Ja, ik denk echt een wegwijzer. Een teken aan de zoekteams; daar gaan we heen. Maar goed, dat is ook maar een heel speculatief idee natuurlijk.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja ik snap er geen zak van, van die zakjesfoto. Ik kan niet eens wat bedenken wat het zou moeten zijn. Ja een tak met plastic op een steen.
Ja, de ouders hadden het al bij die EenVandaag-uitzending van 4 augustus over "er zijn stofjes op te zien" o.i.d. Daarom dacht ik toen al gelijk aan die pollen (zonder de foto's gezien te hebben). Nu, en zeker met die foto-edits weet ik dat bijna zeker, al zou het nog condens/waterdruppeltjes van kletterend water (of een waterval) kunnen zijn.quote:En de overige foto's zijn zwart, dus ook geen bladerdek begrijp ik daaruit. Tja wat betekend het geheel?
Nee, die foto is niet van mij, die heb ik van internet geplukt. Wat ik zei; mijn foto heb ik niet want staat op een gecrashte harde schijf.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Mijn avatar komt uit jou privefotocollectie, zie de foto met pollen onder de kerkhoffoto
Ja, vorige keer (BOG-San Salvador) vloog ik er recht overheen en had ik een prachtig uitzicht op de Barú.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jammer, check ff je route voor een vergelijkbaar gebied, iets is beter dan niets
quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:34 schreef ootjekatootje het volgende:
om ff terug te gaan naar de topic titel,
Is het uberhaupt mogelijk om die nachtfoto's dmv een trucje (perico?) om te zetten in een dagfoto?
Dus door het aanpassen van de kleuren? Zoals men doet met oude zwart wit foto's?
Teveel eer, teveel eer. User stratotanker was de echte foto expert in het topic, maar helaas helaas hield hij het hier voor gezien.quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:23 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb maar een simpel gratis programma'tje en Perico is de expert, dus zijn analyse ben ik zeker benieuwd naar
Ja, daar gaan we weer maar das fijn, hier slaapt iedereen en hier thuis ook.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ik denk echt een wegwijzer. Een teken aan de zoekteams; daar gaan we heen. Maar goed, dat is ook maar een heel speculatief idee natuurlijk.
[..]
Ja, de ouders hadden het al bij die EenVandaag-uitzending van 4 augustus over "er zijn stofjes op te zien" o.i.d. Daarom dacht ik toen al gelijk aan die pollen (zonder de foto's gezien te hebben). Nu, en zeker met die foto-edits weet ik dat bijna zeker, al zou het nog condens/waterdruppeltjes van kletterend water (of een waterval) kunnen zijn.
Het lijkt ook zo vreemd om 86 (90 - de 4 die we hebben gezien) foto's te schieten waar helemaal geen bladerdek op staat. Dat zou betekenen dat ze in een open gebied waren, wat de foto's die we hebben juist tegenspreekt; je ziet overal op de achtergrond dat bladerdek juist.
Of recht omhoog in de lucht gefotografeerd, wat zou moeten duiden op seinen naar helikopters (of voorkomen dat je jezelf verblindt als ze gebruikt werden om je pad te verlichten)...
Vage shit blijft het.
Ik heb een mooi netwerk binnen de KLM, ik zet morgen ff een oproep uit.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, vorige keer (BOG-San Salvador) vloog ik er recht overheen en had ik een prachtig uitzicht op de Barú.
Eerstvolgende keer wordt na de expeditie, dus dat schiet ook niet zo op...
Niet zo bescheiden, Perico.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:19 schreef Perico het volgende:
Teveel eer, teveel eer. User stratotanker was de echte foto expert in het topic, maar helaas helaas hield hij het hier voor gezien.
Vanaf 31 maart vliegen ze weer op Bogota (na 20 jaar!).quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb een mooi netwerk binnen de KLM, ik zet morgen ff een oproep uit.
kijk zoals je weet, weet ik wel van kleurgebruik.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:19 schreef Perico het volgende:
[..]
[..]
Teveel eer, teveel eer. User stratotanker was de echte foto expert in het topic, maar helaas helaas hield hij het hier voor gezien.
Ik heb er zogenaamde Difference Clouds op losgelaten, op alle foto's, waarbij je dan de keuze hebt welke kleur je dominant laat zijn. Deze methode vestigt aandacht op zaken die eruit springen, speciaal en negeert uniforme vlakken:
[ afbeelding ]
• Hier kun je dan bijvoorbeeld speciaal kijken naar de vermeende Boquete Tree Trek kabels, of de zogenaamde blauwe vlaggetjes:
[ afbeelding ]
• Op nachtfoto 542 heeft dat bijvoorbeeld zo'n effect:
[ afbeelding ]
Ja, dat is het wel, onze specialiteiten en expertises gebruiken.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
kijk zoals je weet, weet ik wel van kleurgebruik.
Als ik een kwast en een doek had dan zou ik de nachtfoto willen schilderen in een dagfoto. Dus lichte lucht, blad wat we zien in daglichtkleuren, stenen grijs.
ik mijn hoofd geeft dat namelijk een hele andere kijk. Alsof het een dagfoto is, dus realistisch en geen filter of onnatuurlijke kleuren
Waarschijnlijk een van de redenen dat Frank aan een kloof denkt, wanden van de kloof. Omhoog gefotografeerd en de bomen staan op de helling waarover ze spraken in rtl late. deze zien je dus vanaf onder in de verte.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:29 schreef Physsic het volgende:
Deze foto heeft er nog meer:
[ afbeelding ]
Ik denk zelf adhv deze foto dat de hoge luchtvochtigheid de oorzaak is.
Wat ik vreemder vind aan deze foto is dat wat rechtsboven nog net binnen de foto valt. De foto lijkt mij rechtop genomen (gezien de plantjes enzo), dus dan gewacht je rechtboven in de foto niet zomaar iets wat lijkt op een stuk rots.
Ja, dat is die die Matteo gekanteld heeft en aan _542 geplakt toch?quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:29 schreef Physsic het volgende:
Deze foto heeft er nog meer:
[ afbeelding ]
Ik denk zelf adhv deze foto dat de hoge luchtvochtigheid de oorzaak is.
Wat ik vreemder vind aan deze foto is dat wat rechtsboven nog net binnen de foto valt. De foto lijkt mij rechtop genomen (gezien de plantjes enzo), dus dan gewacht je rechtboven in de foto niet zomaar iets wat lijkt op een stuk rots.
Met rechtsboven bedoel ik eigenlijk
halverwege de rechterzijde van de foto.
Nou Mata, dat zou ook best een stukje vinger kunnen zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is die die Matteo gekanteld heeft en aan _542 geplakt toch?
Goed punt van dat stuk, en ja, het lijkt vreemd. Het lijkt ook geen vinger (die omdat ie zo dichtbij zit veel donkerder zou moeten zijn, lijkt me, Perico, ideetjes?)
Negatief en gamma en contrast een beetje aangepast ziet het er zo uit:
[ afbeelding ]
Ziet er dus niet uit als rots, meer als plant (maar dat is ook raar op die hoogte)...
Kunnen we hem vergroten?quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:37 schreef Physsic het volgende:
Ja, maar een plant verwacht ik niet in zo'n 'strakke' vorm.
Doet mij denken aan zoiets maar dan veel kleiner.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:29 schreef Physsic het volgende:
Met rechtsboven bedoel ik eigenlijk
halverwege de rechterzijde van de foto.
Nee, zeker geen vinger.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou Mata, dat zou ook best een stukje vinger kunnen zijn.
Nou, vernoemde user had hele diepgravende theoretische verhandelingen over zin en onzin op de beelden.. daar kan ik niet aan tippen.quote:
Lolololol.quote:Mijn specialiteit is om als een dominante klootzak het topic vol te spammen, de jouwe is om de foto's te analyseren.
Compleet met je eens, maar ik durf wel te zeggen dat hier meerdere posters zijn met meer compassie en kennis van de zaak zijn dan welke "betaalde" rechercheur of politie man betrokken bij deze zaak, dan ook.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:40 schreef Perico het volgende:
[..]
Nou, vernoemde user had hele diepgravende theoretische verhandelingen over zin en onzin op de beelden.. daar kan ik niet aan tippen.
[..]
Lolololol.Chantal Janzen is in die reclame het wasvrouwtje, ik ben het fotomannetje.
... met het gevaar dat als je iets opmerkt over getuigen, of een kaart, dat dat niet past bij het fotomannetje.
Het is een groot goed, dat de reeks wordt volgespamd, want nieuwsgierige journalisten blijven toch bij de zaak betrokken, enkel en alleen vanwege het feit dat de discussie hier blijft lopen. Was die eerder uitgedoofd, was er ook geen interesse meer voor de zaak.
Nu denken die mensen toch: hrmmm als zovele posters daar toch steeds nieuwe zaken en invalshoeken boven tafel krijgen.. dan zal er toch wat mee aan de hand zijn. Dus, goed werk!
Ik ben het ook met Physsic eens, dat in het geval dat wij/een iemand, met discretie en respect naar de hele originele serie mochten kijken, er nieuwe dingen aan het licht kunnen komen. Wij hebben de tijd, het gereedschap en de achtergrondkennis om dingen op te merken, daar kon de kracht van crowdsleuthing optimaal benut worden.
Maarja, bescheidenheid leert dat we helemaal niets te willen hebben en de foto's zijn erg persoonlijk. Aan de andere kant, als er een kans bestaat dat zo iets dichter bij de oplossing gekomen kan worden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |