weet ik niet, was een regeltje code. Meteen even kijken hoe je iets in die workshop zet, maar dat is wel enorm eenvoudig dus. | |
Danny | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:50 |
ja, dat heeft niet echt een steile leercurve | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:52 |
als ik het een en ander zo lees mag je er van verwachten dat die bak het totaal niet kan draaien: videokaart + CPU zijn beide pure bagger voor games.. zelfs de snelste in de AMD Ax reeks, de A10-6800K vond ik persoonlijk te zwak om games op te spelen, al zou het daarmee waarschijnlijk wel kunnen op een fatsoenlijke resolutie. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:52 |
Jammer dat mijn pc dit niet aan kan | |
BarryOSeven | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:55 |
Wat een kutapi heeft die Chirper zeg. Alleen maar getters voor de messages, wat heb ik eraan om de chirps met "You lost your #black wallet" uit te lezen? Ik wil zelf Chirps toevoegen! Maar dat kan dus niet helaas | |
BarryOSeven | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:57 |
Komt er dus op neer dat het enige nut van die vogel is: "Leren hoe je een mod maakt om die vogel weg te halen" Misschien komt het in de toekomst nog | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:57 |
http://steamcommunity.com(...)348&searchtext=chirp het KAN wel kennelijk | |
Earl_J_Hickey | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:58 |
Gisteren Cities gekocht en verkocht aan het spel voelt echt weer als SC4. Ik zag een paar foto's voorbij komen van bosbouw en boerderijen hoe maak je die? Of is dat gewoon via light industrie? | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:59 |
District er van maken en dan als forestry of farm district taggen | |
BarryOSeven | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:01 |
Interessant, eens even code doorkijken hoe ze dat gedaan hebben. API docs doen anders vermoeden. Het is wel link met die mods trouwens, er zit geen sandbox omheen. Het is dus mogelijk om een trojan te schrijven als mod | |
G3F | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:02 |
Hoe gaat dit eig met oil en ore? | |
BarryOSeven | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:03 |
Ah ze maken gebruik van het DebugOutputPanel.AddMessage van de developers. Heel slim, eens kijken of ik nu.nl erin kan bakken. | |
DeeCruise | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:04 |
Als je deze nog moet kopen dan hoop ik dat het voor kleingeld is. Je cpu is echt een enorme bottleneck, en als ik zie dat mijn cpu al flink belast wordt zodra je stad groter wordt en je gaat zoomen en dat deze een cpu benchmark heeft die dik 4x zo hoog scoort als die AMD van jou denk ik dat je niet ver gaat komen met deze game. | |
Danny | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:09 |
of fok.nl | |
Der_Kannibale | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:13 |
Precies hetzelfde. En als je een olie district maakt waar niks in de grond zit, wordt het geïmporteerd via een haven of vracht treinstation. | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:14 |
Ik bouw ook eens een dam hoor. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:15 |
Hmm, game draait beter op windows, en ik heb mods. Tot volgend jaar mensen | |
Jorwol | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:16 |
Held | |
SuperHarregarre | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:17 |
Moeilijkste deel van de Kuip zit erop, denk ik. Onder de 400 tris voor lastigste geometrie, dus dat is wel goed volgens mij. Zeker omdat zo'n stadion maar een keer in je map komt. Nu de rest nog. Lichtmasten uiteraard ook, en de poortjes aan de stationzijde met de letters erboven. Edit: Let niet op de afmetingen rechts, kan achteraf gewoon schalen naar 100+. Moet nog wel even kijken wat de max ploppable is. | |
Augustus_Thijs | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:17 |
Ook maar binnengehaald, voelt inderdaad als de game die SC5 had moeten zijn | |
Danny | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:18 |
omg die gaat zo mooi worden | |
G3F | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:21 |
Hmm zo dan maar even kijken, ik was namelijk in de veronderstelling dan je bij districts enkel farming en woodland kon selecteren. | |
DjinN | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:21 |
Briljante game dit | |
G3F | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:26 |
Was ook wel te verwachten aangezien elke game op Mac best bagger loopt bij mij. En volgensmij ligt dat niet aan mn specs Speel(de) je op een Macbook, iMac of Mac Pro? Edit: Draai je Windows eig op je Mac of een Windows machine? | |
BarryOSeven | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:29 |
Yup. ik zal kijken of ik een menutje kan maken met een lijst van feeds, met default natuurlijk fok.nl | |
baggerbaas | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:35 |
92k inwoners Grootste gedeelte industrie er maar uitgegooid en dat scheelt echt enorm veel verkeer | |
Sejt | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:36 |
Jij bent een Held. | |
Fred | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:37 |
Zo, na twee dagen niet spelen (mijn ogen werden wel heel erg klein en het huis was een bende) mag ik van mezelf weer aan de slag. | |
tweemeter | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:38 |
| |
Sejt | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:38 |
Lekker op je balkon zitten. | |
f00t | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:43 |
Ontzettend vet spel. Ik zie bij jullie verschillende kleuren voor verschillende metro-lijnen. Is dat een mod? Ohja, en what to do als het water na je dam op is? Ik kan over de grond daar lopen. [ Bericht 9% gewijzigd door f00t op 21-03-2015 13:13:14 ] | |
ElmarO | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:43 |
Erg tof zeg. Op een metrotrein klikken, dan kan je de kleur en de naam van de lijn aanpassen. Idem voor bussen en treinen. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:51 |
Macbook Pro retina uit 2013, bootcamp installatie . Wel aardig wat naar low gezet qua texturen enzo. Spel startte eerst op max reso met alles op max, 1fps | |
G3F | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:09 |
Ja idem hier, gelijk alles naar medium gebracht. Ga bootcamp ook maar eens uitproberen dan. Thanks | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:09 |
http://steamcommunity.com//sharedfiles/filedetails/?id=408638011 | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:12 |
Kan het spel vloeiend spelen met een A10-5800K Wel niet op de hoogste settings, maar toch Dat is wel baas | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:14 |
uit nieuwsgierigheid: welke settings gebruik je? | |
f00t | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:15 |
In welke view kan je dit doen? Want als ik in de subway-view zit gebeurt er niks (als ik links of rechts klik op een trein) | |
Fir3fly | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:18 |
Is er al een mod om die verplichting om alles aan een weg te bouwen weg te halen? Ik vind het schijtirritant dat ik niet gewoon metro en treinstations neer kan zetten zonder eerst te moeten gokken met een gare weg. | |
tweemeter | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:19 |
Lekker kloten met camera effecten. Dit ziet er uit als zo'n online spel waarbij alles geprerenderd 2D is. En een kleurplaat | |
jogy | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:21 |
Moet je de algemene OV view nemen die je bij de info-views kan vinden. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:24 |
1600x900 windowed ( wel beetje ) Textures - High Level Of Detail - High Shadow Quality - Medium Shadow Distance - Far AA enabled. Anisotropic Filtering - Disabled. Grain filter op 0 Tilt Shift rond de 75% Wel af en toe een crash bij het opstarten/afsluiten/naar main menu terugkeren maar verder speelt het wel lekker. En dat gecrash ligt meer aan de game volgens mij dan de pc | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:30 |
en dat met de ingebouwde videokaart van die A10? netjes | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:33 |
Verbaasde me wel eigenlijk. Wel wat framedrops in m'n grote stad als ik inzoom op het drukke gedeelte maar totaal niet storend. Met die Ambient Occlusion mod werd het al wel heel snel minder, net zoals bij die Cell Shaded mod En er komt flink wat herrie vanaf na een tijdje spelen | |
tweemeter | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:36 |
Betere kwaliteit. Zo is het net of je een lelijke kopie ingekleurd hebt. Ik houd op, ga wel stadje bouwen. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:37 |
Kan dankzij de Terraform mod niet meer op Huisjes, auto's en cims klikken Wacht wel tot ie verbeterd is. Tennis! http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411112582 Nu nog Strandvolleybal, Go Karts, een openluchtzwembad mooier dan die standaard assets die gecreëerd worden, een sportschool enz enz [ Bericht 34% gewijzigd door Divje op 21-03-2015 13:46:22 ] | |
tweemeter | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:47 |
Ik wil gewoon molens en dijken in plaats van pompen en dammen | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:49 |
Voor dijken -> Terraform Mod. Die eigenlijk alleen fatsoenlijk te gebruiken is als je unlimited money hebt Zag op Paradox forum wel een molen voorbij komen als WIP. Hopelijk wordt die snel op de workshop gezet | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:55 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408928437 hehe | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 13:59 |
Metro- en treinstations gaan nog wel, maar bij vliegvelden erger ik me ook mateloos aan dat het aan een weg moeten worden gebouwd ja. | |
SuperHarregarre | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:01 |
Twee ringen af, nu nog het deel op de grond en daarna werken aan de buitenkant. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:02 |
Eindbaas Nog een keer voor de mensen die 'm gemist hebben: http://steamcommunity.com(...)11164732&searchtext= Overzicht in je OV | |
Sylv3se | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:10 |
Ik zat even op Metacritic te kijken, een userscore van 9.3. Dat is zeldzaam op Metacritic | |
Fir3fly | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:15 |
Excellent. | |
Fir3fly | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:17 |
Eigenlijk bij alles vind ik dat irritant. Parken ook, waarom moeten die hemelsnaam aan een weg gebouwd worden? Ok je kan de weg weghalen en vervangen door zo'n halfgaar voetpad maar het is het toch nét niet . Dan vind ik de SC4 aanpak beter, je mag alles overal plaatsen maar als er geen weg langs loopt werkt het gewoon niet en krijg je daar een melding over. | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:18 |
dat niet alleen, volgens mij had je bij vrijwel alle gebouwen in SC4 de keuze wat voor soort weg er voorlangs liep.. | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:19 |
Dat laatste gaat hier wel lastiger doordat je wegen vrij mag bouwen (lijkt me). | |
Fir3fly | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:21 |
Optie om het gebouw met een kant en klaar stukje weg voor de ingang laten komen. Was in SC4 ook mogelijk. | |
Fir3fly | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:22 |
Klopt. Dat mis ik trouwens ook een beetje. In SC4 had je nog een onderscheid tussen Road (weg) en Street (straat). Dat heb je hier niet echt. En zeg nou zelf, in hoeveel steden zie je zesbaans wegen door het centrum? | |
Fred | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:26 |
Dat is wel grappig, een voetgangerspad kan een auto spawnen | |
tweemeter | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:35 |
Wat is dit Pyong Yang? | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:44 |
Jezus vent, lijkt Noord-Korea wel. | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:44 |
Oh, spuit 11. | |
SuperHarregarre | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:45 |
Zo voelen al die zesbaanswegen door de binnenstad in bijna ieders stad in CS wel een beetje. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:46 |
Ligt dit aan mij of zijn je flats heel fel ingame | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:47 |
Nou, bij mij staat er altijd minstens 1 lange rij auto's op 1 rijstrook hoor. | |
SuperHarregarre | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:48 |
Apart, bij mij zijn ze minder fel. Zal 't zo even checken. Heb door al dat modelen amper tijd om 't spel zelf te spelen. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:49 |
Kan ook aan m'n Blockbuster LUT liggen, denk dat dat het is. Schakel ze voor deze regio alleen wel ff uit, vallen beetje uit de toon in zo'n dorpje Maar, complimenten, zien er goed uit ingame | |
SuperHarregarre | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:50 |
Hehe, ja, is altijd lastig. Ook wel jammer dat ze niet zoals in CS4 een keuze geven wat je wel wil groeien en wat niet. In SC4 kon je verschillende stijlen kiezen... Trouwens, ik denk dat er eerder iets mis is met de LOD ofzo. Moet me daar nog even wat over inlezen. De tilt-shift lijkt zeg maar iets sterker waardoor dat felle ook versterkt wordt, denk ik. Wat wel gek is, is dat de kleuren niet helemaal lijken te kloppen. Echt lastig nog allemaal. Gelukkig is de Kuip ploppable, kan ik 'm wat uitgebreider testen. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:52 |
Misschien dat daar verandering in komt als ze die European Pack releasen. Dat je kan kiezen wat welke stijl gebouwen je wilt in je stad. Zou ik wel toejuichen iig En bij nader inzien geldt het niet alleen voor jou gebouwen, ook standaard gebouwen zijn erg fel soms. Ligt eraan hoe ik de camera draai | |
SuperHarregarre | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:55 |
Mja, dat van die kleuren bovenaan is nog steeds wel gaar. Zo zie je dat de ene een witte bovenkant heeft en de ander een geelachtige. Gekke is dus dat de textures voor die twee gebouwen precies hetzelfde zijn met uitzondering van het middengedeelte. | |
Fred | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:58 |
Wat kan je natuurlijk het beste onder water oppompen | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:01 |
Als de camera gedraaid word krijgt de rode versie een blauwe gloed, en is de gele normaal. Het ligt denk ik echt aan die Blockbuster LUT. Zonder een LUT zien ze er normaal uit | |
f00t | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:07 |
Ja! Dankjewel! Kleurtjes! | |
SuperHarregarre | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:09 |
Hmm, okay. Ik heb in mijn map zonder LUT ook nog wel zoiets vaags. Alleen het probleem is dat ik niks gewijzigd heb in de instellingen voor kleuren, dus ik zou ook niet weten hoe ik 't moet fixen. Het kan zijn dat het spel bij verschillende klimaten iets anders doet...maarja, geen idee hoe dat te counteren. | |
einschtein | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:16 |
Texture details maar op low gezet, de rest kan op hoog zonder dat de boel hapert. Ziet er iig beter uit.:P | |
Trebo | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:18 |
Ik heb het spel via Steam gekocht. Heb geen letter Russisch gezien. | |
Fred | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:21 |
Langzaam wordt het wat drukker. Het helpt dan ook wel als je een niet alleen een ingang naar je kantorenwijk maakt, maar ook uit een uitgang | |
Marcus_Zaagius | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:25 |
| |
Qunix | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:26 |
http://steamcommunity.com(...)09070901&searchtext= http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409272338 http://steamcommunity.com(...)10388969&searchtext= http://steamcommunity.com(...)11078362&searchtext= http://steamcommunity.com(...)11252848&searchtext= [ Bericht 18% gewijzigd door Qunix op 21-03-2015 15:32:02 ] | |
valek | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:30 |
Doe je ook meteen het PSV stadion? | |
BarryOSeven | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:37 |
Hopatee, de halve dag bezig geweest met het opzetten van de IDE, maar het is gelukt. De eerste tweet is binnen vanaf de plugin. Nu de RSS reader bouwen | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:37 |
Duurt nog 2 maanden voordat die gozer 'm wil releasen omdat ie niet kan UV Mappen | |
Danny | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:38 |
welke setting is dat, want ik vind 'm wel mooi eik | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:40 |
Ik moest denken aan las ramblas (oid) in Barcelona zo met dat loopdeel in het midden | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:42 |
Wat is het? Een busstation of een terminal? | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:43 |
De aldi | |
Zocalo | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:45 |
Fuck Ik dacht even leuk een nieuwe wijk aan de overkant van de rivier te bouwen. Nu staat er door de helft van mijn stad een file, van de afrit tot over de brug naar de grote rotonde. Maar eens goed kijken hoe ik dit probleempje ga oplossen | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:45 |
Volgens mij gewoon een busdepot | |
Qunix | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:48 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406567668 | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:48 |
Ja, dat heet toch een terminal ingame, of zeg ik nou wat raars? | |
Black-Hole | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:48 |
Hoe heb je die brede voetganger promenades gemaakt? Ziet er wel tof uit eigenlijk (mist iets minder breed) | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:49 |
Crack den | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:49 |
Ingame heet dat Bus Depot toch? Maar het lijkt op een terminal waar bushaltes in kunnen | |
Qunix | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:50 |
De mods maken de game echt extreem tof Ik wacht nog op een kleur correctie mod voor gebouwen en auto's. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:51 |
Wie gaat die Baccicinacitiiti fontein maken | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:52 |
Die zijn er al. Filters en zo staan gewoon in de Workshop. | |
Qunix | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:57 |
Ah! http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406960822 Die denk ik. | |
Zocalo | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:58 |
Hoe heet die? Kan hem niet vinden onder Pisa? | |
Zocalo | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:59 |
Welke gebruik jij allemaal? | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:00 |
Komt binnenkort op de workshop Heb de screen van paradox forums geplukt in het WIP-topic | |
Qunix | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:00 |
Nog niets. Ik wacht tot Paypal mijn geld heeft zodat ik de game kan aanschaffen. Wel ben ik allerlei mods zoeken alvast. Er zijn er zo veel toffe! | |
Qunix | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:02 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409554630 Paintball | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:12 |
En voetbal, tennis, nep honkbalveldjes, kerken, McDonalds, Burger King, Lidl, wietplanten, dickbutt standbeeld en nog veel meer | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:13 |
By Azura! | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:14 |
http://community.simtropo(...)gh-residential-lvl5/ Dit is trouwens wel een echt mooie flat | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:15 |
Wel realistisch, er zijn maar drie parkeerplaatsen. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:17 |
Die had ie beter weg kunnen laten ja er zijn genoeg parkeerplaatsen in de workshop te vinden | |
SuperHarregarre | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:19 |
En nu ga ik pitten. | |
ElmarO | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:22 |
Ziet er inderdaad erg netjes uit. | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:23 |
UV mappen? | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:24 |
Zoiets ja. Geen idee verder, ben niet zo thuis in die wereld http://forum.paradoxplaza(...)f5912a8e257134422fac | |
SuperHarregarre | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:33 |
Texturen. Het is op zich wel vrij lastig maar als ik zijn mesh (gebouw) zie is 't wel te doen. Veel rechthoekig. Het kutte van UV mappen is dat je veel tijd kwijt bent met het precies neerzetten van alle delen, en het uitknippen van de verschillende onderdelen. Het is niet zoals met world editors dat je gewoon een muur selecteert en een texture kiest. Helaas... | |
einschtein | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:34 |
Niet het mooiste, maar goed. Tweede stad. Zodra ik -flink?- wat budget heb, wil ik een betere stroom voorziening maken. Zodat ze niet verspreid staan. Even iets voor inrichten oid. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:35 |
Ik heb dus totaal geen idee hoe het moet. Heb wel een geinig model van de Montevideo, met textures, maar weet niet hoe ik die textures fatsoenlijk kan mappen Gewoon een fbx bestand van 3dwarehouse trouwens, wou het testen maar gaf het al snel op. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:38 |
Ik zoek gewoon de plek op waar het het hardst waait en flikker alle dingen op een hoop, doet niks af aan de energieproductie als ze mekaar in de weg staan Toch? | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:41 |
Ja. Maar meestal stap ik zo snel mogelijk over naar windmolens op het water. | |
SuperHarregarre | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:41 |
Probleem is dus dat je moet kijken waar je dezelfde textures kunt gebruiken en die delen dan over elkaar leggen, dat kost veel tijd. Ik kan de Kuip als newbie wel in 3-4 dagen modelen maar texturen kost me nog wel een paar dagen extra. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:41 |
Zorg ervoor dat er weinig bomen in de buurt staan. Door mijn bebossingsdrift leverden ze individueel 2MW minder | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:45 |
Ik ook, maar zit op een map waar die krengen hooguit 11MW produceren, da's de moeite niet. Gelukkig is mijn stad nu zo groot dat ik een nuclear powerplant neer heb kunnen zetten | |
SuperHarregarre | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:45 |
Nog eentje van Kuip-project: | |
Fred | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:46 |
Zo lijkt het al heel wat: Maar eigenlijk heb ik nog maar een klein stukje vol gebouwd: | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:50 |
Ziet er echt heel tof uit met die brede boulevards | |
Kreator | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:01 |
Hij doet het weer! Schaduwen uit en alles op medium. Draait als een zonnetje op mn ouwe kaart. | |
Vlinderbom | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:01 |
als je in je stad alles op 0% belasting doet, willen mensen dan meer in je stad wonen? | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:14 |
Waarom kom ik nu pas achter die road upgrade tool | |
einschtein | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:15 |
Klopt, alleen ik wil zo snel mogelijk over naar de windmolens op het water. Alleen plek het dichtste in de buurt levert maar 7MW op atm. | |
BarryOSeven | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:22 |
HOPPATEE! De Fok! berichten worden binnen geslurpt! edit: oke zit bugje in met die onderste titel, moet niet worden afgesneden omdat kort | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:26 |
hoe heb je die ruimte tussen die wegen gevuld? gewoon voetpaden? en ik zag in een andere screenshot dat je 2 extra knopjes had "Collide" en "pillars"? | |
Qunix | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:27 |
Ik heb hem nu ook binnen! | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:27 |
| |
einschtein | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:39 |
Zit alleen even met die kruising. Alle vrachtwagens slaan daar linksaf (van hun point of view) om naar de industry te gaan. | |
RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:48 |
Dat vraagt om veel meer bruggen. | |
BarryOSeven | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:50 |
En #nu nl er ook bij. | |
RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:50 |
Mijn huidige stad: Het gaat heel langzaam door de hard mod in combinatie met de proper hardness mod, bij proper hardness moeten de bewoners wealth verzamelen door op het werk te komen, als dat niet lukt dan gaat hun wealth achteruit. | |
RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:51 |
Doet mij denken aan Nederlandse radio zenders in Euro Truck Simulator. | |
einschtein | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:58 |
Problem solved, nu nog even heavy traffic bannen zodat ze de goeie highway exit nemen. | |
tweemeter | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:03 |
Een van die borderlands filters. | |
Danny | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:04 |
| |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:09 |
http://steamcommunity.com(...)11481241&searchtext= Dit soort dingetjes | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:10 |
Man perst groep kind? Waar van FOK! komt dit? | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:10 |
Moet nog 'af' achter | |
Danny | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:17 |
Man perst groep kinderen af | |
valek | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:21 |
Kutzooi. Gaat mijn kat op mijn pc liggen en legt haar potje op de resetbutton. En natuurlijk de laatste 2 uur niet opgeslagen. GVD. | |
RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:25 |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:26 |
Ah, bugje dus. Vond het al vreemd. | |
Zocalo | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:30 |
Hebben jullie een idee hoe ik het verkeersprobleem op moet lossen? | |
RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:34 |
Een ringweg aan leggen en/of een grotere weg dwars door het centrum, plus een aantal kleine bruggen zodat niet iedereen over die grotere brug gaat. Ik zou beginnen met wat extra bruggen en dan kijken of dat het wat oplost. | |
BarryOSeven | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:34 |
Oke en is het nu wachten totdat er op fok of op nu.nl een bericht wordt gepost Heb als het goed is nu de code erin dat alleen nieuwe berichten worden getweet. Denk dat het tijd is om even te douchen en naar de supermarkt te gaan. | |
Shrewd | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:36 |
Het lijkt er op dat die hele rode baan komt vanaf die brug tot en met de uitritten linksonder. Zorg dat mensen sneller/beter de stad in en uit kunnen en wat meer wegen richting die plekken. Die rotonde kan ik niet zo goed inschatten. | |
Fred | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:38 |
Het zijn idd voetpaden. Die knopjes zijn van een mod voor het aanleggen van gestapelde wegen en spoorlijnen. Hij staat hier ergens ook in de reeks.(zit nu op mijn mobiel) | |
RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:38 |
Mijn centrum begint ook aardig druk te worden. Ik zit te denken aan strategische one-way wegen die het verkeer naar de ringweg leidt, maar dan moet ik ook sleutelen aan alle buslijnen. | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:47 |
ah thnx ah die (die heb ik hier zelf langs laten komen, ik installeer alleen niet zoveel mods ) | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:47 |
Ga m'n 2de dorp straks halveren, totaal niet tevreden over Daarna eens beginnen aan een lange landweg (met boerderijen en wat fabrieken, en nog een afslag naar een klein dorpje) richting een groot dorp van ~30,000 inwoners. Mooi klein station dit http://steamcommunity.com(...)11521749&searchtext= | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:53 |
Mijn stad: Het centrum: Highrise aan de overkant van de rivier: Een woonwijk, met op de achtergrond opnieuw het centrum: Op moment van schrijven 74.000 inwoners [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2015 18:55:58 ] | |
Zocalo | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:54 |
Die linksonder zijn opritten, het lijkt er juist op dat het verkeer de stad in vast komt te staan. Ik heb al dat grote netwerk onderop neergelegd in plaats van een normale snelweg die het was, maar dat hielp ook niet. Die rode brug heb ik al uit nood aangelegd om te hopen dat dit het probleem oploste. Niet dus Misschien dat ik dan maar het hele centrum overhoop moet gooien en er grote wegen van moet maken. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:17 |
Heb je een overzicht-screenshot van die wijk op je laatste? Ziet er wel tof uit met die weg omhoog zo. Toren van Pisa is ook in de workshop | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:21 |
Als ik eraan denk zal ik 'm nog maken . Zit nu net weer in OSX en geen zin om weer terug te booten Oh wacht, hij zou hier op moeten staan: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411529597 Hier nog meer screenshots (aantal heb je al gezien hierboven): http://steamcommunity.com/profiles/76561197968306904/screenshots/ [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2015 19:23:44 ] | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:27 |
Ahh, mooi ruim opgezet Ik dacht dat er wat meer hoogteverschil in zat | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:30 |
Ben ik de enige die het in het begin echt onmogelijk vind om iets moois te bouwen met veel ruimte? Kom als snel weer op een vierkant grid uit, anders maak ik geen winst. Ben bijvoorbeeld net begonnen met een stad: Maak maar 230 winst. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:31 |
Optisch bedrog . Nee, alles is best vlak bij mij. En ik vind het wel tof, ik ben totaal niet geordend zoals je ziet. Ik plaats waar ik wil plaatsen, houd geen rekening met wat dan ook, ook niet met verkeer. Ik zie wel hoe het loopt, en als het niet lukt qua verkeer pas ik het dan wel aan. Heb wel bewust een centrum gemaakt waar veel highrise staat, en dan aan de kade van de rivier de low density gebouwtjes. Vind dat zo schitterend | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:31 |
Die bossen hebben trouwens 16 mensen nodig, echt bizar! | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:32 |
In het begin ben ik altijd zoekende, duurt wel een half uur voor de eerste straten er liggen Probeer grids zoveel mogelijk te blenden in het dorp, eigenlijk door om 3 of 4 grids heen gewoon bonkers te gaan met de free-form tool | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:32 |
Ik zou vooral in het begin ook lekker los gaan met bouwen, als je straks dikke winst maakt alles finetunen en mooi maken. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:35 |
Dat probeer ik ook ja haha. Soort van centrum maken met winkels en wat flats. En buitenwijken met alles low | |
Qunix | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:37 |
Vloeiend spelen is het niet, maar als ik thuis speel heb ik een krachtigere machine waar het wel mogelijk beter gaat. Eerste 2 uur gespeeld en het is awesome! Maakt trouwens al de geinstalleerde mods de game trager? | |
NeuNeu | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:39 |
Man, wat wil ik dit spel graag hebben! Gaat alleen nooit lukken op mijn huidige pc of laptop... Zou ¤750 genoeg zijn voor een pc die dit spel redelijk tot goed kan draaien? | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:40 |
750 moet meer dan voldoende zijn, toch Div? | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:41 |
Meer dan genoeg, dit spel is helemaal niet zwaar. | |
NeuNeu | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:43 |
Ow, dat valt me nog mee. Misschien binnenkort maar een nieuwe kopen. Mijn huidige desktop is niet meer dan een veredelde typemachine. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:43 |
Dan kan je kwijlen bij de graphics wel Ga binnenkort toch ff een volwaardige videokaart aanschaffen. Rond de 125 euro is er vast wel een leuk kaartje te vinden | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:44 |
Wel een goede CPU kopen, die is belangrijker dan een GPU bij dit soort spellen. (Misschien binnenkort niet meer met DX12, maar weet niet of dit spel dat gaat ondersteunen). | |
NeuNeu | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:47 |
Weinig verstand van die dingen, maar dus minimaal een Intel i5? | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:49 |
Ja, dat is wel een goede denk ik (ben ook niet zo thuis in de CPU's). Anders gewoon even een topic in DIG openen, daar kunnen ze je sowieso wel helpen. | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:53 |
Vind het wel een beetje jammer dat die dumpplaats en begraafplaats statisch zijn, er verandert geloof ik niks aan de hand van de hoeveelheid die er is gedumpt. Dat vond ik bij onder andere Banished juist tof, daar zag je quarry steeds dieper en dieper worden. | |
Marcus_Zaagius | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:53 |
Hebben jullie ook last van te weinig goed opgeleide mensen met die langzaam ouder worden mod? | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:56 |
Geen last van, vind het wel prettig. | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:56 |
Alles duurt langer, dus ook opleiden. Maar bij mijn stad die zich voornamelijk op de houtindustrie focust is het wel fijn. | |
ElmarO | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:57 |
Een Geforce 750 of Radeon 260X is er wel te vinden rond dat bedrag. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:57 |
Is dat een goede kaart ja? Wil niks van Nvidia. http://tweakers.net/pricewatch/415430/asus-r7260x-oc-2gd5.html Zeg maar dit? | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:01 |
Voor deze game is het prima. Maar je kan ook even wachten, AMD brengt binnenkort namelijk nieuwe kaarten uit, verwacht dat de prijzen van oude kaarten daardoor zal dalen. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:01 |
Oh moet er sowieso even mee wachten, dat komt dan goed uit | |
Tocqueville | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:02 |
