Gevaarlijke opmerking. Democratie is ok, zo lang je maar stemt wat jij verstandig vindtquote:Op donderdag 19 maart 2015 08:58 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij is de potentiële D66-aanhang prima in staat de gevolgen van hun stem in te schatten. Het is niet zoals bij PVV of SP dat de aanhang tegen zichzelf in bescherming genomen hoeft te worden.
Dit gaat de derde campagne worden om samsom uit het zadel te tillen. Ik weet niet of de reden van mislukken van de eerste twee campagnes al is weggenomenquote:Op donderdag 19 maart 2015 09:11 schreef Hexagon het volgende:
Adri de eerste in de reeks zelfbeschadigingsberichten die we nu ongetwijfeld van de PvdA gaan krijgen
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)isie-en-onherkenbaar
Adri helpt de zaak natuurlijk niet maar hij heeft wel een punt wat betreft gebrekkige binding tussen de PvdA en de kiezer. Overigens hoort dat 'transactiedenken' bij een systeem waar coalities worden gesmeed.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:11 schreef Hexagon het volgende:
Adri de eerste in de reeks zelfbeschadigingsberichten die we nu ongetwijfeld van de PvdA gaan krijgen
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)isie-en-onherkenbaar
Waarschijnlijk wegens drie verkiezingen kort op elkaar. Dan is een leiderswissel te risicovol.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:13 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dit gaat de derde campagne worden om samsom uit het zadel te tillen. Ik weet niet of de reden van mislukken van de eerste twee campagnes al is weggenomen
Joost mag weten waarom.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wegens drie verkiezingen kort op elkaar. Dan is een leiderswissel te risicovol.
Ik had er echter al rekening mee gehouden dat Samsom zou opstappen. Maar hij houdt nog even vol zo te zien.
Heeft de politieke leider van een kabinetspartij dat ooit eerder gedaan?quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wegens drie verkiezingen kort op elkaar. Dan is een leiderswissel te risicovol.
Ik had er echter al rekening mee gehouden dat Samsom zou opstappen. Maar hij houdt nog even vol zo te zien.
Eigenlijk alleen Van Aartsen in 2006. Al was die enkel fractieleider.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heeft de politieke leider van een kabinetspartij dat ooit eerder gedaan?
Maar Samsom zou dan zijn Kamerlidmaatschap moeten opzeggen en dan kan de PvdA iemand doorschuiven, maar waarom?quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen Van Aartsen in 2006. Al was die enkel fractieleider.
Hij moet niks. Maar ik denk dat hij een "dead man walking" is die beter de eer aan zichzelf kan houden.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
Maar Samsom zou dan zijn Kamerlidmaatschap moeten opzeggen en dan kan de PvdA iemand doorschuiven, maar waarom?
Waarom? Nog 2 jaar van het kabinet uitzitten... economie gaat lekker groeien en de volgende verkiezingen heeft pvda weer 35/40 zetelsquote:Op donderdag 19 maart 2015 09:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij moet niks. Maar ik denk dat hij een "dead man walking" is die beter de eer aan zichzelf kan houden.
Goeden troll...quote:Op donderdag 19 maart 2015 08:58 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij is de potentiële D66-aanhang prima in staat de gevolgen van hun stem in te schatten. Het is niet zoals bij PVV of SP dat de aanhang tegen zichzelf in bescherming genomen hoeft te worden.
Wij waren rond 23:15 klaar.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:11 schreef freako het volgende:
Dat tegelijk stemmen, en 's avonds ook nog tellen, moeten we maar niet weer gaan doen. Pas tegen 2 uur thuis vannacht, en dan hadden we ook nog extra tellers. In totaal 1750 stembiljetten zitten tellen..
Volgens de stemmmeester die ik sprak, hebben veel mensen een tekst of tekening op het stemformulier gezetquote:
Toen hadden we ze net zo'n beetje allemaal opengevouwen.quote:
Alleen in utrecht is d66 de grootste in de provincie, vvd in zes provincies, sp in 1 provincie en de rest cdaquote:Op donderdag 19 maart 2015 10:25 schreef speknek het volgende:
Woah D66 pakt weer een boel grote steden.
Bij het waterschap hadden we 20 blanco's en 6 ongeldige. Veel gestreep, en iemand wilde de volgende keer voor de gemeentereiniging stemmen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:23 schreef icloud het volgende:
[..]
Volgens de stemmmeester die ik sprak, hebben veel mensen een tekst of tekening op het stemformulier gezet
Nooit van stukroodvlees gehoord, maar complimenten.quote:
Ja omdat Utrecht twee grote steden zijn en wat dorpjes. In andere provincies heb je wat meer spreiding tussen grote en middelgrote steden.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:27 schreef icloud het volgende:
[..]
Alleen in utrecht is d66 de grootste in de provincie, vvd in zes provincies, sp in 1 provincie en de rest cda
Sowieso wel een aardige weblog.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Nooit van stukroodvlees gehoord, maar complimenten.
Zou kunnen. Heb ergens het idee dat het uit de VVD hoek komt om Samsom te laten zitten. Kabinetsval kan de pvda zich absoluut niet permitteren. Misschien zelfs Rutte. Ze leken wel verliefd bij de formatiequote:Op donderdag 19 maart 2015 09:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wellicht juist omdat ze daar zo lang de grootste zijn geweest.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:13 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vind het wel bijzonder dat het CDA overall gezien 1 zetel wint in de senaat maar in brabant juist iets verliest. (1 zetel in de provinciale staten)
en dat voor een provincie waar ze jarenlang de grootste zijn geweest
Het verschil met 2011 is wel marginaal, en ook het verschil met de VVD is maar 1800 stemmen, maar dat is dan net die laatste restzetel zo te zien. Het zou kunnen dat het CDA wat last heeft gehad van de nieuwe regionale partij.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:13 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vind het wel bijzonder dat het CDA overall gezien 1 zetel wint in de senaat maar in brabant juist iets verliest. (1 zetel in de provinciale staten)
Alexander Pechtold maakt zich anders wel schuldig aan uitspraken die je makkelijk in dat rijtje zou kunnen zetten. De tegenstellingen maken tussen samenleving en overheid bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is je geleuter over tea party in vergelijking met D66 inderdaad.
zou kunnen maar het valt nog steeds op dat ze niet de grootste zijn geworden. de vorige keer was dat een grote schok toen ze dat niet meer waren.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:41 schreef freako het volgende:
[..]
