Mexicanobakker | donderdag 12 maart 2015 @ 19:51 |
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel CCXVII Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat. Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan. Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft. Lijst met indie-gerelateerde links: Pat-sounds Pitchfork Pretty Much Amazing All Music Guide Think Small Tiny Mix Tapes Delusions of Adequacy Liability Popmatters Metacritic Brooklyn Vegan Stereogum Gorilla vs Bear Shoot The Player Blogotheque Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic: MUZ / I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #49 Jaarlijstjes: MUZ / Beste cd 2001 MUZ / Beste Fok-CD 2002 Verkiezing! MUZ / 2003 - eindlijstjes MUZ / Jaarlijstjes 2004 MUZ / Jaarlijstjes 2005! MUZ / Jaarlijstjes 2006! MUZ / Jaarlijstjes 2007! MUZ / Jaarlijstjes 2008! MUZ / Jaarlijstjes 2009! MUZ / Jaarlijstjes 2010! MUZ / Jaarlijstjes 2011! MUZ / Jaarlijstjes 2012! MUZ / Jaarlijstjes 2013! MUZ / URL 'Indie (Indie Central CXCVIII) En het pre-lijstjes topic voor 2014 ![]() MUZ / Beste albums van 2014 (pré-jaarlijstjes topic) Andere interessante topics: MUZ / De Hypes van 2006 MUZ / CD Releases 2009 En deze topics wisten we al vol te neuzelen: Topicreeks: Indie Central Verder hebben leden van dit topic samen een lijst gemaakt met echte essentiële Indie Central albums, dus ben je nieuw in dit topic en wil je gespreksstof hebben, probeer dan enkele van deze albums! ![]() | |
Norrage | donderdag 12 maart 2015 @ 19:52 |
Tchock en muse, serieus? | |
Tchock | donderdag 12 maart 2015 @ 19:52 |
Ik ben echt verliefd op dit nummer. Al dik anderhalf uur naar geluisterd vandaag ![]() | |
Tchock | donderdag 12 maart 2015 @ 19:54 |
Hun oude platen is niets mis mee. Op Black Holes staan al wat zwakke nummers, The Resistance en The 2nd Law kan ik echt niet meer naar luisteren. Maar Origin of Symmetry en Absolution heb ik echt grijs gedraaid ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 12 maart 2015 @ 19:56 |
SHowbiz is het enige werk van Muse dat ik nog wel eens opzet. En sommige B-sides zijn wel goed, zoals In Your World en Host. Maar Fillip ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Xrenity | donderdag 12 maart 2015 @ 19:57 |
Dit klinkt wel weer ergens naar, maar die soundclips tussendoor zijn wel echt kut. en die tekst ![]() | |
Tchock | donderdag 12 maart 2015 @ 19:57 |
En: En: | |
Mexicanobakker | donderdag 12 maart 2015 @ 19:59 |
Eens. Muscle Museum is ook erg sterk. | |
Xrenity | donderdag 12 maart 2015 @ 20:00 |
Hier werd die riff al gebruikt ![]() | |
Xrenity | donderdag 12 maart 2015 @ 20:01 |
![]() Staat ook al op Spotify ![]() | |
Tchock | donderdag 12 maart 2015 @ 20:04 |
En gratis te downloaden van TameImpala.com ![]() | |
Maxerazzi | donderdag 12 maart 2015 @ 20:04 |
Welja, Muse maakt inderdaad zowaar weer eens een lekker nummer. Ik had de hoop al opgegeven, eerlijk gezegd. Laatste keer dat ik op deze manier werd verrast was met onderstaand nummer: | |
Tchock | donderdag 12 maart 2015 @ 20:09 |
Ik had het ook echt niet verwacht. Op een paar flarden van nummers na vond ik die vorige twee platen zó slecht... Maar nu heb ik wel weer zin in de nieuwe. ![]() | |
Inverted_World | donderdag 12 maart 2015 @ 20:09 |
Lekker nummer wel, ja. | |
BoerBert | donderdag 12 maart 2015 @ 20:12 |
Death Star ![]() | |
Maxerazzi | donderdag 12 maart 2015 @ 20:14 |
Let It Happen doet mij geloven dat Parker de torenhoge verwachtingen gaat waarmaken en met een moderne klassieker komt. Hij staat hier ook al dagen op repeat in ieder geval. | |
Tchock | donderdag 12 maart 2015 @ 20:16 |
Hij is in elk geval een van de weinige mensen die het op dit moment kan. En dat glitchy stukje halverwege is zo tof ![]() | |
Maxerazzi | donderdag 12 maart 2015 @ 20:18 |
Eens. Dat soort dingetjes onderscheiden voor mij de geniale artiest van de rest. | |
yomthorke | donderdag 12 maart 2015 @ 20:22 |
Ik was vroeger een echte fanboy, maar de tijden dat Matthew Bellamy nog een echte freak was gaan helaas niet meer herleven...![]() | |
Tchock | donderdag 12 maart 2015 @ 20:23 |
Oh nee? Als beschrijving bij het nieuwe nummer op de Muse site:
| |
yomthorke | donderdag 12 maart 2015 @ 20:27 |
Nouja, misschien heeft 'ie nog wel rare ideeën maar sinds dat gedrocht van een lied het officiële anthem van de Olympische Spelen werd neem ik dat ook niet serieus meer. Ze waren altijd zo lekker 'tegen het systeem'. | |
Xrenity | donderdag 12 maart 2015 @ 20:28 |
dat gaat toch nergens over ![]() die vond ik wel weer leuk | |
Gehenna | donderdag 12 maart 2015 @ 20:28 |
Dit is mij veel te veel disco en te weinig chille psychedelische stoner-rock, waar zijn ze mee beizg? ![]() | |
viagraap | donderdag 12 maart 2015 @ 20:28 |
Die gedachte is toch niet zo ongebruikelijk ![]() | |
Tchock | donderdag 12 maart 2015 @ 20:29 |
Dat klopt ![]() | |
Xrenity | donderdag 12 maart 2015 @ 20:31 |
dat is één van hun problemen tegenwoordig: zo veel pretentie op een soort puberale, suffe manier ofzo. | |
Tchock | donderdag 12 maart 2015 @ 20:31 |
Het klinkt als van die gesprekken die je soms hebt met mensen die het absoluut niet begrepen hebben maar wel denken dat hun theorie de enige waarheid is. Ken je het type dat ik bedoel? | |
Xrenity | donderdag 12 maart 2015 @ 20:32 |
Hahaha, ja man. Dat je uiteindelijk maar instemt om er vanaf te zijn. | |
EP3 | donderdag 12 maart 2015 @ 20:34 |
Het is een lekkere plaat, hoor, maar jullie zijn wel heel enthousiast over die nieuwe Tame Impala. Volgens mij komt dat vooral door het mooie weer en de ontluikende knopjes, ![]() | |
Tchock | donderdag 12 maart 2015 @ 20:38 |
En dat die melodie de hele dag al diep in mijn hoofd vast zit. Heb vandaag ook de vorige twee albums van Tame Impala geluisterd en er staan maar weinig nummers op die ik zo goed vind als Let it Happen. | |
EP3 | donderdag 12 maart 2015 @ 20:43 |
Het klinkt iig veelbelovend. Dat kan ik niet ontkennen. | |
Beregd | donderdag 12 maart 2015 @ 21:55 |
Stereogum heeft een radiohead week. Het interessantste daaruit is de cover van "exit music" door Vampire Weekend http://www.stereogum.com/(...)ises/radiohead-week/ ![]() | |
Xrenity | donderdag 12 maart 2015 @ 22:04 |
Haha nice Die van Cold War Kids is ook wel geinig. | |
Mexicanobakker | donderdag 12 maart 2015 @ 22:07 |
Die is al van jaren geleden ![]() | |
Beregd | donderdag 12 maart 2015 @ 22:13 |
ow, wat flauw ![]() | |
Xrenity | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:16 |
Anders is Jonny Greenwood even surprise guest in de radioshow van FlyLo http://consequenceofsound(...)d-solo-songs-listen/ | |
Mexicanobakker | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:19 |
Toen was Vampire Weekend nog heel klein. Leerde ze daardoor kennen 2 weken later was À-punk een radiohit | |
Norrage | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:36 |
Courtney is al te streamen (en te vinden) online ![]() | |
Beregd | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:04 |
Nooit gehoord. Het blijft wel een zeldzaam goede cover.p | |
Maxerazzi | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:22 |
Tering, wat een stelletje bloedzuigers. ![]() | |
Xrenity | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:33 |
Ongelofelijk ![]() | |
Norrage | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:40 |
![]() Is dit van De Speld? | |
Norrage | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:44 |
Fuck yeah, die nieuwe Courtney Barnett is goud ![]() ![]() | |
Arn0 | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:09 |
Vermits jullie allemaal onlangs zo enthousiast The Beatles verdedigden.. Neem ik aan dat ik jullie allemaal zie bij McCartney in de Ziggo Dome? ![]() | |
Gehenna | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:18 |
Idd ![]() En volgens mij zitten ze ook nog in een akelig goede positie, omdat 'Blurred Lines' als plagiaat werd bestempeld omdat het een 'gelijksoortige funk' had.. Dat is nogal een vage term, en aangezien ze de eerste rechtszaak gewonnen hebben, valt het waarschijnlijk nu makkelijk uit te buiten | |
Gehenna | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:23 |
Hebben ze nu ook al patent op een snare-drum? ![]() | |
Grobbel | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:24 |
Inderdaad kaartjes hiervoor aangeschaft. Het kost een klein fortuin, maar dit zou zomaar de laatste (en voor mij eerste) kans kunnen zijn om hem nog in enigszins goede doen te zien optreden (gezien zijn leeftijd). | |
Norrage | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:27 |
Ik doe niet aan concerten groter dan de HMH ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Z | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:32 |
Dat kan wel. De amen break bijvoorbeeld. Het zieke is dat het copyright niet bij de band ligt maar door iemand anders geclaimd is (oid). | |
Grobbel | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:36 |
Grappig genoeg ben ik al in geen jaren meer in de HMH geweest, maar wel al twee keer eerder in de Ziggo Dome (Paul Simon die Graceland deed, en Neil Young). | |
richolio | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:37 |
![]() | |
Grobbel | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:37 |
Hier een interessant artikel daarover: http://noisey.vice.com/blog/amen-breakbeat-fundraiser | |
pipster | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:39 |
Copyright ![]() Ik kan wel wat dingen bedenken hoor nummer 1 bij overlijden artiest vervalt het copyright. Bovendien is er ergens in op de katoenvelden al een blues muzikant in de jaren twintig geweest die dat rijtje noten van mijheer Gaye heeft gespeeld of zo'n funk heeft neergezet. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:40 |
100 euro voor Paul McCartney. Elke show ga ik altijd met mijn moeder, maar dit is dus echt veels te duur ![]() | |
ranja | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:52 |
Beatles =/= MacCartney ![]() | |
Gehenna | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:01 |
Dit dus, ik heb nog een DVD'tje van alleen Paul hier liggen, maar die vind ik eigenlijk niet zo veel aan.. | |
Mexicanobakker | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:03 |
Ik trek Paul McCartney zo goed... dus nee. | |
indiaantje89 | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:17 |
Dat heb ik dus ook al bij The Beatles zelf... ![]() | |
Gehenna | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:22 |
De eerste paar platen zullen live nog wel aardig uit de verf komen, maar eigenlijk zijn The Beatles voor mij gewoon een echte studio-band. | |
Lord-Ronddraai | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:39 |
Ja wat een onzin, geef muzikanten gewoon 5 of 10 jaar copyright op hun nummers en daarna klaar. Maar het geld natuurlijk vrijwel altijd dat een erfgenaam niet bijdraagt aan wat zijn ouders bij elkaar werken. | |
Norrage | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:44 |
Ok. Courtney Barnett heeft het album van het jaar. Vooralsnog ![]() ![]() ![]() Misschien moet ik trouwens eens het pre-jaarlijstjes topic maken. het is tenslotte al half maart ![]() | |
Tchock | vrijdag 13 maart 2015 @ 11:54 |
Ja joh. Schrijf jaren aan een nummer, gooi je ziel en zaligheid er in en vijf jaar later mag iemand het volledig van je stelen en geld verdienen met jouw idee ![]() | |
Lord-Ronddraai | vrijdag 13 maart 2015 @ 12:02 |
Ja inderdaad zo iemand als McCartney heeft nog niet genoeg aan zijn muziek verdiend. Echt zielig als je na zo lang zoveel geld eruit halen nog steeds belachelijke prijzen voor je kaartjes moet vragen. En als we het over vage indiebandjes hebben die niemand kent, daarbij koopt toch niemand 5 jaar naar dato nog hun nummers. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2015 @ 12:04 |
Zijn er nog goede live DVD'tjes die jullie mij kunnen aanraden? Altijd wel leuk om aan te zetten en een beetje rond te lopen. Gr. GR. ![]() | |
Tchock | vrijdag 13 maart 2015 @ 12:05 |
Hoe precies zie jij voor je dat concertkaartjes goedkoper worden als de artiest geen geld meer aan zijn studiowerk kan verdienen? ![]() En daarbij, geldt dit plan alleen voor muziek of mag ik nu ook iPhones en Big Macs gaan verkopen? | |
EP3 | vrijdag 13 maart 2015 @ 12:16 |
Er is natuurlijk wel een verschil tussen het schaamteloos stelen van een nummer of een paar noten gebruiken die enigszins lijken op die van een ander nummer. Die copyrights zaken gaan vaak veel te ver. | |
Lord-Ronddraai | vrijdag 13 maart 2015 @ 12:31 |
Natuurlijk mogen muzikanten geld aan studiowerk verdienen. Dan moeten ze alleen wel werk blijven leveren. Noem eens een paar andere beroepen waar je 10 jaar+ nadat je gewerkt hebt nog steeds flink betaald krijgt voor dat klusje van 10 jaar terug. Warner verdient naar het schijnt 5000 per dag aan de rechten op happy birthday. ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Happy_birthday 2 miljoen per jaar voor een liedje dat iedereen kent. | |
Arn0 | vrijdag 13 maart 2015 @ 12:36 |
Ja, je kan moeilijk geld verdienen aan nummers die niemand kent. | |
Tchock | vrijdag 13 maart 2015 @ 12:36 |
Sorry, ik vind dit echt totale kolder. Muzikanten mogen alleen geld verdienen aan oud werk als ze blijven leveren? Dat slaat nergens op. En "noem eens een paar andere beroepen"? Prima. Schrijver. Schilder. Beeldhouwer. Programmeur. Illustrator. Het klinkt eerlijk gezegd als pure jaloezie. Iemand bedenkt iets en mag daar volgens jou maar een paar jaar van profiteren, terwijl de creatie zelf wel langer gebruikt wordt. Echte argumenten er voor noem je niet, behalve a) dat prijzen van concertkaartjes te hoog zijn b) dat het "zielig" is en c) dat onbekende bandjes toch geen muziek meer verkopen vijf jaar na dato. | |
Tchock | vrijdag 13 maart 2015 @ 12:49 |
En ik heb dat Amerikaanse onderzoek over Happy Birthday eens gelezen: Wel goede borrelpraat uiteraard. | |
Lord-Ronddraai | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:01 |
De meeste beroepen die je noemt zijn niet zo heel verschillend van muzikant (kunstenaar). Het lijkt er eerlijk gezegd op dat jij helemaal vastgeroest zit met je denken en alles wat niet met je mening strookt afdoet als jaloezie. Het naspelen van muziek, naschilderen van een schilderij, nabeeldhouwen van een beeld, een illustratie natekenen of een al reeds lang bekende code repliceren veroorzaakt niemand schade. Het zorgt hoogstens voor gemist inkomen, maar in veel gevallen ook dat niet. Dat is in ieder geval bijna niet te bewijzen al zullen de meeste grote corporaties proberen je anders te laten geloven. Copyrights houden wel vooruitgang tegen. Dat weegt wat mij betreft zwaarder. Ik noem trouwens dure concertkaartjes niet als reden dat ik tegen lange copyrights ben. Dat was sarcastisch. Zelfs Mr. McCartney, die toch genoeg opgehaald zou moeten hebben via copyrights vraagt nog mega prijzen voor kaartjes. [ Bericht 6% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 13-03-2015 13:11:04 ] | |
Tchock | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:13 |
Ik doe helemaal niet alles wat niet met mijn mening strookt af als jaloezie. Ik doe het af als jaloezie omdat jij beweert te mogen bepalen wanneer iemand "genoeg heeft verdiend" aan zijn muziek, en omdat je insinueert dat muzikanten geen recht hebben om te verdienen aan eerder werk als ze niet meer produceren. Alle dingen die je noemt veroorzaken inderdaad niemand schade, en ze zijn dan ook allemaal volkomen toegestaan. Het gaat pas wringen als je als imitator geld gaat verdienen met het werk van anderen. Wat jij namelijk zegt is dat de imitator méér recht heeft om geld te verdienen aan Yesterday van de Beatles dan de originele schrijver(s). Anders zou het auteursrecht wel prevaleren, toch? Dat vind ik dus een idiote conclusie. En copyright houdt helemaal geen vooruitgang tegen. In elk geval niet de vorm waar we het nu over hebben. Jouw stelling ziet eerder op patenten en de elektronicasector. | |
Lord-Ronddraai | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:19 |
Hoe bedoel je dat een imitator meer geld kan verdienen dan degene die het creëert? Jij zou Beatles nummers kopen van andere bands die ze alleen maar naspelen? Mij lijkt dat meestal het grootste deel van de verkoop gedaan word als het werk nog niet zo oud is. En zelfs daarna zal degene die het gecreëerd heeft natuurlijk een streepje voorhouden op de imitators tenzij die het werk beter maken. Als jij een Rietveld stoel 1 op 1 namaakt zul je heus niet evenveel of meer daarvoor krijgen als voor een echte hoor. Daar is geen copyright voor nodig. | |
Tchock | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:27 |
Ik zeg helemaal niet dat een imitator méér geld kan verdienen dan de originele artiest, dat is ook helemaal mijn punt niet. Mijn punt is dat de opbrengsten van een creatief werk gedurende een bepaalde tijd naar de originele makers of rechthebbenden moeten gaan, en niet naar mensen die er geen enkele bijdrage aan hebben geleverd (en voor de duidelijkheid: die termijn moet in mijn ogen een stuk langer zijn dan 5-10 jaar na eerste uitgave). Als er geen copyright op het werk van de Beatles zou zitten kan ik gewoon zelf Beatles-albums gaan verkopen en de volle winst pakken ondanks dat ik geen enkele toevoeging daaraan heb geleverd. En hoewel het grootste deel van de verkopen inderdaad worden gedaan als het werk niet zo oud is, moet je niet onderschatten hoe veel geld er later nog in om kan gaan. Zie bijvoorbeeld hier: het bestverkochte album tussen 2000 en 2010 was een compilatie van de Beatles. | |
Lord-Ronddraai | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:42 |
Maar zonder copyright zal de volle prijs op een album van de Beatles bijna niks zijn. Dus zullen anderen er bijna niks aan kunnen verdienen. Het betekend 'denk ik' gewoon dat veel mensen voor vrijwel niks van die muziek kunnen genieten. Dat de Beatles ook weer het meeste geld verdienen met muziek 40 jaar nadat ze dat geschreven hebben geeft wat mij betreft ook maar aan dat het voornamelijk in het voordeel is van de al lang gevestigde namen die juist geen extra $$ nodig hebben. Daarbij vind ik een geweldig album in de 60's schrijven niet per se waardevoller dan een schoonmaker die zijn werk sinds de 60's doet. Die krijgt daar ook geen royalties of goed salaris voor. | |
Tchock | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:46 |
Als het copyright vervalt drukt dat inderdaad de prijs, omdat de concurrentie toeneemt. Iedereen kan dan Beatlesalbums verkopen. Maar goed, winst is winst. Nu doe je het weer, voor anderen bepalen hoe veel geld ze nodig hebben of zouden moeten hebben. Hier kan ik niet zo veel mee. Hoe beoordeel jij de inherente waarde van schoonmaakwerk en muziek? | |
Lord-Ronddraai | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:56 |
Ik bepaal helemaal niet hoeveel geld ze nodig hebben. Alleen dat de voordelen van dit soort regels het meeste gelden voor mensen die toch al aan de top staan. De mensen waarvoor ze bedoelt (zouden moeten) zijn om te beschermen: de muzikant die amper rond kan komen, heeft er vrijwel niks aan. | |
Tchock | vrijdag 13 maart 2015 @ 13:57 |
Heb je hier ook enige onderbouwing voor? Volgens mij is de enige reden dat Paul McCartney méér profiteert van auteursrecht dan mijn muzikale onderbuurjongen dat hij betere/succesvollere muziek heeft gemaakt. Niets anders. | |
Lord-Ronddraai | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:29 |
Dat krijgt hij ook al elk optreden dat hij doet. http://www.forbes.com/sit(...)cial-christmas-time/ Daar staat dat hij van 1 nummer al 15 miljoen aan royalties heeft gekregen. Een normaal iemand in de westerse wereld verdient gemiddeld 20000 per jaar. Dat betekend dat 750 gemiddelde mensen een jaar moeten werken om die 15miljoen bij elkaar te verdienen. Het lijkt mij een onredelijk om te zeggen dat Paul McCartneys talent x zijn werk voor dat nummer evenveel waard is als 750 mensen die een jaar lang werken. Hij kan wel veel talentvoller zijn dan de gemiddelde persoon maar niet zoveel. | |
Tchock | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:34 |
Ik vroeg je net al hoe je de waarde van muziek en schoonmaakwerk bepaalt, maar daar reageer je niet op. Ik denk in elk geval dat 750 gemiddelde mensen nooit zo veel muziek verkopen als McCartney, laat staan 50 jaar later daar nog elk stadion op aarde mee uitverkopen. Alleen al om die reden is McCartney economisch gezien waard wat hij krijgt. Jij hebt blijkbaar een andere manier om te bepalen wat iemand zou moeten verdienen, die hoor ik graag. | |
Tchock | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:38 |
750 gemiddelde aardbewoners bezitten trouwens 246 platen van de Beatles. [ Bericht 2% gewijzigd door Tchock op 13-03-2015 15:44:03 ] | |
Norrage | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:49 |
Lekker bezig heren ![]() | |
Lord-Ronddraai | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:50 |
De makkelijkste manier van waarde bepalen lijkt me gewoon met geld. Dan zie je dus dat McCartneys werk aan 1 nummer evenveel word gewaardeerd als 750 mensen die een jaar werken. Ik denk niet dat dat redelijk is. Wat mij betreft toont dat een falen aan in hoe creatief werk gewaardeerd word. Een onderdeel daarvan is de copyrightwet. Meestal hoor ik argumenten dat die behouden moet worden zodat mensen die dingen creëren daarvan rond kunnen komen. Alleen dat gebeurt er niet echt door. Wat het vooral bewerkstelligt is dat een kleine groep die dat toch al niet nodig heeft extra profiteert. | |
Tchock | vrijdag 13 maart 2015 @ 15:54 |
Jij vindt McCartneys werk niet meer waard dan dat van 750 gemiddelde mensen gedurende een jaar. Ik vraag je hoe je dat dan bepaalt en jij zegt in geld. Dan is het toch letterlijk zo dat zijn werk even veel waard is als die 750? Het brengt namelijk net zo veel op. En nogmaals, dat Paul zo veel geld verdient komt niet door copyrightwetgeving. Dat komt omdat hij gigantisch veel muziek verkoopt. De Nederlandse auteurswet beoordeelt altijd de maker van een werk, ongeacht hoe productief of succesvol die is. Jij maakt er nu een soort nivelleringsdebat van. | |
Tchock | vrijdag 13 maart 2015 @ 16:00 |
En verder wil ik nog opmerken dat Thicke een vuile jatter is en dat ik de toegewezen claim terecht vind. Daar wil ik het wel bij laten, tenzij jij nog een reactie hebt, LR. | |
Aisumasen | vrijdag 13 maart 2015 @ 16:11 |
Ja, misschien wel leuk om toe te voegen dat McCartney geld kwíjt raakt als hij zijn Beatles-hits live wil spelen ![]() Snap sowieso niet waarom daar op wordt blindgestaard. Dat is slechts een gedeelte van de spreekwoordelijke taart. | |
Lord-Ronddraai | vrijdag 13 maart 2015 @ 16:17 |
Die wet is er toch om de makers te beschermen tegen kopiëren zodat het geld bij de juiste persoon terechtkomt? Zonder copyrightwetten had hij geen 15 miljoen aan 1 nummer overgehouden hoor. Dus zonder iets wat wij verzonnen hebben word de verdeling eerlijker. Ik zou dus niet weten waarom we de traditie van de achterhaalde copyrightwetten op de huidige manier voort moeten zetten. | |
Lord-Ronddraai | vrijdag 13 maart 2015 @ 16:28 |
Dat ik zeg dat je geld als manier van iets waarderen kan nemen. Betekend niet dat ik elke waardering met geld altijd vind kloppen. Het is wat mij betreft heel duidelijk dat er erg veel dingen verkeerd gewaardeerd worden, maar dat is een discussie die echt geen zak meer met muziek te maken heeft. [ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 13-03-2015 16:42:50 ] | |
Xrenity | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:28 |
Voor het gebruikte sampletje mag hij best betalen, maar ik vind de claim dat het hele nummer gejat is van Gaye wel erg overdreven. | |
Pat-sounds | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:39 |
Het is niet eens een sample dat gebruikt is. Het is een stukje wat er inderdaad wel een beetje op lijkt, maar zonder daadwerkelijk dezelfde akkoorden-schema's te gebruiken of dezelfde lyrics. Ik begrijp werkelijk niet hoe dit toegewezen heeft kunnen worden. Op deze manier kan iedereen straks aangeklaagd worden omdat een liedje soms wel een beetje aan een ander liedje doet denken (zoals 90% van de nieuwe bandjes begint zeg maar). | |
Maxerazzi | vrijdag 13 maart 2015 @ 18:45 |
Aangezien het International R. Kelly Day is: | |
Slobeend | vrijdag 13 maart 2015 @ 18:47 |
Nieuwe Modest Mouse album is nogal weird, ik snap er weinig van. Paar goede nummers, maar ook veel vreemde shit. | |
EP3 | vrijdag 13 maart 2015 @ 19:05 |
Hier haak ik dus wel af, he. Het is echt bezopen dat ie daar ruim 7 miljoen dollar voor moet betalen. Zulke debiele claims zouden verboden moeten worden, man. | |
Norrage | vrijdag 13 maart 2015 @ 19:39 |
Precies zoals de vorige ja. | |
Norrage | vrijdag 13 maart 2015 @ 20:13 |
Had ik al gezegd dat Courtney Barnett fantastisch is? ![]() | |
Heufd | vrijdag 13 maart 2015 @ 20:21 |
Courtney Barnett is inderdaad fantistisch. | |
BoerBert | vrijdag 13 maart 2015 @ 20:27 |
Ik ben meer van de Trapped in the Closet-reeks ![]() | |
EP3 | vrijdag 13 maart 2015 @ 20:32 |
Luister nu naar die biatch. Ze heeft alvast verdomd vindingrijke teksten. En de muziek mag er ook zijn. | |
Grobbel | vrijdag 13 maart 2015 @ 21:06 |
Die rechtszaak is juist een ontzettend slechte ontwikkeling voor de hele muziekwereld in het algemeen, en ik hoop van ganser harte dat het in hoger beroep alsnog wordt geseponeerd. | |
Norrage | vrijdag 13 maart 2015 @ 21:08 |
En ze heeft ballen ![]() | |
EP3 | vrijdag 13 maart 2015 @ 21:22 |
NNNGNGGGGGGNNNNNNNnnnnIFUCKINLOVEYOUANDYYYYYYYYYYyyyy![]() | |
Tchock | vrijdag 13 maart 2015 @ 21:28 |
Oeh, cool. ![]() | |
Lord-Ronddraai | vrijdag 13 maart 2015 @ 22:34 |
www.1080pcollection.bandcamp.com/album/the-dreamcode![]() Dit album ![]() Wel mijn favoriet van het jaar nog. Gaat van chille gitaarmuziek met electronica naar super spacende techno. Hun eigen omschrijving doet het wel recht aan.
| |
Beregd | vrijdag 13 maart 2015 @ 22:47 |
Waar is de tijd dat ze dit soort clips nog op MTV speelden, ipv dwaze datingshows ![]() http://www.stereogum.com/(...)ises/radiohead-week/ stereogum, heldensite. | |
Moody | vrijdag 13 maart 2015 @ 23:16 |
Slaat nergens op om dit hier te posten, maar ik moest er om lachen ![]() | |
The_Substitute | vrijdag 13 maart 2015 @ 23:25 |
Die Dutch History kan je er ook gewoon weer zetten. Is ook grappig. | |
Moody | vrijdag 13 maart 2015 @ 23:38 |
Ja is best geestig. Ook een leuke gig in NY: Die vent is vrij geniaal ![]() | |
Kerftminister | zaterdag 14 maart 2015 @ 01:22 |
http://www.sharebeast.com/yu6p6cl596ff![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De nieuwe Kendrick Lamar voor de mensen die niet durven te klikken. Probeer dit maar te verdedigen. | |
EP3 | zaterdag 14 maart 2015 @ 02:38 |
Heb 'm al 10x gehoord, geloof ik. Fantastische track. Wederom. - Die verrekte Kendrick gaat gewoon weer een meesterwerkje afleveren, Kerft. Wen er maar vast aan, ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 14 maart 2015 @ 04:22 |
Dit nummer mag ik wel. Zweverig, mooie akkoordenwisselingen. De productie zou beter kunnen; net even wat minder reverb op de vocals. Maar goed... dat hoort een beetje bij indie hè? | |
Norrage | zaterdag 14 maart 2015 @ 10:25 |
Volgens mij hebben we met jou en Kerft wel de 2 uitersten in het Kendrick-spectrum ![]() | |
Norrage | zaterdag 14 maart 2015 @ 10:41 |
Morgen Nels cline met zijn Nels Cline Singers in het Bimhuis ![]() Misschien even langs gaan. Nels Cline is een held ![]() | |
Kerftminister | zaterdag 14 maart 2015 @ 12:36 |
Je zou toch bijna in die brainwaves theorieën gaan geloven he ![]() | |
richolio | zaterdag 14 maart 2015 @ 12:48 |
Thanks ![]() | |
richolio | zaterdag 14 maart 2015 @ 12:51 |
Vind je het nou goed of niet? ![]() | |
Norrage | zaterdag 14 maart 2015 @ 13:00 |
Oh het hele album??? Ook maar eens proberen dan ![]() | |
Grobbel | zaterdag 14 maart 2015 @ 13:36 |
Wel heerlijke 80's hiphop vibe in die nieuwe Kendrick. Ik mag dat wel. | |
Maxerazzi | zaterdag 14 maart 2015 @ 13:44 |
Ik vind de nieuwe Kendrick ook tof.![]() | |
richolio | zaterdag 14 maart 2015 @ 13:44 |
Nee die download is alleen zijn laatste nummer hè. ![]() Ik vind 'm ook wel tof. | |
EP3 | zaterdag 14 maart 2015 @ 13:54 |
Raampjes open en allen in koor: Do you want the funk? We want the funk! Do you want the funk? We want the funk! Heerlijke track, man, ![]() | |
Norrage | zaterdag 14 maart 2015 @ 14:02 |
Wat een heerlijk nummer inderdaad ![]() ![]() | |
Norrage | zaterdag 14 maart 2015 @ 14:07 |
Het is wel heel kut zeg ![]() | |
BoerBert | zaterdag 14 maart 2015 @ 14:16 |
Tegen alle verwachtingen in vind ik 'm nog best te pruimen. | |
Norrage | zaterdag 14 maart 2015 @ 14:29 |
Ja, echt goed nummer, Die nieuwe Kendrick bevallen me sowieso wel beter dan het eerste album. Zijn stem is wat veranderd en minder op de voorgrond! Ik vond die vorige plaat op zich ook best prima, maar ergerde me echt teveel aan die nasale stem. | |
Kerftminister | zaterdag 14 maart 2015 @ 15:14 |
Ik vind het veruit zijn slechtste nummer tot nu toe. Is gewoon kansloze karaoke lijkt het wel. Mja ik ben blijkbaar het doelwit van een wereldwijde grap die ik niet begrijp. | |
richolio | zaterdag 14 maart 2015 @ 15:15 |
Maar wordt![]() Beter dan ![]() Time will tell.. | |
Kerftminister | zaterdag 14 maart 2015 @ 15:16 |
Vind Joey Badass ook niet zo bijzonder maar heb dat album niet geluisterd. Enige Hip-Hop release waar ik echt naar uit kijk is:![]() ![]() | |
richolio | zaterdag 14 maart 2015 @ 15:20 |
Dat laatste album van Joey Badass is echt ![]() Dat album van Kerft ken ik niet. ![]() | |
Kerftminister | zaterdag 14 maart 2015 @ 15:23 |
Nieuwe Curren$y man ![]() | |
richolio | zaterdag 14 maart 2015 @ 15:24 |
Heeft hij nog ander goed werk? Wanneer komt Pilot Talk 3 uit? ![]() | |
Kerftminister | zaterdag 14 maart 2015 @ 15:48 |
Jazeker, begin maar met Pilot Talk, Pilot Talk 2 vind ik ook heerlijk, en dan verder nog Covert Coup, Smokee Robinson en How Fly. 4 april komt de nieuwe. | |
Norrage | zondag 15 maart 2015 @ 20:59 |
Die titeltrack van de nieuwe zZz ![]() ![]() | |
richolio | zondag 15 maart 2015 @ 23:21 |
Zou graag die plaat van Douglas Dare willen kopen, maar 26 eu op Bol. | |
ranja | zondag 15 maart 2015 @ 23:24 |
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz ![]() | |
Norrage | zondag 15 maart 2015 @ 23:30 |
Duurt wel beetje lang ja ![]() | |
Maxerazzi | zondag 15 maart 2015 @ 23:30 |
Veel goedkoper ga je 'm - voorlopig - ook niet tegenkomen, op Discogs afgaande. | |
Moody | maandag 16 maart 2015 @ 00:23 |
Ik ga een van de beste singer/songwriters on earth over 2 weken in zijn home town zien. Very exited ![]() | |
ranja | maandag 16 maart 2015 @ 00:34 |
Gaaf ![]() | |
Moody | maandag 16 maart 2015 @ 00:38 |
Indeed ![]() Krijg al tranen in mijn ogen als ik sommige clips zie. Ik zie er echt naar uit. Mijn vraag aan jullie: mis ik iets als ik alleen Joel ga zien van 3-8 april? (serieuze vraag) | |
Maxerazzi | maandag 16 maart 2015 @ 09:23 |
Jahaaaaa, de nieuwe Kendrick is er! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() http://pitchfork.com/news(...)utterfly-is-out-now/ Kerft, ik neem aan dat jij al in pole position zit. | |
Maxerazzi | maandag 16 maart 2015 @ 09:25 |
Wesley's Theory wooooohoooooo. Thundercat en FlyLo. [ Bericht 9% gewijzigd door Maxerazzi op 16-03-2015 09:41:35 ] | |
Maxerazzi | maandag 16 maart 2015 @ 09:28 |
![]() | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 09:43 |
Ooooh eens luisteren naar Kendrickje! | |
richolio | maandag 16 maart 2015 @ 09:50 |
Kendrickgod | |
Maxerazzi | maandag 16 maart 2015 @ 10:23 |
Eerste luisterbeurt zit er bijna op. Zwaar onder de indruk. All that jazz. | |
Z | maandag 16 maart 2015 @ 10:29 |
Lekker plaatje. Twijfelachtig art-work. | |
Z | maandag 16 maart 2015 @ 10:30 |
Is Kendrick gelekt of ergens te beluisteren? | |
Slobeend | maandag 16 maart 2015 @ 10:32 |
Spotify en iTunes. | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 10:34 |
Die titel van dat album ook ![]() | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 10:57 |
Courtney is album van de week bij 3voor12 en op de luisterpaal te luistern!![]() ![]() Album van het jaar (tot nu toe). Zonder enige twijfel. | |
Slobeend | maandag 16 maart 2015 @ 11:31 |
Bij mij is dat tot nu toe Tobias Jesso Jr. Heerlijk zoveel pakkende eenvoud ![]() | |
BoerBert | maandag 16 maart 2015 @ 11:52 |
Wow, nieuwe Kendrick begint wel goed heur. | |
Xrenity | maandag 16 maart 2015 @ 11:55 |
Heb het gevoel dat je dit elke week zegt ![]() | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 11:59 |
Er komt ook altijd een nieuwe beste album van het jaar (vooralsnog) ![]() | |
Aisumasen | maandag 16 maart 2015 @ 12:06 |
Eens. Vrijwel dagelijks gedraaid de afgelopen 2 weken, sla geen nummer over. Eerste album dit jaar waarmee me dat overkomt. Vaak blijkt een officieel debuutalbum een teleurstelling na een lange aanloop met goede EP's en singles, maar dat is bij Courtney Barnett precies het tegenovergestelde. Het "dreunende" in de delivery van het eerdere werk is minder geworden, de liedjes kleven minder elkaar. Ze heeft de doorbraaksongs helemaal niet nodig. Geweldige sequentie ook, zap altijd op z'n minst één keer terug als het middenstuk met 'Depreston' en het Costello 'Pump It Up'-geïnspireerde 'Aqua Profunda!' is afgelopen. Een aantal songs speelt ze al langer dan een jaar live, maar komen hier pas echt goed tot hun recht, lijkt het. Sneu dat-ie zo vroeg lekte, juist bij een release als dit, maar staat tegenover dat ik aldaar 17 AUSTRALIAN DOLLAR - met de pijnlijk brakke euro in het afgelopen jaar en vooral afgelopen weken een eurootje of 13 - voor de 7" op releasedag heb afgetikt, dus de karma-meter is weer in evenwicht, zullen we maar zeggen. 300 stuks in totaal vernam ik, zie ook dat hij niet in Europa te bestellen is. (De B-kant is overigens een cover van The Lemonhead's 'Being Around', nog geen kans om die op de draaitafel te leggen.) Diezelfde dag uitverkocht, vrijwel allemaal al apart gelegd voor kopers, mensen nog net niet in de rij toen de lading binnenkwam op een uiteraard zonnige donderdagmiddag in eind februari, al een lokale heldin aldaar. Tenten bomvol toen ik haar zag op Laneway Festival in Brisbane en Melbourne een paar weken daarvoor, vooral opener 'History Eraser' en afsluiter 'Avant Gardener' werden al door groepjes bijna woord voor woord meegezongen, lange rijen voor signeersessies (hele aardige dame). Hier stond ze nog gewoon in de Merleyn vorig jaar, helaas toen gemist vanwege de aanvang van 22:00. Dus ondertussen ruimschoots goedgemaakt, en aankomend festivalseizoen zullen we ook niet om haar heen kunnen. Ze moet live alleen een beetje oppassen dat ze niet te veel gaat schreeuwen en mompelen. Wat beelden die ik schoot van de paar nieuwe nummers die ze speelde: | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 13:21 |
Kendrick begint wel heel vet zeg met jazz zelfs ![]() | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 13:37 |
Jezus man wat een plaat, ongekend ![]() ![]() | |
pipster | maandag 16 maart 2015 @ 13:42 |
Arme Courtney zo ben je nog de plaat van het jaar, wordt ze al weer aan de kant geschoven voor Kendrick.... | |
BoerBert | maandag 16 maart 2015 @ 13:43 |
![]() | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 13:51 |
![]() ![]() ![]() ![]() Niet zo goed als Courtney hoor!!! | |
Maxerazzi | maandag 16 maart 2015 @ 13:54 |
![]() | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 13:54 |
Maar ben wel behoorlijk overdonderd door Kendrickje. Dit moet kerft zelfs goed vinden, toch??? | |
Z | maandag 16 maart 2015 @ 13:56 |
Wat kan jou nou schelen wat Kerft ervan vindt. Heb je z'n erkenning nodig? | |
Z | maandag 16 maart 2015 @ 13:57 |
Ik had zin om het een kutplaat te vinden, maar het is een dijk van een plaat. Wel een beetje ingewikkeld af en toe. | |
Maxerazzi | maandag 16 maart 2015 @ 13:59 |
Ik heb daar altijd een hekel aan: dat ik prematuur mijn messen heb lopen slijpen en ze vervolgens weer in de besteklade kan opbergen. | |
BoerBert | maandag 16 maart 2015 @ 14:04 |
Beter dan dat je bidmatje al klaar ligt om iets op te hemelen, maar je vervolgens moet bidden tot God dat je nooit meer zoiets hoeft te horen. Ofzoiets. | |
Maxerazzi | maandag 16 maart 2015 @ 14:08 |
Tja, is voor mij toch helaas een tegenvaller gebleken. Dit blijft mijn grote probleem met die plaat:
| |
Z | maandag 16 maart 2015 @ 14:09 |
Ik hoor een Radiohead sample. | |
BoerBert | maandag 16 maart 2015 @ 14:13 |
Waar? | |
Z | maandag 16 maart 2015 @ 14:17 |
How Much A Dollar Cost. | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 14:18 |
Dat is sowieso het nummer van de plaat, jezus wat een track ![]() | |
BoerBert | maandag 16 maart 2015 @ 14:18 |
Die heb ik net nog gehoord, niet opgevallen ![]()
| |
Maxerazzi | maandag 16 maart 2015 @ 14:22 |
Verrek, dat is volgens mij Pyramid Song inderdaad. | |
Z | maandag 16 maart 2015 @ 14:26 |
Duh. | |
Maxerazzi | maandag 16 maart 2015 @ 14:28 |
![]() | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 14:28 |
Man man man wat een plaat. Een paar nummers die ik eerder nog een beetje vaag vond (dat I love myself en zo) staan hier gewoon echt perfect geplaatst. Wat een flow, wat een jazzy experiment, wat een funk ![]() Dit gaat weer een 10.0 krijgen van P4K hoor ![]() | |
BoerBert | maandag 16 maart 2015 @ 14:34 |
Inderdaad ja ![]() | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 14:36 |
Ik hoor het nog niet direct. Ik vind het een vrij universeel deuntje? Die aan het begin, of die op driekwart? | |
Z | maandag 16 maart 2015 @ 14:37 |
Wat ik altijd ingewikkeld vind van Hip Hop is dat het totaal niet voor mij bedoeld lijkt/is. "I'm as black as the as the heart of a fuckin' Aryan" zegt Kendrick. Ik ben zo blank als de tanden van Kendrick. Ik ga ook niet naar Hip Hop concerten omdat je daar, volgens mij, alleen maar met blanke mannen van middelbare leeftijd en met een boven modaal salaris naar een getto-neger staat te kijken. Hoe moet dat voor die rapperts zijn, vraag ik me wel eens af. Ik luister wel lekker naar het cd-tje. | |
Slobeend | maandag 16 maart 2015 @ 14:42 |
King Kunta ![]() | |
Maxerazzi | maandag 16 maart 2015 @ 14:42 |
Ik ben vorig jaar naar wat hiphopconcerten geweest (waaronder Kendrick) en het is een beetje dubbel: enerzijds is de energie echt waanzinnig, anderzijds is het qua publiek wel behoorlijk Duo Penotti en een beetje ongemakkelijk als in je oor uit de vinex-wijken toegestroomde middenklassers lopen mee te rappen over drive-by shootings en de ghetto. Ik vond het wel lastig mezelf een houding aan te meten, merkte ik. [ Bericht 2% gewijzigd door Maxerazzi op 16-03-2015 14:49:41 ] | |
Slobeend | maandag 16 maart 2015 @ 14:53 |
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat leentjebuur stoor ik me bij hem totaal niet aan. Als je een stem als John Lennon hebt en piano speelt als Billy Joel ligt leentjebuur snel om de hoek natuurlijk. | |
Z | maandag 16 maart 2015 @ 15:20 |
De "Flying Lotus / Thundercat bas en vibe" zijn sterk aanwezig op de plaat. Maar waar is Flying Lotus op deze plaat? Mocht hij niet meedoen? Hij baalde er ook al van dat hij door Kanye niet voor Yeezus gevraagd was las ik laatst. | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 15:22 |
De oom van FlyLo is wel te horen op de laatste track geloof ik. Mooie Coltrane samples ![]() | |
Maxerazzi | maandag 16 maart 2015 @ 15:24 |
| |
Z | maandag 16 maart 2015 @ 15:29 |
Ah. | |
gazhims3lv | maandag 16 maart 2015 @ 15:33 |
Iemand hier die nog naar Royal Blood gaat vanavond? | |
richolio | maandag 16 maart 2015 @ 15:42 |
Had heel graag gewild, maar uitverkocht helaas. Heel tof dat Mini Mansions ook het voorprogramma is. | |
Kerftminister | maandag 16 maart 2015 @ 15:54 |
Ga hem een keer proefluisteren, dan denk ik dat ik me daarna 3 weken van internet isoleer. Nee moet op zich zeggen dat de tracklist er wel aardig uit ziet, ga het een eerlijke kans geven. | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 15:56 |
Deze Kendrick heeft al een kans groter dan 0 dat dit op termijn mijn favoriete hiphop album gaat worden. Wat een ambitieuze, ongelooflijk sterke, veelzijdige en geloofwaardige plaat ![]() | |
gazhims3lv | maandag 16 maart 2015 @ 15:57 |
Zijn vandaag via Ticketswap nog heel wat kaarten weggegaan, heb zelf ook geluk gehad dat ik nog een kaartje tegenkwam. Mini Mansions is inderdaad ook heel dik. Ga op tijd heen voor een lekker plekje. | |
Kerftminister | maandag 16 maart 2015 @ 16:04 |
Stress: The Extinction Agenda >>>> alles | |
Z | maandag 16 maart 2015 @ 17:22 |
Lekker lente-plaatje hoor: Goeie tip van L_R. | |
Xrenity | maandag 16 maart 2015 @ 18:23 |
Die productie is echt epic ![]() Lijkt me geen Pyramid Song-sample trouwens hoor, maar doet er idd wel erg aan denken ![]() | |
ranja | maandag 16 maart 2015 @ 19:07 |
En Laura Marling is te beluisteren op NPR... keuzes... al zal ik ze zaterdag beide toch wel kopen dus waarom eigenlijk nu al luisteren ![]() | |
EP3 | maandag 16 maart 2015 @ 20:51 |
Kut, ik loop hopeloos achter, zie ik. Kendrick! ![]() ![]() Snel die plaat - waarvan ik eigenlijk al weet dat het wel een meesterwerk moet zijn - een draaibeurt geven. | |
BoerBert | maandag 16 maart 2015 @ 20:56 |
Samplet hij ook nog Sufjan. Indie cred +nogwat. | |
EP3 | maandag 16 maart 2015 @ 21:15 |
...
| |
EP3 | maandag 16 maart 2015 @ 21:32 |
Dit overstijgt nu al mijn stoutste verwachtingen. Wat een fantastisch, complex, spannend en divers album. - En dan ben ik pas op de helft. | |
Z | maandag 16 maart 2015 @ 21:43 |
Mooi. Ook nog even naar deze luisteren. www.1080pcollection.bandcamp.com/album/the-dreamcode | |
EP3 | maandag 16 maart 2015 @ 21:44 |
Wie van How Much a Dollar Cost geen nat broekje krijgt, moet zich laten nakijken. | |
EP3 | maandag 16 maart 2015 @ 21:44 |
Ja, later, Z. Veel later. | |
EP3 | maandag 16 maart 2015 @ 21:51 |
Volgens mij gebruiken ze in Complexion trouwens een ( vertraagde ) sample van de Jackson 5. Hoorde ook al een sample van Smooth Criminal voorbijkomen. Zitten er genoeg in. | |
Mexicanobakker | maandag 16 maart 2015 @ 22:27 |
Net mijn eerste album van 2015 geluisterd. Courtney Barnett. Wat een plaat ![]() ![]() ![]() | |
ranja | maandag 16 maart 2015 @ 22:36 |
Laura Marling's album is ook weer goed hoor. Op de Luisterpaal staan overigens nog wel meer interessante dingen, binnenkort eens wat uitgebreider checken. Lonelady. Adna, Marmozets... | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 23:45 |
Zelfs ik ja. Wat een fucking goed nummer ![]() | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 23:46 |
Laura ook? Ja lekker!!! ![]() | |
Kerftminister | maandag 16 maart 2015 @ 23:52 |
Mijn 2 favoriete albums van het jaar interesseert niemand hier ![]() tricot - A N D Nog beter dan hun debuut, veel variatie in de songwriting en gewoon algemene vooruitgang. Ghost Bath - Moonlover Nooit gedacht dat ik een plaat die onder het noemer Black Metal valt zou waarderen, laat staan echt prachtig zou vinden. Heerlijk emotioneel, beetje Sunbather, maar dan zonder dat afgrijselijke gekrijs en gejank, veel subtieler met geluid gewerkt, vocalen vallen volledig in de achtergrond, pinkte er een traantje bij weg. | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 23:53 |
Dat I (love myself) is op plaat ook 100000 keer beter dan die 'single'. ![]() ![]() ![]() Ik was met madd city nog niet overtuigd van zijn kunnen, maar dit maakt hem een legende ![]() | |
Norrage | maandag 16 maart 2015 @ 23:54 |
Zeg je nou dat je Kendrcik goed vindt? | |
Kerftminister | maandag 16 maart 2015 @ 23:58 |
Nog niet geluisterd, ook geen tijd voor. 80 minuten man. ![]() | |
EP3 | dinsdag 17 maart 2015 @ 00:32 |
Good Kid, Maad City kreeg een 9.5. En ik zet deze in op een 9.1. | |
richolio | dinsdag 17 maart 2015 @ 00:49 |
Vinden jullie 'm beter dan Good Kid, Maad City? En dan niet omdat je in de heat of the moment zit. ![]() | |
EP3 | dinsdag 17 maart 2015 @ 01:11 |
Ze zijn amper met elkaar te vergelijken, richo. En beide fuckin goed. Dus Kendrick is bij deze officieel een held. | |
EP3 | dinsdag 17 maart 2015 @ 01:12 |
Oei. Hood Politics is ook lekker, zeg. | |
Kerftminister | dinsdag 17 maart 2015 @ 01:22 |
O heb nu wel tijd, zal m zo eens opzetten. | |
Kerftminister | dinsdag 17 maart 2015 @ 01:43 |
Eerste 2 tracks zijn zeer fijntjes idd. King Kunta is wel kut nog steeds. Die klinkt zo slordig. Vind overigens wel dat het n-woord echt veel te veel gebruikt wordt opeens op allerlei overbodige momenten, lijkt wel om expres zo afstand te creëren op basis van huidskleur. En god zn stem blijft ook wel irritant hoor. [ Bericht 18% gewijzigd door Kerftminister op 17-03-2015 02:01:51 ] | |
Kerftminister | dinsdag 17 maart 2015 @ 02:08 |
Nieuwe Django Django single wederom cool ![]() Die gaan dus wss een fijne plaat uitbrengen. | |
EP3 | dinsdag 17 maart 2015 @ 02:10 |
Ik realiseer me nu - na 3 volledige luisterbeurten - eigenlijk pas hoe belachelijk goed dit album werkelijk is. - Ik had eigenlijk allang moeten slapen, maar ik kan niet stoppen met luisteren. | |
Kerftminister | dinsdag 17 maart 2015 @ 02:13 |
Vond het heel sterk beginnen en de productie is erg fijn, maar vind nu rond het midden Kendrick enorm vervelend worden. Al die stemmetjes man. Kan daar niet zo goed tegen. En na elk nummer dat verhaaltje, na 2 keer weeet ik het wel hoor. | |
EP3 | dinsdag 17 maart 2015 @ 02:35 |
Ik kan het maar moeilijk bevatten dat je hier als muziekliefhebber niet enthousiast van wordt, Kerft. Maar het zij zo. | |
Kerftminister | dinsdag 17 maart 2015 @ 02:38 |
Vind het wel aardig hoor, maar zitten nog een hoop mankementen aan, zie het me niet snel opnieuw luisteren. Denk dat ik m nog lager rate dan GKMC, op dit moment iig wel, al is de productie en songwriting hier wel beter. Maar goed, eindoordeel: Vind hem tegenvallen hoor, klinkt gewoon niet coherent ofja coherent niet het juiste woord misschien, maar mis gewoon een hoop. Wat ik bedoel vooral is, het verhaal is indrukwekkend en de boodschap is mooi, maar als een compleet Hip-Hop album kan het me niet langer dan 2/3 nummers boeien. Vind Kendrick gewoon geen interessante MC.. Het verhaal gaat ten koste van de muziek en al helemaal van eventuele verdere plays. Al denk ik niet dat ik deze nog opnieuw ga luisteren. Als Pilot Talk 3 nu deze productie zou hebben Nee vind die stemmetjes irritant, vind Kendrick veel te preacherig, dat overmatig overbodig gebruik van het woord nigger stoort me enorm en het album is ook nog veel te lang, hadden zeker 3 nummers uit het midden weggekund. Vind GKMC overigens een beter album, maar daar zal ik ook wel alleen in zijn. Zal verder ook niet meer gaan haten ofzo, heb mn mening wel duidelijk gemaakt over Kendrick's fanbase en kan op zich wel begrijpen wat men van dit album vindt. Overigens wil ik nog wel even zeggen dat ik buiten de Thundercat tracks (Thundercat is een enorme baas) ik het ook niet echt Funky vind, wat ik mensen hoor zeggen. Funk is misschien wel mijn favoriete genre op het moment en ik vind vrijwel elk album in die contreien vet, maar de melodieën hier vind ik ook niet bepaald groovy. Mocht iemand nog hierop willen reageren, be my guest (wel graag op een productieve manier, met tegenargumenten tegen mijn punten), dan geef ik je een rustige respons terug, anders houd ik me denk ik niet meer met deze plaat bezig. Het kan mijns inziens ook totaal niet tippen aan het volledig revolutionaire Black Messiah van D'Angelo wat ik nu al een van de beste platen ooit vind. Deze geef ik een 6.9. Vind overigens de beste platen uit het genre voor mij vorig jaar ook veel beter. Typhoon en Black Milk klinken veel organischer.Typhoon had echt dat funky in hem zitten en veruit geniale productie. Black Milk had echt een heerlijke muzikantenapproach en was elk klikje of bliepje goed afgemixt. Pinata klonken de samples veel minder sampley, Mja dat mag je wel verwachten van swerelds beste cratedigger Madlib en Gibbs had veel meer een no nonsense approach voor dat album. Ten slotte Run the Jewels is veel leuker om naar te luisteren. Ook lekker to the point, flowt heerlijk en Killer Mike is de beste rapper op het moment. Dat album lijkt echt 6 keer zo kort te duren als deze. [ Bericht 17% gewijzigd door Kerftminister op 17-03-2015 03:13:40 ] | |
Maxerazzi | dinsdag 17 maart 2015 @ 08:00 |
Dat is Kendrick met je eens, denk ik. In Hood Politics rapt ie namelijk: "Critics want to mention that they miss when hip hop was rappin’, motherfucker if you did, then Killer Mike'd be platinum." | |
Maxerazzi | dinsdag 17 maart 2015 @ 08:08 |
Earl Sweatshirt komt volgende week ook opeens met een nieuwe plaat. Grief, nondeju wat een track. Het is een soort Earl Sweatshirt meets William Basinski. Geweldig. [ Bericht 21% gewijzigd door Maxerazzi op 17-03-2015 08:47:50 ] | |
Norrage | dinsdag 17 maart 2015 @ 08:59 |
En die andere held van Kerfty, Frank Ocean, komt ook met een nieuwe toch? ![]() | |
Norrage | dinsdag 17 maart 2015 @ 09:56 |
Dit nummer ![]() Die bas. Die sound ![]() | |
BoerBert | dinsdag 17 maart 2015 @ 10:02 |
Vind je 'm wel urgent, Kerft? | |
Kerftminister | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:12 |
![]() Hij kabbelt niet voort. | |
Norrage | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:17 |
Nieuwe Laura weer wat meer rocken ![]() ![]() Man, wat een boel fantastische albums zijn er uitgekomen de laatste weken. Ongekend. 2014 gaat het lastig krijgen. | |
Slobeend | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:46 |
Fijn dit | |
ranja | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:47 |
2015 is al beter zelfs al zou er na komend weekend niks meer uitkomen ![]() | |
Norrage | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:10 |
Death Cab ![]() | |
Kerftminister | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:00 |
Ervaar dat zelf totaal niet. Vorig jaar zeker 20 albums die ik heerlijk vond. 2015 tot nu toe nog maar 2/3. | |
BoerBert | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:19 |
De kans dat 2015 over 2014 heengaat is naar mijn mening vrij groot. | |
Norrage | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:40 |
Verrassing: na het fantastische nieuwe album van Kendrick vind ik de oude ook ineens veel beter ![]() Soms moet je een artiest 1x leren waarderen, en dan volgt de rest vanzelf :p | |
Maxerazzi | dinsdag 17 maart 2015 @ 15:05 |
| |
EP3 | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:40 |
De kans dat 2015 het beste jaar van dit decennium wordt is naar mijn mening vrij groot. | |
richolio | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:51 |
2013 bijna niet te overtreffen imo.. Zou nog moeilijk gaan worden | |
EP3 | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:56 |
Als ik denk aan wat er allemaal nog aankomt, word ik al duizelig. Geef het een verdomd goede kans. | |
ranja | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:56 |
nou... volgens mij vind ik 2011 en 12 beide beter ![]() | |
Norrage | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:59 |
Aan 2011 kan voorlopig nog niks tippen ![]() | |
richolio | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:00 |
Oké dat is waar, keek net even 2011 op Pitchfork.. Dat was ook wel een meesterlijk jaar ja. ![]() | |
Slobeend | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:03 |
2007 > alles ![]() ![]() | |
BoerBert | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:26 |
Denk ik ook. Zeker als Radiohead dit jaar gaat halen ![]() | |
Xrenity | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:36 |
Wat was er toen allemaal? | |
Kerftminister | dinsdag 17 maart 2015 @ 19:06 |
Volg nog niet lang andere muziek dan Hip Hop dus kan over de jaren voor 2013 niet echt een goed oordeel geven. Maar 2010 was volgens mij wel zeer goed, maar vond 2014 wel zo verschrikkelijk goed. Pinata, Typhoon, Black Milk met hun beste platen ooit. Hele sterke platen van relatieve nieuwkomers Ought en Ne Obliviscaris, Mastodon met weer een nieuwe dijk van een plaat en dan nog een hele hoop die ook erg goed waren in wat ze doen. En dan als klap op de vuurpijl brengt D'Angelp mid december nog even het beste album in het genre ooit uit. | |
kciR | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:20 |
Beetje mosterd naar de maaltijd hier, maar ik heb vandaag Kendrick geluisterd. Toffe plaat wel, vooral muzikaal. Er gebeurt heel veel. Ik stoor mij er wel echt aan hoe vaak hij nigga zegt.. | |
Norrage | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:10 |
De nieuwe Laura Marling is schitterend! Hoe ambitieus die vorige ook was, deze is veel pakkender. | |
Moody | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:11 |
Ik hoor weinig (geen?) mensen hier over het debuutalbum van Slow Show? Samen met Sufjan en Courtney Barnett het beste album tot nu toe imo. Slow Show, de link met The National is natuurlijk snel gelegd. Ook lijkt de stem op de zanger van Future Island. We kennen hem nog wel. | |
Norrage | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:12 |
Persoonlijke favo Roosbeef, Spinvis, Radiohead, bon iver, feist, hmm wat nog meer. Genoeg geloof ik ![]() | |
BoerBert | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:27 |
Jaar, UMO. | |
Moody | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:34 |
Jonathan Wilson, Tamer Animals. | |
Maxerazzi | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:38 |
Other Lives bedoel je? | |
Slobeend | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:43 |
Had het album al geluisterd, vind het té The National. Heb het idee alsof het een trucje is van de zanger, valt vooral live op (Eurosonic). Hoewel het verder wel goed klinkt. | |
Moody | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:47 |
Joh? | |
Maxerazzi | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:48 |
Ja, weet ik veel. Aangezien ik alleen maar artiestennamen voorbij zag komen, dacht ik even een band genaamd Tamer Animals gemist te hebben. | |
Moody | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:49 |
Als je de vergelijking laat varen, is het gewoon een lekkere plaat. Je moet er even de tijd voor nemen, maar het zit erg goed in elkaar. Ik vond het een aangename verassing tussen de bekende namen van de afgelopen weken ![]() | |
Moody | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:49 |
Maar wel een geniale plaat toch? ![]() Sterker nog....als ik 2011 zeg, zeg ik Tamer Animals. Over de rest moet ik nog even nadenken. Live zijn ze trouwens minder sterk. Dat was een domper ![]() | |
Maxerazzi | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:52 |
Goede plaat, ja. Ze waren live in de Melkweg toch best te goed te pruimen, vond ik. | |
richolio | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:54 |
SBTRKT, James Blake en Kendrick Lamar ook in 2011. En de beste van dat jaar: ![]() ![]() ![]() Samen met Bon Iver dan, denk ik. Dat was ook echt een goede plaat. | |
Moody | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:55 |
Op Pukkelpop heel matig. Wellicht dankzij de tent en de "dagjesmensen". Is echt een band waar je in stilte van moet genieten. | |
Moody | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:56 |
Van M83 herinner ik me Midnight City en Reunion. Die mogen idd wel mee in de soundtrack van 2011 ![]() | |
Kerftminister | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:00 |
Heb zelf Big K.R.I.T., Frank Ocean, Kimbra, Random Axe, Uncle Acid and the Deadbeats, Thy Catafalque, elZhi, Portugal. The Man, Toro y Moi, Mastodon en Giles Corey hoog staan uit 2011. | |
Norrage | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:01 |
Ohja Jaar nog, en Antlers natuurlijk ![]() ![]() | |
EP3 | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:02 |
Dat geouwehoer over die nigga's voelt voor mij een beetje als zeiken over de kleur van de kurk van de fles van een rijke, volle, houtgerijpte, complexe, fruitige, elegante wijn met een intense diepgang, uit het uitzonderlijk goede jaar 1972. Ik bedoel, waar hebben we het in godesnaam over. | |
Moody | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:02 |
2011....ik vergeet Blind Pilot. Maar ik verwacht weinig medestanders, omdat ik die band al tot in den treure heb proberen te pluggen ![]() Inmiddels ook al bij Ellen en Letterman geweest en zijn inmiddels de upcoming indie pop band in the US. | |
Kerftminister | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:03 |
Vind het anders ook erg denigrerend overkomen, dat overmatig gebruik ervan, lijkt wel alsof er expres voor wordt gekozen om zo zoveel mogelijk afstand te maken van de blanke luisteraar. | |
EP3 | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:04 |
Ik heb nergens last van. | |
Norrage | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:20 |
| |
ranja | woensdag 18 maart 2015 @ 00:04 |
2011... Eefje, Houses, Eins Zwei Orchestra allen uit nederland... Bangles, Heather Nova, Coeur de Pirate, Alice Gold... fijn jaar wel. | |
Norrage | woensdag 18 maart 2015 @ 08:43 |
Heb Kendrick ondertussen wel 10 keer geluisterd. Werkelijk waar geweldig album, en een van de beste hiphop platen die ik ooit gehoord heb, maar ik heb toch wat kanttekeningen die Kerfty ook al beetje noemde. Het album is te lang. Het begin en het einde zijn overweldigend goed, maar ik merk dat het middenstuk een beetje voortkabbelt en wat in herhaling treedt met ritmes, geluidjes en zelfs met tekst (maar over dat laatste durf ik niet iets concreets te zeggen). Tel daar de weergaloze eindnummers bij op, die desalniettemin veels te ver zijn uitgerekt door gesproken tekst (ik vind Mortal Man fantastisch, bijna Gil Scott Heron-nig, maar het is lang), en het album is eigenlijk zo een 20 minuten (4 nummers) te lang. Mede daarom staat Courtney toch nog bovenaan in mijn voorlopige jaarlijstje ![]() | |
Norrage | woensdag 18 maart 2015 @ 11:42 |
Alamo Race Track op de luisterpaal voor de liefhebbers! Ik ben geen liefhebber, maar luister het nu wel, en het klinkt best aardig. Maar die stem van die vent ![]() | |
Tchock | woensdag 18 maart 2015 @ 12:20 |
Ik moest lachen. | |
Maxerazzi | woensdag 18 maart 2015 @ 12:32 |
Nieuwe Alamo Race Track klinkt weer ontzettend tof op het eerste gehoor. Alt-J hoor ik er niet echt in, Nor. | |
EP3 | woensdag 18 maart 2015 @ 13:19 |
Het tempo gaat wat naar beneden in het middenstuk, misschien, maar de nummers worden er echt niet minder om. Mommy en Hood Politics - die toch echt in het midden staan - zijn sowieso absurd goede en heel avontuurlijke tracks. En Alright en For Sale zijn ook heerlijke nummers tjokvol jazzgeluiden. Dat kabbelt allemaal voort, vind je? Begin me toch af te vragen over welk middenstuk jij het hebt. Mijn middenstuk is namelijk allesbehalve saai, ![]() | |
Slobeend | woensdag 18 maart 2015 @ 13:29 |
Vorige Alamo Race Track klonk opgewekter. Nog even wennen. | |
Tchock | woensdag 18 maart 2015 @ 13:31 |
Ze mochten van mij ook wel iets serieuzer doen want op Unicorn Loves Deer staan soms bijna kinderliedjes. | |
Norrage | woensdag 18 maart 2015 @ 13:35 |
Ja, had het bij dat tweede nummer. Daarna vond ik het wel meevallen. Maar zijn stem lijkt wel een beetje. | |
Norrage | woensdag 18 maart 2015 @ 13:36 |
Hood Politics is zeer fijn. Ik vind vooral U, Alright en For Sale niet helemaal zo fantastisch als de rest ![]() | |
Tchock | woensdag 18 maart 2015 @ 13:39 |
Was het Norrage die vorige keer nog Bob Dylan hoorde in Alamo Race Track? | |
Norrage | woensdag 18 maart 2015 @ 13:54 |
Ja, daar was ik toen op teruggekomen. Verkeerd onthouden ![]() | |
EP3 | woensdag 18 maart 2015 @ 14:26 |
U behoort mi tot het beste wat ie ooit gedaan heeft. Belachelijk creatieve en duistere track is dat. | |
Norrage | woensdag 18 maart 2015 @ 14:41 |
Eigenlijk heb je wel gelijk.... | |
Maxerazzi | woensdag 18 maart 2015 @ 15:29 |
Ik moet de hele tijd lachen bij de nieuwe Alamo Race Track als ze heel dramatisch zingen: "We should never have camped here." | |
Xrenity | woensdag 18 maart 2015 @ 18:45 |
https://open.spotify.com/track/49rLVVt3RIOIMMzjWLYuMf We gaan nog een keer genieten van NIcolas Jaar's remix. | |
richolio | woensdag 18 maart 2015 @ 18:54 |
Space is only noise | |
EP3 | woensdag 18 maart 2015 @ 19:00 |
Kendrick heeft me volledig in z'n greep. Kom niet eens meer toe aan andere muziek. Wat een plaat is TPAB, zeg. Daar gaat niets of niemand meer overheen. Zelfs geen Radiohead of Kanye. | |
methodmich | woensdag 18 maart 2015 @ 19:45 |
Jammer dat WOTH van Liesa Van der Aa officieel al in 2014 is uitgebracht, anders was dat al wel een serieuze kandidaat voor mijn jaarlijst geweest. Wat een bijzonder werkstuk! Driedubbelaar, elke schijf kent een eigen sfeer. Songtitels en thema's zijn overal hetzelfde, maar hebben op alle drie de delen een eigen invulling gekregen die past bij de sfeer. Elk deel begint en eindigt met koorzang. | |
Kerftminister | woensdag 18 maart 2015 @ 20:16 |
Dat heb ik dus met Black Messiah. ![]() ![]() Denk dat ik in 2018 nog nieuwe dingen aan deze plaat ontdek. ![]() Ik schaam me overigens niet voor Alexandra Stan. ![]() | |
Kerftminister | woensdag 18 maart 2015 @ 22:17 |
Nou The Cranberries zijn dus ook niks interessants buiten Zombie, weten we dat ook weer ![]() | |
ranja | woensdag 18 maart 2015 @ 22:22 |
![]() | |
BoerBert | woensdag 18 maart 2015 @ 22:23 |
Hoe bedoel je 'buiten ![]() ![]() | |
ranja | woensdag 18 maart 2015 @ 22:38 |
Zombie ![]() | |
Kerftminister | woensdag 18 maart 2015 @ 22:42 |
![]() | |
Immerdebestebob | woensdag 18 maart 2015 @ 22:59 |
Tame Impala moet van die single gewoon een radio-edit van 3,5 minuut maken ![]() | |
Immerdebestebob | woensdag 18 maart 2015 @ 23:02 |
Ik ken Psycho van Muse ergens van. Dat stuk vanaf 4.43, Iemand weet welk nummer ik bedoel? | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 18 maart 2015 @ 23:09 |
Ik hoor dit er wel in, maar dat zal je ongetwijfeld niet bedoelen. Nieuwe Muse is in ieder geval een stuk beter dan de onzin die ze de afgelopen jaren geproduceerd hebben. | |
Beregd | woensdag 18 maart 2015 @ 23:10 |
Ik doe mijn best maar hoor echt geen verschil tussen die nieuwe muse en al de vorige rommel die ze uitbrachten. | |
Immerdebestebob | woensdag 18 maart 2015 @ 23:12 |
Ik roep de Kerft-hulplijn aan ![]() | |
Immerdebestebob | woensdag 18 maart 2015 @ 23:12 |
Lord Rondraai, ben jij dat? | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 18 maart 2015 @ 23:12 |
Ik moet zeggen dat ik na dat gekke dubstepnummer afgehaakt was eigenlijk. |