Een AMD A10 is ruim voldoende, in tegenstelling tot wat door anderen hiervoor is beweerd. De AMD ligt qua performance tussen recente i3's en i5's in. Multicore gelijk aan de i5, singlecore een stuk minder. Ik heb zelf een A10 6800K met een Radeon R9 280X en ik draai alles vloeiend op z'n hoogst. | |
NeuNeu | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:03 |
Dan heb ik het afgaand op de screenshots toch verkeerd ingeschat. Ik had verwacht dat er veel meer voor nodig was om dit soepel en mooi te kunnen draaien! | |
ElmarO | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:03 |
Yup, was me even ontschoten. Dus met een beetje mazzel kan je dan weer iets sneller krijgen dan een 260X voor dat budget. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:04 |
http://steamcommunity.com/profiles/76561198184548757/screenshots/ AMD A10-5800K met onboard graphics Niet verkeerd toch? | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:05 |
Ik denk dat als je echt richting de limiet gaat, dus 1 miljoen gesimuleerde inwoners, je best wel een krachtige CPU nodig hebt hoor. Krachtiger dan een i3. Moet je de game wel echt tot het uiterste pushen. Voor casual gamen ben ik het met je eens dat een A10 genoeg is, maar als je gaat upgraden kan je net zo goed gelijk rekening met de toekomst houden en een net iets krachtigere CPU kopen dan je nu nodig hebt. | |
Tocqueville | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:07 |
Ga in ieder geval geen AMD A4, A6 of Intel Celeron/Pentium kopen, daarmee kom je niet ver. De A10 6800K van Intel kan het vloeiend draaien, wellicht zelfs zonder videokaart. AMD processoren zijn grafisch veel sterker dan Intels. Volgens mij moet je dit spel wel makkelijk op high kunnen spelen met een AMD r7 260(x) videokaart. Als je zelf een pc kunt bouwen (is vrij makkelijk) is dit vast interessant: http://tweakers.net/revie(...)asisgamesysteem.html | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:08 |
Ik heb trouwens een GTX 970 en een i5 4570, maar dat is niet echt aan de screens te merken geloof ik. | |
NeuNeu | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:09 |
Zelf een pc bouwen lijkt me erg interessant. Zou me ook wat zelfvertrouwen geven op dit vlak voor als ik bijvoorbeeld een keer een nieuwe videokaart of meer geheugen zou willen inbouwen. Echter weet ik niet of dit voor een totale noob te doen is? Zelfs met behulp van tutorials op internet | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:10 |
Een PC bouwen is niet heel veel meer dan alles in de juiste slot douwen, heel makkelijk. | |
Vlinderbom | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:11 |
! | |
Tocqueville | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:12 |
Kort, simpel filmpje. Elke noob kan het. | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:13 |
| |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:17 |
Over pc's kopen; ik heb besloten te wachten. Ga wel sparen voor een echte goeie game pc, ga ik dan wel zelfbouwen. Mede doordat ik van de week weer een filmpje zag van de SteamVR die eind dit jaar uit komt. Zie je het al voor je? In VR vliegen over je mega stad in Cities. Mits er support voor komt | |
NeuNeu | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:24 |
Dan kom je nooit meer buiten en gaat je laatste beetje geld waarschijnlijk naar thuisbezorgd.nl | |
Vlinderbom | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:26 |
true | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:26 |
Zo mooi is het spel nou ook weer niet. | |
einschtein | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:27 |
Inderdaad. Het belangrijkste is dat je de dingen koopt die bij elkaar passen. Dat je niet met een videokaart zit die niet compatibel is met je mobo. Maar voor de rest is het niet heel moeilijk. | |
over_hedge | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:30 |
het in elkaar zetten is geen probleem. het probleem is Probleem is niet in het elkaar zetten. Maar het probleem is als iets het niet doet. Kom er dan maar eens achter wat het is. Als je niet er genoeg er van weet. | |
einschtein | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:33 |
Ik zie dat iedereen trouwens viaducten gebruikt. Met behulp van een mod, of? | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:33 |
Page Up drukken bij het bouwen van wegen | |
einschtein | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:35 |
| |
NeuNeu | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:36 |
Nee okay, maar dat is wel een beetje mijn 'angst' voor VR --> op een gegeven moment is je virtuele leven misschien wel mooier en interessanter dan dagelijks naar je saaie kantoor gaan. Al zal het zo'n vaart wel niet lopen. | |
RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:39 |
Ik zie nog altijd geen verschil tussen DX9 en DX11 in dit spel, ik krijg een flinke performance boost wanneer ik DX9 forceer via de Steam launch options van Cities. -force-d3d9 | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:45 |
Helpt dat serieus ja? | |
einschtein | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:50 |
Eens ff kijken of dat een Steam-only trick is. | |
jogy | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:54 |
Oeh, het is niet goed voor je om door de verzamelingen heen te browsen en gewoon alles te abonneren. . | |
BarryOSeven | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:55 |
Trekt je pc het niet? Dat belooft niet veel goeds dan voor de toekomst. Ben sowieso wel wat verbaast met betrekking tot wat er open staat naar modders toe. Heb nu het ColossalFramework gevonden die het toelaat complete GUI toe te voegen. Zag dat er hier ook een 3D modder bezig was? Hoe zit het met de limitaties op de polygonen, hebben zij dat ingesteld of kun je gewoon erin gooien wat je wilt? | |
jogy | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:57 |
Geen idee, ik ga het nu proberen maar toen ik het net via de steam app toe ging voegen reageerde mijn spel niet meer, in game toevoegen gaat bij mij sowieso kut . | |
Scorpie | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:57 |
Dat is juist episch. Total mod conversions. Fuck yeah! | |
BarryOSeven | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:59 |
Ja ligt ook heel erg aan de modmaker. Heb daarstrak geprobeerd de RSS reader multithreaded te maken, maar dat trekt het spel heel erg slecht en maakt het heel erg instabiel. Het blijft wel mogelijk om een compleet instabiel stuk software in de workshop te plempen. Beter is het denk ik (ook voor in de toekomst) om heel even elke mod na te lopen ingame, of deze niet je performance molt. Anders weet je nooit meer welke mod het nou was | |
DjinN | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:59 |
Ik had toenstraks een brug gemaakt over het water. Ik denk waar rijden die auto's toch allemaal raar. Bleek er een bug in het spel te zitten. Soms gaat de weg over het water gewoon met de bodem van de rivier mee, dus dwars door het water heen | |
BarryOSeven | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:59 |
Ja dat gaan we zeker krijgen als ik dit zo zie en als de community actief blijft. Je zou zelfs gewoon multiplayer kunnen implementeren | |
RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:00 |
Bij mij wel, ik las de tip op het Paradox forum voor Crossfire/SLI gebruikers en probeerde het ondanks ik zelf geen Crossfire heb, en het hielp evengoed een hoop zonder echte verlies in beeldkwaliteit. | |
DutchTrain | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:13 |
Bij Cities In Motion had ik nu een hoop boze gezichten gehad, maar hier is iedereen nog blij met de bus en de metro | |
Marcus_Zaagius | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:15 |
Hoe doe je dat? | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:16 |
rechtermuisklik op cities in steam -> properties -> launch options | |
Marcus_Zaagius | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:17 |
Bedankt. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:19 |
Wie hier kan het eigenlijk nog meer geen reet schelen of het verkeer wel of niet lekker loopt? "Jij wilde zonodig hier wonen, dan heb je maar te accepteren dat je in de file kan komen te staan. Met je hoofd." | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:20 |
het liefst loopt het verkeer enigsinds door, mag best op een enkel plekje wat vaster staan.. ik wil niet dat er een file staat door de hele map heen | |
DutchTrain | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:21 |
Als het vast staat, krijg je ook problemen met de vuilnis, overledenen, industrie etc. De oplossingen die ik hier zie voor kleine dorpjes met grote wegen en rotondes zijn wat teveel van het goede naar mijn idee; het kan best druk zijn met verkeer, maar als het verkeer gewoon blijft stromen is er niets aan de hand. | |
Marcus_Zaagius | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:22 |
Ik vind het geweldig. Lekker naar kijken en als je zin hebt, kijken of je een oplossing kan bedenken . | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:23 |
ik wil kijken of ik zoveel mogelijk de cims de benen wagen kan laten nemen, maar daarvoor heb ik o.a. de range van een metro station nodig... | |
Fir3fly | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:24 |
Ik heb het idee dat mijn stad voor de helft uit dooien bestaat, dat is het enige probleem dat ik heb . | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:24 |
Cities:The walking Dead | |
einschtein | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:32 |
Inmiddels boven een tweede stad gemaakt, plus een industrie-gedeelte gericht op wood. Nu nog even die lelijke highway exit rechts fixen. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:37 |
Nog zoiets: waarom blijven ambulances, brandweerwagens en politieauto's die met loeiende sirenes rondrijden braaf voor een stoplicht wachten? Waarom gaat het gewone verkeer niet aan de kant voor die lui? | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:39 |
dat niet alleen, ook het feit dat ander verkeer moet wachten als ze een gebouw bezoeken vind ik wat vreemd.. | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:42 |
Overzichtje. Entree van het dorpje rechts, maar ook de uitgaande weg richting de Houthakkerij. Dorpje rechts. Als je de andere weg neemt kom je door een klein lintdorpje, waar Los Pollos Hermanos zich met 2! filialen heeft gevestigd. Het andere dorpje met Houthakkerij aan de overkant van de rivier. Moet de dorpjes nog namen geven ja | |
einschtein | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:48 |
Ben je je dorpje en snelweg aan het finetunen, kijk je even later heb je 95k. | |
Yi-Long | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:50 |
Die verhoogde rotonde op het 2de plaatje is erg mooi ... | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 21:54 |
Thx! Zie nu pas dat het dorp rechts op een beest lijkt | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:11 |
Yi-Long | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:12 |
Damn... klote dat mijn Grafische kaart te luidruchtig wordt en ik dus liever nog even wacht op een nieuwe PC met een nieuwe kaart erin, want wil ook snel spelen... | |
Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:15 |
Heb 29% werkeloosheid op een populatie van 8643. 39% van die populatie is net van de basisschool af. De bassischool is de enige vorm van educatie op dit moment. De bevolking is voor 96% tevreden Lekker dom houden dus | |
Yi-Long | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:17 |
Snel, trek ze bij de EU!!! | |
Yi-Long | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:17 |
Oei, laatste |