Het verschil met 2011 is wel marginaal, en ook het verschil met de VVD is maar 1800 stemmen, maar dat is dan net die laatste restzetel zo te zien. Het zou kunnen dat het CDA wat last heeft gehad van de nieuwe regionale partij.
Nee, Brabant is over de decennia heen gewoon aan het ontCDA'en. De trouwe stemmers zijn aan het sterven en ze verliezen ook steeds meer grip op het maatschappelijk middenveld. De tijden veranderen en het CDA is permanent slachtoffer.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wellicht juist omdat ze daar zo lang de grootste zijn geweest.
In sommige provincies stond de kop van Asscher gewoon op de posters van de PvdA, dat voorspelt al niet veel goeds.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel één enkel debat gezien? In elk individueel televisiedebat vertelde Pechtold opnieuw dat hij gewoon door wil met bezuinigen (1 a anderhalf miljard), dus als mensen daar niet van op de hoogte zijn ligt het toch aan hen zelf.quote:Op donderdag 19 maart 2015 08:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als mensen zouden weten dat ze meer willen bezuinigen dan VVD, dan was het denk ik snel gedaan met de pret. Maar goed, D66 weet zich in de media altijd lekker te profileren. Tegenwoordig compleet met tea party-retoriek.
Bovendien was de hele verkiezingscampagne van de PvdA en VVD erop gericht om de andere partijen zwart te maken. De CDA vanwege het vermeende gebrek aan verantwoordelijkheid en D66 vanwege de verdere bezuinigingen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:14 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel één enkel debat gezien? In elk individueel televisiedebat vertelde Pechtold opnieuw dat hij gewoon door wil met bezuinigen (1 a anderhalf miljard).
Maar niet iedere stemmer kijkt ook naar debatten hè.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:14 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel één enkel debat gezien? In elk individueel televisiedebat vertelde Pechtold opnieuw dat hij gewoon door wil met bezuinigen (1 a anderhalf miljard), dus als mensen daar niet van op de hoogte zijn ligt het toch aan hen zelf.
Jij zegt dat Pechtold zich lekker in de media weet te profileren (blijkbaar volgens jou op leugenachtige wijze) en daardoor de kiezers voor de gek houdt, terwijl hij juist zo eerlijk, open en transparant is als maar kan over die bezuinigingswensen in diezelfde media.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar niet iedere stemmer kijkt ook naar debatten hè.
Ik ken een D66-stemmer met dikke tieten.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Persoonlijk ken ik trouwens een D66-stemmer die wist van die extra bezuinigingen, maar gewoon hoopte dat het er toch nooit doorkwam.
Biertieten of echte tieten?quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:20 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Ik ken een D66-stemmer met dikke tieten.
Oké, je hebt gelijk. Het is inderdaad niet de schuld van D66 dat een deel van de kiezers niet weet dat ze meer willen bezuinigen, maar ik vond toch dat hij het in de debatten iets netter had verwoord waardoor het niet zo erg leek.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:19 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Jij zegt dat Pechtold zich lekker in de media weet te profileren (blijkbaar volgens jou op leugenachtige wijze) en daardoor de kiezers voor de gek houdt, terwijl hij juist zo eerlijk, open en transparant is als maar kan over die bezuinigingswensen in diezelfde media.
Het is aantoonbaar onzin wat je roept. Tenzij je vindt dat het per definitie de schuld is van politieke partijen wanneer stemmers niets over de partij waarop ze stemmen weten doordat ze weigeren informatie in te winnen.
Nice.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:20 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Ik ken een D66-stemmer met dikke tieten.
Verwijt je als SP-aanhanger nu een andere partij retoriek te gebruiken?quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oké, je hebt gelijk. Het is inderdaad niet de schuld van D66 dat een deel van de kiezers niet weet dat ze meer willen bezuinigen, maar ik vond toch dat hij het in de debatten iets netter had verwoord waardoor het niet zo erg leek.
Ik zou mezelf geen aanhanger willen noemen, het was simpelweg de partij die op dat moment voor mij de beste keuze was naar mijn mening.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Verwijt je als SP-aanhanger nu een andere partij retoriek te gebruiken?
Quote van AP uit de Pauw-uitzending:quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oké, je hebt gelijk. Het is inderdaad niet de schuld van D66 dat een deel van de kiezers niet weet dat ze meer willen bezuinigen, maar ik vond toch dat hij het in de debatten iets netter had verwoord waardoor het niet zo erg leek.
Hij beweert in die debatten vaak dat het enkel wordt bezuinigd op de "papierwerkers" bij de overheid. Zo wekte hij bij mij die indruk.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:27 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Quote van AP uit de Pauw-uitzending:
"Ik wil dat het kabinet doorgaat met bezuinigen in plaats van op meevallers te wachten. Ik wil voor 1 a 1,5 miljard extra bezuinigen op de overheidsuitgaven."
Kan je misschien aangeven welk gedeelte precies onduidelijkheid laat omtrent de vraag of hij wel/niet wil bezuinigen? Ik kan het namelijk niet ontdekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |