Dat heb ik dus ook, een portemonnee, een tas, paspoort of telefoon worden toch direct gelinkt aan de verdwenen meiden. En daar weegt ook een bedrag van ¤ 30000,- niet tegen op. Hoeveel staat er in Nederland nog open aan tipgeld? Getuigen en hun families willen liever blijven leven.quote:Op woensdag 18 maart 2015 19:30 schreef gynaika het volgende:
[..]
Toe nou, het behoeft toch niet iedere keer volgens exact hetzelfde patroon uitgevoerd te worden?
Dat zou zelfs te opvallend worden.
Welnee, die zwarte markt voor gestolen goederen is enorm daar. Die dingen worden niet getraceerd.quote:Op woensdag 18 maart 2015 19:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook, een portemonnee, een tas, paspoort of telefoon worden toch direct gelinkt aan de verdwenen meiden.
Nee, dat kleingeld is ontraceerbaar. Als je de "ballen" (de criminele geest bedoel ik daarmee) hebt om te verkrachten, heb je zeker de geest om makkelijk meeneembare briefjes mee te nemen. En dus die smartfoons, zie het bizarre voorbeeld hierboven.quote:En daarnaast verkrachten/moorden mannen ook uit lust en achteraf angst voor ontdekking en niet voor wat kleingeld.
Wat een gedram over derden. Ze waren toch in een kloof gevallen? ootjekatootje komt en denkt ik haal toch maar weer een misdrijf naar boven?quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:08 schreef ootjekatootje het volgende:
even in de lijst:
Waarom hebben derden niet het geld meegenomen?
1 Ze weten dat de meiden het net gepind hadden en weten dat dit bij de bank te traceren is waardoor
-een verdwaling niet aan de orde is
-een ongeluk niet aan de orde is
2 geen interesse, hij had lust
3 geen vingerafdrukken achterlaten op de tas en spullen
4 had het druk met het camoufleren van de lichamen en het wegwerkten van de sporen
Waarom hebben derden de telefoons laten liggen:
1 in hun netwerk zou iedereen ze linken aan de vermissing van de twee meiden
2 hij had geen interesse in de telefoons maar wel in de meiden
3 hij wil geen vingerafdrukken achterlaten
wat een boefjes daar...quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, die zwarte markt voor gestolen goederen is enorm daar. Die dingen worden niet getraceerd.
En zelfs als het nog te traceren is:
Een collega (collega X) van Miss Escobar haar smartfoon was gejat. Een week later had een andere collega (collega Y) van haar (ze kennen elkaar ook nog es goed) een telefoon op de zwarte markt gekocht (die telefoons zijn meestal gestolen). Op een gegeven moment wist ze de foto's die nog op die telefoon stonden te bekijken, wat bleek -ja, het toeval is echt bizar-, stonden er allemaal selfies op van die eerste collega X, wier telefoon gestolen was. Dus collega Y had de telefoon van collega X gekocht!!
Denk jij dat ze naar collega X toeging; luister, ik heb je telefoon in bezit? Welnee.
En dit zijn mensen die direct met elkaar samenwerken.
[..]
Nee, dat kleingeld is ontraceerbaar. Als je de "ballen" (de criminele geest bedoel ik daarmee) hebt om te verkrachten, heb je zeker de geest om makkelijk meeneembare briefjes mee te nemen. En dus die smartfoons, zie het bizarre voorbeeld hierboven.
Je denkt echt als een Nederlandse, waar alles veel beter traceerbaar is. Dat is in de landen hier echt anders.
Inderdaad! Geen kloof gevonden maar wel twee overvallen en een poging tot op 1 trail, ik zeg kom maar door met die kloof!quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:12 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Wat een gedram over derden. Ze waren toch in een kloof gevallen? ootjekatootje komt en denkt ik haal toch maar weer een misdrijf naar boven?
In een kloof gevallen?quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:12 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Wat een gedram over derden. Ze waren toch in een kloof gevallen? ootjekatootje komt en denkt ik haal toch maar weer een misdrijf naar boven?
Ben je nu ook van de lijn pics or it didn't happen?quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad! Geen kloof gevonden maar wel twee overvallen en een poging tot op 1 trail, ik zeg kom maar door met die kloof!
En waar zijn die 2 briefjes van 100 dan gebleven?quote:Op woensdag 18 maart 2015 19:24 schreef El_Matador het volgende:
83 dollar, dat is minstens een briefje van 50, 1 van 20 en 1 van 10 en 3 losse dollars. Die 50 meenemen was sowieso makkelijk geweest. Niemand wist hoeveel geld Lisanne en Kris bij zich hadden,
Ja, inderdaad en ik wil best even meehelpen zoekenquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ben je nu ook van de lijn pics or it didn't happen?
Of foto 509 is door een derde genomen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Waarom staan er geen derden op de foto's
1 die wilden niet herkend worden
2 die kwamen pas op de terugweg tussen q1 en Mirador in beeld
3 die waren er wel maar stonden op foto 509
"Een hoop mensen" valt ook wel weer mee. Ootje en jij zijn de voorvechters van dat idee, verder zijn er nog een paar die ook aan misdrijf denken (Marrije, Lutalo (?) en nog 1 of 2). Daarnaast zijn er velen die het niet weten maar een misdrijf in ieder geval niet bovenaan zetten.quote:Op woensdag 18 maart 2015 19:38 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Op dit forum zitten een hoop mensen die er sterk rekening mee houden dat de meiden door een misdrijf om het leven zijn gekomen.
Hoe weet je dat van die oud-rechercheurs? Zijn ze na vorig jaar nog in de media geweest om dit te bevestigen? Ze werkten in opdracht van Hans K. die dat toen dacht. Nu zegt hij in ieder geval van niet meer, of dat echt zo is, valt te bezien. Maar er is geen bevestiging dat die rechercheurs nog steeds zo denken of dat ze de verklaring van FvdG net zo accepteren als de heer K doet.quote:Net als de familie Kremers (voorheen?) en de oud-rechercheurs nog steeds.
Daar heb je natuurlijk gelijk in; als mijn argument is "misdrijf is onwaarschijnlijk, want niemand van de experts/mensen met alle data denkt daar (meer) aan", dan geldt dat net zo goed voor het elkaar kwijtraken scenario dat ik bepleit.quote:Overigens is er niemand op dit forum maar ook niet daar buiten die denken dat de meiden elkaar zijn kwijtgeraakt en mekaar na een paar dagen weer hebben gevonden en dat soort onzin.
Dat moet ook een hoop zeggen
Staat erbij!quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:08 schreef ootjekatootje het volgende:
even in de lijst:
1 Ze weten dat de meiden het net gepind hadden en weten dat dit bij de bank te traceren is waardoor
4 had het druk met het camoufleren van de lichamen en het wegwerkten van de sporen
5 ze hadden misschien 283 dollar bij en daders hebben 200 dollar meegenomen
Waarom hebben derden de telefoons laten liggen:
1 in hun netwerk zou iedereen ze linken aan de vermissing van de twee meiden
2 hij had geen interesse in de telefoons maar wel in de meiden
3 hij wil geen vingerafdrukken achterlaten
Waarom staan er geen derden op de foto's
1 die wilden niet herkend worden
2 die heeft foto 509 gemaakt
3 die kwamen pas op de terugweg tussen q1 en Mirador in beeld
4 die waren er wel maar stonden op foto 509
Nou zo intelligent is mijn Phyboy niet, hij is jong want dan ontkomt je in Panama nogal snel een straf en al helemaal op toeristen....quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Een hoop mensen" valt ook wel weer mee. Ootje en jij zijn de voorvechters van dat idee, verder zijn er nog een paar die ook aan misdrijf denken (Marrije, Lutalo (?) en nog 1 of 2). Daarnaast zijn er velen die het niet weten maar een misdrijf in ieder geval niet bovenaan zetten.
[..]
Hoe weet je dat van die oud-rechercheurs? Zijn ze na vorig jaar nog in de media geweest om dit te bevestigen? Ze werkten in opdracht van Hans K. die dat toen dacht. Nu zegt hij in ieder geval van niet meer, of dat echt zo is, valt te bezien. Maar er is geen bevestiging dat die rechercheurs nog steeds zo denken of dat ze de verklaring van FvdG net zo accepteren als de heer K doet.
[..]
Daar heb je natuurlijk gelijk in; als mijn argument is "misdrijf is onwaarschijnlijk, want niemand van de experts/mensen met alle data denkt daar (meer) aan", dan geldt dat net zo goed voor het elkaar kwijtraken scenario dat ik bepleit.
Er is echter wel een groot verschil; of de meiden nu in een kloof vastgezeten hebben, in een kloof gevallen zijn en daar weer uitgekomen (en dat allebei samen) of dat ze gescheiden zijn geraakt, gaat allemaal uit van natuurlijke doodsoorzaken. Dat is bij die hyperintelligente psychopaat van ootje en jou heel anders.
Vragen en mogelijke antwoorden staan erbij in de geupdate lijst.quote:
Toegevoegd aan de lijst.quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
5 Ze hadden misschien 283 dollar bij zich en die 2 x 100 hebben ze wel meegenomen
5 Ze hadden misschien 283 dollar bij zich en die 2 x 100 hebben ze wel meegenomen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:08 schreef ootjekatootje het volgende:
even in de lijst:
Vraag: wat hebben ze die ochtend gekocht voor 7 of 17 euro?quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
5 Ze hadden misschien 283 dollar bij zich en die 2 x 100 hebben ze wel meegenomen.
283 dollar mee op een pleasant day hike in de jungle is zo mogelijk nog onvoorstelbaarder dan het al hoge bedrag van 83, maar goed, we kunnen het nooit (meer) uitsluiten natuurlijk.quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En waar zijn die 2 briefjes van 100 dan gebleven?
Ze wilden op de terugweg een paar lijntjes coke aanschaffen om de rest van de week door te komen.quote:283 dollar mee op een pleasant day hike in de jungle is zo mogelijk nog onvoorstelbaarder dan het al hoge bedrag van 83, maar goed, we kunnen het nooit (meer) uitsluiten natuurlijk.
taxirit, busritquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:39 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Vraag: wat hebben ze die ochtend gekocht voor 7 of 17 euro?
quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ze wilden op de terugweg een paar lijntjes coke aanschaffen om de rest van de week door te komen.
Helaas bleek het een ripdeal.
De 250 voor Spanish & Hiking kon al gepind zijn en was misschien mee in de tas om te betalen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
283 dollar mee op een pleasant day hike in de jungle is zo mogelijk nog onvoorstelbaarder dan het al hoge bedrag van 83, maar goed, we kunnen het nooit (meer) uitsluiten natuurlijk.
Er lag ook nog geld op hun kamer (wat ik logisch vind; daar laat je het grootste deel van je gepinde geld achter en een deel los geld neem je mee). Hoeveel denk je dat ze wel niet gepind hebben in 1 keer?quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:45 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De 250 voor Spanish & Hiking kon al gepind zijn en was misschien mee in de tas om te betalen.
Geen idee, zeg het maar.quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er lag ook nog geld op hun kamer (wat ik logisch vind; daar laat je het grootste deel van je gepinde geld achter en een deel los geld neem je mee). Hoeveel denk je dat ze wel niet gepind hebben in 1 keer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |