nee volgens mij niet, vooral niet bij die enge haarfoto, dochters he, dus sla niets opquote:Op donderdag 19 maart 2015 01:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tof, Physsic! Photoshop is welkom, dat heb ik niet en volgens mij de anderen die nu postten ook niet.
Ja, alle foto's staan in de OP. Enige die weg is, is die foto die bij EenVandaag werd getoond (die net naast de ons bekende _542 - en die heb ik ook niet opgeslagen), die was van imgur verwijderd, dus de link ook uit de OP gehaald, ootje heeft hem wel op haar schijf staan dacht ik, ootje?
Ok. Ik dacht dat matteo hem in zijn photobucket had staan, zal ff kijken...quote:Op donderdag 19 maart 2015 01:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
nee volgens mij niet, vooral niet bij die enge haarfoto, dochters he, dus sla niets op
Nee, ben al m'n bed ingedoken dus ik zal er morgenvroeg naar kijken.quote:Op donderdag 19 maart 2015 01:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tof, Physsic! Photoshop is welkom, dat heb ik niet en volgens mij de anderen die nu postten ook niet. Laptop aanzetten, lukt dat nog, of moet je nachtdienst draaien?
Ja, alle foto's staan in de OP. Enige die weg is, is die foto die bij EenVandaag werd getoond (die net naast de ons bekende _542 - en die heb ik ook niet opgeslagen), die was van imgur verwijderd, dus de link ook uit de OP gehaald, ootje heeft hem wel op haar schijf staan dacht ik, ootje?
quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
Spookkasteel op 28:25
[ afbeelding ]
Ok, no problem. Slaap lekker alvast.quote:Op donderdag 19 maart 2015 01:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, ben al m'n bed ingedoken dus ik zal er morgenvroeg naar kijken.
Jammer dat we de originele versies niet hebben (originele kwaliteit), want daar is altijd weer net iets meer op te zien.
Hehe, dat poppetje is van jou? Ik krijg een beetje een Mario-gevoel erbij.quote:Op donderdag 19 maart 2015 01:45 schreef 11en30 het volgende:
[..]![]()
http://oi57.tinypic.com/10yngpj.jpg
mooi!quote:Op donderdag 19 maart 2015 01:45 schreef 11en30 het volgende:
[..]![]()
http://oi57.tinypic.com/10yngpj.jpg
Nee ootje had die ontdekt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 01:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hehe, dat poppetje is van jou? Ik krijg een beetje een Mario-gevoel erbij.
Die lijkt op die graspol van jouquote:Op donderdag 19 maart 2015 01:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ken je hem niet?quote:Op donderdag 19 maart 2015 01:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 maart 2015 01:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ken je hem niet?
Ze reden ook hier:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=f4fo11&s=8#.VQoeU45wuM8
Nou waarom post ik dit? Je kunt van alles zien en denken van de zaak en ja nu is het grappig, vooral je graspol die leek op het poppetje uit de videoclip van gers Pardoelquote:
De makers van die poppetjes kregen vorige week nog bijna een oscar...quote:
Heel duidelijk en goed punt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 01:56 schreef Physsic het volgende:
Vaag verhaal, hoop dat het duidelijk is.
Ja, onmiskenbaar zijn dochter. Wat een hel moet het zijn om te beseffen dat ze een week later -vermoedelijk- nog leefde...quote:Maar volgens mij had vaderKremers het in dat TVprogramma over een foto waar 'rossige haren' op te zien waren, en hij zal ongetwijfeld de originele foto (in de echte kleuren) hebben gezien.
Gers Pardoel wel es van gehoord, maar verder niet... Niet mijn muziek.quote:Op donderdag 19 maart 2015 01:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Nou waarom post ik dit? Je kunt van alles zien en denken van de zaak en ja nu is het grappig, vooral je graspol die leek op het poppetje uit de videoclip van gers Pardoel
ik vind die foto zo naar, in mijn scenario heeft iemand anders hem gemaakt... Maar of dat nu erger of minder erg is...quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heel duidelijk en goed punt.
Ik heb nu de roodtinten verminderd en dan zie je nog steeds dat het haar rossig is:
[ afbeelding ]
[..]
Ja, onmiskenbaar zijn dochter. Wat een hel moet het zijn om te beseffen dat ze een week later -vermoedelijk- nog leefde...
Dat heb ik met die zakjesfoto. Creepy. Die straalt zo'n macabere "rust" uit, en wat de betekenis is, geen idee.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik vind die foto zo naar, in mijn scenario heeft iemand anders hem gemaakt... Maar of dat nu erger of minder erg is...
Ik had het straks al met de ander nachtfoto's...
Kijk eens naar mijn avatar, dat is een graspol uit jou foto en het lijkt een mannetje.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gers Pardoel wel es van gehoord, maar verder niet... Niet mijn muziek.
Maar denk jij dat het een graspol is dan? Er staat toch gewoon echt iemand onderaan op die foto met de "Maan" en die pollen?
Ja, volgens mij is het ook een mannetje op die foto?!quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kijk eens naar mijn avatar, dat is een graspol uit jou foto en het lijkt een mannetje.
True.quote:Het is gewoon lastig communiceren met elkaar, een paar woorden en daarin moet je duidelijk maken wat je bedoeld en hoe.
Ja ik snap er geen zak van, van die zakjesfoto. Ik kan niet eens wat bedenken wat het zou moeten zijn. Ja een tak met plastic op een steen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat heb ik met die zakjesfoto. Creepy. Die straalt zo'n macabere "rust" uit, en wat de betekenis is, geen idee.
Miss Escobar dacht 1) aan een wegwijzer en 2) aan een soort grafmonument
Jammer, check ff je route voor een vergelijkbaar gebied, iets is beter dan nietsquote:Op donderdag 19 maart 2015 02:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is het ook een mannetje op die foto?!
[..]
True.
Morgenavond/nacht vlieg ik trouwens over Panama, maar helaas niet over het gebied van de Pianista. Jammer, had wel willen zien hoeveel lichtjes daar zijn 's nachts.
Vliegt de KLM daar ook in de buurt?quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jammer, check ff je route voor een vergelijkbaar gebied, iets is beter dan niets
Ja, ik denk echt een wegwijzer. Een teken aan de zoekteams; daar gaan we heen. Maar goed, dat is ook maar een heel speculatief idee natuurlijk.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja ik snap er geen zak van, van die zakjesfoto. Ik kan niet eens wat bedenken wat het zou moeten zijn. Ja een tak met plastic op een steen.
Ja, de ouders hadden het al bij die EenVandaag-uitzending van 4 augustus over "er zijn stofjes op te zien" o.i.d. Daarom dacht ik toen al gelijk aan die pollen (zonder de foto's gezien te hebben). Nu, en zeker met die foto-edits weet ik dat bijna zeker, al zou het nog condens/waterdruppeltjes van kletterend water (of een waterval) kunnen zijn.quote:En de overige foto's zijn zwart, dus ook geen bladerdek begrijp ik daaruit. Tja wat betekend het geheel?
Nee, die foto is niet van mij, die heb ik van internet geplukt. Wat ik zei; mijn foto heb ik niet want staat op een gecrashte harde schijf.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Mijn avatar komt uit jou privefotocollectie, zie de foto met pollen onder de kerkhoffoto
Ja, vorige keer (BOG-San Salvador) vloog ik er recht overheen en had ik een prachtig uitzicht op de Barú.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jammer, check ff je route voor een vergelijkbaar gebied, iets is beter dan niets
quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:34 schreef ootjekatootje het volgende:
om ff terug te gaan naar de topic titel,
Is het uberhaupt mogelijk om die nachtfoto's dmv een trucje (perico?) om te zetten in een dagfoto?
Dus door het aanpassen van de kleuren? Zoals men doet met oude zwart wit foto's?
Teveel eer, teveel eer. User stratotanker was de echte foto expert in het topic, maar helaas helaas hield hij het hier voor gezien.quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:23 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb maar een simpel gratis programma'tje en Perico is de expert, dus zijn analyse ben ik zeker benieuwd naar
Ja, daar gaan we weer maar das fijn, hier slaapt iedereen en hier thuis ook.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ik denk echt een wegwijzer. Een teken aan de zoekteams; daar gaan we heen. Maar goed, dat is ook maar een heel speculatief idee natuurlijk.
[..]
Ja, de ouders hadden het al bij die EenVandaag-uitzending van 4 augustus over "er zijn stofjes op te zien" o.i.d. Daarom dacht ik toen al gelijk aan die pollen (zonder de foto's gezien te hebben). Nu, en zeker met die foto-edits weet ik dat bijna zeker, al zou het nog condens/waterdruppeltjes van kletterend water (of een waterval) kunnen zijn.
Het lijkt ook zo vreemd om 86 (90 - de 4 die we hebben gezien) foto's te schieten waar helemaal geen bladerdek op staat. Dat zou betekenen dat ze in een open gebied waren, wat de foto's die we hebben juist tegenspreekt; je ziet overal op de achtergrond dat bladerdek juist.
Of recht omhoog in de lucht gefotografeerd, wat zou moeten duiden op seinen naar helikopters (of voorkomen dat je jezelf verblindt als ze gebruikt werden om je pad te verlichten)...
Vage shit blijft het.
Ik heb een mooi netwerk binnen de KLM, ik zet morgen ff een oproep uit.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, vorige keer (BOG-San Salvador) vloog ik er recht overheen en had ik een prachtig uitzicht op de Barú.
Eerstvolgende keer wordt na de expeditie, dus dat schiet ook niet zo op...
Niet zo bescheiden, Perico.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:19 schreef Perico het volgende:
Teveel eer, teveel eer. User stratotanker was de echte foto expert in het topic, maar helaas helaas hield hij het hier voor gezien.
Vanaf 31 maart vliegen ze weer op Bogota (na 20 jaar!).quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb een mooi netwerk binnen de KLM, ik zet morgen ff een oproep uit.
kijk zoals je weet, weet ik wel van kleurgebruik.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:19 schreef Perico het volgende:
[..]
[..]
Teveel eer, teveel eer. User stratotanker was de echte foto expert in het topic, maar helaas helaas hield hij het hier voor gezien.
Ik heb er zogenaamde Difference Clouds op losgelaten, op alle foto's, waarbij je dan de keuze hebt welke kleur je dominant laat zijn. Deze methode vestigt aandacht op zaken die eruit springen, speciaal en negeert uniforme vlakken:
[ afbeelding ]
• Hier kun je dan bijvoorbeeld speciaal kijken naar de vermeende Boquete Tree Trek kabels, of de zogenaamde blauwe vlaggetjes:
[ afbeelding ]
• Op nachtfoto 542 heeft dat bijvoorbeeld zo'n effect:
[ afbeelding ]
Ja, dat is het wel, onze specialiteiten en expertises gebruiken.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
kijk zoals je weet, weet ik wel van kleurgebruik.
Als ik een kwast en een doek had dan zou ik de nachtfoto willen schilderen in een dagfoto. Dus lichte lucht, blad wat we zien in daglichtkleuren, stenen grijs.
ik mijn hoofd geeft dat namelijk een hele andere kijk. Alsof het een dagfoto is, dus realistisch en geen filter of onnatuurlijke kleuren
Waarschijnlijk een van de redenen dat Frank aan een kloof denkt, wanden van de kloof. Omhoog gefotografeerd en de bomen staan op de helling waarover ze spraken in rtl late. deze zien je dus vanaf onder in de verte.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:29 schreef Physsic het volgende:
Deze foto heeft er nog meer:
[ afbeelding ]
Ik denk zelf adhv deze foto dat de hoge luchtvochtigheid de oorzaak is.
Wat ik vreemder vind aan deze foto is dat wat rechtsboven nog net binnen de foto valt. De foto lijkt mij rechtop genomen (gezien de plantjes enzo), dus dan gewacht je rechtboven in de foto niet zomaar iets wat lijkt op een stuk rots.
Ja, dat is die die Matteo gekanteld heeft en aan _542 geplakt toch?quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:29 schreef Physsic het volgende:
Deze foto heeft er nog meer:
[ afbeelding ]
Ik denk zelf adhv deze foto dat de hoge luchtvochtigheid de oorzaak is.
Wat ik vreemder vind aan deze foto is dat wat rechtsboven nog net binnen de foto valt. De foto lijkt mij rechtop genomen (gezien de plantjes enzo), dus dan gewacht je rechtboven in de foto niet zomaar iets wat lijkt op een stuk rots.
Met rechtsboven bedoel ik eigenlijk
halverwege de rechterzijde van de foto.
Nou Mata, dat zou ook best een stukje vinger kunnen zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is die die Matteo gekanteld heeft en aan _542 geplakt toch?
Goed punt van dat stuk, en ja, het lijkt vreemd. Het lijkt ook geen vinger (die omdat ie zo dichtbij zit veel donkerder zou moeten zijn, lijkt me, Perico, ideetjes?)
Negatief en gamma en contrast een beetje aangepast ziet het er zo uit:
[ afbeelding ]
Ziet er dus niet uit als rots, meer als plant (maar dat is ook raar op die hoogte)...
Kunnen we hem vergroten?quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:37 schreef Physsic het volgende:
Ja, maar een plant verwacht ik niet in zo'n 'strakke' vorm.
Doet mij denken aan zoiets maar dan veel kleiner.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:29 schreef Physsic het volgende:
Met rechtsboven bedoel ik eigenlijk
halverwege de rechterzijde van de foto.
Nee, zeker geen vinger.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou Mata, dat zou ook best een stukje vinger kunnen zijn.
Nou, vernoemde user had hele diepgravende theoretische verhandelingen over zin en onzin op de beelden.. daar kan ik niet aan tippen.quote:
Lolololol.quote:Mijn specialiteit is om als een dominante klootzak het topic vol te spammen, de jouwe is om de foto's te analyseren.
Compleet met je eens, maar ik durf wel te zeggen dat hier meerdere posters zijn met meer compassie en kennis van de zaak zijn dan welke "betaalde" rechercheur of politie man betrokken bij deze zaak, dan ook.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:40 schreef Perico het volgende:
[..]
Nou, vernoemde user had hele diepgravende theoretische verhandelingen over zin en onzin op de beelden.. daar kan ik niet aan tippen.
[..]
Lolololol.Chantal Janzen is in die reclame het wasvrouwtje, ik ben het fotomannetje.
... met het gevaar dat als je iets opmerkt over getuigen, of een kaart, dat dat niet past bij het fotomannetje.
Het is een groot goed, dat de reeks wordt volgespamd, want nieuwsgierige journalisten blijven toch bij de zaak betrokken, enkel en alleen vanwege het feit dat de discussie hier blijft lopen. Was die eerder uitgedoofd, was er ook geen interesse meer voor de zaak.
Nu denken die mensen toch: hrmmm als zovele posters daar toch steeds nieuwe zaken en invalshoeken boven tafel krijgen.. dan zal er toch wat mee aan de hand zijn. Dus, goed werk!
Ik ben het ook met Physsic eens, dat in het geval dat wij/een iemand, met discretie en respect naar de hele originele serie mochten kijken, er nieuwe dingen aan het licht kunnen komen. Wij hebben de tijd, het gereedschap en de achtergrondkennis om dingen op te merken, daar kon de kracht van crowdsleuthing optimaal benut worden.
Maarja, bescheidenheid leert dat we helemaal niets te willen hebben en de foto's zijn erg persoonlijk. Aan de andere kant, als er een kans bestaat dat zo iets dichter bij de oplossing gekomen kan worden...
Mooie post en helemaal mee eens.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:40 schreef Perico het volgende:
[..]
Nou, vernoemde user had hele diepgravende theoretische verhandelingen over zin en onzin op de beelden.. daar kan ik niet aan tippen.
[..]
Lolololol.Chantal Janzen is in die reclame het wasvrouwtje, ik ben het fotomannetje.
... met het gevaar dat als je iets opmerkt over getuigen, of een kaart, dat dat niet past bij het fotomannetje.
Het is een groot goed, dat de reeks wordt volgespamd, want nieuwsgierige journalisten blijven toch bij de zaak betrokken, enkel en alleen vanwege het feit dat de discussie hier blijft lopen. Was die eerder uitgedoofd, was er ook geen interesse meer voor de zaak.
Nu denken die mensen toch: hrmmm als zovele posters daar toch steeds nieuwe zaken en invalshoeken boven tafel krijgen.. dan zal er toch wat mee aan de hand zijn. Dus, goed werk!
Ik ben het ook met Physsic eens, dat in het geval dat wij/een iemand, met discretie en respect naar de hele originele serie mochten kijken, er nieuwe dingen aan het licht kunnen komen. Wij hebben de tijd, het gereedschap en de achtergrondkennis om dingen op te merken, daar kon de kracht van crowdsleuthing optimaal benut worden.
Maarja, bescheidenheid leert dat we helemaal niets te willen hebben en de foto's zijn erg persoonlijk. Aan de andere kant, als er een kans bestaat dat zo iets dichter bij de oplossing gekomen kan worden...
Dit is een combinatie van Kris en Plinio, verder niets bijzonders mee gedaan:quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:29 schreef ootjekatootje het volgende:
het blijft een van de grote mysteries hier de foto van Lisanne op de Mirador en die van Kris eroverheen.
Perico heb je die van Plinio er ook ooit bijgelegd?
Ik begrijp even niet zo goed wat je bedoelt te zeggen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:44 schreef El_Matador het volgende:
Ja, vocht of pollen (ik ga toch voor de laatste).
Heb een van mijn eigen foto's erbij gepakt, genomen op het buureiland van waar ik morgen heenga (vochtig, tropisch, niet ver van Panama), in negatief:
[ afbeelding ]
Ziet er toch duidelijk anders uit. De vlekjes die je ziet zijn vocht (geen pollen, want dit is op het strand en er staan daar vrijwel alleen palmbomen, geen bomen die pollen verspreiden zoals in "Alto Romero")
Top!quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:47 schreef Perico het volgende:
[..]
Dit is een combinatie van Kris en Plinio, verder niets bijzonders mee gedaan:
[ afbeelding ]
Hier heb ik Lisanne geplakt op Plinio's foto:
[ afbeelding ]
Staat die tijd niet gewoon nog in de metadata van die foto? Als je die download van zijn FB.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Top!
Die foto van Plinio lijkt (in mijn ogen) eerder op de dag gemaakt (uurtje of 10-11) dan die van Kris en Lisanne. Het contrast tussen de blauwe lucht en de lichtere onderkant van de hemel lijkt groter.
kan je de plinio foto met Lisanne en de orginele naast elkaar zetten? Ik zie weinig verschil, ja de lucht is wat blauwer..quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Top!
Die foto van Plinio lijkt (in mijn ogen) eerder op de dag gemaakt (uurtje of 10-11) dan die van Kris en Lisanne. Het contrast tussen de blauwe lucht en de lichtere onderkant van de hemel lijkt groter.
Dat ik denk dat pollen en vochtbelletjes/condens anders op de foto komen, vandaar.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik begrijp even niet zo goed wat je bedoelt te zeggen.
Kan je ook het origineel eens plaatsen?
Hier staan trouwens veel voorbeeldplaatjes van orbs (en waardoor ze worden veroorzaakt).
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Orb_%28optics%29
Oeff, zoutwater is inderdaad ook echt bijzonder slecht voor elektronica. Zonde.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat ik denk dat pollen en vochtbelletjes/condens anders op de foto komen, vandaar.
Goeie link trouwens.
Het origineel van die foto wil niet uploaden op imgur...
Maar genomen met net zo'n soort compactcamera als die van Kris en Lisanne, een Sony Cybershot DSC WX100 (staat hier in huis als een soort museumstuk, want door waterschade onbruikbaar geworden - de "luchtdichte" goedkope behuizing die Miss Escobar me cadeau deed kon toch niet zo goed tegen zeewater op Cuba...)
I know, ben in de afgelopen 2 jaar al 3 camera's aan waterschade "verloren". Deze permanent, een andere is gemaakt (Nikon, aangetast door opladen aan het stopcontact in het extreem vochtige Sabaquote:Op donderdag 19 maart 2015 03:03 schreef Physsic het volgende:
[..]
Oeff, zoutwater is inderdaad ook echt bijzonder slecht voor elektronica. Zonde.
Dit is op de Mirador?quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:07 schreef ootjekatootje het volgende:
https://scontent-fra.xx.f(...)eb1c50e3&oe=55BD70FE
Staat die mafketel daar nou met een mes?? WTF de FARC zit erachter.... wat een mafketels, als ik K&L was en ik kwam deze idioten tegen zo ik me heel snel stil houden.
Sorry Mata, ik blijf erbij wat een idioten daar
Wapens zijn niet ongewoon nee. Mijn bewaking beneden draagt ook een pistool (gelukkigquote:Op donderdag 19 maart 2015 03:09 schreef ootjekatootje het volgende:
foto komt van p zijn FB, even snel pc maken voordat het weer verwijderd wordt...
Al weten we dan wie er meeleest...
volgende foto:
https://fbcdn-sphotos-g-a(...)a0b69a2896da2136d8da
Zozo, je eigen bewaking?quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wapens zijn niet ongewoon nee. Mijn bewaking beneden draagt ook een pistool (gelukkig).
Maar deze foto is niet zoals je vorige, die ziet er wel degelijk creepy uit, ben ik met je eens.
Ja, mijn werkgever (die mijn huur voor het grootste gedeelte betaalt) staat niet anders toe...quote:
Lokquote.quote:
Hee, hoe kun je een post van Nieuwschierig, van 20:36, om 20:34 quoten, dus twee minuten eerder dan gepost door Nieuwschierig?quote:
Dat zegt helemaal niets. Die Olifant zou best op het pad kunnen zijn geweest. Immers: we weten dat K&L op het pad zijn geweest, maar een zekere gids heeft hun voetsporen toen ook niet gevonden......quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:03 schreef lekarO het volgende:
Als er voetsporen gevonden worden van deze dubbelslurf Olifant ben ik om!
Vertel eens over dat café in Amersfoortquote:
Zelf heb ik het ook altijd als een grafmonument gezien. Ook wel eens gepost.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat heb ik met die zakjesfoto. Creepy. Die straalt zo'n macabere "rust" uit, en wat de betekenis is, geen idee.
Miss Escobar dacht 1) aan een wegwijzer en 2) aan een soort grafmonument
quote:Op donderdag 19 maart 2015 08:34 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hee, hoe kun je een post van Nieuwschierig, van 20:36, om 20:34 quoten, dus twee minuten eerder dan gepost door Nieuwschierig?
quote:Er gaan belletjes bij mij rinkelen!
Ja foto is van 5 april, ik denk gezien het aantal mannen op de andere foto's tijdens de zoektocht.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit is op de Mirador?
Ziet er inderdaad nogal tricky uit.
Grootste deel is geen mafketel, maar als ik dit soort gasten zou tegenkomen, zou ik ook wel schrikken.
Denk alleen wel dat die ZEKER 83 makkelijke dollars niet laten liggen, mijn grote probleem met het misdrijfscenario. Enige wat ik me kan voorstellen blijft dat Lisanne ontsnapt is en die rugzak veilig verborgen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is daar een tijd/datum uit te halen?
Heel apart idd.quote:Op donderdag 19 maart 2015 08:34 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hee, hoe kun je een post van Nieuwschierig, van 20:36, om 20:34 quoten, dus twee minuten eerder dan gepost door Nieuwschierig?
Er gaan belletjes bij mij rinkelen!
Je hebt de tekst weggelaten. Er staat "recate en culebra"quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:07 schreef ootjekatootje het volgende:
https://scontent-fra.xx.f(...)eb1c50e3&oe=55BD70FE
Staat die mafketel daar nou met een mes?? WTF de FARC zit erachter.... wat een mafketels, als ik K&L was en ik kwam deze idioten tegen zo ik me heel snel stil houden.
Sorry Mata, ik blijf erbij wat een idioten daar
Zo komen idd de verdachtmakingen in de wereld.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:29 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Je hebt de tekst ernaast weggelaten. Er staat "recate en culebra"
Deze mannen hoorden bij een reddingsteam op zoek naar K en L
Een goed mes kun je dan nodig hebben in ontoegankelijkere gebieden
Wat een mafketels ja, helpen dat kun je beter niet doen zoals jij hier in het topic weer eens bewijst![]()
https://www.facebook.com/(...)6945.&type=3&theater
Amen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:54 schreef Grijzemassa het volgende:
Wanneer dringt het eens tot bepaalde mensen door dat het Panama is en niet Nederland.
Bij een zoekaktie in de jungle is dit soort kleding/uitrusting nuttig.
Urenlang in een koud en vochtig, dichtbegroeid gebied met slangen, scorpioenen en nog veel meer ongedierte waar je door de struiken gaat banjeren op zoek naar sporen van K en L.
Beseft iemand wel dat bij een volgende keer de kans groot is dat er heel weinig vrijwilligers zich zullen aanmelden om naar vermiste mensen te zoeken, als het resultaat is dat er aan de andere kant van de wereld op een forum verdachtmakingen en lasterpraatjes geplemt worden over de mensen van wie de naam in het nieuws is geweest. Dat zijn ook nog eens de mensen die zich het meest ingezet hebben om te helpen. Maar als de vermisten dan niet gered kunnen worden, hebben zij het gedaan. Hoe kortzichtig is dat.
Ja, gaat weer lekker in dit topicquote:Op donderdag 19 maart 2015 10:29 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Je hebt de tekst weggelaten. Er staat "recate en culebra"
Deze mannen hoorden bij een reddingsteam op zoek naar K en L
Een goed mes kun je dan nodig hebben in ontoegankelijkere gebieden
Wat een mafketels ja, helpen dat kun je beter niet doen zoals jij hier in het topic weer eens bewijst![]()
https://www.facebook.com/(...)6945.&type=3&theater
Daar ben ik het natuurlijk mee eens, maarquote:Op donderdag 19 maart 2015 10:54 schreef Grijzemassa het volgende:
Wanneer dringt het eens tot bepaalde mensen door dat het Panama is en niet Nederland.
Welnee, alsof Sinaproc zich laat leiden door wat er hier gekwebbeld wordt.quote:Beseft iemand wel dat bij een volgende keer de kans groot is dat er heel weinig vrijwilligers zich zullen aanmelden om naar vermiste mensen te zoeken, als het resultaat is dat er aan de andere kant van de wereld op een forum verdachtmakingen en lasterpraatjes geplemt worden over de mensen van wie de naam in het nieuws is geweest. Dat zijn ook nog eens de mensen die zich het meest ingezet hebben om te helpen. Maar als de vermisten dan niet gered kunnen worden, hebben zij het gedaan. Hoe kortzichtig is dat.
Nou das beter verwoord dat mijn reactie, die beige pakken of die oranje-pakken zijn wat minder heftig.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar ben ik het natuurlijk mee eens, maar
dit vind ik toch best angstaanjagend, een stel mannen in een legerpak met een groot mes (geen machete) die je tegenkomt, zo ingepakt.
Kan me voorstellen dat Kris en Lisanne zich helemaal kapot zouden schrikken als je zoiets tegenkomt.
[..]
Welnee, alsof Sinaproc zich laat leiden door wat er hier gekwebbeld wordt.
Mensen vinden dit topic veel te belangrijk joh, die lui kunnen niet eens Nederlands.
De gidsen beschuldigen vind ik ook slecht, maar deze foto is toch wel ff wat anders dan een willekeurige gids... Zeker voor 2 20-jarige meiskes, niet gewend aan dit soort beelden.
Nou, heftig hoor.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou das beter verwoord dat mijn reactie, die beige pakken of die oranje-pakken zijn wat minder heftig.
Ja, dat dikgedrukte slaat dus nergens op.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:05 schreef Lavenderr het volgende:
Nog maar en keer GM quoten dan:
'Beseft iemand wel dat bij een volgende keer de kans groot is dat er heel weinig vrijwilligers zich zullen aanmelden om naar vermiste mensen te zoeken, als het resultaat is dat er aan de andere kant van de wereld op een forum verdachtmakingen en lasterpraatjes geplemt worden over de mensen van wie de naam in het nieuws is geweest. Dat zijn ook nog eens de mensen die zich het meest ingezet hebben om te helpen. Maar als de vermisten dan niet gered kunnen worden, hebben zij het gedaan. Hoe kortzichtig is dat.'
Als jij een in een kort broekje huppelend deerntje was, had je een punt gehad, ouwe.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:07 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nou, heftig hoor.
Als ik ze tegenkom zeg ik 'hola!'. Zij zeggen 'hola!' terug en ieder gaat zijns weegs
Je zou eens kunnen lezen wat andere mensen schrijven ipv alleen naar jezelf te luisteren.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat dikgedrukte slaat dus nergens op.
"We zijn twee mensen kwijt hier in Boquete"
"Oh, laten we eens kijken wat er op FOK! over gezegd wordt"
"Oei, die lui zijn wel erg negatief over ons, uiterst gedreven, professionele, totaal niet op de verkeerde plekken zoekende organisatie"
"Nah ja, dan gaan we maar niet zoeken"
Hilarisch ironisch, uit jouw mond.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je zou eens kunnen lezen wat andere mensen schrijven ipv alleen naar jezelf te luisteren.
naar de Engelsman is gezocht en nu weerquote:Op donderdag 19 maart 2015 11:05 schreef Lavenderr het volgende:
Nog maar en keer GM quoten dan:
'Beseft iemand wel dat bij een volgende keer de kans groot is dat er heel weinig vrijwilligers zich zullen aanmelden om naar vermiste mensen te zoeken, als het resultaat is dat er aan de andere kant van de wereld op een forum verdachtmakingen en lasterpraatjes geplemt worden over de mensen van wie de naam in het nieuws is geweest. Dat zijn ook nog eens de mensen die zich het meest ingezet hebben om te helpen. Maar als de vermisten dan niet gered kunnen worden, hebben zij het gedaan. Hoe kortzichtig is dat.'
SGP?quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:14 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
naar de Engelsman is gezocht en nu weer
compleet onzin verhaal dus >SGP praatjes![]()
Nee je verdraaid wat ik zeg, ik heb het niet over organisaties maar over vrijwilligers zoals P en F die hier als misdadiger weggezet worden. En als je denkt dat er vanuit de (expat) gemeenschap in Boquete niet meegelezen wordt hier loop je met oogkleppen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat dikgedrukte slaat dus nergens op.
"We zijn twee mensen kwijt hier in Boquete"
"Oh, laten we eens kijken wat er op FOK! over gezegd wordt"
"Oei, die lui zijn wel erg negatief over ons, uiterst gedreven, professionele, totaal niet op de verkeerde plekken zoekende organisatie"
"Nah ja, dan gaan we maar niet zoeken"
Ja, daar heb ik me ook altijd sterk tegen verweerd, dacht ik zo, tot bans aan toe.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:21 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee je verdraaid wat ik zeg, ik heb het niet over organisaties maar over vrijwilligers zoals P en F die hier als misdadiger weggezet worden. En als je denkt dat er vanuit de (expat) gemeenschap in Boquete niet meegelezen wordt hier heb je oogkleppen op.
Hoor wie het zegtquote:Op donderdag 19 maart 2015 11:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik me ook altijd sterk tegen verweerd, dacht ik zo, tot bans aan toe.
Dan maar oogkleppen, ik kan me niet voorstellen dat dit topic nog steeds gevolgd wordt. Zelfoverschatting van de mensen hier, die denken dat ze belangrijk zijn.
Ja, jij wil mij maar niet begrijpen (en wel beschuldigen van van alles en nog wat), ik heb nooit de illusie gehad dat wat wij hier zeggen ook maar enigszins belangrijk of nuttig voor anderen is geweest.quote:
Het heeft niet met zelfoverschatting te maken maar met onderschatting van laster.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik me ook altijd sterk tegen verweerd, dacht ik zo, tot bans aan toe.
Dan maar oogkleppen, ik kan me niet voorstellen dat dit topic nog steeds gevolgd wordt. Zelfoverschatting van de mensen hier, die denken dat ze belangrijk zijn.
Heb je daar aanwijzingen voor dan? Ik heb op Boquete.ning en andere plekken nooit een referentie naar FOK! gezien. Die Panamezen kunnen geen Nederlands en die Nederlanders daar in Boquete hebben wel andere dingen aan hun hoofd dan op een forum hangen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:25 schreef Grijzemassa het volgende:
Reken maar dat dat in de gaten gehouden wordt.
Op boquete.ning gaan de mensen zich niet openlijk verlagen tot dat niveau.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb je daar aanwijzingen voor dan? Ik heb op Boquete.ning en andere plekken nooit een referentie naar FOK! gezien. Die Panamezen kunnen geen Nederlands en die Nederlanders daar in Boquete hebben wel andere dingen aan hun hoofd dan op een forum hangen.
Verlagen tot welk niveau? FOK! of het beschuldigen van de gidsen (wat er maar een paar hier geweest zijn en waar ik dan ook fel op inhakte)?quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:31 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Op boquete.ning gaan de mensen zich niet openlijk verlagen tot dat niveau.
Je kan Facebook en Twitter (beide internationaal) toch niet vergelijken met FOK! (puur Nederlands met af en toe een gekopieerd tekstje in Spaans of Engels)?quote:Ik word zelf op mijn twitter en FB account gevolgd door verschillende advocaten uit Boquete.
Kan toeval zijn natuurlijk
Ik vergelijk helemaal niets. En ja, het niveau van mensen beschuldigen omdat we hun naam gelezen en hun foto gezien hebben. Er zijn ook users van hier die een account bij boquete.ning hebben en daar ook posten. Soms wordt er in een post een vraag gesteld die hier van het forum komt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verlagen tot welk niveau? FOK! of het beschuldigen van de gidsen (wat er maar een paar hier geweest zijn en waar ik dan ook fel op inhakte)?
[..]
Je kan Facebook en Twitter (beide internationaal) toch niet vergelijken met FOK! (puur Nederlands met af en toe een gekopieerd tekstje in Spaans of Engels)?
Ik vind het openlijk beschuldigen van mensen zonder enig bewijs van een laag niveau ja.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:37 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat niveau ?
dat is een grove onderhuidse belediging van de users hier
JMO
Nou, het is mijn stamkroeg en daar kwamen Kris en Lisanne ook weleens. Ze werkten er niet zoals Mata zegt. Heb ze zelf nooit gezien volgens mij.quote:Op donderdag 19 maart 2015 08:52 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Vertel eens over dat café in Amersfoort
Het niveau van totaal onnodige sneren uitdelen en zogenaamd 'grappige' opmerkingen over (de familie en betrokkenen van) 2 slachtoffers van een tragedie. Het niveau van fel inhakken op iedereen die het niet met je eens is tot grove beledigingen aan toe. Dat niveau.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:34 schreef El_Matador het volgende:
Verlagen tot welk niveau? FOK! of het beschuldigen van de gidsen (wat er maar een paar hier geweest zijn en waar ik dan ook fel op inhakte)?
Hey hallo, welkom. Ok, heb ik het verkeerd begrepen, dank voor de correctie.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:53 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Nou, het is mijn stamkroeg en daar kwamen Kris en Lisanne ook weleens. Ze werkten er niet zoals Mata zegt. Heb ze zelf nooit gezien volgens mij.
Over het cafe: Ze hebben er bier
quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:53 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Nou, het is mijn stamkroeg en daar kwamen Kris en Lisanne ook weleens. Ze werkten er niet zoals Mata zegt. Heb ze zelf nooit gezien volgens mij.
Over het cafe: Ze hebben er bier
Jij sneert nooit, dat scheelt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het niveau van totaal onnodige sneren uitdelen en zogenaamd 'grappige' opmerkingen over (de familie en betrokkenen van) 2 slachtoffers van een tragedie. Het niveau van fel inhakken op iedereen die het niet met je eens is tot grove beledigingen aan toe. Dat niveau.
En je dan nog gedragen alsof je beter bent dan de rest en je handen wassen in onschuld nadat je hatelijkheden al verwijderd zijn.
Geen Club Colombia Doradaquote:
Het gedrag van F is op z'n minst zeer eigenaardigquote:Op donderdag 19 maart 2015 11:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik post hier niet om vriendjes te zijn met F, I of P.
Zij dragen zorg voor hun klanten, jonge klanten soms naïeve klanten waaraan zij een goede boterham verdienen. Als je je werk niet goed doet wordt je ontslagen en een eigen ondernemer wordt zo op de vingers getikt, schandalige fouten...
Het feit is dat K&L dood zijn na een wandeling over het Pianista-pad.
Je mag dingen niet zeggen want dan gaan ze de volgende keer niet meer zoeken, nog bij dat zoeken zet ik ook grote vraagtekens...
feit:
P heeft ze gezien om 12:00 uur op dat pad
en heeft hierover tegenstrijdige verklaringen gedaan.
feit:
I bleef vasthouden aan de verklaring dat ze om 13:10 in e taalschool waren terwijl de foto's uitwezen dat de op de Mrador stonden. En het ergste vind ik dat ze die uitspraken deed terwijl ze zelf niet in Panama was. Ze sprak dus namens een ander.
feit:
F heeft geroepen dat hij al bij de paddocks had gezocht maar dat ze daar niet waren.
Ik beschuldig niemand van moord of betrokkenheid maar hoop inderdaad dat ze bij een volgende verdwijning daar goed nadenken voordat ze wat zeggen, roepen en doen.
Dat geen van de drie hierboven verantwoordelijk is voor de dood van de meiden, klopt.
Dat ze zeer domme uitspraken hebben gedaan en dat daardoor een hele zoektocht fout beïnvloed is. Staat zo vast als een huis.
En dan over die Rambo- pose, lekker serieus. Vronie vond vannacht een foto ongepast, ik vind deze foto zeer ongepast.
Dat jij zeer domme conclusies trekt staat als een huis.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik post hier niet om vriendjes te zijn met F, I of P.
Zij dragen zorg voor hun klanten, jonge klanten soms naïeve klanten waaraan zij een goede boterham verdienen. Als je je werk niet goed doet wordt je ontslagen en een eigen ondernemer wordt zo op de vingers getikt, schandalige fouten...
Het feit is dat K&L dood zijn na een wandeling over het Pianista-pad.
Je mag dingen niet zeggen want dan gaan ze de volgende keer niet meer zoeken, nog bij dat zoeken zet ik ook grote vraagtekens...
feit:
feit:
I bleef vasthouden aan de verklaring dat ze om 13:10 in e taalschool waren terwijl de foto's uitwezen dat de op de Mrador stonden. En het ergste vind ik dat ze die uitspraken deed terwijl ze zelf niet in Panama was. Ze sprak dus namens een ander.
feit:
F heeft geroepen dat hij al bij de paddocks had gezocht maar dat ze daar niet waren.
Ik beschuldig niemand van moord of betrokkenheid maar hoop inderdaad dat ze bij een volgende verdwijning daar goed nadenken voordat ze wat zeggen, roepen en doen.
Dat geen van de drie hierboven verantwoordelijk is voor de dood van de meiden, klopt.
Dat ze zeer domme uitspraken hebben gedaan en dat daardoor een hele zoektocht fout beïnvloed is. Staat zo vast als een huis.
En dan over die Rambo- pose, lekker serieus. Vronie vond vannacht een foto ongepast, ik vind deze foto zeer ongepast.
Is dat een feit? Hij heeft 1 keer in de media gezegd dat hij "mogelijk Kris en Lisanne gezien zou hebben". Misschien vergiste hij zich in de meiden? En hoe kom je aan die tijd??quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:55 schreef ootjekatootje het volgende:
feit:
I geeft ook alleen maar door wat haar medewerkers zeggen en zij is verantwoordelijk voor haar school. Dat Sigrid en Eileen allebei extreem verkeerde tijden hebben genoemd vind ik ook vreemd en heeft eigenlijk alles in de war geschopt (zoeken aan de verkeerde kant van de berg).quote:feit:
F. ook? Ik vrees dat je de macht van die man overschat. Als hij werkelijk zoveel invloed had gehad, zouden ze toch niet rond de Barú zijn gaan zoeken?quote:Dat ze zeer domme uitspraken hebben gedaan en dat daardoor een hele zoektocht fout beïnvloed is. Staat zo vast als een huis.
Nou dat vind ik, na veel uitleg hier nog wel begrijpelijk.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:01 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Het gedrag van F is op z'n minst zeer eigenaardig
Waarom zou een gids ( die pas de volgende dag) afgesproken heeft ,zich de dag ervoor
al zorgen maken waar ze zich op die dag bevinden ?
Correctie, ik weet wat ik weet en ik weet niet wat jij weet, jij weet niet wat ik weet en ik weet niet wat ik niet weetquote:Op donderdag 19 maart 2015 12:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat jij zeer domme conclusies trekt staat als een huis.
Als er beter door de autoriteiten naar de locals geluisterd was, had het anders af kunnen lopen.
Maar helaas, er is niet goed naar ze geluisterd.
Wat weet jij van de getuigen, waarom ze gezegd hebben wat ze gezegd hebben?
Spraken ze misschien juist wel de waarheid, of zijn ze gemanipuleerd of geïntimideerd?
We weten het niet toch
Waar komt dat toch vandaan dat P niets gezegd zou hebben? Er was van het begin af aan toch bekend dat ze vermoedelijk nog door een gids gezien waren? Of was dat een andere gids dan?quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou dat vind ik, na veel uitleg hier nog wel begrijpelijk.
Waar ik meer moeite mee heb is dat P met geen woord rept over het feit dat hij ze is tegengekomen op de Pianista en dus ook iedereen had kunnen vertellen of ze alleen waren of in gezelschap. En hoe laat ze waar liepen.
Waar ik aan denk, dat scenario weet iedereen, dat hij een paar minuten na K&L nog wat bekenden naar boven heeft zien gaan. En dat daarover niet gepraat wordt.
Maar dat laatste wordt dan blijkbaar niet gelezen en worden mijn woorden verdraait tot een beschuldiging aan het adres van P
Voor degene dit contacten hebben in Boquete, die weten de verhalen ook. En inderdaad denken vele daar niet aan een verdwaling.
Ik weet wel dat jij niet weet waarom de getuigen gezegd hebben wat ze gezegd hebben.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Correctie, ik weet wat ik weet en ik weet niet wat jij weet, jij weet niet wat ik weet en ik weet niet wat ik niet weet
Ja, ze zoeken daar naar K&L, totaal ongepast om zo te poseren.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:13 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Waar komt dat toch vandaan dat P niets gezegd zou hebben? Er was van het begin af aan toch bekend dat ze vermoedelijk nog door een gids gezien waren? Of was dat een andere gids dan?
En mijn reacties waren een reactie op de foto's die jij vannacht postte, waarbij je ze als een stel gevaarlijke criminelen neerzette zonder erbij te vertellen dat het om 3 mannen van de zoekaktie ging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat maakt het onnodig verdacht. Met opzet dingen weglaten.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:13 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Waar komt dat toch vandaan dat P niets gezegd zou hebben? Er was van het begin af aan toch bekend dat ze vermoedelijk nog door een gids gezien waren? Of was dat een andere gids dan?
En mijn reacties waren een reactie op de foto's die jij vannacht postte, waarbij je ze als een stel gevaarlijke criminelen neerzette zonder erbij te vertellen dat het om 3 mannen van de zoekaktie ging.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, ze zoeken daar naar K&L, totaal ongepast om zo te poseren.En weer een ongepaste vergelijking. Je gaat lekker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn theorie over de 'verhoren' door de privé detective klopt, dan is het helemaal niet vreemd dat P zijn 'getuigenis' niet van de daken heeft geschreeuwd.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Waar ik meer moeite mee heb is dat P met geen woord rept over het feit dat hij ze is tegengekomen op de Pianista en dus ook iedereen had kunnen vertellen of ze alleen waren of in gezelschap. En hoe laat ze waar liepen.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, ze zoeken daar naar K&L, totaal ongepast om ze te poseren.Vergeet niet dat ze toen, begin april nog dachten de meiden veilig thuis te kunnen brengen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dat moment vermoedde niemand nog dat het zo dramatisch zou aflopen.
Dan is die pose niet zo gek, gepaste kleding en uitrusting voor een zoektocht in de koude natte bergen/jungle en gewoon wat stoere mannen.
En waar je het in de spoiler mee vergelijkt zegt meer over jezelf dan wat anders.
Probeer eens buiten je beschermde wereldje te denken, nogmaals het is Panama.
Goeie post, Ouder.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als mijn theorie over de 'verhoren' door de privé detective klopt, dan is het helemaal niet vreemd dat P zijn 'getuigenis' niet van de daken heeft geschreeuwd.
In een notendop:
De privé detective is ingehuurd door de expat gemeenschap in Boquete onder leiding van... I.!
I heeft hem direct een solide getuigenis gegeven dat ze om 13:00 vertrokken vanaf de taalschool.
De privé detective heeft de getuigen eerder gehoord dan de instanties want die zoeken niet actief naar getuigen: getuigen moeten zichzelf melden bij een kantoortje (ik geloof dat dat niet eens in Boquete was) en kunnen alleen in het Spaans hun getuigenis afleggen.
Opvallend is dat ALLE getuigenissen kloppen met de tijd van I maar niet met de tijd van de foto's, behalve die van P.
Mijn conclusie is dan dat het zeer waarschijnlijk is dat deze privé detective heeft gestuurd op die tijden en daarmee P. in verwarring heeft gebracht en doen twijfelen aan zijn eigen getuigenis.
Als jij denkt dat jij je hebt vergist.. omdat het gewoon niet kan.. Ga jij dan je getuigenis van de daken schreeuwen?
Ja, we waren op zoek naar de orginele foto van P op de Mirador en dan zie je dit.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En weer een ongepaste vergelijking. Je gaat lekker.
Is ook ongepastquote:Op donderdag 19 maart 2015 12:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En weer een ongepaste vergelijking. Je gaat lekker.
Laat ik mijn steentje eens bijdragen over deze foto.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:25 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze toen, begin april nog dachten de meiden veilig thuis te kunnen brengen.
Op dat moment vermoedde niemand nog dat het zo dramatisch zou aflopen.
Dan is die pose niet zo gek, gepaste kleding en uitrusting voor een zoektocht in de koude natte bergen/jungle en gewoon wat stoere mannen.
En waar je het in de spoiler mee vergelijkt zegt meer over jezelf dan wat anders.
Probeer eens buiten je beschermde wereldje te denken, nogmaals het is Panama.
Heb je niet in de gaten dat je de meest logische reden beschrijft waarom 2 in de ogen van "beschaafde" Nederlandse mannen "halfnaakte" vrouwen in een verlaten bos de berm in duiken en niet meer terug het pad op durven dan maar de helling af gaan met alle gevolgen van dien?quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Laat ik mijn steentje eens bijdragen over deze foto.
Idd.. Men ging er nog niet vanuit dat de meiden waren overleden en had goede hoop de meiden te zullen vinden.
Dat maakt de sfeer veel minder gespannen.
P. en zijn kameraden zijn jonge gasten die het gewoon stoer vinden om zich zo uit te dossen en zo op de foto te gaan. Zoals zoveel jonge knullen in bepaalde milieus (en met die milieus is niets mis). Een beetje te vergelijken met onze jonge knullen in hun opgepimpte golfjes die op FB poseren met een baseballpetje op, een sigaret in de ene en een biertje in de andere hand. Doorgaans best leuke gasten die door een periode heen gaan.
Dus ja.. Je kunt veel verkeerds zien in die foto, je kan ook nadenken over de leeftijd en jeugd cultuur van ze. Not my cup of tea maar ook geen criminelen of Wannabee milities.
Inderdaad, als ze nu een hestje of een herkenbaar rood kruis op de kleding droegen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:38 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Heb je niet in de gaten dat je de meest logische reden beschrijft waarom 2 in de ogen van Nederlandse mannen "halfnaakte" vrouwen in een verlaten bos de berm in duiken en niet meer terug het pad op durven dan maar de helling af?
Ze waren zo uitgedost omdat ze aan een zoekaktie deelnamen, bij nat en koud weer en tussen de struiken moesten zoeken enzo. Wie zegt dat ze anders er ook zo bij lopen?quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:38 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Heb je niet in de gaten dat je de meest logische reden beschrijft waarom 2 in de ogen van "beschaafde" Nederlandse mannen "halfnaakte" vrouwen in een verlaten bos de berm in duiken en niet meer terug het pad op durven dan maar de helling af gaan met alle gevolgen van dien?
quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar ja, de meningen zijn verdeeld.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat een feit? Hij heeft 1 keer in de media gezegd dat hij "mogelijk Kris en Lisanne gezien zou hebben". Misschien vergiste hij zich in de meiden? En hoe kom je aan die tijd??
F. ook? Ik vrees dat je de macht van die man overschat. Als hij werkelijk zoveel invloed had gehad, zouden ze toch niet rond de Barú zijn gaan zoeken?
Ik heb onderhand wel honderden zoekers in het gebied gezien. Niemand zag er zo uit. Daarom mijn terechte vraag: wie zijn dit? Wat deden ze daar? Waren ze er in opdracht van Sinaproc? Of gingen ze op eigen houtje zoeken? Wanneer werd de eerste bonus aangekondigd? En de toegevoegde en meest belangrijke vraag: waarom mogen deze vragen niet gesteld worden?quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:43 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ze waren zo uitgedost omdat ze aan een zoekaktie deelnamen, bij nat en koud weer en tussen de struiken moesten zoeken enzo. Wie zegt dat ze anders er ook zo bij lopen?
Daarom maakten ze juist de foto, omdat het eens wat anders was.
Je bedoel toch MATA in dit geval? Of lees je met je reet?quote:Op donderdag 19 maart 2015 00:39 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Je maakt wat mee op dit forum. Hele horden die 83 euro "veel" vinden, maar dan is er weer iemand die denkt dat het 283 euro was en dat de dief, ook de beroerdste niet, ze 83 euro liet houden.
Whuut, ik begon niet over 283 dollar? Dat deed jij.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je bedoel toch MATA in dit geval? Of lees je met je reet?
Ja inderdaad. Op de andere foto's zien die mannen er wat toegankelijker uit, en zo koud was het daar toch niet op de Miradorquote:Op donderdag 19 maart 2015 12:44 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik heb onderhand wel honderden zoekers in het gebied gezien. Niemand zag er zo uit. Daarom mijn terechte vraag: wie zijn dit? Wat deden ze daar? Waren ze er in opdracht van Sinaproc? Of gingen ze op eigen houtje zoeken? Wanneer werd de eerste bonus aangekondigd? En de toegevoegde en meest belangrijke vraag: waarom mogen deze vragen niet gesteld worden?
Die foto met de drie mannen is van 15-4-2014quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja foto is van 5 april, ik denk gezien het aantal mannen op de andere foto's tijdens de zoektocht.
Ze overnachten imo in/bij de hut van Matteo. Daar zijn dus geen sporen meer te vinden geweest...
Ja zag ik ook, foto op de Mirador zoals die van Lisanne was op 5 april gepost door p op fbquote:Op donderdag 19 maart 2015 12:55 schreef vronie het volgende:
[..]
Die foto met de drie mannen is van 15-4-2014
Als ik me goed herinner, is die privé detective pas later ingehuurd, nadat die getuigenissen er al waren over die middagtijden. Hij werd ingehuurd nadat Sinaproc stopte met de zoektochten.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:25 schreef Ouder1 het volgende:
Mijn conclusie is dan dat het zeer waarschijnlijk is dat deze privé detective heeft gestuurd op die tijden en daarmee P. in verwarring heeft gebracht en doen twijfelen aan zijn eigen getuigenis.
jawel hoor, is geen vreemde outfit.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:44 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik heb onderhand wel honderden zoekers in het gebied gezien. Niemand zag er zo uit. Daarom mijn terechte vraag: wie zijn dit? Wat deden ze daar? Waren ze er in opdracht van Sinaproc? Of gingen ze op eigen houtje zoeken? Wanneer werd de eerste bonus aangekondigd? En de toegevoegde en meest belangrijke vraag: waarom mogen deze vragen niet gesteld worden?
Nee, foto is geüpload op 4 april, wanneer ie gemaakt is weten we niet.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja zag ik ook, foto op de Mirador zoals die van Lisanne was op 5 april gepost door p op fb
Dat is ook mijn interpretatie en daarom denk ik dat iemand anders die foto's heeft gemaakt. Misschien iemand die ze levenloos aantrof?quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:45 schreef gynaika het volgende:
[..]
Zelf heb ik het ook altijd als een grafmonument gezien. Ook wel eens gepost.
Iemand die midden in de nacht daar rondloopt?? Sinaproc was "daar ergens" in het gebied, maar zij dus?quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:09 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat is ook mijn interpretatie en daarom denk ik dat iemand anders die foto's heeft gemaakt. Misschien iemand die ze levenloos aantrof?
Lijkt me dat de ouders dat wel weten, maar dat is toch privé, toch niet voor ons? Wij hebben toch geen recht op dat soort informatie ofzo?quote:Er zouden toch cultureel antropologen mee zijn geweest op verschillende zoektochten na april? Wat is hun interpretatie? Wat is hun mening hierover? Hoor je ook niets over.
Fijn dat ze meelezen! Dan kunnen ze ook meewerken. Ik ben al maanden op zoek naar Q.Alejandro, maar ben geen steek vooruit gekomen. Kunnen die expat-Boquetanen ook eens navraag doen daar in het dorp? Er loopt vast wel iemand rond die de locatie weet. Bij deze.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:21 schreef Grijzemassa het volgende:
En als je denkt dat er vanuit de (expat) gemeenschap in Boquete niet meegelezen wordt hier loop je met oogkleppen.
Heb je de posts erover niet gelezen? Vermoedelijk de 2e Quebrada.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:15 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Fijn dat ze meelezen! Dan kunnen ze ook meewerken. Ik ben al maanden op zoek naar Q.Alejandro, maar ben geen steek vooruit gekomen. Kunnen die expat-Boquetanen ook eens navraag doen daar in het dorp? Er loopt vast wel iemand rond die de locatie weet. Bij deze.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:59 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
jawel hoor, is geen vreemde outfit.
[ afbeelding ]
http://lasaventurasderuvi(...)ca-panama-y-boquete/
quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Buiten het feit dat ze een slechte kleding smaak hebben, vind ik de plek ook nog stom gekozen. Na de berovingen op het pad nabij de Mirador.
Tuurlijk heb ik die posts gelezen. Ik heb daarover meegepost. Maar het is een gok. We weten niet zeker of het zo is.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:16 schreef El_Matador het volgende:
Heb je de posts erover niet gelezen? Vermoedelijk de 2e Quebrada.
True, zie edit.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:21 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik die posts gelezen. Ik heb daarover meegepost. Maar het is een gok. We weten niet zeker of het zo is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |