abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150702656
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En dat allemaal heimelijk sluipend tussen hutjes, paddocks, indianen, zoekteams en gidsen met toeristen door. :Y
- zijn die hutjes permanent bewoond - ik zou zeggen van niet
- paddocks zijn ze dan niet geweest, want door de rivieren gegaan - zouden op die paddocks ook gespot zijn geworden door de overvliegende helikopters
- zoekteams zijn daar niet geweest
- gidsen met toeristen gaan meestal niet de CD over, maar blijven op het eerste stuk Pianista, het aantal mensen dat die hele "Culebratrai" van 3-5-7 dagen loopt is maar klein
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150702694
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:50 schreef lekarO het volgende:

[..]

Mag ik nog een vraag hierover stellen aan jullie (want het zal vast wel langsgekomen zijn):

Waren de gezamenlijke resten van K&L niet gevonden achter een boom ipv dichtbij de rivier? Wat als de rugzak bij de laatste rustplaats stond en bij hoog water in de struiken bleef hangen in situ (aah dat laatste woordje wilde ik heel graag gebruiken heb ik hier geleerd, klinkt expertachtig :W ). Vervolgens zijn de botten verspreid en meegenomen door dieren waarbij alleen de gezamenlijke resten bij elkaar zijn gevonden?
Hierover staat wat in de OP.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150702720
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En dat allemaal heimelijk sluipend tussen hutjes, paddocks, indianen, zoekteams en gidsen met toeristen door. :Y
Ja das het zwakte aan dat verhaal mee eens Ouder1. Aan de andere kant is het zwakke aan jouw scenario (die voor mij een nipte tweede is) dat de rugzak een bere afstand heeft afgelegd en de botten ook...hmmmm
  maandag 16 maart 2015 @ 16:53:11 #254
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150702753
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:50 schreef 11en30 het volgende:

[..]

En ook nog ongezien in dat drukke gebied. Dus niet één keer niezen of hoesten want dan heb je je aanwezigheid al verraden.
Net als de paashaas, gewoon rustig wachten tot alle indianen klaar zijn met wassen en baden...
pi_150702777
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:50 schreef lekarO het volgende:

[..]

Mag ik nog een vraag hierover stellen aan jullie (want het zal vast wel langsgekomen zijn):
Alles mag, niets moet (staat ook op zo'n gratis kaart die ik ooit uit een Duitse bar meenam _O_ )

quote:
Waren de gezamenlijke resten van K&L niet gevonden achter een boom ipv dichtbij de rivier?
Lisannes schoen + voet wel. Kris' bekkenbot lag daar "vlakbij", maar waar en hoe precies weten we niet.

quote:
Wat als de rugzak bij de laatste rustplaats stond en bij hoog water in de struiken bleef hangen in situ (aah dat laatste woordje wilde ik heel graag gebruiken heb ik hier geleerd, klinkt expertachtig :W ). Vervolgens zijn de botten verspreid en meegenomen door dieren waarbij alleen de gezamenlijke resten bij elkaar zijn gevonden?
Dus de rugzak is een klein stukje getransporteerd (van de "schoen-achter-boom-plek" naar de rugzakplek?)

Of de botten zijn meegenomen stroomopwaarts door dieren? Dat laatste kan natuurlijk, maar die schoen met voet vind ik wel erg vreemd om door een dier meegenomen te worden eigenlijk...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_150702798
quote:
12s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- paddocks zijn ze dan niet geweest, want door de rivieren gegaan - zouden op die paddocks ook gespot zijn geworden door de overvliegende helikopters
- gidsen met toeristen gaan meestal niet de CD over, maar blijven op het eerste stuk Pianista, het aantal mensen dat die hele "Culebratrai" van 3-5-7 dagen loopt is maar klein
Voor wat betreft de drukte: We hebben hier een blog gelezen (was dat niet die van die Fransman?) die om de haverklap indianen tegen kwam op zijn trial Boquete-Bocas. Het is daar gewoon bevolkt gebied; niet uitgestorven en muisstil.

Nog zo'n interessante vraag; Dan komen ze voorbij kabelbruggen = pad = mensen = redding en dan blijven ze zich verstoppen in een vrijwel onbegaanbare rivier bedding?
  maandag 16 maart 2015 @ 16:54:21 #257
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150702799
quote:
12s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die rugzaklocatie is midden tussen een indianennederzetting, minimaal 6 hutten, wie gaat er dan in de middle of the rimboe zijn was doen??
pi_150702857
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die rugzaklocatie is midden tussen een indianennederzetting, minimaal 6 hutten, wie gaat er dan in de middle of the rimboe zijn was doen??
Is dat zo? Volgens mij staan er wel huizen, maar ik heb niks gelezen over een "nederzetting" daar, dat ligt verder stroomafwaarts.

Ik weet niet waar die lui hun was precies doen, de rugzak werd gevonden door een vrouw die rijst ging planten.

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Voor wat betreft de drukte: We hebben hier een blog gelezen (was dat niet die van die Fransman?) die om de haverklap indianen tegen kwam op zijn trial Boquete-Bocas. Het is daar gewoon bevolkt gebied; niet uitgestorven en muisstil.

Nog zo'n interessante vraag; Dan komen ze voorbij kabelbruggen = pad = mensen = redding en dan blijven ze zich verstoppen in een vrijwel onbegaanbare rivier bedding?
Wat ik las van die Fransen was dat ze hiketen rond Cerro Punta, dus aan de Pacifische kant, niet naar Bocas. Inderdaad bewoond gebied.

Ja, dat is vaag. Ook als ze helikopters gehoord hebben op 5, 6, of 7 april, dat ze niet op de open plekken zouden blijven, rugzak uitvouwen (fel cyaanblauw dus anders dan de omgeving) en zo gespot worden.

pi_150702863
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee joh.. 5 van de 6 hutjes staan leeg en in die ene bewoonde zit een doof-blinde. :X
  maandag 16 maart 2015 @ 16:58:04 #260
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150702941
quote:
12s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is dat zo? Volgens mij staan er wel huizen, maar ik heb niks gelezen over een "nederzetting" daar, dat ligt verder stroomafwaarts.

Ik weet niet waar die lui hun was precies doen, de rugzak werd gevonden door een vrouw die rijst ging planten.
Nee hoor, de helikopters zijn daar geland en dat hebben we hier afgelopen dagen onderzocht.
Ze hebben daar zelfs afvoeren van de huisjes in de rivier gemaakt. Hoop werk als er niemand permanent woont, zelfs de was hangt buiten te wapperen.

Op de berg land met regelmaat een helikopter met de benodigde goederen voor de indianen
pi_150702947
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

he gezellig iedereen is er! He dat broekje lag toch dichtgeknoopt op een steen? Dat is voor mij echt een teken van aanwezigheid van 'iemand' die dat broekje daar heeft neergelegd...he shit ik bedenk me opeens. Stel Ouder1 met z'n scenario broekje in de rivier gooien op gevonden te worden (wat ik niet zo'n hele sterke vind maar ok stel). Dan kan dat broekje door indianen die daar wassen gevonden zijn in een eerder stadium voor de echte aandacht voor de verdwijing daar door drong. Deze heeft het uit de rivier gehaald en op de steen gelegd dichtgeknoopt omdat ze misschien dacht dat het van iemand anders was of gewoon uit netheid als je iets vindt wat niet van jou is. Toen de zaak bekender werd werd er echt meer aandacht gevraagd aan de lokalen en vond een ander hem die weer de was daar deed. Overigens als je daar de was doet lijkt het mij logisch dat je dat vaker doet en dat meer mensen uit de buurt het daar doen (lijkt mij wel een hele sociale aanname)...
pi_150702964
quote:
Er waren toch helemaal geen akkers naast de rivier? Dat was de argumentatie tegen fosfaten door kunstmest..

Dus naast hutjes, paddocks, indianen, zoekteams en gidsen met toeristen zijn er ook nog akkers naast de rivier waar indianen aan het werk zijn?
pi_150703006
quote:
Wat ik las van die Fransen was dat ze hiketen rond Cerro Punta, dus aan de Pacifische kant, niet naar Bocas. Inderdaad bewoond gebied.
Nee, die oude Fransman. Die deed Boquete-Bocas en nog snel ook, ik geloof in 3 dagen.
pi_150703029
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er waren toch helemaal geen akkers naast de rivier? Dat was de argumentatie tegen fosfaten door kunstmest..
Rijst plant je niet op een akker, maar in water. Heb je ook geen fosfaten voor nodig.

quote:
Dus naast hutjes, paddocks, indianen, zoekteams en gidsen met toeristen zijn er ook nog akkers naast de rivier waar indianen aan het werk zijn?
Nah, "akkers", veldjes waar rijstbouw plaatsvindt. En die inheemsen zijn daar niet dagelijks aan het werk. Anders werd de rugzak ook niet pas na 2 maanden ontdekt...

pi_150703077
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, die oude Fransman. Die deed Boquete-Bocas en nog snel ook, ik geloof in 3 dagen.
Ah die, die liep naar Punta Robalo idd. Maar dat was niet rond dezelfde tijd maar eerder al een keer dacht ik, voor april 2014.

Moderator maandag 16 maart 2015 @ 17:01:33 #266
249559 crew  Lavenderr
pi_150703092
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:58 schreef lekarO het volgende:

[..]

he gezellig iedereen is er! He dat broekje lag toch dichtgeknoopt op een steen? Dat is voor mij echt een teken van aanwezigheid van 'iemand' die dat broekje daar heeft neergelegd...he shit ik bedenk me opeens. Stel Ouder1 met z'n scenario broekje in de rivier gooien op gevonden te worden (wat ik niet zo'n hele sterke vind maar ok stel). Dan kan dat broekje door indianen die daar wassen gevonden zijn in een eerder stadium. Deze heeft het uit de rivier gehaald en op de steen gelegd dichtgeknoopt omdat ze misschien dacht dat het van iemand anders was of gewoon uit netheid als je iets vind wat niet van jou is.
Dat zou best kunnen ja.
pi_150703098
En die inheemsen zijn daar niet dagelijks aan het werk. Anders werd de rugzak ook niet pas na 2 maanden ontdekt...
Dat ligt er aan vanaf welk moment 'ie daar te vinden was.
  maandag 16 maart 2015 @ 17:02:39 #268
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150703135
Soms is er hier geen touw aan vast te knopen.

Stel dan K overleed in die kloof
en L leefde nog
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150703140
quote:
12s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:00 schreef El_Matador het volgende:
Nah, "akkers", veldjes waar rijstbouw plaatsvindt. En die inheemsen zijn daar niet dagelijks aan het werk. Anders werd de rugzak ook niet pas na 2 maanden ontdekt...
quote:
12s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Rijst plant je niet op een akker, maar in water. Heb je ook geen fosfaten voor nodig.
Nog steeds een akker, maar oké. Heb je een link dat ze alleen rijst verbouwen en geen groente bijvoorbeeld?
quote:
Niet in jouw scenario dat hij daar al 2 maanden lag. Is hij echter aangespoeld dan hoeft hij er nog helemaal niet zo lang te liggen.
pi_150703165
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:01 schreef Lutalo het volgende:
En die inheemsen zijn daar niet dagelijks aan het werk. Anders werd de rugzak ook niet pas na 2 maanden ontdekt...
Dat ligt er aan vanaf welk moment 'ie daar te vinden was.
True, maar in een scenario dat Lisanne hem daar achterliet (misschien maar 1,5 maand of zelfs 1 maand als ze nog zo lang na 11 april geleefd heeft), zou ie zo lang dus niet ontdekt zijn.

maandag 16 maart 2015 @ 17:03:25 #271
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150703172
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja, paddock-achtige plekken, dus geen strak gemaaide akkers zoals hier
pi_150703202
quote:
12s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah die, die liep naar Punta Robalo idd. Maar dat was niet rond dezelfde tijd maar eerder al een keer dacht ik, voor april 2014.
Dus buiten het seizoen dat alle indianen en locals vakantie vieren in de stad? Zodat hij ze wel steeds tegen kwam maar in dat seizoen het uitgestorven is?
  maandag 16 maart 2015 @ 17:04:26 #273
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150703210
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja die discussie is hier ook nog niet gestreden, nieuwe route van Cerro Pianista naar Bocas met 1 overnchting en 2 dagen lopen. Vorige week nog gepost hier
pi_150703234
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:02 schreef Ouder1 het volgende:
Heb je een link dat ze alleen rijst verbouwen en geen groente bijvoorbeeld?
Nee, maar rijst wordt verbouwd in gebieden die het grootste deel van de tijd onder water staan. Die vrouw ging ook rijst planten, maar we weten natuurlijk niet of ze dat precies bij die rugzakplek ging doen of dat ze op weg was naar haar rijstveldje (geen "akker") en onderweg die rugzak spotte.

pi_150703259
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Soms is er hier geen touw aan vast te knopen.

Stel dan K overleed in die kloof
en L leefde nog
Het is wel een 'stel dat'..

Het is totaal onduidelijk of ze tegelijk of bijna tegelijk of lang na elkaar overleden zijn.
pi_150703310
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, paddock-achtige plekken, dus geen strak gemaaide akkers zoals hier
Akkers; voor landbouw, geen weilanden = paddocks.
pi_150703318
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja die discussie is hier ook nog niet gestreden, nieuwe route van Cerro Pianista naar Bocas met 1 overnchting en 2 dagen lopen. Vorige week nog gepost hier
Die trail die 11en30 postte liep in een lus; van de Pianista door het Parque Amistad naar het westen en terugkomen over de CD bij Cerro Punta.

Dat is niet de route naar "Bocas" (de trail die Ouder1 bedoelt; dat is die "Culebra-trail", de oude wandelroute van Boquete naar -in zijn geval- Punta Robalo.

pi_150703324
Who on earth is miss Escobar? :) Dat heb ik gemist.

Wat akkers en fosfaten betreft, ik heb gelezen dat er op bananenplantages ook fosfaten worden gebruikt.
pi_150703411
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:07 schreef RapaNui het volgende:
Who on earth is miss Escobar? :) Dat heb ik gemist.
Mijn vriendin, Colombiaanse, agter en Domnivoor kennen haar.

quote:
Wat akkers en fosfaten betreft, ik heb gelezen dat er op bananenplantages ook fosfaten worden gebruikt.
Jep, en Changuinola (het district) is enorm groot daarin, ik dacht zelfs de geboorteplaats van de beroemde Chiquita-bananen of in ieder geval erg belangrijk voor dat merk (waar nogal wat politieke haken en ogen aanzitten, zie ook de inmenging van de VS in Nicaragua in de jaren 80).

pi_150703420
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, gewoon de bij ons al lang bekende trail. Staat ook 3 tot 6 dagen voor afhankelijk van weersomstandigheden en conditie van lopers.

Ik zal eens een poging doen of ik hem terug kan vinden.
pi_150703452
Dat verhaal van die rijstboeren is ook een beetje raar. Een man en vrouw zouden rijst geplant hebben in een poel die door de rivier gevoed wordt. Daarna nog even lekker zwemmen. :? En toen zag de vrouw in de struiken de rugzak.
pi_150703508
quote:
12s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:07 schreef El_Matador het volgende:

Die trail die 11en30 postte liep in een lus; van de Pianista door het Parque Amistad naar het westen en terugkomen over de CD bij Cerro Punta.

Daarover was heel weinig te vinden; het zou een vrij nieuwe trail zijn.
  maandag 16 maart 2015 @ 17:11:30 #283
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150703516
Blijkbaar stikt het daar ineens van de wassende indianen.
Voor dat de fofatendiscussie begon is er nog nooit een wassende indiaan vernoemd.
Wie dit leest is gek
pi_150703544
quote:
12s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:
Mijn vriendin, Colombiaanse, agter en Domnivoor kennen haar.
:*
pi_150703595
quote:
99s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
Blijkbaar stikt het daar ineens van de wassende indianen.
Voor dat de fofatendiscussie begon is er nog nooit een wassende indiaan vernoemd.
Nee maar later zagen we overal bij die hutten de was buiten hangen he.
  maandag 16 maart 2015 @ 17:16:04 #286
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150703693
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Nee maar later zagen we overal bij die hutten de was buiten hangen he.
Ja wassen van hun lendedoek en veer doen ze ongetwijfeld, maar dat betekent niet dat alle vondsten ineens gedaan zijn door indianen die de was doen.
Wie dit leest is gek
pi_150703709
De inheemse dame:

Inheemse vrouw vindt rugzak
Autoridades panameñas confirmaron hoy sábado que fueron encontradas pertenencias de las dos jóvenes holandesas desaparecidas desde el pasado 2 de abril en el occidente de Panamá, entre las provincias fronterizas con Costa Rica de Chiriquí y Bocas de Toro.

La fiscal que lleva el caso de la desaparición, Betzaida Pitti, informó hoy que una mujer indígena encontró en una zona remota, donde con su pareja había alquilado un terreno para plantar arroz, una mochila con pertenencias de Lisanne Froon y Kris Kremers, de 22 y 21 años, respectivamente, vistas por última vez en el municipio de Boquete, en el occidente atlántico de Panamá.

La mochila, encontrada en un tramo del río Changuinola que los vecinos llaman Culebra, en la provincia de Bocas de Toro, contenía los teléfonos celulares, una cámara fotográfica, anteojos, ropa interior de las jóvenes holandesas, además del pasaporte de Lisanne y 83 dólares en efectivo.

El hallazgo se produjo el pasado miércoles y la mujer que encontró la mochila informó a su comunidad indígena, que decidió que una representante caminara un territorio plagado de cuatro clases de serpientes venenosas y densa vegetación atravesando la cordillera Talamanca, a través del sendero El Pianista, hasta llegar a Boquete, donde dio parte de lo encontrado.

Autoridades y equipos de rescate, incluyendo a la fiscal Pitti, se desplazaron en helicóptero ayer viernes al lugar donde fue hallada la mochila para inspeccionarlo y pasaron la noche allí para regresar a David hoy sábado.

Pitti indicó que las pertenencias de las holandesas están siendo analizadas y que los padres de las jóvenes ya han sido informados.

La fiscal añadió que la mochila presentaba signos de haber sido arrastrada por el río y descartó que alguien la hubiera dejado exactamente en aquel lugar, pero dijo que con el hallazgo se confirmaba que las jóvenes holandesas se habían adentrado en el sendero El Pianista.

- Pitti overnachtte daar, waar ze idd met de heli landde
- zij sluit uit dat de rugzak op die plek is achtergelaten (door de "sleepsporen")
- una zona remota = een afgelegen gebied

Ook:

"Recorrimos 923 kilómetros a pie entre Boquete y Bocas del Toro y viceversa y no se dio ninguna pista ni ningún rastro de esas jóvenes", señaló Alvarado.

923 kilometers gelopen (te voet) tussen Boquete en Bocas en terug en 'geen enkel spoor van de dames' - dit was al op 14 april!

En:

La Estrella, 29 juli
Por su parte, el experto ecologista y lugareño, Ezequiel Miranda, dijo hoy a los periodistas que ha sido importante que el Ministerio Público haya retomado las investigaciones, porque de esta forma existe la posibilidad de encontrar nuevas evidencias que ayuden en las investigaciones.

Miranda sostuvo que la situación es "bien difícil de entender", debido a que el río no creció en la época en que supuestamente se registró la desaparición, por lo que no es posible pensar que los cuerpos de las dos jóvenes hubieran podido ser arrastradas por las corrientes.

Lokale ecoloog denkt dat de lichamen niet door de rivier meegesleept zouden zijn omdat in die tijd de rivier niet (veel [Mata: een beetje wel natuurlijk; regentijd]) in waterniveau steeg.

[ Bericht 6% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2015 17:26:59 ]

maandag 16 maart 2015 @ 17:20:29 #288
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150703840
quote:
99s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:16 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ja wassen van hun lendedoek en veer doen ze ongetwijfeld, maar dat betekent niet dat alle vondsten ineens gedaan zijn door indianen die de was doen.
Misschien hebben ze met de beste intenties de gevonden botten gewassen.
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
  maandag 16 maart 2015 @ 17:21:54 #289
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150703893
Bedankt voor alle feedback op De Lijst. Ik zal proberen die vanavond bij te werken.

De komende week heb ik weinig tijd. Als iemand het bijhouden van De Lijst van mij over wil nemen: Graag!
pi_150703938
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Bedankt voor alle feedback op De Lijst. Ik zal proberen die vanavond bij te werken.

De komende week heb ik weinig tijd. Als iemand het bijhouden van De Lijst van mij over wil nemen: Graag!
Dank weer, Kloothommel.

Tot en met donderdag ben ik nog online, erna vakantie (vlakbij Panama O+ ).

pi_150703978
Heeft de local die het gesteente op de nachtfoto herkende, ook melding gedaan van watervallen?
Kan me eigenlijk niet herinneren dat Frank zoiets gezegd heeft?
pi_150703991
Gevonden:

http://www.boquetenatureh(...)a-trek-from-the-past

Waarom staat die niet meer in de OP?

"hiking to Bocas in two and a half days. Did I say two and a half days? Most people do this hike in three to four "

"Our destination would be Puerto Robalo >knip< Our journey began at 6:30am on Cerro Pianista"

Hij was het niet van die vele indianen want hij zegt:
"We began each day around 6:30am. We did not see many people on our first day just locals cleaning up paths with their machetes. On our second day, we met a few children who asked our guide if we wanted any help. Not much interaction or encounter with locals or other hikers".
pi_150704061
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:24 schreef Ouder1 het volgende:
Gevonden:

"hiking to Bocas in two and a half days. Did I say two and a half days? Most people do this hike in three to four "

"Our destination would be Puerto Robalo >knip< Our journey began at 6:30am on Cerro Pianista"

Hij was het niet van die vele indianen want hij zegt:
"We began each day around 6:30am. We did not see many people on our first day just locals cleaning up paths with their machetes. On our second day, we met a few children who asked our guide if we wanted any help. Not much interaction or encounter with locals or other hikers".
Top!

Heeft nooit in de OP gestaan dacht ik, maar goed om hem erin te hebben idd.

pi_150704142
Dan was er ook nog dat blog over een hike speciaal voor de Ngäbe's..

Was die het dan?
pi_150704182
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:28 schreef Ouder1 het volgende:
Dan was er ook nog dat blog over een hike speciaal voor de Ngäbe's..

Was die het dan?
Dat was die die 11en30 postte toch? Dat is die nieuwe trail (dixit Lutalo) die in een lus loopt van Pianista->westen door het park-> uitkomen bij Cerro Punta terug aan de Pacifische kant.

14 km in 2 dagen, herinner ik me.

maandag 16 maart 2015 @ 17:33:27 #296
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150704284
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:24 schreef Ouder1 het volgende:
Gevonden:

Ik zet hem in een nieuw overzicht hieronder:
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
  maandag 16 maart 2015 @ 17:33:43 #297
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150704293
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:

Reisverslagen
Back to Bocas, september 2011
Hiking From Boquete to Puerto Robalo, Bocas del Toro, June 2010
Reisverslag Boquete, september 2014
Valley of the Cows: another ill fated hiking adventure, 2011
How Three Hikers Became Separated: wandelaars die doorliepen na de Mirador, 2011
Forumlid MeloD over El Pianista, maart 2014 (foto's bij "Algemene foto's" in de OP)
Belgische blog van april 2014, waarin de zoekacties worden genoemd
Pianista met Feliciano, 2012

Vermissingen bij Boquete
Yvonne Baldelli, vermist in 2011, gevonden in 2013 - FB-pagina met updates
Aira Guerra, vermist en vermoord teruggevonden, 2013
Ouders in 2009 vermiste Alan Humphrey (29) waarschuwen backpackers niet naar Boquete te gaan
• In de tijd ná de verdwijning van Kris en Lisanne, die dinsdagmiddag 1 april 2014, zijn er minstens vier vermissingen van lokale Panamezen gemeld:
2 vermisten in Boquete en Cerro Punta 28-10-'14
De laatste vermissingen waren een hoax, de door criminelen achtervolgde man (Boquete) bleek zelf de crimineel te zijn die door woedende inwoners werd achtervolgd. Hij is inmiddels met wat schrammen enzo weer thuis.
Ook de andere vermissing (Cerro Punta) was niets, er bleek drank en drugs in het spel. (Grijzemassa)

Alexander Méndez (9) - sinds 29 mei 2014
Soledad Carrera (26) - sinds 5 juni 2014

• Bob Ehlert (71) met ene Diane (niemand kent haar) in Bocas del Toro - sinds 21 juni 2013
Kerstin Goedbloed 1999

Reddingsacties
2 Nederlandse vrouwen gered van vulkaan - 21-10-2014

Criminaliteit
(en) Crime Updates Boquete
(en) Criminaliteit en moordcijfers in Panama
Indiaan vermoord bij protesten tegen een stuwdam, 2013

Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #69 - watskeburt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Domnivoor op 16-03-2015 17:41:31 ]
pi_150704390
Nog een foto van de mirador voor in de lijst van Toni:

Van deze blog: http://bringingbriohome.blogspot.nl/2011_09_01_archive.html

The path we were on continued all the way to Almirante on the Atlantic side. Feliciano sometimes takes people on a walk all the way. It takes 4 days when he takes tourists, but only 2 when he goes alone!
  maandag 16 maart 2015 @ 17:40:11 #299
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150704456
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:37 schreef 11en30 het volgende:

[ afbeelding ]

The path we were on continued all the way to Almirante on the Atlantic side. Feliciano sometimes takes people on a walk all the way. It takes 4 days when he takes tourists, but only 2 when he goes alone!
Hee, die is nieuw voor me. Zet ik ook bij de reisverslagen.
pi_150704470
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:37 schreef 11en30 het volgende:

[ afbeelding ]

Wow, in 2 dagen helemaal naar Almirante, baasch. _O_

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')