Nieuwsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Uitzending RTL Late Night - Transcriptie door ToniB - Screencaps van "de afgrond" zoals getoond bij RTL Late Night, door agter
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-3-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews, getuigen & zoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & Informatie op videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra informatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 17-03-2015 15:30:34 ]![]()
De lijst bijgewerkt tot 16 maart 21:17SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 99% gewijzigd door ootjekatootje op 16-03-2015 21:17:40 ]![]()
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
Reisverslagen
• Back to Bocas, september 2011
• Hiking From Boquete to Puerto Robalo, Bocas del Toro, June 2010
• Reisverslag Boquete, september 2014
• Valley of the Cows: another ill fated hiking adventure, 2011
• How Three Hikers Became Separated: wandelaars die doorliepen na de Mirador, 2011
• Forumlid MeloD over El Pianista, maart 2014 (foto's bij "Algemene foto's" in de OP)
• Belgische blog van april 2014, waarin de zoekacties worden genoemd
• Pianista met Feliciano, 2012
Vermissingen bij Boquete
• Yvonne Baldelli, vermist in 2011, gevonden in 2013 - FB-pagina met updates
• Aira Guerra, vermist en vermoord teruggevonden, 2013
• Ouders in 2009 vermiste Alan Humphrey (29) waarschuwen backpackers niet naar Boquete te gaan
• In de tijd ná de verdwijning van Kris en Lisanne, die dinsdagmiddag 1 april 2014, zijn er minstens vier vermissingen van lokale Panamezen gemeld:
• 2 vermisten in Boquete en Cerro Punta 28-10-'14
De laatste vermissingen waren een hoax, de door criminelen achtervolgde man (Boquete) bleek zelf de crimineel te zijn die door woedende inwoners werd achtervolgd. Hij is inmiddels met wat schrammen enzo weer thuis.
Ook de andere vermissing (Cerro Punta) was niets, er bleek drank en drugs in het spel. (Grijzemassa)
• Alexander Méndez (9) - sinds 29 mei 2014
• Soledad Carrera (26) - sinds 5 juni 2014
Missing in Panama
Missing in Panama
• Bob Ehlert (71) met ene Diane (niemand kent haar) in Bocas del Toro - sinds 21 juni 2013
• Kerstin Goedbloed 1999
Reddingsacties
• 2 Nederlandse vrouwen gered van vulkaan - 21-10-2014
Criminaliteit
• (en) Crime Updates Boquete
• (en) Criminaliteit en moordcijfers in Panama
• Indiaan vermoord bij protesten tegen een stuwdam, 2013
• Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
• BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #69 - watskeburt?
Domni waar wil je deze hebben?![]()
Volgens mij zijn beide foto's richting Boquete en omgeving genomen.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Op de achtergrond de fotoplek van lisanne waarna ze binnen 6 seconden op het ander punt stond?Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Deze link:quote:
BNW / Kris & Lisanne #188 - de vragenlijst met mysteries
in de plaats van de oude link bij 'extra informatie' → 'Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)'![]()
Hier zien we volgens mij de Caribische kust in de verte.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:37 schreef 11en30 het volgende:
Nog een foto van de mirador voor in de lijst van Toni:
[ afbeelding ]
Van deze blog: http://bringingbriohome.blogspot.nl/2011_09_01_archive.html
The path we were on continued all the way to Almirante on the Atlantic side. Feliciano sometimes takes people on a walk all the way. It takes 4 days when he takes tourists, but only 2 when he goes alone!
"At the top of the walk we could see the Altlantic Ocean in one direction and the Pacific in the other."![]()
Dat die ouwe stroep op de achtergrond nog eens de beroemdste boomstronk van heel Panama zou wordenquote:Op maandag 16 maart 2015 17:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Op de achtergrond de fotoplek van lisanne waarna ze binnen 6 seconden op het ander punt stond?Wie dit leest is gek![]()
Interessant. Het kostte enig zoeken om erachter te komen wie Brio nu eigenlijk is. Het bleek hun boot te zijn.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:37 schreef 11en30 het volgende:
Nog een foto van de mirador voor in de lijst van Toni:
[ afbeelding ]
Van deze blog: http://bringingbriohome.blogspot.nl/2011_09_01_archive.html
The path we were on continued all the way to Almirante on the Atlantic side. Feliciano sometimes takes people on a walk all the way. It takes 4 days when he takes tourists, but only 2 when he goes alone!
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
De boot van Dick S.?quote:Op maandag 16 maart 2015 17:51 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Interessant. Het kostte enig zoeken om erachter te komen wie Brio nu eigenlijk is. Het bleek hun boot te zijn.![]()
Ik heb niets aangepastquote:Op maandag 16 maart 2015 18:03 schreef Lavenderr het volgende:
Graag de OP overzichtelijk houden en onnodige dingen eruit halen.
En spoilers gebruiken.![]()
quote:Op maandag 16 maart 2015 16:37 schreef gynaika het volgende:
[..]
Conclusie: K en L hebben de bewuste lange afstand zelf afgelegd en zijn daaraan bezweken.Dan zijn we eruit.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is haar en mijn idee dat zowel het spijkerbroekje als de rugzak in situ zijn. Zij heeft 38 jaar tussen dat soort riviertjes gewoond en sluit uit dat die rugzak door al die rivieren is gestroomd naar daar waar ie gevonden is.
Waar ze precies aan zijn bezweken is moeilijk (meer) vast te stellen, maar wel aan de veelheid aan natuurlijke factoren.
Wat ik zei, zei zij nog veel sterker en overtuigder; een slechte Panamees die die rugzak vindt, houdt de waardevolle spullen, een slechte Panamees die hen vermoordt houdt ze en verpatst ze en begraaft of verbrandt de rugzak, een goede Panamees is eerlijk en levert hem in (zoals gebeurd is).![]()
Bij Interviews etc kan de "Mogelijke verklaring.." uit de OP. Er zijn meer verklaringen gegeven en er is geen enkele reden om alleen die van Mata in de OP te zetten. Dit soort speculaties kunnen in de LVK (Lijst van Kloot).
Staan deze hikeverslagen er al bij?
http://www.boquetenatureh(...)a-trek-from-the-past
http://www.highonadventure.com/Hoa08apr/Panama/Panama.htm![]()
Ik reageer nog even op El_Mata z'n post uit vorig topic over het langdurig aanstaan van de iphone tussen 6-11 april maar kan m niet meer vinden...Hier mijn reactie:
De telefoon is tot 5 april gebruikt als navigatie (GMaps). Alleen dat verklaart het tegenstrijdige met batterijverbruik. Alleen overleven route/uitgang is belangrijker dan batterij. Je kunt ook zien dat de telefoon tot 5 april (iphone) vaker aan heeft gestaan dan nodig. Na 5 april en toen de foute pincodes begonnen heeft niemand meer in kunnen loggen door achteruitgang Kris? Daarna heeft de telefoon ook niet meer lang aangestaan behalve aan het einde/ zwaar emotioneel moment van uitputting van Lisanne?(11 april). Je kunt de telefoon niet in maar wel een zelfgekozen achtergrond zien. Ik wil niet melodramisch gaan doen, maar ik denk dat dat een moment kan zijn geweest wanneer je alle hoop hebt verloren en een video wil opnemen o.i.d. Dat kon niet meer. Het emotioneel bekijken van een plaatje kan dan ook op dat moment logisch zijn gezien de uitzichtloze toestand na 10 dagen in de jungle!. De telefoon was toch zeker niet meer toegankelijk na keer op keer proberen.
Ik denk trouwens dat er nooit foto's of video's zijn gemaakt na het 'event' na 1 april omdat je wilt overleven en dan denk je niet aan je laatste video. Je hebt de verschrikkelijk krachtige hoop dat je eruit gaat komen. Ik heb begrepen van survivalgasten dat het ergste wat je kan overkomen in zo'n situatie is ruzie met de ander of het verliezen van hoop. Psychisch is het dan over en de rest volgt snel.![]()
Ik ben hem aan het bekijken en wanneer ik er wat uithaal zoals 11:30 voorstelt dan zet El Mata het weer terug, ik vind dat dit in overleg moet en tot die tijd geen aanpassingenquote:Op maandag 16 maart 2015 18:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar je wilt er toch nog iets in zetten?![]()
Huh, langdurig aanstaan van de iPhone? Alleen op 11 april (1:05 uur), maar niet daarvoor toch? Toen is ie steeds aan- en uitgezet?quote:Op maandag 16 maart 2015 18:17 schreef lekarO het volgende:
Ik reageer nog even op El_Mata z'n post uit vorig topic over het langdurig aanstaan van de iphone tussen 6-11 april maar kan m niet meer vinden...Hier mijn reactie:Die Google Maps is een prima hypothese lijkt me maar als ze een kaart hadden, waren ze toch teruggekomen, zou je zeggen?quote:De telefoon is tot 5 april gebruikt als navigatie (GMaps). Alleen dat verklaart het tegenstrijdige met batterijverbruik. Alleen overleven route/uitgang is belangrijker dan batterij. Je kunt ook zien dat de telefoon tot 5 april (iphone) vaker aan heeft gestaan dan nodig.
"Vaker aangestaan dan nodig"? Hoe bedoel je dat "nodig"? Kunnen wij dat wel inschatten, wat "nodig" was en is dat niet vooral achteraf duidelijk?Ja, ik weet niet of de foute pincode is ingevoerd, het kan ook zijn geen pincode ingevoerd? Daar is toch niet echt duidelijkheid over?quote:Na 5 april en toen de foute pincodes begonnen heeft niemand meer in kunnen loggen door achteruitgang Kris? Daarna heeft de telefoon ook niet meer lang aangestaan behalve aan het einde/ zwaar emotioneel moment van uitputting van Lisanne?(11 april). Je kunt de telefoon niet in maar wel een zelfgekozen achtergrond zien. Ik wil niet melodramisch gaan doen, maar ik denk dat dat een moment kan zijn geweest wanneer je alle hoop hebt verloren en een video wil opnemen o.i.d. Dat kon niet meer. Het emotioneel bekijken van een plaatje kan dan ook op dat moment logisch zijn gezien de uitzichtloze toestand na 10 dagen in de jungle!. De telefoon was toch zeker niet meer toegankelijk na keer op keer proberen.
Je "melodrama" volg ik erg goed, ik zie het ook als mogelijkheid voor het wissen van _509 (en wellicht meer foto's).Kan, maar ik zie de verklaring van Physsic als sterkste; de camera had een nogal extreem vervelende bug waardoor video's gewoon niet mogelijk waren.quote:Ik denk trouwens dat er nooit foto's of video's zijn gemaakt na het 'event' na 1 april omdat je wilt overleven en dan denk je niet aan je laatste video. Je hebt de verschrikkelijk krachtige hoop dat je eruit gaat komen. Ik heb begrepen van survivalgasten dat het ergste wat je kan overkomen in zo'n situatie is ruzie met de ander of het verliezen van hoop. Psychisch is het dan over en de rest volgt snel.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Wat alleen bijzonder blijft is dat de telefoon nadat deze het begaf weer netjes in de rugzak werd gedaan. En dat met je laatste krachtenquote:Op maandag 16 maart 2015 18:17 schreef lekarO het volgende:
Ik reageer nog even op El_Mata z'n post uit vorig topic over het langdurig aanstaan van de iphone tussen 6-11 april maar kan m niet meer vinden...Hier mijn reactie:
De telefoon is tot 5 april gebruikt als navigatie (GMaps). Alleen dat verklaart het tegenstrijdige met batterijverbruik. Alleen overleven route/uitgang is belangrijker dan batterij. Je kunt ook zien dat de telefoon tot 5 april (iphone) vaker aan heeft gestaan dan nodig. Na 5 april en toen de foute pincodes begonnen heeft niemand meer in kunnen loggen door achteruitgang Kris? Daarna heeft de telefoon ook niet meer lang aangestaan behalve aan het einde/ zwaar emotioneel moment van uitputting van Lisanne?(11 april). Je kunt de telefoon niet in maar wel een zelfgekozen achtergrond zien. Ik wil niet melodramisch gaan doen, maar ik denk dat dat een moment kan zijn geweest wanneer je alle hoop hebt verloren en een video wil opnemen o.i.d. Dat kon niet meer. Het emotioneel bekijken van een plaatje kan dan ook op dat moment logisch zijn gezien de uitzichtloze toestand na 10 dagen in de jungle!. De telefoon was toch zeker niet meer toegankelijk na keer op keer proberen.
Ik denk trouwens dat er nooit foto's of video's zijn gemaakt na het 'event' na 1 april omdat je wilt overleven en dan denk je niet aan je laatste video. Je hebt de verschrikkelijk krachtige hoop dat je eruit gaat komen. Ik heb begrepen van survivalgasten dat het ergste wat je kan overkomen in zo'n situatie is ruzie met de ander of het verliezen van hoop. Psychisch is het dan over en de rest volgt snel.![]()
Huh, ik zet niks terug?quote:Op maandag 16 maart 2015 18:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ben hem aan het bekijken en wanneer ik er wat uithaal zoals 11:30 voorstelt dan zet El Mata het weer terug, ik vind dat dit in overleg moet en tot die tijd geen aanpassingen
Ik zei al:
- HERE-kaart eruit en het schema van Geruisloos erin (die heli's op 3 april zijn onzeker en vaag, maar de rest van het schema is erg handig voor velen en er was een duidelijk verzoek van Injetta)
Ik ben het eens met 11en30; die verklaring voor de getuigen is achterhaald en kan eruit.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Welnee, ik zei ook al tegen de anderen; neem de OP over, ik houd me daar graag afzijdig van.quote:The only limit is your own imagination
Kijk zo gaan we goed!quote:Op maandag 16 maart 2015 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh, ik zet niks terug?
Ik zei al:
- HERE-kaart eruit en het schema van Geruisloos erin (die heli's op 3 april zijn onzeker en vaag, maar de rest van het schema is erg handig voor velen en er was een duidelijk verzoek van Injetta)
Ik ben het eens met 11en30; die verklaring voor de getuigen is achterhaald en kan eruit.
Zijn er nog meer dingen?![]()
Je kunt nu alles erbij zetten wat je denkt dat er nog bij moet en dan ga ik morgen ofzo eens met de stofkam door de OP. Er kan wel weer het een en ander uit.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kijk zo gaan we goed!
Zijn er nog meer dingen?![]()
Je bedoeld dus je eigen uitgebreide kaart?quote:Op maandag 16 maart 2015 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh, ik zet niks terug?
Ik zei al:
Ik ben het eens met 11en30; die verklaring voor de getuigen is achterhaald en kan eruit.![]()
quote:Op maandag 16 maart 2015 18:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, ik zei ook al tegen de anderen; neem de OP over, ik houd me daar graag afzijdig van.![]()
![]()
Jep, en anders in een linkje naar een aparte post. Zoals de andere dingen er ook in staan, met linkjes naar losse posts.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je bedoeld dus je eigen uitgebreide kaart?The only limit is your own imagination
"Voor het maken van kaarten ..." + spoiler kan er wat mij betreft helemaal uit.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jep, en anders in een linkje naar een aparte post. Zoals de andere dingen er ook in staan, met linkjes naar losse posts.![]()
Nee, die links zijn belangrijk om de satellietbeelden te kunnen zien, HERE wordt vaak gebruikt, BING ook. De titel anders, prima: "Kaarten/satellietbeelden van het gebied" ofzo.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:35 schreef 11en30 het volgende:
[..]
"Voor het maken van kaarten ..." + spoiler kan er wat mij betreft helemaal uit.The only limit is your own imagination
Antwoorden voor Kris zou mss naar een minder opvallende plek onderaan kunnen. De ouders denken er nu anders over en hebben de zoekacties gestopt.![]()
Het topic is niet van de ouders maar van ons, de link naar de video staat juist expres bovenaan omdat die zovaak genoemd wordt hier.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:38 schreef 11en30 het volgende:
Antwoorden voor Kris zou mss naar een minder opvallende plek onderaan kunnen. De ouders denken er nu anders over en hebben de zoekacties gestopt.The only limit is your own imagination
Kom op zeg, hou je ons voor achterlijk? We kennen de mogelijkheden en kunnen onze eigen voors en tegens wel bedenken. Hoort gewoon niet in de OP. Prak het er maar bij je map-post in.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, die links zijn belangrijk om de satellietbeelden te kunnen zien, HERE wordt vaak gebruikt, BING ook. De titel anders, prima: "Kaarten/satellietbeelden van het gebied" ofzo.![]()
Vind ik wel. De links zijn direct, zodat je direct op HERE en BING enzo kan zoeken, makkelijk voor iedereen die het gebied met eigen ogen wil bekijken.quote:The only limit is your own imagination
Nieuws is een betere opening dan zwaar achterhaalde oude info. Die hoort onderaan. En dat jij schijt hebt aan hun standpunt betekent nog niet dat we de OP niet kunnen verbeteren.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het topic is niet van de ouders maar van ons, de link naar de video staat juist expres bovenaan omdat die zovaak genoemd wordt hier.![]()
quote:Op maandag 16 maart 2015 17:51 schreef Gorraay het volgende:
Het kostte enig zoeken om erachter te komen wie Brio nu eigenlijk is. Het bleek hun boot te zijnken t alleen als boter.
![]()
Ok je hebt me overtuigd. De users in dit topic zijn te dom om zelf Google, Bing en Here te bookmarken en zelf te beoordelen wat ze het liefst gebruiken. Domme sukkels dat het zijn.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind ik wel. De links zijn direct, zodat je direct op HERE en BING enzo kan zoeken, makkelijk voor iedereen die het gebied met eigen ogen wil bekijken.
En verder maakt het niet zoveel uit wat anderen vinden zolang koning Mata een andere mening heeft. Ootje had gewoon gelijk.
[ Bericht 4% gewijzigd door 11en30 op 16-03-2015 18:58:40 ]![]()
Die ouders denken er niet anders over dan Antwoorden voor Kris. Het is hun eigen website, geregistreerd op naam van Hans K.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:38 schreef 11en30 het volgende:
Antwoorden voor Kris zou mss naar een minder opvallende plek onderaan kunnen. De ouders denken er nu anders over en hebben de zoekacties gestopt.![]()
Zet er een ennetje achter en het wordt Curaçaos bier.quote:
The only limit is your own imagination
Deze werd gezocht geloof ik:
De hike naar Bocas del Toro vanuit El Pianista, door die oudere, maar zeer krasse, in uiterst goede conditie zijnde man, Remi, in two and a half day i.p.v. 3-4 dagen
http://www.boquetenatureh(...)a-trek-from-the-past
[ Bericht 6% gewijzigd door doorgaan op 16-03-2015 19:20:43 ]![]()
De OP is gemaakt alsof het een opstel op de lagere school is en dan ook nog incompleet, verouderd en sterk gekleurd. Af en toe geef ik een paar ergernissen en onjuistheden aan, meer energie dan dit wil ik er ook niet meer in steken.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:03 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die ouders denken er niet anders over dan Antwoorden voor Kris. Het is hun eigen website, geregistreerd op naam van Hans K.![]()
ook lekker denk ikquote:Op maandag 16 maart 2015 19:07 schreef El_Matador het volgende:
Zet er een ennetje achter en het wordt Curaçaos bier.![]()
![]()
Frank:
Ook het scenario rondom een misdrijf werd grondig nagelopen. „De geografische condities, de sociaal maatschappelijke condities en de technische feiten zoals uit het forensisch onderzoek naar voren zijn gekomen, maken een misdrijf in de vorm van een overval, zedenmisdrijf, gewelddelict of ontvoering zeer onwaarschijnlijk.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 16 maart 2015 19:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Frank:
Ook het scenario rondom een misdrijf werd grondig nagelopen. „De geografische condities, de sociaal maatschappelijke condities en de technische feiten zoals uit het forensisch onderzoek naar voren zijn gekomen, maken een misdrijf in de vorm van een overval, zedenmisdrijf, gewelddelict of ontvoering zeer onwaarschijnlijk.”Ik begreep het zo; "door de sociale controle werd een misdrijf zeer onwaarschijnlijk geacht". Onder dat misdrijf viel dus ook het zedenmisdrijf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De verklaring vond ik ook zwak, zeker omdat er achter de Mirador juist nauwelijks sociale controle is; daar woont geen hont.
Los van het misdrijf, dat ik ook niet waarschijnlijk acht, maar dat ligt aan andere zaken (de nachtfoto's, de inhoud van de rugzak, geen enkele aanwijzing voor een misdrijf -alleen de macabere zakjesfoto zie ik als mogelijke aanwijzing, maar dat klopt dan weer niet met de rest-.The only limit is your own imagination
Frank:
Ook het scenario rondom een misdrijf werd grondig nagelopen. „De geografische condities, de sociaal maatschappelijke condities en de technische feiten zoals uit het forensisch onderzoek naar voren zijn gekomen, maken een misdrijf in de vorm van een overval, zedenmisdrijf, gewelddelict of ontvoering zeer onwaarschijnlijk.”Dat blijkt uit de sociaal maatschappelijke condities.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
Welk misdrijf niet in aanmerking komt vanwege de geografische condities? Ehhhh ontvoering?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Frank:
Ook het scenario rondom een misdrijf werd grondig nagelopen. „De geografische condities, de sociaal maatschappelijke condities en de technische feiten zoals uit het forensisch onderzoek naar voren zijn gekomen, maken een misdrijf in de vorm van een overval, zedenmisdrijf, gewelddelict of ontvoering zeer onwaarschijnlijk.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jammer voor de misdrijf-ontkenners maar zo zie ik het ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
Ontkennen kun je alleen doen bij een vastgesteld feit. Dat is een misdrijf allerminst.
Welke sterke aanwijzingen zijn er nog voor een misdrijf, zeker in het geval dat nu niemand daar meer aan denkt, alleen hier op het forum nog?The only limit is your own imagination
tegenstrijdige verklaringen getuigenquote:Op maandag 16 maart 2015 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ontkennen kun je alleen doen bij een vastgesteld feit. Dat is een misdrijf allerminst.
Welke sterke aanwijzingen zijn er nog voor een misdrijf, zeker in het geval dat nu niemand daar meer aan denkt, alleen hier op het forum nog?
na lange zoektocht, meer dan 900 kilometer nog niets vinden
het niet terugkeren van K&L na een wandeling
het niet gefotografeerd of gevonden zijn van "de kloof"
Het niet mogen zoeken door de gidsen van bovenaf in het gebied
De nachtfoto's en het niet kunnen traceren hiervan
de dood van Osman
de dood van de taxichauffeur
Het niet melden van een bepaald iemand dat hij ze gezien had
en zo zijn er wel meer dingen![]()
1 - dat kan allerlei redenen hebben, alleen de getuigenissen van Eileen en Sigrid zijn heel raar; die kenden de meidenquote:Op maandag 16 maart 2015 19:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
1 - tegenstrijdige verklaringen getuigen
2 - na lange zoektocht, meer dan 900 kilometer nog niets vinden
3 - het niet terugkeren van K&L na een wandeling
4 - het niet gefotografeerd of gevonden zijn van "de kloof"
5 - Het niet mogen zoeken door de gidsen van bovenaf in het gebied
6 - De nachtfoto's en het niet kunnen traceren hiervan
7 - de dood van Osman
8 - de dood van de taxichauffeur
9 - Het niet melden van een bepaald iemand dat hij ze gezien had
2 - is vaag, maar op zich geen aanwijzing voor een misdrijf
3 - idem
4 - er zijn foto's gewist, dus die kunnen wel bestaan hebben, is ook geen aanwijzing voor een misdrijf
5 - de politieke beïnvloeding is ook op zichzelf geen aanwijzing voor een misdrijf
6 - wijst dat naar een misdrijf?
7 - de enige duidelijke link naar een misdrijf, maar hoe past de dood van die jongen op 4 april in het verhaal van 1-11+ april?
8 - niet zeker of die met Kris en Lisanne te maken had
9 - je bedoelt Plinio? Hij heeft het gemeld, of het zeker was wist hij niet. Verdenk je hem dan van betrokkenheid dan wel anderen de hand boven het hoofd houden? Komt dat niet uit in die kleine gemeenschap?The only limit is your own imagination
Frank:
Ook het scenario rondom een misdrijf werd grondig nagelopen. „De geografische condities, de sociaal maatschappelijke condities en de technische feiten zoals uit het forensisch onderzoek naar voren zijn gekomen, maken een misdrijf in de vorm van een overval, zedenmisdrijf, gewelddelict of ontvoering zeer onwaarschijnlijk.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op soortgelijke schetenwappelijke wijze, voorzien van alle statistieken, vulde ik vroeger de voetbalpool in. Meestal had ik dan 6 of 7 van de 13 wedstrijden goed.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Frank:
Ook het scenario rondom een misdrijf werd grondig nagelopen. „De geografische condities, de sociaal maatschappelijke condities en de technische feiten zoals uit het forensisch onderzoek naar voren zijn gekomen, maken een misdrijf in de vorm van een overval, zedenmisdrijf, gewelddelict of ontvoering zeer onwaarschijnlijk.”Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Kijk en dit flik jij dus constant, leg me geen woorden in de mond.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
1 - dat kan allerlei redenen hebben, alleen de getuigenissen van Eileen en Sigrid zijn heel raar; die kenden de meiden
2 - is vaag, maar op zich geen aanwijzing voor een misdrijf
3 - idem
4 - er zijn foto's gewist, dus die kunnen wel bestaan hebben, is ook geen aanwijzing voor een misdrijf
5 - de politieke beïnvloeding is ook op zichzelf geen aanwijzing voor een misdrijf
6 - wijst dat naar een misdrijf?
7 - de enige duidelijke link naar een misdrijf, maar hoe past de dood van die jongen op 4 april in het verhaal van 1-11+ april?
8 - niet zeker of die met Kris en Lisanne te maken had
9 - je bedoelt Plinio? Hij heeft het gemeld, of het zeker was wist hij niet. Verdenk je hem dan van betrokkenheid dan wel anderen de hand boven het hoofd houden? Komt dat niet uit in die kleine gemeenschap?
Straks beweer je nog dat ik F verdenk.
ik beweer het volgende:
Twee mooie meiden in een bos, met korte boekjes en strakke topjes, die vallen op.
Als 2 kleine lammetjes weg van de groep. Makkelijke pooi toch?
Eventuele daders? Ik denk dat er 's ochtends iemand gehoord/gezien heeft dat die meiden de trail gingen doen. Dat kan in de taalschool, in de supermarkt of op straat geweest zijn.
Dat kan dus bijna iedereen geweest zijn, tenminste de mannen daar.
Toeristen zijn daar ook en een dader is dus niet per definitie een lieve gids. Vraag dat ook maar eens na, in de hele wereld worden vrouwen verkracht. En dat is een feit, ze liepen daar zonder netwerk in een bos en dat is een gelegenheid.
Dom om dit als man van tafel te schuiven...![]()
quote:Op maandag 16 maart 2015 19:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kijk en dit flik jij dus constant, leg me geen woorden in de mond.
Straks beweer je nog dat ik F verdenk.
Ik leg je niks in de mond, ik stel alleen vragen? Wie bedoel je dan met "Het niet melden van een bepaald iemand dat hij ze gezien had"?
Welk bepaald iemand dan?Ok, maar dus omdat die "bepaalde iemand" zich "niet meldt", is er sprake van een misdrijf? Ik snap de zin niet?quote:Eventuele daders? Ik denk dat er 's ochtends iemand gehoord/gezien heeft dat die meiden de trail gingen doen. Dat kan in de taalschool, in de supermarkt of op straat geweest zijn.Over "woorden in de mond leggen" gesproken; ik heb dit NOOIT van tafel geschoven en juist altijd het motief (seksueel) en de gelegenheid (het afgelegen gebied) erkend. Altijd.quote:Vraag dat ook maar eens na, in de hele wereld worden vrouwen verkracht. En dat is een feit, ze liepen daar zonder netwerk in een bos en dat is een gelegenheid.
Dom om dit als man van tafel te schuiven...
Echter, deze zedenmisdadiger moet Kris en Lisanne dan een week in leven gehouden hebben? En ze hun camera en telefoons en alle andere bezittingen laten houden?
Of denk je -let op: vraag, geen suggestie- dat dat allemaal geplant is achteraf?
En waarom zou een verkrachter dat geld en mogelijk de andere waardevolle dingen niet meegejat hebben en de rugzak begraven, zodat er nooit meer enig spoor was geweest? Dat is toch veel makkelijker en minder risicovol?The only limit is your own imagination
Lichamen wegwerken en tassen verstoppen. Klaar, weg
En wat gebeurde er daarna:
1 de gids trok aan de bel
2 het dorp begon over de meiden
3 Sinaproc ging zoeken
4 de ouders kwamen over
5 Het OM Panama ging zich ermee benoemen
6 het werd wereldnieuws
Ja das hete grond onder de voeten van een simpele dader.
Voordat er weer geschermd wordt met de telefoon:
A er is nooit gebeld of contact gezocht met de ouders, vriendje of vriendinnen op de telefoon
B er is alleen maar een poging gedaan om naar 112 of 911 te bellen, je hoeft geen stuntpiloot te zijn om dit te kunnen op een telefoon van een ander.
C Wanneer kom je dan als dader bij de resten en de tas? Wanneer is er niemand in het bos aan het zoeken? Wanneer wordt je thuis niet gemist? Juist 's nachts, ff wat foto's maken, oproepen plaatsen want stel dat honden de lichamen zouden vinden.
En joh de hele wereld denkt dat ze verdwaald zijn.
Na een paar maanden de tas droppen bij de indianen aan de oever, wat resten van K&L wat hoger op de rivieroever leggen en klaar. want het onderzoek gaan maar door en de druk in Boquete wordt opgevoerd door zelfs de president.![]()
Waarom toch aaaal die moeite die ontdekt kan worden?quote:Op maandag 16 maart 2015 19:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Lichamen wegwerken en tassen verstoppen. Klaar, weg
En wat gebeurde er daarna:
1 de gids trok aan de bel
2 het dorp begon over de meiden
3 Sinaproc ging zoeken
4 de ouders kwamen over
5 Het OM Panama ging zich ermee benoemen
6 het werd wereldnieuws
Ja das hete grond onder de voeten van een simpele dader.
Voordat er weer geschermd wordt met de telefoon:
A er is nooit gebeld of contact gezocht met de ouders, vriendje of vriendinnen op de telefoon
B er is alleen maar een poging gedaan om naar 112 of 911 te bellen, je hoeft geen stuntpiloot te zijn om dit te kunnen op een telefoon van een ander.
C Wanneer kom je dan als dader bij de resten en de tas? Wanneer is er niemand in het bos aan het zoeken? Wanneer wordt je thuis niet gemist? Juist 's nachts, ff wat foto's maken, oproepen plaatsen want stel dat honden de lichamen zouden vinden.
En joh de hele wereld denkt dat ze verdwaald zijn.
Na een paar maanden de tas droppen bij de indianen aan de oever, wat resten van K&L wat hoger op de rivieroever leggen en klaar. want het onderzoek gaan maar door en de druk in Boquete wordt opgevoerd door zelfs de president.
Dat zei Miss Escobar ook: "een lokaal iemand, die het gebied op zijn duimpje kent, en iemand (of zelfs 2 iemanden) vermoordt, begraaft de lichamen en spullen ergens waar ze nooit gevonden worden, neemt de waardevolle spullen mee, verkoopt die ergens op de zwarte markt -heel gebruikelijk in Latijns-Amerika- en niemand komt er ooit achter"The only limit is your own imagination
Iemand heeft ze daar gezien, en die zegt eerst niets, vervolgens wel en dan staat er een camera op zijn neus en dan zegt die weer niets... Dat maakt hem geen dader, hij heeft die meiden daar dus gekruist voor de Mirador. Mijn idee is dat hij misschien nog wat mannen is tegengekomen.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik leg je niks in de mond, ik stel alleen vragen? Wie bedoel je dan met "Het niet melden van een bepaald iemand dat hij ze gezien had"?
Welk bepaald iemand dan?
[..]
Ok, maar dus omdat die "bepaalde iemand" zich "niet meldt", is er sprake van een misdrijf? Ik snap de zin niet?
[..]
Over "woorden in de mond leggen" gesproken; ik heb dit NOOIT van tafel geschoven en juist altijd het motief (seksueel) en de gelegenheid (het afgelegen gebied) erkend. Altijd.
Echter, deze zedenmisdadiger moet Kris en Lisanne dan een week in leven gehouden hebben? En ze hun camera en telefoons en alle andere bezittingen laten houden?
Of denk je -let op: vraag, geen suggestie- dat dat allemaal geplant is achteraf?
En waarom zou een verkrachter dat geld en mogelijk de andere waardevolle dingen niet meegejat hebben en de rugzak begraven, zodat er nooit meer enig spoor was geweest? Dat is toch veel makkelijker en minder risicovol?
Soms is het beter dan niets te zeggen, zie de taxichauffeur. Ik noem dan ook geen namen, je weet wie of wat ik bedoel.
Waarom denk jij dat een verkrachter meteen een dief is, als die spullen weg waren dan is het direct een spoor naar een misdrijf. Een verkrachter heeft andere intenties dan rovers...![]()
Begraven? Waarom? Er komt daar niemand en die grond ziet er niet als los zand uit.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom toch aaaal die moeite die ontdekt kan worden?
Dat zei Miss Escobar ook: "een lokaal iemand, die het gebied op zijn duimpje kent, en iemand (of zelfs 2 iemanden) vermoordt, begraaft de lichamen en spullen ergens waar ze nooit gevonden worden, neemt de waardevolle spullen mee, verkoopt die ergens op de zwarte markt -heel gebruikelijk in Latijns-Amerika- en niemand komt er ooit achter"
Die rugzak heeft geen waarde voor een verkrachter en waarom dan begraven?
Het is hem heet onder de voeten geworden en heeft 's nachts die foto's gemaakt en op 11 april de tijden aangepast. Ik heb dat dus ook geprobeerd en zelfs mij is dat zonder moeite gelukt.![]()
Omdat makkelijk 83 dollar meenemen sowieso gedaan wordt. Daarbij nog andere waardevolle spullen als telefoons, camera en paspoort.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Waarom denk jij dat een verkrachter meteen een dief is,Welnee. Denk jij dat iedereen die van die Pianista komt gefouilleerd wordt ofzo? Komt niemand achter hoor, als je wat dingen meejat. Niet in die rugzak uiteraard, gewoon meenemen en ergens verkopen, is heel gebruikelijk hier (en ook in Panama).quote:als die spullen weg waren dan is het direct een spoor naar een misdrijf.The only limit is your own imagination
Waarom alleen 911 en 112 bellen? Een derde weet niet wat de ouders zijn en wie de broer of de schooldecaan. Dat is juist zo raar, wel bellen naar 112 en 911 maar niet naar huis.
Waarom geen boodschap op de tel, hier hele moeilijke constructies. Omdat die gozer geen Nederlands kon, waarom die stomme nachtfoto's? Staat toch helemaal nergens op?![]()
Dan niet begraven, maar ergens in het bos achterlaten. Daar is trouwens wel bodem (dus aarde), waar je dingen kan begraven. Een lokaal iemand weet precies hoe weinig mensen daar komen.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Begraven? Waarom? Er komt daar niemand en die grond ziet er niet als los zand uit.
Wat heeft die dader volgens jou dan gedaan, die lichamen in stukken gehakt? Of hoe zijn die resten dan in de rivier terechtgekomen?Sporen uitwissen. Of verstoppen, zoals de lichamen.quote:Die rugzak heeft geen waarde voor een verkrachter en waarom dan begraven?Midden in de nacht door een uitgestrekte jungle gaan lopen met kans op ontdekking door de zoekteams?quote:Het is hem heet onder de voeten geworden en heeft 's nachts die foto's gemaaktJa, dat iets kan, maakt het nog niet het meest waarschijnlijke wat er gebeurd is natuurlijk.quote:en op 11 april de tijden aangepast. Ik heb dat dus ook geprobeerd en zelfs mij is dat zonder moeite gelukt.
Ik vind dat zo dom denken.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omdat makkelijk 83 dollar meenemen sowieso gedaan wordt. Daarbij nog andere waardevolle spullen als telefoons, camera en paspoort.
[..]
Welnee. Denk jij dat iedereen die van die Pianista komt gefouilleerd wordt ofzo? Komt niemand achter hoor, als je wat dingen meejat. Niet in die rugzak uiteraard, gewoon meenemen en ergens verkopen, is heel gebruikelijk hier (en ook in Panama).
Let op:
Je vermoord iemand en dan neem je de spullen mee.
Je vermoord iemand en zorgt dat er geen link naar jou toe gaat. (geen tas, geen geld en geen telefoons)
Dat is logisch![]()
Uit de lijst Kloothommel zeg maar:quote:Op maandag 16 maart 2015 20:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Waarom alleen 911 en 112 bellen? Een derde weet niet wat de ouders zijn en wie de broer of de schooldecaan. Dat is juist zo raar, wel bellen naar 112 en 911 maar niet naar huis
Is er geprobeerd ook naar andere telefoonnummers dan het noodnummer te bellen?
• Wel, maar die informatie is per ongeluk gewist of op een andere manier verloren gegaan.
• Niet volgens de gepubliceerde informatie.
• Ze konden alleen maar naar noodnummers bellen, hadden geen werkende telefoon.The only limit is your own imagination
Er waren juist 's nachts geen zoekteamsquote:Op maandag 16 maart 2015 20:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan niet begraven, maar ergens in het bos achterlaten. Daar is trouwens wel bodem (dus aarde), waar je dingen kan begraven. Een lokaal iemand weet precies hoe weinig mensen daar komen.
Wat heeft die dader volgens jou dan gedaan, die lichamen in stukken gehakt? Of hoe zijn die resten dan in de rivier terechtgekomen?
[..]
Sporen uitwissen. Of verstoppen, zoals de lichamen.
[..]
Midden in de nacht door een uitgestrekte jungle gaan lopen met kans op ontdekking door de zoekteams?
[..]
Ja, dat iets kan, maakt het nog niet het meest waarschijnlijke wat er gebeurd is natuurlijk.![]()
Ja, waardevolle spullen maar sowieso het geld. Waarom zou je dat niet meenemen?? Niemand die erachter komt.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Let op:
Je vermoord iemand en dan neem je de spullen mee.Dat geld is toch volledig ontraceerbaar? Of denk je dat Lisanne en Kris de serienummers van de biljetten die ze gepind hadden hebben opgegeven voor hun hike?quote:Je vermoord iemand en zorgt dat er geen link naar jou toe gaat. (geen tas, geen geld en geen telefoons)
Dat is logisch
Zie je wel, geen gegevens dat die meiden ook maar een poging hebben kunnen doenquote:Op maandag 16 maart 2015 20:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uit de lijst Kloothommel zeg maar:
Is er geprobeerd ook naar andere telefoonnummers dan het noodnummer te bellen?
• Wel, maar die informatie is per ongeluk gewist of op een andere manier verloren gegaan.
• Niet volgens de gepubliceerde informatie.
• Ze konden alleen maar naar noodnummers bellen, hadden geen werkende telefoon.![]()
Juist in die nacht van 7 op 8 april sliep Sinaproc in het gebied. Waar precies weten we niet, maar om midden in die nacht met mensen die jou als crimineel zouden kunnen spotten daar een beetje nepfoto's gaan zitten maken, vind je dat niet heel riskant?quote:Op maandag 16 maart 2015 20:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er waren juist 's nachts geen zoekteams
Waarom zou je al die moeite nemen?
Miss Escobar: "mensen die een misdrijf vermoeden vinden de zaak niet spannend genoeg en hebben dat nodig om hun eigen fantasie te stillen".The only limit is your own imagination
Een verkrachting/lustmoord heeft niets te maken met een roofmoord. Jij vind het raar dat die spullen en nog liggen en ik vind het raar dat je niet snapt dan het juist heel logisch is dat die spullen er nog liggen.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, waardevolle spullen maar sowieso het geld. Waarom zou je dat niet meenemen?? Niemand die erachter komt.
[..]
Dat geld is toch volledig ontraceerbaar? Of denk je dat Lisanne en Kris de serienummers van de biljetten die ze gepind hadden hebben opgegeven voor hun hike?![]()
Misschien konden ze dat dus ook helemaal niet.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zie je wel, geen gegevens dat die meiden ook maar een poging hebben kunnen doen
83 makkelijke dollars meenemen lijkt me als "beloning" voor al het werk van die valse aanwijzingen uitzetten enorm logisch, jij niet?quote:Op maandag 16 maart 2015 20:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een verkrachting/lustmoord heeft niets te maken met een roofmoord. Jij vind het raar dat die spullen en nog liggen en ik vind het raar dat je niet snapt dan het juist heel logisch is dat die spullen er nog liggen.
Een verkrachter is ook geen "bepaald soort persoon" in die zin dat juist een immorele crimineel die verkracht, ook zeker makkelijk spullen meeneemt en niet zomaar gaat lopen uitzetten in een uitgestrekt gebied.The only limit is your own imagination
Ik tegen miss Escobar: poets je glazen bol even op, dat denk ik namelijk niet. Overal te wereld worden vrouwen door mannen verkracht, helemaal als ze alleen in een afgelaten gebied zijn.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juist in die nacht van 7 op 8 april sliep Sinaproc in het gebied. Waar precies weten we niet, maar om midden in die nacht met mensen die jou als crimineel zouden kunnen spotten daar een beetje nepfoto's gaan zitten maken, vind je dat niet heel riskant?
Waarom zou je al die moeite nemen?
Miss Escobar: "mensen die een misdrijf vermoeden vinden de zaak niet spannend genoeg en hebben dat nodig om hun eigen fantasie te stillen".
Het is juist geen moeite:
verkracht, lichamen uit het zicht (die zijn niet in de buurt van het pad vermoord) en wegwezen
veel aandacht, even antibewijs maken
na 2 maanden is de storm nog niet gaan liggen, even terug naar dumpplek. Wat resten in de tas, en hoppa: verdwaald
en ja ik denk dus inderdaad dat die schone broek er ook is neergelegd, zo schoon en droog. Dus in een vroeg stadium uitgedaan.![]()
Wel 112 bellen maar niet 1 keer naar je ouders?quote:Op maandag 16 maart 2015 20:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Misschien konden ze dat dus ook helemaal niet.
Na zoveel dagen niet proberen te bellen en tegen een loze telefoonlijn aan schreeuwen?![]()
El Mata dus jou sterkste aanwijzing dat ze niet verkracht zijn, is dat de dader(s) het geld en de telefoons niet hebben meegenomen?![]()
Ik heb een verkrachting altijd als mogelijk misdrijf gezien, maar wel zo:quote:Op maandag 16 maart 2015 20:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik tegen miss Escobar: poets je glazen bol even op, dat denk ik namelijk niet. Overal te wereld worden vrouwen door mannen verkracht, helemaal als ze alleen in een afgelaten gebied zijn.
Het is juist geen moeite:
verkracht, lichamen uit het zicht (die zijn niet in de buurt van het pad vermoord) en wegwezen
veel aandacht, even antibewijs maken
na 2 maanden is de storm nog niet gaan liggen, even terug naar dumpplek. Wat resten in de tas, en hoppa: verdwaald
en ja ik denk dus inderdaad dat die schone broek er ook is neergelegd, zo schoon en droog. Dus in een vroeg stadium uitgedaan.
Logisch:
- man (of meer, want in je eentje 2 vrouwen aankunnen is niet makkelijk) komt twee makkelijke slachtoffers tegen
- verkracht ze
- laat ze aan de natuur over/gooit ze in een ravijn
- neemt de waardevolle spullen en het geld sowieso mee
Onlogisch:
- man (of meer dus) verkracht de dames
- gaat dan een week later terug om nepnachtfoto's te maken
- neemt de moeite om neptelefoontjes te gaan maken
- neemt de moeite om een schoon broekje ergens neer te leggen
- neemt de moeite om een rugzak vol inhoud ergens neer te zetten
- dat alles met handschoenen aan want hij weet niet dat er geen DNA/vingerafdrukken-onderzoek gaat plaatsvinden
- neemt niet het makkelijke geld mee
- neemt niet de makkelijke buit (telefoons en camera) mee, maar gaat die planten op een plek waar rijstboeren langskomen (de kans om gezien te worden bij het neerzetten is aanzienlijk)
- verzint een alibi voor al die dagen in de jungle voor als ie gepakt wordt
Je linkt hem niet aan deze verkrachting, maar brengt wel Plinio ter sprake, waarom dan?The only limit is your own imagination
He El_Matador: er zijn zeker ook momenten voor 6 april dat ie langer aanstaat zie de link:quote:Op maandag 16 maart 2015 18:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh, langdurig aanstaan van de iPhone? Alleen op 11 april (1:05 uur), maar niet daarvoor toch? Toen is ie steeds aan- en uitgezet?
[..]
Die Google Maps is een prima hypothese lijkt me maar als ze een kaart hadden, waren ze toch teruggekomen, zou je zeggen?
"Vaker aangestaan dan nodig"? Hoe bedoel je dat "nodig"? Kunnen wij dat wel inschatten, wat "nodig" was en is dat niet vooral achteraf duidelijk?
[..]
Ja, ik weet niet of de foute pincode is ingevoerd, het kan ook zijn geen pincode ingevoerd? Daar is toch niet echt duidelijkheid over?
Je "melodrama" volg ik erg goed, ik zie het ook als mogelijkheid voor het wissen van _509 (en wellicht meer foto's).
[..]
Kan, maar ik zie de verklaring van Physsic als sterkste; de camera had een nogal extreem vervelende bug waardoor video's gewoon niet mogelijk waren.
http://www.reddit.com/r/U(...)on_kris_kremers_two/
Wat maak jij hiervan?![]()
Ik zie:quote:Op maandag 16 maart 2015 20:42 schreef lekarO het volgende:
[..]
He El_Matador: er zijn zeker ook momenten voor 6 april dat ie langer aanstaat zie de link:
http://www.reddit.com/r/U(...)on_kris_kremers_two/
Wat maak jij hiervan?
- 36 sec
- 1 min
- 1 min
etc. Vraag me ten eerste af hoe die Reddit-poster eraan komt, zeker met die 36 sec, want wij hebben die data nooit gezien.
Dan nog zie ik nergens de telefoon lang aanstaan, jij wel dan?The only limit is your own imagination
Vraag toegevoegd aan De Lijst.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:33 schreef schuschuho het volgende:
Zou het kunnen dat K een foto van L wilde maken en hiervoor even een stapje te ver na achteren deed en daarbij de afgrond in gleed?![]()
quote:Op maandag 16 maart 2015 19:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welk bepaald iemand dan?
[..]
Ok, maar dus omdat die "bepaalde iemand" zich "niet meldt", is er sprake van een misdrijf? Ik snap de zin niet?
[..]
Over "woorden in de mond leggen" gesproken; ik heb dit NOOIT van tafel geschoven en juist altijd het motief (seksueel) en de gelegenheid (het afgelegen gebied) erkend. Altijd.
En waarom zou een verkrachter dat geld en mogelijk de andere waardevolle dingen niet meegejat hebben en de rugzak begraven, zodat er nooit meer enig spoor was geweest? Dat is toch veel makkelijker en minder risicovol?![]()
Zoals we eerder lazen in een blog over een gids die exact dat deed op de Quetzal Trail. De groep stond erbij en keek ernaar...nou ja,,..hij was ineens foetsie.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Zou het kunnen dat K een foto van L wilde maken en hiervoor even een stapje te ver na achteren deed en daarbij de afgrond in gleed?![]()
Nog eentje:quote:Op maandag 16 maart 2015 20:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Vraag toegevoegd aan De Lijst.
Heeft de langstlevende -vermoedelijk Lisanne, maar kan ook Kris zijn- een graf gemaakt voor haar eerder overleden vriendin?
• Nee, want de rivier sleurde haar mee en ze kon haar niet meer vinden
• Nee, want beide meiden werden meegesleurd door de rivier en de langstlevende kon de eerder overleden meid niet vinden
• Nee, want daar was de langstlevende al te zwak voor
• Ja, maar het graf is later verstoord door wilde dierenThe only limit is your own imagination
Ja, maar andersom kan ook.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:50 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Zoals we eerder lazen in een blog over een gids die exact dat deed op de Quetzal Trail. De groep stond erbij en keek ernaar...nou ja,,..hij was ineens foetsie.
Als A. de foto wilde maken, maar B. niet helemaal op het beeld kreeg, kan A. tegen B. hebben geroepen: kun je nog een klein stukje naar achter?![]()
> Nee, want daar is geen foto van gemaakt.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nog eentje:
Heeft de langstlevende -vermoedelijk Lisanne, maar kan ook Kris zijn- een graf gemaakt voor haar eerder overleden vriendin?
• Nee, want beide meiden werden meegesleurd door de rivier en de langstlevende kon de eerder overleden meid niet vinden
• Ja, maar het graf is later verstoord door wilde dierenHoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
De fotografe lijkt me niet degene die viel, want probeer een camera maar es heel te houden als je een ravijn in dondert...quote:Op maandag 16 maart 2015 20:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, maar andersom kan ook.
Als A. de foto wilde maken, maar B. niet helemaal op het beeld kreeg, kan A. tegen B. hebben geroepen: kun je nog een klein stukje naar achter?
Ik zie op 3 april 27 minuten en op 5 april zie ik 3 uur. De rest is onsamenhangend.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie:
- 36 sec
- 1 min
- 1 min
etc. Vraag me ten eerste af hoe die Reddit-poster eraan komt, zeker met die 36 sec, want wij hebben die data nooit gezien.
Dan nog zie ik nergens de telefoon lang aanstaan, jij wel dan?
Wat zullen we kwijlen he als we dat NFI rapport in handen krijgen. Voor de waarheidszoekers dan he niet de lijkenpikkers.![]()
Omdat eerst Osman op raadselachtig wijze om het leven komt, daarna de taxichauffeur. En dadelijk is Plinio aan de beurt.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb een verkrachting altijd als mogelijk misdrijf gezien, maar wel zo:
Logisch:
- man (of meer, want in je eentje 2 vrouwen aankunnen is niet makkelijk) komt twee makkelijke slachtoffers tegen
- verkracht ze
- laat ze aan de natuur over/gooit ze in een ravijn
- neemt de waardevolle spullen en het geld sowieso mee
Onlogisch:
- man (of meer dus) verkracht de dames
- gaat dan een week later terug om nepnachtfoto's te maken
- neemt de moeite om neptelefoontjes te gaan maken
- neemt de moeite om een schoon broekje ergens neer te leggen
- neemt de moeite om een rugzak vol inhoud ergens neer te zetten
- dat alles met handschoenen aan want hij weet niet dat er geen DNA/vingerafdrukken-onderzoek gaat plaatsvinden
- neemt niet het makkelijke geld mee
- neemt niet de makkelijke buit (telefoons en camera) mee, maar gaat die planten op een plek waar rijstboeren langskomen (de kans om gezien te worden bij het neerzetten is aanzienlijk)
- verzint een alibi voor al die dagen in de jungle voor als ie gepakt wordt
Je linkt hem niet aan deze verkrachting, maar brengt wel Plinio ter sprake, waarom dan?![]()
3 April 9:32 am: powered on 9:33 am: call 911 4:00 PM: Phone Lights up again 1:50 PM: the phone calls without lights. 50 seconds after it is turned off. 4:19 PM: the phone is turned on. No Callsquote:Op maandag 16 maart 2015 20:57 schreef lekarO het volgende:
[..]
Ik zie op 3 april 27 minuten en op 5 april zie ik 3 uur. De rest is onsamenhangend.
5 April 10:50 AM: Phone is turned on 10:51 AM: Phone is turned off. 1:37 PM: Phone is switched on but no calls made. 4:50 AM: the phone is turned on. It turns off immediately 5:00 AM: lights up and then the battery is exhausted. No calls.
Dat is een dan een grote deceptie, staan niet zoveel gegevens in het NFI rapport.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:57 schreef lekarO het volgende:
[..]
Ik zie op 3 april 27 minuten en op 5 april zie ik 3 uur. De rest is onsamenhangend.
Wat zullen we kwijlen he als we dat NFI rapport in handen krijgen. Voor de waarheidszoekers dan he niet de lijkenpikkers.![]()
Whuut??quote:Op maandag 16 maart 2015 20:58 schreef ootjekatootje het volgende:
En dadelijk is Plinio aan de beurt.
Laten we de zaak es omdraaien, falsifieer je eigen stelling eens; wat maakt dat het voor jou geen misdrijf meer wordt?
Ideetjes:
- als blijkt dat er ook naar andere nummers dan 112/911 is gebeld
- als blijkt dat Leonardo niet K&L's taxichauf was
- ....?1000 pagina's informatie noem jij "niet zoveel"?quote:Op maandag 16 maart 2015 21:00 schreef ootjekatootje het volgende:
staan niet zoveel gegevens in het NFI rapport.The only limit is your own imagination
Draai hier 1000 pagina's uit, wat hou je over wat echt zinnig is?quote:Op maandag 16 maart 2015 21:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Whuut??
Laten we de zaak es omdraaien, falsifieer je eigen stelling eens; wat maakt dat het voor jou geen misdrijf meer wordt?
Ideetjes:
- als blijkt dat er ook naar andere nummers dan 112/911 is gebeld
- als blijkt dat Leonardo niet K&L's taxichauf was
- ....?
[..]
1000 pagina's informatie noem jij "niet zoveel"?
trek alle poespas en dure woorden weg en je houdt 10 a4tjes over, en niets meer dan hier al bekend is. Ja wat extra foto's. Zo'n 90.
En wat inventarisatielijsten van de spullen en adressen van miss P en vrienden![]()
Hoe kon de derde in het scenario waarbij de noodoproepen eigenlijk inbraaksporen in de telefoon zijn of een dwaalspoor dat op een verdwaling moet lijken wel een aantal dagen de juiste pincode invoeren?![]()
De Gerubriceerde Lijst Van Mysteries, Relevante Vragen en Mogelijke Antwoorden:
Zie #2 aan het begin van dit topic.
[ Bericht 50% gewijzigd door Dr.Kloothommel op 16-03-2015 21:26:37 ]![]()
Hoe weet je dat allemaal zo zeker?quote:Op maandag 16 maart 2015 21:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Draai hier 1000 pagina's uit, wat hou je over wat echt zinnig is?
trek alle poespas en dure woorden weg en je houdt 10 a4tjes over, en niets meer dan hier al bekend is. Ja wat extra foto's. Zo'n 90.
En wat inventarisatielijsten van de spullen en adressen van miss P en vrienden
Heb jij dat rapport ingezien dan?
De pincode was 0566 toch?
Misschien hebben ze het getal geroepen in de hoop dat die ze liet gaan en er met de tas vandoor zou gaan.
en een man kan 2 meiden aan:
wel achter je viendin aanduiken een kloof in
maar haar alleen achterlaten bij een man, niet logisch![]()
Ah sorry, nog 1 waar ik gisteren al aan dacht:quote:Op maandag 16 maart 2015 21:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
A. Voorbereiding reis, reis naar Panama, verblijf in Bocas del Toro
Geen vragen.
• Blijkbaar waren ze goed voorbereid aan hun reis begonnen, is de reis zelf zonder problemen verlopen en zijn er ook over hun verblijf in Bocas del Toro geen vragen.
Hebben Kris en Lisanne mensen ontmoet -bij dezelfde taalschool of elders- die naast zijzelf ook naar Boquete gingen -naar dezelfde taalschool of anders-?
• Nee, niemand uit Bocas ging naar Boquete
• Ja, maar die hebben ze in Boquete niet meer opgezocht/geen contact mee gehad
• Ja, en met hen hebben ze in Boquete contact gehadThe only limit is your own imagination
Denk toch eens even na, in die hele persverklaring staat geen verwijzing naar het NFI rapport.quote:Op maandag 16 maart 2015 21:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe weet je dat allemaal zo zeker?
Heb jij dat rapport ingezien dan?
Ja dat de resten inderdaad van K zijn. Totaal geen verwijzing naar een gedegen onderzoek...![]()
Staat erbij!quote:Op maandag 16 maart 2015 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah sorry, nog 1 waar ik gisteren al aan dacht:
Hebben Kris en Lisanne mensen ontmoet -bij dezelfde taalschool of elders- die naast zijzelf ook naar Boquete gingen -naar dezelfde taalschool of anders-?
• Nee, niemand uit Bocas ging naar Boquete
• Ja, maar die hebben ze in Boquete niet meer opgezocht/geen contact mee gehad
• Ja, en met hen hebben ze in Boquete contact gehad![]()
Waarom nou weer zo aanvallend?quote:Keuze van de ouders/NvP, ze zijn daartoe toch niet verplicht?quote:in die hele persverklaring staat geen verwijzing naar het NFI rapport.Dat zegt toch niet dat in een 1000 pagina's tellend rapport "niets nieuws staat, dat wordt een deceptie"?quote:Ja dat de resten inderdaad van K zijn. Totaal geen verwijzing naar een gedegen onderzoek...
Hoe kan je dat nou in godsnaam beweren zonder er ook maar 1 pagina van gezien te hebben??The only limit is your own imagination
Sjjiiiiit, For real!!???. Dit neem ik niet serieus...quote:Op maandag 16 maart 2015 21:09 schreef ootjekatootje het volgende:
De pincode was 0566 toch?
Misschien hebben ze het getal geroepen in de hoop dat die ze liet gaan en er met de tas vandoor zou gaan.
en een man kan 2 meiden aan:
wel achter je viendin aanduiken een kloof in
maar haar alleen achterlaten bij een man, niet logisch![]()
dit was het kaartje wat op de 5e verscheen
Day 1 of efforts. 5APR2014. Questioned everyone, stopped buses and taxis beginning from Los Naranjos all of Alto Lino loop and back through town on horseback. Was called to help search- instead investigated, knowing it was not a search case.
Perhaps you can cross reference with what you have to establish more of a pattern.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
When examining Lisanne's bone fragments, the researchers found 'periostitis', which is a medical condition caused by inflammation of the periosteum, a layer of connective tissue that surrounds bone. It appears when the person accelerates their level of training, which causes the muscles to be pulled. No such condition was found in Kris's fragments.
Heeft iemand hier meer info over? Of rijk der fabelen?
Link:
http://www.reddit.com/r/U(...)on_kris_kremers_two/![]()
Oeps sorry, onervarenheid...quote:Op maandag 16 maart 2015 21:17 schreef lekarO het volgende:
When examining Lisanne's bone fragments, the researchers found 'periostitis', which is a medical condition caused by inflammation of the periosteum, a layer of connective tissue that surrounds bone. It appears when the person accelerates their level of training, which causes the muscles to be pulled. No such condition was found in Kris's fragments.
Heeft iemand hier meer info over? Of rijk der fabelen? Zogenaamd een dude die meerdere 'reports' heeft gelezen.
Link:
http://www.reddit.com/r/U(...)on_kris_kremers_two/![]()
![]()
Was dat niet die oude volleybalblessure die Lisanne aan haar scheenbeen had?quote:Op maandag 16 maart 2015 21:17 schreef lekarO het volgende:
Heeft iemand hier meer info over? Of rijk der fabelen?
Link:
http://www.reddit.com/r/U(...)on_kris_kremers_two/The only limit is your own imagination
gelukkig, oefquote:Op maandag 16 maart 2015 21:15 schreef lekarO het volgende:
[..]
Sjjiiiiit, For real!!???. Dit neem ik niet serieus...![]()
Vanaf nu heb ik het stokje overgenomen van Dr kloothommel, wanneer anderen zich geroepen voelen:
graag.
Ik zou graag zien dat hij in de eerste post onder de OP komt dan is die voor iedereen goed te vinden.
Mocht je vragen willen toevoegen, graag in een PM. Want ook ik ben druk met andere dingen.![]()
Het NFI kreeg het wel voor elkaar om het hele rapport samen te vatten in 6 A4'tjes, en dat naar Panama te sturen.quote:Op maandag 16 maart 2015 21:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom nou weer zo aanvallend?
[..]
Keuze van de ouders/NvP, ze zijn daartoe toch niet verplicht?
[..]
Dat zegt toch niet dat in een 1000 pagina's tellend rapport "niets nieuws staat, dat wordt een deceptie"?
Hoe kan je dat nou in godsnaam beweren zonder er ook maar 1 pagina van gezien te hebben??![]()
domme reacties, noem 1 hele goede reden dat het verblijf in een kloof, waarvan niemand een foto of locatie heeft gezien, logischer is dan een zedenmisdrijf.quote:Op maandag 16 maart 2015 21:19 schreef lekarO het volgende:
[..]
Ootje je moet echt van de fanta afblijven hoor...![]()
Omdat in ieder geval voor die kloof verschillende experts hun zegje hebben gedaan en er NIEMAND is, behalve wat lui op een internetforumpje, die zeggen dat er sprake is van een zedenmisdrijf, misschien?quote:Op maandag 16 maart 2015 21:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
domme reacties, noem 1 hele goede reden dat het verblijf in een kloof, waarvan niemand een foto of locatie heeft gezien, logischer is dan een zedenmisdrijf.The only limit is your own imagination
Ik had het niet zozeer over de mogelijkheid van een zedenmisdrijf. Meer de redenering dat de pincode werd geroepen naar de killer. OMG! Dan kan ik toch niets meer serieus van je nemen? Als je je eigen ratio respecteert zeg je zoiets nietquote:Op maandag 16 maart 2015 21:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
domme reacties, noem 1 hele goede reden dat het verblijf in een kloof, waarvan niemand een foto of locatie heeft gezien, logischer is dan een zedenmisdrijf.
pff ik doe weer lekker mee met moddergooien...sorry medeforumleden. Ik kon 't niet laten. Sorry van jullie tijd...![]()
Omdat jij niet weet wat er buiten het forumpje gebeurt, wil dat niet zeggen dat er niets buiten dat forumpje gebeurt.quote:Op maandag 16 maart 2015 21:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omdat in ieder geval voor die kloof verschillende experts hun zegje hebben gedaan en er NIEMAND is, behalve wat lui op een internetforumpje, die zeggen dat er sprake is van een zedenmisdrijf, misschien?
En mensen die hier posten en contacten hebben naar een en geen gaan er geen van allen van uit dat het een ongeluk was.
de feiten die jij aannemelijk vind, vind ik juist onlogisch![]()
iemand die OMG roept....quote:Op maandag 16 maart 2015 21:28 schreef lekarO het volgende:
[..]
Ik had het niet zozeer over de mogelijkheid van een zedenmisdrijf. Meer de redenering dat de pincode werd geroepen naar de killer. OMG! Dan kan ik toch niets meer serieus van je nemen? Als je je eigen ratio respecteert zeg je zoiets niet
pff ik doe weer lekker mee met moddergooien...sorry medeforumleden. Ik kon 't niet laten. Sorry van jullie tijd...
El Mata en ik gooien niet met modder, we hadden een discussie. Als je daaraan wilt deelnemen, prima maar laat die OMG en fanta weg. En blijf ontopic![]()
Ik weet niet of je toen al meelas, maar heb de bizarre aannames van de misdrijfdenkers in een scenario samengevat:quote:Op maandag 16 maart 2015 21:28 schreef lekarO het volgende:
Als je je eigen ratio respecteert zeg je zoiets nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2015 21:37:33 ]The only limit is your own imagination
mooi he!
Een misdrijfscenario uit de wind slaan en alle mogelijke posts hierover onder elkaar posten....
Ik heb f niet benoemd
ik heb het niet over orgaanhandel gehad
en als ik snel kijk zit er geen post van mij tussen.
Je legt me dus wederom woorden in de mond of bent zaken aan het verdraaien![]()
Hij wilde gewoon een top script voor Columbo 2016 denk ik...quote:Op maandag 16 maart 2015 21:34 schreef ootjekatootje het volgende:
mooi he!
Een misdrijfscenario uit de wind slaan en alle mogelijke posts hierover onder elkaar posten....
Ik heb f niet benoemd
ik heb het niet over orgaanhandel gehad
en als ik snel kijk zit er geen post van mij tussen.
Je legt me dus wederom woorden in de mond of bent zaken aan het verdraaien![]()
Jij stelt dat een andere ervaren gids in het gebied "het volgende slachtoffer" wordt van een moord. Dat vind je zelf wel een gezonde inschatting?quote:
Op mijn vraag over falsifieerbaarheid van je eigen stelling ga je niet in.The only limit is your own imagination
666 %quote:Op maandag 16 maart 2015 21:53 schreef 11en30 het volgende:
Hoe hoog schatten jullie de kans is dat ze in een tilapiafarmvijver zijn bewaard of gevallen?The only limit is your own imagination
Ter lering en de vermaeck nog een Panama regenwoud filmpje.
Het geeft een goede indruk van de moeilijke begaanbaarheid en van de herrie van het water als het regent.
Dit is trouwens ook een trail want er is een soort trap gemaakt en een brugWie dit leest is gek![]()
mooie video en die mensen lopen er voor hun lol....quote:Op maandag 16 maart 2015 22:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ter lering en de vermaeck nog een Panama regenwoud filmpje.
Het geeft een goede indruk van de moeilijke begaanbaarheid en van de herrie van het water als het regent.
Dit is trouwens ook een trail want er is een soort trap gemaakt en een brug
Maar ik zie ook een voorzichtigheid, het is nou niet dat ze door dat pad heenrennen of kunnen uitglijden![]()
NOTE: During the rainy season, this trail can be quite slippery in places.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
mooie video en die mensen lopen er voor hun lol....
Maar ik zie ook een voorzichtigheid, het is nou niet dat ze door dat pad heenrennen of kunnen uitglijden![]()
http://www.armandorosaspa(...)park-la-amistad.html![]()
Stop eens met je "Miss Escobar". Als zij zo nodig gehoord wil worden hier dan neemt ze zelf maar een account.quote:![]()
Nee.quote:Op maandag 16 maart 2015 23:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Stop eens met je "Miss Escobar". Als zij zo nodig gehoord wil worden hier dan neemt ze zelf maar een account.The only limit is your own imagination
• Nee, er was geen langstlevende; ze zijn gelijk of bijna gelijk overleden.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nog eentje:
• Ja, maar het graf is later verstoord door wilde dieren![]()
woensdag 2 april - dag 1
• ~ 9:00 - gids Feliciano die de dames mee zou nemen op de tour gaat kijken bij het huisje van de twee studentes hij kan er niet in omdat er geen sleutel is, maar ziet door het raam dat ze er niet zijn
• ~ s middags - er wordt alarm geslagen over de verdwijning
• ~ s avonds - de ouders van Lisanne Froon worden gebeld door de taalschool/hostel waar de meiden verblijven, die denken dat het Lisanne is die belt
• gedurende de dag wordt geprobeerd 911 te bellen
donderdag 3 april - dag 2
• De website van Mi Diario meldt als eerste de vermissing.
vrijdag 4 april - dag 3
• de zoektocht door Sinaproc naar de twee dan al 48 uur vermiste meiden wordt gestart maar snel gestaakt vanwege het noodweer dat inzet
ik zit even in de OP te neuzen, en zie dus wederom op donderdag 3 april helemaal niets:
f deed niets?
ouders deden niets?
taalschool ondernam niets?
Miriam ondernam niets?
Politie ondernam niets?![]()
F. is toen toch achter de Mirador gaan zoeken met fruit bij zich voor de meiden?quote:Op maandag 16 maart 2015 23:32 schreef ootjekatootje het volgende:
ik zit even in de OP te neuzen, en zie dus wederom op donderdag 3 april helemaal niets:f deed niets?![]()
Ja, deze, ootje.quote:Op maandag 16 maart 2015 23:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
F. is toen toch achter de Mirador gaan zoeken met fruit bij zich voor de meiden?
"ik zag geen sporen op de paddocks" zei ie toen toch?The only limit is your own imagination
en dan bedoelen jullie de paddocks ten noorden van de trail?quote:Op maandag 16 maart 2015 23:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, deze, ootje.
"ik zag geen sporen op de paddocks" zei ie toen toch?
Ik vond op de fb van L&K, ook de eerste vragen en opsporingsflyers van de families op 3 april.
Dus op 3 april:
families openen een fb pagina
F zoekt op de trail
maar wat deed Miriam?
en de politie? Die zijn zeker gebeld door de families die dag.
Ik probeer de tijdslijn in de OP volledig te krijgen en op 3 apil zit een gat.![]()
De exacte tijden van de oproepen erbij zou nog mooi zijn, in de zin, niet als lijst ofzo.quote:Op maandag 16 maart 2015 23:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
en dan bedoelen jullie de paddocks ten noorden van de trail?
Ik vond op de fb van L&K, ook de eerste vragen en opsporingsflyers van de families op 3 april.
Dus op 3 april:
families openen een fb pagina
F zoekt op de trail
maar wat deed Miriam?
en de politie? Die zijn zeker gebeld door de families die dag.
Ik probeer de tijdslijn in de OP volledig te krijgen en op 3 apil zit een gat.
Myriam had nu eenmaal weinig met de meiden te maken lijkt me, ze sliepen gewoon in haar huisje, maar verder niet.
Planden ze die dag niet de eerste zoektochten? Die zouden op 4 april van start gaan maar werden uitgesteld door het slechte weer.
Staat het schema van Geruisloos al in de OP (nog niet gekeken)?The only limit is your own imagination
Ook voor de kaartenlezers/zoekers hier een vraag:
vanavond in de discussie met El Mata kwam naar voren dat de trail met toeristen gelopen kan worden in 3-4 dagen, als f alleen gaat dat doet hij er 2 dagen over.
vraag 1:
waar overnachten deze hikers?
vraag 2:
Is er een sluiproute? Ik vermoed zelf via de q2 naar Matteo's paddock en dan richting het noorden, dus niet over de paddocks bekend uit de video's. Wat is jullie mening hierover?![]()
Ik wilde hem hier posten maar kon hem ff niet vinden, stond er wel in. Kijk nog ffquote:Op maandag 16 maart 2015 23:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De exacte tijden van de oproepen erbij zou nog mooi zijn, in de zin, niet als lijst ofzo.
Myriam had nu eenmaal weinig met de meiden te maken lijkt me, ze sliepen gewoon in haar huisje, maar verder niet.
Planden ze die dag niet de eerste zoektochten? Die zouden op 4 april van start gaan maar werden uitgesteld door het slechte weer.
Staat het schema van Geruisloos al in de OP (nog niet gekeken)?![]()
Hangt een beetje af hoe je loopt, volgens mij verschilt dat nogal. Punta Robalo is een stuk dichterbij dan Almirante.quote:Op maandag 16 maart 2015 23:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook voor de kaartenlezers/zoekers hier een vraag:
vanavond in de discussie met El Mata kwam naar voren dat de trail met toeristen gelopen kan worden in 3-4 dagen, als f alleen gaat dat doet hij er 2 dagen over.
vraag 1:
waar overnachten deze hikers?
vraag 2:
Is er een sluiproute? Ik vermoed zelf via de q2 naar Matteo's paddock en dan richting het noorden, dus niet over de paddocks bekend uit de video's. Wat is jullie mening hierover?
Ik neem aan in die hutten langs het pad, zijn er geen foto's van online?
De Q2 is niet echt een sluiproute lijkt me, en sowieso duurt dat langer dan over de makkelijke paddocks.The only limit is your own imagination
en dat vraag ik me dus af, ik kan daar geen foto's van vinden. Op de kaarten lijkt het redelijk begaanbaar en niet steil, de hoogte verschillen vallen daar juist meequote:Op maandag 16 maart 2015 23:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hangt een beetje af hoe je loopt, volgens mij verschilt dat nogal. Punta Robalo is een stuk dichterbij dan Almirante.
Ik neem aan in die hutten langs het pad, zijn er geen foto's van online?
De Q2 is niet echt een sluiproute lijkt me, en sowieso duurt dat langer dan over de makkelijke paddocks.![]()
F stond op 3 april in de ochtend de Sinaproccers in te delen om op het Pianista te gaan zoeken.quote:Op maandag 16 maart 2015 23:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
F. is toen toch achter de Mirador gaan zoeken met fruit bij zich voor de meiden?
Net toen hij ze aan het indelen was werd een van de mannen gebeld door Panama-city dat ze niet mochten.
Hij is toen niet gaan zoeken omdat ie niet mocht en had ie zn tasje met fruit voor niks ingepakt.
Later zegt ie dat ie wel hele 2 hele trails op 3 april heeft afgelopen zelfs helemaal tot Bocas.
Ook zegt ie dat ie in AFK dat hij bij de paddock wel kon zien dat K en L daar niet waren geweest.
In een artikel van La Prensa staat dat ie op 3 april 's middags bij de DIJ zat (politie) in Boquete.
Wat F nou echt heeft gedaan heeft op 3 april is dus niet bekend.
Al het bovenstaande op 1 dag lijkt me onmogelijk![]()
Maar met wie hebben de ouders dan contact gemaakt op 3 april, ik zou denken met F omdat hij de aangifte had gedaan of met Ingrid in Costa, maar ws was die druk met haar eigen groep of met Eileen?quote:Op maandag 16 maart 2015 23:48 schreef jackie12 het volgende:
[..]
F stond op 3 april in de ochtend de Sinaproccers in te delen om op het Pianista te gaan zoeken.
Net toen hij ze aan het indelen was werd een van de mannen gebeld door Panama-city dat ze niet mochten.
Hij is toen niet gaan zoeken omdat ie niet mocht en had ie zn tasje met fruit voor niks ingepakt.
Later zegt ie dat ie wel hele 2 hele trails op 3 april heeft afgelopen zelfs helemaal tot Bocas.
Ook zegt ie dat ie in AFK dat hij bij de paddock wel kon zien dat K en L daar niet waren geweest.
In een artikel van La Prensa staat dat ie op 3 april 's middags bij de DIJ zat (politie) in Boquete.
Wat F nou echt heeft gedaan heeft op 3 april is dus niet bekend.
Al het bovenstaande op 1 dag lijkt me onmogelijk![]()
maar f was dus achter de CD dus die had geen bereik, die dag.
Ik snap het ff niet, als ouders zijnde wil je toch even weten hoe of wat?
wanneer heeft Eileen of F gesproken met de ouders, die op 3 april al de flyers klaar hadden?![]()
Wel iets over Myriam:
- al 6 jaar logeerden buitenlanders bij haar, in al die jaren nooit iemand kwijtgeweest
- "ze zijn niet bij de Baru, hield ze vol"
- 25 trails zijn onderzocht?! al op 8 april...
- op aanraden van Myriam ging Feliciano naar de pliesie
"El señor Feliciano me dice a mí (el miércoles 2 de abril) que él venía a buscarlas para un tour. O sea, ellas no pueden estar lejos de Boquete, en el Volcán Barú no pueden estar", sostuvo Guerra.
Las operaciones de búsqueda de las holandesas continuaban este martes desarrolladas por el Sistema Nacional de Protección Civil (Sinaproc) de Panamá en las turísticas provincias de Chiriquí y Bocas del Toro, fronterizas con Costa Rica.
Han incluido al Parque Nacional Volcán Barú, de 14.322,5 hectáreas, donde los socorristas especializados han bajado por acantilados de al menos 450 pies (137,25 metros) y entrado en el Sendero Ecológico de Los Quetzales, de acuerdo a la información oficial.
cuando la Policía fue alertada por el guía turístico Feliciano por sugerencia de la señora Guerra, según el testimonio de la casera.
nunca le había ocurrido en los seis años que tiene alojando jóvenes turistas y estudiantes extranjeros en su casa.
http://noticias.lainforma(...)YWVEXzi7bI6sYAiOo3t/The only limit is your own imagination
Prima, Miriam stuurt F naar de politie. Maar wie onderhield gedurende de dag 3 april het contact met de familie in Nederland?quote:Op maandag 16 maart 2015 23:59 schreef El_Matador het volgende:
Wel iets over Myriam:
- al 6 jaar logeerden buitenlanders bij haar, in al die jaren nooit iemand kwijtgeweest
- "ze zijn niet bij de Baru, hield ze vol"
- 25 trails zijn onderzocht?! al op 8 april...
- op aanraden van Myriam ging Feliciano naar de pliesie
"El señor Feliciano me dice a mí (el miércoles 2 de abril) que él venía a buscarlas para un tour. O sea, ellas no pueden estar lejos de Boquete, en el Volcán Barú no pueden estar", sostuvo Guerra.
Las operaciones de búsqueda de las holandesas continuaban este martes desarrolladas por el Sistema Nacional de Protección Civil (Sinaproc) de Panamá en las turísticas provincias de Chiriquí y Bocas del Toro, fronterizas con Costa Rica.
Han incluido al Parque Nacional Volcán Barú, de 14.322,5 hectáreas, donde los socorristas especializados han bajado por acantilados de al menos 450 pies (137,25 metros) y entrado en el Sendero Ecológico de Los Quetzales, de acuerdo a la información oficial.
cuando la Policía fue alertada por el guía turístico Feliciano por sugerencia de la señora Guerra, según el testimonio de la casera.
nunca le había ocurrido en los seis años que tiene alojando jóvenes turistas y estudiantes extranjeros en su casa.
http://noticias.lainforma(...)YWVEXzi7bI6sYAiOo3t/![]()
http://boquete.ning.com/f(...)5%3AComment%3A502245
3 april 18:03 werd de flyer op Boquetening gepost.The only limit is your own imagination
Eerste zoektocht met helikopter was niet 3, maar 4 april:
19:21:
The local authorities are doing lots of searches on all trails; today also with an helicopter. Also volunteers have been going around everywhere. There are also lots of flyers everywhere. Tomorrow we are going with more people searching.
Zelfde link als hierboven.The only limit is your own imagination
En een nieuwe getuigenis !!??
" I need to talk to the waiter that says he served them lunch on tuesday afternoon in the Bistro Boquete. "
Bistro Boquete, dinsdagmiddag 1 april. gepost op 4 april door Ingrid L:
- waren 2 andere meiden (Kris en Lisanne stonden al op de Mirador en lunchten daar -een van de vragen van de Lijst Kloothommel)
- was een vergissing in de dag?
- was een vergissing met Nelvis?The only limit is your own imagination
huh?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 00:06 schreef El_Matador het volgende:
En een nieuwe getuigenis !!??
" I need to talk to the waiter that says he served them lunch on tuesday afternoon in the Bistro Boquete. "
Bistro Boquete, dinsdagmiddag 1 april. gepost op 4 april door Ingrid L:
- waren 2 andere meiden (Kris en Lisanne stonden al op de Mirador en lunchten daar -een van de vragen van de Lijst Kloothommel)
- was een vergissing in de dag?
- was een vergissing met Nelvis?
Ze had ze gezien in Bocas en roept dit op 4 april?
Flyers waren klaar en werden al verspreid, weer een getuigen verklaring die niet klopt?
Deze had ik nog niet gehoord, jij wel Jackie?![]()
Zijn ook met paarden gaan zoeken (bericht 5 april):
4/5/2014 @ 20:06:
As we speak there is a search on foot, horseback and helicopter for 2 missing gals from Holland.
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/The only limit is your own imagination
fb was actief op 3 april, tweede post was rond 19:00 uur NL tijd door Martijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eerste post was dus eerder, op die post stond de flyer al. Ook wist Martijn toen dat ze waren gaan wandelen, van wie?
edit: 7 uur eerder dus 12:00 uur tijd Boquete.
eerste tekst op FB:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eileen dacht dat ze de Quetzales gingen doen - bericht 4 april:
http://www.boqueteguide.com/?p=10964
Hier zegt iemand dat ze ook met kleine vliegtuigjes gingen zoeken (onbekend welke dag):
https://www.lonelyplanet.(...)ls-missing-in-panama
3 april, Sjors K. (broer van Kris) die beroemdheden op Twitter opriep bericht over de vermissing te posten:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)isanne-en-Kris.dhtml
Hier staat ook "een sms-bericht" (maar dat kan ook een appje zijn natuurlijk), laatste contact op MAANdagavond 31 maart, ze zouden elke dag contact houden:
De familie in Amersfoort heeft maandagavond voor het laatst contact met de twee gehad via een sms-bericht. De afspraak was dat de vriendinnen dagelijks iets van zich zouden laten horen. 'Toen ze na een dag niets meer lieten horen, zijn we gaan bellen,' zegt vader Hans Kuit Amersfoort. 'Toen bleek dat ze na die wandeling 's avonds niet meer bij hun gastgezin terug zijn gekeerd, is alles in gang gezet.'
Heel ander verhaal dus dan dat van de ouders van Lisanne!
Maar wel NOG een getuige (Kloothommel, lees je mee?):
In Panama is het Amersfoortse duo zondag nog gezien door Sonja K.. De in Boquete woonachtige Nederlandse schrijft op Facebook dat ze de meiden zag in een restaurantje. 'We hebben verder niet met ze gepraat, dus geen extra informatie. Ze waren met de ober in gesprek over hun vrijwilligerswerk', aldus Keessen.
- was dit Nelvis?
- was dit Bistro Boquete?
Bericht van 4 april (vrijdag) dat de meiden sinds 31 maart (!?) vermist waren:
http://laestrella.com.pa/(...)das-boquete/23448447
Las turistas de nacionalidad holandesa de nombre Lisanne Fronn de 22 años de edad y Kris Kremers de 21 se mantienen desaparecidas desde el pasado lunes 31 de marzo.
Zoektocht op 4 april met helikopter gehinderd door slecht weer:
http://www.prensa.com/ang(...)as_0_3904859567.html
Begonnen op 3 april al met zoeken:
Arturo A., director del Sistema Nacional de Protección Civil (Sinaproc), confirmó que esta entidad se encuentra en la búsqueda de las turistas desde ayer.The only limit is your own imagination
wie is Sonja K????
Die heb ik ook nog niet gehoord en vervolgens haar achternaam, die gaat goed bezocht worden....![]()
Is ook allemaal nieuw voor mij, goed om dit op te zoeken...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 00:28 schreef ootjekatootje het volgende:
wie is Sonja K????
Die heb ik ook nog niet gehoord en vervolgens haar achternaam, die gaat goed bezocht worden....The only limit is your own imagination
Bingo, dat "sms-bericht" was waarschijnlijk een appje (wat mij sterkt in het idee dat ze alleen wifi en GEEN bereik hadden):
" They sent every day whatsapp messages, but after Monday held that suddenly , " says Hans Kremers, the father of Kris.
http://projectavalon.net/(...)re-missing-in-Panama
En zie dit:
So far, for the police is this not yet an crime alarm.
In this area is little crime and there has never been a case of kidnapping or violence against tourists in the past. According to Hans Kremers, his daughter and girlfriend are not the types who run into trouble. They never just go along with a stranger and if they change their plans, they always report that.
Die Sonja K (edit. Nee.) was volgens mij niet eens in Boquete maar op het strand.....quote:Op dinsdag 17 maart 2015 00:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is ook allemaal nieuw voor mij, goed om dit op te zoeken...
[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 17-03-2015 12:25:58 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: