Gevaarlijke opmerking. Democratie is ok, zo lang je maar stemt wat jij verstandig vindtquote:Op donderdag 19 maart 2015 08:58 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij is de potentiële D66-aanhang prima in staat de gevolgen van hun stem in te schatten. Het is niet zoals bij PVV of SP dat de aanhang tegen zichzelf in bescherming genomen hoeft te worden.
Dit gaat de derde campagne worden om samsom uit het zadel te tillen. Ik weet niet of de reden van mislukken van de eerste twee campagnes al is weggenomenquote:Op donderdag 19 maart 2015 09:11 schreef Hexagon het volgende:
Adri de eerste in de reeks zelfbeschadigingsberichten die we nu ongetwijfeld van de PvdA gaan krijgen
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)isie-en-onherkenbaar
Adri helpt de zaak natuurlijk niet maar hij heeft wel een punt wat betreft gebrekkige binding tussen de PvdA en de kiezer. Overigens hoort dat 'transactiedenken' bij een systeem waar coalities worden gesmeed.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:11 schreef Hexagon het volgende:
Adri de eerste in de reeks zelfbeschadigingsberichten die we nu ongetwijfeld van de PvdA gaan krijgen
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)isie-en-onherkenbaar
Waarschijnlijk wegens drie verkiezingen kort op elkaar. Dan is een leiderswissel te risicovol.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:13 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dit gaat de derde campagne worden om samsom uit het zadel te tillen. Ik weet niet of de reden van mislukken van de eerste twee campagnes al is weggenomen
Joost mag weten waarom.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wegens drie verkiezingen kort op elkaar. Dan is een leiderswissel te risicovol.
Ik had er echter al rekening mee gehouden dat Samsom zou opstappen. Maar hij houdt nog even vol zo te zien.
Heeft de politieke leider van een kabinetspartij dat ooit eerder gedaan?quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wegens drie verkiezingen kort op elkaar. Dan is een leiderswissel te risicovol.
Ik had er echter al rekening mee gehouden dat Samsom zou opstappen. Maar hij houdt nog even vol zo te zien.
Eigenlijk alleen Van Aartsen in 2006. Al was die enkel fractieleider.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heeft de politieke leider van een kabinetspartij dat ooit eerder gedaan?
Maar Samsom zou dan zijn Kamerlidmaatschap moeten opzeggen en dan kan de PvdA iemand doorschuiven, maar waarom?quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen Van Aartsen in 2006. Al was die enkel fractieleider.
Hij moet niks. Maar ik denk dat hij een "dead man walking" is die beter de eer aan zichzelf kan houden.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
Maar Samsom zou dan zijn Kamerlidmaatschap moeten opzeggen en dan kan de PvdA iemand doorschuiven, maar waarom?
Waarom? Nog 2 jaar van het kabinet uitzitten... economie gaat lekker groeien en de volgende verkiezingen heeft pvda weer 35/40 zetelsquote:Op donderdag 19 maart 2015 09:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij moet niks. Maar ik denk dat hij een "dead man walking" is die beter de eer aan zichzelf kan houden.
Goeden troll...quote:Op donderdag 19 maart 2015 08:58 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij is de potentiële D66-aanhang prima in staat de gevolgen van hun stem in te schatten. Het is niet zoals bij PVV of SP dat de aanhang tegen zichzelf in bescherming genomen hoeft te worden.
Wij waren rond 23:15 klaar.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:11 schreef freako het volgende:
Dat tegelijk stemmen, en 's avonds ook nog tellen, moeten we maar niet weer gaan doen. Pas tegen 2 uur thuis vannacht, en dan hadden we ook nog extra tellers. In totaal 1750 stembiljetten zitten tellen..
Volgens de stemmmeester die ik sprak, hebben veel mensen een tekst of tekening op het stemformulier gezetquote:
Toen hadden we ze net zo'n beetje allemaal opengevouwen.quote:
Alleen in utrecht is d66 de grootste in de provincie, vvd in zes provincies, sp in 1 provincie en de rest cdaquote:Op donderdag 19 maart 2015 10:25 schreef speknek het volgende:
Woah D66 pakt weer een boel grote steden.
Bij het waterschap hadden we 20 blanco's en 6 ongeldige. Veel gestreep, en iemand wilde de volgende keer voor de gemeentereiniging stemmen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:23 schreef icloud het volgende:
[..]
Volgens de stemmmeester die ik sprak, hebben veel mensen een tekst of tekening op het stemformulier gezet
Nooit van stukroodvlees gehoord, maar complimenten.quote:
Ja omdat Utrecht twee grote steden zijn en wat dorpjes. In andere provincies heb je wat meer spreiding tussen grote en middelgrote steden.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:27 schreef icloud het volgende:
[..]
Alleen in utrecht is d66 de grootste in de provincie, vvd in zes provincies, sp in 1 provincie en de rest cda
Sowieso wel een aardige weblog.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Nooit van stukroodvlees gehoord, maar complimenten.
Zou kunnen. Heb ergens het idee dat het uit de VVD hoek komt om Samsom te laten zitten. Kabinetsval kan de pvda zich absoluut niet permitteren. Misschien zelfs Rutte. Ze leken wel verliefd bij de formatiequote:Op donderdag 19 maart 2015 09:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wellicht juist omdat ze daar zo lang de grootste zijn geweest.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:13 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vind het wel bijzonder dat het CDA overall gezien 1 zetel wint in de senaat maar in brabant juist iets verliest. (1 zetel in de provinciale staten)
en dat voor een provincie waar ze jarenlang de grootste zijn geweest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |