Complimenten voor de gedachtegang. Echt top! Ik vind het een goed argument voor de invloed van derden (dus zonder crime). Jouw crime scenario stijgt zeker bij mij een paar plaatsjes maar blijft nog wel ver weg van de scenario's van anderen hier omdat de rest van het belgedrag totaal niet aansluit bij logica van een crime. Het in scene zetten van de belacties gaat mij zelf wat te ver. Ook de broek van Kris en de locatie van de rugzak lijkt mij lastig om de jungle door te lopen met twee dames (levend of overleden) tussendoor nog te bellen volgens plan en dan de lijken te dumpen in de rivier. Tevens is er op 8 april nog een foto gemaakt van het haar van Kris wat totaal niet strookt met een logische crime en ook de rest van de foto's zijn waarschijnlijker te verklaren. Begrijp me niet verkeerd alles is mogelijk maar ik kijk naar kans en waarschijnlijkheid. Zo is voor mij 1 x vallen logischer dan 2x achter elkaar vallen omdat de kans op 1x vallen groter is dan 2x achter elkaar. Zo eenvoudig is het.quote:Op maandag 16 maart 2015 01:52 schreef jackie12 het volgende:
Een screenshot van een Iphone4 maak je door de home-button en de power-button tegelijkertijd in te drukken.
Inbreken in een IPhone4 zonder pincode doe je ook door de home-button en power-button tegelijkertijd in te drukken (en zogenaamd naar 112 te bellen)
http://www.dailymotion.co(...)and-works_videogames
quote:Op zondag 15 maart 2015 20:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De Gerubriceerde Lijst Van Mysteries, Relevante Vragen en Mogelijke Antwoorden:
Rubrieken A. t/m F. zijn zoveel mogelijk chronologisch.
Rubriek G. bevat vragen die ik nergens anders kwijt kan.
Ik heb antwoorden bedacht voor vragen in de rubriek "H. Onderzoek". Voor betere antwoorden / verklaringen / hypothesen houd ik me aanbevolen. De vragen in deze rubriek overlappen voor een groot deel met de eerdere vragen en zal ik daarmee t.z.t. samenvoegen.
Als iemand betere verklaringen heeft, of het niet eens is met de huidige volgorde van verklaringen (aflopend van meest waarschijnlijk naar minst waarschijnlijk) - dan hoor ik dat graag!Ik heb nog de volgende toevoegingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je om 14:00 bij de 1e quebrada bent, tot waar zou je in theorie door kunnen lopen voordat het donker wordt?
(kun je hier niet ook de relevante vraag toevoegen tot waar je maximaal kunt lopen tot de noodoproepen?)
Wat is de verklaring voor het opvallende bel-patroon?
Ze hadden redelijk snel een uitvalsbasis gevonden en hielden hierdoor een dagritme aan
Waarom zijn er geen video's gemaakt als ze nog zoveel batterij in hun camera hadden om hem 3 uur lang te gebruiken?
Het maken van een video werd niet als nuttig ervaren omdat het ze niet verder hielp in het overlevingsproces. Toen de tijd ‘rijp’ was voor een afscheidsvideo was deze door de nacht van 8 april op
Wat is de betekenis van de zeer vreemde rode zakjesfoto _550?
Markeringspunt achtergelaten in de rivierbedding om Kris terug te vinden en zelf iets verder te gaan ‘flitsen’. De uitvalsbasis was beschut in de buurt van de rivier maar de rivier lijkt overal hetzelfde en zeker in het donker. De foto is namelijk een ‘tussenfoto’. Hiermee bedoel ik dat het middenin de flitsfoto’s zat en dus naar mijn mening als tussenactie tijdens het ontdekt willen worden door te flitsen.
Waarom hebben ze geen bericht achtergelaten?
Ze wilden batterijen sparen en overleven dan denk je niet aan de dood of een berichtje achterlaten aan iemand op het moment dat de tijd wel ‘rijp’ was voor een afscheidsvideo (echte einde) waren de batterijen leeg
Wat was de concentratie aan fosfaten die op Kris' rib was gevonden? Hoe en waar zouden die erop gekomen kunnen zijn? Zijn er fosfaatrijke plekken in het gebied?
Fosfaat is gebruikt om de lichamen te laten oplossen (speciaal voor jou Jackie12) Mag wel onderaan qua waarschijnlijkheid
![]()
Waarom zijn de verklaringen van alle vijf getuigen strijdig met de foto's?
Veel meisjes in tweetal in Boquete die ‘blondig’ en lang zijn en ze kunnen zich daarbij nog hebben vergist in de exacte dagen
Waarom zijn ze niet teruggekeerd nadat ze hun eerste noodoproep hebben gedaan?
Ze, of 1 van de meiden, was/waren te immobiel en konden de berg niet meer op
Wetende dat ze al snel in de problemen zijn gekomen, getuige hun noodoproepen, hoe is het dan mogelijk dat ze in een rivier 12 uur verderop terecht zijn gekomen?
Ze zijn eerder in de rivier terecht gekomen en hun resten zijn door latere regenval verderop gespoeld (ode aan Ouder1) best logisch![]()
Verder mis ik de vraag:
Waarom is er een screenshot gemaakt rond 8 uur op 2 april?
- Screenshot van Google Maps (cache) toen bleek dat andere hulp niet bereikt kon worden moesten ze zelf 'verder' (zowel vast in een ravijn als niet vast in een ravijn)
- Screenshot is nodig om in te breken in de iphone
Verder een goede lijst met veel logische verklaringen op de juiste volgorde m.i.
GEEN REACTIE WEER!! Draven jullie maar door over de telefoon tijden en andere voor jullie interessante bedenksels. Dat maken jullie het er alleen maar moeilijker door terwijl wij van de eenvoud het logische antwoord hebben!quote:Op maandag 16 maart 2015 12:26 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat K een foto van L wilde maken en hiervoor even een stapje te ver na achteren deed en daarbij de afgrond in gleed? Dat daarna L het noodnummer heeft gebeld en daarna geprobeerd om via een omweg bij K te komen?
Ik ben dit wel met je eens, logisch nadenken over ingewikkelde constructies. Ik heb zeer mijn twijfels of die telefoontijden wel kloppen.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:33 schreef schuschuho het volgende:
[..]
GEEN REACTIE WEER!! Draven jullie maar door over de telefoon tijden en andere voor jullie interessante bedenksels. Dat maken jullie het er alleen maar moeilijker door terwijl wij van de eenvoud het logische antwoord hebben!
Dat gaat per ongeluk als je een ander merk gebruikt dan je gewend bent.quote:Waarom is er een screenshot gemaakt rond 8 uur op 2 april?
Nee, dat denk ik niet. Die was echt om die tijd door het noodgeval. Die om 6:58 ook.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:40 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ze zouden dan ook met de eerste noodoproepen 16:39 en 16:51 gewacht hebben tot een gunstig tijdstip voor het thuisfront, namelijk 7 uur later voor het slapen gaan in Nederland.
Mijn alarm gaat nooit af. Niet als ik hem uit heb of aan. Ik heb mijn eigen wekker.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Die was echt om die tijd door het noodgeval. Die om 6:58 ook.
Bij mijn Samsung S2 gaat het alarm ook af als ie uit staat, weet niet hoe dat met S3 en iPhone 4 is. Iemand een testje?
Rustig maar schuschuhoquote:Op maandag 16 maart 2015 14:33 schreef schuschuho het volgende:
[..]
GEEN REACTIE WEER!! Draven jullie maar door over de telefoon tijden en andere voor jullie interessante bedenksels. Dat maken jullie het er alleen maar moeilijker door terwijl wij van de eenvoud het logische antwoord hebben!
In die link die ik net postte staat dat die bug in iOS 6.1.2 is opgelost.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:56 schreef lekarO het volgende:
[..]
Complimenten voor de gedachtegang. Echt top! Ik vind het een goed argument voor de invloed van derden (dus zonder crime). Jouw crime scenario stijgt zeker bij mij een paar plaatsjes maar blijft nog wel ver weg van de scenario's van anderen hier omdat de rest van het belgedrag totaal niet aansluit bij logica van een crime. Het in scene zetten van de belacties gaat mij zelf wat te ver. Ook de broek van Kris en de locatie van de rugzak lijkt mij lastig om de jungle door te lopen met twee dames (levend of overleden) tussendoor nog te bellen volgens plan en dan de lijken te dumpen in de rivier. Tevens is er op 8 april nog een foto gemaakt van het haar van Kris wat totaal niet strookt met een logische crime en ook de rest van de foto's zijn waarschijnlijker te verklaren. Begrijp me niet verkeerd alles is mogelijk maar ik kijk naar kans en waarschijnlijkheid. Zo is voor mij 1 x vallen logischer dan 2x achter elkaar vallen omdat de kans op 1x vallen groter is dan 2x achter elkaar. Zo eenvoudig is het.
Even fact check gedaan: Ik heb gekeken naar de iOS releases.
[ afbeelding ]
Bij 6.1.2 kon deze hack nog. 19 maart 2013 kwam er een nieuwe release uit 6.1.3. Toen was deze bug gefixed (alleen voor iphone 4s en 5). Weet iemand welke iphone ze had? Ik kan aannemen een 4s of 5 aangezien de iphone 5 in september 2012 al uitkwam (en we praten over april 2014) en apple gebruikers vaak het nieuwste van het nieuwste willen tenzij ze het geld er niet voor hebben dan zou de 4s (release date oktober 2011) ook een keuze zijn geweest.
Het zou dus betekenen dat Kris een jaar lang een update heeft genegeerd op haar telefoon terwijl een nieuwe iOS vaak met veel bombarie wordt geïntroduceerd (nieuwe features, dit dat). Ik was zelf iphone gebruiker en je wordt al gek gemaakt van tevoren door apple en anderen en na de release wordt je gek gemaakt door mensen om je heen met alle features en voordelen man echt te gek! Iedereen (en zeker apple gebruikers. been there done that) wil graag meedoen en het nieuwste willen hebben (ja ik generaliseer maar ik vind de kans dat een apple gebruiker mee wil doen qua kans logischer dan niet mee willen doen).
Tevens zie ik in de handleiding dat je eerst een foute pincode moet indrukken en dat zou geregistreerd moeten zijn. De tegenopmerking dat het dan om onvolledige gegevens gaat kan zeker maar helpt ons dus niet verder in deze discussie omdat het niet aansluit bij bestaand bewijsmateriaal (zoals het maken van een screenshot).
Ik zelf blijf het (voorlopig) wel als serieuze zij-optie houden voor invloed van derden. Dank daarvoor!
L was de fotografe van het stel. Ik acht de kans groter dat L zich zou hebben verstapt bij het maken ve foto. Ik weet ook niet waarom we zouden moeten aannemen dat K als eerste zou zijn gevallen. Het hele verhaal dat fosfatemie meetbaar is in botweefsel bij iemand die rap overleden is en waarmee een trauma aangetoond zou kunnen worden, neem ik niet zonder meer aan.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:26 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat K een foto van L wilde maken en hiervoor even een stapje te ver na achteren deed en daarbij de afgrond in gleed? Dat daarna L het noodnummer heeft gebeld en daarna geprobeerd om via een omweg bij K te komen?
Ah, wist ik niet, vervelende bug dan... Wel een goeie verklaring.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:01 schreef Physsic het volgende:
En over waarom er geen video gemaakt is met de camera;
Ik heb al zo'n 100topics geleden gepost dat de camera die ze bij zich hadden een bug heeft, waardoor het maken van een video lastig is. Veel gebruikers melden dat de camera tijdens het maken van de video (soms al na 10seconden) opeens uitvalt met de melding dat de batterij leeg is, wat dus niet het geval is.
Voor zover we weten heeft ze de meeste foto's gemaakt van die wandeling en zij is degene die de laatste (bekende toeristische) foto heeft gemaakt: 508. Zij had de camera in handen.quote:
Blijf het raar vinden dat er nog nooit eerder een groep van zo'n plek die het in zich heeft is verdwenen en ook dat daar tussen mirador en Q1 niet gezocht zou zijn langs de steile helling.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Feit is dat ze ergens een fout hebben gemaakt of een ongeluk of een ander "iets" zijn tegengekomen op hun wandeling. Als het allemaal zou kloppen dan waren die meiden gewoon naar huis gekomen.
Aan de foto te zien kan dat geen 30-40 m naar beneden zijn.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:59 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Rustig maar schuschuho
Als ik me niet vergis had RapaNui ook zoiets had bedacht: Lisanne doet een stap achteruit bij de quebrada voor foto 508 en valt daarna ergens vanaf.
Tegelijkertijd heb ik in die post ook aangegeven dat dit scenario meer vragen oproept dan oplossingen geeftquote:Op maandag 16 maart 2015 14:59 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Rustig maar schuschuho
Als ik me niet vergis had RapaNui ook zoiets had bedacht: Lisanne doet een stap achteruit bij de quebrada voor foto 508 en valt daarna ergens vanaf.
Ja tuurlijk is het een logische verklaring maar 'de val' met al z'n mogelijkheden is hier heel vaak langsgekomen dus niets nieuws. We kunnen het opnemen in de lijst echter daar staat al een val meerdere keren in. Hoe ze exact gevallen is/zijn is denk ik nooit te achterhalen en maakt de lijst wel onoverzichtelijker. Dat er 1 is gevallen of allebei staat er ook in.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:33 schreef schuschuho het volgende:
[..]
En dat antwoord is?quote:Op maandag 16 maart 2015 14:33 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Goede verklaring? Een mogelijke verklaring maar niet erg waarschijnlijk. Hoeveel gebruikers op de hoeveel gebruikers hebben dit gerapporteerd? Hoe weet je zeker dat zij zo'n toestel hadden? Zijn zomaar wat vragen die mij het niet als heel waarschijnlijk doet overkomen. Of heb je meer info?quote:Op maandag 16 maart 2015 15:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, wist ik niet, vervelende bug dan... Wel een goeie verklaring.
30-40 m staat in het persbericht (zo brak geschreven dat ik me afvraag door wie -NvP zei iemand- ). 50-60 m zei Frank live op TV. Waar Humberto -die eigenlijk weer TACHTIG!!1!! wilde schreeuwen, zo leek het- dan ineens weer 60-70 m van maakte.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:06 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Aan de foto te zien kan dat geen 30-40 m naar beneden zijn.
Welke afgrond, die van Frank?quote:Op maandag 16 maart 2015 12:26 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Ik vind het een goede verklaring omdat er helemaal GEEN video's bekend zijn. Dus met zo'n bug is dat logisch te verklaren.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:20 schreef lekarO het volgende:
[..]
Goede verklaring? Een mogelijke verklaring maar niet erg waarschijnlijk. Hoeveel gebruikers op de hoeveel gebruikers hebben dit gerapporteerd? Hoe weet je zeker dat zij zo'n toestel hadden? Zijn zomaar wat vragen die mij het niet als heel waarschijnlijk doet overkomen. Of heb je meer info?
Sorry Physsic ik was mijn link vergeten (op oranjebalk aan de rechterkant staat: show. Hierop klikken en de tabel vouwt open:quote:Op maandag 16 maart 2015 15:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
In die link die ik net postte staat dat die bug in iOS 6.1.2 is opgelost.
En over waarom er geen video gemaakt is met de camera;
Ik heb al zo'n 100topics geleden gepost dat de camera die ze bij zich hadden een bug heeft, waardoor het maken van een video lastig is. Veel gebruikers melden dat de camera tijdens het maken van de video (soms al na 10seconden) opeens uitvalt met de melding dat de batterij leeg is, wat dus niet het geval is.
Toen die foto's werden vrijgegeven hadden de ouders van Lisanne al te kennen gegeven niet meer in de publiciteit te willen. Daardoor zijn de foto's waar Lisanne opstond en dus door Kris gemaakt gewoon niet getoond.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:06 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Voor zover we weten heeft ze de meeste foto's gemaakt van die wandeling en zij is degene die de laatste (bekende toeristische) foto heeft gemaakt: 508. Zij had de camera in handen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |